Niets leukers dan Lezzer opnaaienquote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:11 schreef Vanyel het volgende:
Kom meisjes, wel een beetje lief zijn voor elkaar
Ik versta het allemaal wel, dat is niet het probleem. Ik vind elk dialect gewoon lelijker dan gewoon Nederlands. En ja er is een verschil tussen een accent en een dialect.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:21 schreef Vanyel het volgende:
Wat een onzin (dat tweede dan). Niet alles wat jij niet verstaat klinkt nergens naar. Er is ook nogal een verschil tussen dialect en 'plat'.
Maar er zijn er genoeg die in het dagelijks leven zonder dialect praten. Slechts met een accent.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:35 schreef lezzer het volgende:
er zijn niet echt veel mensen die echt abn praten hoor![]()
Hehe, ik vind dialecten meestal niet mooi, maar wel hilarischquote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:26 schreef Avey het volgende:
[..]
Ik versta het allemaal wel, dat is niet het probleem. Ik vind elk dialect gewoon lelijker dan gewoon Nederlands. En ja er is een verschil tussen een accent en een dialect.
Waar kom jij vandaan? Ik heb wel eens eerder mensen horen zeggen dat ze geen accent hadden, maar dat is meestal gewoon omdat ze door gewenning niet doorhebben dat hun eigen Nederlands nou niet echt accentloos is.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:52 schreef wonderer het volgende:
Niemand bij ons thuis had een accent, laat staan dialect.
Geboren in Gouda, leren praten in Veenendaal, altijd geprobeerd om dat afgrijselijke nep-Utrechts uit Veenendaal te negeren. Mijn vader komt uit Rotterdam en mijn moeder komt uit Arnhem, maar geen van beiden spreekt dialect/heeft een accent, omdat hún ouders daar weer niet vandaan kwamen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waar kom jij vandaan? Ik heb wel eens eerder mensen horen zeggen dat ze geen accent hadden, maar dat is meestal gewoon omdat ze door gewenning niet doorhebben dat hun eigen Nederlands nou niet echt accentloos is.
Misschien dacht lezzers nichtje dat je geen normaal Nederlands kunt leren spreken als je met dialect wordt opgevoed. Dat dacht men vroegah, maar daar zijn ze van teruggekomen. Tegenwoordig weet men dat met dialect opvoeden vergelijkbaar is met tweetalig opvoeden en juist heel goed voor je taalontwikkeling.
Dat dusquote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:21 schreef Vanyel het volgende:Tegenwoordig weet men dat met dialect opvoeden vergelijkbaar is met tweetalig opvoeden en juist heel goed voor je taalontwikkeling.
Hoewel ik me afvraag bij hoeveel mensen het een bewuste keuze is in plaats van iets dat ze gewoon doen zonder erbij na te denken.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |