abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 november 2010 @ 15:55:13 #251
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_88212090
Owja, de onderwaterweegtest _O-
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  maandag 1 november 2010 @ 15:59:10 #252
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_88212232
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_88225987
OK: ik was wat kort door de bocht met betrekking tot de "onderdompelmethode" en de "m.b.v. een knijper"
methode. Hierbij de verbeterde versie.

Er zijn verschillende manieren om het vetpercentage te meten en de meest gebruikte methoden zijn nogal onbetrouwbaar.
Vetmetingen van onbetrouwbaar tot betrouwbaar:
- Electronisch door op een weegschaal te staan: stuurt een klein stroompje door je onderlichaam en meet daardoor alleen het onderlichaam. Daarnaast: gevoelig voor het moment van de dag, de hoeveelheid die je gegeten en gedronken hebt, de mate van inspanning die je vooraf aan de meting hebt verricht.
- Electronisch met een module die je in je handen houdt: stuurt een klein stroompje door je bovenlichaam en meet daardoor alleen het bovenlichaam. Daarnaast: gevoelig voor het moment van de dag, de hoeveelheid die je gegeten en gedronken hebt, de mate van inspanning die je vooraf aan de meting hebt verricht.
- Electronische weegschaal gecombineerd met een module / handvaten die je in je handen houdt (bepaalde Tanita weegschalen kunnen dit): beter dan bovenstaande metingen, maar nog steeds: gevoelig voor het moment van de dag, de hoeveelheid die je gegeten en gedronken hebt, de mate van inspanning die je vooraf aan de meting hebt verricht.
- Huidplooimeter: met een soort knijper word op op een aantal plaatsen je huid gemeten. Is nauwkeuriger dan de electrische meetmethoden, maar wel erg afhankelijk van de plaatsen waar gemeten wordt. Zeker als je twee meting met elkaar wilt vergelijken is het moeilijk op exact dezelfde plekken te meten.
- Soortelijk gewicht methode. Hierbij wordt het gewicht gemeten (weegschaal) en het volulme (door het lichaam in water onder te dompelen). Zo kan het soortelijk gewicht bepaald worden, waar dan het vetpercentage uit afgeleid kan worden (bij een groter deel vet is het soortelijk gewicht lager).

Meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Body_fat_percentage

Mijn advies blijft:
Ik zou eerst eens zorgen dat het werkelijke vetpercentage professioneel gemeten wordt en indien ook daaruit komt dat het te laag is samen met een dieetist(e) een plan van aanpak maken om dit te verbeteren.
  maandag 1 november 2010 @ 21:48:16 #254
287877 AmNaBa
heeft het nagellakvirus
pi_88227713
Ook is het raadzaam om naar je geboortegewicht te kijken,
ik heb tot mijn 30e altijd onder het gebruikelijke gewicht gezeten.
Het er ook over gehad met de huisarts, en die heeft aangegeven dat het toen geen probleem was,
aangezien ik verder wel gezond was. Na mijn 30e is mijn stofwisseling wat langzamer gaan werken en kwam ik aan.
Zolang je je gezond voelt en je van jezelf weet dat je een goed eetpatroon hebt, zou ik me er niet al te druk om maken.
pi_88228708
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2010 21:00 schreef milowww het volgende:
Even voor de duidelijkheid ik hoef geen stijl check van jullie :P
[ afbeelding ]
Wat een kut foto, hier zie je toch helemaal geen ruk. Al was je 65kg met de zelfde lengte dan had ik nog geen verschil gezien.

Mocht je een foto willen plaatsen dan moet het toch echt wel in bikini!
  maandag 1 november 2010 @ 22:05:01 #256
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_88228736
Methode doet er inderdaad veel toe. Deze test uit de link hierboven ergens geeft meer dan 3 keer zo hoog dan de huidplooimeting :') http://www.simplefit.net/static_pages/Body-Fat-Calculator/
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_88311914
Nou, ik ben 1.64 en weeg 54 kilo. Heb dus maat 36, Jij waarschijnlijk 32?
  donderdag 4 november 2010 @ 08:49:41 #258
3542 Gia
User under construction
pi_88315403
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 15:45 schreef CarbonC het volgende:
Een vetpercentage van 3,2% is heel erg laag; volgens sommigen onder het gezonde minimum (voor optimaal functioneren moet er minimaal een bepaalde hoeveelheid vet op en rond de organen zitten).

De vraag is echter: hoe is die 3,2% gemeten?
Bij een sportschool. Het was een verplichte fittest van school uit.
ROC leerlingen moeten dat hier allemaal in hun eerste jaar MBO.

En misschien is het een onbetrouwbare methode, dan moet de arts maar doorverwijzen naar een dietist. 't Is overigens ook niet zo dat hij dikkere benen heeft dan armen of zo. Hij is gewoon overal even mager.

Op zijn stage-adres (restaurant, dus) had hij gezegd dat hij misschien op dieet moest. Zijn kookmaatje zei: "Huh? Jij op dieet?" Zij mijn zoon: "Ja, die eet!" Er werden meteen wat kipsateetjes en wat friet voor hem gebakken. Was wel grappig.

Overigens de uitslagen tot nu toe:
Maandag: 2856
Dinsdag: 2329
Woensdag: 1972 (daar moet nog frisdrank bij, maar ik weet niet hoeveel)

't Is, op maandag na, niet zo veel, maar toch ook niet zo weinig dat je daar zo mager van zou zijn.
Het zijn hier verder geen snoepkonten. Ik heb ook nooit snoep in huis. Chips pakken ze weleens in het weekend, koek of cake heb ik ook alleen maar op verjaardagen. Het is dus eten en drinken en meer niet. Hij zit dan echt vol.
  vrijdag 5 november 2010 @ 11:37:26 #259
3542 Gia
User under construction
pi_88358167
De huisarts vond het niet zorgwekkend, zolang als hij verder gezond is.
Hij raadde wel aan om voortaan alle halfvolle en lightvarianten achterwege te laten.
De vitamine C en echinaforce die ik geef vond hij prima. Dat is een goede aanvulling.

Dus, geen verder onderzoek nodig. Ik zou wel een keer met hem naar een dietiste kunnen gaan, mocht het niet verbeteren.
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:14:40 #260
321876 Cherna
Fuck the System
pi_88363657
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:37 schreef Gia het volgende:
De huisarts vond het niet zorgwekkend, zolang als hij verder gezond is.
Hij raadde wel aan om voortaan alle halfvolle en lightvarianten achterwege te laten.
De vitamine C en echinaforce die ik geef vond hij prima. Dat is een goede aanvulling.

Dus, geen verder onderzoek nodig. Ik zou wel een keer met hem naar een dietiste kunnen gaan, mocht het niet verbeteren.
Lijkt me ook niet zo zorgelijk als ik al je verhalen zo lees. Mijn broer woog 59 kilo en was 1,79. Hij at meer dan ik terwijl ik veel forser was(70 kilo met en lengte van 1,77). Hij was zelfs bijna afgekeurd voor militaire dienst. Hij is nog altijd een lichtgewicht en voelt zich prima. Werd vroeger vaak gepest omdat hij zo mager was.
Vaak verkouden kan ook te maken hebben met de werkvloer zoals airco. Ik werk buiten, woon in een huis uit de jaren 30 en daar ventileert het soms nog teveel ;)en ben bijna nooit verkouden of ziek(moet het afkloppen).
Woon je in een nieuwbouw woning kan het zijn dat er niet genoeg ventilatie is. Tegenwoordig worden huizen potdicht gebouwd(met vaak ongezonde materialen zoals spaanplaat etc) onder het motto energie zuinig. Ook dit kan een oorzaak zijn van vaak verkouden of grieperig zijn.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:27:26 #261
321876 Cherna
Fuck the System
pi_88364235
mijn gemiddelde eetgewoontes
s,morgens: zolang ik me kan heugen: 2 sneetjes wit brood met echte boter en hagelslag en 2 mokken koffie.
s, middags: 8 sneetjes bruin met kaas/ham , salami, rosbief of gerookt vlees(gezouten) en met koffie
s-avonds: warm eten; goede hollandse pot met jus en vlees/vis en achteraf fruit.
1x per week frites
1x per week macaroni of andere niet hollandse pot.
Avonds nog 3 koppen koffie gemiddeld en een koekje of stuk vlaai of gebak
Ik drink totaal geen fris en snoepgoed raak ik zelden aan. Ik leef op water ,koffie of bier(als ik ja stappen of naar een feestje).
Ik slik geen vitamines en ander chemische hulpmiddelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 05-11-2010 14:36:54 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_88424043
Ik fitness 4x per week en drink eiwitten shakes

1.68
70 kilo

ik zou bang van je worden
  zaterdag 13 november 2010 @ 19:18:43 #263
305701 Gochme
Goed van mij.
pi_88678104
Koen is een obese dwerg lol.
Goed van jou.
  zaterdag 13 november 2010 @ 19:23:57 #264
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_88678295
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 14:27 schreef Cherna het volgende:
mijn gemiddelde eetgewoontes
s,morgens: zolang ik me kan heugen: 2 sneetjes wit brood met echte boter en hagelslag en 2 mokken koffie.
s, middags: 8 sneetjes bruin met kaas/ham , salami, rosbief of gerookt vlees(gezouten) en met koffie
s-avonds: warm eten; goede hollandse pot met jus en vlees/vis en achteraf fruit.
1x per week frites
1x per week macaroni of andere niet hollandse pot.
Avonds nog 3 koppen koffie gemiddeld en een koekje of stuk vlaai of gebak
Ik drink totaal geen fris en snoepgoed raak ik zelden aan. Ik leef op water ,koffie of bier(als ik ja stappen of naar een feestje).
Ik slik geen vitamines en ander chemische hulpmiddelen.
OMG da's echt veel. :X
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')