quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:58 schreef Young_David het volgende:
Die mappenfunctie is top. Heb nu onder andere allemaal mapjes en submapjes met albums. Wat leuk is dat je ook de hele map kan afspelen. Nadeel daarvan is dat hij dan de nummers niet standaard sorteert, het werkt dus eigenlijk alleen goed met playlists die toch het beste random afgespeeld moeten worden (heb 3 van dat soort playlisten met 200+ nummers, dus zit helemaal goed)
Ander nadeel is dat het erg slecht vertaald wordt naar de symbian app. Ik verwacht daar nog een update van
Supperrr handigquote:
[1] ??? Waar is de voetnoot?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:42 schreef Citizen.Erased het volgende:
Spotify is een Zweeds bedrijf, opgericht in 2006, dat muziek als stream aanbiedt. De gebruiker kan uit een database van miljoenen nummers bepalen welke muziek hij wil luisteren. Om opbrengsten te genereren wordt de uitzending door reclame onderbroken, maar tegen betaling is dit afkoopbaar. De dienst wordt gezien als alternatief voor iTunes.[1]
Ja, ik snap wel wat je bedoeltquote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:52 schreef sharrelah het volgende:
Snapt iemand hoe ze dat ooit hebben geregeld?
10 euro betaal je per maand (duurste versie)
wie krijgt dat geld dan ?
iedereen een deel of naar de gene waar het muziek het meest van wordt geluisterd?
maar dan zou je kunnen meeliften als muziekuitgever op een ander muziekuitgeverse beluisterde nummers.
als iedereen een deel krijgt nartuurlijk.
snapt iemand dit eigelijk wel /\
Ik vind het handig om snel even iets te checken, een voordeel t.o.v. bijvoorbeeld Last.FM, is dat je zelf kan kiezen wat je gaat luisteren. Maar ik zie zelf niet het echt nu om er echt voor te gaan betalen, dan koop ik liever cd's.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 08:46 schreef cafca het volgende:
Ik heb het een tijdje geprobeerd, maar ik zie er niet echt heel veel voordelen in.
Dat dus.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:25 schreef ranja het volgende:
Ik vind het erg handig, je kunt sommige albums gewoon luisteren om te kijken of het wat is... valt het tegen dan luister je het nooit weer.
Het gaat sneller dan downloaden omdat je alleen maar een liedje of album hoeft te zoeken en je kunt meteen luisteren.
20 uur per maand is voor mij ruim voldoende...
Voor niks gaat de zon op hč.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 13:01 schreef Nothingwoman het volgende:
Best oké, behalve die reclames tussendoor
Je kunt zoeken op label, label:matador als zoekopdracht geven. Dan vind-ie 73 artiestenquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:07 schreef Orbis het volgende:
Goed, daar kan ik op zich wel zonder. Maar een ontbrekend Dirty, Goo of Daydream Nation zou een dealbreaker zijn. Overigens net als het ontbreken van Matador-artiesten als Pavement en Yo La Tengo.
bij mij vind hij er 90.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:28 schreef ranja het volgende:
[..]
Je kunt zoeken op label, label:matador als zoekopdracht geven. Dan vind-ie 73 artiesten
Het is vooral dat de optie om muziek te spelen via je telefoon me erg aanspreekt. En dan zou het wel mooi zijn als ik ook mijn favoriete platen kon luisteren, naast natuurlijk de nieuwe suggestiesquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:15 schreef ethiraseth het volgende:
Yo La tengo staat vanaf de jaren 90 erop, Pavement maar een paar albums. Maar je kan je eigen mp3's gewoon in het programma gooien dus eh.
Ik zie het nut ook niet zo om spotify te nemen om alleen maar naar mijn favoriete bands te luisteren, en te zeggen dat als ze albums van artiest X (albums die ik zelf allemaal al heb) niet hebben ik het niet hoef. Ik gebruik het juist om nieuwe dingen te vinden. Als ik alleen maar naar dezelfde albums wil luisteren als hiervoor heb ik het inderdaad niet nodig.
Heb je eigen mp3's geimporteerd waarbij ook Matador artiesten? Dat zou de 90 kunnen verklaren.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:32 schreef ethiraseth het volgende:
bij mij vind hij er 90.![]()
Wat ik wel irritant vind is dat je dan dit te zien krijgt:
maar niet op "and 54 more" kan drukken om de volledige lijst te krijgen.
Bij mij vind hij er ook 90. Dus het ligt inderdaad niet aan het importeren.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:32 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
bij mij vind hij er 90.![]()
Wat ik wel irritant vind is dat je dan dit te zien krijgt:
[ afbeelding ]
maar niet op "and 54 more" kan drukken om de volledige lijst te krijgen.
Ik kan 'm gewoon vinden:quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:12 schreef Thas het volgende:
Ook merk ik dat er soms nummers gewoon worden weggehaald..
Zo was een week geleden Travie McCoy - Billionaire ft. Bruno Mars nog gewoon te beluisteren (lijkt me logisch, populair atm) , maar als ik er nu naar zoek is hij opeens weg..
Dit soort dingen zouden toch echt moeten ophouden voordat ik er voor zou gaan betalen
Dat is hem dus nietquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:17 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Ik kan 'm gewoon vinden:
http://open.spotify.com/track/47FMR44Xc8CPlEf8pBtBm8
Ik zou andersom erger vindenquote:Op zondag 8 augustus 2010 16:01 schreef JimmyJames het volgende:
Zit je lekker genesis of muse te beluisteren krijg je een spotje van Ilse DeLange voorgeschoteld
Dat dus.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:40 schreef Citizen.Erased het volgende:
Top. Gebruik het al een tijd.
Da's toevallig, ik heb net vanalles van Deep Purple gevonden.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 13:21 schreef Chevalric het volgende:
Enige nadeel (zoals al genoemd) is het ontbreken van muziek. Daar zitten ook hele grote artiesten bij, zoals Metallica, Deep Purple, Beatles, etc.
Je hebt gelijk! Die stonden er toen Spotify in Nederland begon nog niet op. Heb sindsdien niet meer gezocht, maar goed dat het er op staat nu!quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:35 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Da's toevallig, ik heb net vanalles van Deep Purple gevonden.Zou het er dan onlangs op gezet zijn?
Het is natuurlijk niet geheel gek dat platenmaatschappijen enigszins terughoudend zijn, het is hun brood.quote:Op maandag 9 augustus 2010 10:08 schreef Chevalric het volgende:
Tja, zolang de platenmaatschappijen dit soort initiatieven niet van harte steunen, zullen we als gebruikers daar last van ondervinden.
Maar dit kan meer geld opleveren dan het downloaden van een torrent, daar zien ze sowieso niks van. Spotify kan daar juist de concurentie mee aangaan.quote:Op maandag 9 augustus 2010 10:13 schreef Z het volgende:
Het is natuurlijk niet geheel gek dat platenmaatschappijen enigszins terughoudend zijn, het is hun brood.
nou boo hoo,quote:Op woensdag 11 augustus 2010 00:46 schreef Silv het volgende:
Geen FLAC ondersteuning, dus gebruik het niet meer.
Niks boo hoo. Als ik muziek wil luisteren wil ik dat met de beste kwaliteit mogelijk.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:35 schreef Gehenna het volgende:
[..]
nou boo hoo,ik vind dat ze met hun 320kbs mp3 de audiofiel al behoorlijk tegemoet komen.
Je kan echt niet het verschil horen tussen 320kbit mp3's en flac. Tenzij je een audiofiele geluidsinstallatie hebt én een van de weinige (als in minder dan 1% van de populatie) genetische freaks bent met exceptioneel gehoor. Doe maar eens wat double-blind tests met verschillende kwaliteiten mp3's en flac's, je zal falen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 01:21 schreef Silv het volgende:
[..]
Niks boo hoo. Als ik muziek wil luisteren wil ik dat met de beste kwaliteit mogelijk.
Ben benieuwd waardoor, aangezien Spotify op vele miljoenen nummers zit en de steun heeft van honderden platenmaatschappijen, waaronder de grote vier.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 04:52 schreef Ofyles2 het volgende:
De zoveelste mediatheek die binnen afzienbare tijd voorbijgelopen wordt...
Ik heb even een maand een Premium account gehad (toen het nog niet officieel in NL was) sindsdien ben ik weer teruggezet maar ben ik wel een 'Free' account user dan heb je wel onbeperkt per maand luisteren (met reclame) in tegenstelling tot het huidige max 20 uur luisteren gratis abo.quote:Op zondag 15 augustus 2010 02:47 schreef Ixnay het volgende:
Ik gebruik het best veel maar ik heb nog maar 10 uur over.
Ik heb er ook geen meer gekregen idd. Zou 'social' zijn als ze weer es wat uitdelen...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:34 schreef ethiraseth het volgende:
Zou wel fijn zijn als Spotify weer eens invites gaven. Kreeg er twee toen ik lid werd, en sindsdien niks meer.
Ja, moet dat ding elke keer wegklikken.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:39 schreef Young_David het volgende:
Maar ondertussen wel vervelen met een Share Spotify balk ...
Geen problemen nu hier, rest van de dag niet gekeken.quote:Op zondag 29 augustus 2010 14:07 schreef Malens het volgende:
Spotify zegt vandaag al de hele dag 'browsing failed. please try again'...
Meer mensen met dat probleem?
quote:Op maandag 30 augustus 2010 21:49 schreef krioro het volgende:
Zelf nog steeds Spotify niet gebruikt, niet aantrekkelijk genoeg voor mij.
Precies, dacht vantevoren ook dat het nisk voor mij zou zijn maar er zit genoeg in voor mijn (obscure) muzieksmaakquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:36 schreef ranja het volgende:
[..]
1 programmatje installleren en je kunt muziek luisteren. Kost minder dan 5 minuten dan staat het op je pc. Dan kun je daarna wel beslissen of er muziek opstaat die je aanspreekt of niet.
Dat heb ik al kunnen beslissen. "quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:36 schreef ranja het volgende:
[..]
1 programmatje installleren en je kunt muziek luisteren. Kost minder dan 5 minuten dan staat het op je pc. Dan kun je daarna wel beslissen of er muziek opstaat die je aanspreekt of niet.
Als het goed is zend de mobile variant 160 kbs Ogg Vorbis uit (zelfde kwaliteit als 192 kbs mp3), net zoals de gratis desktop variant.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:36 schreef Mr.Noodle het volgende:
Muziek wordt volgens mij met 320kbps uitgezonden, uitgaande dat een liedje ongeveer 3 minuten gemiddeld duurt. 6MB per nummer. Kun je ongeveer 340 nummers luisteren in een maand (bij 2GB). Zonder dat je dan andere diensten van internet gebruikt.
http://assets1.getsatisfa(...)_iphone_3g_stream_inquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:56 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ehm, dan ligt het volgens mij aan op welk mobiele platform je Spotify gebruikt. Ik geloof dat de iPhone bijvoorbeeld enkel AAC/Mp3 formaat ondersteund.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |