abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85723972
Vorige week heeft Honda Civic Hybrid een grote beurt gehad. Sindsdien voelt de auto trager aan (electro motor assisteerd minder) en word de batterij vaker ontladen. Dit alles resulteerd in verbruik wat 0.5l tot 1l hoger ligt per 100km. Voorheen reed ik gemak 5.5l/100km nu moet ik blij zijn met 6.1l/100km.

Ik vermoede al dat dit kwam door een software update al zoekend op internet kwam ik onderstaand artikel tegen

quote:
Report: Honda's Civic Hybrid software fix hurting real-world mpg for some
by Sebastian Blanco (RSS feed) on Aug 16th 2010 at 10:04AM


Honda Civic Hybrid – Click above for high-res image gallery

Late last week, we heard that Honda was updating the software in all 2006 through 2008 Civic Hybrids sold in the U.S. to prevent the batteries from wearing out sooner than expected. At the time, Honda spokeswoman Christine Ra told Bloomberg that the fix would not impact the car's fuel economy or performance. But is this the case?

According to a new Bloomberg report, the software update may indeed hurt gas mileage and acceleration; one driver said the update "made the car sluggish and slashed the vehicle's gas mileage." That driver claimed his car went from 45 miles per gallon to 33 after two of Honda's software updates, one last year and one several weeks ago. The 2008 Civic Hybrid is rated at 40/45 mpg (city highway), while the standard five-speed automatic 2008 Civic gets 25/36.

Honda is sticking to its guns. Honda spokesman Chris Martin told Bloomberg, "This is not just to prolong the life of the battery, it also helps improve the performance." The story is nowhere near over, as the California Air Resources Board is looking into whether the update increases vehicle emissions and thousands of other drivers get their software updates. Bloomberg notes that not everyone is reporting mpg decreases – some are even reporting increases – so the final word here has not yet been written
Wie heeft hier nog meer last van?

Ik wil deze week nog even langs de Honda Dealer met de vraag of het door een software update kan komen en zo ja of ze deze software update zsm ongedaan willen maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Revolution-NL op 26-08-2010 12:20:34 ]
  donderdag 26 augustus 2010 @ 11:57:32 #2
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_85724027
Das lelijk verhaal.

Maarja heel die electro auto's zijn volksverneukerij.
Gelukkig denkt het nieuwe kabinet om de belastingvoordelen op dit soort van onzin te stoppen
pi_85724134
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:57 schreef Daniel1976 het volgende:
Das lelijk verhaal.

Maarja heel die electro auto's zijn volksverneukerij.
Gelukkig denkt het nieuwe kabinet om de belastingvoordelen op dit soort van onzin te stoppen
Sinds het beurtje rijd de auto gewoon veel minder comfortabel. Hij is trager en lawaaierig:(
Waar je voorheen nog een redelijk "koppel" krachtig gevoel had door de ondersteuning van de electro motor is hij nu een stuk trager. Gevoelsmatig mis je gewoon 15-20pk.

Daarnaast is het erg irritant als de accu ontladen word waardoor er helemaal geen vermogen meer is :(.
Dat je ruim 100km minder actieradius heb op een tank is natuurlijk helemaal om te janken.

Ik word hier niet zo vrolijk van.

[ Bericht 4% gewijzigd door Revolution-NL op 26-08-2010 12:56:09 ]
pi_85724179
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:57 schreef Daniel1976 het volgende:
Das lelijk verhaal.

Maarja heel die electro auto's zijn volksverneukerij.
Gelukkig denkt het nieuwe kabinet om de belastingvoordelen op dit soort van onzin te stoppen
Hij was best zuinig (voor de beurt :') ) 750km op 40liter was met gemak mogelijkl. (nu haal ik amper 650)
Dat zijn nette waardes voor een benzine auto van 1300kg.
pi_85724554
:').

Vroeger ging je auto door mechanische slijtage onzuiniger lopen. Nu door softwareupdates _O-.

;(.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  donderdag 26 augustus 2010 @ 12:31:30 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_85725243
Ik zou mn geld terug vragen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_85725599
Wel opmerkelijk dat men het alleen over 2006 - 2008 modellen heeft terwijl ik een 2009 model rij.

quote:
17 August 2010
Honda Civic Hybrids Encounter Battery Life Problems, Software Update Problematic for Some

2007 Honda Civic Hybrid But the software updates are causing a decline in vehicle performance, and Honda doesn't want to pay the price


Honda Motor Co.'s line of Civic hybrid's from 2006 to 2008 have encountered problems with battery life. The Japanese automaker's solution is to install software updates, which according to Civic hybrid owners, is making their vehicles considerably slower and has even cut the gas mileage.

Honda's high-tech batteries for these hybrids have been losing their ability to hold a charge years before the warranty is up, but Honda's policy is to not replace any batteries until they are completely dead. So instead of exchanging the old batteries for new ones, Honda began installing software updates that are supposed to extend the life of the battery and "improve performance," but Civic hybrid drivers are saying otherwise.

According to Jason Marchesano, a 2007 Civic hybrid owner from Overland Park, Kansas, his car battery lost its ability to hold a decent charge last year, and when approaching Honda about the problem, they installed a software update that cut the vehicle's fuel efficiency and made the car's response much slower. Several weeks ago, Marchesano went to Honda once again with the problem, which prompted yet another software update. With each additional update, his Civic became slower and less fuel efficient. Today, the vehicle receives 33 miles per gallon, when it originally received 45 mpg brand new.

Many believe that Honda is holding a no exchange policy unless the battery is completely dead because the company does not want to replace thousands of batteries at approximately $3,000 a piece. Amongst the believers is the California Air Resources Board.

"We want to know if they're coming up with a strategy to try to protect the battery so they don't have to replace them," said John Urkov, chief of the air board's vehicle branch.

The California Air Resources Board is also concerned with the potential emissions these updated Civic hybrids could be giving off, since the software protects the battery by limiting its part in running the 20-horsepower electric motor while increasing the role of the Civic hybrid's 93-horsepower, four-cylinder gasoline engine.

"It becomes a potential air quality concern for us," said Urkov.

Environmentally-concerned boards are not the only ones who are having problems with the software updates. The National Highway Traffic Safety Administration is currently monitoring and discussing complaints from 2007 Civic hybrid drivers with Honda, noting that hazards such as a sudden loss of power are safety issues concerned with this vehicle's battery.

Nearly one third of complaints about the 2007 Civic hybrid are regarding battery troubles, and mention potential concerns like loss of power while trying to pass someone, or while on a freeway onramp.

As a warning to 2006, 2007 and 2008 Honda Civic hybrid drivers, Honda sent out a letter to over 100,000 owners of these vehicles to let them know that their car batteries "may deteriorate and eventually fail" much earlier than previously expected, and instructs the driver to consider a software update.

"This is certainly not a financial decision," said Chris Martin, a Honda spokesman. "This is not just to prolong the life of the battery, it also helps improve the performance."

Some Honda Civic hybrid drivers agree with Martin's stance, saying that software updates have improved their vehicle's mileage and pace. Joe Goldberg of Harrisburg, Pa. is one of the satisfied customers.

"I haven't really noticed a decrease in mileage," said Goldberg. "I don't lose the battery nearly as frequently as before."

Martin declined to comment on Honda's meetings with regulators, what the nationwide failure rates are for these batteries, and what it costs Honda to replace them under warranty. Though he did mention that these batteries are sold at a retail price of $2,100, not including shipping and installation, and that shortened battery life on these vehicles is due to "certain circumstances" such as using the air conditioning too much or driving in stop-and-go traffic.

pi_85725783
Contact opnemen met de importeur en om uitleg vragen ??
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_85725853
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 12:44 schreef Sounddragon het volgende:
Contact opnemen met de importeur en om uitleg vragen ??
Ik hoop dat ik vanmiddag tijd kan vinden om een bezoekje te brengen aan de honda dealer.
Het is toch niet te geloven dat je na een service beurt een auto terug krijgt die aanzienlijk minder goed rijd.
pi_85726071
quote:
The software update applies the same battery-management logic systems found on the 2009 and 2010 Civic Hybrids. The new models and the old ones should get the same gas mileage: 40/45 mpg city/highway, according to Honda. However, some Civic Hybrid owners say the new software has made their cars feel sluggish and has slashed their gas mileage by nearly 10 mpg on average.

Honda says the variations are due to drivers’ different driving styles. Honda updated the software to help prolong the hybrids’ battery life, Honda spokesman Chris Martin said. He also noted that there was no change in the EPA ratings for the Civic Hybrid from the 2008 model — the last year before the software management update — to the 2009 and 2010 models. The EPA did change how it evaluated mileage for the 2008 model year, and that is reflected in the 2008 model’s 40/45 mpg range.
Hier heeft men het dus wel over de 2009 en 2010 modellen.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 13:50:19 #11
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_85728779
Ik zou de accu een nachtje in de diepvries leggen. :')
NB. opzich een aardig systeem dat hybridegedoe, maar I don't believe the Hype.

Benieuwd wat de Honda garage zegt.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_85729573
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 13:50 schreef Hyperdude het volgende:
Ik zou de accu een nachtje in de diepvries leggen. :')
NB. opzich een aardig systeem dat hybridegedoe, maar I don't believe the Hype.

Benieuwd wat de Honda garage zegt.
Ik heb al berichten gelezen dat de Honda Dealer zegt dat het opgelegt word door Honda en dat ze hem verplicht moeten uitvoeren. Downgraden schijnt niet te kunnen (wat een BS).

Ik zal het wel horen vanmiddag.
pi_85738456
Ik kom zojuist terug bij de Honda Dealer. Ze hebben een rondje gereden en het kwam er kort samengevat op neer dat ze deze update (recall) moeten doen van Honda en dat ze helemaal niks voor mij kunnen betekenen. De software zou inderdaad niet te downgraden zijn. (Bullshit!)

Toen ik opmerkte dat ik nu de dupe ben van software wijzigingen omdat Honda zijn batterypack niet op orde heb kreeg ik de opmerking dat ik het "niet zo zwart-wit moest zien" en dat er niks mis was met het batterypack

Dat het rij karakterstiek negatief is veranderd en het verbruik met 1l/100km is toegenomen moet ik allemaal maar accepteren. Het verbruik van 6.7l/100km vond hij ook normaal, hij ging niet verder op het verbruik in toen ik melde dat mijn actie radius met de software update 100-130km kleiner was geworden en dat ik voor de update 5.4l/100km reed..

De software update zou uitgebracht zijn om kortsluiting in het batterijpack te voorkomen? Volgens is de werkelijk reden dat er een kans is dat het batterijpack binnen de garantie periode stuk gaat.

Ik vind dit echt onbegrijpelijk, ik heb al aangegeven dat ik het neer ga leggen bij de importeer, tevens zal ik een klachtenbrief schrijven naar de diverse consumenten belangen organisaties.


Honda :r
  donderdag 26 augustus 2010 @ 18:10:16 #14
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_85738659
Gelukkig zijn er mensen als jij TS. Die de moeite nemen.
Thinking about thinking of you.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 18:15:17 #15
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_85738833
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:03 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik kom zojuist terug bij de Honda Dealer. Ze hebben een rondje gereden en het kwam er kort samengevat op neer dat ze deze update (recall) moeten doen van Honda en dat ze helemaal niks voor mij kunnen betekenen. De software zou inderdaad niet te downgraden zijn. (Bullshit!)

Toen ik opmerkte dat ik nu de dupe ben van software wijzigingen omdat Honda zijn batterypack niet op orde heb kreeg ik de opmerking dat ik het "niet zo zwart-wit moest zien" en dat er niks mis was met het batterypack

Dat het rij karakterstiek negatief is veranderd en het verbruik met 1l/100km is toegenomen moet ik allemaal maar accepteren. Het verbruik van 6.7l/100km vond hij ook normaal, hij ging niet verder op het verbruik in toen ik melde dat mijn actie radius met de software update 100-130km kleiner was geworden en dat ik voor de update 5.4l/100km reed..

De software update zou uitgebracht zijn om kortsluiting in het batterijpack te voorkomen? Volgens is de werkelijk reden dat er een kans is dat het batterijpack binnen de garantie periode stuk gaat.

Ik vind dit echt onbegrijpelijk, ik heb al aangegeven dat ik het neer ga leggen bij de importeer, tevens zal ik een klachtenbrief schrijven naar de diverse consumenten belangen organisaties.


Honda :r
Das mooi, stel je koopt een pc met windows ineen. En opeens besluit microsoft dat je aan 1 core wel genoeg hebt en aan 2 gig geheugen ook wel. De rest schakelen ze via een update uit.

Dat kan toch niet waar zijn, dat ze 20 pk van je afpakken met een update. Dat moet niet kunnen.
pi_85738997
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:15 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Das mooi, stel je koopt een pc met windows ineen. En opeens besluit microsoft dat je aan 1 core wel genoeg hebt en aan 2 gig geheugen ook wel. De rest schakelen ze via een update uit.

Dat kan toch niet waar zijn, dat ze 20 pk van je afpakken met een update. Dat moet niet kunnen.
Dat zou hetzelfde zijn als Porsche ineens de Turbo druk terug schroeft omdat anders de Turbo stuk gaat :')
Dit is echt volstrekt krankjorem.

Nu gaan ze de Electro-motor beperken wat resultaten in een super traag aanvoelende auto en deze groene auto krijgt meteen een extra hoog verbruik 8)7

Ik kan me echt druk maken om dit soort zaken.
Vanaf volgende week ben ik lekker 3 weken vrij dus dan ga ik even flink herrie lopen schoppen.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 18:31:53 #17
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85739282
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:15 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Das mooi, stel je koopt een pc met windows ineen. En opeens besluit microsoft dat je aan 1 core wel genoeg hebt en aan 2 gig geheugen ook wel. De rest schakelen ze via een update uit.

Dat kan toch niet waar zijn, dat ze 20 pk van je afpakken met een update. Dat moet niet kunnen.
Ik denk inderdaad dat ze dat niet kunnen maken, da's bijna wanprestatie volgens mij, je koopt een produkt wat naderhand zonder jouw goedkeuring wordt gedowngrade op een zodanige manier, dat je het misschien niet eens had gekocht als je dit op voorhand had geweten ..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 26 augustus 2010 @ 18:32:41 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85739310
TS : Als je wilt kan ik dit topic wel naar WGR kicken; misschien dat je daar nog nuttige tips krijgt ?? ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_85739369
Interessant. Succes TS!

[ Bericht 21% gewijzigd door Sounddragon op 26-08-2010 18:50:06 ]
pi_85739793
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:32 schreef Sounddragon het volgende:
TS : Als je wilt kan ik dit topic wel naar WGR kicken; misschien dat je daar nog nuttige tips krijgt ?? ;)
Goed idee ^O^

Heb zojuist even wat gerekend en dit geintje gaat 500 euro per jaar kosten aan extra brandstof kosten :%
  donderdag 26 augustus 2010 @ 18:56:47 #21
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85740191
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:46 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Goed idee ^O^

Heb zojuist even wat gerekend en dit geintje gaat 500 euro per jaar kosten aan extra brandstof kosten :%

Here you go ;)

PTA --> WGR
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_85740961
Heeft iemand toevallig een e-mail adres van Honda Nederland?
pi_85741527
Zo bereikt u onsHONDA Nederland BV
Postbus 75100
1117 ZR SCHIPHOL-RIJK

Kantoor:
Tel 020 - 707 00 00
Fax 020 - 707 00 01

Klantenservice auto's en motorfietsen:
Tel 020 - 707 00 81

Privacy Policy
pi_85741943
LS,

Vanmiddag ben ik bij het filiaal de Bois plaatsnaam aanwezig geweest om mijn klachten kenbaar te maken naar aanleiding van het veranderde voertuig karakterstiek na de 40.000km beurt van mijn Honda Civic Hybrid 2009 (kenteken xxxxx). Klaarblijkelijk deze veranderede karakerstiek te wijten aan een update van het motor management.

Bij deze wil ik nogmaal schriftelijk mijn klachten kenbaar maken. Ik wil graag het comfort en het zuinige karakter van mijn Honda Civic terug zoals die was voor de update. Ik was toen een zeer tevreden consument.

De klachten:
- Forse toename in het brandstof verbruik:
Voorbeeld 1: Traject Amersfoort - Utrecht reed ik voorheen met een gemiddeld verbruik van 5.3 - 5.7l/100km na de software update rijd ik dit traject met een verbruik van 6.0 - 6.7l/100km
Voorbeeld 2: Het gecombineerd verbruik over een gehele tank is toegenomen van 5.5l/100km naar 6.3l/100km met 40 liter kom ik dus 100km MINDER ver op een tank
Jaarlijks rijd ik +/- 40.000km. Met deze ongevraagde update ben ik jaarlijks dus 500 euro extra aan brandstofkosten kwijt!

- Response Electronic Assist
Voorbeeld 1: Bij het acceleren is er na de update minder ondersteuning van de electro motor. De benzine motor moet dus meer vermogen leveren. Dit resulteerd in een tragere gas response,hoog oplopend toerental, veel geluid. Anders gezegt de auto heeft aanzienlijk minder koppel.

Voorbeeld 2: Bij kort inhalen in de bebouwde kom sprint de Electronic Assist soms helemaal niet bij. De benzine motor moet dus meer vermogen leveren. Dit resulteerd in een trage gas response,hoog oplopend toerental, veel geluid. Anders gezegt de auto heeft aanzienlijk minder koppel.

Voorbeeld 3: In de file maak ik regelmatig gebruik van de mogelijkheid om volledig electrische te rijden, sinds de update is het soms bijna niet mogelijk om volledig electrische te rijden.

- Accu status
Voorbeeld 1: De frequentie van het automatische ontladen van de accu's is toegenomen van een paar keer per week naar minimaal 1x per dag. (Woensdag 26 Aug. werd ik 3x geconfronteerd met dit proces) Tijdens dit proceess blijft de auto stationair draaien bij stilstand en levert de electronic assist geen vermogen tijdens het accelereren.


Ik kreeg van de medewerker ter plaatsen te horen dat de update noodzakelijk is om een mogelijke kortsluiting in het batterypack te voorkomen. Via nieuwsbronnen op internet lees ik echter dat Honda deze update uitvoerd om de duurzaamheid van het batterypack veilig te stellen. Het is dezelfde situatie als er bij Porche 911 Turbo bij een onderhoudsbeurt de turbo druk terug geschroeft word omdat anders de turbo stuk gaat!?

De consument word in deze dus opgezadeld met een slechter presterend product (hoger brandstofverbruik & slechtere acceleratie) omdat Honda zijn batterypack niet op orde heeft en hoogstwaarschijnlijk bang is om hoge kosten te maken door het vervangen van de batterypacks.

Ik kan dus stellen dat Honda de werking van het product zoals dat aan mijn geleverd is niet kan waarborgen. Het is onbegrijpelijk dat ik daarom nu voor de komende 2 jaar & 80.000km opgezadeld zit met een slechter presterende auto en ook nog eens met een schade post zit van 1000 euro door het hogere brandstofverbruik. Als de update fabrieksaf al in de auto had gezeten dan had ik jullie na de proefrit vriendelijk bedankt en had ik een andere auto uitgekozen.

Al met al kunnen we zeggen dat Honda de prestaties van haar product niet kan waarmaken. Feitelijk gezien is Honda hierin in gebreken. Honda zou het probleem moet oplossen door een nieuw batterypack aan te bieden, niet door het product te downgraden en de consument hiermee te duperen.

Ik ben overigens erg benieuwt in hoeverre de Honda Civic Hybrid met de nieuwe update nog past binnen de 14% bijtellingsregeling. ( In California komt er zelfs een onderzoek naar de emissie uitstoot van de Honda Civic na de update, dat zal ook niet zonder reden zijn?)

Ik vertrouw erop dat Honda Nederland zijn uiterste best zal doen om de gevolgen van deze update ongedaan te maken. Ik zou het opprijs stellen om op de hoogte gehouden te worden van ontwikkelingen omtrent deze update (of beter gezegt downgrade).



Met vriendelijke groet,


......

[ Bericht 0% gewijzigd door Revolution-NL op 26-08-2010 20:00:07 ]
pi_85742270
6,7 L/100 km? Ik rijd in een BMW met 177 pk en die rijdt zuiniger dan dat.. en ik trap hem toch behoorlijk op ziijn staart!
Ben benieuwd wat hier uit gaat komen....
Da gao nie nou!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')