Ik zie niet in waar neerbuigend wordt gedaan.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 19:49 schreef dalaiblama het volgende:
Graag dus een reactie op mijn laatste post ipv dat neerbuigend gekwetter. Ik ben niet een of andere debiel die rechtszaken aanspant voor de lol.
Andere zaak diende in 2009 , zelfde uitkomst als die van 2008 : sector kanton, 19 augustus 2009, LJN BJ4977quote:Op donderdag 19 augustus 2010 19:50 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Je zal de nieuwe telecomwet er bij moeten pakken, dit is een zaak uit 2008. De telecomwet is van 2009. De zaken liggen sowieso anders.
Dirkh, weet jij hier het antwoord op toevallig?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 19:41 schreef Sessy het volgende:
Als je 6.236j jo. 237k erbij pakt lijkt hij iig wel een punt te hebben. Maar, dit is dan wel voor de algemene voorwaarden... Meestal teken je een 2-jarig contract rechtstreeks en dan zijn dat geen algemene voorwaarden, geldt de grijze/zwarte lijst dan ook?
http://wetten.overheid.nl(...)el_niet_exact_zoekenquote:Op donderdag 19 augustus 2010 19:55 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Andere zaak diende in 2009 , zelfde uitkomst als die van 2008 : sector kanton, 19 augustus 2009, LJN BJ4977
Dus blijkbaar niet veranderd?
Ik wil voor de leuk wel even kijken in die nieuwe telecomwet, maar waar vind ik dat ? Of nog beter, kun je ook alleen de gewijzigde artikelen inzien?
Dat maakt op zich niets uit. Het contract is voor twee jaar, maar als de Algemene Voorwaarden onredelijk bezwarend zijn, dan zal de rechter doorgaans geen boodschap hebben aan de looptijd van het contract. Maar dan zal je wel met iets moeten komen waarmee je de rechter kan overtuigen dat het onredelijk bezwarend is.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 19:57 schreef Sessy het volgende:
[..]
Dirkh, weet jij hier het antwoord op toevallig?
[..]
Maar als je een contract hebt van 2 jaar staat die 2 jaar toch NIET in de ALGEMENE voorwaarden? Dan zijn die toch ook niet onredelijk bezwarend? Of zie ik dat nu mis.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:06 schreef Dirkh het volgende:
Dat maakt op zich niets uit. Het contract is voor twee jaar, maar als de Algemene Voorwaarden onredelijk bezwarend zijn, dan zal de rechter doorgaans geen boodschap hebben aan de looptijd van het contract. Maar dan zal je wel met iets moeten komen waarmee je de rechter kan overtuigen dat het onredelijk bezwarend is.
Het is me niet helemaal helder wat je bedoeld. In de overeenkomst staat doorgaans de looptijd, in de AV staat vaak het soort overeenkomst, dus voor een bepaalde of onbepaalde periode en de daar aan verbonden opzegtermijn.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:08 schreef Sessy het volgende:
[..]
Maar als je een contract hebt van 2 jaar staat die 2 jaar toch NIET in de ALGEMENE voorwaarden? Dan zijn die toch ook niet onredelijk bezwarend? Of zie ik dat nu mis.
Vraagje: heb je het abonnement bij VF wellicht ook afgesloten op naam van je bedrijf en/of betaalde je de rekeningen van VF van je zakelijke rekening?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:29 schreef dalaiblama het volgende:
Alleen voor mijn bedrijf.
Dat zie je juist. Het sluiten van een overeenkomst voor de duur van 2 jaar is op zich dan ook niet vermoedelijk onredelijk bezwarend.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:08 schreef Sessy het volgende:
Maar als je een contract hebt van 2 jaar staat die 2 jaar toch NIET in de ALGEMENE voorwaarden? Dan zijn die toch ook niet onredelijk bezwarend? Of zie ik dat nu mis.
Op zich kan dat ja; alleen BW 6:237 ziet exclusief op Algemene Voorwaarden, niet op andere (in de overeenkomst opgenomen) bezwarende voorwaarden.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:12 schreef Dirkh het volgende:
Een contract kan onredelijk bezwarende voorwaarden hebben, anders dan de Algemene Voorwaarden.
Wat me op zich ook wel logisch lijkt.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:33 schreef r_one het volgende:
[..]
Op zich kan dat ja; alleen BW 6:237 ziet exclusief op Algemene Voorwaarden, niet op andere (in de overeenkomst opgenomen) bezwarende voorwaarden.
Nee hoor, is prive afgesloten. Zakelijk zit ik bij T-mobile.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Vraagje: heb je het abonnement bij VF wellicht ook afgesloten op naam van je bedrijf en/of betaalde je de rekeningen van VF van je zakelijke rekening?
Dan denk ik dat je met LJN BL2804 op zak inderdaad (deels) in je gelijk staat. Deels omdat je wel een opzegtermijn van 3 maanden (door een rechter eventueel nog te matigen tot 1 of 2 maanden) in acht had moeten nemen en hierover nog abonnementsgeld verschuldigd bent.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 01:48 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Nee hoor, is prive afgesloten. Zakelijk zit ik bij T-mobile.
Ik lees in de eerste volzin zo al 2 feitelijke onjuistheden.quote:Op zondag 22 augustus 2010 16:41 schreef Sessy het volgende:
Niet relevant voor TS maar allicht wel interessant voor de andere deelnemers aan de discussie:
http://dirkzwagerieit.nl/(...)t-let-op-je-rechten/
Ovk tot koop, maar wat is de 2de dan?quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:01 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik lees in de eerste volzin zo al 2 feitelijke onjuistheden.
Kutsite is kut.quote:Op zondag 22 augustus 2010 16:41 schreef Sessy het volgende:
Niet relevant voor TS maar allicht wel interessant voor de andere deelnemers aan de discussie:
http://dirkzwagerieit.nl/(...)t-let-op-je-rechten/
Link naar jurisprudentie ook?quote:
7 werkdagen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:09 schreef Sessy het volgende:
[..]
Ovk tot koop, maar wat is de 2de dan?
De tekst zelf valt nog mee, maar allejezus wat een kutsite. Als hun idee was om professioneel en modern over te komen hebben ze de plank compleet misgeslagen. Maar ja, advocaten zijn dan ook geen ontwikkelaarsquote:Op zondag 22 augustus 2010 17:33 schreef Sessy het volgende:
[..]
Link naar jurisprudentie ook?![]()
Ik wist helemaal niet dat deze termijn ueberhaupt langer kon zijn dan die 7 dagen joh. Ik dacht dat die 7 dagen uit een europese richtlijn kwamen en gewoon overgenomen waren
Het schijnt ook een trend en zo te zijn, advocatenkantoren met weblogs. Niettemin staan er, vind ik, wel eens interessante nieuwe dingen op. Van mij mogen ze 't blijven doen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:21 schreef TronCarter het volgende:
[..]
De tekst zelf valt nog mee, maar allejezus wat een kutsite. Als hun idee was om professioneel en modern over te komen hebben ze de plank compleet misgeslagen. Maar ja, advocaten zijn dan ook geen ontwikkelaars![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |