abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85691160
Wie kan zich dit fragment nog herrineren:

http://nos.nl/video/7015-frank-de-grave-souffleert-voorhoeve.html

Tijdens het debat over het reiskostenforfait dat zou leiden tot de kabinetscrisis tussen CDA en VVD in 1989. Een zeldzame kijk in hoe het er werkelijk aan toegaat tijdens kamerdebatten. Volgens mij was Balkenende de Voorhoeve van deze tijd en Verhagen de Frank de Grave van deze tijd. Sneakt achter iedereens rug om en blijft zelf veilig buiten schot :{w

Maxime Verhagen heeft toch zijn beste tijd gehad zeg, hij is het laatste stukje rotting in het CDA, pas wanneer hij opdondert kan die partij zijn imago weer oppoetsen en terugwinnen.
Een heer met stijl
pi_85691313
Die man heeft zoveel macht en invloed, die willen ze niet kwijt al was het de duivel.
pi_85692337
Ik vind 't toch ook weer knap hoe het hele CDA er volgens de media over klaagt dat ze zo slecht geïnformeerd worden en Verhagen doodleuk totaal ontkent dat dit thema speelt in de fractie...

Iemand moet hier toch liegen...
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_85700027
Maxime Verhagen is één van de meest gehaaide en geslepen ratten die er in Den Haag rondlopen.
pi_85701493
Geen idee hoe het achter de schermen werkt, maar de stijl van het CDA vond ik in de jaren Balkenende buitengewoon autoritair.
The view from nowhere.
pi_85701985
Ja maxime is een lelijke serpent

Een zogenaamde smerige onderkruiper een gladakker.
Maar dat weet iedereen al hoor

Wel opmerkelijk hoeveel van die akelige mannetjes Balkenende om zich heen wist te verzamelen.
Waarvan M wel de gladste is

[ Bericht 16% gewijzigd door Verburg_K op 25-08-2010 21:20:55 ]
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_85702754
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:27 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

Maxime Verhagen heeft toch zijn beste tijd gehad zeg, hij is het laatste stukje rotting in het CDA, pas wanneer hij opdondert kan die partij zijn imago weer oppoetsen en terugwinnen.
Het hele CDA is rot. Na het vierde mislukte kabinet van Balkenende is in een vergadering van 5 minuten besloten dat Balkenende opnieuw lijsttrekker zou worden. Na de dramatisch verlopen verkiezingen was er wederom een vergadering van 5 minuten nodig om Verhagen als opvolger te kiezen, terwijl overduidelijk is dat Verhagen de schuldige van de kabinetscrisis was.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_85709797
Als Verhagen de onderhandelingen opblaast en dit allemaal een wassen neus bleek, dan mag hij het land verlaten. Dan weten we het, Tijdens de verkiezingen spreken in het landsbelang, maar als er onderhandelingen komen vanuit partijbelang, wat we bij Cohen ook al zagen.

En dat vlak voor prinsjesdag, hey hallo mensen daar! dit land heeft een regering nodig!
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:55:47 #9
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_85710014
En als menselijke blokkade presteert hij ook al niet naar behoren :N
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_86844528
Ik zou graag eens zien dat onze kroonprins en plein publiek werd ontmaskert als een blind om zich heen slaande, uit zuivere eerzucht gedreven, egotripper met de intelligentie van een kleuter.

pi_86847990
De paapse invloeden van Verhagen zijn slecht voor het CDA.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_86853169
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 20:30 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Het hele CDA is rot. Na het vierde mislukte kabinet van Balkenende is in een vergadering van 5 minuten besloten dat Balkenende opnieuw lijsttrekker zou worden. Na de dramatisch verlopen verkiezingen was er wederom een vergadering van 5 minuten nodig om Verhagen als opvolger te kiezen, terwijl overduidelijk is dat Verhagen de schuldige van de kabinetscrisis was.
Wel grappig hoe hardnekkig die misverstanden blijken.

De kabinetten van Balkenende zijn slechts twee keer in te korte tijd gevallen (het vallen zelf is op geen enkele manier speciaal te noemen). Beide keren buiten de schuld van het CDA om.

Geen dank. :s)
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 26 september 2010 @ 11:38:54 #13
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_86854732
quote:
Op zondag 26 september 2010 09:59 schreef waht het volgende:

[..]

De kabinetten van Balkenende zijn slechts twee keer in te korte tijd gevallen (het vallen zelf is op geen enkele manier speciaal te noemen). Beide keren buiten de schuld van het CDA om.

Vier keer viel een CDA-kabinet en vier keer was het de schuld van een ander :') yeah, right!
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_86855501
quote:
Op zondag 26 september 2010 11:38 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Vier keer viel een CDA-kabinet en vier keer was het de schuld van een ander :') yeah, right!
Weet je hoeveel kabinetten sinds de tweede wereldoorlog zijn gevallen?

Allemaal, behalve 4. Dus ga alsjeblieft niet zeiken over het vallen van een kabinet na een aantal jaar.

Maar goed, maak jezelf wijs wat je wilt.
  zondag 26 september 2010 @ 12:11:00 #15
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_86855551
Verschil is wel dat de laatste CDA-Kabinetten vielen door intern gesteggel en backstabbing in de gelederen, terwijl veel van de andere Kabinetten zijn gevallen door moties e.d. in de TK.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_86855761
quote:
Op zondag 26 september 2010 12:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Verschil is wel dat de laatste CDA-Kabinetten vielen door intern gesteggel en backstabbing in de gelederen, terwijl veel van de andere Kabinetten zijn gevallen door moties e.d. in de TK.
Afspiegeling van de samenleving.
pi_86872399
ja we willen zo graag politiek correct zijn, begeleidingen, integreren, pappen en nathouden en alles wat krom is rechtpraten tot we scheel zien, maar Verhagen is deel van een nieuw deel realistische CDA ers
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_86919283
quote:

[..]

"Slechts twee keer in te korte tijd." Ik herhaal het even een paar keer in mijn hoofd hoor.
Nee, sorry het werkt niet. Het blijft negatief.
En het CDA zat in die kabinetten, ze zijn dus per definitie niet zonder schuld. Zo werkt het in een kabinet namelijk.
  maandag 27 september 2010 @ 22:54:43 #19
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_86924531
Maxime Verhagen zal voor mij altijd de man blijven die zich ten koste van de Nederlandse doden in Irak uit de anonimiteit wurmde. Walgelijk sujet.
Life is what you make it.
pi_86927740
quote:

[..]

Inderdaad, zie de volgende quote
quote:
Enkel en alleen omdat jij het zegt niet waar? (Een CDA'er in hart en nieren) :')
quote:
Ik zou er nog zo een smiley achter hebben gezet, wellicht dat je dan sneller gelooft in wat je jezelf probeert wijs te maken :D
Een heer met stijl
pi_86927929
quote:
Op zondag 26 september 2010 12:09 schreef waht het volgende:

[..]

Weet je hoeveel kabinetten sinds de tweede wereldoorlog zijn gevallen?

Allemaal, behalve 4. Dus ga alsjeblieft niet zeiken over het vallen van een kabinet na een aantal jaar.
Het enige verschil was dat geen van de bewindslieden toen zei 'het was niet onze schuld, maar die van onze coalitiepartners'. Ze namen hun verantwoordelijkheid, gaven fouten toe en respecteerden de wil van de Tweede Kamer, iets wat het CDA onder Balkenende nooit gekund heeft en wat uiteindelijk tot hun val heeft geleid (Uruzgan, Tweede Kamer was tegen; Commissie Davids en dergelijke).
quote:
Maar goed, maak jezelf wijs wat je wilt.
Iets waar jij kennelijk nogal goed in bent, overigens er zijn 3 kabinetten Balkenende gevallen en niet 2. Balkenende III zou overigens ook gevallen zijn, wederom over Rita Verdonk, hetzij dat het kabinet al demissionair was en de verkiezingen al gehouden waren:

quote:
Op 13 december dreigde voor Balkenende III een crisis na een aangenomen motie van afkeuring tegen minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) wegens haar weigering om een meerderheidsbesluit van de Tweede Kamer uit te voeren. VVD-fractievoorzitter Mark Rutte had al voor de stemming gedreigd met het opstappen van de VVD-ministers in het geval een dergelijke motie aangenomen zou worden.[1] Na lang kabinetsberaad werd besloten dat de VVD in het belang van het land in de regering zou blijven, en dat de portefeuille vreemdelingenzaken onder verantwoordelijkheid van minister Hirsch Ballin zou komen te vallen.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kabinet-Balkenende_III
Een heer met stijl
pi_86927991
quote:
Op maandag 27 september 2010 21:29 schreef JellieVrolijk het volgende:

[..]

"Slechts twee keer in te korte tijd." Ik herhaal het even een paar keer in mijn hoofd hoor.
Nee, sorry het werkt niet. Het blijft negatief.
En het CDA zat in die kabinetten, ze zijn dus per definitie niet zonder schuld. Zo werkt het in een kabinet namelijk.
Onzin, niet iedereen is per definitie schuldig in een vallend kabinet. De bende van de LPF was de bende van de LPF. Balkenende III is niet eens een volwaardige derde kabinet van Balkenende te noemen.

Het wordt steeds rooskleuriger voor Balkenende die twee kabinetten van totaal drie kabinetten lang heeft weten te leiden waarbij de eerste buiten zijn fout om faalde.
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 00:22 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Enkel en alleen omdat jij het zegt niet waar? (Een CDA'er in hart en nieren) :')
Ha, nee. ;) Het CDA is niet mijn partij.

Maar onzin is onzin. Gezien de vele onzin die er omtrent het CDA en Balkenende wordt geplaatst ben ik genoodzaakt hier tegenin te gaan. Op FOK! is dat altijd prijs natuurlijk.
pi_86928073
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 00:29 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
-knip-
Ach ja, Verdonk...
pi_86928268
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 00:32 schreef waht het volgende:

[..]

Onzin, niet iedereen is per definitie schuldig in een vallend kabinet. De bende van de LPF was de bende van de LPF. Balkenende III is niet eens een volwaardige derde kabinet van Balkenende te noemen.
Geen onzin, Balkenende kon de LPF niet aan, goed hij was misschien onervaren, maar dan moet je er ook niet gaan zitten als premier. Een premier is een peoples-manager, een leider die zijn schaapjes bij elkaar weet te houden en de neuzen 1 kant op weet te krijgen, hier faalde Balkenende jammerlijk in. Hij was volledig afwezig, stuurde nog een dom kaartje naar de Tweede Kamer ook en Zalm trad uiteindelijk op. Falen van JP in de ruimste zin van het woord.
quote:
Het wordt steeds rooskleuriger voor Balkenende die twee kabinetten van totaal drie kabinetten lang heeft weten te leiden waarbij de eerste buiten zijn fout om faalde.
[..]
Eerste kabinet is al besproken, nu de tweede, door een blunder zijnerzijds tijdens een debat 'de minister moet er ook mee kunnen leven', bevestigde hij openlijk de fout van Verdonk en daarmee dat zijn optreden nep was: namelijk het verdedigen van iemand die fout is. Hierdoor ontstond er in een conflict in een kabinet dat hij leidde en dit viel hierdoor.

Dan Balkenende III, een rompkabinet, dat is waar. Maar wederom viel dit kabinet niet door de oppositie, maar door intern gesteggel tussen VVD'ers en CDA'ers, een kwestie binnen Balkenendes kabinet

Balkenende IV, het is altijd maar raak schieten op de PVDA, maar die hielden zich aan het regeerakkoord en aan de wil van de Tweede Kamer. De omstandigheden zijn veranderd werd er gezegd, wie bepaald dat? Juist de Tweede Kamer, de controlerende macht die de regering terug kan fluiten indien nodig. Balkenende heeft meerdere malen geprobeerd de Tweede Kamer te omzeilen. Dit is dictatoriaal, je moet wel heel arrogant of zeer stompzinnig zijn als je denkt dat je dit orgaan wel even in je eentje kan vervangen :')
quote:
Ha, nee. ;) Het CDA is niet mijn partij.
Nog minder het mijne
quote:
Maar onzin is onzin. Gezien de vele onzin die er omtrent het CDA en Balkenende wordt geplaatst ben ik genoodzaakt hier tegenin te gaan. Op FOK! is dat altijd prijs natuurlijk.
Fok! is altijd zeer CDA gezind geweest en ongelooflijk anti-PvdA en anti-links, het feit dat ze zich hier zelfs tegen het CDA keren en het feit dat het lager staat dan ooit (verkiezingsuitslag en peilingen) bevestigd voor mij alleen maar dat ze veel te ver zijn gegaan. Zo ver dat de kiezer (nou ja behalve jij dan) dwars door ze heen kijkt. At last :')
Een heer met stijl
pi_86928901
Interressant stuk:

http://www.depers.nl/binnenland/441808/Bos-draait-eens-niet.html

Proberen te overleven door het afmaken van een ander :')
Een heer met stijl
pi_86931046
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 00:42 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Geen onzin, Balkenende kon de LPF niet aan, goed hij was misschien onervaren, maar dan moet je er ook niet gaan zitten als premier. Een premier is een peoples-manager, een leider die zijn schaapjes bij elkaar weet te houden en de neuzen 1 kant op weet te krijgen, hier faalde Balkenende jammerlijk in. Hij was volledig afwezig, stuurde nog een dom kaartje naar de Tweede Kamer ook en Zalm trad uiteindelijk op. Falen van JP in de ruimste zin van het woord.
Dat vind ik te kort door de bocht. Wij weten niet wat Balkenende allemaal heeft gedaan. Bovendien is in Nederland de leider alles behalve de allesbepalende factor. Als het goed gaat is het in Nederland zeker niet de verdienste van de baas, als het fout gaat mag hij worden opgeknoopt.
quote:
Eerste kabinet is al besproken, nu de tweede, door een blunder zijnerzijds tijdens een debat 'de minister moet er ook mee kunnen leven', bevestigde hij openlijk de fout van Verdonk en daarmee dat zijn optreden nep was: namelijk het verdedigen van iemand die fout is. Hierdoor ontstond er in een conflict in een kabinet dat hij leidde en dit viel hierdoor.
Drie jaar!!! Drie jaar heeft Balkenende II gezeten. En dan doet zo'n dom zinnetje gelijk alles teniet? Spijkers op laag water...
quote:
Dan Balkenende III, een rompkabinet, dat is waar. Maar wederom viel dit kabinet niet door de oppositie, maar door intern gesteggel tussen VVD'ers en CDA'ers, een kwestie binnen Balkenendes kabinet
Zeker, binnen het kabinet. Waar Balkenende de premier van was. Toch bestaat het kabinet uit meerdere persoonlijkheden die allen een eigen verantwoordelijkheid dragen, ook al zou Balkenende eindverantwoordelijke zijn.
quote:
Balkenende IV, het is altijd maar raak schieten op de PVDA, maar die hielden zich aan het regeerakkoord en aan de wil van de Tweede Kamer. De omstandigheden zijn veranderd werd er gezegd, wie bepaald dat? Juist de Tweede Kamer, de controlerende macht die de regering terug kan fluiten indien nodig. Balkenende heeft meerdere malen geprobeerd de Tweede Kamer te omzeilen. Dit is dictatoriaal, je moet wel heel arrogant of zeer stompzinnig zijn als je denkt dat je dit orgaan wel even in je eentje kan vervangen :')
Jij wilde waarschijnlijk niet dat Nederland in Uruzgan zou blijven. Ik vind het bestempelen als 'dictatoriaal' overdreven. Zo arrogant hoef je bovendien niet te zijn. Welkom op aarde. ;)
quote:
Fok! is altijd zeer CDA gezind geweest en ongelooflijk anti-PvdA en anti-links, het feit dat ze zich hier zelfs tegen het CDA keren en het feit dat het lager staat dan ooit (verkiezingsuitslag en peilingen) bevestigd voor mij alleen maar dat ze veel te ver zijn gegaan. Zo ver dat de kiezer (nou ja behalve jij dan) dwars door ze heen kijkt. At last :')
Dat moet dan aan het begin van FOK! geweest zijn. Sinds ik hier ben worden christelijke partijen door de meesten geminacht.
pi_86946340
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 08:40 schreef waht het volgende:

[..]

Dat vind ik te kort door de bocht. Wij weten niet wat Balkenende allemaal heeft gedaan. Bovendien is in Nederland de leider alles behalve de allesbepalende factor. Als het goed gaat is het in Nederland zeker niet de verdienste van de baas, als het fout gaat mag hij worden opgeknoopt.
[..]
Hierover verschillen we van mening, ik weet wel dat zijn voorgangers moeilijkere crises hebben bezworen.
quote:
Drie jaar!!! Drie jaar heeft Balkenende II gezeten. En dan doet zo'n dom zinnetje gelijk alles teniet? Spijkers op laag water...
[..]
Drie jaar die beslist niet zonder slag of stoot gingen, dit was gewoon de spreekwoordelijke druppel.

quote:
Zeker, binnen het kabinet. Waar Balkenende de premier van was. Toch bestaat het kabinet uit meerdere persoonlijkheden die allen een eigen verantwoordelijkheid dragen, ook al zou Balkenende eindverantwoordelijke zijn.
[..]
Wat ik dus al zei, een goede premier zorgt dat dit bezworen kan worden, al die kabinetten die voor Balkenende gevallen zijn, vielen doorgaans door een conflict tussen kabinet en kamer, niet door conflicten onder bewindslieden, daar zijn de Balkenende-kabinetten uniek in. Maarja het ligt vast aan al die bewindslieden en niet aan hun voorzitter nietwaar? :')
quote:
Jij wilde waarschijnlijk niet dat Nederland in Uruzgan zou blijven. Ik vind het bestempelen als 'dictatoriaal' overdreven. Zo arrogant hoef je bovendien niet te zijn. Welkom op aarde. ;)
[..]
Ik vind het dictatoriaal als een handjevol mensen (2 in dit geval) denkt te kunnen bepalen wat goed voor ons is, die fases hebben we in onze beschaving al doorlopen en we zijn gekomen tot een brede volksvertegenwoordiging die doorslaggevend is in dergelijk grote besluiten. Je kan niet denken 'ah hierover is de Tweede Kamer het met ons eens dus daar mogen ze over stemmen, maar tegen dit besluit zullen tegen stemmen, dus dit houden we buiten ze'. Dit is corrupt en je drijft je zin door, dus dictatoriaal.

En 'welkom op aarde', leuke dooddoener weer, omdat het toch altijd wel gebeurd is het goed en hoeft er niks meer tegen gedaan te worden zeker.
quote:
Dat moet dan aan het begin van FOK! geweest zijn. Sinds ik hier ben worden christelijke partijen door de meesten geminacht.
Dit was tot de verloren verkiezingen, waarom denk je overigens dat ze die verloren hebben? :')
Een heer met stijl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')