abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86286023
Ja wat voor motor heb je er in liggen? :P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 10 september 2010 @ 18:09:14 #227
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_86286089
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 18:07 schreef Turquaz52 het volgende:
Ja wat voor motor heb je er in liggen? :P
M40 (De E36 van SingleCoil dus).
  vrijdag 10 september 2010 @ 18:16:50 #228
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_86286332
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 17:44 schreef SingleCoil het volgende:
E36-probleempje...soms- maar niet altijd - lijkt de rechtervoorrrem aan te lopen. Als je de koppeling intrapt voel je dat de auto harder remt dan normaal is, dus de rolweerstand is hoger dan normaal. Bovendien begint na een poosje de boel flink te trillen. Vreemd genoeg houdt dat daarna ook weer gewoon op. En vreemd genoeg is het soms ook helemaal weg en blijft het weg. Na een trilepisode viel het mij op dat de remschijf rechts voor ook flink heet is, vandaar mijn conclusie dat de rem af en toe aanloopt. Ik denk dan zelf dat er iets met de zuiger is die het remblok tegen de schijf dumt of dat het remblok niet goed in de remklauw glijdt. Nog andere tips?
Ik ga 'm van het weekeinde even open maken, maar wie een tip heeft hoor ik graag....

Probleem 2: Af en toe heftige geur van onverbrande benzine in de auto. Heb alle leidingen gecontroleerd, 1 slang vervangen en slangklemmen gezet bij wat niet goed vast leek te zitten, maar het probleem is niet minder geworden. Iemand tips? Alvast bedankt!
Probleem 1 : lijkt mij een vervuilde remklauw; goede kans om ze voor de winter begint nog even weer mooi gangbaar te maken ;)
Wel een beetje rap doen, want dat betekent dus dat je schijf nu bloedheet wordt, en als hij eenmaal verneukt is (blauw en/of krom) is er nog maar één remedie --> vervangen

Probleem 2 : diverse opties: lekkende brandstofleiding onder de kap of onder de auto, of een verstopt/vervuild/verzadigd filter van de tankontluchting waardoor de benzinedampen niet goed worden geneutraliseerd. bij de meeste auto's komt dit terecht in een koolstoffilter wat de boel neutraliseert, ik neem eigenlijk even voor het gemak aan dat dat ook bij BMW zo is.
Het kan ook zijn dat het slangetje ernaartoe lek of losgeschoten is ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_86287021
Klauw kost op de sloop een tientje ofzo, pleur hem er op en je bent klaar..
denk dat de rubber er om heen gewoon rot is waardoor er vuil tussen de zuiger en cilinder in is gekomen..

en dat benzine geur kan van je koolstoffilter afkomen, heb @ mijn 318i moeten verwijderen omdat anders mijn motor er niet in paste ..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_86289034
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:09 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

djees...waar zou je dat nou kunnen vinden?

http://www.google.nl/search?q=e30+320i%2F325i+cabrio
Goh het internet :o .
Ik bedoelde gewoon dealers en eigenaren die hem verkopen. Toch bedankt voor niets :D .
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_86289434
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 16:19 schreef rival het volgende:

[..]

uitlijnen heeft weinig met trillen te maken, maar met de slijtage van je banden en het weggedrag van de auto. :)

verder vind ik het niet overdreven, ik doe het nog vaker :@
Ja, maar jij kan dat fijn op je werk doen ;)
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  vrijdag 10 september 2010 @ 23:20:12 #232
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_86299023
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 00:02 schreef Mikkie het volgende:
Ik schijt 'm overigens wel als ik morgen die lampjes ga plaatsen, want de professional kreeg de vorige keer het knipperlicht er niet meer goed in en moest met losschroeven van de koplamp aan de slag voordat ie alles passend had; ik hoop dat dat mij niet gaat overkomen :').
Wel dus :'). Wat meer lopen klungelen dan gewenst maar het is gelukt :D. Zowel voor als achter zitten ze er nu in. En nu is het voorlopig klaar. Te veel geld besteed aan die auto de laatste tijd, over twee maanden komt er een flinke beurt aan ;(.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 10 september 2010 @ 23:42:36 #233
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_86299941
Turqie, iets voor jou kerel? Oude klusturk :P

[TK] BMW 318i (E36) voor de handelaar/sleutelaar
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_86301726
heb 150 geboden ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_86313227
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 00:26 schreef Turquaz52 het volgende:
heb 150 geboden ;)
en nu mag je meteen langs komen en krabbel je alweer terug :D
pi_86314226
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 14:30 schreef rival het volgende:

[..]

en nu mag je meteen langs komen en krabbel je alweer terug :D
:') Ik wil hem ook, maar hoe the fuck wil ik hem vandaag op me naam krijgen?

Waar woont TS trouwens? 8-)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_86314315
brabant volgens mij,staat dacht ik ook in het V&A topic
pi_86314353
DenBosch dus
pi_86318562
Ik ga overleggen, maar kun je een auto papieren en platen laten vernietigen daar in Den Bosch? (GWK ofzo?)
Want ik wil hem niet op naam (auto voor onderdelen, jweets) 8-)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_86318858
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 18:01 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik ga overleggen, maar kun je een auto papieren en platen laten vernietigen daar in Den Bosch? (GWK ofzo?)
Want ik wil hem niet op naam (auto voor onderdelen, jweets) 8-)
kopen, op naam zetten. schorsen. slopen. dan kenteken en chassisnummer e.d. aanbieden bij de sloop oid als je klaar bent...
pi_86319091
De E36 heeft een beetje problemen als de motor koud is. Als je in z'n achteruit zet dan slaat de motor af, de toeren komen te laag. Soms (meestal) gebeurt het ook al als je gewoon start dan gas geeft en weer remt. Je ziet de toeren omlaag gaan tot de 400 en dan slaat de motor af.

Bij warme motor is er niks aan de hand.

Stationair-regelaar? Zag er goed uit, als ik hem los haal dan blijft de auto ook gewoon en kan je starten, maar toen was de motor al wel warm dus weet niet of dat wat zegt :') beetje remreiniger gespoten ook geen valse lucht. Heeft schoonmaken dan zin? Of kan het ook wat anders zijn?
Facts don't care about your feelings
pi_86375050
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 18:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]



Probleem 1 : lijkt mij een vervuilde remklauw; goede kans om ze voor de winter begint nog even weer mooi gangbaar te maken ;)
Wel een beetje rap doen, want dat betekent dus dat je schijf nu bloedheet wordt, en als hij eenmaal verneukt is (blauw en/of krom) is er nog maar één remedie --> vervangen
Gisteren de boel even open gemaakt. De zuiger zit haske vast in de cylinder, ik krijg er haast geen beweging in. De remblokken zitten wel los genoeg, die blijven iig niet hangen, dus daar ligt het niet aan. Ik heb dus op ebay maar een remklauw gekocht (1 euro + 6,90 verzendkosten :) ), die zet ik er volgende week op.Ik heb intussen de zuiger een klein beetje terug gewrikt, dat helpt wel een kelin beetje.
quote:
Probleem 2 : diverse opties: lekkende brandstofleiding onder de kap of onder de auto, of een verstopt/vervuild/verzadigd filter van de tankontluchting waardoor de benzinedampen niet goed worden geneutraliseerd. bij de meeste auto's komt dit terecht in een koolstoffilter wat de boel neutraliseert, ik neem eigenlijk even voor het gemak aan dat dat ook bij BMW zo is.
Het kan ook zijn dat het slangetje ernaartoe lek of losgeschoten is ;)
Ik heb een onderdeeltje gezien dat heel af en toe een druppeltje benzine lekt, dat komt dan op het motorblok terecht en daar verdampt het.Ik kan alleen niet goed zien of dat een lekke pakking aan dat onderdeeltje is of een lekkende leiding ofzo, het zit nogal verscholen. Ik kan ook niet zo 1-2-3 vinden wat het onderdeel is, het zit, voor de auto staande, achter-onder de stationair klep, bijna tegen het motor blok aan . Ik zal van de week ook eens kijken of ik dat goed uit kan zoeken of er een foto van kan maken.

Iig al bedankt voor de tips!
Mu!
pi_86375120
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 18:24 schreef YoshiBignose het volgende:
De E36 heeft een beetje problemen als de motor koud is. Als je in z'n achteruit zet dan slaat de motor af, de toeren komen te laag. Soms (meestal) gebeurt het ook al als je gewoon start dan gas geeft en weer remt. Je ziet de toeren omlaag gaan tot de 400 en dan slaat de motor af.

Bij warme motor is er niks aan de hand.

Stationair-regelaar? Zag er goed uit, als ik hem los haal dan blijft de auto ook gewoon en kan je starten, maar toen was de motor al wel warm dus weet niet of dat wat zegt :') beetje remreiniger gespoten ook geen valse lucht. Heeft schoonmaken dan zin? Of kan het ook wat anders zijn?
Hi Joshi, mss heb je hier iets aan? http://www.pelicanparts.c(...)_troubleshooting.htm
Mu!
pi_86376618
Interessant, als het voor de E36 ook zo geldt als de E30. Waar koop jij een remklauw voor 1 euro... die dingen zijn nieuw toch iets van 250 euro?
Facts don't care about your feelings
pi_86376758
Bieden op sloopspul op Ebay. Niet verder vertellen natuurlijk. Hij stond op 1 euro dus Ik had een 10tje geboden, ik dacht, ff kijken wat er gebeurt. Was gisteren aan het sleutelen, loop ff naar binnen...1 euro is het winnende bod :)

Kijkt: http://fahrzeugteile.shop(...)i.html?_nkw=bmw+e+36
Mu!
pi_86377043
Ja 2e hands? Misschien al 2 ton mee gereden :')
Facts don't care about your feelings
pi_86377296
ja, dat maakt natuurlijk heel veel uit. Als ze werken dan werken ze. De rest van mijn auto is ook al meer dan 2 ton mee gereden.

Maar idd, het kan altijd duurder.
Mu!
pi_86379066
quote:
Op maandag 13 september 2010 11:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja 2e hands? Misschien al 2 ton mee gereden :')
als het werkt werkt het..
pi_86379354
idd. Ik zie wel, als 'ie het niet goed doet krijg ik mijn geld terug. 1 euro *O*
Mu!
pi_86381301
Ja maar kan je over paar kilometer die dingen weer veranderen. Als je toch aan de remmen gaat beginnen zou ik het wel voor een tijdje goed willen hebben, doe je meteen blokjes ook als het nodig is. Maar goed je hebt gelijk, dan ga ik ook maar zoeken naar 2e hands remklauw :')

Klopt het dat bij realoem dat ding remzadel heet?
Facts don't care about your feelings
  maandag 13 september 2010 @ 14:27:23 #251
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_86381518
Ik dacht dat het in het Duits een Bremsesattel o.i.d. heet, dus ik schat van wel. :)
pi_86382321
Oke Alicey.
Facts don't care about your feelings
pi_86383173
Yep Remzadel ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_86384054
Waarschijnlijk net te laat voor Mikkie....maar voor mensen die nog een auto willen invoeren en BPM moeten betalen:

LJN: BN4420, Gerechtshof Arnhem , 09/00244 (www.rechtspraak.nl -> uitspraak zoeken en LJN nummer invoeren).

Komt er op neer dat de methode van waardeberekening van de BD (Autotelex) niet per definitie de goede is. Je mag ook een waardeberekening volgens het "XRAY" systeem hanteren (doen verkopers in de autobrachne: dat is vaak de inkoopwaarde en niet zoals BD hanteert de verkoopwaarde). Kan je dus best wat BPM schelen.

BD kan nog in cassatie...maar dat zal wel lang op zich laten wachten.
  maandag 13 september 2010 @ 15:51:04 #255
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_86384395
quote:
Op maandag 13 september 2010 15:42 schreef Maharbal het volgende:
Waarschijnlijk net te laat voor Mikkie....maar voor mensen die nog een auto willen invoeren en BPM moeten betalen:

LJN: BN4420, Gerechtshof Arnhem , 09/00244 (www.rechtspraak.nl -> uitspraak zoeken en LJN nummer invoeren).

Komt er op neer dat de methode van waardeberekening van de BD (Autotelex) niet per definitie de goede is. Je mag ook een waardeberekening volgens het "XRAY" systeem hanteren (doen verkopers in de autobrachne: dat is vaak de inkoopwaarde en niet zoals BD hanteert de verkoopwaarde). Kan je dus best wat BPM schelen.

BD kan nog in cassatie...maar dat zal wel lang op zich laten wachten.
Ja zo'n bericht kwam laatst ook al voorbij. Voor mij is dat te laat inderdaad, maar op de totale BPM zou het toch niet heel veel hebben kunnen schelen, want die totale BPM was niet zo heel hoog :P.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_86401511
De ouwe goeie "Hoe verneuk ik een BMW"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
8)7
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
  maandag 13 september 2010 @ 22:17:20 #257
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_86401573
LOL
  maandag 13 september 2010 @ 23:16:37 #258
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_86405057
///M Pwoer :')
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_86405895
Die laatste is echt geniaal :D
Facts don't care about your feelings
pi_86406157
KIRO _O- _O-
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_86410796
met 'flex-wing' zo te zien ;) jawel techniek uit de Formule 1 !!!11
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
  dinsdag 14 september 2010 @ 08:19:01 #262
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_86411195
quote:
Op maandag 13 september 2010 23:16 schreef Mikkie het volgende:
///M Pwoer :')
Was me nog niet eens opgevallen. _O-
pi_86426028
Ik moet wrs een nieuwe thermostaat in de e36 zetten.Nu zijn er verschillende werktemperaturen te krijgen, van 76 kleinnulletjeC tot 95 kleinnulletjeC. Als ik het goed begrepen heb willen sommige mensen hun motor zo heet mogelijk laten draaien, ik zou zelf liever voor een "koude" variant kiezen,dat lijkt me ook minder druk op het systeem geven, en dat houdt de boel denk ik langer heel.

Iemand daar een advies over?
Mu!
pi_86432801
neem eentje van 80/85.. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_86439525
M'n remklauwen worden even gefixd... en nog wat shit denk ik want het begon te piepen. Krijg ik een E21 mee ;( snif, de klant ziet me al aankomen.



Maar hij is ook wel weer cool :P
Facts don't care about your feelings
pi_86439628
die is dodelijk :D
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
  dinsdag 14 september 2010 @ 21:30:36 #267
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_86440179
Die is vet man :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_86440658
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 21:18 schreef YoshiBignose het volgende:
M'n remklauwen worden even gefixd... en nog wat shit denk ik want het begon te piepen. Krijg ik een E21 mee ;( snif, de klant ziet me al aankomen.

[ afbeelding ]

Maar hij is ook wel weer cool :P
Niks mis mee joh :D
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_86445538
Hij heeft de Alpina striping?
pi_86445953
zijn die bumpers ook niet alpina?

mooi ding hoor. de klant moet niet zeuren :P
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
  dinsdag 14 september 2010 @ 23:42:15 #271
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_86446285
Gave bak man :D
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_86449803
Haha ja alpina bumper en strepen, maar is verder geen alpina. Oke dan, als jullie het zeggen rij ik hem wel het parkeerterrein op, wilde eigenlijk stukje lopen haha. Nee hoor, het is een masterbak. Nu hopen dat ie start, 320/6 carburateur O+
Facts don't care about your feelings
pi_86450752
Ah jongen, klanten zien mijn M-tech II (MET SJONNIE SPOILER!111) toch ook vaak zat. Alleen maar leuke reacties :)
pi_86452364
I know ;) hij startte wel moeilijk moest ff paar keer gas trappen anders sloeg ie weer af, maar rijdt als een zonnetje. Vroem vroem vroem, lekker die 6 cilinder, alleen op de snelweg 120 km/u met 5200 toeren is toch net wat te veel :')
Facts don't care about your feelings
pi_86454324
Nieuwe 5 serie is trouwens wel echt geil.

Gisteren had ik trouwens een nieuwe 750Li achter me duwen.. wat een monster is dat zeg.. :o

Deze maand de winterbandjes op de originele velgen, dan een 2e set velgen kopen (originele) met normale banden voor mooi prijsje.
pi_86454828
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 21:18 schreef YoshiBignose het volgende:
M'n remklauwen worden even gefixd... en nog wat shit denk ik want het begon te piepen. Krijg ik een E21 mee ;( snif, de klant ziet me al aankomen.

[ afbeelding ]

Maar hij is ook wel weer cool :P
Dat is nou een echte wagen :D
pi_86454844
quote:
Op woensdag 15 september 2010 10:09 schreef YoshiBignose het volgende:
alleen op de snelweg 120 km/u met 5200 toeren is toch net wat te veel :')
wel leuke stoplichtsprintjes met zo een overbrenging :D
pi_86457191
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 21:18 schreef YoshiBignose het volgende:
M'n remklauwen worden even gefixd... en nog wat shit denk ik want het begon te piepen. Krijg ik een E21 mee ;( snif, de klant ziet me al aankomen.

[ afbeelding ]

Maar hij is ook wel weer cool :P
Die is uber _O_
S50B30 blokkie in douwen en genieten 8-)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_86459442
quote:
Op woensdag 15 september 2010 11:37 schreef rival het volgende:

[..]

wel leuke stoplichtsprintjes met zo een overbrenging :D
Je moet wel... als je snel schakelt dus bijv. in z'n 3 gas geven bij 2500 toeren dan gaat ie hakkelen en stoten. Je moet gewoon door naar de 5 steeds dan rijdt het het soepelst. 10.7 naar de 100 zeggen de cijfers, maar dat haalt ie denk ik niet meer. Alles gaat niet zo soepel meer en ik ga het liefst niet naar de 8000 toeren met dat ding.
Facts don't care about your feelings
pi_86460314
of je laat je koppeling wat meer slippen. Rival, had jij in het verleden problemen met de koeling van die E36? Niet dat ik er over wil zeuren hoor, ik heb 'm gekocht "as is" en ben er blij mee. Maar had je al eerder dat de temperatuur wat opliep? Ik weet dat de viscokoppeling naar z'n grootje is, maar ik verdenk ook de thermostaat wel een beetje.
Mu!
pi_86460421
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:15 schreef SingleCoil het volgende:
of je laat je koppeling wat meer slippen. Rival, had jij in het verleden problemen met de koeling van die E36? Niet dat ik er over wil zeuren hoor, ik heb 'm gekocht "as is" en ben er blij mee. Maar had je al eerder dat de temperatuur wat opliep? Ik weet dat de viscokoppeling naar z'n grootje is, maar ik verdenk ook de thermostaat wel een beetje.
Ik heb het gehad, maar nadat ik de viscofan had vervangen geen last meer van gehad... ik dacht dat het opgelost was... dat was echt toen ik em net kocht... binnen een week vervangen... en ik heb er bijna 3 maanden mee gereden zonder dat ie heet werd...

misschien heeft ook deze viscofan het begeven, dan ben je zo klaar... anders ben je wel ff aant uitzoeken ben ik bang...
pi_86460593
De viscofan heeft het iig begeven. Als ik de fan met een ijzerdraadje aan de as vastmaak dan draait 'ie 100% en wordt de onderste slang ook goed koud. Ik zet er eerst een nieuwe viscokoppeling in, en dan evt. nog een nieuwe thermostaat en pomp. Echt kostbaar is dat allemaal niet, en leuke klusjes om zelf te doen.
Mu!
pi_86460947
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:22 schreef SingleCoil het volgende:
De viscofan heeft het iig begeven. Als ik de fan met een ijzerdraadje aan de as vastmaak dan draait 'ie 100% en wordt de onderste slang ook goed koud. Ik zet er eerst een nieuwe viscokoppeling in, en dan evt. nog een nieuwe thermostaat en pomp. Echt kostbaar is dat allemaal niet, en leuke klusjes om zelf te doen.
als ie met de fan vastgemaakt niet warm loopt dan is het 100% alleen de fan. :)
pi_86461296
Dat dacht ik ook. Maar met die oplossing liep 'ie van de week toch ineens weer warm. Dat zou kunnen komen omdat 'ie niet goed ontlucht was, als ik de artikelen er over mag geloven is dat een weerbarstig probleem bij deze auto's. Maar het kan natuurlijk ook komen door een af-en-toe haperende thermostaat, die soms dicht blijft zitten, of door een af-en-toe hangende waterpomp. Nou lijkt mij dat af-en-toe-gedrag niet voor de hand liggend, meestal zijn die dingen gewoon stuk of niet stuk,en niet af-en-toe. Maar een flinke luchtbel in het systeem kan natuurlijk van alles de mist in sturen. En omdat 'ie een paar keer overgekookt is weet ik ook niet of ik koelvloeistof verlies, wellicht een lekke koppakking? Er gaat iig geen koelwater-niveau lampje branden maar wellicht zit dat er niet op of werkt de sensor niet.
Leuk he, een oude BMW? *O*
Mu!
pi_86461656
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:43 schreef SingleCoil het volgende:
Dat dacht ik ook. Maar met die oplossing liep 'ie van de week toch ineens weer warm. Dat zou kunnen komen omdat 'ie niet goed ontlucht was, als ik de artikelen er over mag geloven is dat een weerbarstig probleem bij deze auto's. Maar het kan natuurlijk ook komen door een af-en-toe haperende thermostaat, die soms dicht blijft zitten, of door een af-en-toe hangende waterpomp. Nou lijkt mij dat af-en-toe-gedrag niet voor de hand liggend, meestal zijn die dingen gewoon stuk of niet stuk,en niet af-en-toe. Maar een flinke luchtbel in het systeem kan natuurlijk van alles de mist in sturen. En omdat 'ie een paar keer overgekookt is weet ik ook niet of ik koelvloeistof verlies, wellicht een lekke koppakking? Er gaat iig geen koelwater-niveau lampje branden maar wellicht zit dat er niet op of werkt de sensor niet.
Leuk he, een oude BMW? *O*
een af en toe thermostaat wil ik ook nog wel geloven..... af en toe waterpomp gaat er bij mij niet in :+
ontluchten zou het kunnen zijn maar heb je dat nog niet gedaan dan? das zo gebeurd weet je het meteen...
pi_86461935
ja, natuurlijk wel ontlucht, maar de belangrijkste oorzaak (volgens BIMMER DIY enzo) van koelingsproblemen is lucht in het systeem na ontluchten. De belangrijkste tip die ik kan vinden is ontluchten, nog een keer ontluchten, nog een keer ontluchten...
overigens koelt de verwarming op hoog voldoende om het koelwater tot ca. 85 km/u op temperatuur te houden :)
Mu!
pi_86462462
quote:
Op woensdag 15 september 2010 15:02 schreef SingleCoil het volgende:
ja, natuurlijk wel ontlucht, maar de belangrijkste oorzaak (volgens BIMMER DIY enzo) van koelingsproblemen is lucht in het systeem na ontluchten. De belangrijkste tip die ik kan vinden is ontluchten, nog een keer ontluchten, nog een keer ontluchten...
overigens koelt de verwarming op hoog voldoende om het koelwater tot ca. 85 km/u op temperatuur te houden :)
dan zou ik er sowieso niet teveel tijd in steken.... ik heb waarschijnlijk nog deze week een 350 euro wagen te koop :+
pi_86463555
Ah...inruil van een 400 euro wagen mogelijk? :)
Mu!
pi_86465717
quote:
Op woensdag 15 september 2010 15:47 schreef SingleCoil het volgende:
Ah...inruil van een 400 euro wagen mogelijk? :)
Nee die heb ik al eens gekocht voor 200 euro ;)
pi_86466622
Maar hij heeft nu een special paintjob ! M3 matzwarte racestrepen!
Mu!
  woensdag 15 september 2010 @ 19:50:43 #291
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_86472019
Haha toch wel vet hoor .. heeft wel wat .. mooie neus ..

Zo vandaag weer paar uurtjes gesleuteld..

Setje veren gemonteerd :

http://www.vogtlandsuspen(...)gs/product_info.html

en nieuwe koplampen met xenon.

Vorige week laten blinderen..





Vrijdag komen de 18" m6 velgen binnen :P
pi_86472659
Hoe verneuk ik m'n E46 sedan. Heel simpel. Te beginnen met die lelijke smoke verlichting, blinderen van de ruiten en dan om het af te maken nog de grootste sjonnie velgen...van de M6 :( vind je tegenwoordig zelfs onder E36. Zonde.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 15 september 2010 @ 20:09:21 #293
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_86472728
Moet iedereen lekker zelf weten.
Vind ik.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_86472859
Uiteraard is het bovenstaande mijn mening en ik neem aan dat mitchel zelf het wel mooi vindt.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 15 september 2010 @ 20:14:20 #295
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_86472958
Uiteraard hahaha c_/
pi_86473608
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoe verneuk ik m'n E46 sedan. Heel simpel. Te beginnen met die lelijke smoke verlichting, blinderen van de ruiten en dan om het af te maken nog de grootste sjonnie velgen...van de M6 :( vind je tegenwoordig zelfs onder E36. Zonde.
Die aftermarket blindering is ook niet helemaal mijn smaak inderdaad. Smoke zou ik ook niet kiezen, maar het is in elk geval wel allemaal netjes in stijl. Een deel helder en een deel smoke was veel erger geweest, ik vind dit goed meevallen :P.

Vanwaar heb je niet voor de Eibach Pro kit gekozen Mitchel?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_86474123
Vind hem niet slecht, alleen die ruitenwissers (spoilers?) van autostyle, dat kan echt niet :P
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
pi_86474285
De M6 velgen had ik alvast in het plaatje meegedacht he. Deze velgen zijn best "netjes".
Facts don't care about your feelings
  woensdag 15 september 2010 @ 21:20:38 #299
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_86476136
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:40 schreef Xtr3mE het volgende:
Vind hem niet slecht, alleen die ruitenwissers (spoilers?) van autostyle, dat kan echt niet :P
I know ... ze hadden de flexwipe niet op voorraad hahaha deze waren et goedkoopst hahaha

Enne iedreen zn eigen smaak he .. ik heb hem gewoon naar mijn eigen smaak gemaakt .. nu alleen nog een 6 cilinder ... 'zucht'
pi_86476252
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:20 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

I know ... ze hadden de flexwipe niet op voorraad hahaha deze waren et goedkoopst hahaha

Enne iedreen zn eigen smaak he .. ik heb hem gewoon naar mijn eigen smaak gemaakt .. nu alleen nog een 6 cilinder ... 'zucht'
Mja, die kost ook weer een flinke duit meer hè... blij zijn met wat je hebt ;). Doe ik nu ook, zo'n zespitter komt er echt nog wel een keer :).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')