abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88122636
Oh, je vloeren... :o
Wat mooi! O+
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_88146728
Vandaag is Robje niet blij.

Doel: 2 nachtkastjes, commode, bed en garderobekast in elkaar zetten.
Resultaat: 2 nachtkastjes klaar.
Reden 1: Productiefout in een commodeplank waardoor het achterbord niet past. Klote, kan gebeuren, winkel gebeld, nieuwe plank besteld, komt over 1-2 weken.
Reden 2: Bij het bed zijn de verkeerde zijdes meegestuurd. Zit nu met 2.10m ipv 2.00m, terwijl de matrassen en lattenbodems WEL netjes 2 meter lang zijn. En daar kom ik natuurlijk achter op zaterdagavond om 18 uur als de winkel al een uur dicht is.

Dus pardon my french: POTVER@#*$$&&@!~~$**$

Geen zin meer in klussen. Ik ga nu maar Toy Story 3 kijken, heb ik in ieder geval nog één leuk uurtje vandaag.
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_88147148
Oh, kan je toch wel zo van balen...
Kan je niet alsnog mailen? Vaak lezen ze dat wel.
Je weet nooit!
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 19:08:07 #54
3185 Adelante
To let it go now
pi_88148485
Wat voor kleur heb je je muren en kozijnen/deuren in de woonkamer? 9016, 9001?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_88148611
@oblivion Leen Bakker heeft geen mailadres, alleen een 0900 nummer tijdens kantooruren. Morgen heeft het filiaal in Den Haag koopzondag. Daar maar eens naartoe bellen of ik iets kan komen wisselen.

@Adelante: Muren zijn 9010, Hout is 9001.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 30 oktober 2010 @ 19:26:11 #56
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88149004
Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze Leen Bakker Servicelijn (¤ 0,15 per minuut):

0900 – LEENBAKKER
0900 – 533 62 25

Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 18.00 of per mail info@leenbakker.nl

http://www.leenbakker.nl/nl/over_leen_bakker/contact.aspx

:+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_88149059
@DJMO Excuseer me terwijl ik mijn kaak van de vloer raap.

Ik = blinde kip. Maar toch ga ik eerst morgen om 11 uur bellen met de Leen Bakker in de Megastores Den Haag. Mochten die niet kunnen helpen, dan gaat er een mailtje de deur uit.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 30 oktober 2010 @ 19:33:18 #58
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88149252
lol gebeurt wel vaker hoor dat mensen het niet kunnen vinden. Dat soort dingen staat vrij goed verstopt, ik heb er alleen de handigheid in gekregen om via de sitemap direct naar contact door te gaan, en daar is het 99 van de 100 keer te vinden :P

succes ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 31 oktober 2010 @ 11:25:51 #59
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_88167502
Het was te proberen, 5 Leen Bakkers gebeld op koopzondag, niemand heeft mijn bed op voorraad. Wachten dus tot maandag 9 uur en klantenservice bellen. Bah, nog maar een nachtje op mijn tienerbedje.

Dan nu maar beginnen aan de enorme garderobekast. Hopelijk zegt de handleiding niet het door 1 persoon gebouwd kan worden, anders moet ik nog op zoek naar hulp. Op zondag.
  dinsdag 2 november 2010 @ 12:51:42 #60
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_88243767
- 3 nieuwe kozijnen met ramen liggen bij de timmerman! Met wat geluk worden ze morgen geplaatst, anders volgende week.
- Juiste bedzijdes zijn in bestelling (leve LB Vlaardingen, boe LB Eindhoven). Met wat geluk zijn die er ook morgen.

Hopelijk heb ik deze week eens wat geluk! :D
pi_88303309
Had ik maar niets gezegd. Kozijnen en ramen komen maandag, da's mooi klote want dan zijn de klusjesmannen net weer naar huis toe en kunnen ze niet de schade aan stucwerk en muren herstellen die de kozijnenman waarschijnlijk maakt.

Bed is nu wel compleet qua delen. Dus vol goede moed vanmiddag begonnen aan dat ding.
..
..
..
Rob, bericht aan jezelf: als een bout niet in een gaatje past: NIET FORCEREN! Nu heb je dankzij je haast scheurtjes in het blad van het voeteneinde van je gloednieuwe bed. Goed bezig. :N
-O- o|O 8)7
pi_88303876
Ai...dat is balen...
pi_88547973
Foto dump! Installatie 4 inschuif-kasten en plaatsing nieuwe kozijnen met heerlijk HR++ DUBBEL glas :D

---

----

En ja, dan ziet de buitenkant er weer strak uit, maar kunnen we binnen weer gaan puinruimen. Kijk en huiver.

http://www.twitvid.com/14XDQ
pi_88574723
Trouwens, voor de mensen die de video hebben gezien (als ie vastloopt, klik even een paar seconden verder): ik zit (nu de vensterbanken gesneuveld zijn) er serieus over te denken om het lage houten wandje over de hele breedte er ook uit te slopen en de grote radiator te vervangen door twee kleinere die ik dan in twee van de drie nisjes plaats. Mooi wegwerken met radiatorbekleding of -kast en voila, kamer meteen 15 centimeter dieper.

Waar moet ik qua werkzaamheden allemaal aan denken?
- Oude radiator leeg laten lopen, afknijpen, losmaken
- Houten wand er uit
- Puin verwijderen uit nisjes

Zover kom ik nog. En er zal ongetwijfeld ook radiatorfolie aan te pas komen. Wie heeft een idee hoe het stappenplan er uit moet zien?
pi_88575242
Heb de film gezien en vind het echt meevallen... :@

Bezint eer ge begint!
Er kan ook iets achter zitten waarvan je denkt, oooh nee, had ik het maar niet gedaan... :P
Aan de andere kant, de afwerking kan dan vele malen mooier zijn.

Ben je bereidt dat extra te doen?
pi_88575808
Ik zat te denken... :P

Is die opening niet de spouwmuur ?
Zo nee is er niks aan de hand, maar zo ja....dan euhm...kan het dan wel?
Of beter, is het dan verstandig?
pi_88629454
Mooie vorderingen al hoor :)

Maar waarom in vredesnaam Paul Abdul met Straight Up? :')

Wie nu ook 3FM zit te luisteren legt misschien wel de link...
pi_88632436
Freddeh, dat vraag ik me ook af. Ik had namelijk "Opposites Attract" aangevraagd, die is veeeel leuker! ;) #guiltypleasure
pi_88802628
Even een spreekwoordelijke hartverzakking gehad vandaag. Ik loop de trap op richting slaapetage en hoor in de verte *drup-drup-drup*. Uh-oh... Druppels water vielen op het parket vanaf het plafond van het toilet. Precies onder .... de boiler! Snel zolderluik open, ladder geplaats, met lamp naar boven en tot de ontdekking komen dat de afvoerbuis van de boiler helemaal vol water zit, met drupsgewijs overstromen als gevolg. Met boerenverstand eerst een flink gaan tikken op de buis en zwanehals. Ik had geluk, plotseling hoorde ik dat de boel begon te stromen en zag ik dat de buis leegliep. Oef, crisis bezworen. Op zolder nog een doek laten liggen voor de zekerheid en een emmertje neergezet in het toilet, mocht er toch nog zich iets voordoen.

Wat een avond.
pi_88808541
OMG!
Eeuwig zonde, die vlakke hollandse aannemerskozijntjes ipv dat mooie authentieke jaren '30 profiel in de gevel.
Eeuwig zonde.
Gelukkig zijn er veel VVE's die dit tegenwoordig verbieden.
Met wat creativiteit had er gewoon HR++ in de oude kozijnen en ramen gepast.
Zonde,....
pi_88810975
@Ekoyt, het verval van de ramen en kozijnen was al jaren geleden gestart bij eerdere bewoners. Als de oude kozijnen nog te redden waren geweest, had ik dat zeker overwogen. De drie raampartijen waren echter volledig dichtgekit en dichtgespijkerd, inclusief alle katrolletjes die ooit in de kozijnen hebben gezeten voor het omhoog schuiven van de grote ramen. Er zaten nog flarden oud touw in... Misschien dat er met creativiteit wel dubbel glas in de kozijnen had gepast, maar helaas ontbrak die creativiteit dan bij mij, mijn vader en de klusjesmannen.

En nieuwe kozijnen in de oorspronkelijke stijl had me een fortuin gekost, dat ik niet heb. Het is zonde ja, maar dit is helaas een compromis dat ik moest sluiten.
pi_89166500
Keuzes, keuzes....

pi_89166657
Persoonlijk zou ik kiezen voor die donkere. Maar hangt uiteraard ook samen met de hoeveelheid licht en in welke hoek dat licht binnenkomt.
pi_89167432
de onderste
  Moderator vrijdag 26 november 2010 @ 09:46:39 #75
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_89168294
Onderste. Die donkere is wel erg donker :@
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_89189378
Wat een dag. Gebeld met de Leen B. of die commode bodemplaat al binnen was, bleek hij nog in het systeem op "Klaar om te bestellen" staan. Niemand snapte hoe dat kon. Bestelling richting leverancier is nu de deur uit. 4 weken wachten voor niks....

De drie kleurstalen op de vloer bleken een onvoorzien effect te hebben: alles had een oranje gloed! Vloerenman snapte er niets van. Alle kleur-olie bleek op één of andere manier te reageren met een stof in mijn grenen vloer. Vermoeden is een oud anti-houtworm middel....
Morgen volgt een nieuwe poging met gekleurde hard-wax. Als dat OOK nog reageert, dan wordt het toch de kleurloze Skylt lak. Zo krijg ik wel een hele lichte vloer, maar liever te licht en transparant dan gekleurd en helemaal afgedekt.

Heeft iemand anders hier ooit gehoord van een grenen vloer die oranje uitslaat na behandeling met kleurolie?
pi_89189627
Anders moet je hier eens kijken:

http://www.cepe-producten.nl/pg-1955-7-29111/pagina/home.html

Je kan ze ook met de vraag over dat oranje bellen en wat je er aan kan doen.
Hele prettige mensen.
pi_89216486
quote:
Op woensdag 17 november 2010 10:21 schreef robdriessen het volgende:
@Ekoyt, het verval van de ramen en kozijnen was al jaren geleden gestart bij eerdere bewoners. Als de oude kozijnen nog te redden waren geweest, had ik dat zeker overwogen. De drie raampartijen waren echter volledig dichtgekit en dichtgespijkerd, inclusief alle katrolletjes die ooit in de kozijnen hebben gezeten voor het omhoog schuiven van de grote ramen. Er zaten nog flarden oud touw in... Misschien dat er met creativiteit wel dubbel glas in de kozijnen had gepast, maar helaas ontbrak die creativiteit dan bij mij, mijn vader en de klusjesmannen.

En nieuwe kozijnen in de oorspronkelijke stijl had me een fortuin gekost, dat ik niet heb. Het is zonde ja, maar dit is helaas een compromis dat ik moest sluiten.
Zijn het houten kozijnen? Dat vind ik al heel wat. Mijn buurman heeft van die kunstof dingen waarvan je aan de overkant van de straat kan zien dat het kunstof is.

Dat van die verruineerde kozijnen ken ik. Ik heb er nog eentje waar het schuifraam nog inzit. De rest is kapot gezaagd, dichtgeverfd en opengehakt om van de schuiframen op een lelijke manier naar binnendraaiende ramen te maken. De katrollen zijn overgekwast en er zitten nog wat schroeven her en der ingedraaid onder de verf.

Als er ooit nieuw glas inkomt (volgens de wbv muts past er geen dubbelglas in de kozijnen) dan ga ik me hard maken dat ze het wel in stijl doen en zeker het glas in lood behouden.
pi_89304322
Tijd voor een update. Van de drie kleurstalen is dus geeneen het geworden. Even in telegramstijl.
- Mijn vloer is waarschijnlijk een tweedehands vloer uit een ander huis, waarvan de planken zijn omgedraaid, dus met de voorheen gebruikte kant naar onderen.
- De planken bevatten nog een flinke hoeveelheid hars (dit verklaart waarom de vloerenman zo veel schuurbanden nodig had om de vloer blank te krijgen)
- De hars blijkt te reageren met kleurolie en kleurwas, hetgeen resulteert in een oranje gloed door de kleur heen.
- Dit laat vier mogelijkheden over:
• Eerst primen, maar daardoor sluit je het hout af, kan het niet meer ademen en krijg je veel meer onderhoud aan je vloer
• Puur transparante lak (zoals Skylt), maar daardoor krijg ik een heeeeeel lichte vloer
• Dekkende verf, maar daardoor zie ik straks niets meer terug van de houtstructuur
• Kleuren met beits, daarna een beschermende laklaag

Ik heb voor het laatste gekozen. Vandaag zijn er twee beitslagen aangebracht (Hermadix Old Pine) en doet mijn vloer denken aan sigarenkistjes :) Morgen de lak, overmorgen meubels terug. En dan heeft deze jongen 10 dagen in een halfleeg huis geleefd. Lang genoeg.

Laatste twee grote projecten van het jaar:
- Raamkozijnen weer fatsoeneren (inclusief nieuwe vensterbanken)
- 11 december grote spullen verhuizen!
(en tussendoor natuurlijk nog 1001 kleine dingetjes, wie kent het niet?....)

P.S. De vloerenman had wederom de nodige vertraging opgelopen. Nog twee keer aangereden (hij heeft de foto's laten zien) en een vrouw met een TIA in het ziekenhuis. Na mijn vloer neemt de arme man twee maanden verplicht rust, op doktersadvies.
P.P.S. @Fixers, ja de nieuwe kozijnen zijn wel van echt hout. Dat dan weer wel :)
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 22:03:10 #80
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_89697769
Ben eigenlijk behoorlijk nieuwsgierig naar hoe de vloer nu uiteindelijk geworden is :9 *O*
pi_89743715
Foto's komen nog, maar de vloer komt steeds beter uit de verf (ha!). In eerste instantie zag ik flinke kleurverschillen (licht/donker), maar de vloer blijkt 3 weken nodig te hebben om zijn uiteindelijke kleur te bereiken. En nu na anderhalve week beginnen de verschillen inderdaad te vervagen. Dus laten we zeggen dat ik voorzichtig positief ben over de vloer.

Gelukkig maar, want zaterdag is de laatste grote verhuisetappe. Vrachtwagen gehuurd en inladen die kasten en banken...
  woensdag 15 december 2010 @ 03:39:01 #82
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_89946291
je bent er maar druk mee! En die kozijnen zijn nog best te pruimen hoor :) (zoals eerder gezegd alles beter als kunstof :) )
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_89946450
Tof huis :) Ga je dat glasinlood-raam plaatsen op de plek van het gat bovenin het trapgat? Is wel een mooie manier om te hergebruiken.

Wat voor spullen neem je mee van je huidige huis? Past dat een beetje in een jaren 30 huis?
pi_89956620
@Rapaille Het glas in lood wordt momenteel hersteld, weet nog niet wat ik er exact mee ga doen, zat te denken aan een ketting er aan en dan voor een raam hangen, maar goed er zit geen haast achter. Ik neem nog aardig wat IKEA spul mee uit mijn oude huis, dat zal in de komende jaren langzaam vervangen worden zodra het 'op' is. Ik zit wel heeeel erg verlekkerd te kijken naar de 1930 serie van Berker

Afgelopen weekend De Grote Verhuizing gehad, oude apartement leeggehaald, meubels en zooi in een 18 kuub Mercedes en hobbelen maar. Hulp van vrienden, alles 31 treden omhoog, de twee bankdelen pasten EXACT! (breedte 69 cm, breedte trapgat 73cm op z'n smalst....) Alles staat nu nog schots en scheef en TOTAAL VOLGEBOUWD! Nog even wat herstelwerkzaamheden doen aan de Billy's (achterwand weer vasttimmeren...). Maar... gisteren mijn salontafel en bankstel eindelijk in elkaar kunnen zetten. Ik kan weer zitten/liggen/voor de TV hangen! JAAAA! Zometeen nog wel even snel naar de Gamma voor meubelvilt. Houten poten + houten vloer = krassen (oeps).

Tussen kerst en oud en nieuw nog drie projectjes: sierlijsten onder de plinten, alle kunst aan de muur hangen en herstelwerkzaamheden aan de kozijnen. Oudjaarsavond de grote test: thuis gourmetten met 10 man. Ik heb er zin an.

Ik zie licht aan het eind van de tunnel! Willen jullie foto's van de puinhoop? ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door robdriessen op 15-12-2010 14:11:47 ]
pi_89976373
Eigenlijk wel natuurlijk.
  maandag 10 januari 2011 @ 11:03:29 #86
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_91106772
Langzaam maar zeker begint het ergens op te lijken.

En zoals al gemeld in het voorpret topic: Eettafel en stoelen zijn besteld!

maandag 24 januari 2011 @ 14:40:48 #87
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_91798314
Vraagje aan mijn lieve lezers,

ik had een mooi plan in mijn hoofd om boven de nieuwe eettafel een mooi strakke lichtpartij te hangen met een rij spotjes of led strips. Denk aan iets in de stijl van
of

Helaas heb ik te maken met sierelementen op het plafond die het gebruik van een transformator nagenoeg onmogelijk (of ronduit lelijk) maken. En de transformator verstoppen in het plafond is ook geen mogelijkheid. Kijk maar:

Ik zit dus min of meer 'vast' aan een lamp met een rond en/of trechtervormig plafondstuk.Wat zouden jullie doen? Bestaan er mooie 'lichtbalken' waar geen transformator voor nodig is? Of moet ik me toch neerleggen bij een meer ouderwetsche enkele/dubbele hanglamp? Suggesties al dan niet met plaatjes zijn zeer welkom.
  maandag 24 januari 2011 @ 23:01:08 #88
3185 Adelante
To let it go now
pi_91826868
Die panter op de schouw _O-

Seriously? :o
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 24 januari 2011 @ 23:08:02 #89
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_91827316
quote:
10s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:01 schreef Adelante het volgende:
Die panter op de schouw _O-

Seriously? :o
Haha, nee dat was een streek van pa. De cheetah heeft nu een beter plekje op de vloer gekregen :) Ben geen Veerkampje!
pi_91938841
Ik moet vandaag en morgen als een razende Rob verwarmingsbuizen gaan schuren en verven. Nu las ik ergens dat je met een vezeldoek of zelfs met een washandje het verven een stuk makkelijker maakt. Klopt dit of is dat een broodje aap verhaal? Het lijkt me zo vreemd om een washandje aan te trekken, dan verf op je handpalm en smeren maar.
pi_91983122
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 11:03 schreef robdriessen het volgende:
Langzaam maar zeker begint het ergens op te lijken.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En zoals al gemeld in het voorpret topic: Eettafel en stoelen zijn besteld!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
:{ kan ze niet zien, ben ik de enige? ben juist zo benieuwd! haha
~ Bonito La Risa ~
pi_92020550
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 11:52 schreef Mixende_match het volgende:

[..]

:{ kan ze niet zien, ben ik de enige? ben juist zo benieuwd! haha
Da's vreemd. Imageshack loopt de boel een beetje te verpesten. Nog maar eens dan.

pi_92023312
Leuk: verwarmingsbuizen verven.
Niet leuk: verwarming 24 uur uit moeten laten staan! Ik ga zo op de bank slapen met een warmwaterkruik. Wish me luck.

Morgen, klusteam a go go. Vensterbanken, gordijnen, verlichting, hoezee!
  Moderator zaterdag 29 januari 2011 @ 09:56:22 #94
92034 crew  Vonkenboer
pi_92031139
ik zie ze gewoon hoor, gister avond ook al
pi_92031237
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 10:21 schreef loecje het volgende:
ik zie ze gewoon hoor, gister avond ook al
Alle foto's zijn te zien hier, behalve die geplaatst zijn op 10 januari
  maandag 31 januari 2011 @ 11:54:53 #97
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_92117083
Foto's (dit keer niet via imageshack ;))! Zaterdag weer klusdag gehad. Geboekte vooruitgang: Vensterbanken, kozijnherstel, gordijnrails, muren en plafond trapgat geverfd. Niet toegekomen aan: kapstok en verwarmingsbuizen (Nee Rob, verft hecht ECHT niet als de temperatuur in de kamer rond het vriespunt ligt).

Houten wandje blijft (be)staan. Holtes opgevuld met Rockwool, ondersteuning vensterbank wordt uitgemeten en genivelleerd met de wiggetjes.

Laatste shot van de binnenkant voordat de vensterbank er op ging.

Zie het verschil tussen links en rechts :)

En het hoogteverschil met de stukjes oude vensterbank? Dat wordt opgeleukt met overgebleven stukjes sierlijst (wordt natuurlijk nog wit gelakt)

Uit de categorie: laat je WC eens zien: 12 simpele foto-lijstjes voorzien van opgespaarde concertkaartjes en met dubbelzijdige tape aan de muur geplakt :) Ja, ik houd van muziek en concerten!
pi_92905761
Eettafel en stoelen staan klaar voor verzending! Als die verdomde transporteur me nou eens zou bellen voor een afspraak......
  Moderator zondag 20 februari 2011 @ 11:10:14 #99
92034 crew  Vonkenboer
pi_93047706
Geen optie om ze zelf op te halen dan ? :)
Even een boedelbak huren en gaan met die banaan
  maandag 28 februari 2011 @ 09:31:36 #100
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_93429877
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 11:10 schreef Vonkenboer het volgende:
Geen optie om ze zelf op te halen dan ? :)
Even een boedelbak huren en gaan met die banaan
Helaas, ik heb een hybride. Die doen niet aan trekhaken.

Maar goed, hij is binnen en staat in elkaar! Ik heeft een tafel!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')