Hoax, servetten zijn licht ontvlambaarquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:25 schreef gebruikersnaam het volgende:
daarom ook na het eten van veel sambal een servetje opeten. helpt echt
maar je hoeft niet te vegenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:28 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Hoax, servetten zijn licht ontvlambaar
Zo enorm lekker, maar dodelijk inderdaad de volgende dag.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:29 schreef controlaltdelete het volgende:
moet je eens pepesan eten (indonesische markeel met veel sambal, citroengras etc). Als je dag erna moet poepen brandt de sambal je anus uit.
Nu ken ik zat volwassenen die dat nog doen...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:33 schreef Verbal het volgende:
Lui die overal sambal op doen hebben trouwens gewoon geen smaak. Net als peuters die overal appelmoes overheen willen...
V.
Een hele naar binnen werken, dan ben je de manquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:35 schreef Axia het volgende:
Volgende keer Madame Jeannette gebruiken...
Nou en of, dat is helemaal goddelijk!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:35 schreef Axia het volgende:
Volgende keer Madame Jeannette gebruiken...
Valt mee joh!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:37 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Nou en of, dat is helemaal goddelijk!
Maar een hellevuur de volgende dag...
Ik had eens bij de Surinaamse toko een sambal op basis van Madame Jeaunette, Goddamnquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:38 schreef Axia het volgende:
[..]
Valt mee joh!
Of bij de Surinaamse toko Ajooma-pepers halen. Die zijn ook erg goed...
Je bent na de OP, dus te laat.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:41 schreef Zero17 het volgende:
Tevens in before de 'Ik kan heel veel superhete/scherpe dingen eten' Fok!'ertjes.
Moet je ook eens proberen! Zijn ook erg goed.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:40 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Ik had eens bij de Surinaamse toko een sambal op basis van Madame Jeaunette, Goddamn. Ajooma ken ik dan weer niet...
Lol, ga ik doen. Is dat overigens die groene sambal die je krijgt als je bij een Surinaams eettentje gaat eten?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:42 schreef Axia het volgende:
[..]
Moet je ook eens proberen! Zijn ook erg goed.
Tja, ik ben een Surinaamse, dus ben er mee opgegroeid!
Groene sambal? Dat ken ik niet.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:45 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Lol, ga ik doen. Is dat overigens die groene sambal die je krijgt als je bij een Surinaams eettentje gaat eten?
Dat ken ik niet, maar dit ga ik ff zoeken op internet. Klinkt namelijk lekker!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:45 schreef controlaltdelete het volgende:
Vergeet kepiting niet, krab op zijn indo met pikante saus gemaakt van rode pepers. Hmmmm...helaas al een poosje niet meer gegeten.
Zal dat het waarschijnlijk wel geweest zijn, ze noemden het overigens 'gewoon' sambal daar. In mijn herinnering was de sambal heel anders namelijk.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:47 schreef Axia het volgende:
[..]
Groene sambal? Dat ken ik niet.
Maar meestal gebruiken ze Madame Jeannette als ze die stukjes peper bij het eten geven. Die is toch bekender.
Groen, geel, er zijn duizenden soorten sambal hè. Ook allerlei kleuren dusquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:45 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Lol, ga ik doen. Is dat overigens die groene sambal die je krijgt als je bij een Surinaams eettentje gaat eten?
Simpel.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:23 schreef Verbal het volgende:
Minderen met de sambal, of een schrijnende arie leren waarderen.
Simpel.
V.
En waar haal je dat puur?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:26 schreef ABombali het volgende:
Tip voor mensen die sambal erg lekker vinden maar het niet meer heet genoeg vinden: Koop pure capsaicine en voeg een heel klein beetje toe aan je favoriete sambal. Het is dan veel heter en de smaak veranderd niet.
Er zijn wel verschillende sites die het verkopen, maar het goedkoopste wat ik heb gevonden was ebay, voorbeeld:quote:
Wowquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:46 schreef ABombali het volgende:
[..]
Er zijn wel verschillende sites die het verkopen, maar het goedkoopste wat ik heb gevonden was ebay, voorbeeld:
http://cgi.ebay.nl/PURE-C(...)_Home_Garden_Food_SM
Wel uitkijken, want kan best intens zijn![]()
Verder weet ik niet of je het gewoon bij een wereldwinkel/toko kan kopen, nooit gechecked..
Rode pepers volgens mij niet, die voorkomen juist kanker...Er is sowieso aangetoond dat capsaicine kankercellen kan doden door activatie van bepaalde pathways. Maar sowieso is het alleen in diermodellen getest en niet bij mensen...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:10 schreef Draai_kont het volgende:
Ik ben nou aan het minderen met eten van sambal, ik las dat het kankerverwekkend is.. darmkanker, slokdarm, maagkankeren.. en nog veel meer.
euh....quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:46 schreef ABombali het volgende:
[..]
Er zijn wel verschillende sites die het verkopen, maar het goedkoopste wat ik heb gevonden was ebay, voorbeeld:
http://cgi.ebay.nl/PURE-C(...)_Home_Garden_Food_SM
Wel uitkijken, want kan best intens zijn![]()
Verder weet ik niet of je het gewoon bij een wereldwinkel/toko kan kopen, nooit gechecked..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |