abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85764003
Vorige deel: Wachten op het tweede streepje deel 174

Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
09 augustus Boepie
15 augustus Elynasedai
08 september charmed_angel (09-2009)
10 september Vlindur (05-2010)
11 september LadyBlack
12 september klavertje-4
13 september vrouwtje-theelepel (10-2009)
14 september Entreri
21 september Kolonia (04-2009)
22 september GreatWhiteSilence (02-2010)
05 oktober GirlGoneBad (04-2010)

IslaBonita (12-2008)
Koningin Juliana (03-2009)
Mijsje (08-2007)
prinseszondererwt (11-2007)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

We sloten het topic met:

quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:17 schreef danic het volgende:
Hoi allemaal,

na lang twijfelen vanmorgen toch een test gedaan. En wat denk je: binnen 10 seconden 2 megastrepen!!!!! echt geen twijfel over!!!!!!!! Ik ben zo blij *O* *O*
Is ook nog heel onwerkelijk hoor. Voel van alles en er komt ineens veel op mij af, daar hebben we gelukkig 9 maanden voor!
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 10:35 schreef Draakjuh het volgende:
Danic gefeliciteerd *O* *O* *O* *O* *O* *O*

ik zit nu op dag 30 van de cyclus, ondanks onregelmatige cyclus toch maar even getest.
helaas maar 1 streepje -O-
nu maar weer wachten tot de }) zich gaat melden.
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 10:55 schreef GirlGoneBad het volgende:
Wat KwalitatiefUitermateTeleurstellend, Draakjuh -o- :* ...

Ik ben net terug van de dokter. Hij begrijpt mijn twijfels en heeft me aangeraden om 2 cycli te gaan temperaturen. Daarna mag ik terugkomen, en mocht er iets afwijkends te zien zijn, dan mag ik direct door naar de gyn.
We zijn dan wel pas 8 maanden bezig, maar gezien mijn familiegeschiedenis en lange cycli zouden we dan toch doorverwezen mogen worden...

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 03-09-2010 11:28:41 ]
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:03:57 #2
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_85764093
GGB, fijn dat de dokter het serieus neemt!! Succes met temperaturen! ^O^

Draakjuh.. -O-
Make love, not war ☮
pi_85764194
Draakjuh. -O-

GGB, fijn dat de huisarts gelijk actie neemt. ^O^
Wil je mijn nod even op 21 september zetten?
pi_85764344
Been there, done that!
pi_85764488
GGB, dat moet een fijn gevoel geven, dat je serieus genomen wordt. Had je formulieren meegekregen met uitleg en waarop je het tempen kon aantekenen?
pi_85764757
Draakjuh en ik doen nog wel zo m'n best :'(

:)
pi_85765064
wat balen Draakjuh -O-
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_85765372
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 11:18 schreef mijsje het volgende:
GGB, dat moet een fijn gevoel geven, dat je serieus genomen wordt. Had je formulieren meegekregen met uitleg en waarop je het tempen kon aantekenen?
Dat heb ik allemaal gehad ja. Hij heeft het me allemaal uitgelegd en op de kaart zelf staat het nog eens. Ik ben benieuwd of dit iets op gaat leveren...
Ik hoop natuurlijk een frummeltje in m'n buik...
pi_85765469
:* ik hoop het ook, dat het je een frummeltje gaat opleveren... maar goed, morgen maar meteen beginnen met het tempen, ze doen niet moeilijk over of je op dag 1 of dag 2 bent begonnen uiteindelijk, als je maar duidelijk in kaart hebt wanneer je eisprong is... :*
pi_85765715
Spannend GGB: ik hoop dat het meer duidelijkheid geeft en dat je snel positief resultaat hebt! :*
pi_85766115
Danic!! wow eindelijk! Ontzettend gefeliciteerd met je 2e streepje! Ik wens je een heerlijke en gezonde zwangerschap! *O*

Draakjuh -O- Shit zeg! Hopelijk in de volgende ronde meer geluk bij jou!

GGB, wat fijn dat je HA je gehoord heeft. Hopelijk geeft het temperaturen al wat inzicht in het verloop van je cyclus.

Hier nog steeds niet ongesteld, ik baal dr van, mn cyclus leek zo mooi regelmatig te zijn, toch niet dus...bummer
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:18:20 #12
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85766739
Danic, van harte gefeliciteerd! *O*
pi_85778842
Danic!! Eindelijk, gefeliciteerd !!
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:44:40 #14
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_85781883
GGB fijn dat de huisarts zo goed naar je geluisterd heeft.. hopelijk zorgt het temperaturen dat je weet hoe je cyclus in elkaar zit..

Draakjuh balen zeg -O-
Be happy with the little things in life
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:08:24 #15
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_85787807
Hey GGB gelukkig word je gehoord door de HH, dat is toch wel prettig lijkt mij.

Voor mij gaat het hele avontuur pas beginnen. Vandaag ongesteld geworden, dus het feest kan beginnen zeg maar... nu maar eens bekijken wanneer de volgende ongie ongeveer weer zal komen....
Hadden jullie dat ook, toen jullie samen met de hubbie besloten ervoor te gaan, dat je al nerveus werd? Ik loop de hele week al te springen en te doen enzo, word nerveus van mezelf eigenlijk :P
Nemen jullie naast foliumzuur nog extra aanvullende vitaminen of iets dergelijks? Pfff, alles is zo nieuw voor mij en ik wil het ook niet aan mijn zus vragen, want dat wil ik natuurlijk stil houden (geen moeder meer om aan te vragen, dus zus is de eerste waar ik alles mee bespreek, maar nu dus even niet ;) ).
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:00:01 #16
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_85790505
Susie welkom. Hier niet nerveus toen we besloten een kindje te willen het ging gewoon heel natuurlijk hier, ik kan het niet goed uitleggen. Ik slik mama van VSM hier zit alles al in en je kunt ze voor, tijdens en na je zwangerschap slikken...
Heel veel succes en ik hoop dat je snel door mag naar Z&G
Be happy with the little things in life
pi_85799940
Hoi Susie,

Ik ken dat wel hoor. Dat je zo zenuwachtig bent, want nu 'mag je eindelijk'. Tenminste zo was het voor mij. Maar de rust komt echt vanzelf terug.
Ik heb gedurende de periode dat ik nog niet zwanger was alleen foliumzuur en 'gewone' multivitaminen geslikt.
Dat doe ik nu nog, volgens de verloskundige kan ik dit blijven doen tot zo'n 10 weken, daarna moet ik overstappen op multivitaminen voor zwangeren.
pi_85800876
Ik slik de mamalijn van davitamon. Ze hebben twee soorten voor nu en voor als je bevallen bent. Die laatste heb ik nog maanden geslikt, ik was denk ik een maandje of twee gestopt.

Dag 29 inmiddels. Nog steeds niks. En ja, wel getest, dat kon ik niet laten. En van die uitslagen zijn we een beetje :?
Ik weet, streep is streep. Maar tellen halve strepen ook? Dusseh, als het een plus moet worden alleen het bovenste verticale streepje. Bovendien, dit is op dag 29 terwijl ik de vorige keer een cyclus had van 24.

Omdat ik me verder helemaal niet zwanger voel en de vorige keren wel en het streepje ook niet duidelijker wordt met ochtendurine gaan wij er vanuit dat het gewoon niet goed zit. Dat zegt mijn gevoel ook en dat gevoel heeft al vaker gelijk gehad*. Dus, we wachten maar weer af. En als ik dan over een aantal dagen nog steeds niet ongesteld geweest ben kijken we wel verder. Moeten we misschien zo'n digitale halen of even overleggen met de vk (die mijn verleden kent).
* ik vind het niet eens spannend nu, dat zegt wel weer genoeg...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_85801075
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 10:49 schreef mefke79 het volgende:
Ik slik de mamalijn van davitamon. Ze hebben twee soorten voor nu en voor als je bevallen bent. Die laatste heb ik nog maanden geslikt, ik was denk ik een maandje of twee gestopt.

Dag 29 inmiddels. Nog steeds niks. En ja, wel getest, dat kon ik niet laten. En van die uitslagen zijn we een beetje :?
Ik weet, streep is streep. Maar tellen halve strepen ook? Dusseh, als het een plus moet worden alleen het bovenste verticale streepje. Bovendien, dit is op dag 29 terwijl ik de vorige keer een cyclus had van 24.

Omdat ik me verder helemaal niet zwanger voel en de vorige keren wel en het streepje ook niet duidelijker wordt met ochtendurine gaan wij er vanuit dat het gewoon niet goed zit. Dat zegt mijn gevoel ook en dat gevoel heeft al vaker gelijk gehad*. Dus, we wachten maar weer af. En als ik dan over een aantal dagen nog steeds niet ongesteld geweest ben kijken we wel verder. Moeten we misschien zo'n digitale halen of even overleggen met de vk (die mijn verleden kent).
* ik vind het niet eens spannend nu, dat zegt wel weer genoeg...
Dit had ik een tijdje geleden ook. Men raadde mij hier toen aan om de goedkoopste testen van het Kruidvat te nemen, die van 2 voor 5 euro. Dit gaat niet met plusjes maar met een controle streep en een 2e streep erlangs als het positief is. Bij mij was deze test toen negatief, maar misschien is dit een goede second opinion?
Ik duim voor je!

En voor Susie: Hartelijk welkom hiero! Ik slik nu alleen nog maar 'losse' foliumzuur, maar die is bijna op en dan ga ik over op mama-vitaminen van het Kruidvat ofzo. Als je op de verpakkingen kijkt komen de doseringen vaak vrijwel exact overeen, en dan is mijn motto: Waarom 20 euro uitgeven, als je het voor 10euro hetzelfde krijgt! Heel veel succes en ik hoop dat we je snel mogen uitzwaaien naar Z&G!
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:11:01 #20
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_85801225
Susie welkom! En lekker he, dat spannende, hyper, zenuwengedoe? Ik had het bij de eerste keer (nog) niet, omdat ik er van uitging dat het wel een tijdje zou duren na 10 jaar de pil slikken. Dus voor ik goed en wel zenuwachtig kon worden, bleek ik al 9 weken zwanger te zijn.
Nu heb ik dat gevoel wel wat meer gehad hoor. Misschien ook omdat het besef iets groter is.....
Ik heb voordat ik zwanger was altijd alleen foliumzuur geslikt. Nu slik ik Centrum vitaminen voor zwangeren, maar bij de vorige heb ik geloof ik niets extra's gedaan (weet ik eigenlijk niet eens meer)
Mefke, wat raar! Ik zou ook die van het kruidvat dan eens proberen, daar is geen discussie mogelijk, als er twee strepen staan, staan er twee strepen (hoewel dan natuurlijk weer de discussie ontstaat is dit een streep of niet?)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_85801373
Jeetjom en GGb, ik heb altijd met die van de Cb getest, want die vond ik zo lekker duidelijk. En die werken dus ook met strepen. En hoe vaak ik zelf niet geroepen heb: streep is streep....maar nu. Tis me te vaag hoor.
En omdat mijn gevoel zo negatief is, geloof ik er ook gewoon echt niet in. Ik test even niet meer en als ik het doe dan ga ik voor een digitale, geen twijfel mogelijk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:21:26 #22
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_85801429
Toch wel apart hoor Mefke. Heb je een foto??

Susie, welkom hier en heel veel succes ^O^
Make love, not war ☮
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:24:10 #23
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_85801473
Mefke, groot gelijk hoor dat je je eigen gevoel volgt! En zou je gevoel je in de steek laten deze keer, dan is het alleen maar een meevalller, toch?
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_85801500
Diaan, nee geen foto gemaakt binnen die 10 minuten dat je em mag aflezen. En als ik nu een foto maak is ie duidelijker want ingedroogd. Tenminste, dat was met de test van gisteren zo.
Jeetjejom, inderdaad, het kan alleen maar meevallen.
pi_85801817
Mefke, je moet doen wat je gevoel je ingeeft!
* GirlGoneBad duimt d'r duimen blauw voor Mefke (en natuurlijk ook voor alle anderen!)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')