quote:
Midden Oosten.quote:Op maandag 30 augustus 2010 13:42 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Wat voor keuzevak heb je gekozen?
Het irriteert me mateloos dat BB eruit ligt, hoe kun je het voor elkaar krijgen om dat stuk te maken midden in de herkansingsperiode
Toch adequaat dat ze zich bewust is van de risico'squote:Op maandag 30 augustus 2010 18:03 schreef iofn het volgende:
Seam, ik had een van je vriendinnetjes op het spreekuur vandaag. Meisje van 13 die een SOA-test wilde omdat ze in het heetst van de strijd de condooms vergeten was![]()
Ik had de Moët al koud staanquote:
Trivia: Moët is een oorspronkelijk nederlandse achternaam en spreekt men uit met een t.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 09:10 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Ik had de Moët al koud staan![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
Chirurg? Ik?quote:
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 15:59 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Chirurg? Ik?
Ga iemand anders beledigen.
Ja echt wel interessant, nadenken over de dosis prednisonquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 18:53 schreef June. het volgende:
Ik word ook geen chirurg, alleen dat had ik niet zo moeten zeggen volgens mijNu komen ze met allerlei flauwe internisten grappen
Wanneer het een beetje interessant wordt is het 'icc Interne'..
Nee, dat lijkt me ook niets. Ja, we hebben een MRI gemaakt en we weten wat u heeft, maar helaas doen we er niks aanquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 18:56 schreef dotKoen het volgende:
Oh god, de geneeskundevariant van patat vs. friet.
Neurologie FTW!
Jij weet heus wel wat ik bedoelquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 18:55 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ja echt wel interessant, nadenken over de dosis prednisonDaar wil je je toch niet mee bezighouden
Pas op met wat je zegt hequote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:09 schreef June. het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt me ook niets. Ja, we hebben een MRI gemaakt en we weten wat u heeft, maar helaas doen we er niks aan
Ik zal niet zeggen waar dat wasquote:*geeft folder over herseninfarct en aspiratie*
Ik kom over 15 minuten bij u terug.
[...]
Heeft u nog vragen?
Haha. Natuurlijk is het lang niet altijd zo, maar vaak wel. Het coschap zelf vond ik ook wel super interessant qua stof, alleen het is veel symptoombestrijding. Dat trekt me gewoon niet zo.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:09 schreef Repeat het volgende:
[..]
Pas op met wat je zegt he
Ik vond neuro wel leuk eigenlijk! Als je een beetje doorkrijgt hoe het werkt dan!
Beter dan de anaalreflex.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:17 schreef Honeymooner het volgende:
Jaa, dat vind ik dus ook precies zo van neuro. Vind het allemaal echt interessant! Vond alleen de voetzoolreflex altijd onwijs smerig, ik wil niet aan andermans voeten zitten..
http://www.zshare.net/audio/7992225821800940/quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:10 schreef intoxicated het volgende:
Slechtnieuwsgesprek op de neurologie:
[..]
Ik zal niet zeggen waar dat was
Amateur transplantsquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:28 schreef dotKoen het volgende:
[..]
http://www.zshare.net/audio/7992225821800940/
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 18:56 schreef dotKoen het volgende:
de geneeskundevariant van patat vs. friet.
Nou ja, 'moet' is altijd een beetje overdreven, een laptop is niet noodzakelijk voor de studie geneeskunde.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:50 schreef milowww het volgende:
Ik moet een laptop kopen voor mijn studie, welke raden jullie mij aan?
Anesthesiologen zijn wel bazenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:37 schreef June. het volgende:
[..]
Amateur transplants![]()
Deze klopt trouwens wel aardig![]()
macs zuigen. en een laptop is handig, maar ik heb in 4 jaar studie nog maar 1 meisje consequent met een laptop bij colleges zien zitten (die er overigens meestal een spelletje op zat te spelen)quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:52 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Nou ja, 'moet' is altijd een beetje overdreven, een laptop is niet noodzakelijk voor de studie geneeskunde.
Maar: een MacBook Pro 13"
Ah, van internist vs. chirurg naar mac vs. pc. In beide gevallen wint de eerstgenoemdequote:
quote:en een laptop is handig, maar ik heb in 4 jaar studie nog maar 1 meisje consequent met een laptop bij colleges zien zitten (die er overigens meestal een spelletje op zat te spelen)
Kwestie van inventariseren van wat je van je laptop verwacht, dan kom je vanzelf wel uit bij laptops die geschikt zijn.
QFT.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:17 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ah, van internist vs. chirurg naar mac vs. pc. In beide gevallen wint de eerstgenoemde![]()
[..]
quote:Aiossen chirurgie hebben het zwaar
Moe en rusteloos zijn ze, geplaagd door slaperigheid, hoofd- en rugpijn. Arts-assistenten in opleiding tot chirurg zijn minder gezond dan vergelijkbare hoog-opgeleide professionals. Meer dan de helft heeft 4 of meer gezondheidsklachten. Bijna driekwart van de klachten heeft een relatie met langdurige stress. Jonge en vrouwelijke assistenten hebben meer klachten dan mannelijke ouderejaars. Steun van ‘bazen’ is voor alle aios een sterke beschermende factor. Vooral vrouwelijke arts-assistenten hebben tevens veel baat bij steun van collega’s.
Dat zijn enkele conclusies van een onderzoek onder Nederlandse aiossen chirurgie door de Radboud Universiteit (Medical Education. 2010;44:835-44). In 2007 kregen alle circa 400 arts-assistenten een enquête in de bus met gevalideerde vragenlijsten op het gebied van gezondheid, sociale steun, arbeidsomstandigheden en autonomie. Er kwamen 257 formulieren terug.
Verreweg de meeste aiossen (84%) werkten meer dan 48 uur per week. Het verschil in gezondheid tussen de assistenten met de kortste en de langste werkweken was net niet significant (p = 0,068).
Opmerkelijk was dat de aiossen minder autonoom zijn in hun werk dan beginnende verpleegkundigen, aan wie eerder dezelfde vragenlijst was voorgelegd. Op het gebied van steun van collega’s scoorden de aanstormende chirurgen juist beter dan andere professionals. In academische ziekenhuizen krijgen assistenten minder autonomie en sociale steun dan in perifere opleidingsklinieken.
Een van de aanbevelingen is dan ook de opleiding vooral buiten de academie te laten beginnen. Ook zouden supervisoren zich goed moeten realiseren hoe belangrijk hun steun is voor de gezondheid van arts-assistenten.
Een kanttekening bij de verklaringen van de onderzoekers voor de matige gezondheid van aiossen is de lage Nagelkerke R2 van 0,16 in hun logistische regressiemodel. Dat betekent dat de – vooral werk-gerelateerde – variabelen in het model slechts een klein deel van de variatie in gezondheid verklaren.
http://www.ntvg.nl/public(...)n-het-zwaar/volledig
Ja, dat doet het vast goed bij de bazenquote:Ook zouden supervisoren zich goed moeten realiseren hoe belangrijk hun steun is voor de gezondheid van arts-assistenten.
Heerlijk, de periferie, nog een echte speeltuinquote:In academische ziekenhuizen krijgen assistenten minder autonomie en sociale steun dan in perifere opleidingsklinieken.
Maar veel implicaties voor aios heeft het toch niet? Je loopt toch altijd een even lange periode in een UMC?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:32 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Heerlijk, de periferie, nog een echte speeltuin
Als ik zulke zinnen lees ben ik blij dat ik geen wiskundige/statistische opleiding o.i.d. heb gekozenquote:
Over statistiek gesproken, moet morgen nog beginnen met leren voor mijn KWM herkansingquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 23:53 schreef fusionfake het volgende:
[..]
Als ik zulke zinnen lees ben ik blij dat ik geen wiskundige/statistische opleiding o.i.d. heb gekozen
KWM is een eitje, ik ken echt niemand die in de herkansing lager dan een 7 heeft gehaaldquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 23:54 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Over statistiek gesproken, moet morgen nog beginnen met leren voor mijn KWM herkansing.
Maar het klopt welquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:32 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Heerlijk, de periferie, nog een echte speeltuin
Succes, ik zou gewoon de ''wat moet je weten" pagina v/h blokboek even afwerken, dan moet het wel lukken.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 23:54 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Over statistiek gesproken, moet morgen nog beginnen met leren voor mijn KWM herkansing.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |