En dat geld kunnen ze ook daaraan uitgeven omdat wij gezellig de hulp aan hun eigen burgers betalen. Toppie toch?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 15:21 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
900 miljoen dollar!!? WTF? En wij maar geven! Terwijl je op je vingers kunt natellen dat dit geld niet bij de getroffenen aankomt, maar regelrecht naar de productie van kernwapens gaat.
Welkom op aardequote:Op zaterdag 28 augustus 2010 15:21 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Okee, prima... Maar laten we dan ook even heel eerlijk in ogenschouw nemen hoe de Christenen in Pakistan nog steeds als ongelovige honden worden behandeld en als laatste in de rij voor de noodhulp kunnen aansluiten!
[..]
http://www.nd.nl/artikele(...)hulp-voor-christenen
Overigens schrik ik hier harstikke van: http://www.nd.nl/artikele(...)n-900-miljoen-dollar
900 miljoen dollar!!? WTF? En wij maar geven! Terwijl je op je vingers kunt natellen dat dit geld niet bij de getroffenen aankomt, maar regelrecht naar de productie van kernwapens gaat.
Nog los van het feit dat Pakistan nooit in staat zal zijn om die lening terug te betalen, als ze dat uberhaupt al zouden willen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 15:22 schreef Ron_Jeremy het volgende:
[..]
En dat geld kunnen ze ook daaraan uitgeven omdat wij gezellig de hulp aan hun eigen burgers betalen. Toppie toch?
Het is als geld lenen en daarmee een dikke nieuwe TV en auto kopen en dan bedelen om geld te scoren voor eten voor je kinderen...
Ik schrik ervan dat het IMF zo naïef is dat ze niet in de gaten hebben dat ze daarmee rechtstreeks een kernbom financieren.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 15:27 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Welkom op aarde.
Je gaat toch niet serieus menen dat je daar van schrikt? De elite in Pakistan verrijkt zichzelf en de bevolking is aan het watertrappelen. Maar gewoon braaf geld overmaken de elite in dat soort landen lacht zich een ongeluk.
Ik denk dat alleen Job Cohen blij was met die 2000 kilo thee (want dat is het enige wat ze aan "hulpgoederen" zonden, temidden van een enorme berg hulp van de complete internationale gemeenschap). Ik wil die 2000 kilo thee ook best terugzenden voor je, kan links het in ieder geval niet meer misbruiken hier.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:31 schreef Trollface. het volgende:
[..]
Watersnoodramp in 1953 vergeten?
Dat dus. De hele actie die er loopt van Giro 555 is te kansloos om aan te zien. Kunnen mensen hun schuld gevoel weer afkopen, of aan andere laten zien dat ze goed doenquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 15:27 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Welkom op aarde.
Je gaat toch niet serieus menen dat je daar van schrikt? De elite in Pakistan verrijkt zichzelf en de bevolking is aan het watertrappelen. Maar gewoon braaf geld overmaken de elite in dat soort landen lacht zich een ongeluk.
Over dit feit verbaas ik mij al jaren!!!! 6 miljard mensen moet leven volgense de westerse levenstijl en de aarde moet gered wordenquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 22:59 schreef wazoomie het volgende:
Die wereldverbeteraars die aan de ene kant willen zorgen dat we minder grondstoffen en energie verbruiken maar aan de andere kant allemaal mensenlevens willen redden, die op hun beurt ook weer grondstoffen en energie gaan verbruiken... Waarom jezelf zo tegenwerken?![]()
Er is al 1 miljoen of meer aan belastinggeld gegeven. Dus iedere belastingbetaler heeft al indirect cq ongewild gegeven.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 04:35 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
Allemaal slappe excuses om kinderen die creperen niet te willen helpen. Ook al komt maar 30 cent per euro aan, dan nog is het zeer de moeite waard en worden heel veel kinderen van een verschrikkelijke dood gered. Maar ja, sommige Nederlanders schijnen alles te willen aangrijpen om maar niets te hoeven geven.
Inderdaad, er is al 2 miljoen euro vannuit de overheid geschonken. Ik heb dus ook mijn bijdrage gedaan. Ik vind het overigens walgelijk dat men een maatschappelijke druk probeert te creeren zodat mensen zich gedwongen voelen om te storten.quote:Op zondag 29 augustus 2010 00:12 schreef vulkaan het volgende:
[..]
Er is al 1 miljoen of meer aan belastinggeld gegeven. Dus iedere belastingbetaler heeft al indirect cq ongewild gegeven.
Alsof je je schulidig moet voelen als je niks geeft
Inderdaad.. diegene die verantwoording moeten afleggen zijn diegene die ervoor zorgen dat er slechts een paar procent op de juiste bestemming komt.quote:Op zondag 29 augustus 2010 00:19 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Inderdaad, er is al 2 miljoen euro vannuit de overheid geschonken. Ik heb dus ook mijn bijdrage gedaan. Ik vind het overigens walgelijk dat men een maatschappelijke druk probeert te creeren zodat mensen zich gedwongen voelen om te storten.
De hart van Nederland interviews storen mij dan ook mateloos.
- U heeft gedoneerd?
-> Nee
- WAAROM DAN NIET
Net alsof je verantwoording moet afleggen omdat je niet doneert
30 cent zou uitzonderlijk veel zijn, het geld van haitie, las laatst iets dat er al wel hooguit 5% van het geld aangekomen was... nu al:P nou zeg, laat dan maar zitten hoor, die organisaties kunnen doodvallen van mij... ten eerste wordt er sowieso al maar 10% werkelijk gebruikt voor de hulp en van die 10% komt dus blijkbaar ook nog eens maar 5% terecht... dan houd je dus 0.5% over dat daadwerkelijk besteed wordt... je euro maakt het verschil?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 04:35 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
Allemaal slappe excuses om kinderen die creperen niet te willen helpen. Ook al komt maar 30 cent per euro aan, dan nog is het zeer de moeite waard en worden heel veel kinderen van een verschrikkelijke dood gered. Maar ja, sommige Nederlanders schijnen alles te willen aangrijpen om maar niets te hoeven geven.
Ze zeggen daar zelf toch altijd dat zoiets een straf van god isquote:Op zondag 29 augustus 2010 02:31 schreef TigerXtrm het volgende:
Natuur doet zijn werk, boeit me vrij weinig welke religie ze daar hebben
Als je dat al "maatschappelijke druk" vindt ....quote:Op zondag 29 augustus 2010 00:19 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Inderdaad, er is al 2 miljoen euro vannuit de overheid geschonken. Ik heb dus ook mijn bijdrage gedaan. Ik vind het overigens walgelijk dat men een maatschappelijke druk probeert te creeren zodat mensen zich gedwongen voelen om te storten.
De hart van Nederland interviews storen mij dan ook mateloos.
- U heeft gedoneerd?
-> Nee
- WAAROM DAN NIET
Net alsof je verantwoording moet afleggen omdat je niet doneert
Auberhaupt al stom dat ze het vragen, het hoort toch iets anoniems te zijn. En dan zo navragen van "waarom dan niet" met een camera op je gezicht is helemaal kansloos, zo van je moet je diep schamen.quote:Op zondag 29 augustus 2010 10:48 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Als je dat al "maatschappelijke druk" vindt ....
Ze stellen gewoon een vraag en die vraag kun je vervolgens beantwoorden of zeggen: "Sorry, ik heb geen tijd".
Dan zeg je dat. "Sorry, dat gaat u niets aan."quote:Op zondag 29 augustus 2010 11:02 schreef vulkaan het volgende:
[..]
Auberhaupt al stom dat ze het vragen, het hoort toch iets anoniems te zijn.
Nee hoor. Ze stellen gewoon een vraag. En die kun je dan beantwoorden.quote:En dan zo navragen van "waarom dan niet" met een camera op je gezicht is helemaal kansloos, zo van je moet je diep schamen.
Dan nog is het irritant om direct een camera in je gezicht te krijgen waar je niet om vraagt. En het is altijd zo'n verkapte manier van vragenstellen, "heeft u al gegeven" zo van iedereen moet geven wanneer u?quote:Op zondag 29 augustus 2010 11:04 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Dan zeg je dat. "Sorry, dat gaat u niets aan."
[..]
Nee hoor. Ze stellen gewoon een vraag. En die kun je dan beantwoorden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |