abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:49:56 #101
269577 TanteBeth
Alabamian Skank
pi_85647604
Tuurlijk is er meer nuance aan dit verhaal en ook twee kanten al prefereert Peter zoals gewoonlijk er maar 1 te laten zien.

Dit van een duikforum over de eerste dagen van Dan Ross in Hondurese gevangenschap:

quote:
In Jail with Dan Ross
Monday, August 25th, 2008
"(This is a continuation of the story of Dan Ross, a fellow Coconut Tree Divers instructor and good friend who has been wrongfully accused of murder after trying to resuscitate a girl who mysterious died Thursday night).

“Those aren’t ketchup stains.”

Dan points to the adjacent wall where crusty crimson splatters coat the dingy yellow concrete. “The ’snake’ slept next to me last night,” he continues. “Kinda weird trusting your safety to a seventeen-year-old kid. But nobody messed with me, even when RECO [editor: Roatan Electrical Company] went out. Some of the new guys got messed up, though. It’s hard to sleep when people are getting their ass kicked at the other end of the cell.”

Minutes earlier, Mel and I had seen evidence of the previous night’s savagery: a prisoner emerged from the “pigpen,” the side of his face bruised and swollen to the point he could not longer open an eye. We were now sitting in the “pigpen” itself: a thirty-by-eight foot general holding cell surrounded by exposed electrical wires, a solitary fan, and more than twenty prisoners, many of them minors. A Catholic priest preaches from the Bible in their midst, offering Coca-Cola and a chance to invite Jesus en sus corazones to the occasional response of “Amen.” The malodorous rank of human excrement and body odor is accentuated by the stifling summer heat.

Dan Ross sits on a sleeping pad with his back against the wall. Grocery bags containing food, toiletries, and books provided by his visitors line the opposite wall. We speak in low voices as to not interrupt the final minutes of the prison ministry. As the time of our meeting, Dan has been incarcerated for over twenty-four hours (as of the time of this writing, nearly forty-eight hours have passed). He speaks of bribing the ’snake’— the seventeen-year-old machete murderer whose loyalty must be purchased in order to avoid a gang beating— with 100 lempiras and a few cigarettes. Those less than fortunate enough to enter the cell without such items are subject to brutal beatings, all under the direct supervision of the police guards.

“This place makes you start thinking like a criminal. Hide your cigarettes, get out of the way of the older guys, don’t look the guards in the eye, conceal your most important items…” says Dan, “I’m learning the rules.”

Unfortunately, the standard rules of investigation have not been followed for Dan. Given that he’s under investigation for murder, he finds it strange that he hasn’t been fingerprinted, photographed, asked for a statement, or drug tested. The state-appointed criminal lawyer asked him to sign six blank pieces of paper “in case she needs to transfer the case to someone else.” When Dan wisely refused, they treated him as being hostile to the case and tossed him in the common “pigpen.”

The autopsy report is due to arrive today. Dan has a court appearance this morning to determine on what charges (if any) he will continue to be held. We fully expect the autopsy report to confirm Dan’s version of events and vindicate him of the crime. Should the Honduran judicial system inexplicably rule detain Dan further, his story will be spread to the international media as fast as possible. Please keep him in your prayers.

A lot has been written about Dan’s unfortunately plight, but let us not forget to also keep the family and friends of Mariska (the Dutch student who passed away) in our thoughts and prayers. Their grief and frustration over an event that scarcely makes sense is agonizing, especially given that it transpired in a third-world country thousands of miles from home. This is every parent’s worst nightmare. Please pray for them during this time of pain."
Ik vind het niet zo gek dat als je dit meemaakt en je jezelf onschuldig weet dat je dan niet jaren op een "eerlijk" proces gaat zitten wachten in Honduras.

Het zal wel weer een typisch Peter de Vries verhaaltje worden, de verdachte is al bij voorbaat schuldig en daar gaat ie in de uitzending naar toe werken. :r
Does your conscience bother you?
Tell the truth.
pi_85647687
als ik onschuldig was zou ik ook met m'n tweede paspoort het land verlaten... maar... toch zijn er vreemde zaken als de verwondingen van haar die niet als 'ongeluk' geclassificeerd konden worden.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:03:48 #103
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_85648182
Peter staat tegenwoordig zelf vaker voor de rechter dan dat hij zorgt dat anderen er voor moeten verschijnen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_85648418
De Vries had in Nederland ook al gearresteerd moeten worden, maar daar is het OM bang voor want dan gaat de Telegraaf los over criminelen die ze laten lopen en misdaadbestrijders die het gevang in moeten. Maar De Vries is ook gewoon een crimineel. Klassejustitie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_85648462
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 14:51 schreef emss het volgende:
als ik onschuldig was zou ik ook met m'n tweede paspoort het land verlaten... maar... toch zijn er vreemde zaken als de verwondingen van haar die niet als 'ongeluk' geclassificeerd konden worden.
Probleem is dat de ene autopsie concludeert dat ze overleden is aan een combo van drugs en drank en de andere zegt dat ze mogelijk het slachtoffer van een misdrijf is. Daar begint de ellende al, ik zou persoonlijk nooit of te nimmer terug gaan naar Honduras als dat het nivo van de rechterlijke macht is en wat De Vries denkt te kunnen doen daaraan is mij geheel onduidelijk...de sensatie heeft het hier gewonnen van het gezond verstand, lijkt mij.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:15:20 #106
269577 TanteBeth
Alabamian Skank
pi_85648677
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 14:51 schreef emss het volgende:
Ja niet alles is helder, uit 1 autopsie trekt men 2 verschillende conclusies en er is natuurlijk nogal gesleept met het lichaam van dat meisje nadat ze in de badkamer gevallen was. Ook CPR en de rit achter op een pick-up naar het ziekenhuis kunnen verwondingen opleveren.

Maarja valt er 2 jaar na dato nog wat nieuws te ontdekken? Als die Dan bij z'n eerdere verklaring blijft (net als dat Koreaanse meisje) dan kunnen die Hondurezen toch gewoon met een proces beginnen met of zonder hem?

Peter de Vries voegt zeker niets toe aan die zaak, een beetje over de rug van zeer verdrietige ouders en een dood meisje kijkcijfers scoren. :r
Tell the truth.
pi_85648771
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 15:15 schreef TanteBeth het volgende:
[..]
Peter de Vries voegt zeker niets toe aan die zaak, een beetje over de rug van zeer verdrietige ouders en een dood meisje kijkcijfers scoren. :r
Ja tuurlijk. :{w
pi_85648778
Oh en die arrestatie en nacht in de cel was natuurlijk gewoon sensatie zoeken van De Vries, dan heeft ie tenminste nog een verhaal voor de TV want zijn collega pleitte meteen schuldig en kreeg een boete en mocht gelijk weer vertrekken zonder verblijf in de lokale petoet.
pi_85648797
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 15:17 schreef Mercer het volgende:

[..]

Ja tuurlijk. :{w
Nou, leg eens uit dan wat de Vries hiermee bereilkt heeft?
pi_85649000
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 15:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, leg eens uit dan wat de Vries hiermee bereilkt heeft?
Dat er aandacht is voor de zaak, en dus kans op een doorbraak. Misschien heeft die Dan wel iets tegen een vriend verteld. Dan is de kans groter dat dat nu naar boven komt.

Als niemand aandacht aan die zaak besteed, dan verdwijnt het in een stoffige la en zal er zeker nooit duidelijkehid komen. Dus het heeft in mijn ogen zeker wel nut! En ik denk dat haar ouders alleen maar blij zijn dat er iemand is die iig iets probeert! Altijd commentaar van sensatie dit, sensatie dat. :{w

Er wordt alleen maar AANDACHT besteed aan een zaak van een meisje, dat op een rare manier om het leven is gekomen. Ik vind dat heel goed. En als het op niets uitloopt, nou jammer. Maar er is iig wél iemand geweest die zijn poten heeft uitgestoken! Als jullie dat sensatie willen noemen, prima. Ik noem het aandacht. :)

[ Bericht 13% gewijzigd door Mercer op 24-08-2010 15:29:38 ]
pi_85649312
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 15:22 schreef Mercer het volgende:

Dat er aandacht is voor de zaak, en dus kans op een doorbraak. Misschien heeft die Dan wel iets tegen een vriend verteld. Dan is de kans groter dat dat nu naar boven komt.

Als niemand aandacht aan die zaak besteed, dan verdwijnt het in een stoffige la en zal er zeker nooit duidelijkehid komen.
Oh, ja, omdat de Vries in Australie bewijzen gaat vinden voor een 2 jaar oude 'zaak' in Honduras waar niet eens duidelijk is of er uberhaupt een misdrijf is gepleegd...ja...hallo, niet iedereen is zo dom als Joran mits die gek de waarheid vertelde.
pi_85649527
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 15:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, ja, omdat de Vries in Australie bewijzen gaat vinden voor een 2 jaar oude 'zaak' in Honduras waar niet eens duidelijk is of er uberhaupt een misdrijf is gepleegd...ja...hallo, niet iedereen is zo dom als Joran mits die gek de waarheid vertelde.
Makkelijk zal het niet zijn nee. Maar er wordt wel iets geprobeerd.
Hoe zou je het vinden als het jouw kind was, die op vakantie ineens op mysterieuze wijze om het leven was gekomen? Als de Vries het niet zou doen, zou er waarschijnlijk niets meer zijn gebeurd. Nee, dat is leuk voor die ouders!
pi_85649697
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 15:35 schreef Mercer het volgende:

Makkelijk zal het niet zijn nee. Maar er wordt wel iets geprobeerd.
Hoe zou je het vinden als het jouw kind was, die op vakantie ineens op mysterieuze wijze om het leven was gekomen? Als de Vries het niet zou doen, zou er waarschijnlijk niets meer zijn gebeurd. Nee, dat is leuk voor die ouders!
Mysterieus? Mwah, een flinke berg alcohol en amfetamine noem ik toch niet echt een mysterie.

Niet leuk voor de ouders, nee, vast niet, maar het feit dat ouders iets niet willen accepteren geeft niet het recht om iemand anders kapot te maken en ook niet het recht om een bevel van de politie te negeren.
pi_85650000
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 15:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mysterieus? Mwah, een flinke berg alcohol en amfetamine noem ik toch niet echt een mysterie.

Niet leuk voor de ouders, nee, vast niet, maar het feit dat ouders iets niet willen accepteren geeft niet het recht om iemand anders kapot te maken en ook niet het recht om een bevel van de politie te negeren.
Peter R. de Vries is beter met plassen dan jij met zeiken.
pi_85650095
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 15:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou sorry, maar er zal echt wel een duidelijke reden zijn dat er wordt gedacht aan moord.
Dat meisje is out gegaan behoorlijk ernstig, en toen heeft die gast niets gedaan om haar naar een ziekenhuis te brengen in de uren daarna. En volgens mij had zij ook rare verwondingen.

Voor als je koreaans kan, er staat een hele reconstructie op die website http://www.freejisoo.org/news/

[ Bericht 9% gewijzigd door Mercer op 24-08-2010 15:52:50 ]
pi_85650138
ook al is het nalatigheid. Daar staan ook straffen op.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:49:37 #117
269577 TanteBeth
Alabamian Skank
pi_85650181
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 15:35 schreef Mercer het volgende:
Maar er wordt wel iets geprobeerd.
Het enige dat Peter probeert is over de rug van een dood meisje en heel verdrietige ouders hoge kijkcijfers te scoren en veel geld te verdienen.

Hij had beter naar Honduras kunnen gaan om daar de autoriteiten te vertellen dat ze eens op moeten schieten met die rechtszaak want er zit al bijna een jaar een Koreaans meisje op Roatan te verpieteren wiens enige "misdaad" waarschijnlijk is dat ze geholpen heeft een doodziek meisje naar het ziekenhuis te vervoeren. :?

Kijk daar hoor je onze grote misdaadreporter niet over want dat scoort niet bij de kijkertjes op SBS6.
Tell the truth.
pi_85650471
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 15:49 schreef TanteBeth het volgende:

[..]

Het enige dat Peter probeert is over de rug van een dood meisje en heel verdrietige ouders hoge kijkcijfers te scoren en veel geld te verdienen.

Hij had beter naar Honduras kunnen gaan om daar de autoriteiten te vertellen dat ze eens op moeten schieten met die rechtszaak want er zit al bijna een jaar een Koreaans meisje op Roatan te verpieteren wiens enige "misdaad" waarschijnlijk is dat ze geholpen heeft een doodziek meisje naar het ziekenhuis te vervoeren. :?

Kijk daar hoor je onze grote misdaadreporter niet over want dat scoort niet bij de kijkertjes op SBS6.
Ja hoor. :N

Dat koreaanse meisje heeft geholpen met de schoonmaak van dat appartement in die paar uur dat die Mariska in het ziekenhuis lag. Dat is ook behoorlijk raar.
pi_85650552
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 15:46 schreef Wijze_appel het volgende:

Peter R. de Vries is beter met plassen dan jij met zeiken.
Mwah, ik hoef mij niet in een Australische cel te laten opsluiten incluis anale inspectie om een paar grijpstuivers op te kunnen strijken van SBS6 :W

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2010 15:58:57 ]
pi_85650863
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 15:56 schreef Mercer het volgende:

[..]

Dat koreaanse meisje heeft geholpen met de schoonmaak van dat appartement in die paar uur dat die Mariska in het ziekenhuis lag. Dat is ook behoorlijk raar.
Mjah, jij laat een berg kots op de grond liggen omdat iemand in het ziekenhuis ligt, doe ik ook altijd, je weet nooit of je nog beschuldigd gaat worden van een misdrijf natuurlijk.
pi_85650961
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 16:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mjah, jij laat een berg kots op de grond liggen omdat iemand in het ziekenhuis ligt, doe ik ook altijd, je weet nooit of je nog beschuldigd gaat worden van een misdrijf natuurlijk.
Ik vind het vrij onlogisch om een meisje met behoorlijke verwondingen in eerste instantie niet naar een ziekenhuis te brengen. En vervolgens weg te gaan van dat ziekenhuis en dan thuis te gaan schoonmaken. Dan blijf je toch in dat ziekenhuis?
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:08:52 #122
269577 TanteBeth
Alabamian Skank
pi_85651014
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 15:56 schreef Mercer het volgende:

Ja kots en poep opruimen van de vloer, trap en badkamer, een vreselijke misdaad waar trouwens ook de schoonmaakster aan medeplichtig was. :Y

Anyway dat heeft allemaal helemaal niets meer met Peter de Vries te maken, die heeft gewoon getracht het binkie uit te hangen in Australie en ipv van een interview met zijn "moordverdachte" mocht ie in z'n blote reet kniebuigingen maken in de Perthse bajes.

Wel aandacht voor hemzelf, dat is natuurlijk altijd meegenomen voor een selfkicker als Peter, maar voor de zaak van Mariska Mast gaat het niks doen.
Die Dan Ross blijft bij z'n verklaring en Australie zal hem noch oppakken, noch uitleveren en uiteindelijk zal het allemaal met een sisser aflopen.

Grote verliezers, alle direkt betrokkenen. Grote winaar Peter de Vries, SBS6 en Endemol. :r
Tell the truth.
pi_85651089
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 16:08 schreef TanteBeth het volgende:

[..]

Ja kots en poep opruimen van de vloer, trap en badkamer, een vreselijke misdaad waar trouwens ook de schoonmaakster aan medeplichtig was. :Y

Anyway dat heeft allemaal helemaal niets meer met Peter de Vries te maken, die heeft gewoon getracht het binkie uit te hangen in Australie en ipv van een interview met zijn "moordverdachte" mocht ie in z'n blote reet kniebuigingen maken in de Perthse bajes.

Wel aandacht voor hemzelf, dat is natuurlijk altijd meegenomen voor een selfkicker als Peter, maar voor de zaak van Mariska Mast gaat het niks doen.
Die Dan Ross blijft bij z'n verklaring en Australie zal hem noch oppakken, noch uitleveren en uiteindelijk zal het allemaal met een sisser aflopen.

Grote verliezers, alle direkt betrokkenen. Grote winaar Peter de Vries, SBS6 en Endemol. :r
Dat is jouw mening, ik denk dat hij niet klopt.
pi_85651175
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 16:10 schreef Mercer het volgende:

Dat mag, ik zou alleen niet in Australie proberen een bevel van de politie te negeren :D

Sowieso, Australie levert hem niet uit omdat er geen uitleveringsverdrag is met Honduras, nu zou men kunnen proberen hem in Australie te berechten maar gezien de manier waarop met bewijs is omgegaan in Honduras denk ik dat men daar niet erg ver mee gaat komen in een rechtszaal in Australie.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2010 16:14:35 ]
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:22:08 #125
269577 TanteBeth
Alabamian Skank
pi_85651582
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 16:10 schreef Mercer het volgende:
Dat van die blote reet en die kniebuigingen klopte echt wel hoor ;)

Wie gelijk heeft dat zullen we tzt wel zien, ik kan iig niet wachten op de tendentieuze uitzending (of misschien wel 2 of 3 net als bij Koos) waarin PrdV de kampingzender kijkertjes aan het handje gaat nemen en van een fataal ongeluk een gecompliceerde moordzaak gaat maken, waarin Daniel Ross en Jisoo Han van betrokkenen/verdachten gebombardeerd gaat worden tot moordenaars.

Gewoon, omdat Peter dat zegt!
Tell the truth.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')