Alleen bij security issues en bij een distributie-upgrade.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 16:37 schreef Hondenbrokken het volgende:
[..]
Nog een vraagje, worden de packages in het software center weleens geupdate? Want ik zie daar nog veel oude versies staan.
Nee, maar dat hoeft ook niet lijkt me? Want zodra je iets installeert dat een update kent zal je bij de volgende keer dat programma is de updates zien staan lijkt me(?)quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 16:37 schreef Hondenbrokken het volgende:
[..]
Nog een vraagje, worden de packages in het software center weleens geupdate? Want ik zie daar nog veel oude versies staan.
quote:alias au='aptitude update'
alias ai='aptitude install'
alias ar='aptitude remove'
alias ap='aptitude purge'
alias ak='aptitude keep-all'
alias afu='aptitude full-upgrade'
alias asu='aptitude safe-upgrade'
alias ac='aptitude clean'
alias as='aptitude search'
alias ah='aptitude hold'
alias auh='aptitude unhold'
alias ad='aptitude download'
alias mountiso='mount -o loop -t iso9660'
Nog ff een leuke tip: Dat hele aptitude, wat zoveel beter zou zijn dan apt-get, dat is er bij maverick dus gewoon weer uit. Je kan het wel installeren (met apt-get), maar apt-get wordt dus weer de default.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 18:14 schreef PalmRoyale het volgende:
Nog ff een leuke tip. Je kunt in je .bashrc en het .bashrc van root (dit zijn verborgen bestanden) aliassen zetten, dat scheelt met typen. Zo heb ik dit in mijn root .bashrc staan.
[..]
... of moet nog toegevoegd wordenquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:23 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Nog ff een leuke tip: Dat hele aptitude, wat zoveel beter zou zijn dan apt-get, dat is er bij maverick dus gewoon weer uit. Je kan het wel installeren (met apt-get), maar apt-get wordt dus weer de default.
Ik draai Debian en Debian raad al heel lang aptitude als pakket manager aan. Wat Ubuntu doet is niet belangrijkquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:23 schreef KomtTijd... het volgende:
Nog ff een leuke tip: Dat hele aptitude, wat zoveel beter zou zijn dan apt-get, dat is er bij maverick dus gewoon weer uit. Je kan het wel installeren (met apt-get), maar apt-get wordt dus weer de default.
data=writeback is geen tweak maar een risico. Als je er niet achter kunt komen hoe je het moet instellen moet je er vanaf blijven. Waarom denk je dat ik het niet aanraadde?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:28 schreef Loohcs het volgende:
Hoe werkt dat data writeback nou? Of belangrijker: hoe moet je 't goed instellen?
Heb al een beetje gezocht, maar kom niet echt een eenduidige uitleg tegen. Je moest ook iets veranderen in grub.lst of zo, maar die file bestaat niet meer in 10.04 (of staat in ieder geval ergens anders).
Behalve dan dat dit het Ubuntutopic isquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:02 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Wat Ubuntu doet is niet belangrijk
Dan gebruikt de software centrale zeker ook geen aptitude? Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen behalve de iets langere naam. Als ze ruimte willen besparen, kunnen ze beter het oude ding weggooien of het oude ding in een alias voor het nieuwe ding veranderen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:26 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
http://www.webupd8.org/20(...)rom-ubuntu-1010.html
Of juist wel want USC werkt niet bij mij onder maverickquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:21 schreef Hondenbrokken het volgende:
[..]
Dan gebruikt de software centrale zeker ook geen aptitude? Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen behalve de iets langere naam. Als ze ruimte willen besparen, kunnen ze beter het oude ding weggooien of het oude ding in een alias voor het nieuwe ding veranderen.
Ik weet het. Ik weet hetquote:Op maandag 23 augustus 2010 06:57 schreef mvdlubbe het volgende:
10.10 is dan ook nog een alpha release. Over iets meer dan een maand zal het wel stabieler werken.
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:14 schreef mvdlubbe het volgende:
Je zou die programma's eens kunnen starten vanuit de terminal. Dat geeft mogelijk een zinvolle foutmelding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |