abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86097726
Zelluf doen he... ;) heel herkenbaar. Toetje mag ik nog wel voeren, als ze daarna maar zelf nog even mag spelen met bakje en lepel.
Fake it till you make it...
  zondag 5 september 2010 @ 19:40:37 #252
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_86097888
Herkenbaar!
Ik ben ook erg goed geworden in het bakken van groentepannekoekjes en aanverwanten.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_86099168
Tyler kan al best goed van een lepel eten. Hij eet dus zelf en dan heb ik nog een lepel erbij om er tussendoor een hapje in te krijgen. Gaat steeds beter. Vandaag nog foto's gemaakt toen hij pap zat te eten. Megaveel op je lepel is het leukste en dan krijgt hij nog wel veel binnen in 1x ook.
Tis zo'n schatje. Zo leuk hoe gek hij op Kim is en Kim (soms) op hem. Hij wil ineens vaak met haar knuffelen en dat vind ze ook leuk.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 5 september 2010 @ 20:24:29 #254
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86099510
ik zit er over te peinzen hem voortaan ook maar zelf te laten eten. Als dat minder strijd oplevert dan vind ik het allang best. Dan maar wat meer schoonmaken ;( ;)

Ca.ra groentepannenkoekjes? explain please?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_86101090
Seb eet altijd alles zelf, met een vork en toetje met een lepel. Gaat prima, heel netjes ook. Het is ook niet echt veel meer schoonmaken.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_86101244
Met een vork lukt nog niet hier. Maar zelf eten gaat beter dan "voeren".
en als hij niet wil zegt hij wel BAH! en schuift het weg. En dan snel het bord weghalen, voordat hij het naar je toe gooit.
  zondag 5 september 2010 @ 20:58:42 #257
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_86101480
Maarten eet ook helemaal zelf, soms moet ik nog wel helpen met het opscheppen van het eten, maar hij doet toch echt zelf de lepel in zijn mond. En soms met een vork, als het bijv. gebakken aardappels, courgette met gehakt is. Toetje mochten we eerst nog geven, maar nu doet hij dat ook zelf.
Schoonmaken hoeven we bijna niet meer, alleen als hij het zat is, wil hij zijn bordje nog wel eens omkieperen :D
18-11-2008 Maarten Alexander
  zondag 5 september 2010 @ 21:01:07 #258
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_86101653
Ik maak twee varianten, ofwel iets wat lijkt op een engelse fishcake ofwel een meer nederlands pannenkoek-achtig dingetje.

Voor de pannenkoekjes gebruik ik een courgette die ik op de grove rasp in sliertjes rasp. Van te voren snijd ik de courgette even in (in de lengte, en dan dwars erop raspen) zodat de sliertjes niet te lang worden. Verder kunnen er alle (gare) groentes doorheen die je nog hebt liggen. Twee eitjes erbij, 4-5 flinke el bloem en zoveel melk dat het een lekker beslagje wordt. Ik doe dan hoopjes van 1 el in de pan, dat levert makkelijk hanteerbare koekjes op voor Thomas.
Al met al is het in mijn ogen een complete maaltijd: ca 1/2 eitje, een flinke lading groente en wat zetmeel.
Oh ja, ik roer een el vloeibare boter door het beslag en bak ze in een Tefalpan zonder verder nog vet toe te voegen.

Fishcakes kennen ze hier in NL niet zo, maar dat werd in Engeland vaak gemaakt. (een restje) gekookte aardappeltjes prakken met wat tonijn of zalm, en er dan fijngesneden groente doorheen. Een restje broccoli, fijngesneden spercieboontjes, kleine stukjes wortel (allemaal gaar natuurlijk), een mini-blikje mais. Een eitje voor de binding en dan een soort van hamburger-vormpjes ervan vormen. Je kunt ze nog door de paneermeel rollen maar meestal neem ik de moeite niet.
Daar geef ik dan trouwens nog wel wat extra groente bij, anders krijgt ie voor mijn gevoel te weinig.

Ik moet nog steeds ont-zet-tend op mijn handen zitten om het gooi-en-smijtwerk te negeren hoor. Hopelijk heeft het snel resultaat :)
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 6 september 2010 @ 08:50:36 #259
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86116628
thnx voor je uitleg ca.ra :)

Omdat nu ook de huid onder Jan z'n ene oogje wat kapot aan t gaan is, is het beter om de psz te mijden. Dus ook maar gelijk weer de huisarts gebeld, vanmiddag om half drie even langs.

en ik heb de pest in over de kinderen uit de buurt die ik gisteren weer weggestuurd heb. Jan was om een uur acht al weer ruim een uur wakker door hun takkeherrie (ze liepen nu met rollerskates over de brandtrap naar boven en vonden dat nog grappig ook :X ) en vanaf dat moment zag ik ook mijn kat niet meer. Die bleek vanmorgen om half zeven dus een hele nacht in een schuur een wijk verder opgesloten gezeten te hebben .. en laat dat nou de wijk zijn waar die k*t kinderen heen gingen tien minuten nadat ik ze had weggestuurd ... 1+1=2 hier -_-
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

maandag 6 september 2010 @ 09:39:49 #260
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_86117468
Hoe krijg je je dreumes weer gezellig terug in z'n badje? Roy wilt niet meer in bad blijven zitten, heel onhandig.
Na een aantal keer halsbrekende toeren uitgehaald te hebben, Roy gewoon zo in de douchebak gezet.
Alleen is dat geen echte bak maar een bak waar je opstaan met aanweerskaten ee ot voor het water.
Dus niet echt warm voor een kleine dreumes.

Nu wil ik dus Roy eigenlijk terug in bad doen, alleen hoe gaat het me dan lukken om hem zittend te houden.
Iemand Tips?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_86117573
Bar, Tess gaat niet meer in bad, die gaat alelen nog maar onder de douche.
Heel soms gaat ze in bad, dat vindt ze heerlijk. Geen tips helaas.

Beterschap voor Jan.

Tess wilde gisteravond niet gaan slapen ondanks dat ze zelf naar haar bedje liep. Ze heeft uiteindelijk tot 21.30 bij M. op schoot gezeten. Ze is vannacht wel een paar keer wakker geweest maar is gelukkig wel in haar eigen bed gebleven.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 6 september 2010 @ 09:58:59 #262
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86117859
Jan doucht ook alleen nog maar, vrijwel altijd met mij samen. Ik geef hem zelf z'n spons en dreumeszeep, hij wast zichzelf, dan til ik m op om af te spoelen en mag hij mijn schouders nog even inzepen en dan roepen we papa om 'm af te drogen zodat ik kan afdouchen op een warmer standje :+ (lang leve de thermostaatkraan :P )

pi_86117942
Weet iemand hoe het met naar buiten gaan zit als je kind de vijfde ziekte heeft en de vlekjes al zichtbaar zijn? Ze is dan niet meer besmettelijk als het goed is maar kan me zo voorstellen dat andere mensen bang worden voor besmetting als ze zo'n roodgevlekt kind zien :)

Ze heeft zelf verder nergens last van..

Reden dat ik het vraag is omdat we vanmiddag in ondertrouw gaan en we geen oppas hebben. Ze moet dus mee. Of we moeten het afzeggen.. Wat zouden jullie doen?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 6 september 2010 @ 10:05:22 #264
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86118013
gewoon meenemen raissa. Als ze raar opkijken van een gevlekt kind kun je toch gewoon uitleggen wat er aan de hand is? Ik zou je ondertrouw niet afzeggen voor iets wat niet besmettelijk is hoor. veel te belangrijk ;)

en gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk ^)

pi_86118025
quote:
Op maandag 6 september 2010 10:02 schreef Raissa het volgende:
Weet iemand hoe het met naar buiten gaan zit als je kind de vijfde ziekte heeft en de vlekjes al zichtbaar zijn? Ze is dan niet meer besmettelijk als het goed is maar kan me zo voorstellen dat andere mensen bang worden voor besmetting als ze zo'n roodgevlekt kind zien :)

Ze heeft zelf verder nergens last van..

Reden dat ik het vraag is omdat we vanmiddag in ondertrouw gaan en we geen oppas hebben. Ze moet dus mee. Of we moeten het afzeggen.. Wat zouden jullie doen?
http://www.rivm.nl/cib/in(...)chtingsmateriaal.jsp

ik zou gewoon lekker gaan :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 6 september 2010 @ 10:09:15 #266
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_86118118
Maar jullie kindjes kunnen al goed zelf staan DJMO en Vicky, Roy kan nog niet eens losstaan, dus dan is het al snel lastig zeg maar.

Er ligt wel een antislipmat in, maar staan gaat hier echt niet lukken, maar hij wilt dat dus wel, geeft echt onhandige praktijken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 6 september 2010 @ 10:12:25 #267
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86118205
en gewoon samen gaan zitten Bar ? Jan kon ook nog niet zelfstandig staan hoor toen ik begonnen ben met hem te douchen. Hij heeft het opstaan zelfs in de douche geleerd zeg maar ;) ik liet hem gewoon rondkruipen onder het water, in die tijd zeepte ik hem ook nog zelf in.

maandag 6 september 2010 @ 10:15:01 #268
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_86118264
Dat past niet bij ons DJMO, meestal pak ik hem wel vast, alleen dat houd ik niet meer de hele douchetijd vol.
Als ik er naast ga zitten moet ik de douche deuren beide openzetten, en word het echt koud, laat ik ze dicht hebben we beide geen ruimte meer ;)
pi_86118397
Ok, ze gaat gewoon mee dus :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 6 september 2010 @ 10:25:57 #270
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86118501
quote:
Op maandag 6 september 2010 10:15 schreef _Bar_ het volgende:
Dat past niet bij ons DJMO, meestal pak ik hem wel vast, alleen dat houd ik niet meer de hele douchetijd vol.
Als ik er naast ga zitten moet ik de douche deuren beide openzetten, en word het echt koud, laat ik ze dicht hebben we beide geen ruimte meer ;)
en als je hem alleen laat frummelen terwijl je zelf buiten het douche gedeelte blijft ? gewoon naast de douche gaat zitten en evt. de douchekop laag bij hem houden ?

maandag 6 september 2010 @ 10:32:31 #271
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_86118673
Dat doen we ook, alleen dan heb ik een schuddebuikje, en een klappertand kindje.
Vind ik ook zo sneu, en dan mag het nog zo warm zijn in de douche qua temperatuur.

Even lastig dus, vanavond nog maar eens proberen in het badje, desnoods dat ding terug op de standaard.

thx voor het meedenken in elk geval.
pi_86119365
Hmmm.. Het is dus niet de vijfde ziekte :? Wat het wel is weet de dokter ook niet.. Briljant :{
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 6 september 2010 @ 11:32:49 #273
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86120452
misschien gewoon uitslag van het een of ander Raissa?

pi_86121533
Daarvoor is het wel erg heftig DJMO, ze zit vanaf dr enkels tot aan dr neus onder de grote rode vlekken.. Zowel op dr buik als op haar rug..

Dit is een foto van vanochtend toen het nog wel iets meeviel, nu zitten er dus veel meer grote vlekken...

pi_86121776
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:04 schreef Raissa het volgende:
Daarvoor is het wel erg heftig DJMO, ze zit vanaf dr enkels tot aan dr neus onder de grote rode vlekken.. Zowel op dr buik als op haar rug..

Dit is een foto van vanochtend toen het nog wel iets meeviel, nu zitten er dus veel meer grote vlekken...

[ afbeelding ]
a gossie, wat sneu zeg!! Dat ziet er iid niet uit als de 5e/6e ziekte.
Zo zag de 6e ziekte er bij Amber uit:
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')