Hoedoekdatdan?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien wel als je het vanuit de terminal start.
Via Applications -> Accessories.quote:
Waarom zie op diverse site's staan dat -R wel ingevoerd moet worden? En geven mensen als commentaar dat het geweldig gewerkt heeft voor ze???quote:mv:
Dartanion@Ubuntu:~$ sudo mv teamspeak3-server_linux-x86-3.0.0-beta27 sudo chown -R teamspeak opt/TS3
mv: invalid option -- 'R'
Ja, dan krijg ik een venster. En dan?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:12 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Via Applications -> Accessories.
vlc<enter>quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, dan krijg ik een venster. En dan?
Waar haal je dat vandaan dan? Want je bent ófwel een enter vergeten ófwel '&&' tussen de commando's.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:50 schreef Dartanion het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet erg te spreken ben over Ubuntu. Ik vind het niet sneller dan Windows Vista op dezelfde computer waarop voorheen Vista stond.
Ook kom ik nergens een kloppende tutorial tegen. Zo loop ik vast bij het installeren van een TS3 server.
[..]
Waarom zie op diverse site's staan dat -R wel ingevoerd moet worden? En geven mensen als commentaar dat het geweldig gewerkt heeft voor ze???
http://hackdev.com/2009/12/teamspeak-3-server-on-ubuntu/quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:50 schreef Dartanion het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet erg te spreken ben over Ubuntu. Ik vind het niet sneller dan Windows Vista op dezelfde computer waarop voorheen Vista stond.
Ook kom ik nergens een kloppende tutorial tegen. Zo loop ik vast bij het installeren van een TS3 server.
[..]
Waarom zie op diverse site's staan dat -R wel ingevoerd moet worden? En geven mensen als commentaar dat het geweldig gewerkt heeft voor ze???
Dat is een van de sites die ik gebruikt heb!quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:23 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
http://hackdev.com/2009/12/teamspeak-3-server-on-ubuntu/
Daar staan die commando's die jij plakt. Maar ze staan wel allemaal in een eigen boxje.
Misschien helpt het om ze individueel uit te voeren.
quote:Dartanion@Ubuntu:~$ sudo mv teamspeak3-server_linux-x86-3.0.0-beta27
[sudo] password for Dartanion:
mv: missing destination file operand after `teamspeak3-server_linux-x86-3.0.0-beta27'
Staat er inderdaad uiterst onduidelijk. Ik denk dat al zijn line-breaks weggevallen zijn ofzo.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:43 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Dat is een van de sites die ik gebruikt heb!
En als je kijkt bij boxje 4 dan zie je precies staan wat ik in mijn quote heb staan, toch?
Ik heb ook al geprobeerd de twee commando's te scheiden. En dan krijg ik de melding
[..]
Haha, ja, ik zie het. Wat een prutsersquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:43 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Dat is een van de sites die ik gebruikt heb!
En als je kijkt bij boxje 4 dan zie je precies staan wat ik in mijn quote heb staan, toch?
Ik heb ook al geprobeerd de twee commando's te scheiden. En dan krijg ik de melding
[..]
1 2 | sudo chown -R teamspeak /opt/TS3 |
Het hele installeren van software onder Ubuntu is voor mij nog abacabra. Alles wat ik tot nu toe geprobeerd heb is mislukt.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:21 schreef mvdlubbe het volgende:
Waarbij ik nog wil opmerken dat het installeren van software via een tar.gz niet standaard is. Net als het installeren van een TS server op een desktop trouwens.
VNC, teamspeak en Conky zijn allemaal gewoon via het softwarecentrum te installerenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:34 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Het hele installeren van software onder Ubuntu is voor mij nog abacabra. Alles wat ik tot nu toe geprobeerd heb is mislukt.
Ik ben gister aan het klooien geweest met VNC, maar ik kreeg de GUI niet zichtbaar op de andere, windows, computer. Dus heb ik dat maar gelaten voor wat het was en ben maar gaan werken via extern bureaublad.
Toen wilde ik gaan prutsen met TeamSpeak omdat een oude clan waar ik ooit in zat een reunie wil houden en TS dan wel handig kan zijn. Maar ik krijg helemaal niks aan de praat.
Vervolgens kwam ik Conky tegen, wat mij wel handig leek aangezien ik wel wilde weten hoe zwaar mijn linux computer wordt belast.
Maar daar krijg ik de config file niet aangepast. Het kan zijn dat je niet kan knippen en plakken in de editor, maar ik kan de config file ook nergens anders terug vinden de enige plek waar ik Conky nog terug kan vinden is in de lijst met geinstalleerde programma's.
Ik dacht nog wel dat het makkelijk zou zijn omdat ubuntu een GUI heeft. Maar niets is minder waar voor deze Windows gebruiker
Conky kwam ik toevallig tegen. En ik gebruik op dit moment ook xrdp zodat ik niet achter 2 computers tegelijk hoef te zitten.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:41 schreef mvdlubbe het volgende:
"Gewone" software-installatie gaat gewoon via Ubuntu Software Center. Zoek de software, klik Install en klaar.
Met VNC + Linux heb ik geen ervaring (en misschien is xrdp makkelijker als je toch al met Windows gaat collaboreren).
En Conky ziet er best ingewikkeld uit voor een beginner. System Monitor was niet genoeg voor je?
Maar alle software die ik via softwarecentrum installeer vind ik nergens in de GUI terug. En kan ik ook niet via de CLI vinden. Dus als iemand het mysterie van de verdwenen software weet op te lossen?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:47 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
VNC, teamspeak en Conky zijn allemaal gewoon via het softwarecentrum te installeren
Heb je wel de client geinstalleerd van die pakketten?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 14:18 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Maar alle software die ik via softwarecentrum installeer vind ik nergens in de GUI terug. En kan ik ook niet via de CLI vinden. Dus als iemand het mysterie van de verdwenen software weet op te lossen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |