FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Iedere 10 min een trein
Juicyhilwoensdag 25 augustus 2010 @ 10:13
Vanaf september komt er een maand lang een proef op de route Amsterdam - Utrecht - Eindhoven. Dat las ik in een brief die ik van Prorail had gekregen als omwonende :7

Dat u het weet.

Met vriendelijke groenten,
Juicyhil
Lord_Brett_Sinclairwoensdag 25 augustus 2010 @ 10:15
dat is dus elke 5 min de overweg 30sec dicht :D
Fredwoensdag 25 augustus 2010 @ 10:18
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 10:15 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
dat is dus elke 5 min de overweg 30sec dicht :D
Welnee, dit zijn alleen nog maar de intercity's... er rijden ook nog stoptreinen op dat traject...
Zihuatanejowoensdag 25 augustus 2010 @ 10:32
Er rijden toch al 4x per uur een intercity en 2x per uur een stoptrein op die route??
Juicyhilwoensdag 25 augustus 2010 @ 10:34
Weet ik het, ik geef alleen maar door wat er in die brief staat. En oh ja, de proef duurt een maand.
Chinlesswoensdag 25 augustus 2010 @ 10:48
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 10:34 schreef Juicyhil het volgende:
Weet ik het, ik geef alleen maar door wat er in die brief staat. En oh ja, de proef duurt een maand.
Denk dan na koe
Juicyhilwoensdag 25 augustus 2010 @ 10:52
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 10:48 schreef Chinless het volgende:

[..]

Denk dan na koe
Ik ga nooit met de trein.
ZwartmetSuikerwoensdag 25 augustus 2010 @ 11:25
Hier zijn ze al heel lang mee bezig, proeven waren tot nu toe een succes.
dennistdwoensdag 25 augustus 2010 @ 11:30
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 10:32 schreef Zihuatanejo het volgende:
Er rijden toch al 4x per uur een intercity en 2x per uur een stoptrein op die route??
Er rijden nu:
2x IC Maastricht-Alkmaar
2x IC Eindhoven-Schiphol
2x ST Breda-Utrecht
2x ST Tiel-Utrecht

Daar komen bij:
2x IC Eindhoven-Amsterdam
2x ST Geldermalsen-Utrecht

Daarmee kom je met de IC's dus op Eindhoven-Utrecht tot een 10-minutendienst en met de stoptreinen tussen Geldermalsen en Utrecht.
Zihuatanejowoensdag 25 augustus 2010 @ 11:36
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:30 schreef dennistd het volgende:

[..]

Er rijden nu:
2x IC Maastricht-Alkmaar
2x IC Eindhoven-Schiphol
2x ST Breda-Utrecht
2x ST Tiel-Utrecht

Daar komen bij:
2x IC Eindhoven-Amsterdam
2x ST Geldermalsen-Utrecht

Daarmee kom je met de IC's dus op Eindhoven-Utrecht tot een 10-minutendienst en met de stoptreinen tussen Geldermalsen en Utrecht.
Aha. Thanks. :)
Dr_Flashwoensdag 25 augustus 2010 @ 11:42
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hier zijn ze al heel lang mee bezig, proeven waren tot nu toe een succes.
Z|e hebben dit vorig jaar ook een keer gedaan voor een paar weken bedoel je. Daar is veel van geleerd, om het zo maar eens te zeggen :') Één van de gevolgen was bijvoorbeeld dat bij het minste beetje vertraging treinen eruit gegooid werden of stations voorbij gereden werden om die tien-minuten-takt te kunnen halen.. Ben vooral benieuwd of en hoe het nu beter gaat.
ReisTwoensdag 25 augustus 2010 @ 11:59
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Z|e hebben dit vorig jaar ook een keer gedaan voor een paar weken bedoel je.
Vorig jaar duurde de proef slechts 5 dagen. Beetje weinig om echt duidelijke conlusies uit te trekken. Forensen moeten ook wennen aan de nieuwe dienstregeling. Ik ben bang dat dat ook bij vier weken niet echt lukt.
kwiwiwoensdag 25 augustus 2010 @ 12:01
Het zou wel handig zijn als je niet meer hoeft te kijken hoe laat de treinen vertrekken, of dat je niet meer hoeft te rennen omdat je anders een half uur staat te wachten :Y Ik vraag me alleen af of het gaat werken.. Ze hebben nu al zat moeite om op tijd te rijden.
ZwartmetSuikerwoensdag 25 augustus 2010 @ 12:02
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:59 schreef ReisT het volgende:

[..]

Vorig jaar duurde de proef slechts 5 dagen. Beetje weinig om echt duidelijke conlusies uit te trekken. Forensen moeten ook wennen aan de nieuwe dienstregeling. Ik ben bang dat dat ook bij vier weken niet echt lukt.
Los daarvan was het een succes, zeker gezien het feit dat ze daarvoor alleen gesimuleert hebben. Heb deze gezien en daarmee kunnen ze wel flinke simulaties doen.
Juicyhilwoensdag 25 augustus 2010 @ 12:03
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 12:01 schreef kwiwi het volgende:
Het zou wel handig zijn als je niet meer hoeft te kijken hoe laat de treinen vertrekken, of dat je niet meer hoeft te rennen omdat je anders een half uur staat te wachten :Y Ik vraag me alleen af of het gaat werken.. Ze hebben nu al zat moeite om op tijd te rijden.
Maar dan heb je geen spoorboekje meer nodig, dus rijden ze nooit 'op tijd'.
kwiwiwoensdag 25 augustus 2010 @ 12:04
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 12:03 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Maar dan heb je geen spoorboekje meer nodig, dus rijden ze nooit 'op tijd'.
Nee oke, maar om zo'n dienstregeling te kunnen handhaven zullen ze voor zichzelf toch wel op tijd moeten rijden.
Dr_Flashwoensdag 25 augustus 2010 @ 12:23
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 12:03 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Maar dan heb je geen spoorboekje meer nodig, dus rijden ze nooit 'op tijd'.
Of nooit "te laat". Dus nooit meer kosten voor het omroepen van vertraging, Geld-terug-regelingen etc. Daar is wel over nagedacht neem ik aan :P
Juicyhilwoensdag 25 augustus 2010 @ 12:25
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 12:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Of nooit "te laat". Dus nooit meer kosten voor het omroepen van vertraging, Geld-terug-regelingen etc. Daar is wel over nagedacht neem ik aan :P
Ik denk dat de geld-terug-regelingen wel blijven bestaan. Voor als er een storing is bijvoorbeeld.
DroogDokwoensdag 25 augustus 2010 @ 12:36
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 10:15 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
dat is dus elke 5 min de overweg 30sec dicht :D
:D is niet de juiste smilie ;( is beter
Dr_Flashwoensdag 25 augustus 2010 @ 12:39
Ik heb overigens nog nooit, echt nog NOOIT een overweg gezien die binnen 30 seconden na sluiting weer open ging :P
DeBassistwoensdag 25 augustus 2010 @ 13:29
de natte droom van socios :')
Sociosmaandag 30 augustus 2010 @ 14:14
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 13:29 schreef DeBassist het volgende:
de natte droom van socios :')
Neuh. Totaal niet eigenlijk.

Mooi dat de frequentie omhoog gaat, hoor. Maar ´spoorboekloos´ rijden, dat vind ik echt onzin.

Ook voor "Iedere Tien Minuten een Trein" zal er een dienstregeling zijn.
DeBassistmaandag 30 augustus 2010 @ 14:38
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:14 schreef Socios het volgende:

[..]

Neuh. Totaal niet eigenlijk.

Mooi dat de frequentie omhoog gaat, hoor. Maar ´spoorboekloos´ rijden, dat vind ik echt onzin.

Ook voor "Iedere Tien Minuten een Trein" zal er een dienstregeling zijn.
mooie kick

en bedankt voor de informatie :P
invinemaandag 30 augustus 2010 @ 14:44
Mooi dit :) stoppen deze treinen ook op amsterdam amstel?
ReisTmaandag 30 augustus 2010 @ 16:34
Ja, alle IC's stoppen gewoon waar ze normaal ook stoppen.
De proef gaat ook niet alleen over IC's er rijden ook extra stoppers tussen Utrecht en Geldermalsen.
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:14 schreef Socios het volgende:

Mooi dat de frequentie omhoog gaat, hoor. Maar ´spoorboekloos´ rijden, dat vind ik echt onzin.

Ook voor "Iedere Tien Minuten een Trein" zal er een dienstregeling zijn.
Het is ook spoorboekloos reizen, niet rijden.
Ascendancymaandag 30 augustus 2010 @ 20:26
Ik vraag me af hoelang zo'n overweg bij Geldermalsen nu dichtzit tijdens deze dienstregeling. De stoptreinen rijden daar relatief langzaam en er gaan 14 treinen per uur per richting.
Pro-rail meldt een gemiddelde sluitingstijd van 19 minuten per uur. Maar dat gemiddelde neemt ook overwegen mee die over minder drukke delen van de proef gaan.