abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85735753
Een hobby kost nu eenmaal geld Doezemaar en ik vind het vooral belangrijk dat het fijn werkt. Hele grote projecten zou ik niet snel van catania maken, puur omdat je ook heel lang bezig bent. Maar het haakt erg fijn en het is te koop in mooie kleuren en de collectie is redelijk vast. Je kunt er dus meestal wel een bolletje van bijkopen als je te weinig hebt. Ik heb ook wat bollen liggen van de wibra, maar daarvan is het maar afwachten of ze het over een maand nog hebben. O ja, zeker met meerdere kleuren door elkaar wil ik wel dezelfde soort hebben, anders krijg ik het echt niet gecombineerd. Anderen misschien wel, maar van mezelf ben ik al niet handig, dus dat probeer ik maar niet.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 26 augustus 2010 @ 16:45:37 #227
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_85735782
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 16:37 schreef Doedezemaar het volgende:
Ben ik nou de enige die Catania veel te duur vindt? Je bent een vermogen kwijt als je er een beetje een aardig groot project van haakt. Ik haak ook wel met katoen, maar dat is dan een aanbiedingszak van 10 bollen Phildar voor ¤5 of ¤10 of een partij restanten die ik via Marktplaats heb gescoord van iemand die haar voorraad weg deed.
Heb vandaag bij Zeeman weer nieuwe kussenslopen van ¤0,99 gescoord die ik evt. als voering voor een tas ga gebruiken.
Maar juist bij een groot project heb je toch juist de garantie nodig dat je het kunt bljiven bestellen? Dan vallen restpartijen al af, en een aanbiedingszak van 10 bollen is ook nutteloos, tenzij ze heel veel zakken met hetzelfde garen verkopen. En dan maar hopen dat je uiteindelijk genoeg zult hebben...

Overigens, bij een groot project als een beddensprei, die je járen zult gebruiken, mag het toch ook best wat kosten? Ik kijk er dagelijks tegenaan, dan wil ik 'm ook met eerste-keuze materiaal gemaakt hebben. :Y
... ♥ ik mis je ♥
pi_85735816
quote:
Ben ik nou de enige die Catania veel te duur vindt? Je bent een vermogen kwijt als je er een beetje een aardig groot project van haakt. Ik haak ook wel met katoen, maar dat is dan een aanbiedingszak van 10 bollen Phildar voor ¤5 of ¤10 of een partij restanten die ik via Marktplaats heb gescoord van iemand die haar voorraad weg deed.
Heb vandaag bij Zeeman weer nieuwe kussenslopen van ¤0,99 gescoord die ik evt. als voering voor een tas ga gebruiken.
Nee, dat vind ik ook. Bijvoorbeeld dat dekentje, dat heb ik gemaakt met Saskia. Kosten: 6 euro. Dat vind ik al wel genoeg geld, gezien de enorme hoeveelheid tijd die er ook in gaat zitten. Had ik dat met catania gedaan, dan had ik zeker 2-3 maal zoveel bollen nodig gehad en was ik op 30-45 euro uitgekomen 8)7
  donderdag 26 augustus 2010 @ 16:46:48 #229
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_85735821
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 16:43 schreef Ynske het volgende:

[..]

naalden en schaar enz zitten in een etuitje, bollekes in een vierkant mandje van de hema, daarbovenop ligt t werk, of dat laatste ligt op de tafel :@

hier ook limone de laatste tijd. tis weer 0,25 euro goedkoper per bolletje dan catania, behalve de mischung dan, die zijn 3 euro.
ben nog altijd van plan om eens te gaan bestellen bij die onlinewinkel uit noordlimburg *ben de naam ff kwijt* maar nog niet aan gedacht/cq gecheckt hoe t zit met de btw
Je zei "bollekes" ! :D O+
... ♥ ik mis je ♥
pi_85736435
quote:
Oh, zijn dat effen kussenslopen?
pi_85736776
Hier maak ik de grote dingen met phildar coton 3, zelfde prijs als catania. De regenboogdeken is ook van phildar coton 3
pi_85738006
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 16:19 schreef BuupWerk het volgende:
hmm...

- Catania,
- Phildar coton 3
- Balans van Slot
- Limone van Schoeller en Stahl

dit raden jullie mij aan en hoe moet ik nou kiezen HAHA nou ja ga wel een proefbol scoren binnenkort !!
Kijk welke er te krijgen (dat is meestal de grootste beperking) is en welke het fijnste aanvoelt.
pi_85738092
quote:
ik vind catania ook vrij prijzig, maar de reden dat ik het niet gebruik is omdat ik het alleen online kan kopen hier, en ik dan de kleuren niet goed kan inschatten. vandaar dat ik meer ben van de balans en victory. ook niet zo goedkoop als de acryl van de zeeman en wibra, maar het is wel heel mooi. mijn deken maak ik trouwens wel van Saskia (van Wibra) op zich lekker grof acryl en ik vind het ook wel mooi. het haakt ook lekker weg... :)
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 16:41 schreef phluphy het volgende:

[..]

Wow! Handig! Van een bestaand patroon gemaakt? Of zelf uitgedokterd?
:) ik heb het van een patroon dat ik op ravelry had gevonden. het is deze... hij leek me erg ingewikkeld toen ik er nog aan moest beginnen, maar hij bleek erg mee te vallen. ik had het patroon uitgeprint en iedere stap en iedere tussenstap duidelijk aangegeven. toen ging het best en had ik hem in een dag gemaakt... :)
pi_85738618
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 17:01 schreef Inu het volgende:

[..]

Oh, zijn dat effen kussenslopen?
Die hebben ze ook( in plastic verpakt), maar ik heb juist motiefjes gekozen: streepjes, (zalm)roze met witte stipjes, ecru met katten, groen met bruin retro, roze met gekleurde hartjes, geel met witte bloemetjes, lila met patchwork motiefjes etc etc. Soms is het van dat grove stevige katoen, soms gewoon zacht dunner katoen. Het assortiment wisselt nogal per filiaal en verandert regelmatig. Ik heb begrepen dat ze dat al lang hebben, ik heb het een paar maanden geleden pas ontdekt. Zie ook deze blog uit 2007: http://juliavanderwerf.blogspot.com/2007/01/pillow-cases.html
  donderdag 26 augustus 2010 @ 19:07:32 #235
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85740630
wat een vondst, doedezemaar! heel leuk idee als voering!

en wat betreft die prijzen: ik kijk behalve naar de prijs toch ook wel vooral naar of ik de kleuren mooi vind. online of niet, dat maakt me niet zoveel uit, ik vind 't wel meevallen met hoe duidelijk je die kleuren kunt zien op 't scherm. of het zacht aanvoelt vind ik ook wel belangrijk, maar dat is online wat minder makkelijk te checken (maar je kunt wel over andermans ervaringen lezen met div. garens). met hele goedkope garens werken vind ik alleen leuk als 't ook kleuren zijn die ik mooi vind. anders vind ik 't echt jammer van de moeite die ik erin steek. een hobby mag best wat geld kosten, vind ik, al heb je natuurlijk altijd te maken met de grenzen van je budget.
in de haak.
pi_85740790
Ik heb echt geen tijd om hier mee te lezen haha, veel te druk met nieuwe job enzo, aan haken kom ik ook niet toe!

Ik ben wel vandaag naar Lidl geweest om wol te halen. Bij ons was dit al vandaag en maar 1 dag. Kleurtje gaan halen voor een tas voor mij!
  FOK!fotograaf donderdag 26 augustus 2010 @ 19:15:59 #237
287763 SP22
pi_85740932
Is het echte wol bij de Lidl Stefanie? Ik wil graag een sjaal maken voor mn vriend maar hij is overgevoelig voor synthetische stoffen.

Hier hebben ze vanaf maandag pas de garens!
  donderdag 26 augustus 2010 @ 19:17:35 #238
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85740998
en welk soort garen heb je gehaald stefanie, dat gekke met die bolletjes?

oh en phluphy, ik heb een tas (lucy-bag) gehaakt voor m'n lopende projecten, met een plastic naai-etuitje met een schaartje, wat naalden en wat stekenmarkeerders en klosjes naaigaren. ik gebruik de tas ook wel eens tussendoor voor niet-haak-spullen. :). en verder heb ik thuis een plastic bakje met wat vakjes erin waar ik m'n naalden die ik niet gebruik in bewaar (en belletjes/oogjes etc). en een kast met vier grote bakken erin voor al m'n garen. :o

[ Bericht 83% gewijzigd door trui op 26-08-2010 19:26:01 ]
in de haak.
pi_85741080
Hee,

wat zie ik daar een leuk tasje voor de haakspullen voorbij komen zeg! Ik ga die link maar eens snel bekijken. Hoe ziet er heel stevig uit, je hebt hem zeker gevoerd? (zal ook wel bij het patroon staan)
Ik heb al mijn bollen in een plastic draagtas, en die zit in mijn stoffen doos. haaknaalden en toebehoren zitten in mijn 'gereedschapskist' (met naai/haakspulletjes).

Ik zou trouwens niet beginnen met acryl van de wibra. Toen ik daarmee begon raakte ik meteen erg gefrustreerd omdat het heel pluizig is en ik telkens door de draad heen stak. Je zag je stkeen ook niet echt duidelijk zitten.

Ik heb deze tas een tijdje geleden gemaakt, ik had toen voor mijn verjaardag een boekje gekregen met patronen om bloemen te haken:

pi_85741204
nee trui, de bolletjes zagen mij er te moeilijk uit om te haken :D , ik heb deze gehaald:

http://www.lidl.nl/static(...)NL/NL_48992_01_b.jpg Die beige-grijs-witte.

SP22 ik heb ze niet allemaal bekeken, die die ik heb gekocht is 100% acryl. Maar iedere bol wol had iets anders qua samenstelling.
pi_85741253
heeft er iemand op korte termijn nog een setje zwarte 9mm veiligheidsoogjes voor mij ter overname (uiteraard tegen betaling van oogjes en verzendkosten)?

*nu niet meer kan zeggen in swap-kader O-) *
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  donderdag 26 augustus 2010 @ 19:27:57 #242
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85741389
oh geen idee hoeveel mm de oogjes zijn die ik heb, ilske, ik denk niet helemaal 9 mm. maar ik heb nog wel zwarte veiligheidsoogjes liggen in een paar maten.
in de haak.
pi_85741474
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:27 schreef trui het volgende:
oh geen idee hoeveel mm de oogjes zijn die ik heb, ilske, ik denk niet helemaal 9 mm. maar ik heb nog wel zwarte veiligheidsoogjes liggen in een paar maten.
mocht het in de buurt zitten dan ben ik ook al blij, anders ben ik bang dat ik het qua swap niet red :o

[ Bericht 0% gewijzigd door Ilske op 26-08-2010 19:32:24 (correctie genante spelfout) ]
pi_85741541
oh ja, en wat ik natuurlijk ook nog ff wilde zeggen: Phluphy, nieuw natuurtalent, mooie GSjes!

en Mijsje: :* O+ en vooral:

donderdag 26 augustus 2010 @ 19:31:56 #245
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85741546
ik zal ze straks even zoeken, als de kinderen in bed liggen en de was hangt. :)
in de haak.
pi_85741590
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:31 schreef trui het volgende:
ik zal ze straks even zoeken, als de kinderen in bed liggen en de was hangt. :)
lief! take your time ofcourse :)
pi_85742352
Ik heb 6 en 12mm zwart Ilske. Alleen moet het van mij wel van ver komen.
pi_85742973
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:51 schreef StefanieV het volgende:
Ik heb 6 en 12mm zwart Ilske. Alleen moet het van mij wel van ver komen.
vrees dat het dan te laat is, maar bedankt!
pi_85743227
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:31 schreef Ilske het volgende:
oh ja, en wat ik natuurlijk ook nog ff wilde zeggen: Phluphy, nieuw natuurtalent, mooie GSjes!

en Mijsje: :* O+ en vooral:

[ afbeelding ]
bedankt Ilske! O+ ik wilde nog met je ruilen, met een setje 8mm veiligheidsoogjes, maar Trui was me voor... ;)

Stefanie, mooie wolletjes! :) komen die ook in Nederland? (ik zie ze niet in het lidl-blaadje van bij ons...)
pi_85743630
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:11 schreef mijsje het volgende:

[..]

bedankt Ilske! O+ ik wilde nog met je ruilen, met een setje 8mm veiligheidsoogjes, maar Trui was me voor... ;)

Stefanie, mooie wolletjes! :) komen die ook in Nederland? (ik zie ze niet in het lidl-blaadje van bij ons...)
your welcome! Mocht Trui het niet kunnen vinden of alleen heel groot/heel klein hebben oid dan houd ik me aanbevolen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')