abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85455155
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Vorig deel: Als zwanger worden / blijven niet zo makkelijk gaat #84

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Mijsje:
Augustus 2007 gestopt met de pil. In juli 2008 zwanger, resulteerde in een miskraam. Kleine operaties gehad om een vleesboompje te verwijderen en een eileider open te krijgen. Daarna nog een periode zelf proberen om zwanger te worden. In september 2009 nog niet gelukt, dus terug naar de gynaecoloog. helaas is ook de zesde IUI mislukt. er wordt nu overgegaan op IVF. De informatiebijeenkomst in het AMC is op 25 mei. Begin juni is de IVF van start gegaan, en half/eind augustus is de eerste punctie.

prinseszondererwt
In november 2007 de pil de deur uit gedaan. Na 9 maanden nog niet ongesteld geworden, dus door naar de gyn. Die schrijft primolut en clomid 50 mg voor. Na 3 rondes met 50 mg wordt de dosis verhoogd naar 100 mg. Hiermee volgens ovutesten en temperaturen wel een eisprong. Augustus 2009: 8e ronde met 100 mg alweer... Oktober 2009: Even gestopt met clomid en zowaar zelf een eisprong. April 2010: starten met IUI zonder hormonen wegens antilichamen bij de zwemmers van mijn lief.

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.
pi_85455285
ow getsie, heb ik dat, sluit ik het topic weer... ;)

wat laatste posts uit het vorige topic:
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:41 schreef Jose81 het volgende:
Poezebeest... dat kan ik me voorstellen... pppffff... Ik ga heeeel hard voor jullie duimen! Ik ben echt heel benieuwd!! Ik ga heel hard voor je duimen in ieder geval! ^O^ :*

PZE; moooooi! Ook voor jou een mooi ei!!! Super!!! *O*
[..]

Ja, ik had wel door dat het niet voor mij bestemd was, maar ik kon het niet laten om even te reageren... ;) :D Maar evengoed zal ik m'n mond wel houden, hoor :Y :X :D
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:38 schreef IslaBonita het volgende:
Thanks Poezebeest!

En natuurlijk zit ik hier al "voorduimentedraaien" Alvast warmlopen voor morgen! Morgen wordt een Erg Belangrijke Dag voor jou en je man, Poezebeest! Oooooooooh ik hoop ZO op een goeie uitslag!
^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:26 schreef Poezebeest het volgende:
PZE; jij ook al zo'n goed nieuws, fijn hoor! *O*

Mijsje; jij moet morgen alweer terug? Spannend, ik duim voor je :Y

En vrijdag PZE en Isla weer voor een check-up. Ben benieuwd en duim ook voor jullie dames!

Morgen krijgen we de uitslag, vind het nu wel spannend worden...
en mijn laatste post van het topic:

quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 19:35 schreef IslaBonita het volgende:
Lieve dames, allen bedankt voor de juich *O* reacties! Word er helemaal vrolijk van!

Mijsje dus goed nieuws.... Oh wat fijn! Wat een goed vooruitzicht!

En PZE wat goed, een ei, dat is toch soms ook nog afwachten bij jou toch?

Dames ik zit al zwaar in de duimstand....
*O* *O* *O*

Ik vroeg nog aan die echo-dame of mijn eisprong niet uitgesteld kon worden en dat moest dan met hormonen onderdrukt worden en dat deden ze niet.... :?
Maar volgende maand valt ie dan ook in het weekend want mijn cyclus zit op 29/30 dagen.... Nouja laat ik maar niet stressen (of juist wel, dat stelt mn eisprong misschien uit) en hopen dat we maandag kunnen insemineren en het raak is....

:* komt wel goed schatje, als je zaterdag de pregnyl moet prikken, dan heb je een grote kans dat je maandags pas je eisprong hebt, klopt nagenoeg altijd. (tenzij ze op zaterdag al 22mm ofzo zijn, dan springen ze zelf wel, maar daar laten de gyn's het meestal toch niet op aankomen... in ieder geval bij ons ziekenhuis niet... :* ) ik ga gewoon alvast wat voor je eitjes *O* *O* *O* , dan wachten ze vast tot het goede moment! :*
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:26 schreef Poezebeest het volgende:
PZE; jij ook al zo'n goed nieuws, fijn hoor! *O*

Mijsje; jij moet morgen alweer terug? Spannend, ik duim voor je :Y

En vrijdag PZE en Isla weer voor een check-up. Ben benieuwd en duim ook voor jullie dames!

Morgen krijgen we de uitslag, vind het nu wel spannend worden...
:* ik vind het ook heel spannend voor jullie! Ik hoop zo op goed nieuws! Ik blijf duimen hier voor jullie!!! ^O^
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:41 schreef Jose81 het volgende:

Ja, ik had wel door dat het niet voor mij bestemd was, maar ik kon het niet laten om even te reageren... ;) :D Maar evengoed zal ik m'n mond wel houden, hoor :Y :X :D
;) gewoon reageren hoor :D hebben we gewoon af en toe wat extra's te lachen ;) is ook goed in dit topic :D

aaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh is het al morgen? ik wil een datum weten, en wel nu eigenlijk!!! :@ ik ben zooooo klaar met in spanning zitten, maar goed, dat zit er nog wel een paar keer aan te komen met punctie en tp in het vooruitzicht en de wachtdagen daarna... :')
pi_85455818
Thanks Mijsje voor de geruststelling... :*

Oeh dus jij hoort morgen de datum? Wéér een spannende dag morgen...
Snel gaan slapen, is het zo morgen! :z
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_85459668
Zou Mijsje goed slapen vannacht? :) Tis toch erg spannend allemaal hé...! Voor jullie allemaal :*
#geen
pi_85461485
Wederom een spannende dag hier!

Poezebeestje: ik hoop zo dat jullie vandaag een goede uitslag krijgen! :* Voor je zenuwen!

Mijsje: op naar de data voor punctie en tp! :*

Pfff, ben veel te vroeg wakker :O . Mijn lief moest al om kwart voor 5 ons nest uit voor een dagje meevaren met de intocht van Sail. Ik probeer toch nog maar even wat te :Z .
pi_85461811
Mijsje heel veel succes vandaag! *O*
pi_85462003
*O* heel veel succes vandaag Mijsje :*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  donderdag 19 augustus 2010 @ 07:47:34 #8
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_85462049
Mijsje succes vandaag..
Be happy with the little things in life
pi_85462087
:* bedankt allemaal! ik heb niet zo goed geslapen Duch, lag veel wakker, maar goed, het gaat er nu toch van komen... :*
ik ben alleen wel laat om me weer te melden, ik moet vandaag meteen na het ziekenhuis naar de vergadering op school om het jaar weer mee te starten, en daarna zijn we nog even druk in de klassen. ik verwacht zo rond 16 uur dat ik verslag kan komen doen... :* redden jullie dat? :P
pi_85462347
Mijsje, succes!
Als we hier nou zeggen dat we rond 16 uur niet redden, kom je dan eerder even posten... ;).

Bijzonder topic dit, al hoop ik dat een heleboel alle meiden hier gauw op mogen schuiven :*!
Fake it till you make it...
pi_85462601
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 07:54 schreef mijsje het volgende:
:* bedankt allemaal! ik heb niet zo goed geslapen Duch, lag veel wakker, maar goed, het gaat er nu toch van komen... :*
ik ben alleen wel laat om me weer te melden, ik moet vandaag meteen na het ziekenhuis naar de vergadering op school om het jaar weer mee te starten, en daarna zijn we nog even druk in de klassen. ik verwacht zo rond 16 uur dat ik verslag kan komen doen... :* redden jullie dat? :P
Ik ga gewoon Joene lastig vallen :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_85463109
Ja inderdaad, meldplicht! :Y
Mijsje, Poezebeest en Kolonia!
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
  donderdag 19 augustus 2010 @ 10:40:10 #13
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_85465167
Poezebeest ook succes vandaag :* heb je een beetje kunnen slapen vannacht???
pi_85466617
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 07:54 schreef mijsje het volgende:
ik verwacht zo rond 16 uur dat ik verslag kan komen doen... :* redden jullie dat? :P
Nee, dat kan natuurlijk niet! :{

Nou ja, dan duimen we nog maar eventjes door! ^O^
pi_85466725
Lieve meiden, het duimen heeft geholpen *O*

Na een onrustige nacht van de zenuwen kregen we vanochtend het verlossende telefoontje dat er geen afwijkingen in de chromosomen zijn gevonden en dat ook de hormoonwaarden goed zijn. Ze gaan zelfs eerst een punctie (pesa) doen om te kijken of ze zo zaad kunnen krijgen. Wordt er tijdens de ingreep niets gevonden gaan ze meteen door met een biopt (tese). De wachttijd is helaas wel 4-5 maanden, dus ik blijf dit topic de komende tijd nog even volspammen ;)

Mijsje; heel veel succes vandaag :*

PZE en Isla; veel succes morgen :*

Ik ga zometeen naar lowlands, maar hoop na het weekend hier alleen maar goed nieuws te lezen!
  donderdag 19 augustus 2010 @ 11:34:27 #16
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_85466851
Gelukkig dat er geen afwijkingen zijn gevonden *O* alleen balen van de lange wachttijd zeg -O-
Deze maand is echt wel de maand van het goede nieuws zeg.. Ik hoop dat jullie allemaal twentemeisje en tally kunnen volgen naar Z&G ik blijf voor jullie lieve meiden duimen :*
  donderdag 19 augustus 2010 @ 11:36:59 #17
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_85466933
Poezebeest goed nieuws ook, wat fijn dat er geen afwijkingen zijn gevonden *O* Jammer van de lange wachttijd, maar jullie zijn weer een stap verder. Heel veel plezier op Lowlands!!
Make love, not war ☮
  donderdag 19 augustus 2010 @ 11:51:44 #18
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_85467461
Lieve mensen hier,

Ik kom even met een heel plastisch vraagje hier. Ik hoop dat het niet heel ongepast is.

Zoals sommigen van jullie misschien weten zijn mijn kindjes van een donor. Zonder de donor had ik mijn allergrootste levensgeluk niet gekend. Na goed nadenken heb ik besloten een eiceldonatie (of misschien meerdere?)te gaan doen. Maar juist omdat ik de opvoeding alleen doe, wil ik daar een goed moment voor kiezen. Mijn vraag aan jullie is eigenlijk: Hoe ingrijpend is een eicelpunctie en het hele gebeuren vooraf? Hele simpele dingen als: Hoe lang spuit je hormonen? Kom je daarvan aan in gewicht? Hoe pijnlijk is de punctie en hoelang ben je daarna uit de running. Hoe lang duurt het van dag 1 totdat je weer jezelf bent? Wat doen de hormonen met je gemoed? Heeft iedereen daar last van? Of sommigen van jullie niet of minder? Wat zijn de bijwerkingen zeg maar.

Ik wil in elk geval dat mijn kinderen er zo min mogelijk van merken, dat hun moeder er volledig voor ze is. Denken jullie dat dat mogelijk is? Of kan ik misschien beter wachten totdat ze wat ouder zijn, zodat ik kan uitleggen waar ik mee bezig ben en wat dat met me doet?
  donderdag 19 augustus 2010 @ 11:58:21 #19
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85467715
groofsken, volgens mij kan dat nogal verschillen van vrouw tot vrouw, die (neven-)effecten van de hormoonbehandeling. ik sprak toevallig gisteren een vrouw die ook een eicel gedoneerd heeft en die had er maar relatief weinig last van gehad, terwijl ik ook genoeg verhalen ken (o.a. van hier) dat 't behoorlijk ingrijpend kan zijn. wel een hele edelmoedige beslissing, petje af! ik begreep dat je vooraf ook nog psychologisch getest wordt, en waarschijnlijk (hopelijk!) krijg je ook de nodige begeleiding in zo'n proces.
in de haak.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 12:03:07 #20
313287 Groofsken3
pi_85467898
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 11:58 schreef trui het volgende:
groofsken, volgens mij kan dat nogal verschillen van vrouw tot vrouw, die (neven-)effecten van de hormoonbehandeling. ik sprak toevallig gisteren een vrouw die ook een eicel gedoneerd heeft en die had er maar relatief weinig last van gehad, terwijl ik ook genoeg verhalen ken (o.a. van hier) dat 't behoorlijk ingrijpend kan zijn. wel een hele edelmoedige beslissing, petje af! ik begreep dat je vooraf ook nog psychologisch getest wordt, en waarschijnlijk (hopelijk!) krijg je ook de nodige begeleiding in zo'n proces.
Het heeft niks edelmoedigs hoor Trui. Ik vind het zelfs een prettig idee voor mijn kinderen. Zij zijn van een donor en er zijn dan ook kinderen op de wereld waar ik de donor van ben. Ik heb op de een of andere manier het idee dat ze dan van dichtbij zien dat het heel fijn is dat er donoren bestaan, maar ook dat de donoren niet de opvoedmama's en -papa's zijn. Bovendien hebben ze dan aan twee kanten biologische aansluiting. Gekke gedachte misschien, maar het maakt het plaatje rond voor mij.

Ik zit nog echt in de oriënterende fase hoor. Ik weet wel een vruchtbaarheidskliniek waar ik eventueel aan zou willen doneren. Maar misschien dat er ook nog andere wegen zijn.

Ik elk geval wil ik nu eerst maar eens bepalen of het iets is voor over een jaartje ofzo, of meer voor over een jaar of 6 of 8. Ik ben nu 33 en de kwaliteit van de eicellen speelt misschien ook wel een rol.

Ik wil heel graag lezen hoe ingrijpend mensen het vinden. Vandaar mijn vargen hier.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 12:06:08 #21
313287 Groofsken3
pi_85468028
Ik kan me trouwens ook heel goed voorstellen dat het voor de mensen hier vele malen ingrijpender is dan het voor mij zal zijn puur omdat het gepaard gaat met de grote kinderwens. Dat is voor mij natuurlijk niet zo.

Ik hoop dat ik met mijn vragen niemand voor de borst stoot. Ik leef erg met jullie mee.
pi_85468467
Vaak spuit je zo'n 14 dagen hormonen. In het begin zal het even uitzoeken zijn hoeveel hormonen jij nodig hebt om gestimuleerd te raken. Je komt hier inderdaad van aan. Denk maar aan de pil die je slikt. Die zit ook bom vol hormonen en ook hier kom je van aan. Verschilt natuurlijk per vrouw hoeveel :)

Ik zelf heb een hele pijnlijk punctie gehad. En was blij dat dit op een vrijdag gebeurde zodat ik het weekend had om bij te komen. Je mag tot zo'n 10 dagen er na niet veel zwaar werk doen. Tillen is uit den boze. En stofzuigen mag eigenlijk ook al niet. Ik werk sinds mijn punctie (23 juli) halve dagen. Omdat mijn punctie gewoon zo pijnlijk was dat zelfs naar de wc gaan ontzettend zeer deed.

Daar tegen over staat dat de vrouw die na mij ging voor een punctie nergens last van had. Zij vroeg zelfs of ze savonds al weer mocht sporten. De maandag er na (voor de terugplaatsing) sprak ik haar en ze had echt nergens last van. Werkte weer vol op. En beoefende zelfs haar sporten weer. Zoals je dus ziet verschilt het per vrouw.

De hormonen hadden weinig betrekking op mijn humeur. Bij mij kwam het puur van de wachttijd die je krijgt als je een IVF behandeling doet. Van de hormonen heb ik geen last gehad. Wel krijg je een opgezette buik. Die je (zoals je eerder kan lezen bij mijsje) nogal in de weg kan zitten. Ze willen immers zo veel mogelijk eicellen.

Het probleem is bij deze vragen dat elke vrouw het weer anders kan beantwoorden. Het is bij elke vrouw namelijk ook weer anders. Zoals het bij een zwangerschap of een menstruatie bij elke vrouw anders is.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 13:24:30 #23
313287 Groofsken3
pi_85470748
Dankjewel Tally voor je uitgebreide reactie. :*

Goed om te weten dat je na de punctie een tijdje niet zoveel mag kwa tillen enzo. En ik slik geen pil, nooit gedaan ook, maar dan denk ik dat het zal gaan om een kilo of twee? Dat zou ik geen probleem vinden.

Word je verdoofd voor de punctie? De punctie lijkt me echt eng. Het spuiten ook een beetje, maar dat durf ik wel aan. Ik denk zelfs dat ik liever zelf spuit dan dat ik een ander laat spuiten. En twee weken is natuurlijk goed te overzien.
pi_85471427
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 13:24 schreef Groofsken3 het volgende:
Dankjewel Tally voor je uitgebreide reactie. :*

Goed om te weten dat je na de punctie een tijdje niet zoveel mag kwa tillen enzo. En ik slik geen pil, nooit gedaan ook, maar dan denk ik dat het zal gaan om een kilo of twee? Dat zou ik geen probleem vinden.

Word je verdoofd voor de punctie? De punctie lijkt me echt eng. Het spuiten ook een beetje, maar dat durf ik wel aan. Ik denk zelfs dat ik liever zelf spuit dan dat ik een ander laat spuiten. En twee weken is natuurlijk goed te overzien.
Ach het spuiten raak je aangewend. Dat heb je zo door en je voelt er niets van :)
Ik kreeg wat naproxen en wat zware paracetamol voor de rest niet. Tijdens de punctie merkte ze dat het echt niet goed/lekker ging en heb ik voor de punctie aan de rechterkant een roesje gekregen van morfine.
Maar dat is niet van zelf sprekend in het ziekenhuis dat ik bezocht (UMCU).

De ene komt 2 kilo aan de ander 10. Dat is dus niet te zeggen :)
  donderdag 19 augustus 2010 @ 13:57:18 #25
313287 Groofsken3
pi_85471973
10 kilo vind ik dan weer wat minder. Das bijna net zoveel als ik bij de zwangerschappen ben aangekomen. :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')