abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85765115
Wat is een iPad?
De iPad is een apparaat gefabriceerd door Apple uit Cupertino, Californië. Het is een tabletcomputer met een touchscreen van 9,7 inch. De iPad draait op een aangepaste versie van iOs, de software die op alle mobiele apparaten van Apple draait.

Leuk, wat kan ik er mee?
De iPad is voor vele doeleinden te gebruiken. Zo kan je er films op bekijken, boeken mee lezen en mee gamen. Maar ook browsen gaat door het aanraakscherm intuïtiever als ooit tevoren. In de Apple App Store kunnen applicaties gedownload worden, de digital winkel telt inmiddels al meer dan 10.000 apps voor de iPad.

Varianten
De iPad is er in zes verschillende modellen. Deze modellen zijn onder te verdelen in twee categorieën; iPads met Wifi+ 3G en iPads met enkel Wi-Fi. Het apparaat heeft 16, 32 of 64 GB aan boord.

Prijzen Nederland
Wi-Fi
16 GB ¤499
32 GB ¤599
64 GB ¤699

Wi-Fi + 3G
16 GB ¤599
32 GB ¤699
64 GB ¤799

Hoe zit het met internet?
De iPad Wifi+3G heeft ruimte voor een microsim zodat er met behulp van een mobiel data-abonnement overal gebruik kan worden gemaakt van internet. Verschillende sites zoals One More Thing en iPad Planet(2) hebben handige overzichten gemaakt met de beschikbare abonnementen.

Leuk! Waar kan ik een iPad kopen?
De iPad is te koop in de Online Apple Store en bij Apple Premium Resellers. De iPad is ook verkrijgbaar bij de Mediamarkt.

Waar kan ik actualiteiten over de iPad volgen?
Er zijn meer dan genoeg (Nederlandse websites) die zich bezig houden met berichtgeving over de iPad. Hieronder een greep:

iPad Planet.nl
iPadinfo.nl
iPadblogs.nl
Anth.nl
iPadblog.nl
Bright.nl(in mindere mate)

Welke applicaties moet ik nu echt hebben?
Er zijn zoveel applicaties beschikbaar dat je het spoor soms bijster bent. Bekijk een van de websites voor tips! Heb jij een must-have? Voeg hem toe aan de Wiki!

Roel_Jewel, vaste bezoeker van dit topic, maakte een lijstje met applicaties die je volgens hem moet hebben. Het lijstje is hier te vinden.

Accessoires

Er zijn inmiddels 1001 accessoires voor de iPad beschikbaar. Een hoes of case voor je iPad is aan te raden. Zo kan je je iPad overal mee naar toe nemen zonder dat het apparaat beschadigd raakt.
Daarnaast is het mogelijk een dock aan te schaffen, een speciaal keyboard en de Camera Connection Kit. Kijk voor alle accessoires op de website van Apple of in een Apple Premium Reseller

Verder: iPad O+

'''AppEvent''' Gedurende de hele maand Augustus, 31 dagen lang, zal er elke dag een gratis applicatie van Nederlandse of Belgische bodem gratis te downloaden zijn!

Hier te vinden: klik

En de laatste discussie:
quote:
[quote]Op vrijdag 27 augustus 2010 11:30 schreef Copycat het volgende:

[..]

Bij de YouMac waar ik de mijne heb gekocht, zeiden ze vorige week (toen ik nog op de money train wachtte) dat ik beter kon reserveren om nu niet verdrietig en met lege handen de zaak uit te lopen. Ze gingen daar als zoete broodjes, die dag had één persoon er zelfs 8 gekocht.
Gereserveerd met 50 Euro aanbetaling en gisteren opgepikt.
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 11:34 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Jep, er werkende bij de verschillende Apple winkels prima verkopers.

Coltrui of polo? :+
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:38:21 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_85765183
Weet ik niet meer. Een blonde knul van een jaar of 20-24.
Gisteren werd ik door een woman in black geholpen bij de daadwerkelijke transactie.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_85765346
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 11:38 schreef Copycat het volgende:
Weet ik niet meer. Een blonde knul van een jaar of 20-24.
Gisteren werd ik door een woman in black geholpen bij de daadwerkelijke transactie.
Boeit op zich ook niet, vind het alleen grappig dat er speciaal op Jobs-fanboy-look-a-likes wordt geselecteerd. Soortgelijke kledingkeuze, magische verkooppraatjes met mythische prijzen enzo :+
Ben dol op m'n Apple dingetjes, maar vind de niet concurrerende wijze waarop via prijsafspraken alles is dichtgetimmerd ergens ook weer niet zo klantvriendelijk :)
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:44:20 #4
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_85765404
Oh ... het kwartje valt :') .

Magische verkooppraatjes verkoop ik zelf, daar trap ik niet meer in ;) .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_85765434
als het goed is ontvang ik 'm vandaag :):):) ik wacht er nu op!
pi_85765734
Ik weet niet, waarom moet dat lijstje van roel_jewel specifiek in de openingspost genoemd worden?
Het is een persoonlijke voorkeur aan apps, ik ben die lijst bijlangs geweest, over het algemeen boeien me de meeste apps in die lijst niet zo.

Liever heb ik dan dat je sites noemt die top100's of hitlijsten of wat dan ook in de openingspost noemt.
Een goeie vind ik dan bv http://appshopper.com/ipad/ waarbij je oa een lijst hebt die afgeprijsde -of van een XX bedrag naar gratis- apps laat zien.
Lijkt mij waardevoller dan een persoonlijke voorkeurs-lijst... :)
pi_85765778
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 11:44 schreef Copycat het volgende:
Oh ... het kwartje valt :') .

Magische verkooppraatjes verkoop ik zelf, daar trap ik niet meer in ;) .
Ghe, nog geen ambities om in een Apple winkel te gaan werken? :D

Enfin, tis een tof ding, veel mooie apps al gevonden. Wel heeft elke site met '10 beste apps' dezelfde 10 staan :+

Overigens nog een vraag: Ik laat alle resterende ruimte opvullen door foto's uit Aperture, alleen hij neemt dan alleen de originele foto's ipv de bewerkte foto's. Das jammer, want heb vrijwel alles bewerkt om ze mooier te maken en zie nu duizenden minder mooie foto's :P Iemand een idee of dat te fixen is?
pi_85765854
"handige vergelijkingswebsite tegen waar je eenvoudig kan zien welk iPad abonnement voor internet het goedkoopst is."

http://www.internetabonnement.nl/mobiel-internet-tablet-iPad/
pi_85765957
Iemand enig idee waar ik Nederlandse tijdschriften in PDF kan krijgen?
Of is dit alleen mogelijk via nieuwsgroepen ofzo?
pi_85766477
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 11:55 schreef Redux het volgende:
"handige vergelijkingswebsite tegen waar je eenvoudig kan zien welk iPad abonnement voor internet het goedkoopst is."

http://www.internetabonnement.nl/mobiel-internet-tablet-iPad/
Ik vind dit nog steeds belachelijk veel geld. Met een kleine jailbreak en 10-20 dollar kun je veel goedkoper via je 3G verbinding internetten.
Calmer than you are
pi_85766498
Kan hoor, ik ben er 1 die niet jailbreakt en daar ook niet aan gaat beginnen. Kan me voorstellen dat meer mensen die insteek hebben, en in dat geval is zo'n overzicht handig.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:34:30 #12
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_85767269
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 12:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Ik vind dit nog steeds belachelijk veel geld. Met een kleine jailbreak en 10-20 dollar kun je veel goedkoper via je 3G verbinding internetten.
hoezo kleine jailbreak?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_85767485
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 12:34 schreef Tokus het volgende:

[..]

hoezo kleine jailbreak?
Waarschijnlijk bedoelt hij een jailbreak van zijn iPhone. Via mijn Android telefoon heb ik geen jailbreak nodig. Werkt echt fantastisch!
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:42:26 #14
215 misterDre
Paint it black!
pi_85767544
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 11:52 schreef Redux het volgende:
Ik weet niet, waarom moet dat lijstje van roel_jewel specifiek in de openingspost genoemd worden?
Het is een persoonlijke voorkeur aan apps, ik ben die lijst bijlangs geweest, over het algemeen boeien me de meeste apps in die lijst niet zo.

Liever heb ik dan dat je sites noemt die top100's of hitlijsten of wat dan ook in de openingspost noemt.
Een goeie vind ik dan bv http://appshopper.com/ipad/ waarbij je oa een lijst hebt die afgeprijsde -of van een XX bedrag naar gratis- apps laat zien.
Voor de beginner kan de lijst van Roel_jewel erg handig zijn.

Maar je mag de wiki gerust zelf aanvullen hoor :)
pi_85767563
Godverdomme wat zijn ze prijzig.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:43:30 #16
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_85767581
dan kan je beter zo'n lijst apps opnemen in die wiki, inclusief korte omschrijving.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:43:58 #17
215 misterDre
Paint it black!
pi_85767606
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 11:58 schreef nelisb het volgende:
Voorlopig moet je het van de ng hebben.
pi_85767662
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 11:52 schreef Redux het volgende:

Het is een lijst voor iPad-beginners. Zeker voor degenen die de App Store voor het eerst openen, zullen schrikken van het gigantische aanbod. Denk dat zeker wat apps tussen staan die voor velen handig/interessant/leuk zijn :). Ik ben zelf geen gamer, dus die staan er ook niet tussen... Maar voel je vrij om
je eigen lijst te maken :). Zelfde geldt voor de lijst met magazine-apps die ik voor iPadplanet heb opgesteld. Zie het als inspiratie.
pi_85767671
Welke NG moet je dan bijv. kijken? Zijn er al NG voor specifieke iPad zaken?
Calmer than you are
pi_85767983
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 11:58 schreef nelisb het volgende:
Zal wel alleen nog in newsgroepen te vinden zijn. Ik gebruik ook filestube.com voor zoeken van magazines, maar die zijn meestal niet in het Nederlands.
pi_85768017
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 12:40 schreef CoiLive het volgende:

[..]

Waarschijnlijk bedoelt hij een jailbreak van zijn iPhone. Via mijn Android telefoon heb ik geen jailbreak nodig. Werkt echt fantastisch!
Heb gewoon een 2e sim aangevraagd voor mijn 3G abo. Even kijken hoe irritant het is om 3G steeds aan/uit te zetten tussen de devices (GSM en 3G blijken gescheiden, das wel handig dus). Ga ook (nog) geen los 3G abo aanschaffen voor de iPad, eerst eens kijken of ik het ooit gebruik :+
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:58:05 #22
215 misterDre
Paint it black!
pi_85768061
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 12:45 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Welke NG moet je dan bijv. kijken? Zijn er al NG voor specifieke iPad zaken?
Nee, er is geen specifieke ng voor iPad.

Gewoon via FTD of een nzb- site wat zoektermen erin gooien afhankelijk van je interesses. :)
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:26:35 #23
215 misterDre
Paint it black!
pi_85769087
De openingspost staat trouwens hier: http://wiki.fok.nl/index.php/IPad
pi_85769219
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 12:58 schreef misterDre het volgende:

[..]

Nee, er is geen specifieke ng voor iPad.

Gewoon via FTD of een nzb- site wat zoektermen erin gooien afhankelijk van je interesses. :)
Gaan we het weekend even doen. Thanks.
pi_85770758
Komt u maar....!
Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
"Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
"En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')