abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85805122
N.a.v. dit topic zat ik eens te denken, wat voor schoonmaakmiddelen gebruiken de mensen in huis, en hoe ga je dan met je huisdieren om? Nu gaat het in het topic om bestrijdingsmiddel wat gebruikt is om huiszwam te verwijderen, maar ik neem aan dat er genoeg middeltjes in huis zijn waar je huisdieren misschien best ziek van kunnen worden, of nog veel erger.

Zelf heb ik 2 katten en doe ik regelmatig stofzuigen, maar ik wil binnenkort toch ook eens een keer de vloer boenen. Ik heb overal laminaat liggen, en voordat ik mijn katten had deed ik het boenen altijd met van die vochtige swifferdoekjes. Dat wil ik dus binnenkort ook weer eens doen, maar heb net wat gegoogled en daar werd je ook niet echt vrolijk van. Op zich zou ik het ook wel kunnen doen met een doek en gewoon water, maar of ik het dan echt goed schoon krijg? Ook bijvoorbeel de ramen, Sjimmie, één van mijn katten, vind het wel eens leuk om aan het raam te likken. Vraag me niet waarom hij dat doet, maar het lijkt me maar niets als ik net het raam schoongemaakt heb met iets als Glassex bijvoorbeeld, of gewoon een simpel sopje, en hij gaat dan even lekker het raam aflikken.

Misschien handig om hier wat tips te geven om op een diervriendelijke manier je huis lekker schoon te krijgen. Sowieso zal je met dieren in huis meer moeten schoonmaken dan zonder, zelf vind ik dat helemaal niet erg, dat is gewoon iets wat je mee moet laten wegen in je beslissing om huisdieren te nemen of niet, maar ik als schoonmaakleek ben al gauw huiverig dat bepaalde middeltjes misschien helemaal niet zo goed zijn voor je dieren. Ook al krijg je de boel er heel goed mee schoon.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:52:17 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85805224
Dat verhaal over de die swifferdoekjes en huisdieren is onzin, ze zijn niet gevaarlijk, is een broodje aap verhaal.
En als je de ramen lapt met wat afwasmiddel in je water, waarom zou dat gevaarlijk zijn, je eet zelf levenmiddelen met lepels die daar in gewassen zijn uit een kommetje wat ermee gewassen is, etc

Fungiciden en ander gif moet je weghouden bij huisdieren, maar ook zelf niet inademen enzo, en weghouden bij kinderen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_85805383
Ik maak het laminaat schoon met een sopje bioloigische allesreiniger, daarna goed boenen met water zodat alle allesreiniger weg is. Misschien dat de poes een paar restjes via de pootjes en wassen binnenkrijgt maar dat is zo minimaal dat het niet schadelijk is lijkt me.
like spinning plates
pi_85805441
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 13:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat verhaal over de die swifferdoekjes en huisdieren is onzin, ze zijn niet gevaarlijk, is een broodje aap verhaal.
En als je de ramen lapt met wat afwasmiddel in je water, waarom zou dat gevaarlijk zijn, je eet zelf levenmiddelen met lepels die daar in gewassen zijn uit een kommetje wat ermee gewassen is, etc

Fungiciden en ander gif moet je weghouden bij huisdieren, maar ook zelf niet inademen enzo, en weghouden bij kinderen
Klopt, heb ik ook gelezen, maar dan zie je nog steeds verhalen voorbij komen, en begin je toch weer te twijfelen.

Aan de andere kant, wij zijn een stuk groter dan onze huisdieren, dus als wij iets binnenkrijgen hoef je daar niet persé ziek van te worden, maar een kat die veel kleiner is dan wij kan daar dan misschien wel ziek van worden.

Maar het kan ook zijn dat ik me te druk maak en er niets aan de hand is hoor :)
pi_85806035
In elk geval geen schoonmaakmiddelen met fenolen (zoals Dettol, maar ik begrijp de overdreven poetsmiepen die hun huis daarmee ontsmetten toch al niet) gebruiken in de buurt van katten, omdat katten fenolen slecht af kunnen breken. Spul wat melkachtig wordt in water of met dennenbestanddelen bevatten vaak fenolen.

Wij dweilen het laminaat met Biotex groen, dat is veilig voor katten en ruikt lekker fris. Biotex is sowieso goed tegen kattenluchtjes omdat het enzymen heeft die de geur echt afbreken.
pi_85807515
Voor dweilen gebruik ik zelf Biostal Fris (te koop via internet). Het is een schoonmaakmiddel en ontgeurder (d.m.v. ammoniak afbrekende bacterieen) ineen. Ik gebruik het als 10% oplossing in een spuitbus gewoon om plekjes te bespuiten na bv een ongelukje van de katten of als snelle reiniger van keukenkastjes etc. en een scheutje in een emmer water werkt uitstekend als allesreiniger om te dweilen. Niet giftig en je haalt meteen eventuele luchtjes weg. ^O^
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_85807525
dubbel }:|
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_85807880
Gewoon Driehoek allesreiniger kan best als sop en schoonmaakmiddel in huis dat gebruiken ze nl. zo ook in dierenasiels als reiniger, net zo als schoonmaakazijn maar echt bijtende middelen niet ( spiritus, ammonia :N )
Ik zelf gebruik gewoon allesreinigers van wat voor merk dan ook uit de super, en glassex gewoon op het glas dat goed wordt nageboend en de kat is al 15 jr. geworden zonder problemen.

Voorderest is het niet zo slim om bleekwater/middel te gebruiken anders voor het reinigen van toilet want de stoffen daarin lijken het meest op de geurtjes die katten sproeien om hun territorium af te bakenen. Dus de kans is groot dat katten binnenshuis dat gereinigde deel wat daarmee is behandeld dus ook vrolijk gaan oversproeien met pies omdat ze denken dat een andere kat in zijn territorium heeft gezeten.
Keep on dreaming for, because if dreams die, life is a broken winged bird that cannot fly
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 15:46:50 #9
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_85807937
Ik gebruik gewoon allesreiniger voor de vloer, hm. Daar gaan ze echt niet dood aan, tenzij je de fles in hun keel leeggiet :') En we maken ramen wel eens schoon met een beetje ammonia.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Moderator zaterdag 28 augustus 2010 @ 16:48:09 #10
155227 crew  Guppy
dus
pi_85809179
QuickStep laminaatreiniger voor de vloer, en schoonmaakazijn voor de hokken ^O^
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 29 augustus 2010 @ 00:41:17 #11
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_85822060
:D ik poets wel met Dettol, maar de honden lopen dan ook niet op mn kasten en zo, dat scheelt :P
En je ramen kun je t beste lappen met azijn, goedkoop, streeploos, en makkelijk, en minder schadelijk dan die chemische meuk denk ik.
Maar ik doe nooit iets speciaal niet voor de honden hoor, ik denk dat ze buiten door ergere dingen lopen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_85822318
Ik gebruik een stoomreiniger, geen schoonmaakmiddel nodig (mag er zelfs ook niet in) en wordt toch schoon.. Daar kun je ook de ramen mee doen maar om een of andere reden doe ik dat niet altijd..
  zondag 29 augustus 2010 @ 01:10:31 #13
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_85822741
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 00:50 schreef hilliebillie het volgende:
Ik gebruik een stoomreiniger, geen schoonmaakmiddel nodig (mag er zelfs ook niet in) en wordt toch schoon.. Daar kun je ook de ramen mee doen maar om een of andere reden doe ik dat niet altijd..
Doe jij daar serieus je hele huis altijd mee?
Dus ipv kasten afsoppen en vloeren dweilen etc etc alles met zo een stoomreiniger?
Dat lijkt me nog al energie- en tijdrovend zeg :D
Bovendien wil ik wel dat mn huis lekker fris ruikt, dat heb je met zo een ding ook niet als dr niks in mag toch?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 29 augustus 2010 @ 09:43:30 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85825762
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 00:50 schreef hilliebillie het volgende:
Zorg je dan wel dat je je huis heel goed lucht, want al dat vocht zorgt voor schimmels, en dat is veel gevaarlijker dan wat schoonmaakmiddel
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_85826410
Ik gebruik regulier schoonmaakmiddel, kan me niet voorstellen dat dat in verdunde vorm schadelijk is voor katten. En ik houd ze uit de kamer als ik heb gedweild, omdat ik geen zin heb in kattesporen over mijn versgedweilde vloer. Pas als het droog is komen ze binnen. Gaat al jaren goed.
Ramen wassen net zo (nu heb ik geen ramen likkerts :P _) en ongelujkje ruim ik op met die huishoudelijke schoonmaakdoekjes. Er is bij mij nog nooit een kat ziek van geworden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_85839882
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 01:10 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Doe jij daar serieus je hele huis altijd mee?
Dus ipv kasten afsoppen en vloeren dweilen etc etc alles met zo een stoomreiniger?
Dat lijkt me nog al energie- en tijdrovend zeg :D
Bovendien wil ik wel dat mn huis lekker fris ruikt, dat heb je met zo een ding ook niet als dr niks in mag toch?
Ik gebruik het met name om de vloeren te dweilen en het is absoluut niet energie- of tijdrovend. Het gaat net zo snel als dweilen, alleen van te voren moet dat ding het water ff verwarmen, maar die zet ik dan aan als ik ga stofzuigen en dan is ie warm als ik daar mee klaar ben. Het ding staat inclusief verwarmen dus meestal 15 minuten aan en dan heb ik boven en beneden de vloeren gedaan valt wel mee dus vind ik. En ik hoef niet per se een schoonmaakmiddel luchtje in huis te hebben maar ieder voor zich.
pi_85849734
Voor de hygiëne is een stoomreiniger bij huisdieren wel fijn want met een goede ( meer dan 4 bar geloof ik) krijg je ook schimmelsporen (ringworm) en wormeitjes dood, dat lukt de meeste gewone schoonmaakmiddelen niet. Plus dat je makkelijker in allerlei hoekjes en gaatjes komt denk ik. De enige reden dat ik er nog geen heb is dat ik niet weet of het geschikt is voor ons laminaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')