Ja daar gaat het ook echt omquote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:51 schreef Louis22 het volgende:
Iedereen in dit topic is ook vegetarier, neem ik aan?
Irrelevant...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:51 schreef Louis22 het volgende:
Wat maakt het uit of die koe opgevoed wordt om naar de slachtbank te gaan?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:50 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik doe geen grote broek aan, ik met veel plezier een stukje biefstuk, maar er is gewoon qua omgang en sociale acceptatie een wezenlijk verschil tussen een koe die word opgevoed om naar de slachtbank gelijdt te worden (op een zo pijnloze manier) en een kitten wat levend word begraven.
Wat de anderen over je vraag zeggen..quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:51 schreef Louis22 het volgende:
Wat is er zo nutteloos aan?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:54 schreef Loveless85 het volgende:
Altijd die nutteloze discussie 'Oh je vind dierenleed erg, maar tenzij je veganist bent heb je geen recht van spreken'.
Dit neigt naar sadisme . Verder is een natuurlijk een (ethisch) verschil tussen slachtvee en huisdieren .quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:55 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Wat maakt het uit of die koe opgevoed wordt om naar de slachtbank te gaan?
Alsof die koe dat weet ... en als hij dat zou weten dan was hij er ook niet mee eens denk ik.
Ok, ook ik vind een koe die pijnloos wordt geslacht ook anders dan een kat die levend wordt begraven ... maar ook in de vleesindustrie wordt veel geleden. Vee wat sterft tijdens transport, dieren die geen daglicht zien in de stal, etc.
Precies, het slaat helemaal nergens op.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:54 schreef Loveless85 het volgende:
Altijd die nutteloze discussie 'Oh je vind dierenleed erg, maar tenzij je veganist bent heb je geen recht van spreken'.
Dus terug op mijn vraag, het begraven van levende katjes is normaal als je vlees eet?quote:
De discussie kan niet gevoerd worden omdat mensen als jij het verschil niet zien tussen een dier doden voor voedsel en een dier doden "voor de lol". Over het eerste kunnen de meningen nog verschillen maar het laatste is sowieso walgelijk.quote:
En niet willen snappen dat er qua cultuur wel degelijk een 'verdeling' bestaat in dieren die voor voedsel worden gebruikt en dieren die als gezelschapsdier levenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:59 schreef Desunoto het volgende:
[..]
De discussie kan niet gevoerd worden omdat mensen als jij het verschil niet zien tussen een dier doden voor voedsel en een dier doden "voor de lol". Over het eerste kunnen de meningen nog verschillen maar het laatste is sowieso walgelijk.
Voor het dier maakt het weinig uit.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:59 schreef Desunoto het volgende:
[..]
De discussie kan niet gevoerd worden omdat mensen als jij het verschil niet zien tussen een dier doden voor voedsel en een dier doden "voor de lol". Over het eerste kunnen de meningen nog verschillen maar het laatste is sowieso walgelijk.
Kap es met trollenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:01 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Voor het dier maakt het weinig uit.
Dan ben je inderdaad psychisch gestoord. Dit was compleet onnodig, dieren voor de consumptie niet.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:50 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Komen dit soort opmerkingen weer. Een dier voor de consumptiemaatschappij heeft ook geen best leven ben ik met je eens, maar dit wil niet zeggen dat we daardoor alle mishandelingen van andere dieren maar door de vingers moeten zien. Bovendien gaat het ook erom dat iemand zo wreed kan zijn om eigenhandig een kitten van enkele weken levend onder de grond te stoppen. Dan ben je psychisch gestoord imo.
Maar dat er zo'n cultuur bestaat, praat dat het goed? Er bestaan ook culturen waarin lijfeigenschap normaal is.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
En niet willen snappen dat er qua cultuur wel degelijk een 'verdeling' bestaat in dieren die voor voedsel worden gebruikt en dieren die als gezelschapsdier leven
Hear hear.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:53 schreef tuintegel het volgende:
[..]
wat heeft dat te maken met een levend katje begraven? Dus als je vlees eet mag je het niet abnormaal vinden dat men een levend katje begraaft
Ik denk dat het het dier niet veel uitmaakt.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:59 schreef Desunoto het volgende:
[..]
dus volgens jou moeten we gevallen van dierenmishandeling maar toelaten en door de vingers zien vanwege het leed in de bio?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:01 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Voor het dier maakt het weinig uit.
In feite ligt aan zowel consumptie- als gezelschapsdieren hetzelfde idee ten grondslag: dat de mens dieren als gebruiksvoorwerp mag benutten, hetzij voor vlees, hetzij voor 'liefde'.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:02 schreef Louis22 het volgende:
Maar dat er zo'n cultuur bestaat, praat dat het goed? Er bestaan ook culturen waarin lijfeigenschap normaal is.
of beide even hard aanpakkenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:04 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
dus volgens jou moeten we gevallen van dierenmishandeling maar toelaten en door de vingers zien vanwege het leed in de bio?
Och zie daar iemand schopt zijn hond in elkaar, ach ja boeien in de bioindustrie lijden de dieren ook dus laat hem maar zijn gang gaan. Zoiets?
Varkens zijn intelligentere dieren dan katten, dus kunnen dieper leed voelen. Daarom is het ook niet zo erg om een mug dood te slaan, zoals iemand anders hier zei.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:53 schreef Franneh het volgende:
[..]
Ja daar gaat het ook echt om
Sowieso neem ik aan dat niemand in dit topic katten eet.
Kom terug in een topic over varkens oid.
In een rechtzaak kun je toch niet echt onderscheid maken op basis van waar een dier geboren wordt.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:50 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Komen dit soort opmerkingen weer. Een dier voor de consumptiemaatschappij heeft ook geen best leven ben ik met je eens, maar dit wil niet zeggen dat we daardoor alle mishandelingen van andere dieren maar door de vingers moeten zien.
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:50 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik doe geen grote broek aan, ik eet met veel plezier een stukje biefstuk, maar er is gewoon qua omgang en sociale acceptatie een wezenlijk verschil tussen een koe die word opgevoed om naar de slachtbank geleidt te worden (op een zo pijnloze goedkopemanier) en een kitten wat levend word begraven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |