abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:41:34 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85784139


Officiële landsnaam: Verenigde Staten van Amerika (United States of America)
Inwoners: Amerikaan, Amerikanen
Inwoneraantal: 309 Miljoen inwoners (Schatting Januari 2010)
Officiële taal: Geen, echter Engels is de officieuze taal en de taal waarin het land bestuurd wordt.
Andere talen: Spaans (+/- 40 miljoen Spaanstaligen), Frans (+/- 1 miljoen), Duits (+/- 1 miljoen)
Staatssoort: Federale Republiek.
Staatshoofd: President Barack H. Obama (Tot 20 Januari 2013)
Hoofdstad: Washington D.C.
Eerstvolgende verkiezingen: 2 November 2010. (Senate & House)
Directe buurlanden met landsgrens: Canada, Mexico.
Directe buurlanden met watergrens: Cuba, Bahama's, Rusland.

Vlag:


Kaart:


Bekijk deze YouTube-video

Ambassades & Consulaten

In de Verenigde Staten:
Nederlandse Ambassade in Washington.
Consulaat Generaal in Chicago
Consulaat Generaal in San Francisco
Consulaat Generaal in Miami
Consulaat Generaal in New York
• Lijst met Honoraire Consuls in overige staten.

In Nederland:
Amerikaanse Ambassade in Den Haag
Consulaat Generaal in Amsterdam

Immigratie en Officiële instanties:


United States Citizenship & Immigration Services


Department of State
Overzicht van alle DMV locaties & websites voor de 50 staten. (Deparment of Motorvehicles, voor je rijbewijs)
Social Security Administstration (voor je Social Security Number, de Amerikaanse variant van SOFI)

Handige websites voor het leven in de VS

CraigsList - een soort marktplaats, ook voor banen, woningen, etc. Met subsites voor je lokale omgeving.
DSLReports - Site om een Internetprovider te vinden en om ervaringen te horen van andere gebruikers.
LegalDocs - Gratis site om allerlei legale documenten uit te printen, zoals bijv. een testament.
Online Converstion - Om al die lastige Amerikaanse maten om te zetten naar het metrisch stelsel.
50States - Hele handige link site met veel links naar lokale overheden etc, per staat.

Woon je in de Verenigde Staten? Heb je plannen om in de Verenigde Staten te gaan wonen? Vind je de Verenigde Staten gewoon een mooi land?
Kom gezellig kletsen met mede-Amerikanen, aspirant-Amerikanen, en Amerika liefhebbers.

Vorige delen:

Verenigde Staten van Amerika!
Verenigde Staten van Amerika (Deel 2)
Verenigde Staten van Amerika (Deel 3)
Verenigde Staten van Amerika (Deel 4)
Verenigde Staten van Amerika Deel 5
Verenigde Staten van Amerika Deel 6
Verenigde Staten van Amerika Deel 7
Verenigde Staten van Amerika Deel 8
Verenigde Staten van Amerika Deel 9
Verenigde Staten van Amerika Deel 10
Verenigde Staten van Amerika Deel 11
Verenigde Staten van Amerika Deel 12
Verenigde Staten van Amerika Deel 13
Verenigde Staten van Amerika Deel 14
Verenigde Staten van Amerika Deel 15
Verenigde Staten van Amerika, Deel 16
Verenigde Staten van Amerika, deel 17
Verenigde Staten van Amerika, deel 18
Verenigde Staten van Amerika - Deel 19
Verenigde staten van Amerika - Deel 20
Verenigde Staten van Amerika - deel 21
Verenigde Staten van Amerika - Deel 22
Verenigde Staten van Amerika - Deel 23
Verenigde Staten van Amerika - Deel 24
Verenigde Staten van Amerika - Deel 25
Verenigde Staten van Amerika - Deel 26
Verenigde Staten van Amerika - Deel 27
Verenigde Staten van Amerika - Deel XXVIII

De OP vind je hier.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:43:42 #2
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85784222
Laatste post:


quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 20:25 schreef Barcaconia het volgende:
Ik koop al mijn bier/wijn/kaas/koffie in het lokale kruidenierswinkeltje. Mijn boeken komen uit de dorps-boekhandel etc etc.
Mijn favoriete kaas/wijn handel in de buurt is er mee gestopt.... :'( - Ik kon daar altijd heerlijke kazen krijgen. Maar ik heb nog een Duitse delicatessen winkel 3 minuten hier vandaan, en daar kan ik o.a. verse LEERDAMMER kaas krijgen! En leverworst, en Hero jam. En cassis. En Curry gewurz. En Spritsen! :D



Ik was best enorm blij toen ik dat ontdekte hier. :D

quote:
Voor vlees zou ik graag naar de slager gaan maar je betaalt 3x zo veel dan in de supermarkt en hoewel de kwaliteit daar minder is, ik kan het gewoon niet betalen...
Vlees haal ik meestal ook bij Trader Joe's.... die hebben organisch spul tegen een redelijke prijs. Maar soms ook gewoon in de supermarkt inderdaad.

quote:
Tja, wat wonderer al zegt, je ontkomt er niet aan.
Nope.... maar daar waar ik de keus heb, maak ik em :) Dus Walmart :r staat bij mij op de "do not shop" list. :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:45:32 #3
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85784290
Oeps... raakte even in de war omdat de Wiki de laatste twee delen niet had, en die romeinse nummering. Dit is deel 29 :) Wiki is gefixed, nu de topictitel nog.... ;)

Edit: Dat was snel :) bedankt, welke mod het ook was. :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:46:00 #4
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85784308
Ik voelde me gisteren trouwens erg amerikaans met mijn PBJ sandwich op wonderbread en een glas V8 ernaast :'0
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:47:09 #5
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85784364
Wonderbread! :D

Dat spul is niet te vreten imho, maar ik ben nooit een wit-brood eter geweest.... hoe bruiner hoe smaakvoller vind ik zelf. :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_85784493
Ik doe ook weer mee. Waar we nog steeds autoloos zijn omdat mensen met slecht credit wel een auto kunnen kopen, maar mensen zonder credit history worden afgewezen. Wat een fantastisch kutsysteem is het toch. ^O^.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_85784755
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 20:47 schreef maartena het volgende:
Belangrijker is werkervaring, en dan specifiek in een gebied waar vraag naar is.
Eerst studie afmaken, dan aantal jaar werkervaring, en dan nog een aantal jaar voordat alles afgerond is en ik kan vertrekken. Ik gok op zo'n 6/7 jaar :{

Dan toch maar meedoen aan Lottery :')


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sisco Certified
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:58:47 #8
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85784776
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 20:50 schreef OMG het volgende:
Ik doe ook weer mee. Waar we nog steeds autoloos zijn omdat mensen met slecht credit wel een auto kunnen kopen, maar mensen zonder credit history worden afgewezen. Wat een fantastisch kutsysteem is het toch. ^O^.
:D

Ik ben destijds naar een dealer gestapt, en voordat ik hun salespraat over me heen kreeg legde ik de feiten op tafel: Luister: Ik ben net geïmmigreerd, ik heb $5k down voor een auto, en geen credit history. Make it work. En anders stap ik naar de overburen. (Dealer zat op zo'n straat met 8 dealers ofzo)

Kereltje ging naar de baas, en kwam terug dat het wel kon als mijn vrouw co-signer werd. Ook al had zij geen inkomsten, en ik trouwens ook niet op dat moment.... Ik denk dat de $5k het em deed trouwens, want als ik dan na een jaar of twee opeens niet meer zou betalen op de rest, hadden ze de auto kunnen innen, en de leenwaarde zou door die $5k nog altijd minder zijn dan de waarde van de auto na 2 jaar.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:15:46 #9
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85785371
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 20:47 schreef maartena het volgende:
Wonderbread! :D

Dat spul is niet te vreten imho, maar ik ben nooit een wit-brood eter geweest.... hoe bruiner hoe smaakvoller vind ik zelf. :)
Het is wel smartbread, met extra calcium en minder zout enz :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_85785375
't is soms te krom voor woorden. Ik heb nu een goed salaris, maar geen credit history, m'n vrouw heeft een credit history die goed genoeg zou zijn, maar werkt nu via een soort uitzendbureau. Korte, tijdelijke opdrachten dus.
Laatst bij een dealer te horen gekregen dat we de auto waar we interesse in hadden konden krijgen als we of $2000 down zouden hebben (wat we momenteel niet hebben) of m'n vrouw een opdracht van langer dan 90 dagen zou hebben (en die heeft ze niet). Samen voor die auto gaan was geen optie, want mijn gebrek aan credit history hielp de boel om zeep, m'n vrouw als co-signer werkte ook niet vanwege de te korte opdracht. *zucht*

Dus we hebben een co-signer nodig, hopelijk dat die er spoedig komt.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:17:15 #11
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85785429
En tijdelijk een tweedehandsje dan?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:54:57 #12
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85787106
Credit history bouw je trouwens vrij snel op..... neem twee credit cards (meer hoeft echt niet) en betaal daar de boodschappen van, en je dagelijkse uitgaven..... en dat meteen afbetalen uit je rekening. Binnen een maand of drie heb je al genoeg activiteit op je credit om een auto te kunnen kopen....

Maar ja, je moet meestal wel een aanbetaling hebben inderdaad. :{
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_85787379
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 21:17 schreef wonderer het volgende:
En tijdelijk een tweedehandsje dan?
Tweedehands is zeker een optie, maar 1 van onze voorwaarden is, is dat iets moet zijn waar nog wel wat garantie op zit. De auto die we nu hebben (en het niet meer doet) is 10 - 11 jaar oud, met allerlei rare lekkages. De laatste auto waar we interesse in hadden was een Chevy uit 2008. Daar zat dus nog voldoende garantie op en hiervan zou alleen het laatste jaar of zo niet meer onder de garantie vallen. Hier hebben we dus meer interesse in, dan in een auto van 6 jaar oud bij diezelfde dealer voor $3000 minder, maar waarvan de garantie al was verstreken.
Al het goedkope tweedehands spul wat we tot nu toe zijn tegengekomen verkeert grotendeels in dezelfde soort staat als de auto die we al hadden (een lek hier, een elektronisch probleem daar), dus zouden we van de ene berg ellende naar de andere gaan.. en dat geld spaar ik dan liever op voor een downpayment.

En een deal zoals een ex-collega van m'n vrouw ooit tegenkwam is natuurlijk ook zeldzaam... een gozer stond op het punt van Indianapolis naar de westkust te verhuizen en deed zijn auto weg voor $600. Auto was in prima staat, niet al te oud en ze heeft er weinig problemen mee gehad. We struinen soms craigslist, maar helaas.

Co-signers (de schoonouders gaan dit hoogstwaarschijnlijk zijn) komen er wel, we weten alleen nog niet precies wanneer.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_85787586
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 21:54 schreef maartena het volgende:
Credit history bouw je trouwens vrij snel op..... neem twee credit cards (meer hoeft echt niet) en betaal daar de boodschappen van, en je dagelijkse uitgaven..... en dat meteen afbetalen uit je rekening. Binnen een maand of drie heb je al genoeg activiteit op je credit om een auto te kunnen kopen....

Maar ja, je moet meestal wel een aanbetaling hebben inderdaad. :{
Aanstaande dinsdag komt 't salaris weer binnen en dus zal ik dan eens voor de Amazon card gaan, aangezien ik daar regelmatig iets bestel.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_85788407
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 21:54 schreef maartena het volgende:
Credit history bouw je trouwens vrij snel op..... neem twee credit cards (meer hoeft echt niet) en betaal daar de boodschappen van, en je dagelijkse uitgaven..... en dat meteen afbetalen uit je rekening. Binnen een maand of drie heb je al genoeg activiteit op je credit om een auto te kunnen kopen....

Maar ja, je moet meestal wel een aanbetaling hebben inderdaad. :{
Ik kon geen credit card krijgen omdat ik geen credit history had. Gelukkig kun je via een "secured" credit card makkelijk beginnen en dan krijg je vanzelf wel aanbiedingen binnen voor een "echte" card. Daarna is je score zo opgebouwd (na 2 jaar was het voldoende om een hypotheek met normale rente te krijgen). Via een partner gaat opbouwen een stuk sneller, maar ook zonder is het prima te doen.

Mijn auto was 2de hands en compleet gekocht met mijn laatste nederlandse spaarcentjes.
  Moderator vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:20:52 #16
45833 crew  Fogel
pi_85788462
Heb je voor een tijdelijk verblijf (3-6 maanden) eigenlijk een credit history nodig? Dus om een huis te huren bijvoorbeeld, en een auto word waarschijnlijk ook gekocht/gehuurd.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_85788569
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 22:20 schreef Fogel het volgende:
Heb je voor een tijdelijk verblijf (3-6 maanden) eigenlijk een credit history nodig? Dus om een huis te huren bijvoorbeeld, en een auto word waarschijnlijk ook gekocht/gehuurd.
Sommige appartementen complexen trekken je credit history na, maar of het een probleem is als je niets hebt weet ik niet. Een auto kopen met een lening zal lastiger worden, zonder lening is natuurlijk geen probleem. Ik neem aan dat je al een ssn hebt/krijgt, want dat is bv hier in FL weer nodig voor je auto verzekering (maar zal waarschijnlijk ook weer per staat verschillen).
pi_85788737
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 22:04 schreef OMG het volgende:

[..]

Aanstaande dinsdag komt 't salaris weer binnen en dus zal ik dan eens voor de Amazon card gaan, aangezien ik daar regelmatig iets bestel.
credit unions zijn ook meestal iets makkelijker met het verstrekken van een credit card, maar dan zul je waarschijnlijk wel een rekening bij ze moeten openen.
  Moderator vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:30:34 #19
45833 crew  Fogel
pi_85788990
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 22:23 schreef devzero het volgende:

[..]

Sommige appartementen complexen trekken je credit history na, maar of het een probleem is als je niets hebt weet ik niet. Een auto kopen met een lening zal lastiger worden, zonder lening is natuurlijk geen probleem. Ik neem aan dat je al een ssn hebt/krijgt, want dat is bv hier in FL weer nodig voor je auto verzekering (maar zal waarschijnlijk ook weer per staat verschillen).
Cash (of met een Noorse credit card swipen) kopen zal geen probleem moeten zijn met die gestoord lage autoprijzen daar :P
Ik had ooit een bankrekening bij wamu, maar daar voerden ze mijn "ssn" als uitsluitend nullen, dus nee, dat heb ik nog niet ;) Maargoed, voor 3 maanden een auto huren zou ook nog wel te doen moeten zijn (ik krijg in die periode ca 4000 usd onkostenvergoeding per maand, bovenop mijn normale salaris).
De staat wordt CA of TN indien het allemaal doorgaat.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:38:00 #20
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85789398
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 22:20 schreef Fogel het volgende:
Heb je voor een tijdelijk verblijf (3-6 maanden) eigenlijk een credit history nodig? Dus om een huis te huren bijvoorbeeld, en een auto word waarschijnlijk ook gekocht/gehuurd.
Gaat meevallen.... Huis zal toch ook deels geregeld worden voor het bedrijf/universiteit waarvoor je werkt? particulier kun je vrijwel altijd zonder credit history huren, wij wonen ook nog steeds in een particulier gehuurde woning.

Zolang je cash hebt of op z'n minst een aanbetaling is het allemaal niet zo'n probleem... het is allemaal wat lastiger als je geen spaargeld hebt en je een nieuwe immigrant bent. Huren is sowieso geen probleem, dat kan een toerist ook. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:05:56 #21
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_85790784
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 20:40 schreef maartena het volgende:

[..]

Mijn favoriete kaas/wijn handel in de buurt is er mee gestopt.... :'( - Ik kon daar altijd heerlijke kazen krijgen. Maar ik heb nog een Duitse delicatessen winkel 3 minuten hier vandaan, en daar kan ik o.a. verse LEERDAMMER kaas krijgen! En leverworst, en Hero jam. En cassis. En Curry gewurz. En Spritsen! :D

[ afbeelding ]

Ik was best enorm blij toen ik dat ontdekte hier. :D
[..]

Vlees haal ik meestal ook bij Trader Joe's.... die hebben organisch spul tegen een redelijke prijs. Maar soms ook gewoon in de supermarkt inderdaad.
[..]

Nope.... maar daar waar ik de keus heb, maak ik em :) Dus Walmart :r staat bij mij op de "do not shop" list. :D


Eigen import uit NL :P
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:06:58 #22
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85790832
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 22:00 schreef OMG het volgende:

[..]

Tweedehands is zeker een optie, maar 1 van onze voorwaarden is, is dat iets moet zijn waar nog wel wat garantie op zit. De auto die we nu hebben (en het niet meer doet) is 10 - 11 jaar oud, met allerlei rare lekkages. De laatste auto waar we interesse in hadden was een Chevy uit 2008. Daar zat dus nog voldoende garantie op en hiervan zou alleen het laatste jaar of zo niet meer onder de garantie vallen. Hier hebben we dus meer interesse in, dan in een auto van 6 jaar oud bij diezelfde dealer voor $3000 minder, maar waarvan de garantie al was verstreken.
Al het goedkope tweedehands spul wat we tot nu toe zijn tegengekomen verkeert grotendeels in dezelfde soort staat als de auto die we al hadden (een lek hier, een elektronisch probleem daar), dus zouden we van de ene berg ellende naar de andere gaan.. en dat geld spaar ik dan liever op voor een downpayment.

En een deal zoals een ex-collega van m'n vrouw ooit tegenkwam is natuurlijk ook zeldzaam... een gozer stond op het punt van Indianapolis naar de westkust te verhuizen en deed zijn auto weg voor $600. Auto was in prima staat, niet al te oud en ze heeft er weinig problemen mee gehad. We struinen soms craigslist, maar helaas.

Co-signers (de schoonouders gaan dit hoogstwaarschijnlijk zijn) komen er wel, we weten alleen nog niet precies wanneer.
DAar heb je ook gelijk in ja. Ik wil ook nooit meer een tweedehands zonder garantie :P
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 01:40:32 #23
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_85796502
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 23:05 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Eigen import uit NL :P
Hoewel Amerikanen niet bekend staan om hun culinaire fantasie moet ik toch zeggen dat Curry het laatste zou zijn wat ik zou importeren. (je hebt gelukkig wel het merk wat het minst vies is :P )
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 01:42:06 #24
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85796537
Wie heeft er curry nodig wanneer je overal barbecuesaus kunt krijgen??
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 01:44:08 #25
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_85796580
Over auto's gesproken; als ik over twee jaar semi-definitief naar de States ga verhuizen koop ik zo'n auto:
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 01:44:42 #26
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_85796597
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 01:42 schreef wonderer het volgende:
Wie heeft er curry nodig wanneer je overal barbecuesaus kunt krijgen??
Of Ketchup! _O_
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 01:56:42 #27
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85796885
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 01:44 schreef klaasdj het volgende:
Over auto's gesproken; als ik over twee jaar semi-definitief naar de States ga verhuizen koop ik zo'n auto: [ afbeelding ]
Als ik de loterij win, wil ik deze...

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 02:04:11 #28
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_85797053
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 01:56 schreef wonderer het volgende:

[..]

Als ik de loterij win, wil ik deze...

[ afbeelding ]
Ik heb het niet zo op kleine zijramen, maar dat vergeef ik 'm.

Hij is veel beter dan deze:

Zoveel zelfs dat ik denk dat ze 'm toen expres zo lelijk gemaakt hebben. Kan haast niet anders.

Maar als ik dan toch voor een slightly retro ga kies ik deze:
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 02:10:46 #29
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85797236
Ja, da's een goeie tweede :Y En ik moet toegeven dat ik de corvette ook wel wat vind hebben, met die golvende lijnen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 02:13:24 #30
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_85797310
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 02:10 schreef wonderer het volgende:
Ja, da's een goeie tweede :Y En ik moet toegeven dat ik de corvette ook wel wat vind hebben, met die golvende lijnen.
Je bedoelt die 90's Camaro? Die is toch lelijk? :r
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 02:15:45 #31
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85797373
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 02:13 schreef klaasdj het volgende:

[..]

Je bedoelt die 90's Camaro? Die is toch lelijk? :r
Nee, nee, de Mustang is tof!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 02:31:30 #32
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_85797713
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 02:15 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nee, nee, de Mustang is tof!
^O^
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 02:35:17 #33
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85797785
Rijden er best veel van rond hier. Camaro heb ik pas een keer gezien. En we zagen een poos terug een tesla bij het busstation O+
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 02:42:29 #34
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_85797914
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 02:35 schreef wonderer het volgende:
Rijden er best veel van rond hier. Camaro heb ik pas een keer gezien. En we zagen een poos terug een tesla bij het busstation O+
Tesla is ook zeker wel een mooi apparaat. Maar zo duur en zo elektrisch. Op zich een voordeel, maar zo weinig infrastructuur.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 06:51:03 #35
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85799374
Ja, niet echt andig nog. Maar wel een geil karretje :9
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator zaterdag 28 augustus 2010 @ 10:23:43 #36
45833 crew  Fogel
pi_85800538
Ik vind dit wel een toffe bak:
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:47:44 #37
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_85803467
*;
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:31:18 #38
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_85806249
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 12:47 schreef Barcaconia het volgende:
[ afbeelding ] *;
In California(en andere warme staten) is dat wel ideaal!
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:34:17 #39
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_85806307
Ik rijd die Jeep in Michigan. Ik heb een hardtop en softtop. Ik heb de hele winter met hardtop gereden, ongeveer in Mei er af gehaald, geheel juni/juli/augustus volledig open gereden en sinds deze week voor het eerst weer 's nachts de auto dicht moeten maken omdat het 's ochtends te koud is ;(

Daarnaast heb ik een Nederlandse kentekenplaat voor op mijn auto *)
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:52:25 #40
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_85806731
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:34 schreef Barcaconia het volgende:
Ik rijd die Jeep in Michigan. Ik heb een hardtop en softtop. Ik heb de hele winter met hardtop gereden, ongeveer in Mei er af gehaald, geheel juni/juli/augustus volledig open gereden en sinds deze week voor het eerst weer 's nachts de auto dicht moeten maken omdat het 's ochtends te koud is ;(

Daarnaast heb ik een Nederlandse kentekenplaat voor op mijn auto *)
Stoer! Is dat eigenlijk wel legaal? :P

In Michigan kan het natuurlijk zomaar voorkomen dat er grote gaten in de weg zitten, dus is een Jeep wel handig. :P
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:54:50 #41
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_85806777
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 10:23 schreef Fogel het volgende:
Ik vind dit wel een toffe bak: [ afbeelding ]
:o Die's zooo lelijk.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 15:00:06 #42
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_85806925
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:54 schreef popolon het volgende:

[..]

:o Die's zooo lelijk.
Hoe heet 'ie eigenlijk? :+
In NL reed zo'n model ook wel vaak rond. Lelijk indeed.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 15:25:19 #43
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_85807446
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:52 schreef klaasdj het volgende:

[..]

Stoer! Is dat eigenlijk wel legaal? :P

In Michigan kan het natuurlijk zomaar voorkomen dat er grote gaten in de weg zitten, dus is een Jeep wel handig. :P
Is legaal ja, je hebt immers geen kentekenplaat aan de voorkant.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_85808545
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 15:00 schreef klaasdj het volgende:

[..]

Hoe heet 'ie eigenlijk? :+
In NL reed zo'n model ook wel vaak rond. Lelijk indeed.
Chevrolet HHR. Iets minder afschuwelijk dan de Chrysler PT Cruiser, vind ik.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 17:35:09 #45
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85810294
Ik vind die chevvy ook wel tof.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:24:45 #46
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_85820129
Vroeger was ik wel 'ns eerder in dit topic geweest met vage berichten dat ik in de tweede helft van 2012 naar de VS vertrek (tijdelijk; 5 maanden). Over twee jaar is het zover. Uiteraard ga ik mijn best doen om in 2013 een master in de VS (of anders Canada) kan doen en daarna bij de eerste mogelijkheid mij in Canada, VS, Australie of NZ te vestigen, maar dat is natuurlijk afhankelijk van werkgelegenheid.
;)
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  zondag 29 augustus 2010 @ 00:05:34 #47
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_85821043
Je hebt geen excuus nodig klaas, iedereen is welkom in het topic. :P Het kan alleen zijn dat 't af en toe wat 'lokaal' gaat. ;)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 29 augustus 2010 @ 00:08:20 #48
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_85821115
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 00:05 schreef popolon het volgende:
Je hebt geen excuus nodig klaas, iedereen is welkom in het topic. :P Het kan alleen zijn dat 't af en toe wat 'lokaal' gaat. ;)
Het was geen excuus, alleen een update. En lokaal bestaat niet in de VS. :{w
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  zondag 29 augustus 2010 @ 00:10:08 #49
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_85821165
Maargoed, ik studeer dus American Studies, maar overweeg met oog op internationale cariere er Natuurkunde bij te gaan doen. ;) Makkelijk voor een groen kaartje. ;)
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  zondag 29 augustus 2010 @ 00:10:37 #50
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_85821184
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 00:08 schreef klaasdj het volgende:

En lokaal bestaat niet in de VS. :{w
Heck yeah it does. 8-)

Net even lokaal gezwommen in m'n zwembad, buiten eten en nu even afbouwen met 't bier. Zo'n badje maakt de zomer nog wat dragelijk.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 29 augustus 2010 @ 00:13:11 #51
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_85821262
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 00:10 schreef popolon het volgende:

[..]

Heck yeah it does. 8-)
Nope it doesn't. That vanished somewhere in the 70's. Nu leef je in het zuiden of het noorden, maar het lijkt allemaal te veel op elkaar, als je het mij vraagt.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_85821323
stel dat je werk zoekt als woonbegeleider of sporttherapeut voor verstandelijk gehandicapten is het salaris in de zorg daar echt zo schrikbarend slecht (dus nog slechter als hier? )
  zondag 29 augustus 2010 @ 00:16:47 #53
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_85821364
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 00:15 schreef farscapevr8 het volgende:
stel dat je werk zoekt als woonbegeleider of sporttherapeut voor verstandelijk gehandicapten is het salaris in de zorg daar echt zo schrikbarend slecht (dus nog slechter als hier? )
Volgens mij zit je alleen in Frankrijk veel beter, maar ik weet daar het precieze niet van.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  zondag 29 augustus 2010 @ 00:18:22 #54
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_85821408
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 00:13 schreef klaasdj het volgende:

[..]

Nope it doesn't. That vanished somewhere in the 70's. Nu leef je in het zuiden of het noorden, maar het lijkt allemaal te veel op elkaar, als je het mij vraagt.
:?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 29 augustus 2010 @ 00:26:43 #55
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_85821637
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 00:18 schreef popolon het volgende:

[..]

:?
Waar je ook woont in de VS je kunt altijd de zelfde producten kopen. In EU kan je nog 100km rijden en een totaal andere winkel aantreffen. Als ik wil dat mijn oma in California morgen de zelfde braadpan heeft als ik in New York gekocht heb dan lukt dat. Als ik mijn neef in Moskou om het zelfde vraag met een pan uit Amsterdam wordt het moeilijker.

De identiteit van de verschillende Amerikaanse staten is langzamerhand steeds meer op elkaar gaan lijken. Dit gebeurt in veel mindere mate in Europa.

Dat bedoel ik. Maar als jij bedoelt dat het soms wat 'lokaal' wordt met Amerikaanse gebruiken: ik heb enige ervaring daarmede. ;)
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  zondag 29 augustus 2010 @ 00:31:34 #56
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_85821763
Dan moet je eens wat langer blijven. Sorry dat ik het zeg maar dit:

quote:
Waar je ook woont in de VS je kunt altijd de zelfde producten kopen.
is totaal gelul in de rondte.

Er is geen land ter wereld zo vol met culturen als de VS. En ja, je moet de Walmart dan ontwijken, maar lokale winkels/markten met al hun 'exotische' producten zijn er zat.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 29 augustus 2010 @ 00:36:50 #57
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_85821922
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 00:31 schreef popolon het volgende:
Dan moet je eens wat langer blijven. Sorry dat ik het zeg maar dit:
[..]

is totaal gelul in de rondte.

Er is geen land ter wereld zo vol met culturen als de VS. En ja, je moet de Walmart dan ontwijken, maar lokale winkels/markten met al hun 'exotische' producten zijn er zat.
Jij hebt geen flauw benul van hoe snel dat verdwenen is. Sinds de jaren 50 zijn hele stadcentra verlaten zijn de strips vol met allerlei idiote fastfood restaurants, grote walmarts e.d. Dat is feit. Maar laten we er niet over gaan vechten.

En over meer tijd besteden. Ik heb op een amerikaanse high school gezeten..... ;)
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  zondag 29 augustus 2010 @ 00:39:29 #58
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_85822002
Je hebt blijkbaar op een verkeerde plek gezeten. :D

Yep, alles kan snel en simpel, er zijn echter zat andere mogelijkheden.

Maar goed, ik woon hier nog maar vijf jaar, ben nog aan het verkennen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 29 augustus 2010 @ 00:44:54 #59
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_85822170
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 00:39 schreef popolon het volgende:
Je hebt blijkbaar op een verkeerde plek gezeten. :D

Yep, alles kan snel en simpel, er zijn echter zat andere mogelijkheden.

Maar goed, ik woon hier nog maar vijf jaar, ben nog aan het verkennen.
Ach het is allemaal relatief. Wat ik gewend ben van Europa is dat je om de vijf uur een andere taal spreken moet. En het verschil tussen België en Nederland is bijvoorbeeld veel groten dan bijvoorbeeld Michigan(waar ik zat) en Ohio(waar een goede vriend gewoond heeft). Dat is gewoon heel wat anders dan de VS. Je hebt wel een punt dat niet alle plaatsen het zelfde zijn. God zij dank! En ik ben voorstander van alle initiatieven die dat proberen te behouden en uit te breiden.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_85822352
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 15:25 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Is legaal ja, je hebt immers geen kentekenplaat aan de voorkant.
[ afbeelding ]
Hoe is trouwens autorijden in vs vergeleken met nl?

Qua Drukte, onoverzichtelijke situaties, wegdekwaliteit, snelheidslimieten etc.
Sisco Certified
pi_85822626
Dat braadpannen voorbeeld. :'). En waarom wordt er steeds een vergelijking gemaakt tussen de VS en een heel continent?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zondag 29 augustus 2010 @ 01:06:05 #62
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_85822652
Tja het is dweilen met de kraan open.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator zondag 29 augustus 2010 @ 01:07:53 #63
45833 crew  Fogel
pi_85822695
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 16:14 schreef OMG het volgende:

[..]

Chevrolet HHR. Iets minder afschuwelijk dan de Chrysler PT Cruiser, vind ik.
Ik vind die oude stijl wel wat hebben :)

Maargoed, een good old suburban zou ik ook graag voor de deur hebben, is alleen een tikkie duurder (maar nog steeds ongeveer dezelfde prijs als een Kia Cee'd die ik hier net gekocht heb, een suburban is onbetaalbaar hier :'( ).

I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 29 augustus 2010 @ 01:17:15 #64
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85822901
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 00:51 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Hoe is trouwens autorijden in vs vergeleken met nl?

Qua Drukte, onoverzichtelijke situaties, wegdekwaliteit, snelheidslimieten etc.
Ligt eraan waar je woont, ondanks wat klaas zegt :') Ik vind het hier heerlijk rijden maar een uur naar het zuiden durf ik nog niet (ik rij nog niet zo lang).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 29 augustus 2010 @ 01:31:14 #65
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85823138
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 00:08 schreef klaasdj het volgende:
En lokaal bestaat niet in de VS. :{w
Wat een onzin. Kijk ten eerste eens naar de lokale bieren - elke staat heeft microbreweries die vaak niet ver buiten de eigen staat verkopen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 29 augustus 2010 @ 01:34:54 #66
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85823186
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 01:04 schreef OMG het volgende:
Dat braadpannen voorbeeld. :'). En waarom wordt er steeds een vergelijking gemaakt tussen de VS en een heel continent?
Tja.... als je de vergelijking tussen Moskou en Volgograd trekt.... of tussen Sydney en Perth.... of tussen Lille en Lyon..... of tussen Hamburg en Munchen.... dan kun je denk ik ook dezelfde pan kopen en zie je dezelfde ketens overal.

In Middelburg heb je tevens dezelfde Hema als in Leeuwarden, en in Southhampton dezelfde Tesco als in Edinburgh.

De VS is gewoon een groot land natuurlijk.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 29 augustus 2010 @ 01:40:23 #67
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85823251
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 00:44 schreef klaasdj het volgende:
Ach het is allemaal relatief. Wat ik gewend ben van Europa is dat je om de vijf uur een andere taal spreken moet. En het verschil tussen België en Nederland is bijvoorbeeld veel groten dan bijvoorbeeld Michigan(waar ik zat) en Ohio(waar een goede vriend gewoond heeft).
Hint: Europa is een continent. De VS is een land.
Michigan en Ohio zijn staten. Belgie en Nederland zijn landen.

Als je bij Maine de grens over gaat naar Quebeq, Bij San Diego de grens over gaat naar Mexico, of bij Seattle de grens over gaat naar Vancouver, dan zie je wel weer verschillen.

Winkelen in Antwerpen is trouwens ook niet gek veel anders dan winkelen in Eindhoven.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_85823291
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 01:17 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ligt eraan waar je woont, ondanks wat klaas zegt :') Ik vind het hier heerlijk rijden maar een uur naar het zuiden durf ik nog niet (ik rij nog niet zo lang).
Waar woon je dan?
Sisco Certified
  zondag 29 augustus 2010 @ 03:17:01 #69
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85824366
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 01:42 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Waar woon je dan?
Zie sig.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 29 augustus 2010 @ 12:03:12 #70
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_85827900
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 01:04 schreef OMG het volgende:
Dat braadpannen voorbeeld. :'). En waarom wordt er steeds een vergelijking gemaakt tussen de VS en een heel continent?
Omdat de VS bijna een heel continent is en vroeger de verschillen de Staten bijna aparte landen maakten. Het feit dat jullie hier allemaal schreeuwen dat het één land is bevestigt mijn punt alleen maar. Ik heb trouwens mijn punt niet zomaar uit de pot getrokken, er zijn veel (vooral oudere) Amerikanen die dit met mij delen(lees anders een Bill Bryson boek).
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 01:31 schreef maartena het volgende:

[..]

Wat een onzin. Kijk ten eerste eens naar de lokale bieren - elke staat heeft microbreweries die vaak niet ver buiten de eigen staat verkopen.
Zeker wel een cultuurshock als je buiten Orange County komt niet? :')
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 01:34 schreef maartena het volgende:

[..]

Tja.... als je de vergelijking tussen Moskou en Volgograd trekt.... of tussen Sydney en Perth.... of tussen Lille en Lyon..... of tussen Hamburg en Munchen.... dan kun je denk ik ook dezelfde pan kopen en zie je dezelfde ketens overal.

In Middelburg heb je tevens dezelfde Hema als in Leeuwarden, en in Southhampton dezelfde Tesco als in Edinburgh.

De VS is gewoon een groot land natuurlijk.
Ja en vroeger kon je maximaal in San Diego de zelfde pan kopen als in San Fransisco, maar tegenwoordig ook in New York. De staten waren in de jaren 50 nog veel meer op zichzelf gericht. Niet alleen in pannen, maar ook in wetten en regels. Eigenlijk net zoals de EU nu werkt. Ik zeg niet dat het beter is, maar ik denk dat het wel knusser was.
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 01:40 schreef maartena het volgende:

[..]

Hint: Europa is een continent. De VS is een land.
Michigan en Ohio zijn staten. Belgie en Nederland zijn landen.

Als je bij Maine de grens over gaat naar Quebeq, Bij San Diego de grens over gaat naar Mexico, of bij Seattle de grens over gaat naar Vancouver, dan zie je wel weer verschillen.

Winkelen in Antwerpen is trouwens ook niet gek veel anders dan winkelen in Eindhoven.
Ik zeg ook niet dat alles precies het zelfde is, het is alleen meer het zelfde geworden, en dat is jammer.
Ik ben veel in Michigan geweest, en de sfeer onder de mensen was daar wezenlijk anders dan in bijvoorbeeld Kentucky. Toch konden we altijd bij de zelfde winkel terecht, terwijl dat dus -i keep repeating- vijftig jaar geleden wel anders was.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_85830228
Als je het over de grote supermarkt ketens hebt dan kun je idd veel van dezelfde producten kopen. Maar je hebt ook veel 'mom and pop' winkels die lokale producten verkopen.

Ik woon zelf in Arizona, en zit in het Amerikaans leger. In Phoenix en Tucson heb je heel veel cultuur aangezien er heel veel mexicanen wonen. Hele goeie mexicaanse restauranten en natuurlijk ook veel mooie vrouwen. Maar dat terzijde in elke staat heb je een gids van dingen die je kan zien of goede restauranten etc..

Over auto's gesproken ik heb een 2010 VW GTI gekocht van de lokale dealer hier. Ik ben er enorm blij mee. Een ding raad ik aan hier en dat is satellite radio. Vooral op lange afstanden is het fijn. Je kunt er allerlei zenders vinden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Epiphone op 29-08-2010 14:56:48 ]
So here I was right...
  zondag 29 augustus 2010 @ 13:56:26 #72
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_85831106
SiriusXM is inderdaad geniaal. Ik heb het ook in de Jeep en je hebt altijd dezelfde zenders over het hele land, 200 verschillende zenders met goede ontvangst altijd en leuke afwisselende muziek.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_85833921
De tering, wat een onzin.

quote:
Op zondag 29 augustus 2010 12:03 schreef klaasdj het volgende:
Omdat de VS bijna een heel continent is en vroeger de verschillen de Staten bijna aparte landen maakten. Het feit dat jullie hier allemaal schreeuwen dat het één land is bevestigt mijn punt alleen maar. Ik heb trouwens mijn punt niet zomaar uit de pot getrokken, er zijn veel (vooral oudere) Amerikanen die dit met mij delen(lees anders een Bill Bryson boek).
De VS bijna een heel continent? Dan laten we voor het gemak die pietluttige landjes genaamd Canada en Mexico maar even buiten beschouwing?
Het is en blijft één land, Europa een continent. Wat wordt er precies bevestigd met ons "geschreeuw"? Dat het een rare vergelijking blijft?
Zal ik dan voor het gemak maar auto's en motorfietsen gaan vergelijken? "Ja, auto's zijn veel stabieler, want vroeger moest je nog zelf trappen op een fiets of zelfs steppen op een step." Dat is wat ik ongeveer lees in jouw posts.

quote:
Ja en vroeger kon je maximaal in San Diego de zelfde pan kopen als in San Fransisco, maar tegenwoordig ook in New York. De staten waren in de jaren 50 nog veel meer op zichzelf gericht. Niet alleen in pannen, maar ook in wetten en regels. Eigenlijk net zoals de EU nu werkt. Ik zeg niet dat het beter is, maar ik denk dat het wel knusser was.
O ja, en in Europa, of in 1 specifiek land is dit niet het geval? Aldi's door Europa, of Super de Boer door heel Nederland? Dan kan ik ook gaan lopen janken dat er vroeger meer lokale of regionale supermarkten / winkels waren in alleen een bepaalde regio van het land.
En wederom waar je, voor mij, de plank enigszins misslaat, want lokale regels / wetten heb je in Nederland ook: *klik*. En dit is per plaats en niet eens provincie. Nu weet ik niet of een gemeente of provincie vroeger meer van dit soort zaken zelf regelde, maar dit is nog steeds een betere vergelijking dan naar heel Europa te kijken.

quote:
Ik zeg ook niet dat alles precies het zelfde is, het is alleen meer het zelfde geworden, en dat is jammer.
Ik ben veel in Michigan geweest, en de sfeer onder de mensen was daar wezenlijk anders dan in bijvoorbeeld Kentucky. Toch konden we altijd bij de zelfde winkel terecht, terwijl dat dus -i keep repeating- vijftig jaar geleden wel anders was.
Als je die vergelijking nou met alleen Nederland doet, dan heb je er tenminste wat aan. Ik woonde in Dordrecht en durf te zeggen dat de sfeer onder mensen uit Brabant wezenlijk anders was dan een stuk noorderlijker (of alleen Dordrecht om in jouw soort vergelijkingen te blijven). Daarnaast kun je nu ook in Nederland overal bij dezelfde winkel terecht (noem een willekeurige keten van wat voor soort winkel dan ook) en dat was 50 jaar geleden ook anders, gok ik.

Maak je diezelfde vergelijking met China ook? Omdat het "bijna" een heel continent is?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zondag 29 augustus 2010 @ 15:23:36 #74
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_85834049
Hoe dichter bij Dordt, hoe slechter het wordt :P

Verder vind ik de vergelijking ook echt onzin. Het mooie aan de VS is juist dat het zo ontzettend groot is dat je ALLES hebt. Als ik in SF rondloop waan ik me wel degelijk in een ander land dan in west-Michigan, midden-Indiana, oost-Tennessee of waar dan ook. Het heeft allemaal zijn eigen cultuur, volk, dialect en dat binnen 1 land. Onzin om te zeggen dat grote winkelketens het land een eenheid maken. Je hebt immers over heel Nederland, wat zeg ik, heel Europa ook Ikea, McDonalds etc. Dat maakt het nog geen eenheid.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 29 augustus 2010 @ 17:54:16 #75
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_85839843
Je hoeft het er niet mee eens te zijn. Het zijn mijn ervaringen. w/
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  Moderator zondag 29 augustus 2010 @ 18:01:14 #76
45833 crew  Fogel
pi_85840076
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 17:54 schreef klaasdj het volgende:
Je hoeft het er niet mee eens te zijn. Het zijn mijn ervaringen. w/
Een jaartje high-school en Amerikaanse boeken lezen geeft inderdaad een schat aan ervaringen die veel rijker is dan die van mensen die er al vele jaren (in verschillende staten) wonen en getrouwd zijn met Amerikanen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 29 augustus 2010 @ 18:16:10 #77
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_85840560
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:01 schreef Fogel het volgende:

[..]

Een jaartje high-school en Amerikaanse boeken lezen geeft inderdaad een schat aan ervaringen die veel rijker is dan die van mensen die er al vele jaren (in verschillende staten) wonen en getrouwd zijn met Amerikanen.
Ik praat over de overeenkomsten, niet de verschillen. Als jullie het persoonlijk anders vinden: geen probleem. Het is niet Ad Hominem bedoeld. Verschillen vind ik gewoon kleiner en dat vind is jammer.

Vergeleken met mijn ervaringen in Europa vind ik het maar matigjes.

[ Bericht 8% gewijzigd door klaasdj op 30-08-2010 00:08:09 ]
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_85840879
In dat jaartje high-school kun je misschien heel veel gezien hebben en misschien ziet de persoon die "al vele jaren" in de US woont helemaal niets omdat hij te druk bezig is met werk.

Ik ben het niet helemaal eens met klaasdj, maar ik zie ook wel een beetje een eenheidsworst ontstaan. Tuurlijk zullen grote steden en dan voornamelijk hun centra redelijk uniek zijn maar ga naar een willekeurige strip mall in een willekeurige middelgrote stad en je zult veel dezelfde ketens tegenkomen.
  zondag 29 augustus 2010 @ 18:25:50 #79
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85840919
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 12:03 schreef klaasdj het volgende:
Ik zeg ook niet dat alles precies het zelfde is, het is alleen meer het zelfde geworden, en dat is jammer.
Ik ben veel in Michigan geweest, en de sfeer onder de mensen was daar wezenlijk anders dan in bijvoorbeeld Kentucky. Toch konden we altijd bij de zelfde winkel terecht, terwijl dat dus -i keep repeating- vijftig jaar geleden wel anders was.
Maar dat was zelfs in Nederland 50 jaar geleden wel anders. Als het dorp in ging, waren 90% van de winkels particulier, en verkocht men spullen uit een lokale fabriek. Zelfs toen ik jong was haalde mijn oma nog melk bij een echte melkboer, die zijn melk kocht bij een lokale melkfabriek.... die uiteindelijk in de jaren 80 werd gekocht door Melkunie.... Nu ga je naar een dorp, en zie je overal dezelfde Blokker, dezelfde Albert Heyn, dezelfde Kruidvat, etc.... en in de wat grotere plaatsen dezelfde Hema, C&A, V&D, etc.

Idem in landen als Duitsland en Frankrijk.... 50 jaar geleden kon je in Lille niet dezelfde pan kopen als in Lyon. Nu kom je in die twee plaatsen, en heeft de binnenstad voor 80% exact dezelfde winkels.

Wat dat betreft zijn de LANDEN dus niet zo verschillend. ;)

Jij wil nog steeds de VS - het land - vergelijken met Europa - het continent. En dat is gewoon niet juist. Tot het einde van de eeuw hadden we in Europa ook enorm veel verschillende regels, grenzen, en was het ook helemaal niet zo simpel om als relatief klein bedrijf snel over het hele continent te groeien. Je had te maken met allerlei verschillende munteenheden, belastingklimaten, noem maar op. Echter binnen de landen ZELF is er van alles mogelijk.

Vergelijk de VS met bijvoorbeeld Frankrijk of Rusland of Brazilië. Vergelijk niet twee staten met Nederland en België. De VS is een groot land, en 20, 30 jaar geleden was het veel makkelijker om als bedrijf een filiaal te openen in New York, Florida en Californië, dan dat het dat was voor een bedrijf in Europa in Nederland, Portugal en Griekenland. Met was geluk zag je wat overeenkomsten tussen Nederland en België (zoals de Blokker die ook in Vlaanderen opereerde) maar dan had je het wel gehad. Pas echt deze eeuw kwam de Lidl en de Mediamarkt uit Duitsland, omdat het door verdragen en wetgevingen makkelijker was.

De vergelijkingen die je trekt zijn gewoon verkeerd en onjuist. Vergelijk een land met een land, niet met een continent.

Wat betreft lokalisatie: Ik heb familie wonen in Michigan, en hoe die ook hoog of laag zoeken in hun supermarkt, bepaalde ingrediënten die veel gebruikt worden in de Mexicaanse keuken zijn daar gewoon NIET te krijgen. Dus iedere keer als ze hier op bezoek komen nemen ze e.e.a. mee. Ook een bepaald merk instant choco met capucino erin of zoiets (weet niet meer precies wat het was) is in Michigan niet te krijgen, terwijl je het hier in bulk kunt kopen bij de Costco. Mijn schoonmoeder stuurt dus af en toe een doos die kant op.;)

En qua winkelketens heb je ZEKER lokalisatie..... Neem bijvoorbeeld Trader Joe's, die een compleet eigen productlijn hebben.... alhoewel er nu wel wat meer te vinden zijn aan de ooskust, blijft het een keten die voornamelijk aan de westkust te vinden is en pas deze eeuw lokaties opende in staten ten oosten van de Rockies.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 29 augustus 2010 @ 18:38:11 #80
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85841343
klaas houdt gewoon niet van globalisatie.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_85845424
Goede argumentatie, maartena. :)

Hier in Philly zit ook een Trader Joe's, erg fijn. O+ Die heeft overigens wel veel lokale producten (zoals paprika's uit New Jersey) dus ik neem aan dat het assortiment wat dat soort dingen betreft in elke staat anders is.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_85846995
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:25 schreef maartena het volgende:
En qua winkelketens heb je ZEKER lokalisatie..... Neem bijvoorbeeld Trader Joe's, die een compleet eigen productlijn hebben.... alhoewel er nu wel wat meer te vinden zijn aan de ooskust, blijft het een keten die voornamelijk aan de westkust te vinden is en pas deze eeuw lokaties opende in staten ten oosten van de Rockies.
Dat is zeker waar, alleen is lokaal een wat ruimer begrijp. Bijvoorbeeld een 'lokale' supermarkt hier is de publix en als je op de kaart kijkt dan zit het ook maar in 5 staten. Alleen is het 33% groter dan AH, dus voor ons nederlanders is al het bijna geen 'lokale' keten meer. Publix: 1015 storesAH: 750 winkels
pi_85847548
Ach, alle afstanden zijn hier toch groter (zoals alles groter is in Amerika). Dit schaalt gewoon mee.
Are you pondering what I'm pondering?
  maandag 30 augustus 2010 @ 00:19:57 #84
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_85858052
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:38 schreef wonderer het volgende:
klaas houdt gewoon niet van globalisatie.
Het heeft zijn nadelen. ;)

Jullie zullen ongetwijfeld meer ervaringen hebben op deze gebieden, maar ik houd van variatie. Als ik een verkeerd beeld heb hoop ik dat in de komende jaren bij te stellen.

Uiteraard probeer ik de EU en de USA te vergelijken. Sowieso staan we in Europa samen sterk, maar we gaan hier steeds meer op jullie lijken. Ik ben trots op Nederland, maar ik ben ook een Europeaan. Een Amerikaan hoor ik niet zo gauw zeggen dat hij Noord-Amerikaan is. Hoewel... sommigen zeggen op vakantie in het buitenland dat ze Canadees zijn. Uit schaamte. :')

Ik kan wel met overtuiging stellen dat -mits je de midwest even buiten beschouwing laat- de VS de meest uiteenlopende landschappen kent, en dat is een van de voornaamste redenen dat ik van het land houd.
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:24 schreef devzero het volgende:
In dat jaartje high-school kun je misschien heel veel gezien hebben en misschien ziet de persoon die "al vele jaren" in de US woont helemaal niets omdat hij te druk bezig is met werk.

Ik ben het niet helemaal eens met klaasdj, maar ik zie ook wel een beetje een eenheidsworst ontstaan. Tuurlijk zullen grote steden en dan voornamelijk hun centra redelijk uniek zijn maar ga naar een willekeurige strip mall in een willekeurige middelgrote stad en je zult veel dezelfde ketens tegenkomen.
Dank voor je bijval. ;) Ik heb het probleem in argumentatie altijd iets te overdrijven waardoor ik ingewijden altijd tegen me krijg. Natuurlijk zijn er zat verschillen en daar ben ik maar wat blij mee. :Y
Misschien is de VS niet het ideaalste land om in te wonen voor iedereen, maar het is zeker het uitdagendste, interessantste en meest tot verbeelding sprekende land.

Ik shopte in Michigan wel bij Meijer en die zitten ook voor 50% in Michigan met andere filialen in Illinois, Indiana, Ohio en Kentucky. Hier was bijvoorbeeld (iig waar ik zat)hageslag, currysaus en calvé verkrijgbaar. _O_

Maar lokale toko's zijn altijd nog het mooist. Ook in Europa. :Y
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  maandag 30 augustus 2010 @ 00:32:15 #85
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85858382
Ik vind het juist wel fijn dat je overal hetzelfde kunt krijgen, in ieder geval deels. Heeft toch iets vertrouwds, zeker met eten. Ja, ik ben dus het type dat in Parijs naar de Mac gaat... omdat ik dan in ieder geval weet wat ik kan verwachten. De rest is al zo anders, dan liever het eten hetzelfde ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 30 augustus 2010 @ 00:34:42 #86
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_85858457
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 00:32 schreef wonderer het volgende:
Ik vind het juist wel fijn dat je overal hetzelfde kunt krijgen, in ieder geval deels. Heeft toch iets vertrouwds, zeker met eten. Ja, ik ben dus het type dat in Parijs naar de Mac gaat... omdat ik dan in ieder geval weet wat ik kan verwachten. De rest is al zo anders, dan liever het eten hetzelfde ;)
Ik ben in mijn leven 1 dag in hartje Parijs geweest en jij mag raden waar ik gegeten heb. :P

Ja, het heeft ook voordelen. ;)
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_85859638
Negeer je nou voor het gemak nog steeds het punt dat je een continent met een land aan het vergelijken bent?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  maandag 30 augustus 2010 @ 01:43:28 #88
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_85859864
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 01:29 schreef OMG het volgende:
Negeer je nou voor het gemak nog steeds het punt dat je een continent met een land aan het vergelijken bent?
Ik vind dat niet onterecht, nee. Ik weet niet hoe lang jullie niet meer in Europa wonen, maar je kan zonder paspoort bijna in Moskou komen. Een Duitser luistert naar de zelfde muziek als een Brit. Een Fransman werkt in Warsaw in een Supermarkt. Een jeugdige kennis van mij woont in Nedeland bij zijn moeder, maar in het weekend gaat hij naar Brussel naar de Duitse vriendin van zijn vader. De verenigde staten zijn niet echt een normaal land, zeker geen continent. Ik zie ook niet hoe het relevant is want voor het gemak wil ik Canada en Mexico er wel even bij pakken en die mee vergelijken. Allee Mexico is wezenlijk heel anders. Om een Nederlands-Amerikaanse vriend te quoten: "Canada is just like the States"


Ander punt is architectuur: het lijkt allemaal veel op elkaar in the USA...dat is trouwens geen verwijt. Daar kan je niet veel aan doen. Fastfood en mall strips hebben daarentegen niks met smaak te maken.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  maandag 30 augustus 2010 @ 01:54:02 #89
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_85860008
Ik vind trouwens ook dat in een perfecte wereld culturele variatie niets met landsgrenzen te maken mag hebben. Daarom vind ik het benoemen, erkennen en vergelijken van de Europese cultuur met de Amerikaanse relevant, juist en toegestaan.

Hoevaak verwijzen de Amerikanen niet naar hoe 'zij dat in Europa doen'. Er zullen veel sociologen met mij eens zijn dat binnen de westerse cultuur de Europeanen op veel punten op één hoop gegooid kunnen worden.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_85860249
Dat je zonder paspoort bijna in Moskou kunt komen maakt het voor mij de landen binnen Europa nog niet vergelijkbaar met de staten binnen de V.S.. Ook makkelijk hoe je van braadpannen en het, volgens jou, overal dezelfde producten kunnen kopen het nu opeens op sociologie gooit.

Wat betreft architectuur kun je hetzelfde zeggen van Nederland, want "daar lijken alle nieuwbouwwijken ook op elkaar", en kun je het argument van de eerder genoemde eenheidsworst er ook nog bijpakken, want iedere wijk / gemeente heeft wel een Albert Heijn of Super de Boer.

Alleen omdat een land groot is kun je het nog niet zomaar met een heel continent vergelijken. Appels. Peren.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_85860734
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 00:32 schreef wonderer het volgende:
De rest is al zo anders, dan liever het eten hetzelfde ;)
Ik heb dan weer precies het omgekeerde. Ik bestel het liefst iets wat ik niet ken en in restaurants waar ik vaker kom probeer ik steeds wat niet gegeten heb. Ik ben dan ook in heel lang niet meer in een mac geweest.

quote:
Op maandag 30 augustus 2010 02:18 schreef OMG het volgende:
Appels. Peren.
welkom op fok ;)

[ Bericht 12% gewijzigd door devzero op 30-08-2010 03:56:35 ]
  maandag 30 augustus 2010 @ 03:50:02 #92
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85860741
Dat kan. Voor mij is het vaak wel weer afwachten hoe mijn lichaam op iets nieuws reageert dus dan toch liever vertrouwd ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_85860767
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 03:50 schreef wonderer het volgende:
Dat kan. Voor mij is het vaak wel weer afwachten hoe mijn lichaam op iets nieuws reageert dus dan toch liever vertrouwd ;)
Ik geef toe dat ik achteraf wel eens wou dat ik een gerecht niet had gegeten :|W
pi_85860773
Ik lees het nu pas :o Nieuwe oude mod op KAA
  maandag 30 augustus 2010 @ 04:16:34 #95
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85860809
Heh, feli popo :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 30 augustus 2010 @ 04:19:32 #96
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85860814
Popo weer op blauw ^O^
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 30 augustus 2010 @ 04:33:06 #97
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85860835
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 01:43 schreef klaasdj het volgende:
Ik vind dat niet onterecht, nee. Ik weet niet hoe lang jullie niet meer in Europa wonen, maar je kan zonder paspoort bijna in Moskou komen.
Tot 2007 kon je met een Amerikaans rijbewijs reizen van de Noordpool-Cirkel tot American Samoa in de South Pacific, wat is precies je punt? ;)

quote:
Een Duitser luistert naar de zelfde muziek als een Brit.
Een Amerikaan luistert ook naar dezelfde muziek als een Zuid-Afrikaan. En waarschijnlijk zelfs naar dezelfde muziek als die Duitser en die Brit.

quote:
Een Fransman werkt in Warsaw in een Supermarkt.
En in mijn lokale supermarkt werkt een homofiele Somaliër die altijd in is voor een leuk gesprekje. Je punt?

quote:
Een jeugdige kennis van mij woont in Nedeland bij zijn moeder, maar in het weekend gaat hij naar Brussel naar de Duitse vriendin van zijn vader.
En ik ken een Nederlander die in Vancouver, Canada woont, ooit getrouwd is geweest met een Amerikaanse die nu in de buurt van Seattle woont, en de kinderen gaan daar ook continue de grens over om een weekje of weekendje bij pa door te brengen.

En nu?


quote:
De verenigde staten zijn niet echt een normaal land, zeker geen continent. Ik zie ook niet hoe het relevant is want voor het gemak wil ik Canada en Mexico er wel even bij pakken en die mee vergelijken. Allee Mexico is wezenlijk heel anders. Om een Nederlands-Amerikaanse vriend te quoten: "Canada is just like the States"
Canada is ook net zo verschillend van de VS als Nederland en België. Ik ben enorm veel in Brugge en Antwerpen geweest, en tevens kom ik nu nog met regelmaat in Canada vanwege familie. En alhoewel de taal in beide gevallen vrijwel hetzelfde is, zijn er enorme verschillen. In de supermarkten in Canada heb je een heel ander assortiment. En dit weet ik omdat mijn schoonmoeder Canadese is van oorsprong, en nog steeds bepaalde producten uit Canada laat overkomen omdat ze in de VS niet verkocht worden.

En er zijn maar weinig Amerikanen die weten wat dit is....



:D


quote:
Ander punt is architectuur: het lijkt allemaal veel op elkaar in the USA...dat is trouwens geen verwijt. Daar kan je niet veel aan doen. Fastfood en mall strips hebben daarentegen niks met smaak te maken.
Dan zul je toch eens wat vaker moeten reizen.... de open-air malls uit het zuid-westen zijn toch heel anders opgebouwd dan de tegen bittere kou bestendige malls in Minneapolis. En er zijn enorme verschillen tussen de steden in New England, Florida, Louisiana, Texas, California en Washington, omdat ze allen een andere koloniale geschiedenis hadden.

Maar blijf vooral Appels met Peren vergelijken, het is zo onderhand wel duidelijk dat ondanks dat je hier in de VS hebt gewoond.... je je ogen niet echt hebt open gedaan. ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_85863615
Gaat rap met die topics zo.
Jesus saves but death prevails.
  maandag 30 augustus 2010 @ 11:36:14 #99
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_85865982
Nogal een verschil he: verschillen VS-Canada en Nederland-Belgie.

Maargoed jullie willen mijn punt niet begrijpen en dat moet je helemaal zelf weten. :) ik vind het dus voor mij is het wel van belang. Ander onderwerp? :P
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  maandag 30 augustus 2010 @ 14:38:18 #100
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_85872267
Vanmiddag naar Des moines, dan door naar Wyoming en Montana. Ben benieuwd hoeveel van hetzelfde ik op die reis ga zien :P
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_85873270
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:38 schreef Barcaconia het volgende:
Vanmiddag naar Des moines, dan door naar Wyoming en Montana. Ben benieuwd hoeveel van hetzelfde ik op die reis ga zien :P
Je gaat een heleboel leegte zien. Ook mooi!
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 30 augustus 2010 @ 15:50:56 #102
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_85874843
Dat dacht ik ook inderdaad. We moeten er helaas vol gas doorheen want we hebben maar een week ;( Ik zou graag naar Yellowstone gaan maar geen tijd...
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 30 augustus 2010 @ 20:24:07 #103
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_85884895
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:38 schreef Barcaconia het volgende:
Vanmiddag naar Des moines, dan door naar Wyoming en Montana. Ben benieuwd hoeveel van hetzelfde ik op die reis ga zien :P
x100000
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 03:35:25 #104
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_85899254
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 04:16 schreef wonderer het volgende:
Heh, feli popo :D
Ben ik jarig?

Great Plains wil ook ooit nog eens doen, route nog onbekend, met een motor die ik wat kan vertrouwen. Nog even doorsparen dus. :+
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_85899283


[ Bericht 100% gewijzigd door static op 31-08-2010 03:51:12 (Dat doe je maar ergens anders) ]
pi_85899515
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 15:50 schreef Barcaconia het volgende:
Dat dacht ik ook inderdaad. We moeten er helaas vol gas doorheen want we hebben maar een week ;( Ik zou graag naar Yellowstone gaan maar geen tijd...
Ik laat de grote parken - met name van de zomer - links liggen, omdat je dan over de hoofden kunt lopen. Zo heb ik Grant Canyon in maart gedaan, en Yosemite in November, een week voordat het er begon te sneeuwen (overigens schijnt Yosemite ook de moeite waard te zijn aan het einde van de winter: Frazil ice in Yosemite).

Ik ben zo'n 10 jaar geleden in Wyoming op zomervakantie geweest, en heb er een paar dagen langs de Green River wild gecampeerd. Heel apart, omdat het water van die rivier steenkoud is, maar de woestijn daar bloedheet is.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator dinsdag 31 augustus 2010 @ 07:58:56 #107
45833 crew  Fogel
pi_85899948
Een gigantische slush puppy! Er ontbreekt alleen een "paar" kubieke meter met gekleurd siroop ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_85909097
tvp
*plop*
pi_86071000
http://www.rtl.nl/compone(...).RTL_Nieuws_1930.xml :D

Edit: oh het is blijkbaar geen direct linkje naar de reportage. Gaat over het plaatsje Holland in Amerika. Meisje: "Urk is die provincie in Nederland". Aan rechterkant van uitzending kan je de reportage zien.

[ Bericht 27% gewijzigd door zeebeschuit op 04-09-2010 21:54:29 ]
  zaterdag 4 september 2010 @ 21:45:36 #110
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86071939
quote:
Waar kijken we precies naar uit?

Oh, nevermind, heheh. Grappig. Is dat in Michigan?

[ Bericht 3% gewijzigd door wonderer op 04-09-2010 22:07:43 ]
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 4 september 2010 @ 22:30:13 #111
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_86073429
Hey, dat is hier om de hoek. :D
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 4 september 2010 @ 22:38:11 #112
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86073668
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 22:30 schreef popolon het volgende:
Hey, dat is hier om de hoek. :D
Drie uur rijden verderop bedoel je? :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 4 september 2010 @ 22:47:49 #113
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_86074003
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 22:38 schreef wonderer het volgende:

[..]

Drie uur rijden verderop bedoel je? :D
Nee Holland, MI is echt hier om de hoek, kwartiertje rijden. :P
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 4 september 2010 @ 23:03:55 #114
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86074487
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 22:47 schreef popolon het volgende:

[..]



Nee Holland, MI is echt hier om de hoek, kwartiertje rijden. :P
Oh :D Lijkt me best geinig om eens te bezoeken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 4 september 2010 @ 23:18:15 #115
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_86074925
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 23:03 schreef wonderer het volgende:

[..]

Oh :D Lijkt me best geinig om eens te bezoeken.
'Tulip time' moet je ontwijken. ;) Maar erg mooi daar, mooie havens en strand ook.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 5 september 2010 @ 01:18:38 #116
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_86078578
10 minuten vanaf hier :D
Dalijk even kijken.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 5 september 2010 @ 01:20:06 #117
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_86078612
De helft van Holland waar geen Nederlanders zit is alleen maar tuig trouwens, ik kom er niet zo graag :@
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 5 september 2010 @ 01:44:47 #118
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86079186
quote:
Op zondag 5 september 2010 01:20 schreef Barcaconia het volgende:
De helft van Holland waar geen Nederlanders zit is alleen maar tuig trouwens, ik kom er niet zo graag :@
Heb je het nu over Holland, MI of Nederland? :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 5 september 2010 @ 03:48:21 #119
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_86080989
quote:
Op zondag 5 september 2010 01:44 schreef wonderer het volgende:

[..]

Heb je het nu over Holland, MI of Nederland? :')
Ik denk allebei.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 5 september 2010 @ 06:58:29 #120
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_86081526
quote:
Op zondag 5 september 2010 01:44 schreef wonderer het volgende:

[..]

Heb je het nu over Holland, MI of Nederland? :')
:')
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_86083379
Nederland, TX, is vlakbij Houston en heeft in het voorjaar een Nederland festival. Ik geloof dat er in die omgeving ook het een en ander aan oud Neerlands bloed zit.
Jesus saves but death prevails.
pi_86115709
Wij zijn vandaag voorbij Rotterdam en Amsterdam gereden in NY, in de buurt van Albany.
*plop*
  maandag 6 september 2010 @ 06:16:53 #123
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_86115770
Morgen vrij. :7

Wie niet trouwens?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 6 september 2010 @ 06:18:04 #124
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86115775
quote:
Op maandag 6 september 2010 06:16 schreef popolon het volgende:
Morgen vrij. :7

Wie niet trouwens?
Het grootste deel van Nederland denk ik :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 6 september 2010 @ 06:24:24 #125
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_86115800
quote:
Op maandag 6 september 2010 06:18 schreef maartena het volgende:

[..]

Het grootste deel van Nederland denk ik :P
Da's nog maar afwachten.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 6 september 2010 @ 06:27:38 #126
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86115808
Ik vind dinsdag een veel leukere dag dan "labor day" :{w
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 6 september 2010 @ 16:05:12 #127
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_86129643
Ik ben al de hele week vrij en nu nog 2 weken :D
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  Moderator maandag 6 september 2010 @ 17:14:54 #128
45833 crew  Fogel
pi_86132146
Zo, vandaag aanvraag (voor geld) de deur uitgedaan voor anderhalve week voorstudie in TN (Shivo, wees niet bang, beide professors waar ik mee ga werken komen van MGH af). Mocht daaruit blijken dat het inderdaad nuttiger is om aan die kant van de plas mijn werk te doen, kom ik waarschijnlijk voor 3 maanden jullie kant op in de loop van 2011.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_86192341
Ben in Minnesota of online op zoek naar een winkel die frikandellen verkoopt, iemand meer info?
-..// PSN & X360: BasicConduct -..// Change Is For The ReTurded
  woensdag 8 september 2010 @ 05:18:43 #130
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86192984
Je zult een winkel/slagerij moeten vinden die ze zelf maakt, aangezien ze niet geïmporteerd mogen worden van het USDA. Er zijn Nederlandse winkels die goede contacten hebben met een lokale slager, en ze op recept laten maken. Je hebt dan verse frikandellen, die min-of-meer dezelfde hoeveelheid vlees hebben als eentje in Nederland.

Ik heb dit tot nu toe in twee NL winkels gezien, eentje in Portland, Oregon waar ik een tijd terug was om me te oriënteren op een eventuele verhuizing..... en eentje in de buurt van Toronto, Ontario.

Hetzelfde geldt voor Kroketten, alhoewel die dus wel wat makkelijker te maken zijn van lokale ingrediënten. De lokale NL winkel hier verkoopt zelfgemaakte kroketten (ingevroren) die best prima te eten zijn.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 8 september 2010 @ 05:26:11 #131
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86192997
Bij Uno's gegeten vandaag met een coupon omdat ik lid ben van de insider's club... Gratis hoofdgerecht en gratis toetje (verjaardag) :D Klasse. En lekker vreten, yum!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_86193012
quote:
Op woensdag 8 september 2010 05:26 schreef wonderer het volgende:
Bij Uno's gegeten vandaag met een coupon omdat ik lid ben van de insider's club... Gratis hoofdgerecht en gratis toetje (verjaardag) :D Klasse. En lekker vreten, yum!
Gefeliciteerd! :) (In deze tijdzone nog net op tijd!)
Are you pondering what I'm pondering?
  woensdag 8 september 2010 @ 05:53:40 #133
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86193024
Gefeliciteerd dan wonderer :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_86193136
De cheesecake bij UNO's was legendarisch. Is ie dat nog steeds?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 8 september 2010 @ 06:57:43 #135
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86193190
quote:
Op woensdag 8 september 2010 06:40 schreef Lyrebird het volgende:
De cheesecake bij UNO's was legendarisch. Is ie dat nog steeds?
Ik had een mini apple crumble. Kan me eigenlijk niet herinneren of ie nog op de kaart stond, want ik ben het echt enorm met je eens (Longhorns heeft ook heeeele lekkere cheesecake, de rest is so so). Volgens mij niet, peanut butter cup is er ook vanaf. Ze hebben best een behoorlijk gezond menu tegenwoordig. Ik had zalm met bruine rijst en geroosterde groenten, bijvoorbeeld.

En pizzaskins als voorgerecht, da's een panpizza bodem met aardappelpuree, kaas, bacon en sour cream :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 8 september 2010 @ 15:09:54 #136
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_86205554
Vandaag echt begonnen met American Studies op de RuG. Nu moet ik 80 pages lezen over Amerikaanse geschiedenis. Leuk! :P

Eerste artikel gaat over in Amerika bij moderne geschiedenis heel beperkt gekeken wordt naar internationale moderne geschiedenis. Alleen waar de US bij betrokken is geweest wordt grondig bestudeerd...zegt men. ;)
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  woensdag 8 september 2010 @ 15:13:34 #137
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_86205690
Ik ken UNO's niet maar zo te zien is het zo'n beetje als Old Chicago .

110 brews. :9 :D
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 8 september 2010 @ 17:01:25 #138
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_86209701
quote:
Op woensdag 8 september 2010 15:13 schreef popolon het volgende:
Ik ken UNO's niet maar zo te zien is het zo'n beetje als Old Chicago .

110 brews. :9 :D
Volgens mij ben ik daar wel eens geweest. Best pizza in my life!
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  woensdag 8 september 2010 @ 17:12:07 #139
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86210094
quote:
Op woensdag 8 september 2010 15:13 schreef popolon het volgende:
Ik ken UNO's niet maar zo te zien is het zo'n beetje als Old Chicago .

110 brews. :9 :D
Ja, ze hebben er (nog wel :D) van die dikke pizza pies, heel bijzonder maar zoooo slecht voor je :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 8 september 2010 @ 17:44:58 #140
303549 Snor.
Dat zit wel snor
pi_86211201
Beste half Amerikanen en Amerika kenners :)
Ik heb een vriendin zitten in Amerika (Oregon) die graag een abonnement of telefoonkaart wil aanschaffen om tegen een redelijke prijs te kunnen SMS-en naar Nederland.
Bellen is goed te doen via haar vaste telefoon, en anders skype of voipbuster oid.
Smsen met haar Nederlandse nummer naar Nederland kost bijna een euro per sms(hi) als ze thuis is. Bij het huis is er minder goed netwerk dan in de stad, in de stad kan ze een ander netwerk ontvangen waarbij smsen naar Nederland maar 13 eurocent kost.

Na veel zoeken nog steeds geen geschikt abonnement gevonden. Er zijn wel abonnementen waarbij unlimited internationaal smsen zit, maar deze "plans" zijn vaak erg prijzig ( denk aan 60$ per maand, waarbij vaak ook een nieuwe telefoon gekocht moet worden)

Zijn er mensen hier die een oplossing weten, dat kan zijn een goede provider, geschikt abonnement of een andere oplossing? Bijvoorbeeld dat ze een Amerikaanse simkaart opstuurt, die in Nederland gebruikt word. Dan zou smsen voor haar gewoon het Amerikaanse tarief blijven, aangezien ze naar een Amerikaans nummer smst?

Gratis sms via internet is wel meer over te vinden, maar het gaat hier om het smsen via haar mobiel.
Ook zou pingen of iets soorgelijks een goede optie zijn, maar ze is niet in het bezit van een BlackBerry of andere smartphone.
Aangezien haar verblijf in amerika nog maar 8 maanden duurt is een 2 jarig abonnement ook niet de bedoeling.

Aanraders, oplossingen en ideeen zijn welkom, ik hoop dat jullie kunnen helpen! :)
Wounds heal, girls dig scars and the glory lasts forever.
  woensdag 8 september 2010 @ 17:47:07 #141
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_86211258
Je zou natuurlijk ook gewoon kunnen proberen om elkaar een paar uur niet te SMS'en
  woensdag 8 september 2010 @ 18:31:55 #142
303549 Snor.
Dat zit wel snor
pi_86212580
Dat zou idd kunnen, maar anders had ik deze reactie hier niet gezet :D En het gaat niet om de hoeveelheid, het gaat om de kosten :)
Wounds heal, girls dig scars and the glory lasts forever.
pi_86212686
Is sms'en via Skype geen optie als ze thuis is? Dan kan het tegen Nederlandse tarieven. Of moet het echt zonder computer kunnen?
Are you pondering what I'm pondering?
  woensdag 8 september 2010 @ 18:46:38 #144
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86213136
T-mobile en AT&T werken met SIM-kaarten en hebben ook sim-only abo's die je zonder "penalty" elke maand kunt stoppen. Ze moet dan alleen wel een quadband telefoon hebben.

Verder heb je nog prepaid telefoons waar je eens bij zou kunnen kijken hoe duur die zijn in gebruik.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_86213226
Ik heb een prepaid T-Mobile simkaart, maar daar kan ik niet mee naar Nederlandse nummers sms'en, die komen gewoon niet aan. Ik weet niet of ze nog andere abo's hebben waarmee dat wel kan, maar daar moet je dus wel even op letten.
Are you pondering what I'm pondering?
  woensdag 8 september 2010 @ 18:49:25 #146
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86213245
Ik SMS nooit dus ik weet het niet :')

Sterker nog, ik bel zelfs amper. Als ik moet bellen, pak ik sneller skype, betere kwaliteit :P
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 8 september 2010 @ 19:13:41 #147
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86214163
quote:
Op woensdag 8 september 2010 17:44 schreef Snor. het volgende:
Beste half Amerikanen en Amerika kenners :)
Ik heb een vriendin zitten in Amerika (Oregon) die graag een abonnement of telefoonkaart wil aanschaffen om tegen een redelijke prijs te kunnen SMS-en naar Nederland.

Aanraders, oplossingen en ideeen zijn welkom, ik hoop dat jullie kunnen helpen! :)
SMS vergeten, want dat gaat je NOOIT goedkoop lukken als je internationaal SMSt. En internationale SMS-jes kosten al snel een halve dollar per bericht of zo, dus dat gaat echt FLINK in de kosten lopen.

(Edit: Ik lees inderdaad 13 Eurocent per minuut, maar volgens mij betaal je ook per ontvangen SMS, dus dat kan alsnog vrij snel oplopen)

Julie moeten beiden een abonnement met een data-plan aanschaffen, en dan een messenger app gebruiken.... zoals Live Messenger, Yahoo Messenger, etc.... dan verbruiken jullie allebei volgens LOKALE tarieven data, in plaats van internationaal, en kun je zoveel en zo vaak berichtjes naar elkaar sturen als je wil. Een dataplan op je telefoon heb je er met 30 internationale SMS-jes wel uit. ;)

Een Amerikaanse SIM in NL gebruiken gaat niet werken.... dan betaal je echt een dollar per SMS of zo, want dan ben je namelijk internationaal aan het roamen.

Een Dataplan toevoegen op je telefoon - mits deze op internet kan natuurlijk - kost je meestal iets van $15 per maand bovenop wat je telefoon nu al kost, dus die kosten zijn nog wel te overzien.

[ Bericht 13% gewijzigd door maartena op 08-09-2010 19:20:46 ]
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_86214919
Dat ligt er dan ook maar weer net aan, want ik geloof dat bijvoorbeeld AT&T (wat wij gebruiken) een heel stel messenger apps uiteindelijk gewoon als SMS berichten berekent. Dan is het wel een stuk goedkoper dan internationaal SMS-en, maar zul je denk ik nog steeds unlimited texting moeten hebben als je de hele dag aan het SMS-en bent.
Ik geloof dat bij AT&T alleen bij de iPhone messenger berichtjes onder het data plan vallen.

Check dit dus even, hoe de boel uiteindelijk gefactureerd gaat worden bij de provider die je kiest... zou lullig zijn als je een unlimited data plan hebt en vervolgens nog een paar maanden over de text limiet gaat waardoor het nog steeds duur is. :P.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_86215632
Ik betaal 20 cent per sms ongeacht waar het naar toegaat met mij t-mobile abonnement, dus ook 20 cent voor internationaal. Zoals wonderer al vermeld heeft, kun je bij t-mobile een abonnement nemen wat je iedere maand kan opzeggen (geen idee over andere providers). Ik betaal ook 20 cent per ontvangen bericht. Ik heb geen speciale sms-bundel, want ik ontvang/verstuur maar iets van 3 smsjes per maand.

20 cent is nog steeds best veel als je een paar honderd smsjes wil versturen/ontvangen. Misschien een maand abonnement of prepaid abonnement met text bundel?
  woensdag 8 september 2010 @ 19:47:49 #150
303549 Snor.
Dat zit wel snor
pi_86215639
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:13 schreef maartena het volgende:

[..]

SMS vergeten, want dat gaat je NOOIT goedkoop lukken als je internationaal SMSt. En internationale SMS-jes kosten al snel een halve dollar per bericht of zo, dus dat gaat echt FLINK in de kosten lopen.

(Edit: Ik lees inderdaad 13 Eurocent per minuut, maar volgens mij betaal je ook per ontvangen SMS, dus dat kan alsnog vrij snel oplopen)

Julie moeten beiden een abonnement met een data-plan aanschaffen, en dan een messenger app gebruiken.... zoals Live Messenger, Yahoo Messenger, etc.... dan verbruiken jullie allebei volgens LOKALE tarieven data, in plaats van internationaal, en kun je zoveel en zo vaak berichtjes naar elkaar sturen als je wil. Een dataplan op je telefoon heb je er met 30 internationale SMS-jes wel uit. ;)

Een Amerikaanse SIM in NL gebruiken gaat niet werken.... dan betaal je echt een dollar per SMS of zo, want dan ben je namelijk internationaal aan het roamen.

Een Dataplan toevoegen op je telefoon - mits deze op internet kan natuurlijk - kost je meestal iets van $15 per maand bovenop wat je telefoon nu al kost, dus die kosten zijn nog wel te overzien.

Een sms naar Nederland met haar amerikaanse nummer kost ongeveer 25cent, dus nog geen halve dollar, maar het tikt idd wel aan.
Sms ontvangen op haar nederlandse nummer is gratis, dus dat is geen probleem.

Zo'n data-plan klinkt inderdaad goed, maar dat was tot nu toe de tweede optie. Als er een bundel of kaart is waarbij goedkoop internationaal smsen mogelijk is gaat die voor.

Die amerikaanse sim zou alleen worden gebruikt om smsjes mee te ontvangen, en volgensmij is dit gewoon gratis. Ik zou niet met dit amerikaanse nummer naar daar gaan smsen zelf.

Bedankt voor de reactie iig
Wounds heal, girls dig scars and the glory lasts forever.
  woensdag 8 september 2010 @ 19:50:06 #151
303549 Snor.
Dat zit wel snor
pi_86215735
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:32 schreef OMG het volgende:
Dat ligt er dan ook maar weer net aan, want ik geloof dat bijvoorbeeld AT&T (wat wij gebruiken) een heel stel messenger apps uiteindelijk gewoon als SMS berichten berekent. Dan is het wel een stuk goedkoper dan internationaal SMS-en, maar zul je denk ik nog steeds unlimited texting moeten hebben als je de hele dag aan het SMS-en bent.
Ik geloof dat bij AT&T alleen bij de iPhone messenger berichtjes onder het data plan vallen.

Check dit dus even, hoe de boel uiteindelijk gefactureerd gaat worden bij de provider die je kiest... zou lullig zijn als je een unlimited data plan hebt en vervolgens nog een paar maanden over de text limiet gaat waardoor het nog steeds duur is. :P.
Bedankt voor de info, wist niet dat zulke messenger berichten soms onder SMS berichten worden gerekend, idd wel een punt om even naar te kijken. :)
Wounds heal, girls dig scars and the glory lasts forever.
  woensdag 8 september 2010 @ 19:52:18 #152
303549 Snor.
Dat zit wel snor
pi_86215827
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:47 schreef devzero het volgende:
Ik betaal 20 cent per sms ongeacht waar het naar toegaat met mij t-mobile abonnement, dus ook 20 cent voor internationaal. Zoals wonderer al vermeld heeft, kun je bij t-mobile een abonnement nemen wat je iedere maand kan opzeggen (geen idee over andere providers). Ik betaal ook 20 cent per ontvangen bericht. Ik heb geen speciale sms-bundel, want ik ontvang/verstuur maar iets van 3 smsjes per maand.

20 cent is nog steeds best veel als je een paar honderd smsjes wil versturen/ontvangen. Misschien een maand abonnement of prepaid abonnement met text bundel?
Klopt, deze bundels heb ik al bekeken bij T-mobile, maar er zijn er veel waar je 2 jaar aan vast zit, wat geen optie is. Ook zijn er andere providers en bundels waarbij het ontvangen van smsjes gratis is, wat toch wel handig is..
Inderdaad op zoek naar een maand abonnement of prepaid met text bundel, maar er staat weinig informatie over op internet, daarom kijk ik hier of er iemand ervaring mee had:)
Wounds heal, girls dig scars and the glory lasts forever.
  woensdag 8 september 2010 @ 19:57:03 #153
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86216067
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:47 schreef Snor. het volgende:

[..]

Die amerikaanse sim zou alleen worden gebruikt om smsjes mee te ontvangen, en volgensmij is dit gewoon gratis. Ik zou niet met dit amerikaanse nummer naar daar gaan smsen zelf.

Ik betaal (net als dev) ook voor het ontvangen van sms'jes.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 8 september 2010 @ 19:57:18 #154
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86216081
Face it, de mobiele markt in de VS zuigt gewoon.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 8 september 2010 @ 20:19:25 #155
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86217191
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:57 schreef wonderer het volgende:
Face it, de mobiele markt in de VS zuigt gewoon.
Tis inderdaad niet goedkoop.

Mijn Blackberry wordt door de baas betaald, dus ik heb unlimited-alles eigenlijk..... Voor mijn vrouw hebben we een iPhone, en daar ben ik met al het unlimited gedoe een dollar of $80 per maand voor kwijt, dus dat is inderdaad niet niets. :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 8 september 2010 @ 20:28:34 #156
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86217664
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:47 schreef Snor. het volgende:
Een sms naar Nederland met haar amerikaanse nummer kost ongeveer 25cent, dus nog geen halve dollar, maar het tikt idd wel aan.
Sms ontvangen op haar nederlandse nummer is gratis, dus dat is geen probleem.

Zo'n data-plan klinkt inderdaad goed, maar dat was tot nu toe de tweede optie. Als er een bundel of kaart is waarbij goedkoop internationaal smsen mogelijk is gaat die voor.
Ik denk dat je dat wel kunt vergeten.... althans, niet voor een klein bedrag in ieder geval. Je gaf zelf ook al $60 per maand aan..... ik denk dat een dataplan inderdaad goedkoper gaat zijn. Je moet inderdaad wel even kijken of het niet als SMS gerekend wordt, maar je kunt ook bijv. een eigen IRC kanaal met wachtwoord bouwen ergens op een IRC server, en met een IRC app continue met elkaar chatten.

quote:
Die amerikaanse sim zou alleen worden gebruikt om smsjes mee te ontvangen, en volgensmij is dit gewoon gratis. Ik zou niet met dit amerikaanse nummer naar daar gaan smsen zelf.

Bedankt voor de reactie iig
Ik zou daar toch even naar kijken..... SMS-jes ontvangen gaat sowieso van je quota af als je die hebt, en internationaal ontvangen zou prima ook nog eens een extra bedrag per SMS kunnen kosten.

Als ik zelf trouwens even heel eerlijk mag zijn..... maar ik ben misschien wat ouderwetser, en kom van de generatie waar niet iedereen constant naar telefoonschermpjes zit te loeren..... is het ECHT nodig dat je elkaar continue kunt texten?? Wat is er mis met emailtjes naar elkaar schrijven met wat meer text erin, of gewoon even lekker bijkleppen met Skype of zo?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 8 september 2010 @ 20:48:40 #157
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86218570
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:19 schreef maartena het volgende:

[..]

Tis inderdaad niet goedkoop.

Mijn Blackberry wordt door de baas betaald, dus ik heb unlimited-alles eigenlijk..... Voor mijn vrouw hebben we een iPhone, en daar ben ik met al het unlimited gedoe een dollar of $80 per maand voor kwijt, dus dat is inderdaad niet niets. :D
Niet alleen duur, ook gewoon slecht. Ik heb gewoon kutbereik in huis, dat heb je in Nederland alleen in Schubbekutteveen nog, volgens mij...

Ik heb goede hoop voor LTE, maar nu is het gewoon om schijtziek van te worden.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 8 september 2010 @ 21:09:06 #158
303549 Snor.
Dat zit wel snor
pi_86219533
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:28 schreef maartena het volgende:

Ik zou daar toch even naar kijken..... SMS-jes ontvangen gaat sowieso van je quota af als je die hebt, en internationaal ontvangen zou prima ook nog eens een extra bedrag per SMS kunnen kosten.

Als ik zelf trouwens even heel eerlijk mag zijn..... maar ik ben misschien wat ouderwetser, en kom van de generatie waar niet iedereen constant naar telefoonschermpjes zit te loeren..... is het ECHT nodig dat je elkaar continue kunt texten?? Wat is er mis met emailtjes naar elkaar schrijven met wat meer text erin, of gewoon even lekker bijkleppen met Skype of zo?
Ze had afgelopen maand een telefoonkaart gekocht waarbij ontvangen gratis was, en ontvangen op haar nederlandse nummer is ook gratis.

En idd, het is niet de bedoeling dat we heel de dag door SMSen, en Skype is een hele goede oplossing, maar om op Skype af te spreken e.d. is het wel makkelijk. Snap wel wat je bedoelt.
Wounds heal, girls dig scars and the glory lasts forever.
  woensdag 8 september 2010 @ 22:19:59 #159
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86223048
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:48 schreef wonderer het volgende:
Niet alleen duur, ook gewoon slecht. Ik heb gewoon kutbereik in huis, dat heb je in Nederland alleen in Schubbekutteveen nog, volgens mij...

Ik heb goede hoop voor LTE, maar nu is het gewoon om schijtziek van te worden.
Ah.... Mjah, bereik is bij mij eigenlijk nooit een probleem.... Maar ik woon in wat voor telefoniemaatschappijen behoort tot de "Greater LA area", en telkens als er wat nieuws is, is dit meestal weer 1 van de eerste markten die het gaat hebben en zo.

Ik geloof dat eind dit jaar 4G wordt geopend in deze regio.....

Qua bereik zijn T-Mobile en Sprint de slechtste (en tevens de goedkoopste) en zijn AT&T en Verizon de betere (maar dus ook wat duurder).
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 8 september 2010 @ 22:21:11 #160
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86223098
Wij zitten voor alles net buiten het dekkingsgebied :P En we willen per se GSM dus weinig alternatieven.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_86223854
Dat hele mobiele gedoe in de VS slaat sowieso nergens op. Als individu ben je voor een normaal abbonement al $40 per maand kwijt. Als je dan nog een mooie telefoon erbij wil hebben kom je al gelijk bij de $60.

Het erge is dat je totaal geen keuze hebt in verschillende abbo's. Het is of 300 minuten en je betaalt per SMS of je moet gelijk aan het unlimited. Ik heb nog geen enkel bedrijf een abbo zien aanbieden met alleen maar SMS, wat ik zelf graag zou willen zien. Ik bel bijna nooit maar SMS veel. Waarom moet ik voor belminuten betalen die ik toch niet gebruik?

[ Bericht 0% gewijzigd door Greci op 08-09-2010 22:51:42 ]
  woensdag 8 september 2010 @ 22:40:03 #162
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86223933
Yep mobiel bellen is hier gewoon duurder.

Kabeltelevisie en Internet trouwens ook.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 8 september 2010 @ 22:58:39 #163
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_86224680
iPhone heb ik hier met 30¤, maar je moet het zien als een compensatie van de brandstofprijzen... dan valt het wel mee. :P
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  woensdag 8 september 2010 @ 22:59:47 #164
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86224720
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:58 schreef klaasdj het volgende:
iPhone heb ik hier met 30¤, maar je moet het zien als een compensatie van de brandstofprijzen... dan valt het wel mee. :P
Ik heb liever duurdere benzine :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_86224982
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:59 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik heb liever duurdere benzine :')
Same here. Ik heb toch geen auto }:|
pi_86226094
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:40 schreef maartena het volgende:
Yep mobiel bellen is hier gewoon duurder.

Kabeltelevisie en Internet trouwens ook.
Belachelijk duur ja. TV, Internet en 2 iPhones kosten ons per maand totaal $258 en dan hebben we zelfs korting op AT&T via mijn man z'n werk.. (en geen vaste lijn thuis).

quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:59 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik heb liever duurdere benzine :')
Met de Nederlandse brandstofprijzen zou het leven hier veeeel te duur worden. Als ik kijk hoeveel we nu al kwijt zijn aan benzine.. alle afstanden zijn hier ook groter..
  woensdag 8 september 2010 @ 23:41:58 #167
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86226214
Als wij samen $20 per maand aan benzine spenderen, is het veel, dus ik heb makkelijk praten :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_86226709
Heh daar teken ik voor. Met $2.79 de gallon zitten wij rond de $400 per maand :X
  woensdag 8 september 2010 @ 23:59:06 #169
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86226792
Zuiniger auto's kopen? Of helpt dat niet eens?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_86227021
We rijden allebei redelijk nieuwe Honda's.. het is de afstand die ons nekt.. Samen zitten we op een commute van rond de 160 mijl per dag..
  donderdag 9 september 2010 @ 00:21:07 #171
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86227613
Wow, da's wel wat meer dan onze commute van 3 mijl :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 9 september 2010 @ 00:35:31 #172
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86228070
Ik heb een commute van 18 mijl. Niets bijzonders, maar het is niet meer een afstand die je "even" kan fietsen. ;)

Ik rij tevens de goede richting op, dus snelweg op en karren maar.... 20 minuten hooguit. Met het OV heb ik het wel eens berekend, en zou ik met twee keer overstappen er 2 uur over doen of zo. :')

maar dat tikt natuurlijk wel aan, elke dag 20 minuten in de auto.... in Nederland zat ik ook dagelijks 35 minuten in de auto trouwens, woonde in IJsselstein en werkte in Hilversum. Alleen was dat destijds een auto van de zaak met tankpasje, en dan merk je niet hoeveel de benzine nu eigenlijk kost. :D

Ik verdien ook veel meer dan in Nederland, dus dat compenseert de duurdere internet/TV/mobiele telefonie ook weer wat. Verder klaag ik ook niet, de auto die ik nu heb, een 2008 Hyundai Santa Fe 2.7l v6 - heeft me hier $19k gekocht. Nieuw, na een beetje onderhandelen met de verkoper. In Nederland begint het laagste model Santa Fe zo bij de 27.000 Euro.... dus ik klaag voorlopig even niet over andere dingen die duurder zijn. :')
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_86228307
Ik denk ook dat onder de streep de US nog steeds stukken goedkoper is dan NL wanneer het op dagelijks leven aankomt.
  donderdag 9 september 2010 @ 00:48:10 #174
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86228370
Ik vind het op zich niet erg om meer te betalen ergens voor, als je er maar wat voor terugkrijgt. Beroerde service voor het dubbele is dus niet goed.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 9 september 2010 @ 00:58:15 #175
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86228553
quote:
Op donderdag 9 september 2010 00:44 schreef Ainnir het volgende:
Ik denk ook dat onder de streep de US nog steeds stukken goedkoper is dan NL wanneer het op dagelijks leven aankomt.
Ik denk het wel inderdaad. Uit eten gaan is bijvoorbeeld goedkoper, zelfs met de 15% fooi die je doorgaans er bovenop gooit. Bier kost je $5 in de kroeg, maar dan krijg je wel meteen een halve liter.

Met name luxe-producten zijn goedkoper.... ik heb toen ik mijn PC bijvoorbeeld in elkaar zette wel eens de vergelijking gedaan, door mijn prijzen voor een kast, mainboard, hardrschijf etc, etc te vergelijken met de goedkoopste prijzen uit de Tweakers.net pricewatch, en kwam toen uit op $1100 dollar, tegenover iets van 1300 euro voor exact hetzelfde spul. Maar daar moet dan wel bij gezegd worden dat ik veelal out-of-state online bestelde, en dan bespaar je salestax.... en in NL komt er sowieso 19% BTW bij. Toch heb ik het idee dat als ik bijv. een Best Buy binnen stap, dat elektronische apparatuur daar munt-voor-munt een stuk goedkoper is dan in Nederland.

Verzekeringen zijn echter wel weer duurder, en huren ook.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_86228556
Hoeveel zijn jullie dan kwijt aan levensmiddelen? Ik vind de supermarkt hier namelijk wel een stuk duurder dan in Nederland!
Are you pondering what I'm pondering?
pi_86228700
Wij zijn met z'n 2en rond de $50-$100 kwijt voor een volle winkelwagen, en we stellen $150 als budget per week voor boodschappen, uit eten, drogist en huishoudbenodigdheden. Vaak halen we de $150 niet eens. We shoppen wel erg prijsbewust. Brood, kaas en melk bij Target om de hoek (want alleen daar krijg je bruinbrood zonder suiker of corn syrup voor $1.49). De rest slaan we in bij Costco, Winco of in de aanbieding bij Ralphs.
  donderdag 9 september 2010 @ 01:17:31 #178
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86228960
quote:
Op donderdag 9 september 2010 00:58 schreef Mini_rulez het volgende:
Hoeveel zijn jullie dan kwijt aan levensmiddelen? Ik vind de supermarkt hier namelijk wel een stuk duurder dan in Nederland!
Sommige dingen zijn goedkoper, andere zijn duurder. Ik hou het niet bij (en ik heb eigenlijk nooit een huishouden gevoerd in Nederland dus echt weten doe ik het sowieso niet)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Redactie Games donderdag 9 september 2010 @ 06:28:01 #179
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_86231022
Zoals ik in vorig topic meldde, als ze wel vaak beschikking over wifi heeft kun je gewoon een iPod Touch kopen en daarop een Ping-app installeren. Scheelt je datakosten en ze heeft een minicomputer en mediaspeler in 1. En als ze in NL is weer gewoon verkopen.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_86231361
Die supermarkt discussie hebben we al vaker gehad - mijn Amerikaanse vriendin is nu in Nederland en verbaast zich erover hoe goedkoop het hier is, dus die prijzen verschillen ook regionaal.
Jesus saves but death prevails.
pi_86231863
Heeft er iemand tips over wat de beste manier is om geld van Nederland naar de VS te transporteren? Ik zou graag van te voren willen weten wat de exacte exchange rate is, maar mijn bank is tot nu toe niet erg behulpzaam.
Jesus saves but death prevails.
  donderdag 9 september 2010 @ 13:40:27 #182
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_86239774
quote:
Op donderdag 9 september 2010 08:37 schreef Shivo het volgende:
Heeft er iemand tips over wat de beste manier is om geld van Nederland naar de VS te transporteren? Ik zou graag van te voren willen weten wat de exacte exchange rate is, maar mijn bank is tot nu toe niet erg behulpzaam.
Ik gebruik m'n beide banken, Chase en Rabo. Wel transaktiekosten maar die vallen mee.

Je zou ook paypal kunnen gebruiken.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 9 september 2010 @ 15:29:26 #183
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_86243865
Ik gebruik ook Chase en Rabo. Inderdaad transactiekosten, maar als je af en toe een groot bedrag oversluist is dat nog goed te overzien.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_86244436
quote:
Op donderdag 9 september 2010 00:21 schreef wonderer het volgende:
Wow, da's wel wat meer dan onze commute van 3 mijl :')
Ik vindt mijn 'commute' van 3 mijl al lang genoeg. Fietsen met 95 F is geen pretje :{w
pi_86245468
quote:
Op donderdag 9 september 2010 07:46 schreef Shivo het volgende:
Die supermarkt discussie hebben we al vaker gehad - mijn Amerikaanse vriendin is nu in Nederland en verbaast zich erover hoe goedkoop het hier is, dus die prijzen verschillen ook regionaal.
Dan zit ik blijkbaar in een dure regio. ;(
Mijn vader heeft een paar keer een motortocht gemaakt in de VS en die had het ook al over steaks eten voor onder de 10 dollar, dat hoef je hier ook niet te proberen. Ik eet ze toch wel, daar niet van. :9
Are you pondering what I'm pondering?
  donderdag 9 september 2010 @ 16:31:01 #186
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86246099
quote:
Op donderdag 9 september 2010 13:40 schreef popolon het volgende:
Ik gebruik m'n beide banken, Chase en Rabo. Wel transaktiekosten maar die vallen mee.

Je zou ook paypal kunnen gebruiken.
Zelfde hier, alleen zijn mijn Amerikaanse banken Wells Fargo + Union Bank.

Ik heb het in 2005 eens gedaan, en meen dat ik destijds iets van $15 kwijt was voor een transfer. Voor een luttel bedragje als $100 is dat natuurlijk lastig en kun je beter paypal gebruiken, maar bij bedragen van $1,000 en hoger is het dat wel waard.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_86246801
quote:
Op donderdag 9 september 2010 08:37 schreef Shivo het volgende:
Heeft er iemand tips over wat de beste manier is om geld van Nederland naar de VS te transporteren? Ik zou graag van te voren willen weten wat de exacte exchange rate is, maar mijn bank is tot nu toe niet erg behulpzaam.
Ik gebruik meestal Paypal als ik het snel wil hebben. Maar als het om grote bedragen gaat, gebruik ik Custom House. Wire transfer via hen kost niks en heeft goeie rates als je bereid bent een week te wachten, en werkt erg simpel. Ik heb mijn account gekoppeld aan mijn Bank of Amerika checking en een ABN rekening, en met die combinatie is het iig gratis als je voor ACH payment kiest.
  donderdag 9 september 2010 @ 16:49:20 #188
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86246813
quote:
Op donderdag 9 september 2010 07:46 schreef Shivo het volgende:
Die supermarkt discussie hebben we al vaker gehad - mijn Amerikaanse vriendin is nu in Nederland en verbaast zich erover hoe goedkoop het hier is, dus die prijzen verschillen ook regionaal.
In Californië is het denk ik duurder.... maar het ligt er aan waar ik heen ga. Op een of andere manier is Trader Joe's - waar ik toch graag kom vanwege de vele goede organische producten etc, toch vaak de goedkoopste, en daar krijg ik meer voor mijn dollar dan voor een euro in Nederland.

De gewone supermarkt lijkt me iets duurder dan in NL..... MAAR daar moet dus wel bij gezegd worden dat alle verpakkingen groter zijn. In NL haal je een pak van 1.5 liter melk, hier haal je een Gallon van 3.8 liter. :P Verder ligt het ook een beetje aan de producten. In Nederland zijn zuivel en brood goedkoper, maar ik ben toch van mening dat de groenten hier zowel goedkoper zijn als van betere kwaliteit. En tevens het fruit.

Maar dan moet ik daar dus wel weer bij zeggen dat voor groenten zo veel mogelijk lokaal wordt ingekocht, en centraal Californië, ook wel bekend als de "Salad Bowl" staat bekend om haar kwaliteit landbouwproducten. Tevens hebben we hier alle fruitsoorten vertegenwoordigd..... behalve bananen geloof ik :P

Door die relatief korte transport-routes voor de meeste groenten en fruit.... is het wellicht ook wat goedkoper dan elders. Ik weet in ieder geval dat sinaasappels en avocado's in Michigan duurder zijn dan hier, en de kwaliteit van beiden zijn hier beter. Daarentegen zal de kwaliteit van aardappels in het noord-oosten waarschijnlijk een stuk beter zijn dan in Californië.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 9 september 2010 @ 18:01:07 #189
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_86249416
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:59 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik heb liever duurdere benzine :')
We gaan kiezen :P Beetje zelfde verhaal als drinken met 16 en rijden met 16.

Geef mij rijden met 16 maar. Ik kan me best redden met cola -ben 19- tot m'n 21e. Now I can do both tho. :P
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  donderdag 9 september 2010 @ 18:24:41 #190
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86250080
Tja.... ik vertel Amerikanen altijd... "I pretty much stopped drinking at 21."

Vanaf mijn 15e ongeveer ging ik naar de lokale kroegen, en tussen mijn 15e en 20e ben ik - denk ik net zoals elke jongere in NL op die leeftijd - toch met regelmaat flink gaan zuipen, blowen, etc. Tegen de tijd dat ik 21 werd en ik iets meer over het leven ging nadenken..... stopte ik met roken en drinken ging van wekelijkse zuipfestijnen in de kroeg naar meer kwaliteit tijdens het uitgaan, zoals bandjes, concertjes, betere cafe's etc....

Ik denk dat ik tussen mijn 15e en 21e in totaal nog steeds meer gedronken heb dan van mijn 21e tot mijn huidige 36e :D

Ik drink nu gemiddeld een 6-pack, soms 2 per maand, meestal wel speciaalbieren, thuis.... alsmede werk ik aan een fles whiskey, ouzo en rum.....maar dat gaat allemaal mondjesmaat :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 9 september 2010 @ 18:57:19 #191
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86251173
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:44 schreef devzero het volgende:

[..]

Ik vindt mijn 'commute' van 3 mijl al lang genoeg. Fietsen met 95 F is geen pretje :{w
I know :( Vooral bergop :r
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 9 september 2010 @ 19:01:30 #192
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86251283
Drank :')

Met de hitte van afgelopen maanden dronk ik wel eens een Mike's hard lemonade, maar dat is het wel en in de winter geniet ik van single malt whisky's. Nog nooit dronken geweest, was het ook niet van plan.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_86257175
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:15 schreef Mini_rulez het volgende:
Mijn vader heeft een paar keer een motortocht gemaakt in de VS en die had het ook al over steaks eten voor onder de 10 dollar, dat hoef je hier ook niet te proberen. Ik eet ze toch wel, daar niet van. :9
Maar vraag je eens af wat voor kwaliteit steak je krijgt voor onder de $10? Ik vind vlees bij de supermarkt best goedkoop, maar de kwaliteit is meestal niet erg goed. Helaas zijn er hier maar een paar echte slagers (vaak te herkennen aan de truck voor de zaak met iemand die zijn net geschoten hert staat uit te laden om het te laten verwerken tot sausage).
pi_86258108
quote:
Op donderdag 9 september 2010 21:29 schreef devzero het volgende:

[..]

Maar vraag je eens af wat voor kwaliteit steak je krijgt voor onder de $10? Ik vind vlees bij de supermarkt best goedkoop, maar de kwaliteit is meestal niet erg goed. Helaas zijn er hier maar een paar echte slagers (vaak te herkennen aan de truck voor de zaak met iemand die zijn net geschoten hert staat uit te laden om het te laten verwerken tot sausage).
Nu je het zegt, over het eten in Amerika was hij inderdaad ook niet erg te spreken, dat kan iets met elkaar te maken hebben. :D Ik zal hem eens vragen hoe die steaks dan waren. Het was ook meer in de zuidelijke en middenstaten, dat zijn sowieso heel andere gebieden dan de Oostkust, waar ik zit. Mijn ouders zijn net twee dagen in Philly geweest maar hij zei nu al dat het heel anders is dan het Amerika dat hij gezien had.

Dat van dat hert, ik zie het helemaal voor me... :P
Are you pondering what I'm pondering?
  vrijdag 10 september 2010 @ 00:45:36 #195
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86264862
Ik ga voorzichtig blij doen.....

* maartena has opened escrow :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 10 september 2010 @ 00:51:34 #196
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86265025
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 00:45 schreef maartena het volgende:
Ik ga voorzichtig blij doen.....

* maartena has opened escrow :)
Huis een stapje dichterbij?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 10 september 2010 @ 00:56:30 #197
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86265137
Een nogal grote stap dichterbij inderdaad :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_86265736
quote:
Op woensdag 8 september 2010 05:18 schreef maartena het volgende:
Je zult een winkel/slagerij moeten vinden die ze zelf maakt, aangezien ze niet geïmporteerd mogen worden van het USDA. Er zijn Nederlandse winkels die goede contacten hebben met een lokale slager, en ze op recept laten maken. Je hebt dan verse frikandellen, die min-of-meer dezelfde hoeveelheid vlees hebben als eentje in Nederland.

Ik heb dit tot nu toe in twee NL winkels gezien, eentje in Portland, Oregon waar ik een tijd terug was om me te oriënteren op een eventuele verhuizing..... en eentje in de buurt van Toronto, Ontario.

Hetzelfde geldt voor Kroketten, alhoewel die dus wel wat makkelijker te maken zijn van lokale ingrediënten. De lokale NL winkel hier verkoopt zelfgemaakte kroketten (ingevroren) die best prima te eten zijn.
Hmmm tijd om recept op te zoeken en zelf proberen dan maar :)
-..// PSN & X360: BasicConduct -..// Change Is For The ReTurded
  vrijdag 10 september 2010 @ 01:26:21 #199
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86265794
Tof! Had je al een huis op het oog dan?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 10 september 2010 @ 01:45:13 #200
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86266090
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 01:26 schreef wonderer het volgende:
Tof! Had je al een huis op het oog dan?
Yep.... al meerdere keren trouwens, maar tot twee keer toe een bod gemaakt, en door een ander overtroffen. Dus drie keer is in dit geval hopelijk scheepsrecht.... het is natuurlijk allemaal even wachten of het escrow-proces goed afloopt, er moeten inspecties gedaan worden en dat soort zaken, en daarop kan het nog mis gaan, bijv. als de huidige eigenaar allerlei zaken verzuimt te repareren die ons toch echt te veel geld zouden kosten.

Daarom voorzichtig blij, het kan dus allemaal goed gaan.... het kan ook nog heel goed mislopen. Maar we zijn dichterbij de "American Dream" dan ooit. _O_
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 10 september 2010 @ 01:50:21 #201
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86266173
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 01:45 schreef maartena het volgende:

[..]

Yep.... al meerdere keren trouwens, maar tot twee keer toe een bod gemaakt, en door een ander overtroffen. Dus drie keer is in dit geval hopelijk scheepsrecht.... het is natuurlijk allemaal even wachten of het escrow-proces goed afloopt, er moeten inspecties gedaan worden en dat soort zaken, en daarop kan het nog mis gaan, bijv. als de huidige eigenaar allerlei zaken verzuimt te repareren die ons toch echt te veel geld zouden kosten.

Daarom voorzichtig blij, het kan dus allemaal goed gaan.... het kan ook nog heel goed mislopen. Maar we zijn dichterbij de "American Dream" dan ooit. _O_
Ik ken het gevoel ;) Ik weet alleen niet meer of wij escrow hebben (gehad).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_86281898
Hier heeft "escrow" als garantie voor kopen een andere naam, maar het komt op het zelfde neer. Ik weet alleen wel dat ik iets meer dan 3 jaar geleden nooit had gedacht dat ik zoveel tijd in mijn tuin zou moeten steken. Maar ja, hitte + hoge luchtvochtigheid + regelmatig veel regen (noord florida dus) = heel veel onkruid en struiken die heel erg snel groeien.
  vrijdag 10 september 2010 @ 18:19:57 #203
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86286407
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 16:12 schreef devzero het volgende:
Hier heeft "escrow" als garantie voor kopen een andere naam, maar het komt op het zelfde neer. Ik weet alleen wel dat ik iets meer dan 3 jaar geleden nooit had gedacht dat ik zoveel tijd in mijn tuin zou moeten steken. Maar ja, hitte + hoge luchtvochtigheid + regelmatig veel regen (noord florida dus) = heel veel onkruid en struiken die heel erg snel groeien.
Nou en? Onkruid kan ook leuk zijn.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_86290703
Als alles met mate is, ja. Maar planten als virginia creeper en poion ivy groeien hier zo snel, daar valt niet tegen op te snoeien, zeker als je (zoals ik) weigert om gif als roundup te gebruiken. Aan de andere kant, omdat mijn achtertuin zo vol gegroeid is, heb ik wel heel veel vogels :)
  vrijdag 10 september 2010 @ 20:29:56 #205
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86291087
Ik vind dat op zich wel leuk, een beetje wroeten in de tuin en zo.... we zijn hier van plan een tuin aan te leggen (bij welk huis we ook kopen) die bestaat uit Californische en klimaat-vriendelijke planten.

California is in de jaren 50 t/m 80 enorm gegroeid door "immigratie" vanuit de oostkust, en die namen allemaal hun oostkust gazonnetjes mee.... en dat kost nu dus echt een hele hoop water, wat niet echt geweldig is in een droog klimaat. Er zijn dus veel organisaties die promoten om "native plants" te gebruiken....

ALS ik dit huis krijg, dan wordt het voor mij ook een hoop tuinieren. Om te beginnen een hoop struiken die eruit gaan. :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 10 september 2010 @ 20:36:17 #206
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_86291407
Pics.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 11 september 2010 @ 08:57:26 #207
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86306039
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 20:36 schreef popolon het volgende:
Pics.
Over een paar weken :) eerst even afwachten of escrow/inspecties/etc iets negatiefs opleveren....

Morgen dus home inspection.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_86316587
Ik wil in LA wonen. :'(
  zaterdag 11 september 2010 @ 16:49:07 #209
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_86316720
Zijn er eigenlijk nog steeds 9/11 herdenkingen hier? Het regent flink dus ik heb geen zin om rond te gaan rijden, maar ik was zomaar benieuwd of daar iets zichtbaar van is :')

Over 9 dagen zit ik trouwens in het vliegtuig weg uit dit topic :{
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zaterdag 11 september 2010 @ 18:00:58 #210
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86318544
Er zullen er vast wat zijn, in klein formaat hier en daar..... uiteraard in NY, PA, en DC wel. Als er een Military Base in de regio zit, zal daar zeker wel wat gedaan worden denk ik.

Voor mij is het gewoon weer een dag. Een drukke dag.

Wel wil ik dit met jullie delen:

http://www.clipsyndicate.(...)/gander_brokaw_piece

45 minuten, maar het waard om te bekijken. Het gaat over Gander, NL, Canada - een stadje van 10.000 inwoners die na het sluiten van het Amerikaanse luchtruim meer dan 7000 passagiers uit alle vliegtuigen die al te ver over de Atlantische Oceaan heen waren om terug te keren, en dus moesten landen op dit vliegveld.

Dus bij deze wederom: Bedankt, Canada. _O_
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 11 september 2010 @ 18:22:39 #211
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_86319039
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 08:57 schreef maartena het volgende:

[..]

Over een paar weken :) eerst even afwachten of escrow/inspecties/etc iets negatiefs opleveren....

Morgen dus home inspection.
^O^

Maar vertel eens, hoeveel slaapkamers? Garage? Tuin?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 11 september 2010 @ 18:37:59 #212
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86319434
4 slaapkamers, (eigenlijk 3, maar door uitbreiding in het verleden is er een 4e achter een bestaande slaapkamer bijgekomen) garage voor 2 auto's, iets meer dan 2000 sq ft, voortuin, achtertuin met twee patios, woonkamer, keuken, dining room, den, 2 badkamers. Ruimte voor een klein zwembadje, maar dat doen we over een paar jaar wel.

Groot genoeg voor ons tweetjes in ieder geval. :Y
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 11 september 2010 @ 18:58:10 #213
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_86319913
Nice.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 11 september 2010 @ 23:21:20 #214
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86328310
:W uit Burlington VT :)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 13 september 2010 @ 02:56:41 #215
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86371167
Veel bakstenen huizen in VT... viel gewoon op.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 13 september 2010 @ 03:17:10 #216
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86371221
quote:
Op maandag 13 september 2010 02:56 schreef wonderer het volgende:
Veel bakstenen huizen in VT... viel gewoon op.
Waar klei in de grond zit ---> bakstenen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 13 september 2010 @ 04:55:21 #217
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86371363
quote:
Op maandag 13 september 2010 03:17 schreef maartena het volgende:

[..]

Waar klei in de grond zit ---> bakstenen.
Ja, dat snap ik :') Hoewel ik niet eens weet of dat daar wel het geval is, maar goed. Het is gewoon opvallend, da's alles. Leuke huizen daar ook. Zou er best willen wonen, als het niet zo ver van de kust was.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 13 september 2010 @ 05:08:13 #218
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_86371383
Wat loop je toch te piepen wonderer? :D :P Je hebt een mooi huis, wat ik kon zien van foto's dan.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 13 september 2010 @ 05:47:49 #219
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86371433
quote:
Op maandag 13 september 2010 05:08 schreef popolon het volgende:
Wat loop je toch te piepen wonderer? :D :P Je hebt een mooi huis, wat ik kon zien van foto's dan.
Ik piep niet :P
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 13 september 2010 @ 15:56:09 #220
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_86384609
Op advies van de TS meld ik me hier ;)

Waarschijnlijk ligt mijn toekomst in de USA (Amerikaanse vriendin).

Prachtland met hartelijke, interessante mensen, nu 5 x mogen bezoeken.
  maandag 13 september 2010 @ 18:44:23 #221
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86390511
Waar ga je wonen, cop-shot?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_86400224
Weet iemand of de Wallmart de nieuwe iPod Touch al verkoopt? Ik weet niet of jullie hier in thuis zijn maar goed! :)
  maandag 13 september 2010 @ 23:34:20 #223
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86405929
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 14 september 2010 @ 00:14:00 #224
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86407796
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:58 schreef Mestras het volgende:
Weet iemand of de Wallmart de nieuwe iPod Touch al verkoopt? Ik weet niet of jullie hier in thuis zijn maar goed! :)
Weet ik het.... ten eerste kom ik nooit bij de walmart, maar dat terzijde: Ik hou ten tweede gewoon echt niet bij wanneer waar nieuwe gadgets worden aangeleverd, ik ben niet zo'n gadget-freak die meteen altijd het allernieuwste moet hebben.

Ik denk dat je dit soort info ook inderdaad makkelijker online kunt vinden.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_86410565
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 00:14 schreef maartena het volgende:

[..]

Weet ik het.... ten eerste kom ik nooit bij de walmart, maar dat terzijde: Ik hou ten tweede gewoon echt niet bij wanneer waar nieuwe gadgets worden aangeleverd, ik ben niet zo'n gadget-freak die meteen altijd het allernieuwste moet hebben.

Ik denk dat je dit soort info ook inderdaad makkelijker online kunt vinden.
Ik heb gebeld, maar ze waren allemaal uitverkocht. Zowel bij de Walmart als bij de Target en Radioshack. Dus ik heb er maar eentje online besteld. Morgen ga ik trouwens op fieldtrip naar Monterey & Carmel, ben benieuwd! :s)
  dinsdag 14 september 2010 @ 07:08:32 #226
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_86410620
Over 2 weken opnieuw naar de VS. Dit keer naar Boston en NY. *O*

Iemand die in de buurt van Boston woont en die kan vertellen waar ik echt heen moet in die stad?
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:16:13 #227
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_86418672
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:44 schreef maartena het volgende:
Waar ga je wonen, cop-shot?
Het Noord-Oosten van Florida om te beginnen. :)
Ondanks de vochtigheid toch altijd lekker warm, het hele jaar door.
pi_86427032
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 07:08 schreef Zwansen het volgende:
Over 2 weken opnieuw naar de VS. Dit keer naar Boston en NY. *O*

Iemand die in de buurt van Boston woont en die kan vertellen waar ik echt heen moet in die stad?
Hangt vanaf wat je zoekt. De Freedom Trail, Duck tour en Harvard Square zijn altijd wel de moeite waard. Verder vond ik de harbor tour (met een boot door de haven en langs de kusteilanden) en een whale watching tour (walvissen kijken) erg mooi. Je kunt kijken of je tickets kunt krijgen voor een wedstrijd van een van de grote sport teams (Red Sox, Celtics, Patriots).
Jesus saves but death prevails.
pi_86431193
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:16 schreef 1-800-cop-shot het volgende:

[..]

Het Noord-Oosten van Florida om te beginnen. :)
Ondanks de vochtigheid toch altijd lekker warm, het hele jaar door.
Jacksonville? En hele jaar lekker warm valt ook nog wel mee, in de winter wil het heel af en toe nog wel eens vriezen ('s nachts)
  dinsdag 14 september 2010 @ 18:57:29 #230
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_86432640
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 18:21 schreef devzero het volgende:

[..]

Jacksonville? En hele jaar lekker warm valt ook nog wel mee, in de winter wil het heel af en toe nog wel eens vriezen ('s nachts)
totally :)

Ik heb toevallig nog een kerel uit Tallahassee gesproken vorige week in San Francisco.
pi_86449342
Ja, je komt Burt Reynolds over al tegen.
pi_86449473
Handig, die tips over Boston. Ik ga er dit weekend heen met mijn ouders. :) Ik wil in elk geval naar de campus van Harvard. Ook al is het misschien niet echt anders dan die van Penn, voor een aspirant-wetenschapper is Harvard toch wel iets bijzonders. :@
Are you pondering what I'm pondering?
  woensdag 15 september 2010 @ 04:22:35 #233
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86449578
Science museum is ook erg leuk :Y
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_86453937
Harvard Square = Harvard campus. Best aardig om te zien maar als je er vier jaar gewerkt hebt is de charme er wel een beetje af.
Jesus saves but death prevails.
pi_86454647
quote:
Op woensdag 15 september 2010 11:09 schreef Shivo het volgende:
Harvard Square = Harvard campus. Best aardig om te zien maar als je er vier jaar gewerkt hebt is de charme er wel een beetje af.
Stinkt het er nog steeds zo? Die daklozen zaten daar constant in de (spaarzame) bosjes te kakken.

Muziek op Harvard Square vond ik wel erg leuk.

Havaahd
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_86454860
quote:
Op woensdag 15 september 2010 03:27 schreef Mini_rulez het volgende:
Handig, die tips over Boston. Ik ga er dit weekend heen met mijn ouders. :) Ik wil in elk geval naar de campus van Harvard. Ook al is het misschien niet echt anders dan die van Penn, voor een aspirant-wetenschapper is Harvard toch wel iets bijzonders. :@
Als Nederlander vond ik de hoge gebouwen in het centrum toch wel het meest imposant. Met familie en vrienden ging ik ook regelmatig naar de Hancock tower, om zo heel Boston te kunnen zien. Je kunt trouwens gratis en voor niets vanaf een toren op een kerkhof (Maunt Auburn Cemetery 'Absolutely my favorite place for walks in the fall. Stunning colors and beautiful views. Great vista from the top of the tower. My only complaint is that they allow car traffic (but they do not allow bikes).') aan de andere kant van de Charles River naar Boston kijken. Magnifiek uitzicht. Heb ik wel eens eerder iets over gepost op deze site, lang geleden.

Boottochten in de haven zijn ook wel aardig. Aquarium? So so. Duck tours, mwah - zelf nooit gedaan maar heb nooit iemand er enthousiast over horen praten.

Edit: blijkbaar vond Shivo het wel de moeite waard. :@

En ja, als je de kans hebt om de Red Sox te kunnen zien, dan moet je dat zeker doen. Maar nu de maand oktober nadert, zal dat wat lastiger worden. Ga er niet heen voor de sport, maar om mensen te kijken, en hoe iedereen zich vol vreet en zuipt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Lyrebird op 15-09-2010 11:42:49 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 15 september 2010 @ 11:55:36 #237
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_86455444
We kunnen hopelijk een rondleiding krijgen op Harvard, maar als dat niet lukt kunnen we dus altijd naar de campus (Harvard square) gaan?

Verder had ik graag naar de Celtics gewild, maar de NBA is dan nog niet begonnen. De Red Sox is ook een optie, maar die spelen tegen de Yankees en die zijn allang uitverkocht. :(
pi_86455924
De Harvard Campus is best wel groot, maar je kunt er gewoon zelf doorheen lopen. Neem de Red Line naar Harvard Square en van daaruit zit je zo op de campus. Veel oude gebouwen. Een van de beste universiteiten van de wereld, maar dat kun je niet echt van de buitenkant zien.

Wat ik zelf wel aardig vond op Harvard Square was het Border Cafe - heel veel goedkoop Mexicaans eten. Een vreetschuur, maar voor een keer echt de moeite waard.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_86456157
LB, ik heb de Duck Tour nooit gedaan maar ik was dan ook nooit toerist in Boston - maar je ziet ze zoveel rijden dat er dus blijkbaar veel vraag naar is en het dus mogelijk best leuk.

Ik ben nooit in de Hancock tower geweest, wel in de Prudential tower. Maak daar niet de vergissing $10 te betalen voor de Skywalk, je kunt een verdieping hoger een kopje koffie drinken en dan krijg je het uitzicht er gratis bij.

Hvd Sq is niet zoveel veranderd, maar ik heb Boston vier weken geleden ook voorgoed gedag gezegd dus misschien is er sindsdien wel wat nieuws gebeurd daar.
Jesus saves but death prevails.
pi_86456522
@Lyrebird
Die Hancock tower is sinds 9/11 al dicht. Aquarium kun je inderdaad van je lijstje schrappen, bovendien nog eens belachelijk duur. Maar is dit niet meer iets voor TRV?
pi_86457345
quote:
Op woensdag 15 september 2010 12:31 schreef RQPS het volgende:
@Lyrebird
Die Hancock tower is sinds 9/11 al dicht. Aquarium kun je inderdaad van je lijstje schrappen, bovendien nog eens belachelijk duur. Maar is dit niet meer iets voor TRV?
Ik heb de Hancock en Prudential verwisseld - Prudential, en zoals hier al eerder is geschreven, ga op bezoek in het restaurant en drink er een pilsje. Daarmee spaar je de entreekosten uit.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 15 september 2010 @ 20:18:58 #242
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_86473168
quote:
Op woensdag 15 september 2010 11:55 schreef Zwansen het volgende:
We kunnen hopelijk een rondleiding krijgen op Harvard, maar als dat niet lukt kunnen we dus altijd naar de campus (Harvard square) gaan?

Verder had ik graag naar de Celtics gewild, maar de NBA is dan nog niet begonnen. De Red Sox is ook een optie, maar die spelen tegen de Yankees en die zijn allang uitverkocht. :(
Je timing is wel steeds aan de beroerde kant he?

Gezien de sport dan.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_86475402
quote:
Op woensdag 15 september 2010 11:55 schreef Zwansen het volgende:
We kunnen hopelijk een rondleiding krijgen op Harvard, maar als dat niet lukt kunnen we dus altijd naar de campus (Harvard square) gaan?

Verder had ik graag naar de Celtics gewild, maar de NBA is dan nog niet begonnen. De Red Sox is ook een optie, maar die spelen tegen de Yankees en die zijn allang uitverkocht. :(
Je kunt nog proberen uit te vinden of er een college game is die interessant is.
Jesus saves but death prevails.
  woensdag 15 september 2010 @ 21:33:59 #244
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_86476887
Overmorgen gaat als het goed is mijn auto op de boot naar Nederland :o
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_86477187
Nieuw huis in Houston gevonden... voorlopig huur, misschien volgend jaar koop (afhankelijk van of we een hypotheek kunnen krijgen eigenlijk). Drie slaapkamers, 3 badkamers, ongeveer 2,000 sq feet, een achtertuin(tje) met een hottub. Eindelijk van die 1-kamer flat af, en weer in een fatsoenlijk huis wonen!

Foto:
Jesus saves but death prevails.
  woensdag 15 september 2010 @ 21:42:21 #246
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86477319
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:39 schreef Shivo het volgende:
Nieuw huis in Houston gevonden... voorlopig huur, misschien volgend jaar koop (afhankelijk van of we een hypotheek kunnen krijgen eigenlijk). Drie slaapkamers, 3 badkamers, ongeveer 2,000 sq feet, een achtertuin(tje) met een hottub. Eindelijk van die 1-kamer flat af, en weer in een fatsoenlijk huis wonen!

Foto:
[ afbeelding ]
Nice! Maar staat die boom niet heel erg in de weg voor die garage? :D

Wie is "we" trouwens, heb ik iets gemist?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_86477390
Als je iets leuks net buiten Boston wil doen:

http://www.plimoth.org/

Sommige van de acteurs kenden zelfs een beetje Nederlands voor de autenticiteit, omdat de meeste Puriteinen enkele jaren in Leiden woonde voor ze met de Mayflower vertrokken.
  woensdag 15 september 2010 @ 21:48:54 #248
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86477628
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:43 schreef Evil_Jur het volgende:
Als je iets leuks net buiten Boston wil doen:

http://www.plimoth.org/

Sommige van de acteurs kenden zelfs een beetje Nederlands voor de autenticiteit, omdat de meeste Puriteinen enkele jaren in Leiden woonde voor ze met de Mayflower vertrokken.
Heeee, da's leuk... even onthouden. We hebben familie op Cape Cod, da's op de route.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_86477922
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:42 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nice! Maar staat die boom niet heel erg in de weg voor die garage? :D

Wie is "we" trouwens, heb ik iets gemist?
Volgens mij wel maar aangezien "we" toch maar 1 auto hebben is dat geen ramp.

In de laatste 18 maanden in Boston nog een Maine'sche schone opgepikt en we verhuizen samen, ik voor nieuwe baan en zij om hopelijk volgend schooljaar aan een PhD te beginnen (en om lekker samen te hokken natuurlijk).
Jesus saves but death prevails.
pi_86477979
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:48 schreef wonderer het volgende:

[..]

Heeee, da's leuk... even onthouden. We hebben familie op Cape Cod, da's op de route.
Ik vond het echt de moeite waard, heel professioneel maar het heeft wel wat schools dus niet iedereen kan het waarderen denk ik. Ik heb daar ook mijn eerste 'echte Indiaan' ontmoet (de natives worden gespeeld door echte natives), heel leuk om van hen over hun geschiedenis te horen.

De replica van de Mayflower is ook wel confronterend, zeker als je je realiseert dat die mensen met dat dingetje de oceaan overstaken.
  woensdag 15 september 2010 @ 21:55:47 #251
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_86477995
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:18 schreef popolon het volgende:

[..]



Je timing is wel steeds aan de beroerde kant he?

Gezien de sport dan.
Ja, idd. _O-

Enige wedstrijd die ik ooit gezien heb is de SF Giants tegen de SD Padres. Maar daar werd je ook niet warm van. Wel Barry Bonds gezien. :P
pi_86479225
het is zooo warm hier in de midwest :O
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  woensdag 15 september 2010 @ 22:24:30 #253
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86479545
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:42 schreef wonderer het volgende:
Nice! Maar staat die boom niet heel erg in de weg voor die garage? :D
Ik zat zelf al te denken aan een FAIL plaatje.... in dezelfde categorie als de camera die vlak achter een bord is geplaatst. (of het bord ervoor).
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_86480203
Je bent zelf een fail met je Orange County :P

De buurt heeft 18% homo's lees ik net, dus het is er vast enorm gezellig.
Jesus saves but death prevails.
  woensdag 15 september 2010 @ 22:44:08 #255
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86480481
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:54 schreef Shivo het volgende:

[..]

Volgens mij wel maar aangezien "we" toch maar 1 auto hebben is dat geen ramp.

In de laatste 18 maanden in Boston nog een Maine'sche schone opgepikt en we verhuizen samen, ik voor nieuwe baan en zij om hopelijk volgend schooljaar aan een PhD te beginnen (en om lekker samen te hokken natuurlijk).
Tof, leuk ;) Zicht op spouse visa dan of ben je nog niet zo ver? En hoe vindt zij het verhuizen, maine is wel wat anders dan texas lijkt me.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 15 september 2010 @ 22:44:41 #256
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86480505
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:38 schreef Shivo het volgende:
Je bent zelf een fail met je Orange County :P

De buurt heeft 18% homo's lees ik net, dus het is er vast enorm gezellig.
Hmpf, jij wel :P
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_86480854
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:44 schreef wonderer het volgende:

[..]

Tof, leuk ;) Zicht op spouse visa dan of ben je nog niet zo ver? En hoe vindt zij het verhuizen, maine is wel wat anders dan texas lijkt me.
Grappig dat je het zegt, want ik krijg 5 minuten geleden een mailtje dat mijn H1b visum is goedgekeurd en onderweg is naar Boekelo (waar ik nu ben). Die is voor drie jaar dus ik heb wel even de tijd om daar over na te denken. Trouwen is niet geheel uitgesloten (mij interesseert het niks, maar voor Amerikanen is het enorm belangrijk) dus wie weet.

Wat betreft de homo's: daar hebben we de buurt op uitgezocht, want homo's = uitgaansleven en goede restaurants.
Jesus saves but death prevails.
  woensdag 15 september 2010 @ 23:00:29 #258
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86481178
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:52 schreef Shivo het volgende:

[..]

Grappig dat je het zegt, want ik krijg 5 minuten geleden een mailtje dat mijn H1b visum is goedgekeurd en onderweg is naar Boekelo (waar ik nu ben). Die is voor drie jaar dus ik heb wel even de tijd om daar over na te denken. Trouwen is niet geheel uitgesloten (mij interesseert het niks, maar voor Amerikanen is het enorm belangrijk) dus wie weet.

Wat betreft de homo's: daar hebben we de buurt op uitgezocht, want homo's = uitgaansleven en goede restaurants.
Trouwen is vooral handig voor bovengenoemd visum :') Anders had ik het ook niet gedaan.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 15 september 2010 @ 23:09:31 #259
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86481533
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:38 schreef Shivo het volgende:
Je bent zelf een fail met je Orange County :P
Wellicht. Maar lang niet zo grappig als een boom die recht voor de garagedeur staat. :D

Wat is er trouwens "fail" aan Orange County? Niet iedereen is hier zo conservatief of bleach-blonde-bimbo als de media doet denken. ;)

quote:
De buurt heeft 18% homo's lees ik net, dus het is er vast enorm gezellig.
Ik vraag me af hoe ze zoiets tellen..... sexuele voorkeur stond niet op de Census formulieren die ik moest invullen. :P

West Hollywood zal wel tegen de 50% aan zitten of zo ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 15 september 2010 @ 23:22:27 #260
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86482088
quote:
Op woensdag 15 september 2010 23:09 schreef maartena het volgende:

[..]

Wellicht. Maar lang niet zo grappig als een boom die recht voor de garagedeur staat. :D

Wat is er trouwens "fail" aan Orange County? Niet iedereen is hier zo conservatief of bleach-blonde-bimbo als de media doet denken. ;)
[..]

Ik vraag me af hoe ze zoiets tellen..... sexuele voorkeur stond niet op de Census formulieren die ik moest invullen. :P

West Hollywood zal wel tegen de 50% aan zitten of zo ;)

Kreeg jij geen sticker dan om erop te plakken? ;) D'r was op facebook een actie gaande van Queer the Census, kon je een sticker vragen om op de envelop te plakken om de organisatie te laten weten dat je het zat was om niet meegeteld te worden (niet meegeteld = geen voordeeltjes).

Mijn sticker kwam niet ;(
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 16 september 2010 @ 00:17:06 #261
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86483922
Nooit iets gehoord van een stickeractie.... maar is sexuele voorkeur belangrijk voor de Census? Wat voor "voordeeltjes" krijgen homo's, en waarom worden ze niet gewoon meegeteld als "persoon"? Ik snap het even niet :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 16 september 2010 @ 00:30:24 #262
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86484266
quote:
Op donderdag 16 september 2010 00:17 schreef maartena het volgende:
Nooit iets gehoord van een stickeractie.... maar is sexuele voorkeur belangrijk voor de Census? Wat voor "voordeeltjes" krijgen homo's, en waarom worden ze niet gewoon meegeteld als "persoon"? Ik snap het even niet :)
Nou, bijvoorbeeld voorzieningen als je weet dat ergens een hoge(re) concentratie is. Of gewoon niet constant alleen maar doen of de enige gezinssamenstelling mannetje-vrouwtje-paar kindjes is qua benadering van mensen door de overheid. Het gebeurt nog best vaak dat (kleine) overheden zeggen "die wonen niet in ons dorp, dus doen we er niks aan" terwijl het gewoon een groep is die deelneemt aan de samenleving. Marginalisatie. Zichtbaarheid is heel belangrijk.

http://www.queerthecensus.org/

Daar, da's duidelijker.

[ Bericht 5% gewijzigd door wonderer op 16-09-2010 00:35:44 ]
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 16 september 2010 @ 00:57:12 #263
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86484835
Ah ik snap em. Nog nooit van die actie gehoord, dus hun marketing zal niet echt super geweldig zijn.

Maar misschien komt dat wel omdat ik achter het "Orange Curtain" woon zoals ze in Los Angeles zeggen. :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 16 september 2010 @ 01:18:34 #264
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86485160
quote:
Op donderdag 16 september 2010 00:57 schreef maartena het volgende:
Ah ik snap em. Nog nooit van die actie gehoord, dus hun marketing zal niet echt super geweldig zijn.

Maar misschien komt dat wel omdat ik achter het "Orange Curtain" woon zoals ze in Los Angeles zeggen. :D
Ik heb zo het vermoeden dat je "in the loop" moet zijn (dus al allerlei LGBT groepen in je facebook moet hebben). Ik weet niet meer hoe ik eraan kom. Advertentie geloof ik. Als je er verder niks mee hebt, zul je dat soort dingen ook niet erg snel tegenkomen (jij bent de doelgroep niet natuurlijk).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 16 september 2010 @ 02:04:21 #265
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86485711
quote:
Op donderdag 16 september 2010 01:18 schreef wonderer het volgende:
(jij bent de doelgroep niet natuurlijk).
Ik zou anders nog wel een "straight ally" kunnen zijn volgens die site. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_86486029
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:18 schreef Puntenslijpsel het volgende:
het is zooo warm hier in de midwest :O
Ik vind die 80's juist wel lekker. Beter dan die regen in Nederland. Ik kijk altijd met een grote glimlach naar buienradar.nl terwijl het hier strakblauw is.
  donderdag 16 september 2010 @ 03:14:00 #267
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86486148
quote:
Op donderdag 16 september 2010 02:04 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik zou anders nog wel een "straight ally" kunnen zijn volgens die site. :P
Ja, natuurlijk kan dat, maar dan moet je dat wel laten merken ;)

Maar goed, is toch al te laat, over tien jaar heb je weer een kans ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 16 september 2010 @ 03:16:01 #268
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86486153
quote:
Op donderdag 16 september 2010 02:44 schreef Greci het volgende:

[..]

Ik vind die 80's juist wel lekker. Beter dan die regen in Nederland. Ik kijk altijd met een grote glimlach naar buienradar.nl terwijl het hier strakblauw is.
Ergens tussen 71 en 79 is goed. Daaronder is koud en daarboven is te warm :P

En een paar wolkjes zijn ook welkom, dan brandt die zon niet zo op het huis.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_86486155
quote:
Op donderdag 16 september 2010 02:44 schreef Greci het volgende:

[..]

Ik vind die 80's juist wel lekker. Beter dan die regen in Nederland. Ik kijk altijd met een grote glimlach naar buienradar.nl terwijl het hier strakblauw is.
ja maar het was waanzinnig benauwd vanmiddag. Gaat zo vast keihard regenen/onweren. Heb hier ook de gekste buien en onweersstormen meegemaakt, dat ik echt rillend door mijn raam zat te gluren haha
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_86486194
quote:
Op donderdag 16 september 2010 03:16 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

ja maar het was waanzinnig benauwd vanmiddag. Gaat zo vast keihard regenen/onweren. Heb hier ook de gekste buien en onweersstormen meegemaakt, dat ik echt rillend door mijn raam zat te gluren haha
't was hier bijna 90 vandaag. Ik denk dat ik er nu wel redelijk aan gewend ben geraakt, want ik klaag tegenwoordig een stuk minder. :P. Overigens heeft het hier al in tijden niet geregend, dus dat mag binnenkort wel eens weer. Het gras ziet er niet uit.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  donderdag 16 september 2010 @ 03:41:38 #271
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_86486200
Hier 75 en zonnig, dalijk gaat het onweer losbarsten volgens mij. Het rommelt al wat.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_86486282
quote:
Op donderdag 16 september 2010 03:16 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

ja maar het was waanzinnig benauwd vanmiddag. Gaat zo vast keihard regenen/onweren. Heb hier ook de gekste buien en onweersstormen meegemaakt, dat ik echt rillend door mijn raam zat te gluren haha
Klopt, heb ik hier in KY ook. Afgelopen zondag dacht ik dat de Niagara Falls naar beneden kwam. En daar zit ik toch echt een eind vandaan.

In de lente zijn er ook "Tornado Watches". De eerste keer dat dat gebeurde schrok ik mij dood :')
pi_86486314
Hier nog elke dag 90+ en zonnig. Ben er al zodanig aan gewend dat ik het koud heb beneden de 90 :P
pi_86486325
Hier (Philadelphia) begint het sinds een week wat af te koelen, dus het is nu voor het eerst in maanden niet echt heet maar gewoon lekker. :) Ik denk nog steeds in Celsius, maar in Fahrenheit is het rond de 80. Inderdaad stukken beter dan in Nederland!
Are you pondering what I'm pondering?
pi_86486487
Hier is het gelukkig ook wat afgekoeld. Maar had gelukkig een goede AC met afsyands bediening etc gekocht deze zomer dus het was in huis in iedergeval lekker. En kreeg met mijn military ID ook nog eens 10% korting bij Lowe's *)
pi_86486570
Hier (Mountain View) is het rond de 75 Fahrenheit met een strakblauwe hemel. Heerlijk!
  donderdag 16 september 2010 @ 08:09:37 #277
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86486907
75 tot 80 hier.... eigenlijk al twee weken lang.

's Nachts koelt het tenminste af :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_86500316
Het is hier ook iets van 75F in de morgen, wat wel zo lekker is met fietsen. Alleen 's middags is het nog in de mid-nineties.
  Moderator vrijdag 17 september 2010 @ 12:19:36 #279
45833 crew  Fogel
pi_86531934
*O* Aanvraag voor subsidie voor een gastbezoek aan Vanderbilt is goedgekeurd, dus ik kom voor kerst een week (of anderhalf) vooronderzoek doen aan jullie kant van de grote vijver.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_86533988
Mooi, een goed begin is het halve werk.
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 17 september 2010 @ 15:58:46 #281
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_86540342
Ik heb HBO Informatica gedaan, en ben nu aan het trainen voor verschillende MCTS (ASP.NET en WCF) certificaten bij mijn werkgever. Heb al wat ervaring in het C# ontwikkelen.

Universiteit zit er niet in voor mij, want daar gaat mijn interesse niet naar uit. Ik ga me maar focussen om een goeie software developer te worden.

Maar begrijp ik nou van Lyrebird uit dit topic dat het met een HBO makkelijk binnenkomen is? Omdat een HBO "genoeg" is?
  vrijdag 17 september 2010 @ 16:12:31 #282
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86540805
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 15:58 schreef Illiberal het volgende:
Maar begrijp ik nou van Lyrebird uit dit topic dat het met een HBO makkelijk binnenkomen is? Omdat een HBO "genoeg" is?
Ik zou willen zeggen: HBO + 5 jaar werkervaring in een industrie waar het wat moeilijker is om aan geschikt personeel te komen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 17 september 2010 @ 16:13:58 #283
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_86540858
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 16:12 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik zou willen zeggen: HBO + 5 jaar werkervaring in een industrie waar het wat moeilijker is om aan geschikt personeel te komen.
Hoe zit het met IT en Software Development? Want zover ik begrijp is daar zowel in de VS als in Nederland een tekort aan.
pi_86541011
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 16:13 schreef Illiberal het volgende:

[..]

Hoe zit het met IT en Software Development? Want zover ik begrijp is daar zowel in de VS als in Nederland een tekort aan.
Even vanuit mijn ervaring (en ik ben hier terecht gekomen via een K-1 visum (fiancee visa)): Ik ben een C# developer, om en nabij 5 jaar ervaring, HBO diploma en MCSD certificaten op zak en het heeft me uiteindelijk meer dan een half jaar gekost om aan de bak te raken. Ik had dus al een green card toen ik met solliciteren bezig was, dus hoe "makkelijk" het gaat voor iemand uit het buitenland met "wat ervaring", ik weet het niet.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 17 september 2010 @ 16:29:14 #285
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86541406
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 16:13 schreef Illiberal het volgende:
Hoe zit het met IT en Software Development? Want zover ik begrijp is daar zowel in de VS als in Nederland een tekort aan.
Ligt er een beetje aan.... "code monkeys" hebben we hier ook genoeg, maar aan echte goede developers is wel behoefte. Of het genoeg is voor een H1B ligt een beetje aan het bedrijf, die moeten immers voor je willen betalen na een potentieel sollicitatiegesprek.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 17 september 2010 @ 17:10:31 #286
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_86542814
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 16:17 schreef OMG het volgende:

[..]

Even vanuit mijn ervaring (en ik ben hier terecht gekomen via een K-1 visum (fiancee visa)): Ik ben een C# developer, om en nabij 5 jaar ervaring, HBO diploma en MCSD certificaten op zak en het heeft me uiteindelijk meer dan een half jaar gekost om aan de bak te raken. Ik had dus al een green card toen ik met solliciteren bezig was, dus hoe "makkelijk" het gaat voor iemand uit het buitenland met "wat ervaring", ik weet het niet.
Interessant. Als alles goed gaat kom ik ook via een K-1 binnen. Ik heb inmiddels 10 jaar werkervaring, maar ben geen coder. Ik zal je nog even een PM sturen, ben benieuwd naar je ervaringen.
  vrijdag 17 september 2010 @ 18:12:05 #287
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_86544757
Wat is de procedure om een werkvergunning (gesponsord) in de VS te krijgen? Is dat allemaal écht zo moeilijk? Met medische testen e.d.? Of is dat alleen voor een Green Card?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 17 september 2010 @ 18:18:05 #288
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86544937
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 18:12 schreef static het volgende:
Wat is de procedure om een werkvergunning (gesponsord) in de VS te krijgen? Is dat allemaal écht zo moeilijk? Met medische testen e.d.? Of is dat alleen voor een Green Card?
De medische test krijg je in principe pas als je aanvraag al is goedgekeurd.... Het is 1 van de laatste stappen in het proces. De test voor AIDS is intussen afgeschaft, men test voornamelijk voor besmettelijke ziekten, men wil gewoon niet dat iemand met open TBC bijv. het land binnen kan komen. Het is verder ook geen definitieve NEE als je iets hebt trouwens, aangezien veel ziekten enorm goed behandelbaar zijn....

In het kort verder kun je openlijk solliciteren bij Amerikaanse bedrijven, je kunt zelfs gewoon op sollicitatiegesprek tijdens een toeristenvisum, en als het bedrijf in kwestie je wil inhuren, doen ZIJ de aanvraag voor het visum. Je moet dan wel in Nederland de procedure afwachten, maar in principe zijn dat dan formaliteiten. Het moeilijkste is niet de procedure zelf, maar een bedrijf vinden wat je wil hebben....

Oh, en niet buiten de numerieke jaar-limiet vallen voor bepaalde visa, zoals H1B waar er maximaal 55.000 (of 110.000, ben het even kwijt) per jaar van uitgedeeld mogen worden.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Moderator vrijdag 17 september 2010 @ 18:32:38 #289
45833 crew  Fogel
pi_86545385
Crap, ik moet blijkbaar een visum aanvragen voor 1 week, anders mag ik van de universtiteit daar niks doen. Dit weekend maar eens uitzoeken of ik meteen voor een J1 ga, of dat voor die ene week een B1 genoeg is, of dat er andere alternatieven zijn. En vooral of ik het gewoon in Oslo aan kan vragen ipv Den Haag.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 17 september 2010 @ 18:43:48 #290
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86545834
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 16:17 schreef OMG het volgende:
Even vanuit mijn ervaring (en ik ben hier terecht gekomen via een K-1 visum (fiancee visa)): Ik ben een C# developer, om en nabij 5 jaar ervaring, HBO diploma en MCSD certificaten op zak en het heeft me uiteindelijk meer dan een half jaar gekost om aan de bak te raken. Ik had dus al een green card toen ik met solliciteren bezig was, dus hoe "makkelijk" het gaat voor iemand uit het buitenland met "wat ervaring", ik weet het niet.
Ik had dat ook.... duurde bij mij ook een half jaar.

Ik kwam de VS binnen ongeveer 6 maanden NA 9/11, en op een ENORM deel van de banen die in 2002 werden aangeboden stond gewoon keihard: "No greencard holders". Daar zijn destijds nog wel rechtzaken over geweest, en nu komt het ook niet meer voor. Ik ben sinds 2002 in 2006 van bedrijf gewisseld, en in 2009 weer.... en beide jaren zag ik nergens, bij geen enkele advertentie staan dat "green card holders" niet gewenst waren.

Ik denk dat er in dat jaar gewoon een beetje voorzichtiger gedaan werd, want men wist donders goed dat een groot deel van de kapers green card houders waren. Sindsdien geen dag meer werkeloos geweest gelukkig, alleen van werkgever gewisseld om wat carrière groei te doen en aan wat nieuws te beginnen.

Het kan ook heel snel gaan, een vriend van me kwam in 2006 naar de VS vanuit Nederland (getrouwd met Amerikaanse, dus GC), en had binnen 2 weken een baan. Alleen werd hij er in 2008 weer uitgeknikkerd omdat het bedrijf richting faillissement ging..... hij kon toen wel unemployment benefits krijgen trouwens, en sinds begin 2009 werkt ie gewoon weer.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_86545940
Wat is minimumloon in VS?
Sisco Certified
  Moderator vrijdag 17 september 2010 @ 18:48:04 #292
45833 crew  Fogel
pi_86545999
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 18:46 schreef FoolWithMokey het volgende:
Wat is minimumloon in VS?
Ligt aan de staat:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_U.S._minimum_wages
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 17 september 2010 @ 18:49:22 #293
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_86546047
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 18:18 schreef maartena het volgende:

[..]

De medische test krijg je in principe pas als je aanvraag al is goedgekeurd.... Het is 1 van de laatste stappen in het proces. De test voor AIDS is intussen afgeschaft, men test voornamelijk voor besmettelijke ziekten, men wil gewoon niet dat iemand met open TBC bijv. het land binnen kan komen. Het is verder ook geen definitieve NEE als je iets hebt trouwens, aangezien veel ziekten enorm goed behandelbaar zijn....

In het kort verder kun je openlijk solliciteren bij Amerikaanse bedrijven, je kunt zelfs gewoon op sollicitatiegesprek tijdens een toeristenvisum, en als het bedrijf in kwestie je wil inhuren, doen ZIJ de aanvraag voor het visum. Je moet dan wel in Nederland de procedure afwachten, maar in principe zijn dat dan formaliteiten. Het moeilijkste is niet de procedure zelf, maar een bedrijf vinden wat je wil hebben....

Oh, en niet buiten de numerieke jaar-limiet vallen voor bepaalde visa, zoals H1B waar er maximaal 55.000 (of 110.000, ben het even kwijt) per jaar van uitgedeeld mogen worden.
Het gaat om een positie voor het bedrijf waar ik nu werk, dus sponsoring is geen probleem. Heb een filipijnen waarvoor het minstens 6 maanden duurt vandaar de vraag. Hawaii staat op het lijstje van mogelijkheden voor me nl.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 17 september 2010 @ 18:55:25 #294
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86546252
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 18:32 schreef Fogel het volgende:
Crap, ik moet blijkbaar een visum aanvragen voor 1 week, anders mag ik van de universtiteit daar niks doen. Dit weekend maar eens uitzoeken of ik meteen voor een J1 ga, of dat voor die ene week een B1 genoeg is, of dat er andere alternatieven zijn. En vooral of ik het gewoon in Oslo aan kan vragen ipv Den Haag.
Het zou dan sowieso Amsterdam zijn, Den Haag doet niets met visums. (Ambassade vs Consulaat)

Ik weet dat als je een permanent visum wil aanvragen als je gaat trouwen met een Amerikaanse (K1, I-130) dat dit wel in het land waar je paspoorthouder van bent moet. Ik weet dit toevallig omdat ik een Nederlandse ken die in België woonde, op slechts 20 minuten afstand van het consulaat in Brussel.... (woonde/werkte in Brussel) maar voor haar migratie naar de VS om met haar Amerikaanse kanjer te trouwen iedere keer de 2.5 uur naar Amsterdam mocht rijden omdat ze geen Belgische was.

Maar dat kan voor een tijdelijk visum heel anders zijn, en het zou me niets verbazen dat daar tegenwoordig binnen de EU iig (en wellicht de verdragen die Noorwegen heeft getekend) wel een oplossing voor is, dat je dat gewoon kunt doen via een lokaal consulaat met een permanente verblijfsvergunning voor dat land, lijkt me allemaal niet zo'n punt.

Het enige probleem wat ik kan zien is de strafblad-check, het Amerikaanse consulaat in Noorwegen kan je Noorse strafblad waarschijnlijk checken met een afspraak met het lokale ministerie van Justitie, maar niet het Nederlandse, en als dat voor dat KLEINE visum toch moet gebeuren is er een kans dat het via Amsterdam moet.

Lastig.... maar denk dat het Amerikaanse consulaat je het beste antwoord kan geven.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 17 september 2010 @ 18:59:44 #295
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86546392
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 18:49 schreef static het volgende:
Het gaat om een positie voor het bedrijf waar ik nu werk, dus sponsoring is geen probleem. Heb een filipijnen waarvoor het minstens 6 maanden duurt vandaar de vraag. Hawaii staat op het lijstje van mogelijkheden voor me nl.
Mooi :)

Een ander ding waar je bij de VS verder even rekening mee moet houden - maar ik weet niet of dat voor jou van toepassing is - is dat als je een vriendin hebt, dat deze alleen mag mee verhuizen als het een getrouwde partner is. Een simpel geregistreerd partnerschap wordt in de VS niet erkend.

Qua lengte: Als er geen problemen zijn, moet een H1B visumaanvraag binnen 2 a 3 maanden geregeld zijn. Huurt het bedrijf waar je voor gaat werken een advocaat in die erg goed alles in de gaten houdt, dan zou het binnen 6 tot 8 weken allemaal rond moeten kunnen zijn volgens mij.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 17 september 2010 @ 19:08:39 #296
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86546679
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 18:46 schreef FoolWithMokey het volgende:
Wat is minimumloon in VS?
Er is een "federal minimum wage" waar alle staten aan moeten voldoen van $7.25 per uur.

Daarnaast mogen zoals Fogel al opmerkt alle staten daarbovenop zelf beslissen of ze een minimum loon hanteren dat hoger ligt.

Veel Nederlanders maken nog steeds de fout "In Amerika" of "De VS". In de praktijk ligt het veel vaker aan de staat dan niet.... Ik hoorde iemand laatst al zeggen op IRC ergens dat "In Amerika hoef je geen helm te dragen op de motor", naar aanleiding van een film.

In California moet je gewoon een helm dragen, maar in Arizona, New Mexico, Utah, Colorado bijvoorbeeld niet..... In de meeste staten is een helm trouwens wel verplicht.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_86547378
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 18:32 schreef Fogel het volgende:
Crap, ik moet blijkbaar een visum aanvragen voor 1 week, anders mag ik van de universtiteit daar niks doen. Dit weekend maar eens uitzoeken of ik meteen voor een J1 ga, of dat voor die ene week een B1 genoeg is, of dat er andere alternatieven zijn. En vooral of ik het gewoon in Oslo aan kan vragen ipv Den Haag.
Krijg je betaald voor die week of alleen onkosten vergoeding? In het eerst geval zal de universiteit een J1 moeten aanvragen voor je.
pi_86547520
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 18:49 schreef static het volgende:

[..]



Het gaat om een positie voor het bedrijf waar ik nu werk, dus sponsoring is geen probleem. Heb een filipijnen waarvoor het minstens 6 maanden duurt vandaar de vraag. Hawaii staat op het lijstje van mogelijkheden voor me nl.
Als het bij het zelfde bedrijf is, dan kun je ook via een L1 aan de slag. Aangezien ik maar 1 persoon ken die dat ooit gedaan heeft en dat 12 jaar geleden was, weet ik alleen weinig details over dit type visa.
pi_86550131
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 18:59 schreef maartena het volgende:

[..]

Mooi :)

Een ander ding waar je bij de VS verder even rekening mee moet houden - maar ik weet niet of dat voor jou van toepassing is - is dat als je een vriendin hebt, dat deze alleen mag mee verhuizen als het een getrouwde partner is. Een simpel geregistreerd partnerschap wordt in de VS niet erkend.

Qua lengte: Als er geen problemen zijn, moet een H1B visumaanvraag binnen 2 a 3 maanden geregeld zijn. Huurt het bedrijf waar je voor gaat werken een advocaat in die erg goed alles in de gaten houdt, dan zou het binnen 6 tot 8 weken allemaal rond moeten kunnen zijn volgens mij.
Ik ben nu een half jaar bezig en heb mijn H1b nog steeds niet. Hopelijk over anderhalve week. Ik moet er bij zeggen dat het hebben van een J1 visum de zaak er niet makkelijker op maakte.
Jesus saves but death prevails.
pi_86550243
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 18:32 schreef Fogel het volgende:
Crap, ik moet blijkbaar een visum aanvragen voor 1 week, anders mag ik van de universtiteit daar niks doen. Dit weekend maar eens uitzoeken of ik meteen voor een J1 ga, of dat voor die ene week een B1 genoeg is, of dat er andere alternatieven zijn. En vooral of ik het gewoon in Oslo aan kan vragen ipv Den Haag.
Hou er rekening mee dat je J1 visum in principe na die week afgelopen is en dat je dan twee jaar moet wachten tot je de volgende aan kunt vragen. De manier om dat te voorkomen is door een visum aan te vragen dat geldig is tot en met de volgende periode waarin je van plan bent om naar VdB te gaan.
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 17 september 2010 @ 20:47:23 #301
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86550368
Ik denk zelf dat Fogel een B1 nodig heeft dan, gezien de 2-jaar restrictie met J1.

Edit: En de nieuwe: Verenigde Staten van Amerika - Deel 30
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')