Eej, ìk heb niet om al die debiele wetjes gevraagd die me vertellen wat wel- en wat niet te doenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is er niet zoiets als de arbowet, waar ook de werknemer zelf verplicht is aan te voldoen?
Vooral als het betaald wordt door de baasquote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:02 schreef Xtreem het volgende:
[..]![]()
Slapen is wel echt een van de fijnste tijdsbestedingen
Amerikanen zijn heel goed in werkgeluiden maken.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:11 schreef Freezer het volgende:
Ja die zijn langer op hun werk, maar hoe productief zijn ze dan?
Nah, zie die 'arbowet' post hier een stukje boven, ik ben wat ouder als gemiddeld hier schat ik, en heb altijd redelijk fysiek werk gehad, maar sinds de uitvinding van die klotewet(ten) word je bijna verplicht om je als een derderangs watje op te gaan stellen, vroeger waren bouwvakkers van steen, en als het écht niet ging kwam er een kraan.. tegenwoordig beginnen ze al te janken als iets meer dan 18 kilo weegtquote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:05 schreef Barcaconia het volgende:
Jammer dat een beetje werkmentaliteit bij velen verdwenen is, ik denk dat Nederlanders het te goed hebben. Zo'n jaartje kapitalistisch Amerika geeft wat dat betreft goed perspectief.
Maar er zijn ook mensen die veiligheidsfuncties bekleden. Vermoeidheid leidt sneller tot fouten dan je denkt. Daarmee breng je dan niet alleen jezelf, maar ook anderen in gevaar.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Eej, ìk heb niet om al die debiele wetjes gevraagd die me vertellen wat wel- en wat niet te doen
Ik wil werken, en als je werk hebt wat je tof vindt, maken die paar uurtjes extra geen kont uit
Mijn werkgever betaalde me om klussen te doen; de ene keer ben je met een paar uurtjes klaar, en de andere keer duurt het wat langer, in sommige beroepen is het gewoon niet mogelijk om alles te laten vallen om vier uur, omdat het tijd is om in de file te gaan staan.
Op de sloop ?? (normale manier), en anders in je lokale parkeergarage (minder geaccepteerde manier)quote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:15 schreef wormtrein het volgende:
Iemand een idee waar ik voor gratis een aantal (oude) auto of radio antenne's zou kunnen vinden? Zegmaar van die uitschuifbare chromen exemplaren, voor een knutselprojectje.
helemaal mee eens. Ik denk dat ik jonger ben dan de meesten hier maar ik ben blij dat mijn ouweheer er wat werklust in geschopt heeft. arbo is leuk maar vaak gaat het veeel te ver.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nah, zie die 'arbowet' post hier een stukje boven, ik ben wat ouder als gemiddeld hier schat ik, en heb altijd redelijk fysiek werk gehad, maar sinds de uitvinding van die klotewet(ten) word je bijna verplicht om je als een derderangs watje op te gaan stellen, vroeger waren bouwvakkers van steen, en als het écht niet ging kwam er een kraan.. tegenwoordig beginnen ze al te janken als iets meer dan 18 kilo weegt![]()
We worden verziekt door de betutteling van de overheden en de onweerstaanbare drang om alles volgens regeltjes te laten verlopen, en dat wordt zó dramatisch ver doorgevoerd dat je gewoon niks meer kan en mag, en de nieuwere generaties krijgen die hersenspoeling al vanaf de schoolbanken mee, daar is in de praktijk gewoon bijna niks meer mee te beginnen
Nog even, en er staat op het hek van elke bouwput in nl: BOUWPLAATS, WERKEN VERBODEN !!
Mensen die in slaap vallen op hun werk doen saai werk, mensen die lichamelijk werk doen zul je niet snel in slaap zien vallen, vandaar dar er onderscheid gemaakt moet worden, die wetten scheren alles en iedereen over één kam, en dat zuigt.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar er zijn ook mensen die veiligheidsfuncties bekleden. Vermoeidheid leidt sneller tot fouten dan je denkt. Daarmee breng je dan niet alleen jezelf, maar ook anderen in gevaar.
En over het tillen van zware dingen: als je zwaarder tilt, zit je met je 50e in de WIA, en dan mag de gemeenschap betalen. Waarmee ik verder niet wil ontkennen dat er onnodig gelul in zo'n wet staat.
Daar heb ik mijn moeder voor ingeschakeldquote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:06 schreef BaraCuda het volgende:
Net erg mannelijk bezig geweest![]()
Gordijnen ingekort met een strijkijzer en dat soort onzin
Ghehe, ik ben de enige hier in huis die met naald en draad om kan gaanquote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:06 schreef BaraCuda het volgende:
Net erg mannelijk bezig geweest![]()
Gordijnen ingekort met een strijkijzer en dat soort onzin
Jij kunt er anders ook iets van, dat over één kam scheren.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mensen die in slaap vallen op hun werk doen saai werk, mensen die lichamelijk werk doen zul je niet snel in slaap zien vallen, vandaar dar er onderscheid gemaakt moet worden, die wetten scheren alles en iedereen over één kam, en dat zuigt.
Hoe wordt dan gegarandeerd dat mensen goed tillen? Blijkbaar is niet iedereen in staat om zichzelf een goede tilwijze aan te leren, al dan niet door onwil. Ik heb verder die wet niet verzonnen.quote:En over dat zware tillen, ook dát is gelul, er staan nog steeds mensen dag in dag uit containers te lossen; jouw schoenen komen ook per container aan, en bij Van Haren passen die nét niet in de schappen, en balen melkpoeder lopen ook niet vanzelf de container uit
Van zwaar tillen kom je niet in de WIA, van verkéérd tillen kom je in de WIA (áls je zo dom bent om dat je hele leven vol te houden)
Die had alle gordijnen gedaan op deze na 2 jaar geledenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:13 schreef Alfisti het volgende:
[..]
Daar heb ik mijn moeder voor ingeschakeld
Met kou is niks mis, daar kun je je op kleden, en tocht kun je in 99 van de 100 gevallen voorkomen of verhelpen, eigenlijk zijn de enige 2 weersoorten die écht van invloed zijn op het VGM verhaal: regen (en wind), en warmte.. de rest kun je prima werken eigenlijk; dat is vaak een kwestie van je kleding en werkmethode aanpassen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:05 schreef BaraCuda het volgende:
Ik heb 1x in een cafe in de winter moeten werken toen het buiten vroor.
Het tochten als de tering op die bouw. Ik kan je vertellen dat is echt niet goed voor je.
Ik ben met jullie eens dat er teveel regels zijn, maar bepaalde regels zijn er echt niet voor niets.
De regel dat je een bepaald aantal kilo's zou mogen dragen houd ook niemand zich aan
Bij ons staat dagelijks UPS aan de deur met pakketjes van 35 a 40 kilo die hij zelf z'n busje uit moet tillen.
Vervolgens moeten wij er ook weer mee zeulen.
Nah, tijdens mijn werk had ik normaliter niet de neiging om in slaap te vallen, wél tijdens lange ritten of wachttijd, maar zolang je bezig bent is dat nogal moeilijk ?? En.. ik heb nergens álle in mijn tekst terug kunnen vinden ??quote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jij kunt er anders ook iets van, dat over één kam scheren.![]()
[..]
Hoe wordt dan gegarandeerd dat mensen goed tillen? Blijkbaar is niet iedereen in staat om zichzelf een goede tilwijze aan te leren, al dan niet door onwil. Ik heb verder die wet niet verzonnen.
Een half jaar later is heel dat cafe afgefiktquote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Met kou is niks mis, daar kun je je op kleden, en tocht kun je in 99 van de 100 gevallen voorkomen of verhelpen, eigenlijk zijn de enige 2 weersoorten die écht van invloed zijn op het VGM verhaal: regen (en wind), en warmte.. de rest kun je prima werken eigenlijk; dat is vaak een kwestie van je kleding en werkmethode aanpassen.
Zwaar tillen mág ook gewoon nog volgens de ARBO, mits het niet struktureel is én je het lichamelijk aankan én op een verantwoorde manier doet.. próef je het afschuifsysteem al als het mis gaat ??
Was niet te zien aan die krabpaalfoto.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:33 schreef Alexxxxx het volgende:
ik had zulke heerlijke overalls toen ik in een koelloods werkteEn maar sjouwen met zakken van 50 kilo
de eerste dag kom je gebroken thuis (as 18 jarig jochie ik iig wel
) maar na een hlaf jaar was ik een halve Jerommeke
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |