M40 (De E36 van SingleCoil dus).quote:Op vrijdag 10 september 2010 18:07 schreef Turquaz52 het volgende:
Ja wat voor motor heb je er in liggen?
Probleem 1 : lijkt mij een vervuilde remklauw; goede kans om ze voor de winter begint nog even weer mooi gangbaar te makenquote:Op vrijdag 10 september 2010 17:44 schreef SingleCoil het volgende:
E36-probleempje...soms- maar niet altijd - lijkt de rechtervoorrrem aan te lopen. Als je de koppeling intrapt voel je dat de auto harder remt dan normaal is, dus de rolweerstand is hoger dan normaal. Bovendien begint na een poosje de boel flink te trillen. Vreemd genoeg houdt dat daarna ook weer gewoon op. En vreemd genoeg is het soms ook helemaal weg en blijft het weg. Na een trilepisode viel het mij op dat de remschijf rechts voor ook flink heet is, vandaar mijn conclusie dat de rem af en toe aanloopt. Ik denk dan zelf dat er iets met de zuiger is die het remblok tegen de schijf dumt of dat het remblok niet goed in de remklauw glijdt. Nog andere tips?
Ik ga 'm van het weekeinde even open maken, maar wie een tip heeft hoor ik graag....
Probleem 2: Af en toe heftige geur van onverbrande benzine in de auto. Heb alle leidingen gecontroleerd, 1 slang vervangen en slangklemmen gezet bij wat niet goed vast leek te zitten, maar het probleem is niet minder geworden. Iemand tips? Alvast bedankt!
Goh het internetquote:Op vrijdag 10 september 2010 13:09 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
djees...waar zou je dat nou kunnen vinden?
http://www.google.nl/search?q=e30+320i%2F325i+cabrio
Ja, maar jij kan dat fijn op je werk doenquote:Op vrijdag 10 september 2010 16:19 schreef rival het volgende:
[..]
uitlijnen heeft weinig met trillen te maken, maar met de slijtage van je banden en het weggedrag van de auto.![]()
verder vind ik het niet overdreven, ik doe het nog vaker
Wel dusquote:Op vrijdag 10 september 2010 00:02 schreef Mikkie het volgende:
Ik schijt 'm overigens wel als ik morgen die lampjes ga plaatsen, want de professional kreeg de vorige keer het knipperlicht er niet meer goed in en moest met losschroeven van de koplamp aan de slag voordat ie alles passend had; ik hoop dat dat mij niet gaat overkomen.
quote:Op zaterdag 11 september 2010 14:30 schreef rival het volgende:
[..]
en nu mag je meteen langs komen en krabbel je alweer terug
kopen, op naam zetten. schorsen. slopen. dan kenteken en chassisnummer e.d. aanbieden bij de sloop oid als je klaar bent...quote:Op zaterdag 11 september 2010 18:01 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik ga overleggen, maar kun je een auto papieren en platen laten vernietigen daar in Den Bosch? (GWK ofzo?)
Want ik wil hem niet op naam (auto voor onderdelen, jweets)
Gisteren de boel even open gemaakt. De zuiger zit haske vast in de cylinder, ik krijg er haast geen beweging in. De remblokken zitten wel los genoeg, die blijven iig niet hangen, dus daar ligt het niet aan. Ik heb dus op ebay maar een remklauw gekocht (1 euro + 6,90 verzendkostenquote:Op vrijdag 10 september 2010 18:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Probleem 1 : lijkt mij een vervuilde remklauw; goede kans om ze voor de winter begint nog even weer mooi gangbaar te maken![]()
Wel een beetje rap doen, want dat betekent dus dat je schijf nu bloedheet wordt, en als hij eenmaal verneukt is (blauw en/of krom) is er nog maar één remedie --> vervangen
Ik heb een onderdeeltje gezien dat heel af en toe een druppeltje benzine lekt, dat komt dan op het motorblok terecht en daar verdampt het.Ik kan alleen niet goed zien of dat een lekke pakking aan dat onderdeeltje is of een lekkende leiding ofzo, het zit nogal verscholen. Ik kan ook niet zo 1-2-3 vinden wat het onderdeel is, het zit, voor de auto staande, achter-onder de stationair klep, bijna tegen het motor blok aan . Ik zal van de week ook eens kijken of ik dat goed uit kan zoeken of er een foto van kan maken.quote:Probleem 2 : diverse opties: lekkende brandstofleiding onder de kap of onder de auto, of een verstopt/vervuild/verzadigd filter van de tankontluchting waardoor de benzinedampen niet goed worden geneutraliseerd. bij de meeste auto's komt dit terecht in een koolstoffilter wat de boel neutraliseert, ik neem eigenlijk even voor het gemak aan dat dat ook bij BMW zo is.
Het kan ook zijn dat het slangetje ernaartoe lek of losgeschoten is
Hi Joshi, mss heb je hier iets aan? http://www.pelicanparts.c(...)_troubleshooting.htmquote:Op zaterdag 11 september 2010 18:24 schreef YoshiBignose het volgende:
De E36 heeft een beetje problemen als de motor koud is. Als je in z'n achteruit zet dan slaat de motor af, de toeren komen te laag. Soms (meestal) gebeurt het ook al als je gewoon start dan gas geeft en weer remt. Je ziet de toeren omlaag gaan tot de 400 en dan slaat de motor af.
Bij warme motor is er niks aan de hand.
Stationair-regelaar? Zag er goed uit, als ik hem los haal dan blijft de auto ook gewoon en kan je starten, maar toen was de motor al wel warm dus weet niet of dat wat zegtbeetje remreiniger gespoten ook geen valse lucht. Heeft schoonmaken dan zin? Of kan het ook wat anders zijn?
als het werkt werkt het..quote:Op maandag 13 september 2010 11:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja 2e hands? Misschien al 2 ton mee gereden
Ja zo'n bericht kwam laatst ook al voorbij. Voor mij is dat te laat inderdaad, maar op de totale BPM zou het toch niet heel veel hebben kunnen schelen, want die totale BPM was niet zo heel hoogquote:Op maandag 13 september 2010 15:42 schreef Maharbal het volgende:
Waarschijnlijk net te laat voor Mikkie....maar voor mensen die nog een auto willen invoeren en BPM moeten betalen:
LJN: BN4420, Gerechtshof Arnhem , 09/00244 (www.rechtspraak.nl -> uitspraak zoeken en LJN nummer invoeren).
Komt er op neer dat de methode van waardeberekening van de BD (Autotelex) niet per definitie de goede is. Je mag ook een waardeberekening volgens het "XRAY" systeem hanteren (doen verkopers in de autobrachne: dat is vaak de inkoopwaarde en niet zoals BD hanteert de verkoopwaarde). Kan je dus best wat BPM schelen.
BD kan nog in cassatie...maar dat zal wel lang op zich laten wachten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
Niks mis mee johquote:Op dinsdag 14 september 2010 21:18 schreef YoshiBignose het volgende:
M'n remklauwen worden even gefixd... en nog wat shit denk ik want het begon te piepen. Krijg ik een E21 meesnif, de klant ziet me al aankomen.
[ afbeelding ]
Maar hij is ook wel weer cool
Dat is nou een echte wagenquote:Op dinsdag 14 september 2010 21:18 schreef YoshiBignose het volgende:
M'n remklauwen worden even gefixd... en nog wat shit denk ik want het begon te piepen. Krijg ik een E21 meesnif, de klant ziet me al aankomen.
[ afbeelding ]
Maar hij is ook wel weer cool
wel leuke stoplichtsprintjes met zo een overbrengingquote:Op woensdag 15 september 2010 10:09 schreef YoshiBignose het volgende:
alleen op de snelweg 120 km/u met 5200 toeren is toch net wat te veel
Die is uberquote:Op dinsdag 14 september 2010 21:18 schreef YoshiBignose het volgende:
M'n remklauwen worden even gefixd... en nog wat shit denk ik want het begon te piepen. Krijg ik een E21 meesnif, de klant ziet me al aankomen.
[ afbeelding ]
Maar hij is ook wel weer cool
Je moet wel... als je snel schakelt dus bijv. in z'n 3 gas geven bij 2500 toeren dan gaat ie hakkelen en stoten. Je moet gewoon door naar de 5 steeds dan rijdt het het soepelst. 10.7 naar de 100 zeggen de cijfers, maar dat haalt ie denk ik niet meer. Alles gaat niet zo soepel meer en ik ga het liefst niet naar de 8000 toeren met dat ding.quote:Op woensdag 15 september 2010 11:37 schreef rival het volgende:
[..]
wel leuke stoplichtsprintjes met zo een overbrenging
Ik heb het gehad, maar nadat ik de viscofan had vervangen geen last meer van gehad... ik dacht dat het opgelost was... dat was echt toen ik em net kocht... binnen een week vervangen... en ik heb er bijna 3 maanden mee gereden zonder dat ie heet werd...quote:Op woensdag 15 september 2010 14:15 schreef SingleCoil het volgende:
of je laat je koppeling wat meer slippen. Rival, had jij in het verleden problemen met de koeling van die E36? Niet dat ik er over wil zeuren hoor, ik heb 'm gekocht "as is" en ben er blij mee. Maar had je al eerder dat de temperatuur wat opliep? Ik weet dat de viscokoppeling naar z'n grootje is, maar ik verdenk ook de thermostaat wel een beetje.
als ie met de fan vastgemaakt niet warm loopt dan is het 100% alleen de fan.quote:Op woensdag 15 september 2010 14:22 schreef SingleCoil het volgende:
De viscofan heeft het iig begeven. Als ik de fan met een ijzerdraadje aan de as vastmaak dan draait 'ie 100% en wordt de onderste slang ook goed koud. Ik zet er eerst een nieuwe viscokoppeling in, en dan evt. nog een nieuwe thermostaat en pomp. Echt kostbaar is dat allemaal niet, en leuke klusjes om zelf te doen.
een af en toe thermostaat wil ik ook nog wel geloven..... af en toe waterpomp gaat er bij mij niet inquote:Op woensdag 15 september 2010 14:43 schreef SingleCoil het volgende:
Dat dacht ik ook. Maar met die oplossing liep 'ie van de week toch ineens weer warm. Dat zou kunnen komen omdat 'ie niet goed ontlucht was, als ik de artikelen er over mag geloven is dat een weerbarstig probleem bij deze auto's. Maar het kan natuurlijk ook komen door een af-en-toe haperende thermostaat, die soms dicht blijft zitten, of door een af-en-toe hangende waterpomp. Nou lijkt mij dat af-en-toe-gedrag niet voor de hand liggend, meestal zijn die dingen gewoon stuk of niet stuk,en niet af-en-toe. Maar een flinke luchtbel in het systeem kan natuurlijk van alles de mist in sturen. En omdat 'ie een paar keer overgekookt is weet ik ook niet of ik koelvloeistof verlies, wellicht een lekke koppakking? Er gaat iig geen koelwater-niveau lampje branden maar wellicht zit dat er niet op of werkt de sensor niet.
Leuk he, een oude BMW?
dan zou ik er sowieso niet teveel tijd in steken.... ik heb waarschijnlijk nog deze week een 350 euro wagen te koopquote:Op woensdag 15 september 2010 15:02 schreef SingleCoil het volgende:
ja, natuurlijk wel ontlucht, maar de belangrijkste oorzaak (volgens BIMMER DIY enzo) van koelingsproblemen is lucht in het systeem na ontluchten. De belangrijkste tip die ik kan vinden is ontluchten, nog een keer ontluchten, nog een keer ontluchten...
overigens koelt de verwarming op hoog voldoende om het koelwater tot ca. 85 km/u op temperatuur te houden
Nee die heb ik al eens gekocht voor 200 euroquote:Op woensdag 15 september 2010 15:47 schreef SingleCoil het volgende:
Ah...inruil van een 400 euro wagen mogelijk?
Die aftermarket blindering is ook niet helemaal mijn smaak inderdaad. Smoke zou ik ook niet kiezen, maar het is in elk geval wel allemaal netjes in stijl. Een deel helder en een deel smoke was veel erger geweest, ik vind dit goed meevallenquote:Op woensdag 15 september 2010 20:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoe verneuk ik m'n E46 sedan. Heel simpel. Te beginnen met die lelijke smoke verlichting, blinderen van de ruiten en dan om het af te maken nog de grootste sjonnie velgen...van de M6vind je tegenwoordig zelfs onder E36. Zonde.
I know ... ze hadden de flexwipe niet op voorraad hahaha deze waren et goedkoopst hahahaquote:Op woensdag 15 september 2010 20:40 schreef Xtr3mE het volgende:
Vind hem niet slecht, alleen die ruitenwissers (spoilers?) van autostyle, dat kan echt niet
Mja, die kost ook weer een flinke duit meer hè... blij zijn met wat je hebtquote:Op woensdag 15 september 2010 21:20 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
I know ... ze hadden de flexwipe niet op voorraad hahaha deze waren et goedkoopst hahaha
Enne iedreen zn eigen smaak he .. ik heb hem gewoon naar mijn eigen smaak gemaakt .. nu alleen nog een 6 cilinder ... 'zucht'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |