abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 september 2010 @ 19:31:41 #201
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_86175818
Ik wil alleen maar verse Michelin PS2 onder de wagen, alle andere meuk gaat in de shredder. :7
Maar serieus; tweedehands banden kan wel, maar ik vertrouw ze niet. Ik laat ook elk jaar balanceren en iedere 2 jaar (bij nieuwe banden)uitlijnen = geen trillingen. Maar de meeste mensen vinden dat vast overdreven.

Je begon zelf over andere wielen. :) Met een nieuwe tweedehands auto rij ik eerst altijd een tijdje/10000 km.voordat ik er (nog meer) geld in stop. Dus ik zou voorlopig lekker kms maken. Overigens vervang ik standaard alle vloeistoffen als ik een "nieuwe"auto heb; tenzij rekeningstempel van dealer aanwezig. Versnellingsbakolie kan je beter overslaan; die ziet er na 200000 km nog als nieuw uit, en is erg kritisch qua olie-type :X ; niveaucontrole is voldoende.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 7 september 2010 @ 19:32:14 #202
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_86175843
dubbel :(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_86196407
Mijn E46 remt niet goed meer. Hij schiet naar rechts. Had ik al eerder gehad toen bleek de remklauw of tang ofzo niet goed te zijn. Die blijft klem zitten zeg maar, toen gereviseerd, nu is het weer terug. Dus dat wordt remklauw veravangen??? Wat kost dat? Is dat beter om beide voor direct te doen?
Facts don't care about your feelings
pi_86197516
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:37 schreef YoshiBignose het volgende: Is dat beter om beide voor direct te doen?
als het gaat om rem onderdelen (klauwen, blokken, schijven etc.) Altijd links&rechts vervangen.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  woensdag 8 september 2010 @ 11:41:50 #205
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_86198419
Besparen is voor Volvo rijders :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_86200757
maar ik heb nog geen antwoord op mijn vraag :P
Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
pi_86201072
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:52 schreef Turquaz52 het volgende:
maar ik heb nog geen antwoord op mijn vraag :P
Waarom zou je een BMW eruit wilen laten zien als een Subaru? Dat is alsof je kaviaar koopt en dan probeert om het te laten smaken naar een hamburger.
pi_86201599
quote:
Op woensdag 8 september 2010 13:02 schreef k_man het volgende:

[..]

Waarom zou je een BMW eruit wilen laten zien als een Subaru? Dat is alsof je kaviaar koopt en dan probeert om het te laten smaken naar een hamburger.
ik wil hem niet op een sub laten lijken... goud past wel onder wit... vind ik.
Quote van Tjabbo:
pi_86201803
quote:
Op woensdag 8 september 2010 13:17 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

ik wil hem niet op een sub laten lijken... goud past wel onder wit... vind ik.
Mja, we weten ondertussen wel eenb eetje wat jouw gevoel voor smaak behelst...
pi_86204103
zegt de man met de Z4...graag de nek ook even wat uitscheren,kapper... :)
Mu!
pi_86205072
:')!
pi_86206018
Liever kapper dan kamper SC. :)
  woensdag 8 september 2010 @ 15:48:53 #213
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_86207102
Gaan we alweer?
Overigens ben ik 't wel met de kapper eens.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_86207120
quote:
Op woensdag 8 september 2010 15:22 schreef k_man het volgende:
Liever kapper dan kamper SC. :)
een behoorlijke vergissing, kampers rijden namelijk in een...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar dat zeg ik hier natuurlijk niet :)
Mu!
  woensdag 8 september 2010 @ 16:55:38 #215
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_86209527
Eén van jullie ervaring met witte knipperlichten met Silvervisions? Het ziet er leuk uit hoor, maar wil je het goed doen dan moet je alle vier de lampjes vervangen en ben je weer vier tientjes kwijt :{. En dat voor zulke details die je zelf amper ziet :P
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_86209706
Heb ik ook gedaan en als je helemaal goed wilt doen de zijknipperlichten ook nog. Die heb ik echter nog gewoon oranje, zijn kleiner formaat lampjes.

Je merkt zeker wel verschil hoor, die spiegeleieren zie je overal :P Laat eens een foto van je bak zien volgens mij heb ik nog niet eens gezien hoe die eruit ziet :P

woensdag 8 september 2010 @ 17:15:23 #217
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_86210184
quote:
Op woensdag 8 september 2010 17:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb ik ook gedaan en als je helemaal goed wilt doen de zijknipperlichten ook nog. Die heb ik echter nog gewoon oranje, zijn kleiner formaat lampjes.

Je merkt zeker wel verschil hoor, die spiegeleieren zie je overal :P Laat eens een foto van je bak zien volgens mij heb ik nog niet eens gezien hoe die eruit ziet :P

[ afbeelding ]
Ja je ziet wel echt het verschil inderdaad, maar toch. Om nou te zeggen dat ik het heel storend vind, nee, dat niet.

Vooral bij de achterlichten irriteert het me amper. Bij de voorlichten wat meer, maar ja, ik heb ook weinig zin om weer met die knipperlichten te gaan klungelen. Vooral rechtsvoor was een crime de vorige keer, koplampunit ook nog wat los moeten schroeven alvorens ie vastklikte -O-.

Je kunt trouwens meer foto's zien op m'n Portalaccount ;)
Zerg schreef:
pi_86210610
Ah PFL voorkant met FL achterkant ;) wel mooie kleur.
pi_86213161
SV's: gewoon doen ! heb ik ook en is gewoon beter =)
Ook de zijkanten heb ik vervangen (als je toch bezig bent...)
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
pi_86213961
quote:
Op woensdag 8 september 2010 17:15 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ja je ziet wel echt het verschil inderdaad, maar toch. Om nou te zeggen dat ik het heel storend vind, nee, dat niet.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vooral bij de achterlichten irriteert het me amper. Bij de voorlichten wat meer, maar ja, ik heb ook weinig zin om weer met die knipperlichten te gaan klungelen. Vooral rechtsvoor was een crime de vorige keer, koplampunit ook nog wat los moeten schroeven alvorens ie vastklikte -O-.

Je kunt trouwens meer foto's zien op m'n Portalaccount ;)
Een donkergrijze E46 vind ik echt prachtig, maar ik hoop echt dat je er ooit een maatje groter onder zet. Blijft natuurlijk jouw smaak en geld ;)

Dat je er veel plezier aan mag beleven (twijfel ik niet aan)!
  vrijdag 10 september 2010 @ 00:02:23 #221
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_86263474
quote:
Op woensdag 8 september 2010 17:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Ah PFL voorkant met FL achterkant ;) wel mooie kleur.
Mwoah, alleen de FL units hè :).
quote:
Op woensdag 8 september 2010 18:47 schreef Xtr3mE het volgende:
SV's: gewoon doen ! heb ik ook en is gewoon beter =)
Ook de zijkanten heb ik vervangen (als je toch bezig bent...)
Ik heb ze al gekocht. :+. Achter zitten ze erin inmiddels, voor is wat lastiger doordat het clipje waar ze in moeten niet helemaal past bij de lampjes. Morgenochtend ga ik e.e.a. even bijvijlen :+. Die lampjes voor de zijkant schijn je veel moeilijker aan te kunnen komen, dus dat geloof ik voorlopig wel. Ik schijt 'm overigens wel als ik morgen die lampjes ga plaatsen, want de professional kreeg de vorige keer het knipperlicht er niet meer goed in en moest met losschroeven van de koplamp aan de slag voordat ie alles passend had; ik hoop dat dat mij niet gaat overkomen :').
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:08 schreef Bowny het volgende:

[..]

Een donkergrijze E46 vind ik echt prachtig, maar ik hoop echt dat je er ooit een maatje groter onder zet. Blijft natuurlijk jouw smaak en geld ;)

Dat je er veel plezier aan mag beleven (twijfel ik niet aan)!
Dat plezier komt wel goed :). Een maatje groter en verlagen behoort absoluut tot de wensen, maar moet budgettair ook kunnen en daar ligt nog een flink gat op dit moment :P. Prioriteit 1 is afstuderen dit jaar en daarna even lekker goed op vakantie een paar weken, want een goede vakantie is een jaar of acht geleden ;). Een maatje groter is dus vooral een optie als ik ergens een keer voor een vriendenprijsje tegen een leuk tweedehands setje aan loop :).
Zerg schreef:
pi_86274954
Weet iemand nog een e30 320i/325i cabrio te koop staan ergens? Het liefst type 2 maar type 1 mag ook :).
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_86275179
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:01 schreef Gkhn het volgende:
Weet iemand nog een e30 320i/325i cabrio te koop staan ergens? Het liefst type 2 maar type 1 mag ook :).
djees...waar zou je dat nou kunnen vinden?

http://www.google.nl/search?q=e30+320i%2F325i+cabrio
Mu!
pi_86282169
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 19:31 schreef Hyperdude het volgende:
Ik wil alleen maar verse Michelin PS2 onder de wagen, alle andere meuk gaat in de shredder. :7
Maar serieus; tweedehands banden kan wel, maar ik vertrouw ze niet. Ik laat ook elk jaar balanceren en iedere 2 jaar (bij nieuwe banden)uitlijnen = geen trillingen. Maar de meeste mensen vinden dat vast overdreven.
uitlijnen heeft weinig met trillen te maken, maar met de slijtage van je banden en het weggedrag van de auto. :)

verder vind ik het niet overdreven, ik doe het nog vaker :@
pi_86285253
E36-probleempje...soms- maar niet altijd - lijkt de rechtervoorrrem aan te lopen. Als je de koppeling intrapt voel je dat de auto harder remt dan normaal is, dus de rolweerstand is hoger dan normaal. Bovendien begint na een poosje de boel flink te trillen. Vreemd genoeg houdt dat daarna ook weer gewoon op. En vreemd genoeg is het soms ook helemaal weg en blijft het weg. Na een trilepisode viel het mij op dat de remschijf rechts voor ook flink heet is, vandaar mijn conclusie dat de rem af en toe aanloopt. Ik denk dan zelf dat er iets met de zuiger is die het remblok tegen de schijf dumt of dat het remblok niet goed in de remklauw glijdt. Nog andere tips?
Ik ga 'm van het weekeinde even open maken, maar wie een tip heeft hoor ik graag....

Probleem 2: Af en toe heftige geur van onverbrande benzine in de auto. Heb alle leidingen gecontroleerd, 1 slang vervangen en slangklemmen gezet bij wat niet goed vast leek te zitten, maar het probleem is niet minder geworden. Iemand tips? Alvast bedankt!
Mu!
pi_86286023
Ja wat voor motor heb je er in liggen? :P
Quote van Tjabbo:
  vrijdag 10 september 2010 @ 18:09:14 #227
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_86286089
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 18:07 schreef Turquaz52 het volgende:
Ja wat voor motor heb je er in liggen? :P
M40 (De E36 van SingleCoil dus).
  vrijdag 10 september 2010 @ 18:16:50 #228
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_86286332
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 17:44 schreef SingleCoil het volgende:
E36-probleempje...soms- maar niet altijd - lijkt de rechtervoorrrem aan te lopen. Als je de koppeling intrapt voel je dat de auto harder remt dan normaal is, dus de rolweerstand is hoger dan normaal. Bovendien begint na een poosje de boel flink te trillen. Vreemd genoeg houdt dat daarna ook weer gewoon op. En vreemd genoeg is het soms ook helemaal weg en blijft het weg. Na een trilepisode viel het mij op dat de remschijf rechts voor ook flink heet is, vandaar mijn conclusie dat de rem af en toe aanloopt. Ik denk dan zelf dat er iets met de zuiger is die het remblok tegen de schijf dumt of dat het remblok niet goed in de remklauw glijdt. Nog andere tips?
Ik ga 'm van het weekeinde even open maken, maar wie een tip heeft hoor ik graag....

Probleem 2: Af en toe heftige geur van onverbrande benzine in de auto. Heb alle leidingen gecontroleerd, 1 slang vervangen en slangklemmen gezet bij wat niet goed vast leek te zitten, maar het probleem is niet minder geworden. Iemand tips? Alvast bedankt!
Probleem 1 : lijkt mij een vervuilde remklauw; goede kans om ze voor de winter begint nog even weer mooi gangbaar te maken ;)
Wel een beetje rap doen, want dat betekent dus dat je schijf nu bloedheet wordt, en als hij eenmaal verneukt is (blauw en/of krom) is er nog maar één remedie --> vervangen

Probleem 2 : diverse opties: lekkende brandstofleiding onder de kap of onder de auto, of een verstopt/vervuild/verzadigd filter van de tankontluchting waardoor de benzinedampen niet goed worden geneutraliseerd. bij de meeste auto's komt dit terecht in een koolstoffilter wat de boel neutraliseert, ik neem eigenlijk even voor het gemak aan dat dat ook bij BMW zo is.
Het kan ook zijn dat het slangetje ernaartoe lek of losgeschoten is ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_86287021
Klauw kost op de sloop een tientje ofzo, pleur hem er op en je bent klaar..
denk dat de rubber er om heen gewoon rot is waardoor er vuil tussen de zuiger en cilinder in is gekomen..

en dat benzine geur kan van je koolstoffilter afkomen, heb @ mijn 318i moeten verwijderen omdat anders mijn motor er niet in paste ..
Quote van Tjabbo:
pi_86289034
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:09 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

djees...waar zou je dat nou kunnen vinden?

http://www.google.nl/search?q=e30+320i%2F325i+cabrio
Goh het internet :o .
Ik bedoelde gewoon dealers en eigenaren die hem verkopen. Toch bedankt voor niets :D .
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_86289434
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 16:19 schreef rival het volgende:

[..]

uitlijnen heeft weinig met trillen te maken, maar met de slijtage van je banden en het weggedrag van de auto. :)

verder vind ik het niet overdreven, ik doe het nog vaker :@
Ja, maar jij kan dat fijn op je werk doen ;)
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  vrijdag 10 september 2010 @ 23:20:12 #232
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_86299023
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 00:02 schreef Mikkie het volgende:
Ik schijt 'm overigens wel als ik morgen die lampjes ga plaatsen, want de professional kreeg de vorige keer het knipperlicht er niet meer goed in en moest met losschroeven van de koplamp aan de slag voordat ie alles passend had; ik hoop dat dat mij niet gaat overkomen :').
Wel dus :'). Wat meer lopen klungelen dan gewenst maar het is gelukt :D. Zowel voor als achter zitten ze er nu in. En nu is het voorlopig klaar. Te veel geld besteed aan die auto de laatste tijd, over twee maanden komt er een flinke beurt aan ;(.
Zerg schreef:
  vrijdag 10 september 2010 @ 23:42:36 #233
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_86299941
Turqie, iets voor jou kerel? Oude klusturk :P

[TK] BMW 318i (E36) voor de handelaar/sleutelaar
Zerg schreef:
pi_86301726
heb 150 geboden ;)
Quote van Tjabbo:
pi_86313227
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 00:26 schreef Turquaz52 het volgende:
heb 150 geboden ;)
en nu mag je meteen langs komen en krabbel je alweer terug :D
pi_86314226
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 14:30 schreef rival het volgende:

[..]

en nu mag je meteen langs komen en krabbel je alweer terug :D
:') Ik wil hem ook, maar hoe the fuck wil ik hem vandaag op me naam krijgen?

Waar woont TS trouwens? 8-)
Quote van Tjabbo:
pi_86314315
brabant volgens mij,staat dacht ik ook in het V&A topic
pi_86314353
DenBosch dus
pi_86318562
Ik ga overleggen, maar kun je een auto papieren en platen laten vernietigen daar in Den Bosch? (GWK ofzo?)
Want ik wil hem niet op naam (auto voor onderdelen, jweets) 8-)
Quote van Tjabbo:
pi_86318858
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 18:01 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik ga overleggen, maar kun je een auto papieren en platen laten vernietigen daar in Den Bosch? (GWK ofzo?)
Want ik wil hem niet op naam (auto voor onderdelen, jweets) 8-)
kopen, op naam zetten. schorsen. slopen. dan kenteken en chassisnummer e.d. aanbieden bij de sloop oid als je klaar bent...
pi_86319091
De E36 heeft een beetje problemen als de motor koud is. Als je in z'n achteruit zet dan slaat de motor af, de toeren komen te laag. Soms (meestal) gebeurt het ook al als je gewoon start dan gas geeft en weer remt. Je ziet de toeren omlaag gaan tot de 400 en dan slaat de motor af.

Bij warme motor is er niks aan de hand.

Stationair-regelaar? Zag er goed uit, als ik hem los haal dan blijft de auto ook gewoon en kan je starten, maar toen was de motor al wel warm dus weet niet of dat wat zegt :') beetje remreiniger gespoten ook geen valse lucht. Heeft schoonmaken dan zin? Of kan het ook wat anders zijn?
pi_86375050
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 18:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Probleem 1 : lijkt mij een vervuilde remklauw; goede kans om ze voor de winter begint nog even weer mooi gangbaar te maken ;)
Wel een beetje rap doen, want dat betekent dus dat je schijf nu bloedheet wordt, en als hij eenmaal verneukt is (blauw en/of krom) is er nog maar één remedie --> vervangen
Gisteren de boel even open gemaakt. De zuiger zit haske vast in de cylinder, ik krijg er haast geen beweging in. De remblokken zitten wel los genoeg, die blijven iig niet hangen, dus daar ligt het niet aan. Ik heb dus op ebay maar een remklauw gekocht (1 euro + 6,90 verzendkosten :) ), die zet ik er volgende week op.Ik heb intussen de zuiger een klein beetje terug gewrikt, dat helpt wel een kelin beetje.
quote:
Probleem 2 : diverse opties: lekkende brandstofleiding onder de kap of onder de auto, of een verstopt/vervuild/verzadigd filter van de tankontluchting waardoor de benzinedampen niet goed worden geneutraliseerd. bij de meeste auto's komt dit terecht in een koolstoffilter wat de boel neutraliseert, ik neem eigenlijk even voor het gemak aan dat dat ook bij BMW zo is.
Het kan ook zijn dat het slangetje ernaartoe lek of losgeschoten is ;)
Ik heb een onderdeeltje gezien dat heel af en toe een druppeltje benzine lekt, dat komt dan op het motorblok terecht en daar verdampt het.Ik kan alleen niet goed zien of dat een lekke pakking aan dat onderdeeltje is of een lekkende leiding ofzo, het zit nogal verscholen. Ik kan ook niet zo 1-2-3 vinden wat het onderdeel is, het zit, voor de auto staande, achter-onder de stationair klep, bijna tegen het motor blok aan . Ik zal van de week ook eens kijken of ik dat goed uit kan zoeken of er een foto van kan maken.

Iig al bedankt voor de tips!
Mu!
pi_86375120
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 18:24 schreef YoshiBignose het volgende:
De E36 heeft een beetje problemen als de motor koud is. Als je in z'n achteruit zet dan slaat de motor af, de toeren komen te laag. Soms (meestal) gebeurt het ook al als je gewoon start dan gas geeft en weer remt. Je ziet de toeren omlaag gaan tot de 400 en dan slaat de motor af.

Bij warme motor is er niks aan de hand.

Stationair-regelaar? Zag er goed uit, als ik hem los haal dan blijft de auto ook gewoon en kan je starten, maar toen was de motor al wel warm dus weet niet of dat wat zegt :') beetje remreiniger gespoten ook geen valse lucht. Heeft schoonmaken dan zin? Of kan het ook wat anders zijn?
Hi Joshi, mss heb je hier iets aan? http://www.pelicanparts.c(...)_troubleshooting.htm
Mu!
pi_86376618
Interessant, als het voor de E36 ook zo geldt als de E30. Waar koop jij een remklauw voor 1 euro... die dingen zijn nieuw toch iets van 250 euro?
pi_86376758
Bieden op sloopspul op Ebay. Niet verder vertellen natuurlijk. Hij stond op 1 euro dus Ik had een 10tje geboden, ik dacht, ff kijken wat er gebeurt. Was gisteren aan het sleutelen, loop ff naar binnen...1 euro is het winnende bod :)

Kijkt: http://fahrzeugteile.shop(...)i.html?_nkw=bmw+e+36
Mu!
pi_86377043
Ja 2e hands? Misschien al 2 ton mee gereden :')
pi_86377296
ja, dat maakt natuurlijk heel veel uit. Als ze werken dan werken ze. De rest van mijn auto is ook al meer dan 2 ton mee gereden.

Maar idd, het kan altijd duurder.
Mu!
pi_86379066
quote:
Op maandag 13 september 2010 11:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja 2e hands? Misschien al 2 ton mee gereden :')
als het werkt werkt het..
pi_86379354
idd. Ik zie wel, als 'ie het niet goed doet krijg ik mijn geld terug. 1 euro *O*
Mu!
pi_86381301
Ja maar kan je over paar kilometer die dingen weer veranderen. Als je toch aan de remmen gaat beginnen zou ik het wel voor een tijdje goed willen hebben, doe je meteen blokjes ook als het nodig is. Maar goed je hebt gelijk, dan ga ik ook maar zoeken naar 2e hands remklauw :')

Klopt het dat bij realoem dat ding remzadel heet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')