Ja, dat is dus vet irritant... dat daar niets over in de wet staat...quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:09 schreef iFries het volgende:
Volgens mij mag je best met 35 op een 50 weg rijden .. Dat er een flitspaal staat is bijzaak![]()
De enige weg waar een minimumsnelheid geld is een snelweg, niet helemaal natuurlijk, file enzo.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, dat is dus vet irritant... dat daar niets over in de wet staat...
want te langzaam rijden is bijna net zo irritant als mensen die menen 90 te mogen rijden op een 50 weg in de stad
Dat is natuurlijk geen minimumsnelheidquote:Op maandag 23 augustus 2010 09:11 schreef JJH het volgende:
[..]
De enige weg waar een minimumsnelheid geld is een snelweg, niet helemaal natuurlijk, file enzo.
Maar daar moet je 70 kunnen en mogen rijden.
Neuh, dat kan ik prima zelf voorkomen, door gewoon netjes 50 op de teller te rijden ipv 35quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:15 schreef Salatrel het volgende:
die trage trol voor je voorkomt anders wel dat jij fanmail krijgt uit leeuwarden.
Wie zegt dat de afwijking niet de 'verkeerde' kant op is?quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:06 schreef motorbloempje het volgende:
NEE MUTS/LUL, JE MAG 50!!! EN JE HEBT EEN TELLERAFWIJKING Dus als jij 50 OP DE TELLER RIJDT, DAN RIJD JE nog niet eens 50! DUS WORD JE NIET GEFLITST!!!
Dat mogen fabrikanten nietquote:Op maandag 23 augustus 2010 09:15 schreef J.J.McKay het volgende:
[..]
Wie zegt dat de afwijking niet de 'verkeerde' kant op is?
Dus de teller zegt 50, maar je rijdt in werkelijkheid 60.
Dat snap ik, maar door slijtage/whatever kan dat natuurlijk voorkomen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:16 schreef iFries het volgende:
[..]
Dat mogen fabrikanten niet
Trouwens, komt die post niet uit Groningen?
Toch wel (handsfree) de pliesie gebeld??quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:18 schreef Symphonic het volgende:
Ik heb een keer op de weg naar Helmond (en nu weet ik waarom die plaats zo heet) achter een dronken Pool gereden, die bij iedere flitspaal vol in de ankers ging, echt ging stil staan en dan heel langzaam weer optrok. Dat hij overigens geen tegenliggers heeft geraakt was een wonder te noemen.
Hoe wist jij dat de Pool dronken was? Of ging jij van het normale scenario uit?quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:18 schreef Symphonic het volgende:
Ik heb een keer op de weg naar Helmond (en nu weet ik waarom die plaats zo heet) achter een dronken Pool gereden, die bij iedere flitspaal vol in de ankers ging, echt ging stil staan en dan heel langzaam weer optrok. Dat hij overigens geen tegenliggers heeft geraakt was een wonder te noemen.
Er kan een afwijking zijn, hoeft niet perse. Lamlul.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:06 schreef motorbloempje het volgende:
NEE MUTS/LUL, JE MAG 50!!! EN JE HEBT EEN TELLERAFWIJKING Dus als jij 50 OP DE TELLER RIJDT, DAN RIJD JE nog niet eens 50! DUS WORD JE NIET GEFLITST!!!
Algemeen postadresquote:Op maandag 23 augustus 2010 09:16 schreef iFries het volgende:
[..]
Dat mogen fabrikanten niet
Trouwens, komt die post niet uit Groningen?
dan kan je dus nog steeds gewoon met een gerust hart 50 rijdenquote:Op maandag 23 augustus 2010 09:20 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Er kan een afwijking zijn, hoeft niet perse. Lamlul.
ja klopt, maar je moet niet lopen blaten wat niet altijd klopt.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dan kan je dus nog steeds gewoon met een gerust hart 50 rijden
* Juup© leest fotoboek van motordoosje:quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:20 schreef xaban06 het volgende:
[..]
xaban06 FAALquote:geslacht: Vrouw
Nee, nog steeds niet. Weet je hoeveel slijtage van een paar milimeter uitmaakt? Heul erg weinig, in ieder geval niet zo veel dat je opeens 5km harder danwel langzamer rijd.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:18 schreef J.J.McKay het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar door slijtage/whatever kan dat natuurlijk voorkomen.
Of mensen die met andere dingen bezig zijn dat het besturen van een voertuig, en dat soort mensen zijn er ook maar zat.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:23 schreef themole het volgende:
Zeer vervelend, vaak zijn het de wat oudere medemensen die met het neus op hun stuur het rempedaal goed weten te vinden.
Dat kan ook wel, als je nog steeds maar op de weg let. En dan is er ook nog een verschil met de complete administratie bijwerken en een bammetje eten.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:24 schreef Juup© het volgende:
[..]
Of mensen die met andere dingen bezig zijn dat het besturen van een voertuig, en dat soort mensen zijn er ook maar zat.
Idd, en het eerste zie ik raar genoeg toch regelmatig.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:26 schreef JJH het volgende:
[..]
Dat kan ook wel, als je nog steeds maar op de weg let. En dan is er ook nog een verschil met de complete administratie bijwerken en een bammetje eten.
Dat mag inderdaad. Onnodig remmen mag dan weer niet.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:09 schreef iFries het volgende:
Volgens mij mag je best met 35 op een 50 weg rijden
Of scheren, make up doen, de krant lezen,quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:26 schreef Juup© het volgende:
[..]
Idd, en het eerste zie ik raar genoeg toch regelmatig.
Ik heb lekker een parrotje in de auto zitten. Ik heb alleen altijd 2 telefoons bij me als ik aan het werk ben, en de parrot kan maar één toestel tegelijk hebben.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:27 schreef themole het volgende:
Overigens zie ik nog steeds veel mensen niet handsfree bellen terwijl er genoeg goedkope oplossingen voor zijn en de boete ongeveer 160 euro bedraagt.
Tijd voor een Dual-sim telefoon......quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:28 schreef JJH het volgende:
Ik heb lekker een parrotje in de auto zitten. Ik heb alleen altijd 2 telefoons bij me als ik aan het werk ben, en de parrot kan maar één toestel tegelijk hebben.
Er MOET een afwijking in de kilometerteller zit. geen enkele kilometerteller geeft de precieze snelheid weer. Wel eens op je gps gekeken, er zit altijd minimaal 3-5 km/uur verschil tussenquote:Op maandag 23 augustus 2010 09:20 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Als jij een auto zonder afwijking hebt ben je de eerste in Nederland.... Wat zeg ik: de eerste in de WERELD.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:20 schreef xaban06 het volgende:
Ja of je schakelt gewoon 1 van de 2 naar degene die wel op de parrot zit.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:31 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Tijd voor een Dual-sim telefoon......
Nee, dan zou ik ook wel de een naar de ander kunnen doorschakelen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:31 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Tijd voor een Dual-sim telefoon......
Idd jaquote:Op maandag 23 augustus 2010 09:28 schreef JJH het volgende:
[..]
Of scheren, make up doen, de krant lezen,
Geijkte tellers bij vrachtwagens....quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:33 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Als jij een auto zonder afwijking hebt ben je de eerste in Nederland.... Wat zeg ik: de eerste in de WERELD.
Je denkt toch niet serieus dat ze de moeite gaan nemen om die dingen te ijken heh.... 10-20% is normaal en 5% is wel het absolute minimum....
Ik heb nog geen auto gezien die niet rustig 60km/h op de teller kan zette zonder in een 50km/h geflitst te worden.
(Okay, mijn Prius is wel het toppunt.... als ik 65 op de teller zet, zegt zo'n bordje rustig dat ik 54 rijd.... :S)
Sowieso niet weten hoe hard je mag rijdenquote:Op maandag 23 augustus 2010 09:34 schreef Arcee het volgende:
Terechte klacht.
Of mensen die 60 rijden waar je 80 mag. Zo van, als je hier 50 mag dan valt de boete nog wel mee en als je hier 80 mag dan schiet 60 toch nog redelijk op.
Jij mist helemaal nooit een verkeersbord?quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:36 schreef Salamando het volgende:
[..]
Sowieso niet weten hoe hard je mag rijden
Wat heb je dan tijdens de rijles geleerd?
Dat vraag ik me sowieso af bij veel weggebruikers.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:36 schreef Salamando het volgende:
[..]
Wat heb je dan tijdens de rijles geleerd?
Hier ook zo'n autoweg, groot bord: AUTOWEG (nou ja, het plaatje dan).quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:34 schreef Arcee het volgende:
Terechte klacht.
Of mensen die 60 rijden waar je 80 mag. Zo van, als je hier 50 mag dan valt de boete nog wel mee en als je hier 80 mag dan schiet 60 toch nog redelijk op.
Daar heb je wel gelijk in. Plus dan zetten ze doodleuk een bord van autoweg er neer, maar wel een afwijkende snelheid.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:39 schreef JJH het volgende:
[..]
Jij mist helemaal nooit een verkeersbord?
En tegenwoordig is het zo onduidelijk. Binnen de bebouwde kom 30 50 of 70 buiten de bebouwde kom 60 80 of 100. En als ze dan nog eens dezelfde wegindeling zouden gebruiken voor een bepaalde snelheid...
In Nederland worden borden over het algemeen om de 200 meter herhaaldquote:Op maandag 23 augustus 2010 09:39 schreef JJH het volgende:
[..]
Jij mist helemaal nooit een verkeersbord?
En tegenwoordig is het zo onduidelijk. Binnen de bebouwde kom 30 50 of 70 buiten de bebouwde kom 60 80 of 100. En als ze dan nog eens dezelfde wegindeling zouden gebruiken voor een bepaalde snelheid...
Slimpie, bordje autoweg zegt niks over de snelheid, zegt slecht over het soort verkeer dat er op toegestaan is te rijden. In dit geval, (snelle) motorvoertuigen, dus, auto's vrachtwagens en mororen e.d. geen tractoren. Misschien tijd voor een theorie cursusje...quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hier ook zo'n autoweg, groot bord: AUTOWEG (nou ja, het plaatje dan).
Gaan ze 70 rijden omdat ze denken dat je 80 mag en het zekere voor het onzekere willen nemen..en dan ook nog een dubbel doorgetrokken streep
Lang niet altijd. Met name provinciale wegen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:44 schreef Salamando het volgende:
[..]
In Nederland worden borden over het algemeen om de 200 meter herhaald
quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:45 schreef magik7777 het volgende:
[..]
Slimpie, bordje autoweg zegt niks over de snelheid, zegt slecht over het soort verkeerd dat er op toegestaan is te rijden. In dit geval, (snelle) motorvoertuigen, dus, auto's vrachtwagens en mororen e.d. geen tractoren. Misschien tijd voor een theorie cursusje...
quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:45 schreef magik7777 het volgende:
[..]
Slimpie, bordje autoweg zegt niks over de snelheid, zegt slecht over het soort verkeer dat er op toegestaan is te rijden. In dit geval, (snelle) motorvoertuigen, dus, auto's vrachtwagens en mororen e.d. geen tractoren. Misschien tijd voor een theorie cursusje...
Ik hoop dat JIJ geen rijbewijs hebt.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:46 schreef BobbyB het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik hoop toch echt dat jij geen rijbewijs hebt.
quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:47 schreef magik7777 het volgende:
[..]
Ik hoop dat JIJ geen rijbewijs hebt.
Er is een wezenlijk verschil tussen het bord AUTOWEG en AUTOSNELWEG
Dat klopt. Wat is je punt?quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:47 schreef magik7777 het volgende:
[..]
Ik hoop dat JIJ geen rijbewijs hebt.
Er is een wezenlijk verschil tussen het bord AUTOWEG en AUTOSNELWEG
"Maar da's wikipedia, geen geldige bron."quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:48 schreef motorbloempje het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Autoweg
uit jouw bron:quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:49 schreef magik7777 het volgende:
http://auto.gratistheorie(...)rkeersregels/p04.php
Dus het standaard is 100, TENZIJ anders aangegeven, en ALS het anders aangegeven is, dan staat dat om de 100 meter op hectometerpaalbordjesquote:De maximumsnelheid op autowegen buiten de bebouwde kom is 100 kilometer per uur. Het is echter niet altijd toegestaan om 100 kilometer per uur te rijden.
Wat snap je niet aan MAXIMUMsnelheid?quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, dat is dus vet irritant... dat daar niets over in de wet staat...
want te langzaam rijden is bijna net zo irritant als mensen die menen 90 te mogen rijden op een 50 weg in de stad
Oh okee, het staat op gratistheorie.nl dan zullen rijkswaterstaat en de politie het wel fout hebben he.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:49 schreef magik7777 het volgende:
http://auto.gratistheorie(...)rkeersregels/p04.php
euhm.. ik zeg toch ook dat 't irritant is?quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:52 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan MAXIMUMsnelheid?
Autosnelweg is 120 km/uur (tenzij er werkzaameden/file's zijn) dan word er dmv dynamische snelheidsweergave een andere maximum snelheid toegewezenquote:
quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:54 schreef magik7777 het volgende:
[..]
Autosnelweg is 120 km/uur (tenzij er werkzaameden/file's zijn) dan word er dmv dynamische snelheidsweergave een andere maximum snelheid toegewezen
Autoweg is maximaal 100 km/uur, maar kan net zo goed 80 of 70 km per uur zijn. Het grote verschil ten opzichte van een provinciale weg is dat er geen brommers/tractors zijn toegestaan. Kortom bord Autoweg is geen garantie dat er 100 gereden mag worden. Dat is het punt
quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:48 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
! x2
Autoweg: 100km per uur TENZIJ anders aangegeven
Autosnelweg: 120km per uur, TENZIJ anders aangegeven
Dat klopt helemaal. Maar dan nog klopt je statement, dat het bord autoweg niks over de snelheid zegt, niet. Dat zegt het wel, namelijk 100, tenzij anders aangegeven.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:54 schreef magik7777 het volgende:
[..]
Autosnelweg is 120 km/uur (tenzij er werkzaameden/file's zijn) dan word er dmv dynamische snelheidsweergave een andere maximum snelheid toegewezen
Autoweg is maximaal 100 km/uur, maar kan net zo goed 80 of 70 km per uur zijn. Het grote verschil ten opzichte van een provinciale weg is dat er geen brommers/tractors zijn toegestaan. Kortom bord Autoweg is geen garantie dat er 100 gereden mag worden. Dat is het punt
quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:57 schreef magik7777 het volgende:
hmm dus binnen de bebouwde kom een bord met autoweg, zonder snelheids beperking, geeft je het recht om 100 te mogen rijden???
Mag ik em maken?quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:57 schreef magik7777 het volgende:
hmm dus binnen de bebouwde kom een bord met autoweg, zonder snelheids beperking, geeft je het recht om 100 te mogen rijden???
quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:56 schreef magik7777 het volgende:
De maximumsnelheid op autowegen buiten de bebouwde kom is 100 kilometer per uur.
Nee.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:57 schreef magik7777 het volgende:
Als je em maakt, moet je hem wel goed maken...quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:59 schreef iFries het volgende:
[..]
Mag ik em maken?! x3
Antw.: Ja! Dat mag!
De weg van Deurne naar Helmond is echt een ramp, staan veels teveel flitspalen naarmate je Helmond nadert.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:18 schreef Symphonic het volgende:
Dat is op zich wel heel handig ja. Rij je achter iemand die al een heel lang stuk minstens 20 km te hard rijdt. Als die zich dan opeens netjes aan de snelheid houdt weet je gewoon dat er een flitspaal staatquote:Op maandag 23 augustus 2010 10:35 schreef DaviniaHR het volgende:
terechte klacht. zwaar irritant vind ik het!
maar ergens is het oo wel handig als je ergens bent waar je niet weet dat de palen staan. als ze voor je hard in de ankers schieten, weet je dat er dus geflitst wordt. scheelt je weer geld.
maar sowieso, remmen op de snelweg terwijl het gewoon doorrijdt
Die stoplichten doen precies wat hun naam doet vermoeden.... dus hoezo werken ze niet?quote:Op maandag 23 augustus 2010 10:01 schreef Amoeba het volgende:
De weg van Deurne naar Helmond is echt een ramp, staan veels teveel flitspalen naarmate je Helmond nadert.
Overigens ook Helmond met zn kut stoplichten, die werken ook voor geen meter.
quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:59 schreef iFries het volgende:
[..]
Mag ik em maken?! x3
Antw.: Ja! Dat mag!
verkapt:quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:06 schreef motorbloempje het volgende:
Tot zover mijn klacht over mensen die vol in de ankers gaan bij het zien van een flitspaal en vervolgens er met >10km te langzaam voorbij schuifelen.....
Nee hoor. In nederland geld nergens een minimum snelheid. Ook niet op de snelweg. Je mag alleen niet de snelweg op als je voertuig niet harden dan dan een bepaalde snelheid.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:11 schreef JJH het volgende:
[..]
De enige weg waar een minimumsnelheid geld is een snelweg, niet helemaal natuurlijk, file enzo.
Ik ben toch nog geen 18.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 16:13 schreef motorbloempje het volgende:
Haal jij eerst je rijbewijs maar 's AP!
Die 60 en 70 voor auto(snel)weg is volgens mij afgeschaft.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:11 schreef JJH het volgende:
[..]
Dus als je een auto hebt, welke harder dan 80 KAN en MAG, mag je er mee op de autosnelweg rijden. Er staat niet dat je dan niet gewoon 50 mag rijden op de autosnelweg. Al lijkt me dat een artikel 5quote:Minimumsnelheid op autowegen en autosnelwegen
Het gebruik van de autoweg is alleen toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee een snelheid van ten minste 50 kilometer per uur mag en kan worden gereden. Het gebruik van de autosnelweg is alleen toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee met een snelheid van ten minste 60 kilometer per uur mag en kan worden gereden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |