De hendel in de Opel Vivaro gaat naar beneden ipv boven.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:26 schreef Piles het volgende:
Ruitenwisser verschilt per auto, maar hoe verder naar boven hoe sneller:
0 = uit
1e klik = interval (af en toe)
2e klik = constant
3e klik = turbo
Bij mijne is het dan nog: van 0 naar 1e is langzame interval, en van 2 naar 1 is snelle intervalSoms zit er ook een regelaartje op de schakelaar.
Goed plan, gewoon alle knopjes enzo testenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:26 schreef CherryLips het volgende:
Ik ga er van het weekend gewoon even voor zitten in de garage met de lampen uit, kan ik oefenen.
Opelquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:27 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
De hendel in de Opel Vivaro gaat naar beneden ipv boven.
Het probleem bij mij is dat ik zo a-technisch ben als de pest en het heel snel weer vergeet. Hoe vaak m'n rij-instructeur wel niet de ruitenwisser heeft uitgelegd, ongelofelijk. Onder de motorkap? Verder dan motorblok en oliepeilding kwam ik niet. En bij die auto zette ik bij het starten altijd zelf gewoon de lampen aan, geen gedoe met dimlicht of stadslicht, gewoon hoppa. Bij de Nissan Note staan de stadslichten altijd aan en moet hij een tandje verder voor het dimlicht. En dan ben je aan het rijden en merk je dat er iets niet klopt, en dan durf je ook niet te kloten omdat je voor je wilt kijken.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:27 schreef Piles het volgende:
[..]
Goed plan, gewoon alle knopjes enzo testenIk ontdekte ook vanalles bij m'n Skoda
Vrouwquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:34 schreef CherryLips het volgende:
Het probleem bij mij is dat ik zo a-technisch ben als de pest en het heel snel weer vergeet. Hoe vaak m'n rij-instructeur wel niet de ruitenwisser heeft uitgelegd, ongelofelijk. Onder de motorkap? Verder dan motorblok en oliepeilding kwam ik niet. En bij die auto zette ik bij het starten altijd zelf gewoon de lampen aan, geen gedoe met dimlicht of stadslicht, gewoon hoppa. Bij de Nissan Note staan de stadslichten altijd aan en moet hij een tandje verder voor het dimlicht. En dan ben je aan het rijden en merk je dat er iets niet klopt, en dan durf je ook niet te kloten omdat je voor je wilt kijken.
Nee, dat overleeft ie niet hoorquote:M'n zus gaat morgen trouwens twee weken op vakantie, en haar auto kan eigenlijk niet twee weken stilstaan he?
O, bij mijn zit de interval ééntje naar boven. En de normale stand, en dat standje waar ik altijd doodzenuwachtig van word zitten naar beneden.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:26 schreef Piles het volgende:
Ruitenwisser verschilt per auto, maar hoe verder naar boven hoe sneller:
0 = uit
1e klik = interval (af en toe)
2e klik = constant
3e klik = turbo
Bij mijne is het dan nog: van 0 naar 1e is langzame interval, en van 2 naar 1 is snelle intervalSoms zit er ook een regelaartje op de schakelaar.
Bij de Nissan ook. Denk ikquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:42 schreef JJH het volgende:
[..]
O, bij mijn zit de interval ééntje naar boven. En de normale stand, en dat standje waar ik altijd doodzenuwachtig van word zitten naar beneden.
Heerlijk, die eenduidige bedieningquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:42 schreef JJH het volgende:
O, bij mijn zit de interval ééntje naar boven. En de normale stand, en dat standje waar ik altijd doodzenuwachtig van word zitten naar beneden.
Met Opel sowieso niet echtquote:
Dat kunnen er nooit veel zijnquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:56 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Wij mannen bedienen toch ook alle knopjes van vrouwen?
Je ruiten aan de binnenkant goed schoonmakenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:04 schreef CherryLips het volgende:
O god ja, de boel was aan het beslaan, ook dat nogWat moet je dan doen? Airco en aanjager aan ofzo?
En ook de kachel niet helemaal koud laten staan. Ik snap dat je hem nu nog niet vol aanslingerd. Maar warme lucht kan meer vocht bevatten dan koude lucht.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:05 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Je ruiten aan de binnenkant goed schoonmaken
En voor de rest de airco aan, die droogt de lucht.
Warme, vochtige lucht komt op koud raam = condensering. Dus je raam warm maken met blazers, en als je airco hebt die aan, dat droogt idd de luchtquote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:04 schreef CherryLips het volgende:
O god ja, de boel was aan het beslaan, ook dat nogWat moet je dan doen? Airco en aanjager aan ofzo?
Met dit weer is dat niet heel gek hoor.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:09 schreef Goddelijker het volgende:
En even in de gaten houden, want vocht in de auto is geen goed teken. Dat kan lekkende rubbers betekenen.
Daarom zei ik: Even in de gaten houden, aangezien ze de auto pas net heeft.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:10 schreef JJH het volgende:
[..]
Met dit weer is dat niet heel gek hoor.
En er is een verschil tussen een beetje vocht van nat instappen, en een structureel probleem, dat ga je op een gegeven moment ook ruiken.
Was zei degene met die nieuwe micra? Ik houd het allemaal niet meer bij hoor.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:11 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Daarom zei ik: Even in de gaten houden, aangezien ze de auto pas net heeft.
Zijquote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:11 schreef JJH het volgende:
[..]
Was zei degene met die nieuwe micra? Ik houd het allemaal niet meer bij hoor.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |