abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85702233
Stratenmakers, tegeldeskundigen, tuinexperts, verzamel u!

Wij hebben voor de vakantie ongeveer 50 m2 antracietkleurige betontegels laten leggen van 50 bij 50 centimeter.
Onder de tegels ligt gewoon geel zand en dat zand hebben we er ook overheen gegooid om het tussen de tegels te vegen.
Drie dagen na het leggen van de tegels zijn we op vakantie gegaan, en hebben we het zand laten liggen zodat het goed in de voegen kon regenen/waaien.
Eenmaal thuis, na drie weken vakantie, hebben we het zand van de tegels geveegd. Resultaat?
Allemaal vlekken!

Volgens de verkoper van de tegels, hadden we er nooit normaal geel zand op mogen leggen en laten liggen. Volgens hem is dat algemeen bekend, en had hij ons ook niet hoeven waarschuwen dat deze tegels daar zo gevoelig voor zijn.

Iemand ervaring met dit soort vlekken? Iemand een mening over de reactie van de verkoper? Iemand tips om het schoon te krijgen?

Hier lag geen zand:

Hier lag wel zand:
pi_85702419
Ik zou het lekker zo laten, het zijn tegels, die hebben altijd wat kleurverloop.
censuur :O
pi_85702639
Ja, natuurlijk is er kleurverloop, na verloop van tijd. Maar dit zijn gewoon vlekken, en die zijn lelijk.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 20:31:12 #4
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_85702778
Dit is toch ook algemeen bekend? :')
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_85703202
En ik ben het met je eens dat het zeer teleurstellend is terwijl je denkt dat je goed hebt gedaan.
Ook vind ik het onbegrijpelijk dat de prof ervanuitgaat dat jij wel weet hoe of wat.
Daarvoor heb jij hem ingehuurd.

Tot je geruststelling kan ik je zeggen, dat de vergelijkbare tegels bij de buren in cement gelegd en met zwarte
huppelepup gevoegd in 2008 er ook zo vlekkerig uitzien.

Met andere woorden: ik denk dat het nieuwe er eerder af is, dan jij je wenste.

Dan nog zou ik de tegellegger niet met rust laten en nog even blijven lastigvallen tot je op de een of andere manier genoegdoening hebt/voelt/krijgt.
pi_85703362
Maar dat is toch te gek voor woorden? Dat na drie weken het nieuwe er al af is?
pi_85703695
Ik begrijp het even niet. Heeft degene die het gelegd heeft, geen aanwijzingen gegeven hoe je met dat zand moet omgaan?
Misschien post verplaatsen naar WGR?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_85703733
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 20:22 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik zou het lekker zo laten, het zijn tegels, die hebben altijd wat kleurverloop.
Vind je? Het lijkt er eerder op alsof die tegels een nare ziekte hebben.

Ik vind het maar raar, ja.
pi_85703819
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 20:53 schreef krakkemieke het volgende:
Ik begrijp het even niet. Heeft degene die het gelegd heeft, geen aanwijzingen gegeven hoe je met dat zand moet omgaan?
Misschien post verplaatsen naar WGR?
Ja, die zei dat we het zand er in moesten vegen met de achterkant van een hark, omdat je anders het zand er weer uit veegt. En dat een regenbui erover ook goed zou zijn (het was die dagen heel erg heet).
pi_85703978
Ik google even en ik zie dat sommige bedrijven met klem adviseren geen gekleurd zand op de tegels achter te laten.

http://www.mholf-sierbestrating.nl/contents/nl/d404.html

quote:
Gebruik bij het straten van uw terras schoon ophoogzand. Let er tijdens het straten goed op, dat er geen zand op de tegels achterblijft, gekleurd zand kan vlekken veroorzaken.
Tja, het is dat ik het nu lees, anders had ik ook geen idee....
pi_85704018
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 20:56 schreef LieLie het volgende:

[..]

Ja, die zei dat we het zand er in moesten vegen met de achterkant van een hark, omdat je anders het zand er weer uit veegt. En dat een regenbui erover ook goed zou zijn (het was die dagen heel erg heet).
Dat zand erin vegen is op zich logisch, een beetje inwateren is ook goed.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_85704069
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:01 schreef skrn het volgende:
Ik google even en ik zie dat sommige bedrijven met klem adviseren geen gekleurd zand op de tegels achter te laten.

http://www.mholf-sierbestrating.nl/contents/nl/d404.html
[..]

Tja, het is dat ik het nu lees, anders had ik ook geen idee....
Oké, dat zal dit inderdaad zijn.
Lijkt me toch iets dat iemand ons even had moeten vertellen dan?

In onze omgeving vinden mensen het ook vreemd dat er geen geel zand op mag liggen.
pi_85704078
Lijkt me iets voor WGR....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  woensdag 25 augustus 2010 @ 21:05:48 #14
3185 Adelante
To let it go now
pi_85704139
Zonde van de nieuwe tegels idd, maar je er toch maar overheen zetten is denk ik het enige wat rest. Na verloop van tijd zullen nl de andere tegels ook zo zijn.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_85704201
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:05 schreef Adelante het volgende:
Zonde van de nieuwe tegels idd, maar je er toch maar overheen zetten is denk ik het enige wat rest. Na verloop van tijd zullen nl de andere tegels ook zo zijn.
Dat denk ik niet, daar is geen zand op geweest. Het zal ooit wel verweren, maar anders.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_85704255
Met de achterkant van de hark ???
* trekt wenkbrauwen op...
kras - kras * bedekt oren...

Het invegen "moest" ik doen van de hovenier met een zachte bezem dwars/ schuin op de voegen om ze goed gevuld te krijgen.
En met zg. scherp zand = grijzig.
pi_85704309
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:09 schreef AnneX het volgende:
Met de achterkant van de hark ???
* trekt wenkbrauwen op...
kras - kras * bedekt oren...

Het invegen "moest" ik doen van de hovenier met een zachte bezem dwars/ schuin op de voegen om ze goed gevuld te krijgen.
En met zg. scherp zand = grijzig.
Voorzichtig uiteraard, dat ging prima hoor!
pi_85704568
Imho gaat het over het zand, scherp of geel..... :')
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_85705256
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 20:40 schreef AnneX het volgende:
En ik ben het met je eens dat het zeer teleurstellend is terwijl je denkt dat je goed hebt gedaan.
Ook vind ik het onbegrijpelijk dat de prof ervanuitgaat dat jij wel weet hoe of wat.
Daarvoor heb jij hem ingehuurd.
Vraag me eigenlijk af of degene waar ze de tegels heeft gekocht, deze ook heeft gelegd of dat ze ze zwart heeft laten leggen.
quote:
Tot je geruststelling kan ik je zeggen, dat de vergelijkbare tegels bij de buren in cement gelegd en met zwarte
huppelepup gevoegd in 2008 er ook zo vlekkerig uitzien.
Tja dan vraag je er ook om, iedereen weet nu toch onderhand wel dat je nooit of te nimer met huppelepup moet voegen, neem dan in ieder geval het echte merk huppelpup.
quote:
Met andere woorden: ik denk dat het nieuwe er eerder af is, dan jij je wenste.

Dan nog zou ik de tegellegger niet met rust laten en nog even blijven lastigvallen tot je op de een of andere manier genoegdoening hebt/voelt/krijgt.
pi_85705369
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:02 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Dat zand erin vegen is op zich logisch, een beetje inwateren is ook goed.
Dat inderdaad, maar zand erop laten liggen wordt nooit aangeraden, hooguit een dag.
pi_85705385
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:28 schreef klipper het volgende:

[..]

Vraag me eigenlijk af of degene waar ze de tegels heeft gekocht, deze ook heeft gelegd of dat ze ze zwart heeft laten leggen.
[..]

Wit, en door een stratenmaker die de verkoper aanraadde (doen ze zelf niet).
pi_85705524
quote:
Volgens de verkoper van de tegels, hadden we er nooit normaal geel zand op mogen leggen en laten liggen. Volgens hem is dat algemeen bekend, en had hij ons ook niet hoeven waarschuwen dat deze tegels daar zo gevoelig voor zijn.
Ik hoor het voor het eerst.

Door een bedrijf laten doen, of zwart TS?
  woensdag 25 augustus 2010 @ 21:36:25 #23
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_85705603
Tja, het is beton, dus met een bepaalde grofheid en het is zand met een bepaalde fijnheid, wat in de poriën van het beton blijft zitten.
Lullig door het kleurverschil dat het zo opvalt. Echter zou het met ander zand waarschijnlijk hetzelfde probleem geven.
Is wel iets waar de leverancier voor had mogen waarschuwen; in je spijkerbroek staat ook dat 'ie af kan geven.
Het advies van de stratenmaker was in die zin nog dommer....

Ik zou ook een schopje WGR doen.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_85705724
Overigens heeft de stratenmaker al laten merken dat hij ons wel tegemoet komt, mocht de verkoper dit echt niet doen.
  Moderator woensdag 25 augustus 2010 @ 22:16:29 #25
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_85707755
Opgeschoond, topictitel verduidelijkt en schopje richting Werk Geldzaken Recht

Want ts zal wel niet op zoek zijn naar klustechnische oplossing :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')