Dat is mijn punt niet. Ik wil met deze berekening alleen latenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:14 schreef Dagonet het volgende:
De snelheid van het licht is een limiet op objecten in het universum.
Maar volgens wiki:
While special relativity constrains objects in the universe from moving faster than the speed of light with respect to each other, there is no such theoretical constraint when space itself is expanding. It is thus possible for two very distant objects to be moving away from each other at a speed greater than the speed of light (meaning that one cannot be observed from the other). The size of the observable universe could thus be smaller than the entire universe
http://en.wikipedia.org/wiki/Metric_expansion_of_space
voor mijn berekening ben ik ervan uitgegaan dat het heelal een bol is. Zelfs als het heelal een andere vorm zou hebben klopt mijn berekening nog steeds. Ook als ik van de diameter uitga ipv de straal zal de uitkomst hetzelfde zijn.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:51 schreef Kandijfijn het volgende:
Hoezo pak je de straal? De ruimte is 2D? Wat dacht je van 3D als in een bol?
Je OP was nogal onduidelijk, het was alleen een stellingquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:49 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat is mijn punt niet. Ik wil met deze berekening alleen laten
zien dat het heelal heel snel expandeert. Volgens sommige wetenschappers dijt het heelal steeds sneller uit. Betekent dat dat het heelal misschien met 5 keer of sneller uitbreidt?
Juistquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je OP was nogal onduidelijk, het was alleen een stelling
Je kunt geen normale snelheid toekennen aan de expansie, omdat het de ruimte zelf is die uitzet. Hoe verder iets weg is, hoe sneller het verder weg gaat.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:49 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat is mijn punt niet. Ik wil met deze berekening alleen laten
zien dat het heelal heel snel expandeert. Volgens sommige wetenschappers dijt het heelal steeds sneller uit. Betekent dat dat het heelal misschien met 5 keer of sneller uitbreidt?
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:58 schreef polderturk het volgende:
[..]
voor mijn berekening ben ik ervan uitgegaan dat het heelal een bol is. Zelfs als het heelal een andere vorm zou hebben klopt mijn berekening nog steeds. Ook als ik van de diameter uitga ipv de straal zal de uitkomst hetzelfde zijn.
Ik las te snel :quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:58 schreef polderturk het volgende:
[..]
voor mijn berekening ben ik ervan uitgegaan dat het heelal een bol is. Zelfs als het heelal een andere vorm zou hebben klopt mijn berekening nog steeds. Ook als ik van de diameter uitga ipv de straal zal de uitkomst hetzelfde zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |