Bij mij iig wel, na het inloggen start hij altijd pidgin, skype en firefox op.quote:Op zondag 5 september 2010 12:58 schreef GieJay het volgende:
[..]
En dat werkt ook goed? Dat zou inderdaad handig zijn ja.
Desalnietemin heb ik ubuntu er weer afgegooid en draai ik nu meerkat in VMware, even kijken hoe dat bevalt.
Ik ehb gewoon in startup applications mijn programma's staan:quote:Op zondag 5 september 2010 13:01 schreef Daeron het volgende:
[..]
Bij mij iig wel, na het inloggen start hij altijd pidgin, skype en firefox op.
Dan openen na het starten alle programma's die je wilt. Je kunt die sessie helemaal inrichten zoals je wenst.quote:Op zondag 5 september 2010 12:58 schreef GieJay het volgende:
[..]
Desalnietemin heb ik ubuntu er weer afgegooid en draai ik nu meerkat in VMware, even kijken hoe dat bevalt.
Maverick is een toppertje, wat mij betreft. Werkt echt heel lekker. Ik heb het nooit zo op Lucid gehadquote:Op zondag 5 september 2010 14:05 schreef De_Kardinaal het volgende:
I.p.v. een upgrade van 10.10 a3 ga ik nu maar eens een schone installatie van 10.10 b1 doen!
Ja werkt goed bij mij. 1 ding gaat fout: de wireless is bij mij later op dan de browser dus dat wordt even f5'enquote:Op zondag 5 september 2010 12:58 schreef GieJay het volgende:
[..]
Nope, nope en nope.quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:14 schreef HiDiHo het volgende:
thx, het is me helemaal duidelijk. Je kunt alleen maar programma's installeren die in USC staan. (dat is een centrale plaats voor software denk ik?)
beperkt wel heel erg de functionaliteit denk ik dan.
Als je iets koopt waar software bij zit heb je dus altijd een (dure) admin nodig?
Bedankt voor je verduidelijkingquote:Op zondag 5 september 2010 16:17 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Nope, nope en nope.
Ubuntu heft inderdaad het softwarecentrum. En daar staat zo ongelooflijk veel software in dat het zelden tot nooit nodig is om buiten het softwarecentrum om iets te installeren.
Dat scheelt al een hele zooi virussen, want als Jan Modaal een programma zoekt, dan opent 'ie het softwarecentrum. i.p.v. Jan Modaal op Windows die google opstart en allerlei louche websites in de sponsored links aanklikt en geen idee heeft waar hij terecht komt.
Overigens zijn er een paar maanden terug een paar Linuxvirussen opgedoken op gnome-look.org. Die hebben daar maar liefst een hele 10 uur of zo online gestaan, voordat de community erachter kwam en ze verwijderd werden. 1-0 voor de Open Source/linux/ubuntu-community.
Alles wat je daar vindt is gratis.quote:Op zondag 5 september 2010 22:46 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Bedankt voor je verduidelijking![]()
Staan in dat softwarecentrum ook alle cracks en serial codes?![]()
(of is alles gratis te downloaden en te gebruiken? software kopen doe ik namelijk niet aan)
Ik gebruik dus Orb (orb.com) om mijn bestanden/foto's/videos en mijn webcam te streamen voor mobiel gebruik, staat zoiets ook in het softwarecentrum ?
Nee, ik geloof sterk in die beperking.
En met virussen heeft een gebruiker zoals ik natuurlijk geen last![]()
Dat is dan wel weerquote:Op zondag 5 september 2010 22:48 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Alles wat je daar vindt is gratis.
Sinds 10.10 is dat niet meer waarquote:Op zondag 5 september 2010 22:48 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Alles wat je daar vindt is gratis.
En laat me raden..... als UBUNTU aan slaat komen er honderden bij, net als de Iphone appstore (n)quote:Op zondag 5 september 2010 22:52 schreef wdn het volgende:
[..]
Sinds 10.10 is dat niet meer waar
Er staan nu 2 apps in die geld kosten: een game en een brandprogramma(Fluendo)
Dat zou heel best kunnen jaquote:Op zondag 5 september 2010 23:00 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
En laat me raden..... als UBUNTU aan slaat komen er honderden bij, net als de Iphone appstore (n)
Je hoeft ze niet te kopen hoor, je kan gewoon gebruik maken van de gratis software die aangeboden wordt.quote:Op zondag 5 september 2010 23:00 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
En laat me raden..... als UBUNTU aan slaat komen er honderden bij, net als de Iphone appstore (n)
Misschien beter te vergelijken met de Android Market in dat geval. Meeste gratis appsquote:Op zondag 5 september 2010 23:00 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Precies. Het zou een goede zaak zijn als Ubuntu een interessant platform wordt voor developers die er meer aan over willen houden dan een warm gevoel van binnen.quote:Op zondag 5 september 2010 23:02 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Dat zou heel best kunnen ja.
Commerciële support is altijd welkom vind ik.
Ik heb nu Xubuntu 10.04!quote:Op zondag 5 september 2010 22:52 schreef wdn het volgende:
[..]
Sinds 10.10 is dat niet meer waar
Er staan nu 2 apps in die geld kosten: een game en een brandprogramma(Fluendo)
Maar natuurlijk wil ik alleen het beste en die kosten over het algemeen geld.quote:Op zondag 5 september 2010 23:03 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Je hoeft ze niet te kopen hoor, je kan gewoon gebruik maken van de gratis software die aangeboden wordt.
Ik zou niet weten waarom ik een brand programma zou moeten kopen..... het gratis alternatief werkt prima en altijd.quote:Op zondag 5 september 2010 23:07 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Maar natuurlijk wil ik alleen het beste en die kosten over het algemeen geld.
Als je gaat rekenen voor hoeveel (tien)duizenden euro's er op mijn PC staat, zou je blij worden als het op je bankrekening staat.
En dat is nu niet anders, maar staan die gewoon niet (standaard) in de repositories. Dus ik zie het probleem niet. Het enige probleem is wellicht dat jij graag betaalde software gebruikt, maar te beroerd bent om ervoor te betalen.quote:Op zondag 5 september 2010 23:07 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Maar natuurlijk wil ik alleen het beste en die kosten over het algemeen geld.
Ik heb het er idd niet voor overquote:Op zondag 5 september 2010 23:10 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
En dat is nu niet anders, maar staan die gewoon niet (standaard) in de repositories. Dus ik zie het probleem niet. Het enige probleem is wellicht dat jij graag betaalde software gebruikt, maar te beroerd bent om ervoor te betalen.
Ik verdien er al ruim 20 jaar mijn geld meequote:Op zondag 5 september 2010 23:12 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ik heb het er idd niet voor over![]()
Besteed het liever aan hardware(die ik nooit zou kopen als er geen software is
)
Straks ga je me ook nog vertellen dat programmeren een vak is![]()
Niet van/aan mijquote:Op zondag 5 september 2010 23:31 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik verdien er al ruim 20 jaar mijn geld mee
Hoeft ook helemaal nietquote:
Bedrijvenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |