Maar ik denk niet dat je zomaar de perfecte kamer in het centrum krijgt, tenzij ik de reclame hieronder moet gelovenquote:Op maandag 29 november 2010 06:25 schreef hemelsblauw het volgende:
Ik kan vast niets echt raars vinden op kamernet. Maar die kamers daar liggen meestal ver van het centrum, met de prijs van een kamer in het centrum. Echt achterlijk wat ze daar vragen.
Ik hoor ook vaak van vriendinnen dat ze de kamers niet meer op kamernet zetten omdat er raar volk op af komt. En die via via kamers waar ik nu hospiteer zijn prima. Ik krijg ongeveer 2 mailtjes per week met een leuke kamer. Maar ik hoop dus op de kamer van donderdag.
En mijn hyves/facebook zet ik hier liever niet neer. Maar als iemand nog een leuke kamer in Amsterdam weet. Dan hoor ik het graag.
Klinkt als een toffe huisgenoot!quote:Op zondag 28 november 2010 16:22 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Bij ons willen ze het hospiteren dus afschaffen (studentenhuisvesting).
Laatst kwam er weer een hele enge autist kamerzoeken. Had binnen een uur zowat ruzie met onze andere (niet enge) autist.
We hebben ook al eentje gehad die serieus dacht dat hij Jezus was, zn antipsychotica nam ie niet meer in...
Moet er niet aan denken dat zo'n soort type gewoon in je huis geplaatst wordt, brrrr....
Met zo'n huisgenoot hoef je je geen dag te vervelen.quote:
Ik ben de afgelopen week ook heel druk op zoek geweest naar een kamer in Nijmegen omdat ik niet lang genoeg ingeschreven sta bij SSHN voor toewijzing (gelukkig heb ik er nu wel een).quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:07 schreef Femke3112 het volgende:
Iemand nog een leuke kamer te huur in Nijmegen?
ben dringend op zoek
Oke, bedankt voor de tips!quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:47 schreef Butterfly91 het volgende:
Dan is het misschien handig om een tijdelijke kamer te regelen, want je bent best snel aan de beurt (maar als de nood hoog is, dan is iedere week te lang natuurlijk). Er staan ook een hoop tijdelijke kamers op kamernet (Vossenveld met name). Als je er een toegewezen krijgt via de inschrijflijst kun je altijd nog doorverhuizen.
Kamer over de grens zou ik persoonlijk ook niet doen ivm reisgemak en stappen etc.
Als je inlogt met je SSHN-account, dan ga je naar ''Woonaanbod'' en dan ''wooneenheden voor je alleen of voor twee personen''. Je krijgt dan een aantal kamers te zien waar je een woonbon in kunt zetten (klik op de kamer naar wens, woonbon toevoegen en versturen). Volgende week/aan het einde van deze week wordt er gekeken wie er allemaal gereageerd heeft en degene met de langste inschrijftijd krijgt de kamer. Daarom werd mij ook geadviseerd om op Griftdijk te reageren en de andere complexen links te laten liggen omdat daar een veel langere inschrijftijd nodig is (want (veel) meer reacties).
Per week, zo heb ik begrepen, mag je twee woonbonnen inzetten en het woonaanbod wordt iedere donderdag ververst. Als je wordt ''ingeloot'' dan komt wel je inschrijftijd te vervallen.
Verhuizen is minder erg dan het lijkt. In een tijdelijke kamer ben je al gesetteled als je er een bed, bureau, tv en laptop in knalt. Dat heb je binnen 2 uur verplaatst als je iets vast of beters heb gevonden.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:01 schreef Femke3112 het volgende:
[..]
Oke, bedankt voor de tips!
Ja inderdaad, heb liever geen tijdelijke kamer omdat je daar weer een keer uit moet, maar als de nood hoog is..
Ik ga inderdaad maar eens op Griftdijk reageren. Dat het in Lent is vind ik iets minder, ook ivm stappen enzo, maargoed.. ik heb in ieder geval niks tegen fietsen. Heb jij toevallig ervaring met Griftdijk/al eens geweest? Op die plattegrondjes ziet het er iig wel leuk uit.
en die inschrijftijd die vervalt.. vervalt dan echt je hele inschrijftijd, of alleen die voor Hoogeveldt en Vosseveld?
Ik vond Lent in eerste instantie ook wat minder, maar het is beter dan niks (niet gekregen overigens), ik ben er dus ook niet geweest. Alle complexen van SSHN worden volgens mij erg goed onderhouden, dus het is alleen de afstand die een rol speelt.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:01 schreef Femke3112 het volgende:
[..]
Oke, bedankt voor de tips!
Ja inderdaad, heb liever geen tijdelijke kamer omdat je daar weer een keer uit moet, maar als de nood hoog is..
Ik ga inderdaad maar eens op Griftdijk reageren. Dat het in Lent is vind ik iets minder, ook ivm stappen enzo, maargoed.. ik heb in ieder geval niks tegen fietsen. Heb jij toevallig ervaring met Griftdijk/al eens geweest? Op die plattegrondjes ziet het er iig wel leuk uit.
en die inschrijftijd die vervalt.. vervalt dan echt je hele inschrijftijd, of alleen die voor Hoogeveldt en Vosseveld?
Precies. Ik heb nu ook een tijdelijke kamer (/m juli 2012), maar als ik tussentijds een beter aanbod krijg (ik krijg waarschijnlijk in januari pas iets aangeboden), dan kan/ga ik ook verhuizen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:04 schreef Ryon het volgende:
[..]
Verhuizen is minder erg dan het lijkt. In een tijdelijke kamer ben je al gesetteled als je er een bed, bureau, tv en laptop in knalt. Dat heb je binnen 2 uur verplaatst als je iets vast of beters heb gevonden.
Dat maakt echt niet per se uit hoor! Laatste keer dat we met mijn gang hospiteerden zat er iemand bij die ik kende maar die gewoon niet klikte met de rest van de huisgenoten. Dan kan ik nog zo voor stemmen, met meer stemmen tegen kwam hij er echt niet inquote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:38 schreef Stuurver het volgende:
3 hospiteravonden gehad en elke keer zat er iemand tussen die een van de kamergenoten al kenden wat die avond eigelijk tot een formaliteit maakt
Inderdaad. Het komt heel vaak voor dat huisbewoners ook een paar van hun vrienden, kennissen of familieleden uitnodigen naast de standaard internetmeuk. Maar als de klik er niet is, dan is de klik er niet. Je blijft kans maken.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:46 schreef Mutsefluts het volgende:
[..]
Dat maakt echt niet per se uit hoor! Laatste keer dat we met mijn gang hospiteerden zat er iemand bij die ik kende maar die gewoon niet klikte met de rest van de huisgenoten. Dan kan ik nog zo voor stemmen, met meer stemmen tegen kwam hij er echt niet in![]()
Hetzelfde gold voor een (inmiddels ex-)vriendinnetje van een huisgenoot. Die hospiteerde (blijkbaar, hoorde ik achteraf) tegelijkertijd met mij, maar ik ben het geworden. Wist ik niet, maar verklaarde wel waarom die huisgenoot wat meer aan mij moest wennen
Klopt, ik heb binnenkort hier ook een hospiteeravond (Leiden) waar een vriend van me komt en een oude klasgenoot.. en er is gewoon een kans dat geen van beide het wordt.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:49 schreef Ryon het volgende:
[..]
Inderdaad. Het komt heel vaak voor dat huisbewoners ook een paar van hun vrienden, kennissen of familieleden uitnodigen naast de standaard internetmeuk. Maar als de klik er niet is, dan is de klik er niet. Je blijft kans maken.
ja inderdaad.. verschrikkelijk.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:28 schreef Stuurver het volgende:
Ergste aan hospiteeravonden vind ik de reistijd. Ik kan gelukkig nog wel eens bij een vriend slapen maar ik vind het lullig voor die mensen die 3 uur reizen om vervolgens voor niets te komen
Je verliest je inschrijftijd als je de kamer toegewezen krijgt!! het vervalt niet als het gaat om een tijdelijke kamer of als je de kamer niet krijgt! Als je het tevens nog wil weten: Lent is erg gehorig( oud asielzoekerscentrum)! maar redelijk dichtbij de stad (wel de brug over), je woont met ong 4 mensen. Hoogeveld is ong. 10-15 min fietsen ven de stad. Je deelt alle voorzieningen met 12-15 man. Vosseveld is ong. 20-25 min fietsen van de stad (verder dan grifdijk) maar eigen Douchequote:Op donderdag 30 juni 2011 23:26 schreef Femke3112 het volgende:
Ik heb net maar even op Griftdijk gereageerd.. wie niet waagt wie niet wint
vind t alleen een nadeel dat de kamers maar ong. 10m2 zijn..
ooh trouwens, echt bij geen een kamer stonden reacties als je op 'overzicht reacties' klikt.. is dat raar of hoort dat zo?
Ik was een keer ergens waarvan ik een meisje een keer tijdens een verjaardag en avondje in de stad kende. Bleek dat er dus ook een ex van een al wonend meisje was met ook nog eens een maat van 'em. Die 2 gingen na 10 min al weg naar een festival. Bleef nog over met 1 dude en nadat de avond klaar was ging hij naar huis en bleef ik nog bijna een uur lang daar met enkel de bewoners. Voelde echt alsof ik het zou worden maar nee. Nooit teruggebeld. Was ook nog eens een huis met de tofste inrichting, ligging (Bij de Oude Gracht), prijs (niet eens 300) en leukste mensen. Baalde enormquote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:38 schreef Stuurver het volgende:
3 hospiteravonden gehad en elke keer zat er iemand tussen die een van de kamergenoten al kenden wat die avond eigelijk tot een formaliteit maakt
Dat is inderdaad erg zuur.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:32 schreef Mirel het volgende:
[..]
Ik was een keer ergens waarvan ik een meisje een keer tijdens een verjaardag en avondje in de stad kende. Bleek dat er dus ook een ex van een al wonend meisje was met ook nog eens een maat van 'em. Die 2 gingen na 10 min al weg naar een festival. Bleef nog over met 1 dude en nadat de avond klaar was ging hij naar huis en bleef ik nog bijna een uur lang daar met enkel de bewoners. Voelde echt alsof ik het zou worden maar nee. Nooit teruggebeld. Was ook nog eens een huis met de tofste inrichting, ligging (Bij de Oude Gracht), prijs (niet eens 300) en leukste mensen. Baalde enorm
Introweek.. Ik ga in september al m'n 3e jaar inquote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:36 schreef themole het volgende:
Tsja als buitenstaander is het erg lastig om binnen te komen, als je er eenmaal zit is dat veel makkelijker. Momenteel kan ik zo 2 kamers regelen als ik op facebook kijk. Daarnaast kan je via een vereniging ook zo een instemmingen regelen.Geloof me, als je eenmaal je introweek hebt gelopen heb je zo een kamer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |