Vind je? Het lijkt er eerder op alsof die tegels een nare ziekte hebben.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:22 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik zou het lekker zo laten, het zijn tegels, die hebben altijd wat kleurverloop.
Ja, die zei dat we het zand er in moesten vegen met de achterkant van een hark, omdat je anders het zand er weer uit veegt. En dat een regenbui erover ook goed zou zijn (het was die dagen heel erg heet).quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:53 schreef krakkemieke het volgende:
Ik begrijp het even niet. Heeft degene die het gelegd heeft, geen aanwijzingen gegeven hoe je met dat zand moet omgaan?
Misschien post verplaatsen naar WGR?
Tja, het is dat ik het nu lees, anders had ik ook geen idee....quote:Gebruik bij het straten van uw terras schoon ophoogzand. Let er tijdens het straten goed op, dat er geen zand op de tegels achterblijft, gekleurd zand kan vlekken veroorzaken.
Dat zand erin vegen is op zich logisch, een beetje inwateren is ook goed.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:56 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ja, die zei dat we het zand er in moesten vegen met de achterkant van een hark, omdat je anders het zand er weer uit veegt. En dat een regenbui erover ook goed zou zijn (het was die dagen heel erg heet).
Oké, dat zal dit inderdaad zijn.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:01 schreef skrn het volgende:
Ik google even en ik zie dat sommige bedrijven met klem adviseren geen gekleurd zand op de tegels achter te laten.
http://www.mholf-sierbestrating.nl/contents/nl/d404.html
[..]
Tja, het is dat ik het nu lees, anders had ik ook geen idee....
Dat denk ik niet, daar is geen zand op geweest. Het zal ooit wel verweren, maar anders.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:05 schreef Adelante het volgende:
Zonde van de nieuwe tegels idd, maar je er toch maar overheen zetten is denk ik het enige wat rest. Na verloop van tijd zullen nl de andere tegels ook zo zijn.
Voorzichtig uiteraard, dat ging prima hoor!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:09 schreef AnneX het volgende:
Met de achterkant van de hark ???
* trekt wenkbrauwen op...
kras - kras * bedekt oren...
Het invegen "moest" ik doen van de hovenier met een zachte bezem dwars/ schuin op de voegen om ze goed gevuld te krijgen.
En met zg. scherp zand = grijzig.
Vraag me eigenlijk af of degene waar ze de tegels heeft gekocht, deze ook heeft gelegd of dat ze ze zwart heeft laten leggen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:40 schreef AnneX het volgende:
En ik ben het met je eens dat het zeer teleurstellend is terwijl je denkt dat je goed hebt gedaan.
Ook vind ik het onbegrijpelijk dat de prof ervanuitgaat dat jij wel weet hoe of wat.
Daarvoor heb jij hem ingehuurd.
Tja dan vraag je er ook om, iedereen weet nu toch onderhand wel dat je nooit of te nimer met huppelepup moet voegen, neem dan in ieder geval het echte merk huppelpup.quote:Tot je geruststelling kan ik je zeggen, dat de vergelijkbare tegels bij de buren in cement gelegd en met zwarte
huppelepup gevoegd in 2008 er ook zo vlekkerig uitzien.
quote:Met andere woorden: ik denk dat het nieuwe er eerder af is, dan jij je wenste.
Dan nog zou ik de tegellegger niet met rust laten en nog even blijven lastigvallen tot je op de een of andere manier genoegdoening hebt/voelt/krijgt.
Dat inderdaad, maar zand erop laten liggen wordt nooit aangeraden, hooguit een dag.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:02 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Dat zand erin vegen is op zich logisch, een beetje inwateren is ook goed.
Wit, en door een stratenmaker die de verkoper aanraadde (doen ze zelf niet).quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:28 schreef klipper het volgende:
[..]
Vraag me eigenlijk af of degene waar ze de tegels heeft gekocht, deze ook heeft gelegd of dat ze ze zwart heeft laten leggen.
[..]
Ik hoor het voor het eerst.quote:Volgens de verkoper van de tegels, hadden we er nooit normaal geel zand op mogen leggen en laten liggen. Volgens hem is dat algemeen bekend, en had hij ons ook niet hoeven waarschuwen dat deze tegels daar zo gevoelig voor zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |