abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 september 2010 @ 19:13:03 #101
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_85958400
Gnome-system-monitor valt ook wel mee bij mij. Tussen 2 en 6%...

ps. Mijn specs zijn ook niet zo best :D (Sempron 1600 2.0Ghz met 768Mb) _O-
heitieh
  woensdag 1 september 2010 @ 23:03:36 #102
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_85968991
Opeens draait op 1 van de Ubuntu-machines (9.10) een perl-script onder de apache-user die gedurende lange tijd (uren) 100% CPU in beslag neemt. Volgens ps aux is de locatie van het script "/usr/sbin/apache/loggs", maar ik kan dat bestand, noch die map niet vinden.

Dat is toch apart of niet? Ik vind het ook zo raar dat "loggs" met dubbel g is geschreven. Is hier wat duisters aan de hand of weet iemand wat dit voor moet stellen?
pi_85973948
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:13 schreef Joooo-pi het volgende:
Gnome-system-monitor valt ook wel mee bij mij. Tussen 2 en 6%...

[ afbeelding ]

ps. Mijn specs zijn ook niet zo best :D (Sempron 1600 2.0Ghz met 768Mb) _O-
Je moet dat tabje met de grafiekjes open zetten ;) Dan springt alles in het rood!
  donderdag 2 september 2010 @ 08:30:44 #104
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_85975725
quote:
Op donderdag 2 september 2010 01:56 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Je moet dat tabje met de grafiekjes open zetten ;) Dan springt alles in het rood!
hmmm:

heitieh
  donderdag 2 september 2010 @ 16:53:55 #105
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_85990119
Ben nu aan het kutten met conky. Gave systeem monitor voor op je bureaublad ^O^
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_85992686

Toen ik van de week keek was het erger. Maar dit is dus mijn Atom, gelijk na het opstarten.
  vrijdag 3 september 2010 @ 17:08:09 #107
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_86028962
webwereld.nl :)
quote:
Gepubliceerd: Vrijdag 3 september 2010
Auteur: Sander van der Meijs

Ubuntu 10.10 komt volgende maand uit en is nu in de eerste bètaversie beschikbaar. Het OS heeft een nieuwe Gnome desktopomgeving en verschillende nieuwe features.

Maverick Meerkat zal volgende maand uitkomen op de 'perfecte 10', zoals Canonical CEO Mark Shuttleworth 10-10-2010 noemt. Met nog iets meer dan een maand te gaan is de eerste bèta van de nieuwe versie verschenen.
Mislukte upgrade

Wie niet kan wachten kan op een Ubuntu 10.04 LTS desktopsysteem upgraden door de update-manager te starten vanaf de commandline met -d erachter. Als het systeem helemaal up to date is, geeft het een melding dat er een upgrade beschikbaar is. Op productiesystemen is dit natuurlijk niet aan te raden.

Dat een bèta niet voor productiesystemen is, werd tijdens een test na de herstart duidelijk. X wilde na de upgrade niet meer omhoog komen, omdat het systeem geen drivers vond voor de Nvidia kaart.
Vernieuwingen

Voor wie meer geluk heeft de nieuwe beta heeft de Linux kernel 2.6.35 aan boord, en daarin zitten de patches voor de verbeterde multi-touch die Ubuntu onlangs wereldkundig maakte.

De meest in het oog springende veranderingen die Ubuntu belooft is dat de Gnome desktopomgeving is geüpgraded naar versie 2.31. Voor wie het gebruikt is Evolution geüpdatet naar versie 2.30, die veel sneller zou moeten zijn dan zijn voorganger in de huidige versie van Ubuntu. Verder is F-Spot vervangen door Shotwell en heeft Gwibber een update gekregen, zodat het om kan gaan met de veranderingen die Twitter heeft aangebracht in hun authenticatie. Dat is wel nodig, want de huidige versie werkt inderdaad niet meer.

Het Ubuntu Software Center heeft opnieuw een lik verf gekregen, en er zit nu een categorie in waaruit de gebruikers software kan aanschaffen. Op dit moment staat daar nog niets in. Verder is de installatie-geschiedenis eenvoudig in te zien. Daarnaast is Ubuntu One beter geïntegreerd in de desktop en heeft een nieuw sign-in proces gekregen.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_86031027
geüpdatet, geüpgraded :? Welke standaardisatiecommissie heeft die vervoegingen bedacht, echt abominabel zeg :{
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:07:45 #109
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_86034154
Shoot the messenger not the message ;)
pi_86036183
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:08 schreef wdn het volgende:
webwereld.nl :)
[..]

Ik draai 'm al een poosje, heeft inderdaad weer een paar leuke nieuwe features. Vooral het audiomenu vind ik leuk. En printers aansluiten gaat nóg makkelijker (kabel erin en printen). Maar dat was in Lucid ook al zo volgens mij.
  vrijdag 3 september 2010 @ 20:09:19 #111
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_86036817
My god....
Ik dacht misschien is UBUNTU iets voor mij. Maar na 1 video (Iphone) te hebben bekeken weet ik zeker dat ik niet meer terug hoef te komen in dit topic. Wat een gepruts met command line. Iphone support _O-

Backup failed las ik nog net _O-
(echt knap dat je met UBUNTU je Iphone als disk ziet _O_ )

Laat het mij maar even weten als UBUNTU volwassen is :*
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
  vrijdag 3 september 2010 @ 20:16:08 #112
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_86037053
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 20:09 schreef HiDiHo het volgende:
Ok! Bij deze: Ubuntu is volwassen. JIJ daarentegen bent een klein kind...
Volwassen mensen blijven namelijk weg uit een topic waar ze niks aan bij te dragen hebben.

quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:53 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ik draai 'm al een poosje, heeft inderdaad weer een paar leuke nieuwe features. Vooral het audiomenu vind ik leuk. En printers aansluiten gaat nóg makkelijker (kabel erin en printen). Maar dat was in Lucid ook al zo volgens mij.
Een week of 2 geleden ik ook maar was weer terug naar 10.4.
Nog niet werkende acpi+sensors waren me te veel problemen ;)
Maar nu met de 1ste beta probeer ik het nog eens morgen *O*
  vrijdag 3 september 2010 @ 20:35:40 #113
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_86037884
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 20:16 schreef wdn het volgende:

[..]

Ok! Bij deze: Ubuntu is volwassen. JIJ daarentegen bent een klein kind...
Volwassen mensen blijven namelijk weg uit een topic waar ze niks aan bij te dragen hebben.
[..]

Een week of 2 geleden ik ook maar was weer terug naar 10.4.
Nog niet werkende acpi+sensors waren me te veel problemen ;)
Maar nu met de 1ste beta probeer ik het nog eens morgen *O*
Dit was mijn bijdrage :+
pi_86039387
quote:
My god....
Ik dacht misschien is UBUNTU iets voor mij. Maar na 1 video (Iphone) te hebben bekeken weet ik zeker dat ik niet meer terug hoef te komen in dit topic. Wat een gepruts met command line. Iphone support _O-

Fuck, ik heb ook geen support voor een iPhone, nu ben ik ook niet volwassen :'(
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  vrijdag 3 september 2010 @ 21:16:27 #115
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_86039696
quote:
My god....

Dat valt me van je tegen -O-
heitieh
  vrijdag 3 september 2010 @ 21:19:21 #116
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_86039849
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 21:16 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Dat valt me van je tegen -O-
Ja, ik ben ook teleurgesteld ;)
Maar ff serieus, ik dacht echt dat de gemiddelde gebruiker na zoveel jaar er wel mee zou kunnen werken.
Ik zou er natuurlijk prima mee kunnen werken, maar dat is het punt niet, ik zie gewoon geen meerwaarde tov windows.

:* als troost dan maar

ps, ja ook ik heb een hekel aan het monopoly van MS
  vrijdag 3 september 2010 @ 21:23:53 #117
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_86040085
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 21:19 schreef HiDiHo het volgende:

[..]

Maar ff serieus, ik dacht echt dat de gemiddelde gebruiken na zoveel jaar er wel mee zou kunnen werken.
Ik zou er natuurlijk prima mee kunnen werken, maar dat is het punt niet, ik zie gewoon geen meerwaarde tov windows.

Nee, de meerwaarde op windows is er niet echt, als je dat al probleemloos hebt draaien. Je hebt er dan natuurlijk ook voor betaald ;)

Tenzij je bijvoorbeeld een oud beestje hebt, dan kan ubuntu soms behoorlijk lichter en stabieler draaien, vooral na verloop van tijd. En ook voor wat servertaken is het erg handig.

Ik zou in ieder geval nooit een windows licentie kopen :D
heitieh
  vrijdag 3 september 2010 @ 21:26:26 #118
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_86040196
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 21:23 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Nee, de meerwaarde op windows is er niet echt, als je dat al probleemloos hebt draaien. Je hebt er dan natuurlijk ook voor betaald ;)

Tenzij je bijvoorbeeld een oud beestje hebt, dan kan ubuntu soms behoorlijk lichter en stabieler draaien, vooral na verloop van tijd. En ook voor wat servertaken is het erg handig.

Ik zou in ieder geval nooit een windows licentie kopen :D
:D dan kan ik je troosten, ik zou dat ook nooit doen :s)
Bill heeft al genoeg $$
  vrijdag 3 september 2010 @ 21:48:20 #119
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_86041165
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 21:19 schreef HiDiHo het volgende:

[..]

Maar ff serieus, ik dacht echt dat de gemiddelde gebruiker na zoveel jaar er wel mee zou kunnen werken.

Geen meerwaarde?
Ik zie die wel. Ik ben een programmeur dat wel dus ik ben geen gemiddelde gebruiker maar ik beheer 3 machines van personen die totaal niks van computers weten en heb geen gezeik met virussen, geen gezeik over firewalls die het systeem belasten en zo is er een heel lijstje te maken: ze zijn op de hoogte van USC en zoeken niet eens meer op het web naar software.

Ik krijg een mail als er iets moet gebeuren of als er ergens een vraag over is en ik kan vanaf afstand een update doorvoeren of iets installeren en een berichtje achterlaten op de PC dat eea. weer is bijgewerkt :)

Die gebruikers zijn alleen maar geinteresseerd in muziek/uploaden naar een speler, video,mailen en internetten. Dan zie ik geen reden voor hun om Windows te moeten kopen (of als ze die er al "gratis" bijkrijgen om te gebruiken).

Oh en op die systemen is ubuntu gekomen na de zoveelste keer downloaden van software met virussen
erin en een oplopende prijskaartje van mijn kant: Windows kost ze 50 euro per keer, Ubuntu doe ik gratis ;)

Nee, de eerwaarde zie ik zeker *O*

Oh en ik ben er heilig van overtuigd dat een gebruiker met Ubuntu over weg kan. Alleen moet die persoon dan niet ook admin van zijn systeem willen zijn; dat moet die persoon dan uitbesteden want admin=verantwoordelijkheid=leren=zoeken op het web naar hoe problemen op te lossen, En dat kan de gemiddelde computergebruiker niet :)

edit: overigens is deze discussie al vaker gevoerd en is alles hier wel over gezegd :)

[ Bericht 3% gewijzigd door wdn op 03-09-2010 21:54:55 ]
  vrijdag 3 september 2010 @ 21:54:48 #120
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_86041462
Wat ik zeker helemaal met je eens ben is dat het ideaal is voor mensen die minder goed met computers om kunnen gaan.

Ik heb mijn schoonvader ook op ubuntu gezet en hij wil niet meer anders. Hij heeft 2 pc's en 2x XP licentie, maar door virussen, vastlopers en trager wordende systemen heb ik hem ubuntu aangeraden en voor hem geinstalleerd. Echt ideaal.
heitieh
  vrijdag 3 september 2010 @ 21:58:37 #121
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_86041612
Meerkat staat weer op mijn notebook.

Kleurstelling is aardig verbeterd. Het oranje is wat zachter en meer doorgevoerd in verschillende programma's.
ACPI en fans werken deze keer goed
USC is 1x gecrashed tot nu toe maar het lijkt erop alsof de taak die toen aan het installeren was wel is afgemaakt.
"additional drivers" vind ik een mooie nieuwe menu naam voor de display driver :)

USC ziet er echt goed uit nu :) Mooie indeling en kleurstelling.

* wdn is :) met Meerkatje.
  vrijdag 3 september 2010 @ 22:25:02 #122
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_86042793
Bedankt wdn
(hebben ze al de Iphone op UBUNTU? grapje :P )
En als iedereen nou gewoon overstapt naar UBUNTU kunnen de makers van virussen zich daarop richten, dat zou voor windows gebruikers ook beter zijn.
pi_86043059
Geweldig hoor, die update, misschien dat mijn laptop (sony fw21z) nu kan hibernaten of suspenden... :')

Ik dacht gister, laat ik ubuntu weer is proberen (dualboot windows 7), na veel geklooi alle drivers werkend gekregen (fn keys blijven leuk), werkt het hibernaten/suspenden niet en blijkt dit een bekend probleem te zijn.. Wat moet je in godsnaam met een laptop zonder hibernate, ik zet dat ding praktisch nooit uit.

Maarja nu maar weer op windows 7 waar ik wel kan hibernaten
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
  vrijdag 3 september 2010 @ 22:33:02 #124
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_86043225
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 22:25 schreef HiDiHo het volgende:
Bedankt wdn
(hebben ze al de Iphone op UBUNTU? grapje :P )
En als iedereen nou gewoon overstapt naar UBUNTU kunnen de makers van virussen zich daarop richten, dat zou voor windows gebruikers ook beter zijn.
Linux' security model is beter dan dat van windows :+
Een gebruiker kan eventueel zijn eigen home kapot maken maar met een goed sudo ww krijg je linux niet kapot *O*

Oh en er zijn genoeg mensen die proberen om linux om zeep te helpen met een virus: het gaat die mensen om de eer om de eerste te zijn en je bent in dat wereldje DE man als je Linux op de knieen krijgt he :)
  vrijdag 3 september 2010 @ 22:35:08 #125
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_86043339
Uiteindelijk is een systeem zo veilig als de mens die er achter zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')