N.a.v.
dit topic zat ik eens te denken, wat voor schoonmaakmiddelen gebruiken de mensen in huis, en hoe ga je dan met je huisdieren om? Nu gaat het in het topic om bestrijdingsmiddel wat gebruikt is om huiszwam te verwijderen, maar ik neem aan dat er genoeg middeltjes in huis zijn waar je huisdieren misschien best ziek van kunnen worden, of nog veel erger.
Zelf heb ik 2 katten en doe ik regelmatig stofzuigen, maar ik wil binnenkort toch ook eens een keer de vloer boenen. Ik heb overal laminaat liggen, en voordat ik mijn katten had deed ik het boenen altijd met van die vochtige swifferdoekjes. Dat wil ik dus binnenkort ook weer eens doen, maar heb net wat gegoogled en daar werd je ook niet echt vrolijk van. Op zich zou ik het ook wel kunnen doen met een doek en gewoon water, maar of ik het dan echt goed schoon krijg? Ook bijvoorbeel de ramen, Sjimmie, één van mijn katten, vind het wel eens leuk om aan het raam te likken. Vraag me niet waarom hij dat doet, maar het lijkt me maar niets als ik net het raam schoongemaakt heb met iets als Glassex bijvoorbeeld, of gewoon een simpel sopje, en hij gaat dan even lekker het raam aflikken.
Misschien handig om hier wat tips te geven om op een diervriendelijke manier je huis lekker schoon te krijgen. Sowieso zal je met dieren in huis meer moeten schoonmaken dan zonder, zelf vind ik dat helemaal niet erg, dat is gewoon iets wat je mee moet laten wegen in je beslissing om huisdieren te nemen of niet, maar ik als schoonmaakleek ben al gauw huiverig dat bepaalde middeltjes misschien helemaal niet zo goed zijn voor je dieren. Ook al krijg je de boel er heel goed mee schoon.