abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85457112
Vraag lijkt me duidelijk.

Een v-hals lijkt me? Mijn overhemd schijnt best wel door. Je kunt als je goed kijkt mijn tepels zien en dat lijkt me niet de bedoeling. :D Maar welke kleur draag je? Als ik een wit shirt aan doe zie je precies waar het shirt zit.

Het is de bedoeling dat ik hem gewoon casual ga dragen trouwens dus geen colbert/blazer. Of is dat de enige oplossing? (Ook geen probleem hoor.)

Dus wat draag je onder een wit overhemd?
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_85457461
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 23:59 schreef Nero22 het volgende:

Een v-hals lijkt me? Mijn overhemd schijnt best wel door. Je kunt als je goed kijkt mijn tepels zien en dat lijkt me niet de bedoeling. :D Maar welke kleur draag je? Als ik een wit shirt aan doe zie je precies waar het shirt zit.

Het is de bedoeling dat ik hem gewoon casual ga dragen trouwens dus geen colbert/blazer. Of is dat de enige oplossing? (Ook geen probleem hoor.)

Of een wit t-shirt. Of niets.
pi_85457597
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 00:07 schreef JJH het volgende:

[..]

Of een wit t-shirt. Of niets.
Met een ronde hals bedoel je? Net wat ik zeg: ik was van plan hem ook casual te dragen, dus niet helemaal tot aan de nek dichtgeknoopt. Is dat dan niet "lelijk"/tegen de etiquette (in zoverre die er is ;)) om een ronde hals te hebben?
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_85457738
Neem je er eentje met een (diepe) V-hals. ^O^
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_85457784
Gewoon een wit shirt, en zorg gewoon dat je een overhemd draagt wat niet zo doorzichtig is, dat ziet er sowieso niet uit. :)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 19 augustus 2010 @ 00:17:27 #6
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_85457815
niets of een wit shirt :)
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_85457861
M'n adamspak.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_85457909
Een bh.
pi_85458098
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 00:20 schreef Stali het volgende:
Een bh.
Lijkt mij persoonlijk dan weer helemaal niks. -O-
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_85458116
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 00:16 schreef heiden6 het volgende:
Gewoon een wit shirt, en zorg gewoon dat je een overhemd draagt wat niet zo doorzichtig is, dat ziet er sowieso niet uit. :)
Noem eens een winkel/merk die/dat goede, niet doorzichtige, overhemden verkoopt, maatje 37? Het meeste lijkt wel een beetje doorschijnend te zijn...
It's funny
But not ha-ha funny.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 00:32:01 #11
137556 L.no
Midlife crisis
pi_85458280
quote:
Een bh.
:D
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
pi_85458300
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 00:26 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Lijkt mij persoonlijk dan weer helemaal niks. -O-
Even een vraagje tussendoor:
Jij had het in de OP over zichtbare tepels. Is dat tegenwoordig voor mannen een issue? Voor vrouwen kon het ook ineens niet meer en kwamen er ware schildjes in de vorm van een bh's.
Zolang je geen beignets hebt zitten maar beetje gebruind, wit overhemd en tepels dat is dan toch juist sexy?
  † In Memoriam † donderdag 19 augustus 2010 @ 00:33:09 #13
264940 8108139dpths
pi_85458315
Niets. :N
pi_85458341
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 00:27 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Noem eens een winkel die goede, niet doorzichtige, overhemden verkoopt, maatje 37? Het meeste lijkt wel een beetje doorschijnend te zijn...
Geen idee, voor een standaard wit overhemd zou ik gewoon eens kijken bij warenhuizen zoals de HEMA. Daar kocht ik die dingen in elk geval toen ik nog wel eens voor een horecauitzendbureau werkte vroegah. Kost geen ruk, en dan kun je meteen 2 shirts meenemen voor een tientje, klaar is Nero. :)

Maar ja, dat was gewoon omdat ik het af en toe aan moest tijdens werk. Als het er echt goed uit moet zien enzo zou ik gewoon wat winkels af gaan tot je iets vindt wat je goed staat. Een overhemd van 100% katoen schijnt in elk geval niet zo door als die goedkope nepmeuk en zit lekkerder. Ralph Lauren? (Mode heb ik geen verstand van. ;))
pi_85458527
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 00:32 schreef Stali het volgende:

[..]

Even een vraagje tussendoor:
Jij had het in de OP over zichtbare tepels. Is dat tegenwoordig voor mannen een issue? Voor vrouwen kon het ook ineens niet meer en kwamen er ware schildjes in de vorm van een bh's.
Zolang je geen beignets hebt zitten maar beetje gebruind, wit overhemd en tepels dat is dan toch juist sexy?
Ja, is dat sexy? :9 Net wat ik zeg, ik weet niet wat de "etiquette" is daarbij. Het is geen zgn. beignet, nee. :P
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 00:33 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Geen idee, voor een standaard wit overhemd zou ik gewoon eens kijken bij warenhuizen zoals de HEMA. Daar kocht ik die dingen in elk geval toen ik nog wel eens voor een horecauitzendbureau werkte vroegah. Kost geen ruk, en dan kun je meteen 2 shirts meenemen voor een tientje, klaar is Nero. :)

Maar ja, dat was gewoon omdat ik het af en toe aan moest tijdens werk. Als het er echt goed uit moet zien enzo zou ik gewoon wat winkels af gaan tot je iets vindt wat je goed staat. Een overhemd van 100% katoen schijnt in elk geval niet zo door als die goedkope nepmeuk en zit lekkerder. Ralph Lauren? (Mode heb ik geen verstand van. ;))
Morgen ga ik naar de P.C. Hooft dus dan ga ik meteen even een kijkje nemen. :P Die ik nu heb is van Esprit Collection en gemaakt van katoen/poplin, dus ook niet niks geloof ik.

Thanks voor de info allen. Ik denk dat ik dan toch maar "met zonder" ga. ;)
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_85458661
Je draagt het casual en ik vind het in ieder geval sexy.

De mode is niet oversized en een t-shirt eronder is praktisch maar het komt vaak zo rolladeachtig over, vind ik.
pi_85458716
Het kan best "casual" zijn als je er een gewone strakke witte V t-shirt onder hebt hoor.
(mits je het overhemd inderdaad een stukje open laat)
pi_85458724
Oeh sexy *O*

Zo een bloesje of polo dat je nog een beetje borst ziet....hmmmm *;

Maar iets eronder is wel netter.
pi_85458728
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 00:44 schreef Stali het volgende:
Je draagt het casual en ik vind het in ieder geval sexy.

De mode is niet oversized en een t-shirt eronder is praktisch maar het komt vaak zo rolladeachtig over, vind ik.
Hoe bedoel je rolladeachtig? Ik heb dus even gekeken hoe een wit shirt eronder eruit ziet, maar dan zie je dus echt waar de mouw ophoud... Bedoel je dat? Dat was namelijk mijn grootste heikelpunt.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_85458755
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 00:46 schreef joeyettt het volgende:

[..]

(mits je het overhemd inderdaad een stukje open laat)
Maar natuurlijk. :)
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_85458806
-edit: doe normaal

[ Bericht 94% gewijzigd door Mylene op 19-08-2010 06:44:45 ]
pi_85458839
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 00:47 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je rolladeachtig? Ik heb dus even gekeken hoe een wit shirt eronder eruit ziet, maar dan zie je dus echt waar de mouw ophoud... Bedoel je dat? Dat was namelijk mijn grootste heikelpunt.
Ja en dat het dan te krap oogt. Hoe slank je ook bent. Vrouwenmode is ook zo erg trouwens.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 00:59:28 #23
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_85459086
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_85459105
-edit: doe normaal

[ Bericht 95% gewijzigd door Mylene op 19-08-2010 06:46:10 ]
pi_85459151
Bh of hemd
Snollebolt
pi_85459161
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 00:59 schreef PIETR het volgende:
[ afbeelding ]
Thanks, but no thanks. :@

[ Bericht 17% gewijzigd door Mylene op 19-08-2010 06:46:43 ]
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_85459192
quote:
[ afbeelding ]
  donderdag 19 augustus 2010 @ 01:06:22 #28
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_85459249
Een ronde hals is niet tegen de etiquette ofzo, ik vind het er persoonlijk wat raar uitzien. Ik draag zelf altijd witte overhemden van het merk "Olymp". Zeer goede kwaliteit en haast niet tot helemaal niet doorschijnend. Ik draag er dan ook geen shirt onder.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_85459350
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 01:06 schreef Barcaconia het volgende:
Een ronde hals is niet tegen de etiquette ofzo, ik vind het er persoonlijk wat raar uitzien. Ik draag zelf altijd witte overhemden van het merk "Olymp". Zeer goede kwaliteit en haast niet tot helemaal niet doorschijnend. Ik draag er dan ook geen shirt onder.
Thanks!
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_85461645
Niks natuurlijk. Een shirt onder een overhemd is buitengewoon pauperig.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_85472147
Bij de Hema verkopen ze mouwloze t-shirts waar de mouw dan gelijk loopt met de stiknaad van je overhemd. Voor in de winter.

Zomer's draag ik er niets onder, of ik pas m'n shirt aan aan de gelegenheid
pi_85472723
Gewoon wifebeater eronder idd.
pi_85472776
Een wit t-shirt.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 15:06:20 #34
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_85474782
quote:
Een bh.
Zie net je fotoboek en jij mag hem ook zonder bh dragen :+
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_85478337
Een nauwsluitend mouwloos hemd.. En dat is niet lelijk zo als op dat plaatje, dat zijn gewoon lelijke hemden..
Der zijn echt wel mooi.. (en mijn vriendje is behoorlijk sexy erin!)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_85478375
gewoon een rood shirt.
rood zie je niet onder wit.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  donderdag 19 augustus 2010 @ 17:06:21 #37
314081 Latu
No Subtitles
pi_85480342
is dit een serieuze vraag?
dan zou ik me abboneren op een vrouwenblad daar staan genoeg mode tips in.

draag wat jij lekker vind als mensen kritiek hebbe dan heb je 2 mooie middelvingers voor ze, nie zo moeilijk doen.
als het gaat om professionele werksfeer e.d. vraag het aan je leidinggevende :)
ga maar naar de H&M daar heb je genoeg van die hemdjes en Vhalsjes zooi. |:(

One;
La2
"It is not titles that honor men, but men that honor titles."
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 08:53:42 #38
160953 Ezechielk
Ezechiel 25:17
pi_85502020
Niets. En anders iets wits. Sowieso zou ik geen overhemden nemen die doorschijnen, maar dat terzijde.
There is no better way of exercising the imagination than the study of law.
No poet ever interpreted nature as freely as a lawyer interprets truth.
Jean Giraudoux, "Tiger at the Gates"
pi_85506173
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 01:02 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Thanks, but no thanks. :@

onder een overhemd 'hoort' echt een hemd anders
Jusqu'ici tout va bien...
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:48:11 #40
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_85506329
een paarse sweater met groene stippen
Intelligent, but fucked up.
pi_85511532
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 11:43 schreef Manono het volgende:

[..]

onder een overhemd 'hoort' echt een hemd anders
Dat zie je eigenlijk alleen in Nederland, het 'hoort' verder zeer zeker niet. In het buitenland wordt daarom ook alitjd lacherig gedaan over Nederlandse "zakenmannetjes" met een shirt onder het overhemd.
pi_85512231
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 14:11 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat zie je eigenlijk alleen in Nederland, het 'hoort' verder zeer zeker niet. In het buitenland wordt daarom ook alitjd lacherig gedaan over Nederlandse "zakenmannetjes" met een shirt onder het overhemd.
In Amerika zie je het anders vaak genoeg. Om nog maar te zwijgen over borstzakjes icm french cuffs
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_85512307
quote:

[..]

Waarom heet het dan een overhemd?
  † In Memoriam † vrijdag 20 augustus 2010 @ 14:33:01 #44
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85512397
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 14:30 schreef RQPS het volgende:

[..]

Waarom heet het dan een overhemd?
Omdat je hem draagt over een
http://nl.wikipedia.org/wiki/Onderhemd

En daarmee einde discussie!
pi_85513239
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 14:27 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

In Amerika zie je het anders vaak genoeg. Om nog maar te zwijgen over borstzakjes icm french cuffs
Je ziet het inderdaad bij Amerikanen, Duitsers en Nederlanders. Maar goed, je kunt moeilijk stijl advies van een Amerikaan nemen... Hoe dan ook, in het zakenlijk milieu in de rest van Europa wordt het gezien als not done. In Engeland werd ik er in het begin echt door iedereen op gewezen, men vind het enkel iets voor bouwvakkers. Oh, en het doet het erg slecht bij de dames.
pi_85513317
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 14:33 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Omdat je hem draagt over een
http://nl.wikipedia.org/wiki/Onderhemd

En daarmee einde discussie!
Lekker relevant, de naam komt uit een compleet ander tijdperk, wil je jezelf verder ook volgens de toen geldende normen kleden? Lijkt me geweldig.
pi_85513843
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 14:55 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Je ziet het inderdaad bij Amerikanen, Duitsers en Nederlanders. Maar goed, je kunt moeilijk stijl advies van een Amerikaan nemen... Hoe dan ook, in het zakenlijk milieu in de rest van Europa wordt het gezien als not done. In Engeland werd ik er in het begin echt door iedereen op gewezen, men vind het enkel iets voor bouwvakkers. Oh, en het doet het erg slecht bij de dames.
Toch grappig dat ze over zo'n relatief klein detail kunnen struikelen. Ik zou me dan toch meer focussen op de basis(lees: bruin/cognac gladlederen schoenen onder een pak, lage sokken, te korte jas, te lange mouwen etc.), want daar gaan ook genoeg Engelsen de fout in.
pi_85514762
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 15:10 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Toch grappig dat ze over zo'n relatief klein detail kunnen struikelen. Ik zou me dan toch meer focussen op de basis(lees: bruin/cognac gladlederen schoenen onder een pak, lage sokken, te korte jas, te lange mouwen etc.), want daar gaan ook genoeg Engelsen de fout in.
Ik vind het geen detail, ik vind het echt foeilelijk. Maar goed, ik was ook opgegroeid met het idee dat het "netjes" was...
pi_85515992
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 15:38 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik vind het geen detail, ik vind het echt foeilelijk. Maar goed, ik was ook opgegroeid met het idee dat het "netjes" was...
Ik noem het een detail omdat degenen die daar op hameren vaak zelf veel grotere sartoriale flaters(zoals ik die eerder benoemde) slaan, die zij, vanwege hun beperkte kennis wat betreft klassieke herenkleding, niet als zodanig herkennen. Waardoor hun oordeel, dat dus vaak beperkt blijft tot het opmerken van een t-shirt, van eenanders vertoning naar m.i. compleet waardeloos is.
pi_85516241
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 15:10 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Wat is er mis met cognackleurige schoenen onder een pak? Je ziet niets anders meer tegenwoordig? De rest kan ik me in vinden maar dit vind ik echt complete onzin.
pi_85516545
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 16:16 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Wat is er mis met cognackleurige schoenen onder een pak? Je ziet niets anders meer tegenwoordig? De rest kan ik me in vinden maar dit vind ik echt complete onzin.
Dan zou ik me toch echt meer verdiepen in klassieke herenkleding voordat je zo'n oordeel velt. Van oudsher draagt men onder een 'business suit', dat je dus in de stad draagt, enkel zwarte schoenen (later is bruin suède ook steeds vaker geaccepteerd).
pi_85516717
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 16:23 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Dan zou ik me toch echt meer verdiepen in klassieke herenkleding voordat je zo'n oordeel velt. Van oudsher draagt men onder een 'business suit', dat je dus in de stad draagt, enkel zwarte schoenen (later is bruin suède ook steeds vaker geaccepteerd).
Ik wil niet lullig doen hoor maar dat geld op dit moment alleen nog maar voor ambtenaren omdat die dit eigenlijk verplicht zijn. Misschien dat dit vroeger zo was, en dat weet ik eigenlijk zelf ook wel dat dat zo was (de goede oude broques), maar nu.. Kom laten we een paar zakenmannen met een hoge functie binnen een bedrijf eens naast elkaar zetten en kijken wat voor kleur de schoenen hebben. Ik denk dat je heel weinig zwart zult tegen komen.
pi_85516801
En dit baseer ik op eigen ervaringen hoor, aangezien ik zelf schoenen heb verkocht..
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:36:17 #54
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_85517119
Als je dan toch een shirt onder je overhemd moet dragen zou ik voor ondergaand gaan.

quote:
[ afbeelding ]
Maar liever helemaal niet, dus koop een betere kwaliteit wit overhemd :9
Rayen 2½ jaar!
pi_85517491
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 16:27 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik wil niet lullig doen hoor maar dat geld op dit moment alleen nog maar voor ambtenaren omdat die dit eigenlijk verplicht zijn. Misschien dat dit vroeger zo was, en dat weet ik eigenlijk zelf ook wel dat dat zo was (de goede oude broques), maar nu.. Kom laten we een paar zakenmannen met een hoge functie binnen een bedrijf eens naast elkaar zetten en kijken wat voor kleur de schoenen hebben. Ik denk dat je heel weinig zwart zult tegen komen.
Wat de gemiddelde Nederlandse 'zakenman' dan wel ambtenaar draagt zal mij echt een worst wezen. De stijlbewuste man is sowieso een zeldzame soort in Nederland.

Degenen die weten hoe het hoort, weten wel beter.
pi_85518286
Probeer eens een grijs onderhemd van H&M, die zie je ook bijna niet mits een beetje bruin lichaam
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_85520730
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 16:44 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Wat de gemiddelde Nederlandse 'zakenman' dan wel ambtenaar draagt zal mij echt een worst wezen. De stijlbewuste man is sowieso een zeldzame soort in Nederland.

Degenen die weten hoe het hoort, weten wel beter.
Blauw met zwart is sowieso al een no go! Dus als jij dat onder een stijlbewuste man verstaat ;)
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:47:47 #58
202014 JJH
Knetter. O+
pi_85521019
Vandaag helemaal niets! Te warm. Verder zwarte pantalon, zwarte riem en versgepoetste zwarte schoenen. :)
pi_85521297
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 18:35 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Blauw met zwart is sowieso al een no go! Dus als jij dat onder een stijlbewuste man verstaat ;)
Nu ben je gewoon aan het trollen; een navy pak met gepoetste zwarte oxford is echt als klassiek en tijdloos als het maar kan zijn. Dat het misschien niet in jouw huidige modebeeld past.. soit.. dan hoeft een discussie met jou over 'stijl' niet langer worden voortgezet.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:35:31 #60
202014 JJH
Knetter. O+
pi_85522274
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 18:59 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Nu ben je gewoon aan het trollen; een navy pak met gepoetste zwarte oxford is echt als klassiek en tijdloos als het maar kan zijn. Dat het misschien niet in jouw huidige modebeeld past.. soit.. dan hoeft een discussie met jou over 'stijl' niet langer worden voortgezet.
Ik weet ook niet beter dan dat zwart en blauw/navy een no go is. :@ Mij zul je het dan ook niet zien dragen.
pi_85522411
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:35 schreef JJH het volgende:

[..]

Ik weet ook niet beter dan dat zwart en blauw/navy een no go is. :@ Mij zul je het dan ook niet zien dragen.
Vergeet dat. Het is echt de grootste onzin.
pi_85522429
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 16:23 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Definieer het pak dan ook even. Anders is het net zoveel gelul als dat blauwe crocs wel onder een blauw cocktail jurkje kunnen.

Denk dat Joyce iets anders bedoeld. Onder een zwart pak draag je geen bruine schoenen of riem.
pi_85522488
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 16:29 schreef J0ycie88 het volgende:
En dit baseer ik op eigen ervaringen hoor, aangezien ik zelf schoenen heb verkocht..
Bij de Schoenenreus? Niet dat daar iets mis mee is, maar ik heb zo mijn bedenkingen bij je posts.
pi_85522722
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:40 schreef Stali het volgende:

[..]

Definieer het pak dan ook even. Anders is het net zoveel gelul als dat blauwe crocs wel onder een blauw cocktail jurkje kunnen.

Denk dat Joyce iets anders bedoeld. Onder een zwart pak draag je geen bruine schoenen of riem.
Volgens mij kan ik met business suit niet veel duidelijker zijn hoor.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:50:22 #65
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_85522770
quote:

[..]

Lekker zweetplekken, hmmmmmmm :')

En "zakenmannetjes" zijn sowieso voor te lachen.
pi_85522935
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:48 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Volgens mij kan ik met business suit niet veel duidelijker zijn hoor.
Jawel, grijs, zwart, blauw bijv. Ik zou als ik jou was niet bij elk maatpak je bruine muiltjes uit de kast trekken.
pi_85523124
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:50 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Oja, gefeliciteerd met je nieuwe baan.
pi_85523234
Zo, gister met mijn vriendin lekker wezen winkelen in Amsterdam dus. Was gezellig. Thanks voor de antwoorden. :D

Enne... volgens mij zijn bruine schoenen onder een grijs pak een no-go.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_85523998
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:55 schreef Stali het volgende:

[..]

Jawel, grijs, zwart, blauw bijv. Ik zou als ik jou was niet bij elk maatpak je bruine muiltjes uit de kast trekken.
Zwart? U bent ober?

Business: blauw en grijs
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:29:37 #70
165633 eriksd
The grand facade...
pi_85524020
Een minder goedkoop shirt kopen?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:32:19 #71
165633 eriksd
The grand facade...
pi_85524102
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 18:35 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Uhm, zwarte schoenen zijn nog altijd de meest ingetogen en standaardschoenen hoor. Gecombineerd met het feit dat een donkerblauw pak zo'n beetje de standaard is, doet mij toch vrezen dat jij er weinig van weet.

Los daarvan: geen zwarte pakken.

En als je op wil vallen, doe dat dan niet met krijtstrepen, of lichtbruine schoenen, maar met kleine details, zoals een dubbele manchet.

quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:35 schreef JJH het volgende:

[..]

Het is de standaard :')
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:36:25 #72
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_85524265
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:00 schreef Stali het volgende:

[..]

Oja, gefeliciteerd met je nieuwe baan.
:')

Ter verduidelijking: met "zakenmannetjes" bedoel ik mensen die hun zakelijkheid cultiveren tot in het extreme. Ik vind dat om te lachen.

Met mij komt het wel goed hoor, maar mijn ambities liggen nu eenmaal op een iets hoger vlak dan zelfverheerlijking :)
pi_85525382
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:28 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Zwart? U bent ober?

Business: blauw en grijs
Misschien heb jij maar 1 pakje in je kast hangen maar het komt in zwart, grijs en navy en al dan niet met werkje. Draag jij misschien ook nog witte sportsokken in die bruine aftrappers van je?
pi_85525456
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:36 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

:')

Ter verduidelijking: met "zakenmannetjes" bedoel ik mensen die hun zakelijkheid cultiveren tot in het extreme. Ik vind dat om te lachen.

Met mij komt het wel goed hoor, maar mijn ambities liggen nu eenmaal op een iets hoger vlak dan zelfverheerlijking :)
Gelukkig. Zo vind ik je weer lief. Al dat geneuzel inderdaad.
pi_85525733
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:11 schreef Stali het volgende:

[..]

Misschien heb jij maar 1 pakje in je kast hangen maar het komt in zwart, grijs en navy en al dan niet met werkje.
Zwart behoor je te beperken tot een morning coat en avondkleding... en de bediening.

En ga het nou niet persoonlijk maken. Als je je er iets meer verdiept zou je weten waar het vandaan komt. Je zet jezelf een beetje voor lul.
pi_85525881
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:20 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Zwart behoor je te beperken tot een morning coat en avondkleding... en de bediening.

En ga het nou niet persoonlijk maken. Als je je er iets meer verdiept zou je weten waar het vandaan komt. Je zet jezelf een beetje voor lul.
Nee hoor. Jij bent wrs. zo salesnekje die bang is voor ober te worden aangezien en daarom zwart schuwt.

Zwart hoort erbij. Jammer voor je.
pi_85525927
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:24 schreef Stali het volgende:

[..]

Nee hoor. Jij bent wrs. zo salesnekje die bang is voor ober te worden aangezien en daarom zwart schuwt.

Geef me één goed voorbeeld of hou op met trollen
pi_85526239
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:25 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Geef me één goed voorbeeld of hou op met trollen
Hoezo moet ik jou nu weer een voorbeeld geven? Moet ik een mannetje in maatpak pasten of ben zelf slim genoeg om de etiquette er eens op na te slaan?
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:35:32 #79
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_85526323
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 23:59 schreef Nero22 het volgende:

Casual ? v-hals onderhemd mits je geen overbehaard oerwoud hebt op je borstkas of een kinderborstje zonder haar...dan kan je beter o-hals dragen.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_85526542
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:33 schreef Stali het volgende:

[..]

Hoezo moet ik jou nu weer een voorbeeld geven? Moet ik een mannetje in maatpak pasten of ben zelf slim genoeg om de etiquette er eens op na te slaan?
Alsof er zoiets bestaat als het wetboek van business etiquette..

En ik vraag jou inderdaad een geslaagd voorbeeld van een zwart zakelijk pak te plaatsen. Ik heb het namelijk nog nooit gezien (begrafenissen daargelaten).
pi_85526642
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:40 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

En ik vraag jou inderdaad een geslaagd voorbeeld van een zwart zakelijk pak te plaatsen. Ik heb het namelijk nog nooit gezien (begrafenissen daargelaten).
Als jij de etiquette niet kent dan zijn we gewoon uitgeluld.
  † In Memoriam † vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:44:27 #82
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85526751
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 14:57 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Lekker relevant, de naam komt uit een compleet ander tijdperk, wil je jezelf verder ook volgens de toen geldende normen kleden? Lijkt me geweldig.
Prima! Toen hadden mensen zoals jij niet zo'n brutale mond tegen geestelijken! Derde stand = derde klasse! :{w
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:48:52 #83
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_85526929
Teteteterek, heb jij eigenlijk wel een idee waar je over praat? Je lult nogal slap vind ik :')
pi_85527038
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:48 schreef Barcaconia het volgende:
Teteteterek, heb jij eigenlijk wel een idee waar je over praat? Je lult nogal slap vind ik :')
Kan je dat ook onderbouwen?
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:22:59 #85
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_85528177
Dat je zegt dat alleen blauw, grijs en zwarte schoenen geaccepteerd zijn. Kom op, tijden veranderen, de halve zakenwereld loopt op bruine schoenen matchend met riem en eventueel das tegenwoordig. Het is geaccepteerd en ziet er ook nog eens ontzettend stijlvol uit vind ik.
Alles gaat over combinatie. Je kunt zwart of bruin dragen als de rest er op matcht, zo ook een zwart pak, grijs pak of blauw pak. Persoonlijk vind ik een grijs pak zelfs zeer oubollig. Dat zou ik zelf ook nooit dragen omdat het mijn persoonlijkheid en voorkomen niet past, daarom draag ik blauw en zwart.

Je kunt niet zulke eenzijdige meningen over stijl hebben want iedereen is verschillend.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:03:59 #86
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_85529703
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:13 schreef Stali het volgende:

[..]

Gelukkig. Zo vind ik je weer lief. Al dat geneuzel inderdaad.
Ah, dus je vond me al lief? O-)
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:09:09 #87
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_85529894
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:22 schreef Barcaconia het volgende:
Dat je zegt dat alleen blauw, grijs en zwarte schoenen geaccepteerd zijn. Kom op, tijden veranderen, de halve zakenwereld loopt op bruine schoenen matchend met riem en eventueel das tegenwoordig. Het is geaccepteerd en ziet er ook nog eens ontzettend stijlvol uit vind ik.
Alles gaat over combinatie. Je kunt zwart of bruin dragen als de rest er op matcht, zo ook een zwart pak, grijs pak of blauw pak. Persoonlijk vind ik een grijs pak zelfs zeer oubollig. Dat zou ik zelf ook nooit dragen omdat het mijn persoonlijkheid en voorkomen niet past, daarom draag ik blauw en zwart.

Je kunt niet zulke eenzijdige meningen over stijl hebben want iedereen is verschillend.
ja in NL, kom maar eens in Azië of elders, dan denken ze dat je de zaak niet serieus neemt omdat je je vrijetijdspak aan hebt :') dan kan je het wel shaken met je business.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
pi_85530019
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:42 schreef Stali het volgende:

[..]

Bij de Schoenenreus? Niet dat daar iets mis mee is, maar ik heb zo mijn bedenkingen bij je posts.
Als je het echt wilt weten, ik heb Magnanni's, Santoni's, van Bommels en meerder italiaanse mannen schoen verkocht dus heb maar geen bedenkingen bij mijn posts.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:13:38 #89
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_85530045
Fok dat Aziaatje met zn 1 meter 65... Natuurlijk overwicht moet je durven hebben.

Mjah, ik lul ook maar wat hoor, daar niet van O-)

Maar mijn instincten stellen me zelden teleur.
pi_85530261
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 23:09 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

ja in NL, kom maar eens in Azië of elders, dan denken ze dat je de zaak niet serieus neemt omdat je je vrijetijdspak aan hebt :') dan kan je het wel shaken met je business.
We zitten toch niet in Azie jongens! We zitten in NL..
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:26:35 #91
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_85530566
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 23:18 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

We zitten toch niet in Azie jongens! We zitten in NL..
tja je bent wereldwijs of je bent het niet :')
pi_85530757
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 23:26 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

tja je bent wereldwijs of je bent het niet :')
Ja kijk ik weet ook wel dat je daar niet aan moet komen met je bruine schoenen onder je pak.. Maar hier in Nederland is het gewoon heel normaal geworden.

En wie weet bezwijkt Azie je ook nog eens een keer voor de bruine schoenen.. In Nederland is dat ook gelukt (en je ziet maar weer hoe bekrompen we kunnen zijn in dit topic)
pi_85531252
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:22 schreef Barcaconia het volgende:
Dat je zegt dat alleen blauw, grijs en zwarte schoenen geaccepteerd zijn. Kom op, tijden veranderen, de halve zakenwereld loopt op bruine schoenen matchend met riem en eventueel das tegenwoordig.
Ik weet dat dat, vooral in Nederland, de norm is tegenwoordig. Dat betekent nog niet dat ik me daar aan hoef te conformeren. Ik geef me rekenschap van oude tradities en de geschiedenis van herenkleding omdat ik vind dat hoe dichter je bij de basis blijft, hoe tijdlozer en naar m.i. stijlvoller het is. Dat betekent heus niet dat een ander kleur pak meteen afschuwelijk is, integendeel, indien men bekend is met de oorsprong en gebruiken/functionaliteit van het kledingstuk, en daar een eigen draai aan weet te geven, kan je er best mee weg komen.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 09:35:07 #94
165633 eriksd
The grand facade...
pi_85537450
Dat hier nog mensen een zwart pak recht gaan praten _O-
Bis bis bis
pi_85539635
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:24 schreef Stali het volgende:

[..]

Zwart :')

User Stali werkt bij een uitvaartondernemer.
5 Ferrari's op videoband!
pi_85543471
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 16:27 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

De Nederlandse zakenwereld draagt echt nog gewoon zwarte schoenen, ik kom weinig managers tegen op iets anders. Lager personeel wel inderdaad, maar dat zal ook met leeftijd te maken hebben. Maar goed, hier in Engeland geldt nog steeds dat je enkel zwart onder een pak draagt, persoonlijk vind ik het ook veel mooier.
pi_85543536
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:50 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Lekker zweetplekken, hmmmmmmm :')

Zweetplekken heb ik nooit last van, ik sport niet in pak.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:03:13 #98
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_85543594
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 15:01 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Zweetplekken heb ik nooit last van, ik sport niet in pak.
En het is nooit enorm warm?

Ik zie namelijk geregeld mensen met zweetplekken. Mogelijk houden zij er dezelfde ideeen op na als jij :P
pi_85543693
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 15:03 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

En het is nooit enorm warm?

Ik zie namelijk geregeld mensen met zweetplekken. Mogelijk houden zij er dezelfde ideeen op na als jij :P
Ik zweet heus wel eens, maar het is nooit echt een probleem. Bij witte overhemden heb je genoeg stoffen die dat verhullen en dus hoeft niemand je zweetplekken te zien. Maar goed, mijn leven bestaat uit kantoren, vergaderzalen en auto's met airco... Met een shirt onder je overhemd zweet je juist meer, het schijnt alleen minder snel door.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:09:55 #100
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_85543755
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 15:07 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik zweet heus wel eens, maar het is nooit echt een probleem. Bij witte overhemden heb je genoeg stoffen die dat verhullen en dus hoeft niemand je zweetplekken te zien. Maar goed, mijn leven bestaat uit kantoren, vergaderzalen en auto's met airco... Met een shirt onder je overhemd zweet je juist meer, het schijnt alleen minder snel door.
Ik ben zelf ook geen zweter gelukkig :P

En met een goed overhemd moet het ook wel kunnen. Maarja, niet iedereen draagt alleen maar goede overhemden.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:46:28 #101
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_85544662
zo'n superman T-shirt
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
pi_85546009
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 14:59 schreef Drive-r het volgende:

[..]

De Nederlandse zakenwereld draagt echt nog gewoon zwarte schoenen, ik kom weinig managers tegen op iets anders. Lager personeel wel inderdaad, maar dat zal ook met leeftijd te maken hebben. Maar goed, hier in Engeland geldt nog steeds dat je enkel zwart onder een pak draagt, persoonlijk vind ik het ook veel mooier.
No brown in town :+

Inderdaad, niets onder een overhemd :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_85546068
Een overhemd heet niet voor niks een overhemd, je draagd het namelijk over een gewoon hemd.

Zo een bijvoorbeeld:
pi_85546877
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:40 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Vraag me af of mensen hier echt (donker)zwart niet door elkaar halen met antraciet of donker-grijs tinten?

Kleur zoals op onderstaande afbeelding is toch vrij gangbaar?

pi_85547437
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 17:17 schreef hatsjoe het volgende:

[..]

Vraag me af of mensen hier echt (donker)zwart niet door elkaar halen met antraciet of donker-grijs tinten?

Kleur zoals op onderstaande afbeelding is toch vrij gangbaar?

[ afbeelding ]
Natuurlijk
  woensdag 25 augustus 2010 @ 23:22:58 #106
315763 Rabbitproof
Do more f what makes you happy
pi_85711247
onder een overhemd draag je niets, tenzij het een hemd of t-shirt is dat je niet kan zien. Niets zo lelijk als een vent met een grijsgewassen zeeman shirt onder z'n overhemd uit
Mist is niet veel meer dan motregen met grootheidswaan
pi_85711326
Ik vind een crewneck altijd zo fout staan onder een polo of overhemd, of niets of een v neck
pi_85711596
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:25 schreef Chapelle het volgende:
Ik vind een crewneck altijd zo fout staan onder een polo of overhemd, of niets of een v neck
Crewneck? Wtf is dat?

Voor wat betreft netjes gekleed gaan: een overhemd zonder shirt eronder is not done.
pi_85712995
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:31 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Crewneck? Wtf is dat?

Voor wat betreft netjes gekleed gaan: een overhemd zonder shirt eronder is not done.
shirt met ronde hals.
pi_85713223
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 00:08 schreef Chapelle het volgende:

[..]

shirt met ronde hals.
Oftewel, gewoon een t-shirt. Zeg dat dan, niet iedereen hier is een ontzettende fasionfag.
pi_85713452
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 00:13 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Oftewel, gewoon een t-shirt. Zeg dat dan, niet iedereen hier is een ontzettende fasionfag.
Je kan toch ook gewoon het woord googlen, of is dat teveel moeite?
pi_85713524
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 00:13 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ja, dat kan.

Of je gebruikt gewoon normaal Nederlands in plaats van vakterminologie.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 16:11:02 #113
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_85734637
mr kurkdroog meldt zich :')
Heb wel medelijden met zweetplekken om me heen.
pi_85734848
Wit T-shirt met vhals ufkeurs.
pi_85735721
Draag ook cognac kleurige schoenen onder mn blauwe en grijze pakken, maar ja dat zou wel met leeftijd te maken hebben :P Daarnaast ben ik natuurlijk ook pas een zielige stageloper :{ Trouwens ik ben nog niet zover gezakt om nog eens een shirt onder mn overhemd te dragen, hoe fucking warm wil je het hebben?
  donderdag 26 augustus 2010 @ 16:57:03 #116
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_85736227
Niks, duh :')
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 00:31:55 #117
307299 ms90isr
Real Madrid CF
pi_85755728
Toch niet zo'n overhemd met van die elleboog vakkies mag ik hopen voor je?
Draag er maar niets onder, dat is lelijk. ;)
pi_86179177
Jongens, jongens, waar hebben we het over? Ik bepaal nog altijd zelf wat ik me vind staan of niet. Als je een beetje omgevingssensitiviteit hebt, dan pas je je aan aan je omgeving zonder je eigen identiteit te verliezen. Sommige mannen in pak zullen er altijd een beetje 'raar' uitzien, alsof gewoon de combinatie pak-persoon nooit klopt. Hoe mooi/goed/duur het pak ook is, het staat gewoon niet.

Het zelfde met hemden/V-shirts?T-shirts. Bij sommige mannen staat een hemd lullig, andere komen er gewoon mee weg. Kleren maken de man, alleen is (gelukkig) iedere man anders. En voor wie het nog steeds niet doorheeft: de mensen die het minst om je geven hebben altijd wel een mening over je. Voor de mensen die jou het meeste na staan maakt het niet uit wat je draagt. Het is net met auto's. De meesten sluiten een dure lening af voor status. Voor je echte vrienden maakt het toch niet uit of je een koekblik rijdt of een BMW?

Oja, ik draag zelf meestal onderhemden. Goede kwaliteit van Ralph Lauren en die koop ik in de USA. Geen wit, want die schijnen te veel door, maar grijs (heather grey) in dubbele rib.
  dinsdag 7 september 2010 @ 20:58:13 #119
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_86179896
quote:
[ afbeelding ]
idem
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_118381421
Oud topic, maar toch

Onder een wit overhemd kun je ook een zwarte longsleeve dragen. Geen tshirts want het schijnt er licht doorheen dus dat ziet er beetje raar uit.

Ik heb dit Dennis Storm ooit zien dragen, en vond het er wel stoer uit zien eigenlijk, wat vinden jullie?

[ Bericht 2% gewijzigd door Krimpie op 24-10-2012 18:49:56 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')