Ja, het probleem is nooit dat ik de kamer niet leuk vind want het zijn altijd hele mooie kamers waar ik ga kijken.quote:Op zondag 28 november 2010 12:47 schreef Rookert het volgende:
[..]
Arrogantie opzij zetten en aanmelden op Kamernet en wel gaan reageren. Als je dat niet doet vind je het duidelijk niet zo erg dat je geen kamer hebt.
Enthousiast zijn over dingen je die écht leuk vindt, niet krampachtig boven de rest uit proberen te steken, een welgemeend gesprek hebben met bewoners, niet gaan kutten met mede hospitanten (daar kom je niet voor) en interesse tonen. Waarom werd je het de vorige keer niet en vond je dat oprecht erg?
En als je de mensen/kamer écht niks vindt: niet bang zijn om op te staan en te zeggen "sorry, dit past niet bij mij, bedankt en veel succes nog vanavond, hoop dat jullie een leuke huisgenoot vinden".
Er zitten vast wel wacko's tussen, maar 95% is gewoon normaal hoor. Post hier anders eens een advertentie die jij 'raar' vindt?quote:Op zondag 28 november 2010 12:57 schreef hemelsblauw het volgende:
[..]
Ja, het probleem is nooit dat ik de kamer niet leuk vind want het zijn altijd hele mooie kamers waar ik ga kijken.
Maar ik heb het gevoel dat ik via kamernet echt bij rare mensen in huis kom. Zo een gevoel heb ik gewoon als ik die advertenties daar lees...
Waarom was ie dan uitgenodigd?quote:Op zondag 28 november 2010 16:22 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Bij ons willen ze het hospiteren dus afschaffen (studentenhuisvesting).
Laatst kwam er weer een hele enge autist kamerzoeken. Had binnen een uur zowat ruzie met onze andere (niet enge) autist.
We hebben ook al eentje gehad die serieus dacht dat hij Jezus was, zn antipsychotica nam ie niet meer in...
Moet er niet aan denken dat zo'n soort type gewoon in je huis geplaatst wordt, brrrr....
Wij laten gewoon iedereen die belt komen. Als we te kieskeurig zijn krijgen we sowiso iemand geplaatst, dus bij elke kandidaat kijken we of het wat is.quote:
Oh okee, geen mailtje met kleine indicatie wie je bent en wat je doet dus?quote:Op zondag 28 november 2010 17:10 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Wij laten gewoon iedereen die belt komen. Als we te kieskeurig zijn krijgen we sowiso iemand geplaatst, dus bij elke kandidaat kijken we of het wat is.
En als je naar een huis belt zegt je niet 'ik ben een heel enge autist'.
Misschien in je profiel op fok een linkje naar je hyves plaatsen? hier komen ook wel luitjes met kamers in Amsterdam.quote:Op zondag 28 november 2010 06:56 schreef hemelsblauw het volgende:
Hoi iedereen!
Ik ga donderdag weer hospiteren!
Heb dat nu al 7 keer gedaan. Word er erg moe van, iedereen zegt steeds: gewoon jezelf zijn en je komt wel op je plek ooit. Duurt wel erg lang nu. Koude winters, ben het zat om steeds op het koude perron op mijn trein te moeten wachten.
Misschien ben ik te kieskeurig, ik reageer niet via internet. Ik hospiteer alleen via via. Maar het zijn altijd wel mooie kamers aan bijvoorbeeld de grachten in Amsterdam.
Maar de kamer van donderdag wil ik wel graag.
Heeft iemand hier tips?
Nee zoveel krijgen wij niet, helaas.quote:Op zondag 28 november 2010 19:11 schreef Rookert het volgende:
[..]
Oh okee, geen mailtje met kleine indicatie wie je bent en wat je doet dus?
Huis waar ik nu woon had 140 reacties gehad, die kan je gewoon niet uitnodigen allemaal
Maar ik denk niet dat je zomaar de perfecte kamer in het centrum krijgt, tenzij ik de reclame hieronder moet gelovenquote:Op maandag 29 november 2010 06:25 schreef hemelsblauw het volgende:
Ik kan vast niets echt raars vinden op kamernet. Maar die kamers daar liggen meestal ver van het centrum, met de prijs van een kamer in het centrum. Echt achterlijk wat ze daar vragen.
Ik hoor ook vaak van vriendinnen dat ze de kamers niet meer op kamernet zetten omdat er raar volk op af komt. En die via via kamers waar ik nu hospiteer zijn prima. Ik krijg ongeveer 2 mailtjes per week met een leuke kamer. Maar ik hoop dus op de kamer van donderdag.
En mijn hyves/facebook zet ik hier liever niet neer. Maar als iemand nog een leuke kamer in Amsterdam weet. Dan hoor ik het graag.
Klinkt als een toffe huisgenoot!quote:Op zondag 28 november 2010 16:22 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Bij ons willen ze het hospiteren dus afschaffen (studentenhuisvesting).
Laatst kwam er weer een hele enge autist kamerzoeken. Had binnen een uur zowat ruzie met onze andere (niet enge) autist.
We hebben ook al eentje gehad die serieus dacht dat hij Jezus was, zn antipsychotica nam ie niet meer in...
Moet er niet aan denken dat zo'n soort type gewoon in je huis geplaatst wordt, brrrr....
Met zo'n huisgenoot hoef je je geen dag te vervelen.quote:
Ik ben de afgelopen week ook heel druk op zoek geweest naar een kamer in Nijmegen omdat ik niet lang genoeg ingeschreven sta bij SSHN voor toewijzing (gelukkig heb ik er nu wel een).quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:07 schreef Femke3112 het volgende:
Iemand nog een leuke kamer te huur in Nijmegen?
ben dringend op zoek
Oke, bedankt voor de tips!quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:47 schreef Butterfly91 het volgende:
Dan is het misschien handig om een tijdelijke kamer te regelen, want je bent best snel aan de beurt (maar als de nood hoog is, dan is iedere week te lang natuurlijk). Er staan ook een hoop tijdelijke kamers op kamernet (Vossenveld met name). Als je er een toegewezen krijgt via de inschrijflijst kun je altijd nog doorverhuizen.
Kamer over de grens zou ik persoonlijk ook niet doen ivm reisgemak en stappen etc.
Als je inlogt met je SSHN-account, dan ga je naar ''Woonaanbod'' en dan ''wooneenheden voor je alleen of voor twee personen''. Je krijgt dan een aantal kamers te zien waar je een woonbon in kunt zetten (klik op de kamer naar wens, woonbon toevoegen en versturen). Volgende week/aan het einde van deze week wordt er gekeken wie er allemaal gereageerd heeft en degene met de langste inschrijftijd krijgt de kamer. Daarom werd mij ook geadviseerd om op Griftdijk te reageren en de andere complexen links te laten liggen omdat daar een veel langere inschrijftijd nodig is (want (veel) meer reacties).
Per week, zo heb ik begrepen, mag je twee woonbonnen inzetten en het woonaanbod wordt iedere donderdag ververst. Als je wordt ''ingeloot'' dan komt wel je inschrijftijd te vervallen.
Verhuizen is minder erg dan het lijkt. In een tijdelijke kamer ben je al gesetteled als je er een bed, bureau, tv en laptop in knalt. Dat heb je binnen 2 uur verplaatst als je iets vast of beters heb gevonden.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:01 schreef Femke3112 het volgende:
[..]
Oke, bedankt voor de tips!
Ja inderdaad, heb liever geen tijdelijke kamer omdat je daar weer een keer uit moet, maar als de nood hoog is..
Ik ga inderdaad maar eens op Griftdijk reageren. Dat het in Lent is vind ik iets minder, ook ivm stappen enzo, maargoed.. ik heb in ieder geval niks tegen fietsen. Heb jij toevallig ervaring met Griftdijk/al eens geweest? Op die plattegrondjes ziet het er iig wel leuk uit.
en die inschrijftijd die vervalt.. vervalt dan echt je hele inschrijftijd, of alleen die voor Hoogeveldt en Vosseveld?
Ik vond Lent in eerste instantie ook wat minder, maar het is beter dan niks (niet gekregen overigens), ik ben er dus ook niet geweest. Alle complexen van SSHN worden volgens mij erg goed onderhouden, dus het is alleen de afstand die een rol speelt.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:01 schreef Femke3112 het volgende:
[..]
Oke, bedankt voor de tips!
Ja inderdaad, heb liever geen tijdelijke kamer omdat je daar weer een keer uit moet, maar als de nood hoog is..
Ik ga inderdaad maar eens op Griftdijk reageren. Dat het in Lent is vind ik iets minder, ook ivm stappen enzo, maargoed.. ik heb in ieder geval niks tegen fietsen. Heb jij toevallig ervaring met Griftdijk/al eens geweest? Op die plattegrondjes ziet het er iig wel leuk uit.
en die inschrijftijd die vervalt.. vervalt dan echt je hele inschrijftijd, of alleen die voor Hoogeveldt en Vosseveld?
Precies. Ik heb nu ook een tijdelijke kamer (/m juli 2012), maar als ik tussentijds een beter aanbod krijg (ik krijg waarschijnlijk in januari pas iets aangeboden), dan kan/ga ik ook verhuizen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:04 schreef Ryon het volgende:
[..]
Verhuizen is minder erg dan het lijkt. In een tijdelijke kamer ben je al gesetteled als je er een bed, bureau, tv en laptop in knalt. Dat heb je binnen 2 uur verplaatst als je iets vast of beters heb gevonden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |