Je moet dat tabje met de grafiekjes open zettenquote:Op woensdag 1 september 2010 19:13 schreef Joooo-pi het volgende:
Gnome-system-monitor valt ook wel mee bij mij. Tussen 2 en 6%...
[ afbeelding ]
ps. Mijn specs zijn ook niet zo best(Sempron 1600 2.0Ghz met 768Mb)
hmmm:quote:Op donderdag 2 september 2010 01:56 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Je moet dat tabje met de grafiekjes open zettenDan springt alles in het rood!
quote:Gepubliceerd: Vrijdag 3 september 2010
Auteur: Sander van der Meijs
Ubuntu 10.10 komt volgende maand uit en is nu in de eerste bètaversie beschikbaar. Het OS heeft een nieuwe Gnome desktopomgeving en verschillende nieuwe features.
Maverick Meerkat zal volgende maand uitkomen op de 'perfecte 10', zoals Canonical CEO Mark Shuttleworth 10-10-2010 noemt. Met nog iets meer dan een maand te gaan is de eerste bèta van de nieuwe versie verschenen.
Mislukte upgrade
Wie niet kan wachten kan op een Ubuntu 10.04 LTS desktopsysteem upgraden door de update-manager te starten vanaf de commandline met -d erachter. Als het systeem helemaal up to date is, geeft het een melding dat er een upgrade beschikbaar is. Op productiesystemen is dit natuurlijk niet aan te raden.
Dat een bèta niet voor productiesystemen is, werd tijdens een test na de herstart duidelijk. X wilde na de upgrade niet meer omhoog komen, omdat het systeem geen drivers vond voor de Nvidia kaart.
Vernieuwingen
Voor wie meer geluk heeft de nieuwe beta heeft de Linux kernel 2.6.35 aan boord, en daarin zitten de patches voor de verbeterde multi-touch die Ubuntu onlangs wereldkundig maakte.
De meest in het oog springende veranderingen die Ubuntu belooft is dat de Gnome desktopomgeving is geüpgraded naar versie 2.31. Voor wie het gebruikt is Evolution geüpdatet naar versie 2.30, die veel sneller zou moeten zijn dan zijn voorganger in de huidige versie van Ubuntu. Verder is F-Spot vervangen door Shotwell en heeft Gwibber een update gekregen, zodat het om kan gaan met de veranderingen die Twitter heeft aangebracht in hun authenticatie. Dat is wel nodig, want de huidige versie werkt inderdaad niet meer.
Het Ubuntu Software Center heeft opnieuw een lik verf gekregen, en er zit nu een categorie in waaruit de gebruikers software kan aanschaffen. Op dit moment staat daar nog niets in. Verder is de installatie-geschiedenis eenvoudig in te zien. Daarnaast is Ubuntu One beter geïntegreerd in de desktop en heeft een nieuw sign-in proces gekregen.
Ik draai 'm al een poosje, heeft inderdaad weer een paar leuke nieuwe features. Vooral het audiomenu vind ik leuk. En printers aansluiten gaat nóg makkelijker (kabel erin en printen). Maar dat was in Lucid ook al zo volgens mij.quote:
Ok! Bij deze: Ubuntu is volwassen. JIJ daarentegen bent een klein kind...quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:09 schreef HiDiHo het volgende:
Laat het mij maar even weten als UBUNTU volwassen is
Een week of 2 geleden ik ook maar was weer terug naar 10.4.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:53 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik draai 'm al een poosje, heeft inderdaad weer een paar leuke nieuwe features. Vooral het audiomenu vind ik leuk. En printers aansluiten gaat nóg makkelijker (kabel erin en printen). Maar dat was in Lucid ook al zo volgens mij.
Dit was mijn bijdragequote:Op vrijdag 3 september 2010 20:16 schreef wdn het volgende:
[..]
Ok! Bij deze: Ubuntu is volwassen. JIJ daarentegen bent een klein kind...
Volwassen mensen blijven namelijk weg uit een topic waar ze niks aan bij te dragen hebben.
[..]
Een week of 2 geleden ik ook maar was weer terug naar 10.4.
Nog niet werkende acpi+sensors waren me te veel problemen
Maar nu met de 1ste beta probeer ik het nog eens morgen
Fuck, ik heb ook geen support voor een iPhone, nu ben ik ook niet volwassenquote:Op vrijdag 3 september 2010 20:09 schreef HiDiHo het volgende:
My god....
Ik dacht misschien is UBUNTU iets voor mij. Maar na 1 video (Iphone) te hebben bekeken weet ik zeker dat ik niet meer terug hoef te komen in dit topic. Wat een gepruts met command line. Iphone support![]()
Backup failed las ik nog net![]()
(echt knap dat je met UBUNTU je Iphone als disk ziet)
Dat valt me van je tegenquote:Op vrijdag 3 september 2010 20:09 schreef HiDiHo het volgende:
My god....
Ik dacht misschien is UBUNTU iets voor mij. Maar na 1 video (Iphone) te hebben bekeken weet ik zeker dat ik niet meer terug hoef te komen in dit topic. Wat een gepruts met command line. Iphone support![]()
Backup failed las ik nog net![]()
(echt knap dat je met UBUNTU je Iphone als disk ziet)
Ja, ik ben ook teleurgesteldquote:
Nee, de meerwaarde op windows is er niet echt, als je dat al probleemloos hebt draaien. Je hebt er dan natuurlijk ook voor betaaldquote:Op vrijdag 3 september 2010 21:19 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ja, ik ben ook teleurgesteld![]()
Maar ff serieus, ik dacht echt dat de gemiddelde gebruiken na zoveel jaar er wel mee zou kunnen werken.
Ik zou er natuurlijk prima mee kunnen werken, maar dat is het punt niet, ik zie gewoon geen meerwaarde tov windows.
als troost dan maar
ps, ja ook ik heb een hekel aan het monopoly van MS
quote:Op vrijdag 3 september 2010 21:23 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Nee, de meerwaarde op windows is er niet echt, als je dat al probleemloos hebt draaien. Je hebt er dan natuurlijk ook voor betaald
Tenzij je bijvoorbeeld een oud beestje hebt, dan kan ubuntu soms behoorlijk lichter en stabieler draaien, vooral na verloop van tijd. En ook voor wat servertaken is het erg handig.
Ik zou in ieder geval nooit een windows licentie kopen
Geen meerwaarde?quote:Op vrijdag 3 september 2010 21:19 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ja, ik ben ook teleurgesteld![]()
Maar ff serieus, ik dacht echt dat de gemiddelde gebruiker na zoveel jaar er wel mee zou kunnen werken.
Ik zou er natuurlijk prima mee kunnen werken, maar dat is het punt niet, ik zie gewoon geen meerwaarde tov windows.
als troost dan maar
ps, ja ook ik heb een hekel aan het monopoly van MS
Linux' security model is beter dan dat van windowsquote:Op vrijdag 3 september 2010 22:25 schreef HiDiHo het volgende:
Bedankt wdn
(hebben ze al de Iphone op UBUNTU? grapje)
En als iedereen nou gewoon overstapt naar UBUNTU kunnen de makers van virussen zich daarop richten, dat zou voor windows gebruikers ook beter zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |