En hem op stand 1 zetten, uitstappen, kijken... Dan stand 2 en weer even kijken was teveel moeite?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat snap ik, groot licht ken ik. Maar deze auto heeft twee standjes met het groene lampje. Halverwege kwam ik erachter dat ik de andere stand moest hebben. De lampjes voor beide standen zijn hetzelfde. Vraag ik aan m'n zus of ze even wilde komen kijken of ik het goede licht aan had: 'nee ik zit tv te kijken.' Domme doos. Maar ik reed dus niet zonder licht, niemand heeft lopen seinen en ik zag ook gewoon de weerspiegeling van de lampen in de auto's voor me. Maar er was dus nog een feller standje.
Hé, die wilde ik ook voorstellenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:16 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
En hem op stand 1 zetten, uitstappen, kijken... Dan stand 2 en weer even kijken was teveel moeite?
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:18 schreef Goddelijker het volgende:
We zijn lekker aan het editten.
Die logootjes staan ook bij het knopje/schakelaar voor je licht.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:18 schreef JJH het volgende:
En dan zijn er ook nog zat merken die geen lampje hebben voor gewoon dimlicht of stadslicht.
Misschien is het ook wel je mistlicht geweest.
Het regendequote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:16 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
En hem op stand 1 zetten, uitstappen, kijken... Dan stand 2 en weer even kijken was teveel moeite?
Waarschijnlijk stadslicht en dimlicht? De ene stand geeft heel weinig licht en de andere 'normaal'?
Mja, maar rijden met stadslicht is in het donker vrij gevaarlijk, omdat je niet zoveel licht op de weg hebt en dus minder/weinig zicht.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:22 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het regendeNee, ik heb wel de deur opengedaan, uit de auto gehangen en even gekeken
. Maar het waren inderdaad dimlicht en stadslicht. Nissan Note trouwens. Ik leste meestal 's ochtends dus dit was net dat ene wat ik nog nooit had gedaan
. Ruitenwissers wel, maar ik kreeg hem wel aan, maar wist even niet hoe ik de interval moest veranderen en heb hem toen maar op snel gehouden.
Het is niet zo dat ik trots ben dat ik met het verkeerde licht heb gereden, vind het superkut, maar nu vergeet ik het in ieder geval nooit meer. Ik vond het vanmiddag in een stortbui enger rijden, maar toen zat er op de heenweg nog iemand naast me.
De hendel in de Opel Vivaro gaat naar beneden ipv boven.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:26 schreef Piles het volgende:
Ruitenwisser verschilt per auto, maar hoe verder naar boven hoe sneller:
0 = uit
1e klik = interval (af en toe)
2e klik = constant
3e klik = turbo
Bij mijne is het dan nog: van 0 naar 1e is langzame interval, en van 2 naar 1 is snelle intervalSoms zit er ook een regelaartje op de schakelaar.
Goed plan, gewoon alle knopjes enzo testenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:26 schreef CherryLips het volgende:
Ik ga er van het weekend gewoon even voor zitten in de garage met de lampen uit, kan ik oefenen.
Opelquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:27 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
De hendel in de Opel Vivaro gaat naar beneden ipv boven.
Het probleem bij mij is dat ik zo a-technisch ben als de pest en het heel snel weer vergeet. Hoe vaak m'n rij-instructeur wel niet de ruitenwisser heeft uitgelegd, ongelofelijk. Onder de motorkap? Verder dan motorblok en oliepeilding kwam ik niet. En bij die auto zette ik bij het starten altijd zelf gewoon de lampen aan, geen gedoe met dimlicht of stadslicht, gewoon hoppa. Bij de Nissan Note staan de stadslichten altijd aan en moet hij een tandje verder voor het dimlicht. En dan ben je aan het rijden en merk je dat er iets niet klopt, en dan durf je ook niet te kloten omdat je voor je wilt kijken.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:27 schreef Piles het volgende:
[..]
Goed plan, gewoon alle knopjes enzo testenIk ontdekte ook vanalles bij m'n Skoda
Vrouwquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:34 schreef CherryLips het volgende:
Het probleem bij mij is dat ik zo a-technisch ben als de pest en het heel snel weer vergeet. Hoe vaak m'n rij-instructeur wel niet de ruitenwisser heeft uitgelegd, ongelofelijk. Onder de motorkap? Verder dan motorblok en oliepeilding kwam ik niet. En bij die auto zette ik bij het starten altijd zelf gewoon de lampen aan, geen gedoe met dimlicht of stadslicht, gewoon hoppa. Bij de Nissan Note staan de stadslichten altijd aan en moet hij een tandje verder voor het dimlicht. En dan ben je aan het rijden en merk je dat er iets niet klopt, en dan durf je ook niet te kloten omdat je voor je wilt kijken.
Nee, dat overleeft ie niet hoorquote:M'n zus gaat morgen trouwens twee weken op vakantie, en haar auto kan eigenlijk niet twee weken stilstaan he?
O, bij mijn zit de interval ééntje naar boven. En de normale stand, en dat standje waar ik altijd doodzenuwachtig van word zitten naar beneden.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:26 schreef Piles het volgende:
Ruitenwisser verschilt per auto, maar hoe verder naar boven hoe sneller:
0 = uit
1e klik = interval (af en toe)
2e klik = constant
3e klik = turbo
Bij mijne is het dan nog: van 0 naar 1e is langzame interval, en van 2 naar 1 is snelle intervalSoms zit er ook een regelaartje op de schakelaar.
Bij de Nissan ook. Denk ikquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:42 schreef JJH het volgende:
[..]
O, bij mijn zit de interval ééntje naar boven. En de normale stand, en dat standje waar ik altijd doodzenuwachtig van word zitten naar beneden.
Heerlijk, die eenduidige bedieningquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:42 schreef JJH het volgende:
O, bij mijn zit de interval ééntje naar boven. En de normale stand, en dat standje waar ik altijd doodzenuwachtig van word zitten naar beneden.
Met Opel sowieso niet echtquote:
Dat kunnen er nooit veel zijnquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:56 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Wij mannen bedienen toch ook alle knopjes van vrouwen?
Je ruiten aan de binnenkant goed schoonmakenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:04 schreef CherryLips het volgende:
O god ja, de boel was aan het beslaan, ook dat nogWat moet je dan doen? Airco en aanjager aan ofzo?
En ook de kachel niet helemaal koud laten staan. Ik snap dat je hem nu nog niet vol aanslingerd. Maar warme lucht kan meer vocht bevatten dan koude lucht.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:05 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Je ruiten aan de binnenkant goed schoonmaken
En voor de rest de airco aan, die droogt de lucht.
Warme, vochtige lucht komt op koud raam = condensering. Dus je raam warm maken met blazers, en als je airco hebt die aan, dat droogt idd de luchtquote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:04 schreef CherryLips het volgende:
O god ja, de boel was aan het beslaan, ook dat nogWat moet je dan doen? Airco en aanjager aan ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |