Ik heb zulke mensen gekend. Vaak hebben die mensen zelf veel problemen en onzekerheden, waardoor ze niet weten wat ze moeten doen wanneer iemand anders problemen heeft. Die mensen kan ik vrijwel meteen herkennen en ik laat ze gewoon stikken.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:18 schreef Temaki_Sushi het volgende:
eerst zijn ze je beste vrienden, en dan opeens als het moeilijk gaat dumpen ze je. Ik was vorig jaar een tijdje depressief door verlies van een dierbare. Zou toen met een 'vriend' afspreken, maar voelde me toen toch te slecht om die dag wat te doen. Heeftie me later overal van geblockt omdat hij geen zin heeft in 'gedoe'. WTF? Waar slaat dat op? Ik snap er niks van.
Heeft iemand ooit ook zoiets geflikt?
Helaas wel, zo zitten mensen in elkaar.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:23 schreef FOKkû het volgende:
Té vaak meegemaakt.Daarom heb ik geen beste vrienden meer.
Ik hou iedereen op een veilige afstand. Ik ben niet geboren om afhankelijk te zijn van anderen.
Dan was er iets anders aan de hand.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:25 schreef Temaki_Sushi het volgende:
Ik heb een keer afgezegd. En hij was niet mijn beste vriend, ookal zei hij dat steeds dat hij zo om me gaf etc. Maar volgens mij wou hij alleen maar seks. En ik wou afspreken om leuke dingen te doen, want ik had al genoeg professionele hulp om mijn problemen kwijt te kunnen. Het lag dus echt aan bhem.
Biologisch natuurlijk niet.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:25 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Helaas wel, zo zitten mensen in elkaar.
Zo waarquote:Op maandag 23 augustus 2010 17:25 schreef Copycat het volgende:
Een keer meegemaakt. Meteen mijn les geleerd. mensen die alleen over zichzelf kunnen praten en geen enkele interesse tonen in jou zijn misschien wel vermakelijk, maar geen vrienden.
Ja dat had ik dus ook, daardoor heb ik ook ingezien wie er ECHT om me gavenquote:Op maandag 23 augustus 2010 17:24 schreef formerjellybean het volgende:
Ja , maar dat zijn dan geen vrienden.
Ik heb het met een groepje met vrienden gehad, een vriend van me had zelfmoord gepleegd, hun kenden hem ook maar zagen hem eigenlijk niet meer.
Een vriendin was steeds hoe naar ze het vond enzo maar vroeg niet naar mij en ook tijdens het uitgaan zag ik ze niet meer en deden eigenlijk ook niets om het contact te onderhouden met Kerst en oud en nieuw hoorde ik niets en heb toen maar besloten met dat contact te stoppen.
Het rare was juist dat die mensen waar ik het niet van verwacht had binnen de korstste keren wel contact zochten .
Nu zoeken ze weer contact maar weet ook dat het geen echte vrienden zijn maar kennissen en voor mij hoeft het contact ook niet echt meer.
Ik heb er geen behoefte aan om juist mensen die je laten vallen in moeilijke tijden en ik weet dat ze zo zijn dan maar even selectiever zijn.
quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:25 schreef Copycat het volgende:
Een keer meegemaakt. Meteen mijn les geleerd. mensen die alleen over zichzelf kunnen praten en geen enkele interesse tonen in jou zijn misschien wel vermakelijk, maar geen vrienden.
QFT.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:25 schreef Copycat het volgende:
Misschiuen. We hadden in het verleden wat gescharreld maar zijn toen gewoon vrienden geworden. Ik heb nu al een flinke poos een relatie dus hij wist dat seks er niet in zat. Ik dachte cht dat hij me als vriend zag, maar blijkbaar niet dus.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:26 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dan was er iets anders aan de hand.
Ah.. daar komt de aap uit de mouw. Jullie hadden gewoon andere ideeen over jullie relatie. Dat maakt hem geen eikel ofzo.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:29 schreef Temaki_Sushi het volgende:
[..]
Misschiuen. We hadden in het verleden wat gescharreld maar zijn toen gewoon vrienden geworden. Ik heb nu al een flinke poos een relatie dus hij wist dat seks er niet in zat. Ik dachte cht dat hij me als vriend zag, maar blijkbaar niet dus.
Overal van geblockt? Dan was het sowieso geen vriend. Echte vrienden spreek je namelijk niet alleen via internetquote:Op maandag 23 augustus 2010 17:18 schreef Temaki_Sushi het volgende:
eerst zijn ze je beste vrienden, en dan opeens als het moeilijk gaat dumpen ze je. Ik was vorig jaar een tijdje depressief door verlies van een dierbare. Zou toen met een 'vriend' afspreken, maar voelde me toen toch te slecht om die dag wat te doen. Heeftie me later overal van geblockt omdat hij geen zin heeft in 'gedoe'. WTF? Waar slaat dat op? Ik snap er niks van.
Denk je dat de geplande afspraak ook via internet zou zijn dan?quote:Op maandag 23 augustus 2010 18:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Overal van geblockt? Dan was het sowieso geen vriend. Echte vrienden spreek je namelijk niet alleen via internet.
Paar jaar geleden een herseninfarct gehad, ze vonden mij half bewusteloos op het parkeerterrein. Tijdje in het ziekenhuis gelegen en moeten revalideren. Is in dat jaar toen ook uitgegaan met mijn vriendin. Bovenop daarna mijn contract van baan niet verlengt, officieel omdat ze wilden organiseren, maar ik weet zeker dat het kwam omdat ze mij een gezondheidsrisico vonden.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:18 schreef Temaki_Sushi het volgende:
Dit verhaal komt mij zo bekend voor. Door dingen die bij mij in het verleden gebeurd zijn, heb ik ook gemerkt wie er echt om mij geven en wie niet. Ik ben er alleen maar sterker door geworden en weet nu pas aan wie ik wat heb. Bij mij is familie ook steeds belangrijker geworden door allesquote:Op maandag 23 augustus 2010 18:54 schreef Lastpost het volgende:
Ik merk zelf trouwens wel dat ik me steeds minder druk maak om de invulling van vriendschappen, wil iemand alleen langskomen als ik daadwerkelijk in staat ben om iets te doen op dat moment, prima.
Wil iemand alleen een pilsje drinken, ook best en degene die ook met de emmer naast me bed staan en m'n kots opruimt omdat ik het zelf niet kan waardeer ik natuurlijk ook.
Dat is dan iemand waar ik all-round meer aan heb, waar ik meer aan loslaat en die ik meer (toe)vertrouw en waar ik zelf ook meer voor zal doen.
Maar je hebt denk ik allerlei vriendschappen nodig, van oppervlakkig tot aan degene waar je diepe gesprekken mee kunt voeren, die je helpt verhuizen en die enkel een balletje met je wil trappen.
Ik waardeer ze allemaal en degene die het niet zien zitten nu het minder gaat kan ik ook niets kwalijk nemen, ze hebben er blijkbaar niets mee, kunnen er niet mee omgaan, maar wekken ook niet de illusie dat ze wel dag en nacht voor je klaar staan.
Degene die dat wel doen en je dan laten vallen, tsja daar geef ik verder ook niet echt om en druk maken doe ik ook al lang niet meer, genoten van de mooie momenten en die koester ik dan.
dat dusquote:
Ect moi gezecht!quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:23 schreef FOKkû het volgende:
Té vaak meegemaakt.Daarom heb ik geen beste vrienden meer.
Ik hou iedereen op een veilige afstand. Ik ben niet geboren om afhankelijk te zijn van anderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |