http://www.telegraaf.nl/b(...)m_in_te_leven__.htmlquote:Nederland op nummer 8 beste landen
NEW YORK - Nederland staat op de achtste plek van lijst met beste landen ter wereld om te leven. De ranglijst van het Amerikaanse blad Newsweek wordt aangevoerd door Finland.
Voor de samenstelling van de top 100 werd gekeken naar onderwijs, gezondheidszorg, economie en de politieke situatie in het land. Ons land scoort op deze punten gemiddeld hoger dan bijvoorbeeld de Verenigde Staten en Duitsland. Vooral ons liberale scholingssysteem wordt geprezen.
In de toptien staan maar liefst Europese landen.
De top tien bestaat uit:
1. Finland
2. Zwitserland
3. Zweden
4. Australië
5. Luxemburg
6. Noorwegen
7. Canada
8. Nederland
9. Japan
10. Denemarken
quote:In de toptien staan maar liefst zeven Europese landen.
O.quote:Voor de samenstelling van de top 100 werd gekeken naar onderwijs, gezondheidszorg, economie en de politieke situatie in het land.
En klimaat. En joligheid van de bevolking.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 09:38 schreef Arctic_Warrior het volgende:
Voor mij zijn bevolkingsdichtheid, natuur en een goede strafmaat belangrijker dan de nu gebruikte criteria.
Staat in de OP hoor:quote:Op donderdag 19 augustus 2010 09:37 schreef Biancavia het volgende:
Hartstikke veel kouwe landen in de top 10.
Naar welke punten kijken ze dan?
quote:Voor de samenstelling van de top 100 werd gekeken naar onderwijs, gezondheidszorg, economie en de politieke situatie in het land.
En natuurlijk of een land een leuk Forum heeft.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 09:39 schreef Biancavia het volgende:
[..]
En klimaat. En joligheid van de bevolking.
Ja. Goedemorgen.quote:
Ik heb een voorkeur voor een kouder klimaat, dus wat dat betreft kan ik me wel in deze top 10 vinden. Maar Nederland redt mijn persoonlijke top 10 niet door de overbevolking en het gebrek aan echte natuur.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 09:39 schreef Biancavia het volgende:
[..]
En klimaat. En joligheid van de bevolking.
Ja, maar wel in het Nederlands.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 09:41 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
En natuurlijk of een land een leuk Forum heeft.
Dat zal wel meevallen denk ik. En wat heeft de PVV hier nu weer mee te maken?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 09:40 schreef remlof het volgende:
Na een paar jaar een regering met gedoogsteun van de PVV mogen we blij zijn als we nog in de top-25 staan
Zonder de nare linkse politici stonden we 1quote:Op donderdag 19 augustus 2010 09:40 schreef remlof het volgende:
Na een paar jaar een regering met gedoogsteun van de PVV mogen we blij zijn als we nog in de top-25 staan
Denemarken staat na acht jaar met een dergelijk kabinet nog steeds op de 10e plaats.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 09:40 schreef remlof het volgende:
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 09:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
En wat heeft de PVV hier nu weer mee te maken?![]()
quote:Voor de samenstelling van de top 100 werd gekeken naar [...] de politieke situatie in het land.
Natuur is erg belangrijk, maar als het verder een puinzooitje is in een land en mensen er niet eens veilig kunnen leven kunnen ze ook niet van de natuur genieten. Da's toch een luxe.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 09:38 schreef Arctic_Warrior het volgende:
Voor mij zijn bevolkingsdichtheid, natuur en een goede strafmaat belangrijker dan de nu gebruikte criteria.
Beetje jammer als je bedenkt dat onderwijs al zeker 20 jaar wordt kapotbezuinigd...quote:Vooral ons liberale scholingssysteem wordt geprezen.
Ik kijk liever naar de andere kant van de lijst, er zijn genoeg landen waar het aanzienlijk beter is, en waar wij dus heel veel van kunnen leren.quote:We hebben dus niet te klagen in vergelijking met zo'n 186 andere landen
Nee, de PVV is een symptoom van hoe verwend we in Nederland zijn. Alleen zien veel Nederlanders dat niet, ook al wijzen onderzoeken als in de OP al jarenlang uit dat het best goed toeven is in ons kikkerlandje.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 09:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dus? Slaan we elkaar hier de koppen in of is er een wrede dictator aan de macht?
Die Deense volkspartij is lang zo extreem niet als de PVV. Bovendien is Denemarken niet te vergelijken met Nederland op economisch terreinquote:Op donderdag 19 augustus 2010 09:42 schreef Arctic_Warrior het volgende:
[..]
Denemarken staat na acht jaar met een dergelijk kabinet nog steeds op de 10e plaats.
KLB is niet voor niets het grootste forum idd...en dat zijn alleen maar mensen <15 jaarquote:Op donderdag 19 augustus 2010 09:44 schreef Terecht het volgende:
Nederland doet het al jaren goed in dergelijke statistieken, wat nog maar eens mijn stelling bevestigt dat hoe méér de Nederlander klaagt, hoe beter hij het heeft. Als de Nederlander het daadwerkelijk slecht zou hebben zou hij er de tijd en de inspanning niet voor hebben te kankeren!
Volgens mij, maar ik weet het niet zeker, heb ik Denemarken dan ook wel eens hoger in dit soort lijstjes zien staan.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 09:42 schreef Arctic_Warrior het volgende:
[..]
Denemarken staat na acht jaar met een dergelijk kabinet nog steeds op de 10e plaats.
Dus jij denkt dat ze in Finland een Nederlands forum hebben?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 09:41 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ja, maar wel in het Nederlands.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |