Surequote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:22 schreef Yashaaaaa het volgende:
Chiptuning is het efficient gebruiken van je motor, door te zorgen dat injectie en luchtmassa e.d. beter op elkaar afgestemd zijn.
Oftewel, betere afstelling dmv het inladen van andere software
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:28 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Zo'n inzichtvolle post kan nooit van Yash afkomen of wat bedoel je?
Onzin. Da's gewoon meer prestaties halen uit het materiaal dat je hebt gekocht. En daar hoef je qua uiterlijk niets aan te doen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:17 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat is voor mensen met verlaagde auto's, tribal-stickers, ledlampjes en een sub-woofer in de kofferbak.![]()
Jazekerquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:29 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Sure![]()
Beter dan de autofabrikant zelf kan?
Die denken aan de houdbaarheid van de motor en de optimale instellingen onder gemiddeld rijgedrag. Daar valt zeker wat aan te tunenquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:29 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Sure![]()
Beter dan de autofabrikant zelf kan?
Doorgaans is het meer vermogen en meer verbruik. Dat is iets wat niet heel veel mensen wat doet. Voornamelijk aantrekkelijk voor:quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:33 schreef Sander het volgende:
[..]
Die denken aan de houdbaarheid van de motor en de optimale instellingen onder gemiddeld rijgedrag. Daar valt zeker wat aan te tunen
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:17 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat is voor mensen met verlaagde auto's, tribal-stickers, ledlampjes en een sub-woofer in de kofferbak.![]()
Meer vermogen, ja. Meer verbruikt, hoeft absoluut niet. Een motor die gedowngrade is kan juist soms harder moeten werken voor z'n prestaties.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:39 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Doorgaans is het meer vermogen en meer verbruik. Dat is iets wat niet heel veel mensen wat doet. Voornamelijk aantrekkelijk voor:
[..]
Het isi naiturljjk wel aantrekkelijk ails jie met ieien iiiknoip op ide iiiii dkuit kuti hoereni toetieniseinborid :!@#!$#quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:39 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Doorgaans is het meer vermogen en meer verbruik. Dat is iets wat niet heel veel mensen wat doet. Voornamelijk aantrekkelijk voor:
[..]
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:48 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Het isi naiturljjk wel aantrekkelijk ails jie met ieien iiiknoip op ide iiiii dkuit kuti hoereni toetieniseinborid :!@#!$#
That's what she saidquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:49 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ik wilde zeggen dat het aantrekkelijk is al sje met een druk op de knop kunt wisselen van inspuitprogramma
Het blijft iets voor:quote:
Jeej! Ik heb net dat beetje vermogen meer!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:17 schreef De_Kardinaal het volgende:
Dodo, wat denk je dat AMG doet met een mercedes?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:08 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Het blijft iets voor:
[..]
Jeej! Ik heb net dat beetje vermogen meer!![]()
Je hebt ook gewoon auto's waarmee je normaal over straat kan en vermogen hebben en waarvan de gemiddelde bezitter niet eens het woord "chiptunen" kent waarschijnlijk, zoals een fraaie AMG.
Alles instellen conform de fabrikantsinstellingen AMG-Mercedes. Duh!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:12 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dodo, wat denk je dat AMG doet met een mercedes?
Een AMG is een gechiptunede mercedes. (Met ander wielophanginging, betere remmen, andere bodykit, en een dikkere motor.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:15 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Alles instellen conform de fabrikantsinstellingen AMG-Mercedes. Duh!![]()
Je kan ook een AMG weer laten chiptunen, maar waarom zou je?
D'r zit meer elektronica in die dingen dan een gemiddelde spaceshuttlequote:
AMG is een als geheel ontwikkelde auto met als basis een Mercedes. Alle aanpassingen zijn gedaan om het geheel te verbeteren. En et is kant-en-klaar geleverd met fabrieksgarantie. Dat is dus prima!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:17 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Een AMG is een gechiptunede mercedes. (Met ander wielophanginging, betere remmen, andere bodykit, en een dikkere motor.
Net zoals Brabus, Abhart enzo het doen.
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:17 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Een digitaal horloge heeft al meer electronicaquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:25 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
D'r zit meer elektronica in die dingen dan een gemiddelde spaceshuttle
Of het nou door een fabriek gedaan wordt of door een boer met een garage, feit blijft dat het gewoon een merecdes is met een mep aanpassingen. Andere software en meer vermogen. Nou kappen met janken, kommaneukerquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:25 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
AMG is een als geheel ontwikkelde auto met als basis een Mercedes. Alle aanpassingen zijn gedaan om het geheel te verbeteren. En et is kant-en-klaar geleverd met fabrieksgarantie. Dat is dus prima!Dat is wat anders dan een standaard Mercedes waarvan de software van de chip gewijzigd is en voorzien is van wat luxe bandjes en nieuwe remmen en zulks.
![]()
Het eerste is gewoon voor bazen en de tweede meer:
[..]
Het een is gewoon een auto die je gewoon netjes standaard kan halen, netjes mee kan rijden en na afschrijving tot een bepaalde waarde vervang voor een ander.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:32 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Of het nou door een fabriek gedaan wordt of door een boer met een garage, feit blijft dat het gewoon een merecdes is met een mep aanpassingen. Andere software en meer vermogen. Nou kappen met janken, kommaneuker
Lekker generaliserend; 'een computergebruiker wil gewoon een systeem dat het meteen doet zonder dat je er iets aan kan aanpassen verder'quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:41 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Het een is gewoon een auto die je gewoon netjes standaard kan halen, netjes mee kan rijden en na afschrijving tot een bepaalde waarde vervang voor een ander.De tweede is een auto waar je zelf moeite voor moet doen, dingen uitzoeken, wegbrengen et cetera.
De gemiddelde autobezitter wil gewoon een ding dat werkt zonder gedoe en, al naar gelang je budget, koop je dus gewoon een standaard model.
Dat bedoel ik dus!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:43 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Lekker generaliserend; 'een computergebruiker wil gewoon een systeem dat het meteen doet zonder dat je er iets aan kan aanpassen verder'
Klinkt je bekend in de oren? Zoveel mensen, zoveel wensen.
Of je bouwt er zelf een, niet iedereen zo over een kam scheren joh, dat wil ik alleen maar aangeven. Een AMG is gewoon niets meer dan een getunede mercedes, maar dan door een bedrijf. Zelfde als die pc's. Jij moet je niet zo aan definities vastklampenquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:51 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus!
De standaard pc gebruiker: Dell![]()
De de standaard die-hard gamer pc gebruiker: Alienware (Game-merk van Dell)![]()
Je Dell zelf upgraden tot een game pc!![]()
Is het dan echt zo lastig te volgen Hosti?
Edit: en waarom komen die computers er ineens bij?![]()
Veel succes!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 12:00 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik moet zeggen dat ik best relaxed ben voor het tentamen, (voor mijn doen dan) we gaan het zien
En volgens mijn definities zijn AMG rijders gewoon standaard mensen en voor de mensen die zelf hun auto laten tunen daar heb ik mijn mening al veelvuldig over vermeld.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:57 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Of je bouwt er zelf een, niet iedereen zo over een kam scheren joh, dat wil ik alleen maar aangeven. Een AMG is gewoon niets meer dan een getunede mercedes, maar dan door een bedrijf. Zelfde als die pc's. Jij moet je niet zo aan definities vastklampen
Suc9 dan maar!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 12:00 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik moet zeggen dat ik best relaxed ben voor het tentamen, (voor mijn doen dan) we gaan het zien
Ik ben nu alles aan het inroosteren tot december. Best een gepuzzel met al die mensen die in die week op congres zijn en dan en dan inhaalcollege geven.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 12:04 schreef Rituals het volgende:
[..]
Veel succes!
Ik heb (eindelijk) mijn rooster voor de komende maand. Best fijn gepland allemaal.
Zijn julile daar nou nog over bezigquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 12:56 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En volgens mijn definities zijn AMG rijders gewoon standaard mensen en voor de mensen die zelf hun auto laten tunen daar heb ik mijn mening al veelvuldig over vermeld.
Daarnaast hoeveel normale gebruikers softmoden zelf hun processor, videokaart of gaan pielen met de timing van het geheugen?![]()
Nopequote:Op vrijdag 27 augustus 2010 12:58 schreef motorbloempje het volgende:
Zo, zeg, is overigens bij jullie vannacht ook de stroom uitgevallen?
Werd vannacht wakker van de printer die ineens begon te leven (toen de stroom weer aan ging, blijkbaar)... wekkers, magnetron, laptop van René, allemaal uit. Aardig tijdje dus ook, want die laptop is niet binnen een half uur leeg
Ach D_K kan gewoon zoveel domme poep zeggen dat het moeilijk is om niet te reageren. Maar je hebt gelijkquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:05 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Zijn julile daar nou nog over bezig
Valt me overigens wel van je tegen Hosti, dat je blijft happen
ook dat nietquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:06 schreef motorbloempje het volgende:
hosti heeft vast nog niet ontbeten..
Succes! : )quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 12:00 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ook irritant! Maar dan weet je straks wel je rooster tot december. Wij krijgen steeds vlak van te voren het rooster van de komende vier weken. Het algemene rooster is wel al eerder bekend en soms zit je een paar blokken achter elkaar in dezelfde werkgroep, dus dan kun je een beetje je rooster inschatten, maar je weet niet van te voren of je weer in dezelfde werkgroep terechtkomt. Erg onhandig.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 12:56 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik ben nu alles aan het inroosteren tot december. Best een gepuzzel met al die mensen die in die week op congres zijn en dan en dan inhaalcollege geven.
+ 1 CPquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:06 schreef motorbloempje het volgende:
hosti heeft vast nog niet ontbeten..
Misschien heeft ie wel last van de zenuwen!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:21 schreef IrishBastard het volgende:
Daar heb je geen sterkte voor nodig, das een super simpele ingreep
Sterkte!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:20 schreef Difficult het volgende:
Wens me sterkte... ik ga een bezoekje aan de tandarts brengen om een afgebroken tand te laten maken :' (
Sterkte! Wat is er gebeurd dat je tand is afgebroken?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:20 schreef Difficult het volgende:
Wens me sterkte... ik ga een bezoekje aan de tandarts brengen om een afgebroken tand te laten maken :' (
Ja dat hakt erin!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:55 schreef Rituals het volgende:
Collegegeld voor het komende jaar, zorgverzekering en de huur zijn afgeschreven, doet toch een beetje pijn in m'n portemonnee.
Ik ga maar even de stad in om me weer beter te voelen. Ik heb nog een agenda nodig.
Moleskinequote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:15 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik heb mijn agenda (moleskin dinges) net ingevuld!![]()
Ja dat dus! Was de enige die wel een gemakkelijke indeling heeft!quote:
Of je bent belachelijk rijk of je bent nu totaal blutquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:55 schreef Rituals het volgende:
Collegegeld voor het komende jaar, zorgverzekering en de huur zijn afgeschreven, doet toch een beetje pijn in m'n portemonnee.
Ik ga maar even de stad in om me weer beter te voelen. Ik heb nog een agenda nodig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |