abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85722942
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:20 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Als een zaak aandacht genereert, kan ook duidelijk worden dat het OM (het vervolgen van) eigenrichting niet zo erg belangrijk vindt. Dat signaal wil het OM absoluut niet afgeven. Dergelijke overwegingen spelen zeer zeker mee bij het bepalen van de prioriteiten bij de vervolging. Zaken die niet in de media komen, geven (uiteraard) niet zo'n signaal af, althans op een volkomen onvergelijkbare schaal.
De onderbouwing (het bewijs dus) van je stellingen ontbreekt nog steeds. En dat zeg ik niet om lullig te doen, maar jij komt nog steeds met meningen of stellingen als 'Dergelijke overwegingen spelen zeer zeker mee bij het bepalen van de prioriteiten bij de vervolging". Dat kan je nou wel zeggen, maar zonder onderbouwing ga ik het echt niet zomaar van je aannemen.
pi_85722993
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 10:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Eigenlijk wel. Als zo iemand echt IN je huis is kan dat nogal traumatisch zijn voor sommige mensen. Bij het tuinhuisje is dan toch minder heftig, daar valt makkelijk bij te komen en dan voel je je toch minder aangetast in de persoonlijke sfeer.
nou, ik vind het niet zo'n fijn idee als ze in mijn schuurtje/tuinhuisje komen hoor.
staan aardig wat dure fietsen en motoren waaraan ik gehecht ben.

maar goed, de inbreker hoeft niet in te breken en als die het wel doet moet die niet gaan janken als die klappen krijgt
pi_85723141
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:27 schreef DonJames het volgende:

[..]

De onderbouwing (het bewijs dus) van je stellingen ontbreekt nog steeds. En dat zeg ik niet om lullig te doen, maar jij komt nog steeds met meningen of stellingen als 'Dergelijke overwegingen spelen zeer zeker mee bij het bepalen van de prioriteiten bij de vervolging". Dat kan je nou wel zeggen, maar zonder onderbouwing ga ik het echt niet zomaar van je aannemen.
Jouw onderbouwing ontbreekt al evenzeer, en mist daarenboven ook nog eens een logische basis.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_85723168
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:22 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Je mag zelf ingrijpen.

Je mag alleen die inbreker niet tot pulp slaan als je 'm al gevloerd hebt.
Dat dus, en bij inbreken in het tuinhuisje is het al nooit noodweer natuurlijk, toch terrecht dat hij is vrijgesproken, maar de vermeende tip van de agent gaat natuurlijk nergens over.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_85723223
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 09:58 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Je mag geweld gebruiken om iemand tegen te houden. Je mag geen geweld gebruiken als iemand al is tegengehouden.

En sowieso kan het gebeuren dat het wordt onderzocht door justitie. Anders kan iedereen wel zeggen dat de persoon die hij mishandelde aan het inbreken was oid.
Dat jij zo ziek was, wisten we al.

Arme inbreker he? :r
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_85723358
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat jij zo ziek was, wisten we al.

Arme inbreker he? :r
Hij legde enkel uit aan TJDoornbos wat je nou wel en niet mag doen tegen een inbreker....
En volgensmij heeft hij gelijk.
pi_85723446
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:33 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Jouw onderbouwing ontbreekt al evenzeer, en mist daarenboven ook nog eens een logische basis.
Jij stelt dat belangrijke zaken onderop de stapel komen omdat eigenrichtingzaken voorrang krijgen. Dat is jouw stelling, als ik dan om de onderbouwing vraag kan je dat niet pareren met "bewijs maar dat het niet zo is".

De logische basis wil ik nog wel iets over zeggen. Zaken worden als het goed is niet voorgetrokken omdat dat zou impliceren dat de ene zaak, en dus de ene persoon, belangrijker is dan de ander. Dat is niet zo. Bovendien, als het waar zou zijn wat jij zegt, zouden geheel onbelangrijke zaken veel langer duren dan grote zaken, omdat ze telkens onderop de stapel komen te liggen.
pi_85723448
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:38 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hij legde enkel uit aan TJDoornbos wat je nou wel en niet mag doen tegen een inbreker....
En volgensmij heeft hij gelijk.
Hij heeft alleen gelijk op het punt dat hij de wetjes nauwlettend volgt.

Een morele discussie is hij niet toe in staat. Zelf nadenken komt niet voor. Het is de wet en niks anders. Het lijkt godverdomme wel een religieuze extremist. :r
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_85723485
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:33 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dat dus, en bij inbreken in het tuinhuisje is het al nooit noodweer natuurlijk, toch terrecht dat hij is vrijgesproken, maar de vermeende tip van de agent gaat natuurlijk nergens over.
Mensen, dit gaat niet over "noodweer". Dat is echt heel iets anders.
pi_85723580
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een morele discussie is hij niet toe in staat. Zelf nadenken komt niet voor. Het is de wet en niks anders. Het lijkt godverdomme wel een religieuze extremist. :r
En jij bent met dit soort reacties (inclusief kotssmileys) natuurlijk véél beter.. Misschien moet je nog even wat gaan schelden, dat zal hem leren!
pi_85723590
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 10:13 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Heeft een rechter dan gezegd dat die man de schade aan de motorkap moet betalen?
Het is toch absurd dat je het lef hebt om het te doen. Verder zijn er weer allemaal mensen mee bezig.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_85723626
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:44 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Het is toch absurd dat je het lef hebt om het te doen. Verder zijn er weer allemaal mensen mee bezig.
Dus het is behoorlijk dom aan de hand daarvan te zeggen dat het rechtssysteem in Nederland helemaal bagger is.
Leaf
pi_85723638
quote:

[..]

Of hij vindt het, moreel gezien, ook gewoon een goeie wet?
Dan heb je ook geen reden om er iets anders van te maken.
pi_85723683
quote:

[..]

Er wordt gevraagd wat wettelijk mag. Daar geef ik antwoord op jankerd.

Wat mij betreft mag je een inbreker ook tot pulp slaan als het nodig is. En ik heb ook geen medelijden met de criminelen die zijn gedood bij de uitoefening van hun functie.
Leaf
pi_85723853
Zullen we allemaal even het persoonlijke geflame achterwege laten... beetje onnodig allemaal om met "krachttermen en sneren" over elkaar je punt te maken.
pi_85724411
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 10:07 schreef InTrePidIvity het volgende:
Er stond vandaag ook nog een artikel van een ponteigenaar die een wanbetaler wilde tegenhouden door voor z'n auto te staan (en even op de motorkap te slaan), die werd vervolgens geschept door de automobilist die besloot door te rijden en wordt nu verzocht de schade aan de motorkap te betalen :')

Heerlijk land. Eigen rechter spelen is in veel gevallen niet goed te praten, maar de tendens lijkt tegenwoordig dat de dader meer aanspraak kan maken op het rechtssysteem dan het slachtoffer.
Mag ik een linkje naar dat artikel? Want ik weet toevallig dat dat verhaal enigzins opgeblazen is en de veermedewerker zich ook eens achter zijn oren mag krabben over zijn optreden..

Mooi voorbeeld hoe media halve verhalen voor hele waarheid aanneemt, je moet dat als lezen altijd blijven beseffen..
pi_85730390
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:15 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Politie die je hebt gebeld?
Haha, yeah right.

Ten 1e komen ze bij het gros van de inbraken helemaal niet en als ze al komen is de dader al lang gevlogen natuurlijk.
pi_85730459
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 14:25 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Haha, yeah right.

Ten 1e komen ze bij het gros van de inbraken helemaal niet en als ze al komen is de dader al lang gevlogen natuurlijk.
Bij onze buren was een inbraak geweest. De politie heeft ons toen zelfs ondervraagd. :s)

Al kan je beter de dader zelf stoppen natuurlijk (mits die ongewapend is...).
pi_85730484
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 12:09 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Mag ik een linkje naar dat artikel? Want ik weet toevallig dat dat verhaal enigzins opgeblazen is en de veermedewerker zich ook eens achter zijn oren mag krabben over zijn optreden..

Mooi voorbeeld hoe media halve verhalen voor hele waarheid aanneemt, je moet dat als lezen altijd blijven beseffen..
Het is weer een mooi Telegraaf verhaal geworden.
http://www.telegraaf.nl/b(...)gepakt__.html?p=29,1
Leaf
pi_85730900
Hij is vrijgesproken, maar had natuurlijk niet vervolgd horen te worden. Ik vermoed dat veel mensen totaal niet beseffen hoeveel tijd en kosten je kwijt bent aan een dergelijke vervolging en hoeveel spanningen zoiets oproept.
pi_85730930
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 14:27 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Bij onze buren was een inbraak geweest. De politie heeft ons toen zelfs ondervraagd. :s)

Al kan je beter de dader zelf stoppen natuurlijk (mits die ongewapend is...).
Bij ons is ook eens ingebroken. Politie vroeg of de inbreker al weg was (ja dus). Zijn niet gekomen.
Ik mocht wel langskomen op het bureau voor een aangifteformulier in te vullen zodat ik de verzekering kon bellen :')

Bij mijn overburen is vorig jaar nog ingebroken. Toen zijn ze wel gekomen en hebben gezegd niets aan te raken om de TR de volgende dag zou komen.
Nooit meer iemand gezien.

NLe politie :')
Komt alleen als er bonnen te schrijven vallen.
pi_85730960
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 14:37 schreef rutger05 het volgende:
Hij is vrijgesproken, maar had natuurlijk niet vervolgd horen te worden. Ik vermoed dat veel mensen totaal niet beseffen hoeveel tijd en kosten je kwijt bent aan een dergelijke vervolging en hoeveel spanningen zoiets oproept.
Ik begrijp best dat dat geen plezierig iets is. Zeker die onzekerheid is niet leuk.

Maar ik vind het wel nodig. Het kan niet zo zijn dat iedereen er maar op los gaat rammen en niemand gaat kijken of dat geweld wel nodig was.
Leaf
  donderdag 26 augustus 2010 @ 14:57:18 #98
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_85731763
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:44 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Het is toch absurd dat je het lef hebt om het te doen.
Het schijnt dat die man voor hij werd aangereden op die motorkap heeft staan slaan.
Intelligent, but fucked up.
pi_85739782
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 10:21 schreef bijdehand het volgende:
Volgende keer dus gebroken nek meppen, in een zak doen, stenen erbij, naar een brug rijden en plons.
Wat heb jij toch met de Pakistaanse aanpak? Ben je moslim of zo?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_85740081
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat heb jij toch met de Pakistaanse aanpak? Ben je moslim of zo?
Ja want straffen voor een kusje aan de buurvrouw geven is hetzelfde als straf geven voor iemand verkrachten. Want dan ben je moslim en streng straffen is de sharia, ook al is hetgeen waarvoor hard gestraft wordt iets totaal anders.

Heeft er iemand nog pillen tegen autisme in de aanbieding?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')