abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86114327
quote:
Op zondag 5 september 2010 23:07 schreef HiDiHo het volgende:

[..]

Maar natuurlijk wil ik alleen het beste en die kosten over het algemeen geld.
Als je gaat rekenen voor hoeveel (tien)duizenden euro's er op mijn PC staat, zou je blij worden als het op je bankrekening staat. :Y)
(en minder blij als er een inval komt, maar die gok neem ik :P )

Moet je die bedragen zien.... dat is toch niet normaal als je wat voor prive gebruik doet en wilt leren?
http://www.sonycreativesoftware.com/
Dat spul is supergoedkoop man, waar heb je het over :{
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  maandag 6 september 2010 @ 06:09:45 #177
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_86115749
Nu is dan eindelijk dat vertrouwde gevoel dat Windows-users al jaren kennen naar Ubuntu gekomen: dat warme, zachte gevoel van het gebruik van illegale software
Kon natuurlijk al jaren maar welke thuisgebruiker heeft baat bij Matlab, Mathematica, etc?
Hoezee :').
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_86128097
quote:
Op zondag 5 september 2010 13:00 schreef mvdlubbe het volgende:
30 seconden voor windows en alles wat je beschrijft op een laptop waarop ubuntu kaal in 20 seconden start klinkt domweg onwaarschijnlijk.

En hibernaten is alleen maar 'handig' als opstarten te traag is. Een zwaktebod in feite, een workaround.
:') :') :') :')

Omdat ubuntu niet kan hibernaten is het maar kut... Je hebt zeker ook een Iphone en een Imac?
Hibernaten is geweldig handig omdat je gewoon direct verder kunt met wat je aan het doen was en niet alles hoeft op te slaan etc.
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
  maandag 6 september 2010 @ 15:33:13 #179
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_86128556
Ik heb voor de grap eens firefly mediaserver geïnstalleerd, maar ben er nog niet helemaal achter wat nou voor mij het voordeel is. Enige verschil is dat ik vanuit iTunes geen info kan veranderen.
Ik ben de enige die die server benaderd. Wat is m'n voordeel?
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
  maandag 6 september 2010 @ 16:43:19 #180
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_86130945
quote:
Op maandag 6 september 2010 06:09 schreef mvdlubbe het volgende:
Nu is dan eindelijk dat vertrouwde gevoel dat Windows-users al jaren kennen naar Ubuntu gekomen: dat warme, zachte gevoel van het gebruik van illegale software
Kon natuurlijk al jaren maar welke thuisgebruiker heeft baat bij Matlab, Mathematica, etc?
Ik denk het niet. Ik denk dat de grote meerderheid niet die software zal gebruiken. Illegaal of legaal.

Wat dit WEL oplevert is een mogelijkheid voor game fabrikanten om client software aan te bieden.
Bijvoorbeeld voor een WOW, Starcraft, Ragnarok Online.
Een bedrijf als Loki software maakte altijd Linux clients voor games (NWN. Baldur's gate, Icewind dale etc) en kan deze nu direct aanbieden. Waarbij men wel nog de game en serial moet kopen :)

Nee, ik zie mogelijkheden

Maar niet voor brandsoftware als Fluendo http://www.fluendo.com/ Ze waren de eerste met software in de shop (een brandprogramma ;) ) Alhoewel de prijzen schappelijk zijn http://www.fluendo.com/shop/category/end-user-products/ denk ik niet dat iemand hier op zit te wachten.

quote:
Op maandag 6 september 2010 15:33 schreef MichielPH het volgende:
Ik heb voor de grap eens firefly mediaserver geïnstalleerd, maar ben er nog niet helemaal achter wat nou voor mij het voordeel is. Enige verschil is dat ik vanuit iTunes geen info kan veranderen.
Ik ben de enige die die server benaderd. Wat is m'n voordeel?
http://www.fireflymediaserver.org/

quote:
Features

There are a number of features that differentiate Firefly Media Server from those other servers, and here is a partial list:

* Support for running on unix/POSIX platforms
* Support for Windows (beta versions)
* Support for Mac OSX (coming soon!)
* Support for on-the-fly transcoding of OGG, FLAC, Apple Lossless, and WMA (beta versions)
* Web-based configuration
* Support for user-created smart playlists (beta versions)
* Integrates with iTunes library including reading playlists
* Supports serving streaming radio stations
* Did I mention fast?
* Under active development!
;)

[ Bericht 30% gewijzigd door wdn op 06-09-2010 16:50:44 ]
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  maandag 6 september 2010 @ 16:48:43 #181
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_86131150
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 22:29 schreef GieJay het volgende:
Geweldig hoor, die update, misschien dat mijn laptop (sony fw21z) nu kan hibernaten of suspenden... :')

Ik dacht gister, laat ik ubuntu weer is proberen (dualboot windows 7), na veel geklooi alle drivers werkend gekregen (fn keys blijven leuk), werkt het hibernaten/suspenden niet en blijkt dit een bekend probleem te zijn.. Wat moet je in godsnaam met een laptop zonder hibernate, ik zet dat ding praktisch nooit uit.

Maarja nu maar weer op windows 7 waar ik wel kan hibernaten
Ik vond deze link:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=2875529

Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar ik ben het wel met je eens dat "hibernate" gewoon hoort te werken. Heb je misschien de 64-bitversie? Hopelijk lossen ze dit bij een volgende update op.
Jesus hates you.
  maandag 6 september 2010 @ 17:04:29 #182
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_86131764
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:43 schreef wdn het volgende:
http://www.fireflymediaserver.org/
1
2
3
Features

There are a number of features that differentiate Firefly Media Server from those other servers[..]
;)

Ben vergeten te melden dat ik de server voornamelijk als NAS gebruik en kan dus ook via SMB bij m'n muziekbestanden. Daarnaast gebruik ik iTunes enkel om m'n iPhone met muziek te vullen.
Heb ik er dan nog voordeel aan?
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
pi_86133161
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:17 schreef GieJay het volgende:

[..]

:') :') :') :')

Omdat ubuntu niet kan hibernaten is het maar kut... Je hebt zeker ook een Iphone en een Imac?
Hibernaten is geweldig handig omdat je gewoon direct verder kunt met wat je aan het doen was en niet alles hoeft op te slaan etc.
Mijn laptop op ubuntu kan prima hibernaten anders. Het is alleen een beetje kansloos aangezien schoon opstarten sneller is :') .
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  maandag 6 september 2010 @ 17:50:33 #184
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_86133424
quote:
Op maandag 6 september 2010 06:09 schreef mvdlubbe het volgende:
Ik heb echt totaal geen illegale software in gebruik. Echt NIETS! Op Windows niet, en ubuntu uiteraard al helemaal niet. Heb 2 gekochte pakketten in gebruik, de rest is allemaal freeware.
How can I make this topic about me?
pi_86133771
quote:
Op maandag 6 september 2010 17:42 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Mijn laptop op ubuntu kan prima hibernaten anders. Het is alleen een beetje kansloos aangezien schoon opstarten sneller is :') .
Hibernate heb ik ook nooit gesnapt idd, suspend daarentegen wel. Dat vond ik een groot gemis (deed het vroeger nooit goed op mijn laptop), maar nu met Maverick beta lijkt het perfect te werken *O*
  maandag 6 september 2010 @ 18:56:29 #186
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_86135795
Meestal is het probleem met suspend/hibernate niet Linux maar BIOS fouten.
Die eventueel software matig zijn op te lossen (en waarvan de maintainers vinden dat dit een pleister is en geen oplossing ;) ) Windows zit vol met van die pleisters dus daar werkt het wel ;)

Suspend en Hibernate werken op mijn dell 1720 al sinds 2009. Wel steeds pas vanaf de echte release en niet tijdens een beta. Muv. van ... maverick: ootb vanaf de beta.

MichielPH dan is "fast" en "on the fly transcoding" het enige voordeel denk ik? Beetje weinig voordeel lijkt me. Geen idee of anderen dat ook kennen (heb alleen maar die pagina als bron genomen ;) )
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  † In Memoriam † maandag 6 september 2010 @ 20:14:26 #187
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86139065
Ik heb:
• Uitloggen
• Herstarten
• Suspend
• Hibernate
en dan ook nog eens de optie om eventueel de sessie op te slaan.

Ik gebruik nooit hibernate en ik heb geen idee wat dat sessie opslaan precies inhoud.
  maandag 6 september 2010 @ 20:34:17 #188
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_86139976
Net even geprobeerd op mijn maverick (10.10) systeem en zowel suspend als hybernate werken gewoon c_/

:P
heitieh
pi_86140123
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:14 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik heb:
• Uitloggen
• Herstarten
• Suspend
• Hibernate
en dan ook nog eens de optie om eventueel de sessie op te slaan.

Ik gebruik nooit hibernate en ik heb geen idee wat dat sessie opslaan precies inhoud.
Suspend is "standby", alles wordt dan uitgeschakeld, alleen het werkgeheugen wordt onder spanning gehouden zodat je snel weer door kan waar je gebleven was.
Hibernate is ongeveer het zelfde, alleen wordt dan eerst het werkgeheugen weggeschreven naar je swappartitie, zodat ook het geheugen van de stroom af kan.
Optie om sessie op te slaan heb ik er niet bij staan :? "Shut down" dan weer wel.
  maandag 6 september 2010 @ 21:06:31 #190
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_86141603
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:37 schreef FailTransferProtocol het volgende:

[..]

Suspend is "standby", alles wordt dan uitgeschakeld, alleen het werkgeheugen wordt onder spanning gehouden zodat je snel weer door kan waar je gebleven was.
Hibernate is ongeveer het zelfde, alleen wordt dan eerst het werkgeheugen weggeschreven naar je swappartitie, zodat ook het geheugen van de stroom af kan.
Optie om sessie op te slaan heb ik er niet bij staan :? "Shut down" dan weer wel.
Bij hibernate gaat de computer echt uit en bij Suspend niet, dan gaat het systeem in de slaapstand. Bij mij knippert dan de powerknop en de fans blijven draaien.
heitieh
pi_86144827
quote:
Op maandag 6 september 2010 21:06 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Bij hibernate gaat de computer echt uit en bij Suspend niet, dan gaat het systeem in de slaapstand. Bij mij knippert dan de powerknop en de fans blijven draaien.
Da's moederbord-afhankelijk denk ik. In principe hoeft alleen het geheugen aan de stroom te blijven, en genoeg om de boel weer wakker te maken, dus het toetsenbord bijvoorbeeld. Mijn laptop wordt helemaal stil, alleen de power-led blijft knipperen inderdaad.
pi_86147068
Kan iemand mij helpen met het volgende:

Gebruik Kopete voor MSN op mijn Kubunu systeem.

Ik heb het zo ingesteld dat hij automatisch aanmeld, echter zou ik graag automatisch onzichtbaar aangemeld worden. In de instellingen nergens te vinden.
Iemand enig idee?
Life Is What Happens To You While You’re Busy Making Other Plans.........
  maandag 6 september 2010 @ 22:56:27 #193
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_86148063
quote:
Op maandag 6 september 2010 22:03 schreef FailTransferProtocol het volgende:

[..]

Da's moederbord-afhankelijk denk ik. In principe hoeft alleen het geheugen aan de stroom te blijven, en genoeg om de boel weer wakker te maken, dus het toetsenbord bijvoorbeeld. Mijn laptop wordt helemaal stil, alleen de power-led blijft knipperen inderdaad.
idd geen fans!
heitieh
  † In Memoriam † dinsdag 7 september 2010 @ 00:14:10 #194
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86151110
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:37 schreef FailTransferProtocol het volgende:

[..]

Ik gebruik gewoon Xubuntu zonder verdere aanpassingen!
pi_86151330
Nieuwe ubuntu 10.4 aan het downloaden. Kijken of het deze keer echt werkt zonder dat ik ook maar een regel code hoef in te voeren bij normaal gebruik. Ben benieuwd!
pi_86151602
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 00:21 schreef NietTeVolgen het volgende:
Nieuwe ubuntu 10.4 aan het downloaden. Kijken of het deze keer echt werkt zonder dat ik ook maar een regel code hoef in te voeren bij normaal gebruik. Ben benieuwd!
Nieuw? over een maand komt de opvolger uit.
  † In Memoriam † dinsdag 7 september 2010 @ 00:38:39 #197
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86151839
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 00:29 schreef FailTransferProtocol het volgende:

[..]

Nieuw? over een maand komt de opvolger uit.
Misschien bedoeld ie de RLS versie, die over een maand uitkomt is louter een reguliere versie.
  dinsdag 7 september 2010 @ 03:10:20 #198
309210 Beardy
Echte mannen hebben een baard.
pi_86153772
Aangezien 'de zaak' Windows PC's gebruikt (XP, het moet niet te modern worden natuurlijk) en ik programmeer ben ik min of meer gedwongen zelf Windows te gebruiken. Ook ontkom ik niet aan Office (zelfde reden). Ik ben geen MS fan maar .... dat spul wérkt gewoon wel (meestal).

Ik heb niets tegen Ubuntu an sich maar zit met een collega - een digibeet van de eerste orde - die zijn incompetentie (in PC gebruik en proces controle systeem gebruik) volgens mij priobeert te maskeren door steeds maar weer MS de schuld van problemen te geven; 'thuis gebruik ik Ubuntu en dat is veel beter want je dit en dat en zus en zo'.

Zoals je zult begrijpen ben ik dat gezeur meer dan zat ;) dus .... vraagje; wat kan ik hem nou eens - Ubuntu specifiek - vragen om aan te tonen dat hij van Ubuntu net zoveel verstand heeft als van MS Word?
  † In Memoriam † dinsdag 7 september 2010 @ 08:33:28 #199
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86154759
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 03:10 schreef Beardy het volgende:
Aangezien 'de zaak' Windows PC's gebruikt (XP, het moet niet te modern worden natuurlijk) en ik programmeer ben ik min of meer gedwongen zelf Windows te gebruiken. Ook ontkom ik niet aan Office (zelfde reden). Ik ben geen MS fan maar .... dat spul wérkt gewoon wel (meestal).

Ik heb niets tegen Ubuntu an sich maar zit met een collega - een digibeet van de eerste orde - die zijn incompetentie (in PC gebruik en proces controle systeem gebruik) volgens mij priobeert te maskeren door steeds maar weer MS de schuld van problemen te geven; 'thuis gebruik ik Ubuntu en dat is veel beter want je dit en dat en zus en zo'.

Zoals je zult begrijpen ben ik dat gezeur meer dan zat ;) dus .... vraagje; wat kan ik hem nou eens - Ubuntu specifiek - vragen om aan te tonen dat hij van Ubuntu net zoveel verstand heeft als van MS Word?
Waarom zou je? Het is juist lastiger om Ubuntu uit te vogelen dan Windows, maar ik vind het wel meer gemakkelijk in het gebruik dan Windows.
pi_86155750
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 08:33 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Waarom zou je? Het is juist lastiger om Ubuntu uit te vogelen dan Windows, maar ik vind het wel meer gemakkelijk in het gebruik dan Windows.
Vind ik niet. 't Is alleen dat de meeste mensen "opgegroeid" zijn met windows, waardoor dat weinig geheimen meer heeft. Ik denk dat Ubuntu objectief gezien doorzichtiger is dan windows. Vooral door de config files ipv registry.

Verder zou ik niet weten wat je zou moeten vragen om slim over te komen. In principe hoef je niets te doen waar ook maar enige computerkennis voor nodig is in Ubuntu. In de praktijk gaat er natuurlijk ook met ubuntu wel eens wat fout en dan is dat wel nodig, maar dat ligt maar net aan zijn situatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')