abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 augustus 2010 @ 06:47:43 #176
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_85676150
Gisteravond prachtige chase gehad bij Lelystad en op de Oostvaardersdijk richting Almere.

1 van de 5 video's
1 van de foto's

De rest vind je hier te veel foto's om ze 1 voor 1 hier te copy/pasten
  woensdag 25 augustus 2010 @ 06:49:32 #177
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_85676154
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 23:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
Awekas.at twijfelt over mijn windgegevens -O-

The administrator has added the following note: There is always strong wind at Holwerd pier. Where is your anemometer mounted. On top of a windcraft plant? Or can you feel it on your skin?

Nu een blockade van 24h op de windmetingen. Lekker dan! terwijl je toch correct meet. Ivp eerst uit te zoeken blocken ze je gewoon :(
dat was voor mij de reden om te stoppen daar met mijn gegevens te uploaden. Hier aan het ijsselmeer waait het ook zo goed als altijd en kreeg er commentaar over.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 08:10:52 #178
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_85676675
quote:
Het leek op allebei...een rolwolk met daarachter een wolkendek die wel massief leek zoals bij de shelf-cloud
  woensdag 25 augustus 2010 @ 09:17:51 #179
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_85677642
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 06:49 schreef dimage het volgende:

[..]

dat was voor mij de reden om te stoppen daar met mijn gegevens te uploaden. Hier aan het ijsselmeer waait het ook zo goed als altijd en kreeg er commentaar over.
Aha! Dat zal dan ook wel 1 van redenen zijn dat Julianadorp ook gestopt is, die zit ook wel goed.
Ik heb verder nog nooit commetaar gehad, ook niet toen het hier stormachtig waaide aantal maanden terug, snap niet waarom nu wel :?
Anyway nog geen bericht gehad maar volgens mij moet ik ook maar stoppen.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 10:29:25 #180
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_85679558
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 08:10 schreef wobbel het volgende:

[..]

Het leek op allebei...een rolwolk met daarachter een wolkendek die wel massief leek zoals bij de shelf-cloud
Mooi om te zien lijkt me, jammer dat er geen foto's zijn. ;)
be nice or go away
pi_85679595
piet paulusma spreekt:Veel regen - waterballet
We krijgen erg veel regen te verwerken, vooral in het midden en in het zuiden wordt het een waterballet. Op sommige plaatsen wordt in het etmaal tot vrijdagochtend meer dan 50 mm regen verwacht. Verder kan in het zuiden veel onweer voorkomen in buien met hagel en windstoten.

BLOG : piet paulusma
Veel regen en wateroverlast!
De komende avond, maar vooral vannacht en morgen overdag kan er veel regen vallen met als gevolg op veel plaatsen wateroverlast.
De meeste regen valt waarschijnlijk in het westen, midden, oosten en zuiden van ons land.

Tot morgenochtend in het westen al 20 tot 30 mm. Morgen overdag in de genoemde gebieden 40 tot 60 mm en plaatselijk nog meer. In het noorden valt morgen waarschijnlijk 10 tot 20 mm. Verder kan er met name in het zuidelijke deel ons land flink wat onweer voorkomen in buien met kans op hagel en windstoten.

Niet alleen bij ons gaat het tekeer. Ook het zuidelijke deel van de Britse Eilanden, Noord Frankrijk, België en Duitsland krijgen te maken met veel regen en kans op wateroverlast.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 10:32:19 #182
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_85679632
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 06:49 schreef dimage het volgende:

[..]

Wat een onzin, willen ze accurate gegevens maar wat er niet in hun denkbeelden past komt commentaar op.... 8)7
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 09:17 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Aha! Dat zal dan ook wel 1 van redenen zijn dat Julianadorp ook gestopt is, die zit ook wel goed.
Ik heb verder nog nooit commetaar gehad, ook niet toen het hier stormachtig waaide aantal maanden terug, snap niet waarom nu wel :?
Anyway nog geen bericht gehad maar volgens mij moet ik ook maar stoppen.
Wat jammer, laat ze dan eens eerst een keertje komen kijken voordat ze beginnen te blaten dat het niet kan kloppen.
be nice or go away
pi_85680195
Zul je altijd zien, wil ik gaan sporten vanavond. Gaat het onwijs gieten :P
pi_85681789
Lekkere berekening van de Canadezen...

Weer of geen weer, altijd actueel www.onweer-online.nl
pi_85681794
Goed nieuws Fredo, voor morgen zijn er toch onweerskansen hier in Brabant. Tevens aardig wat wind (80km/h ) plus behoorlijk wat regen. Rond de 30mm.. Het is nog redelijk ver weg, maar het ziet er behoorlijk positief uit.

Bron: http://www.onweer-online.nl/
pi_85681820
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:34 schreef meteo-online het volgende:
Lekkere berekening van de Canadezen...

[ afbeelding ]
Wat is er mis mee?

Edit: Of bedoel je op de toon van, Dat ziet er positief uit voor onze tuinen? ;)
pi_85682071
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:35 schreef Drassss het volgende:

[..]

Wat is er mis mee?

Edit: Of bedoel je op de toon van, Dat ziet er positief uit voor onze tuinen? ;)
Inderdaad, Hirlam model (eerste kaart) komt morgen ook met een aardige hoeveelheid regen. Gfs tweede kaart.

[ Bericht 9% gewijzigd door meteo-online op 25-08-2010 12:07:16 ]
pi_85682153
Dat kaartje wat je daar boven laat zien is toch de verwachting voor de komende 84 uur?
pi_85682368
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:43 schreef Drassss het volgende:
Dat kaartje wat je daar boven laat zien is toch de verwachting voor de komende 84 uur?
Het eerste kaartje wel, tweede kaartje is 48 uur
pi_85682560
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:48 schreef meteo-online het volgende:

[..]

Het eerste kaartje wel, tweede kaartje is 48 uur
Nee oke, dacht dat je dat niet gezien had ;) Excuses.

Het ziet er nogal nat uit de komende dagen!
pi_85688781
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:12 schreef SoldMayor het volgende:
http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur

er komt een bak water aan :{

De totale hoeveelheid regen zoals die tot aanstaande zaterdag, middernacht door het Europese model wordt berekend. Op veel plaatsen in Midden- en Zuid-Nederland staat 50 tot 70 millimeter op het programma, als deze berekening letterlijk uitkomt. De verwachtingen van de andere modellen liggen ook in deze lijn. Zegt Meteo Consult
  woensdag 25 augustus 2010 @ 14:29:58 #194
34663 SpeedyGJ
pi_85688856
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 10:32 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Wat een onzin, willen ze accurate gegevens maar wat er niet in hun denkbeelden past komt commentaar op.... 8)7
[..]

Wat jammer, laat ze dan eens eerst een keertje komen kijken voordat ze beginnen te blaten dat het niet kan kloppen.
Ja maak hun dat maar eens wijs, daar zijn ze gewoon veel te lui voor.
Ze hebben me wel vervroegd weer online gegooid, echter zonder een mailtje terug te sturen :r nou ja ik lig er niet wakker om :D

Waarschijnlijk heeft het ook te maken met de omgeving van de andere stations. Gister kwam ik nog gemiddeld van 39km/h boven de andere stations in de buurt uit, daardoor lijkt het dat ik verkeerde waardes hebt, mja zoals je al zei: Laten ze eerst maar eens kijken of het indd klopt of dat het fouten zijn ;)
  woensdag 25 augustus 2010 @ 14:30:39 #195
34663 SpeedyGJ
pi_85688880
Man wat een neerslag :o maar dat zal ook dit keer hier weer als een sisser aflopen. Dit jaar nog geen 20mm op een dag gehad :r
pi_85689048
Hmmm ik woon in het paarse gebied... We gaan het zien.
pi_85689349
Lekker dagje gekozen om morgen naar de Apenheul te gaan.. haha..
  woensdag 25 augustus 2010 @ 15:09:14 #198
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_85690431
Ben benieuwd :D

Snel 't geld uit Pakistan terughalen!
pi_85692018
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:09 schreef TommyGun het volgende:
Ben benieuwd :D

Snel 't geld uit Pakistan terughalen!
Jep.

Nieuws!(Novum) - Vanaf woensdagnacht tot donderdagavond valt er in grote delen van het land bijna evenveel regen als normaal in een maand. Op veel plaatsen wordt twintig tot veertig millimeter verwacht, maar lokaal kan dat oplopen tot vijftig millimeter, zegt meteoroloog Johnny Willemsen van Weeronline dinsdag.

Tussen 02.00 en 09.00 uur regent het onophoudelijk en zeer hevig in het hele land. Daarna blijft het tot donderdagavond met enkele pauzes ook nog regenen. Normaal gesproken valt er in een maand ongeveer zestig millimeter. Volgens Willemsen wordt dat niveau op een aantal plaatsen benaderd.

De verwachting is dan ook dat de regen tot flinke problemen zal leiden, zoals ondergelopen wegen en volgelopen kelders. De meeste regen komt al 's nachts naar beneden, maar de ochtendspits krijgt ook te maken met veel regen. Op sommige plekken kan aquaplaning voorkomen.

De ANWB en de Verkeersinformatiedienst verwachten donderdagochtend in totaal zo'n 225 kilometer file. Dat is vanwege de vakantieperiode nog niet heel veel, maar vooral bij Amsterdam en Utrecht en daarna in de hele Randstad wordt het druk.

Het KNMI waarschuwt ook voor regen en hevige wind. Ook vrijdag blijft het volgens het weerinstituut in De Bilt nog flink regenen, waardoor deze week de natste van de hele zomer wordt. Vooralsnog is er geen weeralarm uitgegeven. Als de gevolgen van het weer maatschappijontwrichtend dreigen te worden kan dat alsnog gebeuren.

De regen trekt vanaf woensdagavond in een lange strook vanuit het zuidwesten over het land. Dat komt door botsende luchtstromen vanuit het noorden en het zuiden die boven Nederland voor een lagedrukgebied zorgen. De buien hangen nu nog bij Ierland.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 16:11:21 #200
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_85692967
http://buienradar.nl/tekst.aspx?tekst=24uur

is dit een beetje accuraat dan? Qua plaats en hoeveelheid?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')