Of een wit t-shirt. Of niets.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:59 schreef Nero22 het volgende:
Vraag lijkt me duidelijk.
Een v-hals lijkt me? Mijn overhemd schijnt best wel door. Je kunt als je goed kijkt mijn tepels zien en dat lijkt me niet de bedoeling.Maar welke kleur draag je? Als ik een wit shirt aan doe zie je precies waar het shirt zit.
Het is de bedoeling dat ik hem gewoon casual ga dragen trouwens dus geen colbert/blazer. Of is dat de enige oplossing? (Ook geen probleem hoor.)
Dus wat draag je onder een wit overhemd?
Met een ronde hals bedoel je? Net wat ik zeg: ik was van plan hem ook casual te dragen, dus niet helemaal tot aan de nek dichtgeknoopt. Is dat dan niet "lelijk"/tegen de etiquette (in zoverre die er isquote:
Noem eens een winkel/merk die/dat goede, niet doorzichtige, overhemden verkoopt, maatje 37? Het meeste lijkt wel een beetje doorschijnend te zijn...quote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:16 schreef heiden6 het volgende:
Gewoon een wit shirt, en zorg gewoon dat je een overhemd draagt wat niet zo doorzichtig is, dat ziet er sowieso niet uit.
Even een vraagje tussendoor:quote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:26 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Lijkt mij persoonlijk dan weer helemaal niks.
Geen idee, voor een standaard wit overhemd zou ik gewoon eens kijken bij warenhuizen zoals de HEMA. Daar kocht ik die dingen in elk geval toen ik nog wel eens voor een horecauitzendbureau werkte vroegah. Kost geen ruk, en dan kun je meteen 2 shirts meenemen voor een tientje, klaar is Nero.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:27 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Noem eens een winkel die goede, niet doorzichtige, overhemden verkoopt, maatje 37? Het meeste lijkt wel een beetje doorschijnend te zijn...
Ja, is dat sexy?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:32 schreef Stali het volgende:
[..]
Even een vraagje tussendoor:
Jij had het in de OP over zichtbare tepels. Is dat tegenwoordig voor mannen een issue? Voor vrouwen kon het ook ineens niet meer en kwamen er ware schildjes in de vorm van een bh's.
Zolang je geen beignets hebt zitten maar beetje gebruind, wit overhemd en tepels dat is dan toch juist sexy?
Morgen ga ik naar de P.C. Hooft dus dan ga ik meteen even een kijkje nemen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:33 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Geen idee, voor een standaard wit overhemd zou ik gewoon eens kijken bij warenhuizen zoals de HEMA. Daar kocht ik die dingen in elk geval toen ik nog wel eens voor een horecauitzendbureau werkte vroegah. Kost geen ruk, en dan kun je meteen 2 shirts meenemen voor een tientje, klaar is Nero.![]()
Maar ja, dat was gewoon omdat ik het af en toe aan moest tijdens werk. Als het er echt goed uit moet zien enzo zou ik gewoon wat winkels af gaan tot je iets vindt wat je goed staat. Een overhemd van 100% katoen schijnt in elk geval niet zo door als die goedkope nepmeuk en zit lekkerder. Ralph Lauren? (Mode heb ik geen verstand van.)
Hoe bedoel je rolladeachtig? Ik heb dus even gekeken hoe een wit shirt eronder eruit ziet, maar dan zie je dus echt waar de mouw ophoud... Bedoel je dat? Dat was namelijk mijn grootste heikelpunt.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:44 schreef Stali het volgende:
Je draagt het casual en ik vind het in ieder geval sexy.
De mode is niet oversized en een t-shirt eronder is praktisch maar het komt vaak zo rolladeachtig over, vind ik.
Maar natuurlijk.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:46 schreef joeyettt het volgende:
[..]
(mits je het overhemd inderdaad een stukje open laat)
Ja en dat het dan te krap oogt. Hoe slank je ook bent. Vrouwenmode is ook zo erg trouwens.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:47 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je rolladeachtig? Ik heb dus even gekeken hoe een wit shirt eronder eruit ziet, maar dan zie je dus echt waar de mouw ophoud... Bedoel je dat? Dat was namelijk mijn grootste heikelpunt.
Thanks, but no thanks.quote:
Thanks!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 01:06 schreef Barcaconia het volgende:
Een ronde hals is niet tegen de etiquette ofzo, ik vind het er persoonlijk wat raar uitzien. Ik draag zelf altijd witte overhemden van het merk "Olymp". Zeer goede kwaliteit en haast niet tot helemaal niet doorschijnend. Ik draag er dan ook geen shirt onder.
Zie net je fotoboek en jij mag hem ook zonder bh dragenquote:
onder een overhemd 'hoort' echt een hemd andersquote:Op donderdag 19 augustus 2010 01:02 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Thanks, but no thanks.
Dat zie je eigenlijk alleen in Nederland, het 'hoort' verder zeer zeker niet. In het buitenland wordt daarom ook alitjd lacherig gedaan over Nederlandse "zakenmannetjes" met een shirt onder het overhemd.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:43 schreef Manono het volgende:
[..]
onder een overhemd 'hoort' echt een hemd anders
In Amerika zie je het anders vaak genoeg. Om nog maar te zwijgen over borstzakjes icm french cuffsquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:11 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat zie je eigenlijk alleen in Nederland, het 'hoort' verder zeer zeker niet. In het buitenland wordt daarom ook alitjd lacherig gedaan over Nederlandse "zakenmannetjes" met een shirt onder het overhemd.
Waarom heet het dan een overhemd?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:11 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat zie je eigenlijk alleen in Nederland, het 'hoort' verder zeer zeker niet. In het buitenland wordt daarom ook alitjd lacherig gedaan over Nederlandse "zakenmannetjes" met een shirt onder het overhemd.
Je ziet het inderdaad bij Amerikanen, Duitsers en Nederlanders. Maar goed, je kunt moeilijk stijl advies van een Amerikaan nemen... Hoe dan ook, in het zakenlijk milieu in de rest van Europa wordt het gezien als not done. In Engeland werd ik er in het begin echt door iedereen op gewezen, men vind het enkel iets voor bouwvakkers. Oh, en het doet het erg slecht bij de dames.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:27 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
In Amerika zie je het anders vaak genoeg. Om nog maar te zwijgen over borstzakjes icm french cuffs
Lekker relevant, de naam komt uit een compleet ander tijdperk, wil je jezelf verder ook volgens de toen geldende normen kleden? Lijkt me geweldig.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:33 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Omdat je hem draagt over een
http://nl.wikipedia.org/wiki/Onderhemd
En daarmee einde discussie!
Toch grappig dat ze over zo'n relatief klein detail kunnen struikelen. Ik zou me dan toch meer focussen op de basis(lees: bruin/cognac gladlederen schoenen onder een pak, lage sokken, te korte jas, te lange mouwen etc.), want daar gaan ook genoeg Engelsen de fout in.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:55 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Je ziet het inderdaad bij Amerikanen, Duitsers en Nederlanders. Maar goed, je kunt moeilijk stijl advies van een Amerikaan nemen... Hoe dan ook, in het zakenlijk milieu in de rest van Europa wordt het gezien als not done. In Engeland werd ik er in het begin echt door iedereen op gewezen, men vind het enkel iets voor bouwvakkers. Oh, en het doet het erg slecht bij de dames.
Ik vind het geen detail, ik vind het echt foeilelijk. Maar goed, ik was ook opgegroeid met het idee dat het "netjes" was...quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:10 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Toch grappig dat ze over zo'n relatief klein detail kunnen struikelen. Ik zou me dan toch meer focussen op de basis(lees: bruin/cognac gladlederen schoenen onder een pak, lage sokken, te korte jas, te lange mouwen etc.), want daar gaan ook genoeg Engelsen de fout in.
Ik noem het een detail omdat degenen die daar op hameren vaak zelf veel grotere sartoriale flaters(zoals ik die eerder benoemde) slaan, die zij, vanwege hun beperkte kennis wat betreft klassieke herenkleding, niet als zodanig herkennen. Waardoor hun oordeel, dat dus vaak beperkt blijft tot het opmerken van een t-shirt, van eenanders vertoning naar m.i. compleet waardeloos is.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:38 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik vind het geen detail, ik vind het echt foeilelijk. Maar goed, ik was ook opgegroeid met het idee dat het "netjes" was...
Wat is er mis met cognackleurige schoenen onder een pak? Je ziet niets anders meer tegenwoordig? De rest kan ik me in vinden maar dit vind ik echt complete onzin.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:10 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Toch grappig dat ze over zo'n relatief klein detail kunnen struikelen. Ik zou me dan toch meer focussen op de basis(lees: bruin/cognac gladlederen schoenen onder een pak, lage sokken, te korte jas, te lange mouwen etc.), want daar gaan ook genoeg Engelsen de fout in.
Dan zou ik me toch echt meer verdiepen in klassieke herenkleding voordat je zo'n oordeel velt. Van oudsher draagt men onder een 'business suit', dat je dus in de stad draagt, enkel zwarte schoenen (later is bruin suède ook steeds vaker geaccepteerd).quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 16:16 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Wat is er mis met cognackleurige schoenen onder een pak? Je ziet niets anders meer tegenwoordig? De rest kan ik me in vinden maar dit vind ik echt complete onzin.
Ik wil niet lullig doen hoor maar dat geld op dit moment alleen nog maar voor ambtenaren omdat die dit eigenlijk verplicht zijn. Misschien dat dit vroeger zo was, en dat weet ik eigenlijk zelf ook wel dat dat zo was (de goede oude broques), maar nu.. Kom laten we een paar zakenmannen met een hoge functie binnen een bedrijf eens naast elkaar zetten en kijken wat voor kleur de schoenen hebben. Ik denk dat je heel weinig zwart zult tegen komen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 16:23 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Dan zou ik me toch echt meer verdiepen in klassieke herenkleding voordat je zo'n oordeel velt. Van oudsher draagt men onder een 'business suit', dat je dus in de stad draagt, enkel zwarte schoenen (later is bruin suède ook steeds vaker geaccepteerd).
Maar liever helemaal niet, dus koop een betere kwaliteit wit overhemdquote:
Wat de gemiddelde Nederlandse 'zakenman' dan wel ambtenaar draagt zal mij echt een worst wezen. De stijlbewuste man is sowieso een zeldzame soort in Nederland.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 16:27 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik wil niet lullig doen hoor maar dat geld op dit moment alleen nog maar voor ambtenaren omdat die dit eigenlijk verplicht zijn. Misschien dat dit vroeger zo was, en dat weet ik eigenlijk zelf ook wel dat dat zo was (de goede oude broques), maar nu.. Kom laten we een paar zakenmannen met een hoge functie binnen een bedrijf eens naast elkaar zetten en kijken wat voor kleur de schoenen hebben. Ik denk dat je heel weinig zwart zult tegen komen.
Blauw met zwart is sowieso al een no go! Dus als jij dat onder een stijlbewuste man verstaatquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 16:44 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Wat de gemiddelde Nederlandse 'zakenman' dan wel ambtenaar draagt zal mij echt een worst wezen. De stijlbewuste man is sowieso een zeldzame soort in Nederland.
Degenen die weten hoe het hoort, weten wel beter.
Nu ben je gewoon aan het trollen; een navy pak met gepoetste zwarte oxford is echt als klassiek en tijdloos als het maar kan zijn. Dat het misschien niet in jouw huidige modebeeld past.. soit.. dan hoeft een discussie met jou over 'stijl' niet langer worden voortgezet.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 18:35 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Blauw met zwart is sowieso al een no go! Dus als jij dat onder een stijlbewuste man verstaat
Ik weet ook niet beter dan dat zwart en blauw/navy een no go is.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 18:59 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Nu ben je gewoon aan het trollen; een navy pak met gepoetste zwarte oxford is echt als klassiek en tijdloos als het maar kan zijn. Dat het misschien niet in jouw huidige modebeeld past.. soit.. dan hoeft een discussie met jou over 'stijl' niet langer worden voortgezet.
Vergeet dat. Het is echt de grootste onzin.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:35 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik weet ook niet beter dan dat zwart en blauw/navy een no go is.Mij zul je het dan ook niet zien dragen.
Definieer het pak dan ook even. Anders is het net zoveel gelul als dat blauwe crocs wel onder een blauw cocktail jurkje kunnen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 16:23 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Dan zou ik me toch echt meer verdiepen in klassieke herenkleding voordat je zo'n oordeel velt. Van oudsher draagt men onder een 'business suit', dat je dus in de stad draagt, enkel zwarte schoenen (later is bruin suède ook steeds vaker geaccepteerd).
Bij de Schoenenreus? Niet dat daar iets mis mee is, maar ik heb zo mijn bedenkingen bij je posts.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 16:29 schreef J0ycie88 het volgende:
En dit baseer ik op eigen ervaringen hoor, aangezien ik zelf schoenen heb verkocht..
Volgens mij kan ik met business suit niet veel duidelijker zijn hoor.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:40 schreef Stali het volgende:
[..]
Definieer het pak dan ook even. Anders is het net zoveel gelul als dat blauwe crocs wel onder een blauw cocktail jurkje kunnen.
Denk dat Joyce iets anders bedoeld. Onder een zwart pak draag je geen bruine schoenen of riem.
Lekker zweetplekken, hmmmmmmmquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:11 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Jawel, grijs, zwart, blauw bijv. Ik zou als ik jou was niet bij elk maatpak je bruine muiltjes uit de kast trekken.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:48 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Volgens mij kan ik met business suit niet veel duidelijker zijn hoor.
Oja, gefeliciteerd met je nieuwe baan.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:50 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
En "zakenmannetjes" zijn sowieso voor te lachen.
Zwart? U bent ober?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:55 schreef Stali het volgende:
[..]
Jawel, grijs, zwart, blauw bijv. Ik zou als ik jou was niet bij elk maatpak je bruine muiltjes uit de kast trekken.
Uhm, zwarte schoenen zijn nog altijd de meest ingetogen en standaardschoenen hoor. Gecombineerd met het feit dat een donkerblauw pak zo'n beetje de standaard is, doet mij toch vrezen dat jij er weinig van weet.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 18:35 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Blauw met zwart is sowieso al een no go! Dus als jij dat onder een stijlbewuste man verstaat
Het is de standaardquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:35 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik weet ook niet beter dan dat zwart en blauw/navy een no go is.Mij zul je het dan ook niet zien dragen.
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:00 schreef Stali het volgende:
[..]
Oja, gefeliciteerd met je nieuwe baan.
Misschien heb jij maar 1 pakje in je kast hangen maar het komt in zwart, grijs en navy en al dan niet met werkje. Draag jij misschien ook nog witte sportsokken in die bruine aftrappers van je?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:28 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Zwart? U bent ober?
Business: blauw en grijs
Gelukkig. Zo vind ik je weer lief. Al dat geneuzel inderdaad.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:36 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ter verduidelijking: met "zakenmannetjes" bedoel ik mensen die hun zakelijkheid cultiveren tot in het extreme. Ik vind dat om te lachen.
Met mij komt het wel goed hoor, maar mijn ambities liggen nu eenmaal op een iets hoger vlak dan zelfverheerlijking
Zwart behoor je te beperken tot een morning coat en avondkleding... en de bediening.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:11 schreef Stali het volgende:
[..]
Misschien heb jij maar 1 pakje in je kast hangen maar het komt in zwart, grijs en navy en al dan niet met werkje.
Nee hoor. Jij bent wrs. zo salesnekje die bang is voor ober te worden aangezien en daarom zwart schuwt.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:20 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Zwart behoor je te beperken tot een morning coat en avondkleding... en de bediening.
En ga het nou niet persoonlijk maken. Als je je er iets meer verdiept zou je weten waar het vandaan komt. Je zet jezelf een beetje voor lul.
Geef me één goed voorbeeld of hou op met trollenquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:24 schreef Stali het volgende:
[..]
Nee hoor. Jij bent wrs. zo salesnekje die bang is voor ober te worden aangezien en daarom zwart schuwt.
Zwart hoort erbij. Jammer voor je.
Hoezo moet ik jou nu weer een voorbeeld geven? Moet ik een mannetje in maatpak pasten of ben zelf slim genoeg om de etiquette er eens op na te slaan?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:25 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Geef me één goed voorbeeld of hou op met trollen
Casual ? v-hals onderhemd mits je geen overbehaard oerwoud hebt op je borstkas of een kinderborstje zonder haar...dan kan je beter o-hals dragen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:59 schreef Nero22 het volgende:
Vraag lijkt me duidelijk.
Een v-hals lijkt me? Mijn overhemd schijnt best wel door. Je kunt als je goed kijkt mijn tepels zien en dat lijkt me niet de bedoeling.Maar welke kleur draag je? Als ik een wit shirt aan doe zie je precies waar het shirt zit.
Het is de bedoeling dat ik hem gewoon casual ga dragen trouwens dus geen colbert/blazer. Of is dat de enige oplossing? (Ook geen probleem hoor.)
Dus wat draag je onder een wit overhemd?
Alsof er zoiets bestaat als het wetboek van business etiquette..quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:33 schreef Stali het volgende:
[..]
Hoezo moet ik jou nu weer een voorbeeld geven? Moet ik een mannetje in maatpak pasten of ben zelf slim genoeg om de etiquette er eens op na te slaan?
Als jij de etiquette niet kent dan zijn we gewoon uitgeluld.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:40 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Alsof er zoiets bestaat als het wetboek van business etiquette..
En ik vraag jou inderdaad een geslaagd voorbeeld van een zwart zakelijk pak te plaatsen. Ik heb het namelijk nog nooit gezien (begrafenissen daargelaten).
Prima! Toen hadden mensen zoals jij niet zo'n brutale mond tegen geestelijken! Derde stand = derde klasse!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:57 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Lekker relevant, de naam komt uit een compleet ander tijdperk, wil je jezelf verder ook volgens de toen geldende normen kleden? Lijkt me geweldig.
Kan je dat ook onderbouwen?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:48 schreef Barcaconia het volgende:
Teteteterek, heb jij eigenlijk wel een idee waar je over praat? Je lult nogal slap vind ik
Ah, dus je vond me al lief?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:13 schreef Stali het volgende:
[..]
Gelukkig. Zo vind ik je weer lief. Al dat geneuzel inderdaad.
ja in NL, kom maar eens in Azië of elders, dan denken ze dat je de zaak niet serieus neemt omdat je je vrijetijdspak aan hebtquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:22 schreef Barcaconia het volgende:
Dat je zegt dat alleen blauw, grijs en zwarte schoenen geaccepteerd zijn. Kom op, tijden veranderen, de halve zakenwereld loopt op bruine schoenen matchend met riem en eventueel das tegenwoordig. Het is geaccepteerd en ziet er ook nog eens ontzettend stijlvol uit vind ik.
Alles gaat over combinatie. Je kunt zwart of bruin dragen als de rest er op matcht, zo ook een zwart pak, grijs pak of blauw pak. Persoonlijk vind ik een grijs pak zelfs zeer oubollig. Dat zou ik zelf ook nooit dragen omdat het mijn persoonlijkheid en voorkomen niet past, daarom draag ik blauw en zwart.
Je kunt niet zulke eenzijdige meningen over stijl hebben want iedereen is verschillend.
Als je het echt wilt weten, ik heb Magnanni's, Santoni's, van Bommels en meerder italiaanse mannen schoen verkocht dus heb maar geen bedenkingen bij mijn posts.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:42 schreef Stali het volgende:
[..]
Bij de Schoenenreus? Niet dat daar iets mis mee is, maar ik heb zo mijn bedenkingen bij je posts.
We zitten toch niet in Azie jongens! We zitten in NL..quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 23:09 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
ja in NL, kom maar eens in Azië of elders, dan denken ze dat je de zaak niet serieus neemt omdat je je vrijetijdspak aan hebtdan kan je het wel shaken met je business.
tja je bent wereldwijs of je bent het nietquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 23:18 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
We zitten toch niet in Azie jongens! We zitten in NL..
Ja kijk ik weet ook wel dat je daar niet aan moet komen met je bruine schoenen onder je pak.. Maar hier in Nederland is het gewoon heel normaal geworden.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 23:26 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
tja je bent wereldwijs of je bent het niet
Ik weet dat dat, vooral in Nederland, de norm is tegenwoordig. Dat betekent nog niet dat ik me daar aan hoef te conformeren. Ik geef me rekenschap van oude tradities en de geschiedenis van herenkleding omdat ik vind dat hoe dichter je bij de basis blijft, hoe tijdlozer en naar m.i. stijlvoller het is. Dat betekent heus niet dat een ander kleur pak meteen afschuwelijk is, integendeel, indien men bekend is met de oorsprong en gebruiken/functionaliteit van het kledingstuk, en daar een eigen draai aan weet te geven, kan je er best mee weg komen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:22 schreef Barcaconia het volgende:
Dat je zegt dat alleen blauw, grijs en zwarte schoenen geaccepteerd zijn. Kom op, tijden veranderen, de halve zakenwereld loopt op bruine schoenen matchend met riem en eventueel das tegenwoordig.
Zwartquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:24 schreef Stali het volgende:
[..]
Nee hoor. Jij bent wrs. zo salesnekje die bang is voor ober te worden aangezien en daarom zwart schuwt.
Zwart hoort erbij. Jammer voor je.
De Nederlandse zakenwereld draagt echt nog gewoon zwarte schoenen, ik kom weinig managers tegen op iets anders. Lager personeel wel inderdaad, maar dat zal ook met leeftijd te maken hebben. Maar goed, hier in Engeland geldt nog steeds dat je enkel zwart onder een pak draagt, persoonlijk vind ik het ook veel mooier.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 16:27 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik wil niet lullig doen hoor maar dat geld op dit moment alleen nog maar voor ambtenaren omdat die dit eigenlijk verplicht zijn. Misschien dat dit vroeger zo was, en dat weet ik eigenlijk zelf ook wel dat dat zo was (de goede oude broques), maar nu.. Kom laten we een paar zakenmannen met een hoge functie binnen een bedrijf eens naast elkaar zetten en kijken wat voor kleur de schoenen hebben. Ik denk dat je heel weinig zwart zult tegen komen.
Zweetplekken heb ik nooit last van, ik sport niet in pak.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:50 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Lekker zweetplekken, hmmmmmmm
En "zakenmannetjes" zijn sowieso voor te lachen.
En het is nooit enorm warm?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 15:01 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Zweetplekken heb ik nooit last van, ik sport niet in pak.
Ik zweet heus wel eens, maar het is nooit echt een probleem. Bij witte overhemden heb je genoeg stoffen die dat verhullen en dus hoeft niemand je zweetplekken te zien. Maar goed, mijn leven bestaat uit kantoren, vergaderzalen en auto's met airco... Met een shirt onder je overhemd zweet je juist meer, het schijnt alleen minder snel door.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 15:03 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
En het is nooit enorm warm?
Ik zie namelijk geregeld mensen met zweetplekken. Mogelijk houden zij er dezelfde ideeen op na als jij
Ik ben zelf ook geen zweter gelukkigquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 15:07 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik zweet heus wel eens, maar het is nooit echt een probleem. Bij witte overhemden heb je genoeg stoffen die dat verhullen en dus hoeft niemand je zweetplekken te zien. Maar goed, mijn leven bestaat uit kantoren, vergaderzalen en auto's met airco... Met een shirt onder je overhemd zweet je juist meer, het schijnt alleen minder snel door.
No brown in townquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:59 schreef Drive-r het volgende:
[..]
De Nederlandse zakenwereld draagt echt nog gewoon zwarte schoenen, ik kom weinig managers tegen op iets anders. Lager personeel wel inderdaad, maar dat zal ook met leeftijd te maken hebben. Maar goed, hier in Engeland geldt nog steeds dat je enkel zwart onder een pak draagt, persoonlijk vind ik het ook veel mooier.
Vraag me af of mensen hier echt (donker)zwart niet door elkaar halen met antraciet of donker-grijs tinten?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:40 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Alsof er zoiets bestaat als het wetboek van business etiquette..
En ik vraag jou inderdaad een geslaagd voorbeeld van een zwart zakelijk pak te plaatsen. Ik heb het namelijk nog nooit gezien (begrafenissen daargelaten).
Natuurlijkquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 17:17 schreef hatsjoe het volgende:
[..]
Vraag me af of mensen hier echt (donker)zwart niet door elkaar halen met antraciet of donker-grijs tinten?
Kleur zoals op onderstaande afbeelding is toch vrij gangbaar?
[ afbeelding ]
Crewneck? Wtf is dat?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:25 schreef Chapelle het volgende:
Ik vind een crewneck altijd zo fout staan onder een polo of overhemd, of niets of een v neck
shirt met ronde hals.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Crewneck? Wtf is dat?
Voor wat betreft netjes gekleed gaan: een overhemd zonder shirt eronder is not done.
Oftewel, gewoon een t-shirt. Zeg dat dan, niet iedereen hier is een ontzettende fasionfag.quote:
Je kan toch ook gewoon het woord googlen, of is dat teveel moeite?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Oftewel, gewoon een t-shirt. Zeg dat dan, niet iedereen hier is een ontzettende fasionfag.
Ja, dat kan.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Oftewel, gewoon een t-shirt. Zeg dat dan, niet iedereen hier is een ontzettende fasionfag.
idemquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |