Van mij? :pquote:
Dan ben je waarschijnlijk heel passief, dan heeft je lichaam weinig nodig en als je dan een snel metabolisme hebt dan gaat alles er gewoon weer uit. Ik kon ook altijd alles eten zonder ook maar iets aan te komen, maar door veel sporten ben ik nu iets van 15kg aangekomen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:56 schreef Gochme het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde probleem. Kan elk uur eigenlijk wel wat stevigs eten en kom niks aan.
Dan lijkt het me zaak te zorgen dat je weer wat meer energie gaat krijgen en je beter in je vel gaat voelen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:41 schreef milowww het volgende:
[..]
Ik ben meeste van de tijd super chagrijnig en vrij energieloos, als ik wat eet voel ik me wel beter maar dan eet ik niet genoeg. Ik moet echt continue iets eten maar ik heb niet de puf om de hele tijd te eten, meestal is er niks lekkers thuis.
Ik heb paar uurtjes geleden 5 bruintjes gegeten, van die choco koekjes en daarna niks meer. Ik eet in de avond meestal niks.
Da's geen probleem hoor. Ik zou willen dat ik dat had.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:56 schreef Gochme het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde probleem. Kan elk uur eigenlijk wel wat stevigs eten en kom niks aan.
Wat voor sport, of bedoel je fitness? Ik heb voor fitness geen geduld en vind het strontsaai.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 01:51 schreef ssebass het volgende:
[..]
Dan ben je waarschijnlijk heel passief, dan heeft je lichaam weinig nodig en als je dan een snel metabolisme hebt dan gaat alles er gewoon weer uit. Ik kon ook altijd alles eten zonder ook maar iets aan te komen, maar door veel sporten ben ik nu iets van 15kg aangekomen.
Ik vind het tegenwoordig ook niet heel erg meer, maar vooral in de puberteit was ik zo mager als wat. Als ik destijds 10 kilo meer woog was ik misschien wel profvoetballer geweest!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:45 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Da's geen probleem hoor. Ik zou willen dat ik dat had.
Das best weinig. Toch maar een idee om met een diëtist te gaan praten? Een hele goede vriend van me had een soortgelijk probleem qua niet kunnen eten. Hij was super super mager en nu is hij naar een diëtist geweest en die heeft een eetprogramma voor hem gemaakt. Hij doet nu ook aan fitness en heeft meer energie dan ooit.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:47 schreef milowww het volgende:
Als ik stress dan krijg ik echt niks binnen, ik heb gisteren 1 broodje met jam+1 broodje met ei gegeten en thee.
In de middag half broodje kroket en dat was het... ik was de hele dag best down.
ssebass (ofzoiets) zal inderdaad fitness bedoelen, maar jij kunt voor jezelf elke sport uitkiezen die je leuk vind. Misschien is boksen ofzo iets voor jou. Het gaat om lichamelijk bezig zijn, niet persé om het bankdrukken denk ikquote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:40 schreef Gochme het volgende:
[..]
Wat voor sport, of bedoel je fitness? Ik heb voor fitness geen geduld en vind het strontsaai.
Dat kan het niet zijn, denk ik. Ik voetbal elke dag, behalve zaterdag. Ik train 4 x per week en heb twee wedstrijden. Op zondag op het veld en vrijdag in de zaal.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 12:10 schreef Cherryblossom het volgende:
[..]
ssebass (ofzoiets) zal inderdaad fitness bedoelen, maar jij kunt voor jezelf elke sport uitkiezen die je leuk vind. Misschien is boksen ofzo iets voor jou. Het gaat om lichamelijk bezig zijn, niet persé om het bankdrukken denk ik
Oh.. dat is wel genoeg jaquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 17:32 schreef Gochme het volgende:
[..]
Dat kan het niet zijn, denk ik. Ik voetbal elke dag, behalve zaterdag. Ik train 4 x per week en heb twee wedstrijden. Op zondag op het veld en vrijdag in de zaal.
Ik kom al aan als ik ergens naar kijk bij wijze van spreken.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:42 schreef Gochme het volgende:
[..]
Ik vind het tegenwoordig ook niet heel erg meer, maar vooral in de puberteit was ik zo mager als wat. Als ik destijds 10 kilo meer woog was ik misschien wel profvoetballer geweest!
Maar geld is ook niet alles.
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:50 schreef DeTolk het volgende:
Ik moet wel wat houvast hebben. Kom eerst maar eens 10 - 15 kilo aan!
De link die CarbonC hierboven postte bevestigt wat ik al dacht; ik moet gaan bodybuilden hehe.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 17:34 schreef Cherryblossom het volgende:
[..]
Oh.. dat is wel genoeg jadan weet ik het niet
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:49 schreef 08gnoT. het volgende:Ze kan het mischien makkelijk hebben, maar het fucking slecht voor je natuurlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probeer dat eens, dat geven ze aan anorecten om weer aan eten te wennen. Als je zo moeilijk aankomt als je zegt, kun je dat dus makkelijk hebben.
Aankomen door vet te eten, slib je lekker van dicht
Spring op je hoofd en noem het breakdance !!
Ja klopt, veel krachttraining en dus veel eiwitten. Puur spier opbouw en probeer geen vet aan te zetten, maar dan zou je heel droog moeten eten. Ik deed zes keer kracht per week naast de andere sporten. Wel steeds kort en groepen afwisselen. Dit heb ik puur gedaan om gewicht aan te zetten, want ik vond mijzelf te dun eerst.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 12:10 schreef Cherryblossom het volgende:
[..]
ssebass (ofzoiets) zal inderdaad fitness bedoelen, maar jij kunt voor jezelf elke sport uitkiezen die je leuk vind. Misschien is boksen ofzo iets voor jou. Het gaat om lichamelijk bezig zijn, niet persé om het bankdrukken denk ik
Dat ken ik, als ik down ben eet ik ook slecht, maar je moet jezelf er wel aan herrineren dat je lichaam gewoon voedsel nodig heeft en jezelf dan toch dwingen weinig maar voldoende te eten.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:47 schreef milowww het volgende:
Als ik stress dan krijg ik echt niks binnen, ik heb gisteren 1 broodje met jam+1 broodje met ei gegeten en thee.
In de middag half broodje kroket en dat was het... ik was de hele dag best down.
Ik heb dat menu ook niet bedacht, dat is gewoon de instapeetlijst die eetstoornispatienten krijgen om niet verder af te vallen heb ik gehoord*. Niet eens om van aan te komen. Het is samengesteld door deskundige dietisten.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:01 schreef Compomotive155 het volgende:
[..]
Ze kan het mischien makkelijk hebben, maar het fucking slecht voor je natuurlijk
Aankomen door vet te eten, slib je lekker van dicht
quote:Doet hij veel aan sport/beweging? Dat kan een hoop schelen.Op donderdag 28 oktober 2010 15:59 schreef Gia het volgende:
Even een kickje van 2 maanden. Vond het van de zotte om een nieuw topic hierover te openen, namelijk.
Onze zoon van 16 kwam twee weken geleden thuis met de uitslag van een fittest. Dit was van school uit geregeld, bij een officiele sportschool. Zijn vetpercentage was 3,2 %, extreem laag, dus.
Nu heeft hij altijd al ondergewicht gehad. We hebben dit een half jaar geleden of zo ook al eens laten onderzoeken, maar het bloed was goed. Niks met de schildklier, geen suiker of zo, enz.....
Hij eet gewoon normaal, de hele dag eigenlijk. 's Avonds ook een bord warm eten, als het erg lekker is meer. En op de avond ook nog regelmatig wat brood roosteren, zakje chips, in het weekend een biertje. Kortom, heel gewoon eigenlijk.
Ben ook van plan hier morgen de huisarts maar weer eens mee lastig te vallen. Vooral dat lage vetpercentage baart me zorgen.
Overigens, hij is dus 16 jaar, 1.75 m, en weegt 48 kg.
Zijn er mensen met tips of ervaring op dit vlak?
quote:Nee, hij sport niet. Dat is hem overigens, op basis van zijn ondergewicht wel aangeraden. Maar nu ik dat vetpercentage weet, zie ik dat dus ook niet zitten.Op donderdag 28 oktober 2010 16:13 schreef Jovatov het volgende:
Doet hij veel aan sport/beweging? Dat kan een hoop schelen.
Ik had op mijn zestiende ook ondergewicht (58kg op 1.80m), sportte toen ook veel, toen ik daarmee stopte was ik in een half jaar ook weer op een normaler gewicht.
quote:Hoezo zie je sporten niet zitten op basis van z'n vetpercentage?Op donderdag 28 oktober 2010 16:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, hij sport niet. Dat is hem overigens, op basis van zijn ondergewicht wel aangeraden. Maar nu ik dat vetpercentage weet, zie ik dat dus ook niet zitten.
Hij heeft 4 jaar met de bus naar school moeten reizen, redelijk inactief, dus. Had toen één keer per week gym.
Hij zit nu op het MBO, op fietsafstand (10 minuten) en loopt stage in een restaurant. (Opleiding kok)
Verder drumt hij.
quote:Als je nooit sport en je gaat dan naar de sportschool, dan verbrand je toch vet?!Op donderdag 28 oktober 2010 16:36 schreef Bravebart het volgende:
Hoezo zie je sporten niet zitten op basis van z'n vetpercentage?
quote:Als je gewoon sport en er normaal bij eet zal z'n vetpercentage toch niet nog meer zakkenOp donderdag 28 oktober 2010 16:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je nooit sport en je gaat dan naar de sportschool, dan verbrand je toch vet?!
Lijkt me niet dat het vetpercentage van sporten omhoog zal gaan! En dat is nou net wél de bedoeling.
quote:Nee hoor, dat is gewoon een kwestie van hoe je gebouwd bent.Op vrijdag 27 augustus 2010 17:53 schreef Snowcold het volgende:
[..]
60 - 65. Als je slank wilt blijven...
quote:Mwah, hij gaat wel spieren ontwikkelen dus hij komt iig van het ondergewicht af.Op donderdag 28 oktober 2010 16:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je nooit sport en je gaat dan naar de sportschool, dan verbrand je toch vet?!
Lijkt me niet dat het vetpercentage van sporten omhoog zal gaan! En dat is nou net wél de bedoeling.
quote:Ja, naar mijn mening wel. Hij eet hetzelfde voer als ik, en ik heb stevig overgewicht. Ook altijd al gehad, van kindsaf aan. Mijn man is slanker, was als kind ook dun. Mijn andere zoon heeft een optimaal gewicht, bmi en vetpercentage. Bij dezelfde sportschool gemeten, toen hij 16 was. (2 jaar terug)Op donderdag 28 oktober 2010 16:53 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Als je gewoon sport en er normaal bij eet zal z'n vetpercentage toch niet nog meer zakkenDan blijft er helemaal niks meer over. Eet hij wel gewoon normaal? Dus geen witbrood en te veel rotzooi, maar veel vezels en koolhydraten?
quote:ik zie een verband waar de problemen beginnen.Op donderdag 28 oktober 2010 17:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, naar mijn mening wel. Hij eet hetzelfde voer als ik, en ik heb stevig overgewicht. Ook altijd al gehad, van kindsaf aan. Mijn man is slanker, was als kind ook dun. Mijn andere zoon heeft een optimaal gewicht, bmi en vetpercentage. Bij dezelfde sportschool gemeten, toen hij 16 was. (2 jaar terug)
Misschien dat er toch iets aan ten grondslag ligt. Morgen eens bellen.
Overigens sport hij nu dan wel niet, maar fietst nu veel meer dan eerst. Naar zijn stageplek is 20 minuten, 4 x per week en daar ook 24 uur per week werken, in de keuken, dus de hele dag staan en lopen. En ja, daar is het ook de hele tijd proeven, dus ik hoop dat ook dat wat helpt.
Hierbij nog gaan sporten? Dan zou hij dat 's nachts moeten doen. Hij heeft al een drukke week.
En een uurtje sport per week zet bij wat hij al doet ook niet echt zoden aan de dijk.
quote:Je bedoelt dat je lichaam als het ware op een hongerstand gaat door dat weinige eten en zodra je meer gaat eten het als vet wordt opgeslagen om als buffer te dienen voor de 'magere' periodes?Op donderdag 28 oktober 2010 17:24 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is gewoon een kwestie van hoe je gebouwd bent.
Maar je eet écht heel erg weinig. Ik eet ook weinig (te weinig zelfs, ik kom er door aan), maar op wat jij eet val ik echt dood neer hoor.Geen avondeten? Kind, zit je niet op school ofzo? Zit je de hele dag op je luie reet?
quote:Of je daar nou zo blij om moet zijn?Op donderdag 28 oktober 2010 23:20 schreef Fusionfreak het volgende:
Ik ben 1.75 en weeg 49 schrijft TS.
Wow zeg, dat ik dit topic niet eerder gezien heb.
Welkom bij de club zou ik zeggen.![]()
quote:Ik wordt hier wel blij van en durf dat dan ook eerlijk toe te geven. Al die kritiek van ongezond en te lage BMI waardes, het gaat er meer om hoe je je voeld. Als TS zich hierin prettig voelt wie zijn wij (en jullie) dan om vanachter de computer te beoordelen of TS ziek of ongezond is.Op donderdag 28 oktober 2010 23:24 schreef megamandy het volgende:
[..]
Of je daar nou zo blij om moet zijn?
quote:TS zal er niet blij mee zijn, anders zou ze die vraag niet eens stellen. En tegen mij moet je niet zeuren over BMI gehaltes want zelf heb ik volgens het BMI ook ondergewicht en dan ben ik 5cm kleiner en weeg 1kg meer.Op donderdag 28 oktober 2010 23:30 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ik wordt hier wel blij van en durf dat dan ook eerlijk toe te geven. Al die kritiek van ongezond en te lage BMI waardes, het gaat er meer om hoe je je voeld. Als TS zich hierin prettig voelt wie zijn wij (en jullie) dan om vanachter de computer te beoordelen of TS ziek of ongezond is.
Moet TS dan zijn 1.75 meter en 75 kg wegen.![]()
Ik ben zelf geruime tijd op pro ana forums actief geweest, wat je daar allemaal ziet aan foto's en gewichten die worden nagestreeft dan is TS nog een dikkerd tegen.
quote:Wil je even ophouden met anderen je anorexia aan te praten?Op donderdag 28 oktober 2010 23:30 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ik wordt hier wel blij van en durf dat dan ook eerlijk toe te geven. Al die kritiek van ongezond en te lage BMI waardes, het gaat er meer om hoe je je voeld. Als TS zich hierin prettig voelt wie zijn wij (en jullie) dan om vanachter de computer te beoordelen of TS ziek of ongezond is.
Ik ben zelf geruime tijd op pro ana forums actief geweest, wat je daar allemaal ziet aan foto's en gewichten die worden nagestreeft dan is TS nog een dikkerd tegen.
quote:Bruin brood, kaas, ham, soms als pan-tosti, dus in boter gebakken. Vaak ook gebakken eieren op brood.Op donderdag 28 oktober 2010 18:38 schreef fespo het volgende:
ik zie een verband waar de problemen beginnen.
quote:Mij wel. Ik zie liever een mollige vrouw(niet overdreven natuurlijk) die niet steeds met haar lichaam bezig is. Smaken verschillen. Maar zo,n nep barbi nee dat hoeft voor mij niet.
quote:Jij bent echt dun en je vindt jezelf te dik. Ik geloof niet dat jij in deze geen goed advies kunt geven of gun je iedereen zo'n verknipt beeld van zichzelf?Op donderdag 28 oktober 2010 23:30 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
quote:alsof die mollige vrouw ook niet continu met haar lichaam bezig is, wat een onzin. En wtf is er nou weer 'nep-barbie' aan een meisje dat zelf aangeeft op sommige dagen vanwege stress/druk te weinig te eten?Op vrijdag 29 oktober 2010 12:22 schreef Cherna het volgende:
[..]
Mij wel. Ik zie liever een mollige vrouw(niet overdreven natuurlijk) die niet steeds met haar lichaam bezig is. Smaken verschillen. Maar zo,n nep barbi nee dat hoeft voor mij niet.
quote:ik zou toch echt die vette happen eruit gooien met meer gezonde dingen eten met veel voedingstoffen.Op vrijdag 29 oktober 2010 12:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Bruin brood, kaas, ham, soms als pan-tosti, dus in boter gebakken. Vaak ook gebakken eieren op brood.
Yogho en/of yoghurt.
Warm eten is vaak stamppot, met 5 halve speklapjes of bijvoorbeeld aardappelen met schnitzel en verse groente, vleesjus erbij. Altijd een vol bord. Eén keer in de week pizza. Soms friet, soms ook broodjes met eigen gebakken hamburger, met ei, salade, plakje ham.
's Avonds vaak zakje chips of geroosterd brood met boter. Echt wel stuk of 5 gedurende de avond.
Cola en cassis.
In het weekend een paar pilsjes, thuis. Op stap gaat hij nog niet.
Daarnaast werkt hij dus 4 dagen in de keuken van een restaurant, waar het de hele dag proeven is.
Vind dit niet weinig, hoor.
quote:niks van aan trekken.Op vrijdag 29 oktober 2010 17:21 schreef Marouska het volgende:
[..]
alsof die mollige vrouw ook niet continu met haar lichaam bezig is, wat een onzin. En wtf is er nou weer 'nep-barbie' aan een meisje dat zelf aangeeft op sommige dagen vanwege stress/druk te weinig te eten?
quote:Idd en ga eens pasta eten in plaats van aardappels bijvoorbeeld.Op vrijdag 29 oktober 2010 17:29 schreef fespo het volgende:
[..]
ik zou toch echt die vette happen eruit gooien met meer gezonde dingen eten met veel voedingstoffen.
quote:Doh, dit zegt meer dan genoeg. Smaken verschillen nu eenmaal. Leuk dat je je zo aangesproken voelt.Op vrijdag 29 oktober 2010 17:21 schreef Marouska het volgende:
[..]
alsof die mollige vrouw ook niet continu met haar lichaam bezig is, wat een onzin. En wtf is er nou weer 'nep-barbie' aan een meisje dat zelf aangeeft op sommige dagen vanwege stress/druk te weinig te eten?
quote:Prima dat jij wat anders fijn vindt, maar ik vind het nogal kinderachtig dat je een meisje, dat al aangeeft onzeker te zijn over haar gewicht, figuur en voedingspatroon, een 'nep barbie' noemt. Dat getuigt niet echt van klasse.Op vrijdag 29 oktober 2010 23:23 schreef Cherna het volgende:
[..]
Doh, dit zegt meer dan genoeg. Smaken verschillen nu eenmaal. Leuk dat je je zo aangesproken voelt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |