Ja maar iedere keer met een sirene door de AH... Ik had het even gehad... En daarna moet ik ook weer terug naar huis lopen... Met een kind dat niet wilt.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 12:54 schreef Stiemie het volgende:
Boodschappen doen is eenvoudig: peuter in het winkelwagentje. Niks geen discussie. Gillen? Check. Schreeuwen? Check. Maar na 20x winkelen weet ze dat ze er toch niet uit mag hoeveel stampij ze ook maakt. Bij binnengaan van de winkel krijgt ze nu de keuze: of bij me blijven en luisteren of in de wagen.
Ik was duidelijk nog niet op dat punt...quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 12:57 schreef Stiemie het volgende:
Ja dat wel, maar dan maar een sirene. Ik was het zat om binnen te moeten zitten omdat mevrouw er geen zin in had en dus ging gillen. En zodra ze ziet dat het gillen mij niet uitmaakt, duurt de driftbui ook veel korter
Idemquote:Op zondag 22 augustus 2010 08:38 schreef Ticootje het volgende:
Respect!! Maar dan ook groot respect!
Kan je die van mij ook even resetten danquote:Op zondag 22 augustus 2010 07:40 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Boodschappen doen met 2 peuters :
Geef ze 50 cent, allebei een karretje, bedenk razendsnel wie wat moet pakken, allebei de handen aan de kar houden, niet botsen, niet gillen, niet weglopen.
Na 2x waarschuwen mogen ze kleine kar niet meer gebruiken. Als er 1 peuter is die zich niet aan de afspraken houdt, dan neem ik die aan de hand mee. Haar kleine kar wordt leeggehaald en de inhoud bij zuslief erin gedaan. Zijn er 2 peuters die zich niet kunnen gedragen, dan ruilen we de 2 kleine karren in voor 1 grote kar en daar zet ik ze dan in.
Dat laatste heb ik tot nu toe 2 x moeten doen. Heeft grote indruk gemaakt. Ze weten dondersgoed hoe het hoort.
Einde boodschapdoenpost.
Juist... Dat bedenk je je pas op het moment dat ze languit in het gangpad liggen omdat ze niet alles in het mandje mogen kieperen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 11:56 schreef k_i_m het volgende:
Mehehe, toch grappig dat de verhalen bijna allemaal hetzelfde zijn rond dezelfde leeftijd. En nog even een extra gniffel om een opmerking die ik in het babytopic las, dat iemand gepikeerd was omdat moeders met oudere kinderen zeiden "oh, wacht maar, zo wordt die van jou ook straks". Je kan je echt niet voorstellen dat je lieve baby zo'n drama monster wordt op het moment dat ze een eigen wil gaan ontwikkelen.
tuurlijk welquote:Op zondag 22 augustus 2010 11:56 schreef k_i_m het volgende:
Mehehe, toch grappig dat de verhalen bijna allemaal hetzelfde zijn rond dezelfde leeftijd. En nog even een extra gniffel om een opmerking die ik in het babytopic las, dat iemand gepikeerd was omdat moeders met oudere kinderen zeiden "oh, wacht maar, zo wordt die van jou ook straks". Je kan je echt niet voorstellen dat je lieve baby zo'n drama monster wordt op het moment dat ze een eigen wil gaan ontwikkelen.
Ja dan denk je nog: "Oh maar dat gaat die van mij echt nooooooooit doen hoorquote:Op zondag 22 augustus 2010 11:56 schreef k_i_m het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |