Je moet dat tabje met de grafiekjes open zettenquote:Op woensdag 1 september 2010 19:13 schreef Joooo-pi het volgende:
Gnome-system-monitor valt ook wel mee bij mij. Tussen 2 en 6%...
[ afbeelding ]
ps. Mijn specs zijn ook niet zo best(Sempron 1600 2.0Ghz met 768Mb)
hmmm:quote:Op donderdag 2 september 2010 01:56 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Je moet dat tabje met de grafiekjes open zettenDan springt alles in het rood!
quote:Gepubliceerd: Vrijdag 3 september 2010
Auteur: Sander van der Meijs
Ubuntu 10.10 komt volgende maand uit en is nu in de eerste bètaversie beschikbaar. Het OS heeft een nieuwe Gnome desktopomgeving en verschillende nieuwe features.
Maverick Meerkat zal volgende maand uitkomen op de 'perfecte 10', zoals Canonical CEO Mark Shuttleworth 10-10-2010 noemt. Met nog iets meer dan een maand te gaan is de eerste bèta van de nieuwe versie verschenen.
Mislukte upgrade
Wie niet kan wachten kan op een Ubuntu 10.04 LTS desktopsysteem upgraden door de update-manager te starten vanaf de commandline met -d erachter. Als het systeem helemaal up to date is, geeft het een melding dat er een upgrade beschikbaar is. Op productiesystemen is dit natuurlijk niet aan te raden.
Dat een bèta niet voor productiesystemen is, werd tijdens een test na de herstart duidelijk. X wilde na de upgrade niet meer omhoog komen, omdat het systeem geen drivers vond voor de Nvidia kaart.
Vernieuwingen
Voor wie meer geluk heeft de nieuwe beta heeft de Linux kernel 2.6.35 aan boord, en daarin zitten de patches voor de verbeterde multi-touch die Ubuntu onlangs wereldkundig maakte.
De meest in het oog springende veranderingen die Ubuntu belooft is dat de Gnome desktopomgeving is geüpgraded naar versie 2.31. Voor wie het gebruikt is Evolution geüpdatet naar versie 2.30, die veel sneller zou moeten zijn dan zijn voorganger in de huidige versie van Ubuntu. Verder is F-Spot vervangen door Shotwell en heeft Gwibber een update gekregen, zodat het om kan gaan met de veranderingen die Twitter heeft aangebracht in hun authenticatie. Dat is wel nodig, want de huidige versie werkt inderdaad niet meer.
Het Ubuntu Software Center heeft opnieuw een lik verf gekregen, en er zit nu een categorie in waaruit de gebruikers software kan aanschaffen. Op dit moment staat daar nog niets in. Verder is de installatie-geschiedenis eenvoudig in te zien. Daarnaast is Ubuntu One beter geïntegreerd in de desktop en heeft een nieuw sign-in proces gekregen.
Ik draai 'm al een poosje, heeft inderdaad weer een paar leuke nieuwe features. Vooral het audiomenu vind ik leuk. En printers aansluiten gaat nóg makkelijker (kabel erin en printen). Maar dat was in Lucid ook al zo volgens mij.quote:
Ok! Bij deze: Ubuntu is volwassen. JIJ daarentegen bent een klein kind...quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:09 schreef HiDiHo het volgende:
Laat het mij maar even weten als UBUNTU volwassen is
Een week of 2 geleden ik ook maar was weer terug naar 10.4.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:53 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik draai 'm al een poosje, heeft inderdaad weer een paar leuke nieuwe features. Vooral het audiomenu vind ik leuk. En printers aansluiten gaat nóg makkelijker (kabel erin en printen). Maar dat was in Lucid ook al zo volgens mij.
Dit was mijn bijdragequote:Op vrijdag 3 september 2010 20:16 schreef wdn het volgende:
[..]
Ok! Bij deze: Ubuntu is volwassen. JIJ daarentegen bent een klein kind...
Volwassen mensen blijven namelijk weg uit een topic waar ze niks aan bij te dragen hebben.
[..]
Een week of 2 geleden ik ook maar was weer terug naar 10.4.
Nog niet werkende acpi+sensors waren me te veel problemen
Maar nu met de 1ste beta probeer ik het nog eens morgen
Fuck, ik heb ook geen support voor een iPhone, nu ben ik ook niet volwassenquote:Op vrijdag 3 september 2010 20:09 schreef HiDiHo het volgende:
My god....
Ik dacht misschien is UBUNTU iets voor mij. Maar na 1 video (Iphone) te hebben bekeken weet ik zeker dat ik niet meer terug hoef te komen in dit topic. Wat een gepruts met command line. Iphone support![]()
Backup failed las ik nog net![]()
(echt knap dat je met UBUNTU je Iphone als disk ziet)
Dat valt me van je tegenquote:Op vrijdag 3 september 2010 20:09 schreef HiDiHo het volgende:
My god....
Ik dacht misschien is UBUNTU iets voor mij. Maar na 1 video (Iphone) te hebben bekeken weet ik zeker dat ik niet meer terug hoef te komen in dit topic. Wat een gepruts met command line. Iphone support![]()
Backup failed las ik nog net![]()
(echt knap dat je met UBUNTU je Iphone als disk ziet)
Ja, ik ben ook teleurgesteldquote:
Nee, de meerwaarde op windows is er niet echt, als je dat al probleemloos hebt draaien. Je hebt er dan natuurlijk ook voor betaaldquote:Op vrijdag 3 september 2010 21:19 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ja, ik ben ook teleurgesteld![]()
Maar ff serieus, ik dacht echt dat de gemiddelde gebruiken na zoveel jaar er wel mee zou kunnen werken.
Ik zou er natuurlijk prima mee kunnen werken, maar dat is het punt niet, ik zie gewoon geen meerwaarde tov windows.
als troost dan maar
ps, ja ook ik heb een hekel aan het monopoly van MS
quote:Op vrijdag 3 september 2010 21:23 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Nee, de meerwaarde op windows is er niet echt, als je dat al probleemloos hebt draaien. Je hebt er dan natuurlijk ook voor betaald
Tenzij je bijvoorbeeld een oud beestje hebt, dan kan ubuntu soms behoorlijk lichter en stabieler draaien, vooral na verloop van tijd. En ook voor wat servertaken is het erg handig.
Ik zou in ieder geval nooit een windows licentie kopen
Geen meerwaarde?quote:Op vrijdag 3 september 2010 21:19 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ja, ik ben ook teleurgesteld![]()
Maar ff serieus, ik dacht echt dat de gemiddelde gebruiker na zoveel jaar er wel mee zou kunnen werken.
Ik zou er natuurlijk prima mee kunnen werken, maar dat is het punt niet, ik zie gewoon geen meerwaarde tov windows.
als troost dan maar
ps, ja ook ik heb een hekel aan het monopoly van MS
Linux' security model is beter dan dat van windowsquote:Op vrijdag 3 september 2010 22:25 schreef HiDiHo het volgende:
Bedankt wdn
(hebben ze al de Iphone op UBUNTU? grapje)
En als iedereen nou gewoon overstapt naar UBUNTU kunnen de makers van virussen zich daarop richten, dat zou voor windows gebruikers ook beter zijn.
Als je programma's kunt installeren kun je ook een virus installeren, dat lijkt mij op alle systemen gelijk.quote:Op vrijdag 3 september 2010 22:33 schreef wdn het volgende:
[..]
Linux' security model is beter dan dat van windows
Een gebruiker kan eventueel zijn eigen home kapot maken maar met een goed sudo ww krijg je linux niet kapot![]()
Oh en er zijn genoeg mensen die proberen om linux om zeep te helpen met een virus: het gaat die mensen om de eer om de eerste te zijn en je bent in dat wereldje DE man als je Linux op de knieen krijgt he
Als je in windows rechten beperkt krijg je problemen met software dat verwacht die rechten wel altijd te hebben. Wat weer allerlei popups veroorzaakt waarin dingen bevestigt moeten worden.quote:Op vrijdag 3 september 2010 22:41 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Als je programma's kunt installeren kun je ook een virus installeren, dat lijkt mij op alle systemen gelijk.
Of er zit gewoon een virusscanner op?
Als ik in windows rechten beperk heb je toch hetzelfde of zie ik dat verkeerd?
pls correct me if i'm wrong.
Tot nu toe 1x USC zien crashen voor de rest werkt alles naar 'behoren' (incl fans en acpiquote:Op vrijdag 3 september 2010 22:44 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik had veel bugs met 10.10 alpha 3. Ik wacht maar even op de officiële ruzie!
Klopt maar hoe krijg je onder Linux dat programma met virus gedownload als die gebruiker alleen maar USC gebruikt? Stel je krijgt het als virusschrijver voor elkaar om zo'n programma in USC te krijgen omdat een maintainer niet zit op te letten. Stelquote:Op vrijdag 3 september 2010 23:00 schreef HiDiHo het volgende:
Ik ben het niet helemaal met je eens, als een user toestemming geeft (wat ook in windows 7 prima werkt volgens mij), dan heeft het programma(virus) toch toestemming om iets te installeren?
Niet perse. Ik ben mijn eigen admin maar ik zoek dan ook alles uit waarvan ik vind dat het nodig is om uit te zoeken. Maaaaaaar 4, 5 jaar geleden was ook ik zo'n n00b die eerst even op weg geholpen moest worden en nu weet ik wel alles te vinden wat ik nodig heb.quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:14 schreef HiDiHo het volgende:
thx, het is me helemaal duidelijk. Je kunt alleen maar programma's installeren die in USC staan. (dat is een centrale plaats voor software denk ik?)
beperkt wel heel erg de functionaliteit denk ik dan.
Als je iets koopt waar software bij zit heb je dus altijd een (dure) admin nodig?
quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:42 schreef wdn het volgende:
Linux is ook een auto maar 1 die op een weg met stoplichten en vangrails rijdt
Heel makkelijk. Als je ubuntu wil proberen kun je bij het installeren kiezen om deze bij windows op te zetten. Er komt dan een groot bestand (max 15GB) op de Windows partitie te staan die de schijf van ubuntu voorstelt. Met netjes een dual boot menu bij het opstarten.quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:45 schreef HiDiHo het volgende:
ok, nog 1 vraagje, hoe makkelijk is het om UBUNTU te installeren naast een multiboot met XP en Win7 en waar ga ik dan tegenaan lopen?
*wil namelijk wel de kennis opdoen, al is het alleen maar omdat veel webservers op Linux draaien.
(zelf heb ik een windows server)
quote:Op zaterdag 4 september 2010 09:17 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Heel makkelijk. Als je ubuntu wil proberen kun je bij het installeren kiezen om deze bij windows op te zetten. Er komt dan een groot bestand (max 15GB) op de Windows partitie te staan die de schijf van ubuntu voorstelt. Met netjes een dual boot menu bij het opstarten.
Naast elkaar: dan krijg je een bootloader als grub waar je kunt kiezen tussen Ubuntu, xp en win7.quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:45 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
ok, nog 1 vraagje, hoe makkelijk is het om UBUNTU te installeren naast een multiboot met XP en Win7 en waar ga ik dan tegenaan lopen?
*wil namelijk wel de kennis opdoen, al is het alleen maar omdat veel webservers op Linux draaien.
(zelf heb ik een windows server)
Ja, dat is waar.quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:50 schreef mvdlubbe het volgende:
Voor dit specifieke geval lijkt me dat geen probleem. Als je het in de eerste plaats voor een (web)serverervaring wilt gebruiken zou je zelfs (beter) kunnen kiezen voor Ubuntu Server. Dat is helemaal geen grafische schil, alleen het noodzakelijke. Daarmee leer je beter een server beheren dan met een desktop+compiz.
Waarom zou je willen hibernaten?quote:Op vrijdag 3 september 2010 22:29 schreef GieJay het volgende:
Geweldig hoor, die update, misschien dat mijn laptop (sony fw21z) nu kan hibernaten of suspenden...![]()
Ik dacht gister, laat ik ubuntu weer is proberen (dualboot windows 7), na veel geklooi alle drivers werkend gekregen (fn keys blijven leuk), werkt het hibernaten/suspenden niet en blijkt dit een bekend probleem te zijn.. Wat moet je in godsnaam met een laptop zonder hibernate, ik zet dat ding praktisch nooit uit.
Maarja nu maar weer op windows 7 waar ik wel kan hibernaten
quote:Op zondag 5 september 2010 12:39 schreef Daeron het volgende:
[..]
Waarom zou je willen hibernaten?
Bij mij kost hibernate 10x meer tijd dan simpelweg ff de pc uit- en aanzetten.
Je kan instellen dat Ubuntu bij het opstarten de applicaties die je open had staan bij het afsluiten gelijk weer opent als je inlogt.quote:Op zondag 5 september 2010 12:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat dan al je applicaties nog open staan natuurlijk.
En dat werkt ook goed? Dat zou inderdaad handig zijn ja.quote:Op zondag 5 september 2010 12:56 schreef Daeron het volgende:
[..]
Je kan instellen dat Ubuntu bij het opstarten de applicaties die je open had staan bij het afsluiten gelijk weer opent als je inlogt.
Bij mij iig wel, na het inloggen start hij altijd pidgin, skype en firefox op.quote:Op zondag 5 september 2010 12:58 schreef GieJay het volgende:
[..]
En dat werkt ook goed? Dat zou inderdaad handig zijn ja.
Desalnietemin heb ik ubuntu er weer afgegooid en draai ik nu meerkat in VMware, even kijken hoe dat bevalt.
Ik ehb gewoon in startup applications mijn programma's staan:quote:Op zondag 5 september 2010 13:01 schreef Daeron het volgende:
[..]
Bij mij iig wel, na het inloggen start hij altijd pidgin, skype en firefox op.
Dan openen na het starten alle programma's die je wilt. Je kunt die sessie helemaal inrichten zoals je wenst.quote:Op zondag 5 september 2010 12:58 schreef GieJay het volgende:
[..]
Desalnietemin heb ik ubuntu er weer afgegooid en draai ik nu meerkat in VMware, even kijken hoe dat bevalt.
Maverick is een toppertje, wat mij betreft. Werkt echt heel lekker. Ik heb het nooit zo op Lucid gehadquote:Op zondag 5 september 2010 14:05 schreef De_Kardinaal het volgende:
I.p.v. een upgrade van 10.10 a3 ga ik nu maar eens een schone installatie van 10.10 b1 doen!
Ja werkt goed bij mij. 1 ding gaat fout: de wireless is bij mij later op dan de browser dus dat wordt even f5'enquote:Op zondag 5 september 2010 12:58 schreef GieJay het volgende:
[..]
Nope, nope en nope.quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:14 schreef HiDiHo het volgende:
thx, het is me helemaal duidelijk. Je kunt alleen maar programma's installeren die in USC staan. (dat is een centrale plaats voor software denk ik?)
beperkt wel heel erg de functionaliteit denk ik dan.
Als je iets koopt waar software bij zit heb je dus altijd een (dure) admin nodig?
Bedankt voor je verduidelijkingquote:Op zondag 5 september 2010 16:17 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Nope, nope en nope.
Ubuntu heft inderdaad het softwarecentrum. En daar staat zo ongelooflijk veel software in dat het zelden tot nooit nodig is om buiten het softwarecentrum om iets te installeren.
Dat scheelt al een hele zooi virussen, want als Jan Modaal een programma zoekt, dan opent 'ie het softwarecentrum. i.p.v. Jan Modaal op Windows die google opstart en allerlei louche websites in de sponsored links aanklikt en geen idee heeft waar hij terecht komt.
Overigens zijn er een paar maanden terug een paar Linuxvirussen opgedoken op gnome-look.org. Die hebben daar maar liefst een hele 10 uur of zo online gestaan, voordat de community erachter kwam en ze verwijderd werden. 1-0 voor de Open Source/linux/ubuntu-community.
Alles wat je daar vindt is gratis.quote:Op zondag 5 september 2010 22:46 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Bedankt voor je verduidelijking![]()
Staan in dat softwarecentrum ook alle cracks en serial codes?![]()
(of is alles gratis te downloaden en te gebruiken? software kopen doe ik namelijk niet aan)
Ik gebruik dus Orb (orb.com) om mijn bestanden/foto's/videos en mijn webcam te streamen voor mobiel gebruik, staat zoiets ook in het softwarecentrum ?
Nee, ik geloof sterk in die beperking.
En met virussen heeft een gebruiker zoals ik natuurlijk geen last![]()
Dat is dan wel weerquote:Op zondag 5 september 2010 22:48 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Alles wat je daar vindt is gratis.
Sinds 10.10 is dat niet meer waarquote:Op zondag 5 september 2010 22:48 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Alles wat je daar vindt is gratis.
En laat me raden..... als UBUNTU aan slaat komen er honderden bij, net als de Iphone appstore (n)quote:Op zondag 5 september 2010 22:52 schreef wdn het volgende:
[..]
Sinds 10.10 is dat niet meer waar
Er staan nu 2 apps in die geld kosten: een game en een brandprogramma(Fluendo)
Dat zou heel best kunnen jaquote:Op zondag 5 september 2010 23:00 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
En laat me raden..... als UBUNTU aan slaat komen er honderden bij, net als de Iphone appstore (n)
Je hoeft ze niet te kopen hoor, je kan gewoon gebruik maken van de gratis software die aangeboden wordt.quote:Op zondag 5 september 2010 23:00 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
En laat me raden..... als UBUNTU aan slaat komen er honderden bij, net als de Iphone appstore (n)
Misschien beter te vergelijken met de Android Market in dat geval. Meeste gratis appsquote:Op zondag 5 september 2010 23:00 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Precies. Het zou een goede zaak zijn als Ubuntu een interessant platform wordt voor developers die er meer aan over willen houden dan een warm gevoel van binnen.quote:Op zondag 5 september 2010 23:02 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Dat zou heel best kunnen ja.
Commerciële support is altijd welkom vind ik.
Ik heb nu Xubuntu 10.04!quote:Op zondag 5 september 2010 22:52 schreef wdn het volgende:
[..]
Sinds 10.10 is dat niet meer waar
Er staan nu 2 apps in die geld kosten: een game en een brandprogramma(Fluendo)
Maar natuurlijk wil ik alleen het beste en die kosten over het algemeen geld.quote:Op zondag 5 september 2010 23:03 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Je hoeft ze niet te kopen hoor, je kan gewoon gebruik maken van de gratis software die aangeboden wordt.
Ik zou niet weten waarom ik een brand programma zou moeten kopen..... het gratis alternatief werkt prima en altijd.quote:Op zondag 5 september 2010 23:07 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Maar natuurlijk wil ik alleen het beste en die kosten over het algemeen geld.
Als je gaat rekenen voor hoeveel (tien)duizenden euro's er op mijn PC staat, zou je blij worden als het op je bankrekening staat.
En dat is nu niet anders, maar staan die gewoon niet (standaard) in de repositories. Dus ik zie het probleem niet. Het enige probleem is wellicht dat jij graag betaalde software gebruikt, maar te beroerd bent om ervoor te betalen.quote:Op zondag 5 september 2010 23:07 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ik heb het er idd niet voor overquote:Op zondag 5 september 2010 23:10 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
En dat is nu niet anders, maar staan die gewoon niet (standaard) in de repositories. Dus ik zie het probleem niet. Het enige probleem is wellicht dat jij graag betaalde software gebruikt, maar te beroerd bent om ervoor te betalen.
Ik verdien er al ruim 20 jaar mijn geld meequote:Op zondag 5 september 2010 23:12 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ik heb het er idd niet voor over![]()
Besteed het liever aan hardware(die ik nooit zou kopen als er geen software is
)
Straks ga je me ook nog vertellen dat programmeren een vak is![]()
Niet van/aan mijquote:Op zondag 5 september 2010 23:31 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik verdien er al ruim 20 jaar mijn geld mee
Hoeft ook helemaal nietquote:
Bedrijvenquote:
Dat spul is supergoedkoop man, waar heb je het overquote:Op zondag 5 september 2010 23:07 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Als je gaat rekenen voor hoeveel (tien)duizenden euro's er op mijn PC staat, zou je blij worden als het op je bankrekening staat.
(en minder blij als er een inval komt, maar die gok neem ik)
Moet je die bedragen zien.... dat is toch niet normaal als je wat voor prive gebruik doet en wilt leren?
http://www.sonycreativesoftware.com/
quote:Op zondag 5 september 2010 13:00 schreef mvdlubbe het volgende:
30 seconden voor windows en alles wat je beschrijft op een laptop waarop ubuntu kaal in 20 seconden start klinkt domweg onwaarschijnlijk.
En hibernaten is alleen maar 'handig' als opstarten te traag is. Een zwaktebod in feite, een workaround.
Ik denk het niet. Ik denk dat de grote meerderheid niet die software zal gebruiken. Illegaal of legaal.quote:Op maandag 6 september 2010 06:09 schreef mvdlubbe het volgende:
Nu is dan eindelijk dat vertrouwde gevoel dat Windows-users al jaren kennen naar Ubuntu gekomen: dat warme, zachte gevoel van het gebruik van illegale software
Kon natuurlijk al jaren maar welke thuisgebruiker heeft baat bij Matlab, Mathematica, etc?
Hoezee.
http://www.fireflymediaserver.org/quote:Op maandag 6 september 2010 15:33 schreef MichielPH het volgende:
Ik heb voor de grap eens firefly mediaserver geïnstalleerd, maar ben er nog niet helemaal achter wat nou voor mij het voordeel is. Enige verschil is dat ik vanuit iTunes geen info kan veranderen.
Ik ben de enige die die server benaderd. Wat is m'n voordeel?
quote:Features
There are a number of features that differentiate Firefly Media Server from those other servers, and here is a partial list:
* Support for running on unix/POSIX platforms
* Support for Windows (beta versions)
* Support for Mac OSX (coming soon!)
* Support for on-the-fly transcoding of OGG, FLAC, Apple Lossless, and WMA (beta versions)
* Web-based configuration
* Support for user-created smart playlists (beta versions)
* Integrates with iTunes library including reading playlists
* Supports serving streaming radio stations
* Did I mention fast?
* Under active development!
Ik vond deze link:quote:Op vrijdag 3 september 2010 22:29 schreef GieJay het volgende:
Geweldig hoor, die update, misschien dat mijn laptop (sony fw21z) nu kan hibernaten of suspenden...![]()
Ik dacht gister, laat ik ubuntu weer is proberen (dualboot windows 7), na veel geklooi alle drivers werkend gekregen (fn keys blijven leuk), werkt het hibernaten/suspenden niet en blijkt dit een bekend probleem te zijn.. Wat moet je in godsnaam met een laptop zonder hibernate, ik zet dat ding praktisch nooit uit.
Maarja nu maar weer op windows 7 waar ik wel kan hibernaten
Ben vergeten te melden dat ik de server voornamelijk als NAS gebruik en kan dus ook via SMB bij m'n muziekbestanden. Daarnaast gebruik ik iTunes enkel om m'n iPhone met muziek te vullen.quote:Op maandag 6 september 2010 16:43 schreef wdn het volgende:
http://www.fireflymediaserver.org/
1
2
3Features
There are a number of features that differentiate Firefly Media Server from those other servers[..]
Mijn laptop op ubuntu kan prima hibernaten anders. Het is alleen een beetje kansloos aangezien schoon opstarten sneller isquote:Op maandag 6 september 2010 15:17 schreef GieJay het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Omdat ubuntu niet kan hibernaten is het maar kut... Je hebt zeker ook een Iphone en een Imac?
Hibernaten is geweldig handig omdat je gewoon direct verder kunt met wat je aan het doen was en niet alles hoeft op te slaan etc.
Ik heb echt totaal geen illegale software in gebruik. Echt NIETS! Op Windows niet, en ubuntu uiteraard al helemaal niet. Heb 2 gekochte pakketten in gebruik, de rest is allemaal freeware.quote:Op maandag 6 september 2010 06:09 schreef mvdlubbe het volgende:
Nu is dan eindelijk dat vertrouwde gevoel dat Windows-users al jaren kennen naar Ubuntu gekomen: dat warme, zachte gevoel van het gebruik van illegale software
Kon natuurlijk al jaren maar welke thuisgebruiker heeft baat bij Matlab, Mathematica, etc?
Hoezee.
Hibernate heb ik ook nooit gesnapt idd, suspend daarentegen wel. Dat vond ik een groot gemis (deed het vroeger nooit goed op mijn laptop), maar nu met Maverick beta lijkt het perfect te werkenquote:Op maandag 6 september 2010 17:42 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Mijn laptop op ubuntu kan prima hibernaten anders. Het is alleen een beetje kansloos aangezien schoon opstarten sneller is.
Suspend is "standby", alles wordt dan uitgeschakeld, alleen het werkgeheugen wordt onder spanning gehouden zodat je snel weer door kan waar je gebleven was.quote:Op maandag 6 september 2010 20:14 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik heb:
• Uitloggen
• Herstarten
• Suspend
• Hibernate
en dan ook nog eens de optie om eventueel de sessie op te slaan.
Ik gebruik nooit hibernate en ik heb geen idee wat dat sessie opslaan precies inhoud.
Bij hibernate gaat de computer echt uit en bij Suspend niet, dan gaat het systeem in de slaapstand. Bij mij knippert dan de powerknop en de fans blijven draaien.quote:Op maandag 6 september 2010 20:37 schreef FailTransferProtocol het volgende:
[..]
Suspend is "standby", alles wordt dan uitgeschakeld, alleen het werkgeheugen wordt onder spanning gehouden zodat je snel weer door kan waar je gebleven was.
Hibernate is ongeveer het zelfde, alleen wordt dan eerst het werkgeheugen weggeschreven naar je swappartitie, zodat ook het geheugen van de stroom af kan.
Optie om sessie op te slaan heb ik er niet bij staan"Shut down" dan weer wel.
Da's moederbord-afhankelijk denk ik. In principe hoeft alleen het geheugen aan de stroom te blijven, en genoeg om de boel weer wakker te maken, dus het toetsenbord bijvoorbeeld. Mijn laptop wordt helemaal stil, alleen de power-led blijft knipperen inderdaad.quote:Op maandag 6 september 2010 21:06 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Bij hibernate gaat de computer echt uit en bij Suspend niet, dan gaat het systeem in de slaapstand. Bij mij knippert dan de powerknop en de fans blijven draaien.
idd geen fans!quote:Op maandag 6 september 2010 22:03 schreef FailTransferProtocol het volgende:
[..]
Da's moederbord-afhankelijk denk ik. In principe hoeft alleen het geheugen aan de stroom te blijven, en genoeg om de boel weer wakker te maken, dus het toetsenbord bijvoorbeeld. Mijn laptop wordt helemaal stil, alleen de power-led blijft knipperen inderdaad.
Ik gebruik gewoon Xubuntu zonder verdere aanpassingen!quote:Op maandag 6 september 2010 20:37 schreef FailTransferProtocol het volgende:
[..]
Suspend is "standby", alles wordt dan uitgeschakeld, alleen het werkgeheugen wordt onder spanning gehouden zodat je snel weer door kan waar je gebleven was.
Hibernate is ongeveer het zelfde, alleen wordt dan eerst het werkgeheugen weggeschreven naar je swappartitie, zodat ook het geheugen van de stroom af kan.
Optie om sessie op te slaan heb ik er niet bij staan"Shut down" dan weer wel.
Nieuw? over een maand komt de opvolger uit.quote:Op dinsdag 7 september 2010 00:21 schreef NietTeVolgen het volgende:
Nieuwe ubuntu 10.4 aan het downloaden. Kijken of het deze keer echt werkt zonder dat ik ook maar een regel code hoef in te voeren bij normaal gebruik. Ben benieuwd!
Misschien bedoeld ie de RLS versie, die over een maand uitkomt is louter een reguliere versie.quote:Op dinsdag 7 september 2010 00:29 schreef FailTransferProtocol het volgende:
[..]
Nieuw? over een maand komt de opvolger uit.
Waarom zou je? Het is juist lastiger om Ubuntu uit te vogelen dan Windows, maar ik vind het wel meer gemakkelijk in het gebruik dan Windows.quote:Op dinsdag 7 september 2010 03:10 schreef Beardy het volgende:
Aangezien 'de zaak' Windows PC's gebruikt (XP, het moet niet te modern worden natuurlijk) en ik programmeer ben ik min of meer gedwongen zelf Windows te gebruiken. Ook ontkom ik niet aan Office (zelfde reden). Ik ben geen MS fan maar .... dat spul wérkt gewoon wel (meestal).
Ik heb niets tegen Ubuntu an sich maar zit met een collega - een digibeet van de eerste orde - die zijn incompetentie (in PC gebruik en proces controle systeem gebruik) volgens mij priobeert te maskeren door steeds maar weer MS de schuld van problemen te geven; 'thuis gebruik ik Ubuntu en dat is veel beter want je dit en dat en zus en zo'.
Zoals je zult begrijpen ben ik dat gezeur meer dan zatdus .... vraagje; wat kan ik hem nou eens - Ubuntu specifiek - vragen om aan te tonen dat hij van Ubuntu net zoveel verstand heeft als van MS Word?
Vind ik niet. 't Is alleen dat de meeste mensen "opgegroeid" zijn met windows, waardoor dat weinig geheimen meer heeft. Ik denk dat Ubuntu objectief gezien doorzichtiger is dan windows. Vooral door de config files ipv registry.quote:Op dinsdag 7 september 2010 08:33 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Waarom zou je? Het is juist lastiger om Ubuntu uit te vogelen dan Windows, maar ik vind het wel meer gemakkelijk in het gebruik dan Windows.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |