abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85517199
Nou om het kort te houden.

Wie niet weet wat Paaz is kijk op wikipedia
http://nl.wikipedia.org/w(...)_Algemeen_Ziekenhuis

Mijn vriendin is ziek in haar hoofdje ;(
Ze heeft een zelfmoordpoging geprobeerd waar ik bij was (dankzij mij leeft ze nog)
Ze slikte al jaren medicijnen tegen sociale angst en depri aanvallen enz. en dat werkte maar niet en kreeg ze nieuwe medicijnen die ook niet werken en toen kreeg ze weer nieuwe de naam weet ik zo niet.
Maar toen verloor ze haar eetlust haar lust in leuke dingen doen ze bleef wakker en kon echt niet slapen (3 nachten lang letterlijk niet geslapen!!!) toen had ze haar psychiater gebeld om te vragen wat het nou is en dat ze er gek van werd en hij zei dat ze mocht stoppen en dat heeft ze dus gedaan.
Nou 1 dag later begon ze te trillen en schudden en heel vreemd gedrag te tonen het leek opgeef moment wel een epilepsie aanval en toen begon ze telkens te zeggen ik moet dood en dat gaat ook gebeuren en ik wil dood dit zie ik niet meer zitten en dat niet meer en voelde zich helemaal verrot.
En toen zag ze de kans om zichzelf te **** en dat heeft ze dus ook gedaan.
Ik haar eruit gehaald en geschreeuwd om 112 te bellen en hulp erbij te halen (Politie) en dat ging dus allemaal redelijk vlot ze was snel in veiligheid.

En hebben wij haar geprobeerd om haar veilig ergens te laten opnemen (vrijwillig).
Nou daar was ze dus nachts aangekomen en mocht ze daar slapen konden wij in alle rust naar huis (niet dus ik voelde me zo leeg als wat en helemaal janken enz.)

Nu merk ik dat we een week later zijn en dat er nog helemaal geen gesprekken zijn gedaan en ze slikt diverse pillen om zichzelf rustig te houden (slaap pillen kalmering pillen anti depri pillen enz.).

En ik begin het een beetje zat te worden dat ze niet geholpen word ze mag letterlijk niks niet eens koffie pakken verplicht om 22:00 slapen en om 7:15 opstaan 2 uur een dag een dagbesteding (soort van gym en de andere dagbesteding eh PMT ? dingen maken enz. allemaal goeie afleiding maar niet wat ik verwacht had)

maar wat mij nu door begint te dringen dat ze niet geholpen wordt en ik wil haar graag weer bij mij hebben en dat ze geholpen wordt!

Want haar zelfmoord neigingen kwamen door dat ze van medicijnen naar helemaal geen medicijnen en ze is nu gewoon rustig en redelijk zichzelf maar verveeld zich ter pletter.
En dat stel ik dus beslist niet op prijs en dat ze moet praten met psy enzo maar dat gebeurt maar niet.
Als ze dan rot voelt stoppen ze een pilletje erin en is ze rustig (alsof je daarmee mensen helpt).
En er is ook nog helemaal geen begeleidings plan die komt Maandag (10 dagen na de opname!)

En ik voel me gewoon zwaar kut leeg en verlaten ik kan niet bij mijn lieverd zijn we hebben al jaren een relatie ik woon zelfstandig en zij bij dr ouders en in het weekend (vrij-Za-Zo-Ma) was ze altijd bij mij en nu ben ik dat kwijt.
en ik blijf me iedere dag afvragen hoelang zon behandeling duurt en hoe dat allemaal precies gaat want ik lees op sites O.a Viva hele negatieve ervaringen erover.

En ik heb geen zin dat mijn vriendin zometeen wekenlang daar zit en amper geholpen wordt...
De redenen waarom zij pillen slikt is dat ze zichzelf klein (1,63m) en bekeken voelt daar kan ze heel slecht tegen hoewel ik haar helemaal niet klein vind omdat ze een groeistoornis heeft is ze wel dik 20 cm groter dan zonder groeihormoon maar toch...vind ze zichzelf klein.
En zelf had ik begrepen / gedacht van mijn schatje slaapt daar een aantal dagen tot een week en krijgt ze therapie en later dagbehandelingen dat ze terug moet komen om te praten en dingen doen enz.

Maar ik zie helemaal niks gebeuren dan slaappillen geven kalmeringspillen en verbieden om dingen te doen op de afdeling amper naar buiten mogen terwijl ze VRIJWILLIG opgenomen is en 2 keer een aanval heeft gehad die geheel verdwenen is (puur door die pillen stop) zon slechte psy heb ik nooit gezien.

Wie kan mij rustig maken en helpen?
Want mijn vriendin zit 135 Km van mij vandaan en ik werk nachts in een bakkerij dus bezoeken probeer ik zoveel mogelijk maar ik kan het helaas niet elke dag want dan val ik om
En ik voel me gewoon leeg kut en hou zoveel van haar en wil dat ze echt geholpen wordt

Wie weet meer ??

(sorry voor als er spelfouten zitten ik voel me gewoon niet mezelf en ben niet zo goed in taal)
Interessant he ?
pi_85521312
Ten eerste kan ik natuurlijk weinig zeggen over jouw situatie, 10 dagen zonder behandelingsplan vind ik persoonlijk lang. Weet je zeker dat er totaal niks gedaan word? Ze kan geobserveerd worden, misschien dat ze wel gesprekjes aangaan in een informele setting om haar beter te leren kennen, etc.

Verder is het feit dat je vriendin een zelfmoordpoging ondernam wel een signaal dat er iets heel erg mis is. En dat kan dan structureel zijn (bijvoorbeeld een depressie die alle lust tot leven onderneemt) of dat ze het in een opwelling doet (wat ook zeker behandeld moet worden). Ze kan nu kalm lijken, maar wat als de gevoelens die haar daartoe dreven weer terug komen? Wat als jij er dan niet bent om haar tegen te houden. Alleen daarom al moet ze al blijven en behandeld, denk ik.

Je zegt dat ze verschillende pillen slikt vanwege haar slechte zelfbeeld / angsten. Is dat ook niet een teken dat dat iets is wat behandeld moet worden? Je geeft zelf aan niet veel van pillen te houden. Nu ze daar is kan ze geholpen worden (op een manier waarbij veel aandacht voor haar is en ze een behandeling aan haar kunnen aanpassen), ook al zal het soms niet zo lijken. Beter dat ze daar aan haar problemen werkt, dan dat ze thuis aan de pillen zit, toch?

De reacties op sites moet je heel erg rekening houden dat het vaak van patiënten afkomen. Mensen die daar komen niet terecht omdat hun leven zo leuk is. Heel veel mensen komen daar om aan zichzelf te werken, geconfronteerd te worden met zichzelf en behandeld te worden. Misschien weet je zelf wel hoe dat voelt, als je eens hard op je bek gaat. Zo voelt dat ook vaak voor die mensen en kijken daarom denk ik ook niet vaak tevreden terug naar die tijd. Ook natuurlijk omdat er een stigma op die plaatsen rust.

Ik kan natuurlijk weinig zeggen over de behandeling daar, maar het verplicht slapen en wakker worden is met een goede reden. Veel mensen die daar terecht komen hebben een verstoord dag- en nachtritme. Eén van de eerste dingen die je dan in orde wilt brengen (want je kan niet iemand behandelen als hij slaperig op een sessie zit, omdat hij de hele nacht wakker is gebleven) is zijn / haar nachtritme. Daarnaast heeft het 's nachts wakker zijn vaak een negatieve invloed op iemand stemming. En alhoewel dat control-freakachtig kan lijken, is dat dus wel met een goede reden.

Hopelijk heb je wat aan deze reactie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Woeste_Woerd op 20-08-2010 19:07:57 ]
"If a kid asks where rain comes from, I think a cute thing to tell him is God is crying. And if he asks why God is crying, another cute thing to tell him is; Probably because of something you did." - Stages in Indonesië
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:08:24 #3
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_85521487
Ik ben ook op de PAAZ afdeling geweest.

Geen goede ervaringen. Uiteindelijk heb ik ook van paaz afdeling weggerent zonder toestemming van dokters en zo'n 20 kilometer naar huis gelopen. Daarna moest ik een inrichting in.

Maar ja, ik was toen gek. Jouw vriendin is nu ook gek, dus ze vindt het niet leuk. Maar het is uiteindelijk wel de beste optie voor haar.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_85529588
Ja over dat behandelingsplan vind ik het ook lang duren.
Ze houden haar wel in de gaten van hoe ze is en wie ze precies is.
Maar echt praten met haar doen ze niet wel van hoe gaat het enzo maar niet op een psy manier van diepere gesprekjes enzo.

Ze heeft ook PMT en AVT behandelingen dat is gewoon soort van dagbesteding (2 uur per dag) moet ze dingen maken armbandjes tekenen en soort van gym doen vind ze wel leuk maar ze vind het saai en voelt niet prettig erbij want ze wil gewoon op msn en naar buiten maar dat mag ze gewoon niet.

Maar haar zelfmoorpogingen kwamen vooral door die pillen / medicijnen want dat zeiden ze vandaag toevalig dat dat vaker voorkomt in de 4e/5e week dat ze angst aanvallen krijgen en dat het helemaal de verkeerde pil is.

Maar ze zit er nu een week en hoop echt dat ze maandag geholpen word en weekendverlof kan krijgen want dat is haar grooste dip dan zijn er helemaal geen dagbehandelingen en begleiding enzo ja wel hulp maar niet op psy gebied of op bezig zijn.

Dus voor haar is het alleen maar bezoek ontvangen en hopen op bezoek en ik zal er altijd zijn maar heb er echt heel veel moeite mee om haar daar weer achter te laten want je bent gewoon je weekend kwijt.
Je gaat dan terug denken aan die leuke dingen zoals knuffelen uit eten zoenen neuken in bad gaan uitgaan naar de bios enzo dat ga je allemaal missen en hopen dat die dingen 1 voor 1 weer terug komt maar hoe het er nu uit ziet mag ik heel lang wachten voordat we daar zijn.

En als ze een aanval heeft of even niet lekker voelt dat ze dan geen pil in haar stoppen maar gewoon gaan praten met haar of iets doen of iets anders.

Wat ik raar blijf vinden dat ze verplicht een slaap pil moet nemen en binnen 20 minuten is ze letterlijk K.O ondanks ze altijd een goeie slaper was is ze dit gewoon verplicht om dit te slikken en slaap pillen zijn niet gezond en toch moet het ondanks ze vrijwillig opgenomen was.

Kortom ik hoop gewoon dat ze haar echt gaan helpen en door te praten en dingen doen waar ze lekker bij voelt ipv de hele dag in die uber saaie ruimte zitten wat letterlijk afgesloten is van de buitenwereld tis net een TBS straf en dus niet op een slome manier 1 voor 1 heel traag aanpakken het moet in stapjes maar echt niet elke week 1 gesprek en dan weer afwachten.
Ik kan ook nergens vinden hoelang de meeste meiden daar wonen / slapen 80% zijn jonge vrouwen en 20% zijn mannen vrouwen zijn eenmaal kwetsbaar.
En dat ze gewoon weer weekendverlof krijgt dat geeft haar een hoop rust en mij ook een hoop rust want ik moet ook alles op een rijtje zetten en mijn leven weer op poten krijgen en van die jankbuien af komen omdat ik haar zo erg mis ook nu heb ik er moeite mee want normaal zit ik nooit op fok om deze tijd en nu dus wel puur afleiding.

:) altijd fijn om hieroveer te praten op fok ik ben KLB gewend nou daar moet ik nu niet zitten :')
Interessant he ?
pi_85529637
Hm de medicatie afkick.
Er was toch ooit een website voor anti psychiatrie? Dat men vaak niet beter werd van medicatie maar eerder slechter, dat je een soort proefkonijn was waar goed aan werd verdiend?
Kwenie hoor maar dit klinkt alles als een foute diagnose in mijn oren
Snollebolt
pi_85529753
Moeilijk man, sterkte.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_85529862
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:59 schreef Zwolsboy het volgende:

:) altijd fijn om hieroveer te praten op fok ik ben KLB gewend nou daar moet ik nu niet zitten :')
Dat komt dan goed uit. :') ;)

Geen ervaring van mijn kant, wil alleen maar zeggen dat ik het hartverwarmend vind hoe je met deze fikse problematiek van je meisje omgaat, haar steunt en duidelijk stapelgek op haar bent. O+

Blijf haar steunen zoals je nu doet, en veel geduld hebben zal erbij horen, het is gewoon kloten in de zorg met te weinig hulpverlening. Sterkte, man!
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_85530926
:) Ja ik ben er graag voor haar maar het is zo moeilijk.
Ik werk in een bakkerij dus begin snachts tot in de ochtend en ben dan zo moe dat ik gewoon moet slapen (doe ik ook) en dan stap ik Dinsdag en Donderdag En zaterdag of zondag in de auto naar haar toe zon 120 km rijden en 120 km terug.

Heb ik gewoon voor haar over :) :@ tis gewoon mn lieverdje O+ :9
We hadden al heel lang problemen die had ze al voordat we een relatie hadden zoveel downs gehad iedereen zegt ook van ik snap niet waarom jij nog samen bent met haar de meeste jongens waren allang ervandoor maar zo ben ik niet :@ ik ben gewoon iemand die ervoor gaat en het wilt oplossen ook al kan ik het niet na zoveel gesprekken met de psy en hulpverleners en bijna niks lukte zo ingewikkelt allemaal.

Uiteindelijk ging alles onder zelfs neuken :') werd een drama maar dat vond ik niet erg want dat is het belangerijkste niet O+ maar nu hoop ik echt dat ze geholpen wordt en ik kan niets anders doen dan wachten wachten en wachten en dat vind ik heel moeilijk en doet mij gewoon pijn in mijn hart en ook als ik haar achter laat bij de lift want ze mag er niet eens in (zit code op) sta ik op t randje om uit te barsten :'( !

Maarja :P Miss mag ik haar zondag in bad stoppen ze gaat toestemming vragen en nee :') we gaan niet neuken hoor gewoon haar in t sopje dauwen en lekker aaien en kijken naar elkaar O+

:') eindelijk voel ik me een stuk minder kut nu als ik praat doe ik letterlijk bij iedereen vrienden familie enzo.
Interessant he ?
pi_85532362
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 23:37 schreef Zwolsboy het volgende:
Ik werk in een bakkerij dus begin snachts tot in de ochtend en ben dan zo moe dat ik gewoon moet slapen (doe ik ook) en dan stap ik Dinsdag en Donderdag En zaterdag of zondag in de auto naar haar toe zon 120 km rijden en 120 km terug.

We hadden al heel lang problemen die had ze al voordat we een relatie hadden zoveel downs gehad iedereen zegt ook van ik snap niet waarom jij nog samen bent met haar de meeste jongens waren allang ervandoor maar zo ben ik niet :@ ik ben gewoon iemand die ervoor gaat en het wilt oplossen ook al kan ik het niet na zoveel gesprekken met de psy en hulpverleners en bijna niks lukte zo ingewikkelt allemaal.

Uiteindelijk ging alles onder zelfs neuken :') werd een drama maar dat vond ik niet erg want dat is het belangerijkste niet O+ maar nu hoop ik echt dat ze geholpen wordt en ik kan niets anders doen dan wachten wachten en wachten en dat vind ik heel moeilijk en doet mij gewoon pijn in mijn hart en ook als ik haar achter laat bij de lift want ze mag er niet eens in (zit code op) sta ik op t randje om uit te barsten :'( !

Maarja :P Miss mag ik haar zondag in bad stoppen ze gaat toestemming vragen en nee :') we gaan niet neuken hoor gewoon haar in t sopje dauwen en lekker aaien en kijken naar elkaar O+

:') eindelijk voel ik me een stuk minder kut nu als ik praat doe ik letterlijk bij iedereen vrienden familie enzo.
Oh god het redderssyndroom :N :X
Beneath the gold, bitter steel
pi_85535587
Misschien dat ik er overheen heb gelezen, maar hoe staat zij zelf tegenover deze behandeling. Ik heb het idee dat vooral jij moeite mee hebt dat je haar zo weinig kan zien.
signatuurloos
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 09:36:08 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_85537458
Ik kan me voorstellen dat je niet goed snapt hoe ze de zaken daar met haar aanpakken. En ik weet dat het er op een Paaz niet altijd geweldig aan toe gaat. Maar bedenk je wel dat je vriendin hun patiënt is, niet jij. Ze zullen hun aanpak echt niet stapje voor stapje met jou bespreken. Dus jij krijgt je informatie via je vriendin. Maar laat die nou net de psychiatrische patiënt zijn, dus op het moment niet iemand die helderheid heeft of kan geven over haar behandeling, omdat ze diep in de shit zit.

Mijn advies zou zijn: laat het een beetje los, probeer er vertrouwen in te hebben dat ze baat gaat hebben bij haar verblijf daar. Dat ze nu beter daar kan zijn dan thuis. Steun haar zoveel mogelijk. Breng haar niet te veel in verwarring en onzekerheid door al jouw vraagtekens bij de aanpak van het ziekenhuis. En stel je erop in dat het lang kan gaan duren, niet per se dat ze daar opgenomen is, maar ook haar herstel als ze straks niet meer 24/7 daar hoeft te zijn. Ze zit daar met een reden en ze zit daar vrijwillig. Als ze het zelf echt niet meer ziet zitten, kunnen ze haar daar niet houden. Maar bedenk dat als ze zelf met ontslag gaat, ze wel serieuze opvang nodig heeft. En die kan jij echt niet in je eentje bieden.

Veel sterkte.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 10:07:00 #12
308975 Strychnos
Ignorance is bliss
pi_85537734
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 23:01 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Hm de medicatie afkick.
Er was toch ooit een website voor anti psychiatrie? Dat men vaak niet beter werd van medicatie maar eerder slechter, dat je een soort proefkonijn was waar goed aan werd verdiend?
Kwenie hoor maar dit klinkt alles als een foute diagnose in mijn oren
Please, hou alsjeblieft op over de anti psychiatrie!
Dat de psychiatrie niet onfeilbaar en dat diagnoses niet vaak eenduidig gesteld kunnen worden alla!
Dat men wat voorzichtiger moeten zijn met het voorschrijven van pillen aan patiënten ok!

Vaak zat gezien hoe mensen zijn weggehouden van reguliere zorg en dat vaker mis ging dan goed.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 11:57:25 #13
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_85539624
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 23:37 schreef Zwolsboy het volgende:

Volgens mij gaat het er meer om dat jij haar gewoon slecht kunt missen.
pi_85545525
Ik kan haar niet goed missen nee :')
Haar ouders bezoeken haar iedere dag die mogelijkheid heb ik helaas niet.

Maar heb gisteren gehoord dat ze naar fase 2 van 1 tm 3 mag dus dan krijgt ze weekendverlof :*

Daarna zie ik het wel verder :) maar mij viel meteen op dat andere mensen om haar heen veel slechter aan toe zijn en continu aanvallen hebben van paniek depri dat heeft mijn meisje gelukkig niet(meer).
Ze gaat er ook echt voor en is open om te praten en dat was wel bijzonder want veel blijven gesloten en laten niks los en een stukje acceptatie krijgt ze in haar leven dat maakt het al heel wat makkelijker voor haar dat dr zussen met gemak door het HBO stromen en zij niet omdat ze de praktijkstress niet goed aan kan is geen reden om dom en kansloos te gaan voelen :)

Morgen zie ik dr weer :P

Owja :') ter afleiding heb ik vandaag een gloednieuwe Renault Twingo Eco2 1.2 16v 75 pk gekocht :P
Die 206 was ik zat en kreeg een mooie inruilprijs ervoor 4150 :') voor een 9 jaar oude 206 :) (wel slechts 64000 op de teller dus wie zon 1 zoekt en een rooie 1.1 XR ziet weetje dat die gewoon goed is en niet afgetrapt en teruggedraait :')
Interessant he ?
pi_85686417
:{ ;( Kom net zelf uit het ziekenhuis vandaan :N ;(

Gisteren zon F*cking aanval gekregen op mn lijf dat ik erbij neerviel van de pijn alles reageerde op mn rug en maag dat ik niet eens meer rechtop kon staan en kon praten meteen ambulance langs gekomen zucht...

Nu heb ik ook pillen :N dis niet normaal meer zoveel stress in mij
En nu krijg ik ook hulp om verder te moeten :{ als het moet :'(

Alles werd me gewoon teveel en in de auto dus die aanval zo onverwacht zoveel pijn heb ik echt nooit van mn leven gehad ik dacht dat ik dood ging... :')
Interessant he ?
  woensdag 25 augustus 2010 @ 15:47:45 #16
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_85691841
EDIT: wat doe je hier dan?

[ Bericht 89% gewijzigd door Greys op 26-08-2010 09:59:35 ]
I intend to be formidably armed
  woensdag 25 augustus 2010 @ 17:34:39 #17
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_85696378
Die jeugd van tegenwoordig ook, kunnen ook nergens meer mee om gaan zonder professionele begeleiding.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 09:34:38 #18
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_85719145
geen ervaring mee, maar respect dat je toch bij haar blijft, ik zou dat zelf niet kunnen :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 26 augustus 2010 @ 10:57:37 #19
315935 Lyrics
I'm standing up.
pi_85721832
Pff, erg naar allemaal om mee te maken.
Is er bij je vriendin al een soort van diagnose gesteld?
Een behandelplan na 10 dagen is naar mijn mening erg laat!

Is er al een soort van diagnose gesteld bij je vriendin?
De reactie hieronder, geweldig!
pi_85721894
Je zegt dat ze PMT en AVT heeft - een dagbesteding. En dat ze dan - soort van - moet 'gymmen'.

PMT staat voor psychomotorische therapie. Dit is géén dagbesteding maar gewoon een therapievorm. Ze krijgt dus weldegelijk therapie, alleen niet op de manier die jij kent. Het is een lichaamsgerichte therapie die vaak in een gymzaal of iets dergelijks plaatsvindt, vandaar misschien de link met 'gymmen'.

Zoek er maar eens wat van op als je geïnteresseerd bent, wellicht stelt je dat wat gerust.
pi_85729163
@ Lyza

Ja klopt ze moet dan met zon grote bal vollybal achtig doen met een paar andere meisjes.
Maar ze vind dat best saai.

Kunnen ze dan op deze manier haar ook helpen?

Trouwens :) vandaag heeft ze haar eerste gesprek met haar psycholoog gehad.
En A.s Dinsdag krijgt ze Neurologische psycho onderzoek.

Zover ik dit uit mn kop begrijp is dit kijken naar hoe haar hersens funtioneren?
Want op google vind ik vanalles de ene site zegt dat het praten is en fotos kijken.
De andere site is dat je zon ding op je kop krijgt :? met stroomstootjes en dat je dan slaapt enzo?

Best ingewikkelt dit geeft mij wel rust dat ze eindelijk hulp krijgt.
A.s Dinsdag mag ik er ook bij zijn maar wil graag weten wat het precies is google kan ik niet echt duidelijkheid vinden.
Interessant he ?
  donderdag 26 augustus 2010 @ 14:05:26 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_85729497
Ik denk niet dat ze zo'n ding op haar kop krijgt. Het zal eerst om gesprekken en tests gaan, zonder stroomstootjes e.d.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 14:05:43 #23
315935 Lyrics
I'm standing up.
pi_85729508
Zo'n onderzoek wordt afgenomen in het bijzijn van een psychologisch medewerker.
Deze tests meten onder andere uw:
intelligentie;
geheugen;
aandacht en concentratie;
werktempo;
waarneming;
taal en spraak;
ruimtelijk inzicht;
mogelijkheden om te plannen.

Welke tests worden afgenomen is afhankelijk van de vraagstelling. Soms worden
er ook vragenlijsten afgenomen die gaan over uw klachten, gevoelens en
emoties.
De tests worden afgenomen in het ziekenhuis waarbij u samen met de
psychologisch medewerker aan tafel zit. U hoeft zich niet speciaal voor te
bereiden, maar het is wel belangrijk dat u uitgerust bent. Ook hulpmiddelen zoals
bijvoorbeeld een leesbril of een gehoorapparaat zijn belangrijk om mee te nemen
als u deze nodig heeft.

---------

Hopelijk heb je hier wat aan.
De reactie hieronder, geweldig!
pi_85730564
Heb eigenlijk alleen de OP gelezen, maar heel vervelend dat het zo slecht met je vriendin gaat :N

En dat ze niet weg mag, buiten rondlopen, terwijl ze vrijwillig opgenomen zit, tja, dit is natuurlijk nogal logisch. Dat ze daar vrijwillig zit wil niet zeggen dat ze ook zomaar weer weg mag gaan. Bovendien is ze er niet aan toe weer weg te gaan.

Dat behandelingsplan zal 10 dagen mee gewacht zijn omdat ze je vriendin eerst hebben willen observeren lijkt me. Een beeld schetsen van de problematiek, en hoe je vriendin in elkaar zit, voordat ze meteen aan de slag gaan.

Het is natuurlijk ook vervelend dat je haar nu minder ziet, maar het is voor haar(en voor haar omgeving) beter dat ze daar zit als ze een zelfmoordpoging heeft gedaan. Want zou jij rustig naar je werk kunnen gaan als je vriendin dan alleen bij je thuis zit?

Sterkte TS!
You only know what I want you to.
pi_85730918
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 13:58 schreef Zwolsboy het volgende:
@ Lyza

Ja klopt ze moet dan met zon grote bal vollybal achtig doen met een paar andere meisjes.
Maar ze vind dat best saai.

Kunnen ze dan op deze manier haar ook helpen?
Of ze haar kunnen helpen hangt af van vele factoren, daar kan ik geen zinnig woord over zeggen. Ook haar eigen motivatie is daar erg belangrijk in uiteraard. Als ik lees dat ze het allemaal maar saai vindt en eigenlijk gewoon wil msn'en en dergelijke.. tja, het is geen vakantie natuurlijk.

Hier wil ik niet mee zeggen dat het allemaal aan haar ligt. Ik heb geen idee hoe ze bij die PAAZ zijn. Ook dat is een bepalende factor in het wel of niet slagen van een therapie.

Succes, en een beetje afstand nemen kan inderdaad geen kwaad als je er zoveel stress aan ondervindt. Jij zult toch niet veel meer kunnen doen dan een luisterend oor zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop