abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 augustus 2010 @ 16:48:45 #1
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_85441738
Ik rammel niet. Nooit gedaan, gaat denk ik ook niet gebeuren. Ik heb wel een kind, daar heb ik zeer bewust voor gekozen. Door het gebrek aan rammelen zijn er nu behoorlijk wat zaken die mij af en toe beangstigen bij het idee dat ik door het gebrek weer heel rationeel moet bedenken of ik nog een tweede kind wil. En of ik het ook kán.

Ik denk dat ik het wel wil, maar niet nu. Maar wil ik het straks dan wel? Naarmate de tijd vordert gaat alles steeds makkelijker en weer terug naar baby (af) kan een steeds groter struikelblok worden.

Wat gaf de doorslag voor andere mensen zonder rammel?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  woensdag 18 augustus 2010 @ 16:53:04 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_85441917
Waarom heb je dan gekozen voor een kind, als ik vragen mag?
pi_85442020
Is dat geen gezamenlijke beslissing? Waarom heb je het alleen over 'ik'?
pi_85442312
Goed topic!

Wij hebben vanaf het begin gezegd dat we maar een kind wilden. Nu we een dochter hebben, heb ik wel rammel-periodes gehad, maar die zijn weer gestopt en momenteel ben ik optimaal gelukkig met ons kleine gezinnetje.

De redenen waarom we maar een kind wilden, waren allemaal wel rationeel. We wonen niet groot en in Amsterdam zou (veel) groter wonen nogal moeilijk betaalbaar worden. Bovendien is ons beeld van hoe we ons leven willen indelen veel gemakkelijker met een kind. We willen bijvoorbeeld veel reizen en dat is met een kind praktisch en financieel beter haalbaar.

We hebben het gewoon zo leuk met drieen, en het wordt alleen laar gemakkelijker en leuker, merken we.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 18 augustus 2010 @ 17:02:22 #5
14746 k_i_m
pi_85442329
Omdat deze discussie al begon in het rammelaarstopic, met meerdere vrouwen waar mijn wederhelft niet aan meedoet ;).

Ik, of zoals men liever ziet; wij wilden graag een kind samen om de normale egoïstische reden die iedereen heeft die zich voort wil planten. Maar wij wilden het wel graag goed doen, ruime huisvesting, genoeg geld, een schema waardoor het kind niet naar een KDV hoeft. Dat woog zwaarder dan de hormonaal bepaalde drang van vrouwen (even plat gezegd) om een kind te krijgen. Wij wilden het sámen, niet één van ons.
In my life
Why do I smile
pi_85442384
waarom accepteer je niet dat het gewoon bij je past?
pi_85442396
Als je moét bedenken of je het wel wil, wíl je het dan wel?
pi_85442425
Terug naar de babyfase klinkt zo zwaar, maar die fase duurt maar eventjes (sorry verse moeders, maar het vliegt echt voorbij.. je knippert eens goed met je ogen en *poef* :') ).

Waarom denk je dat het steeds lastiger wordt naarmate je langer wacht? Beppie wordt steeds zelfstandiger, kan steeds meer dingen zelf. Zo heb je meer tijd en een extra paar handjes bij een eventuele tweede. Nog meer voordelen van 1 wat ouder kindje bij een baby: Nooit 2 kids tegelijk meezeulen, 1 kan lopen. Geen gekloot met dubbele wagens en onpraktische winkelindelingen. Nooit 2 kids tegelijk aan het janken omdat 1 een fles mot en de ander een schone luier. Hoe ouder Bep is, hoe duidelijker zaken aan haar uit te leggen zijn. Heel even wachten, eerst even Ot een schone luier. Help maar even. En natuurlijk verloopt niet elke dag zo soepeltjes en idyllisch.. Maar het scheelt volgens mij echt flink als kind 1 wat ouder en wijzer is.
Fok!bejaarde
  woensdag 18 augustus 2010 @ 17:04:43 #9
14746 k_i_m
pi_85442426
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 17:03 schreef KingOfMars het volgende:
Als je moét bedenken of je het wel wil, wíl je het dan wel?
Ja, nou, dat weet ik dus juist niet :D. Soms denk ik van wel, en soms van niet.
In my life
Why do I smile
pi_85442517
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 17:04 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ja, nou, dat weet ik dus juist niet :D. Soms denk ik van wel, en soms van niet.
Wat ik niet snap is dat het kennelijk een verplichting lijkt te moeten nadenken over een eventueel tweede kind. Als alles goed voelt en is, dan is het prima toch?

Overigens denk ik niet dat het je bedoeling was er een '1 of 2 kind' topic van te maken, dus sorry, maar ik vroeg het me af bij het lezen van je OP.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 17:07:44 #11
14746 k_i_m
pi_85442551
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 17:04 schreef Anosmie het volgende:

Waarom denk je dat het steeds lastiger wordt naarmate je langer wacht? Beppie wordt steeds zelfstandiger, kan steeds meer dingen zelf. Zo heb je meer tijd en een extra paar handjes bij een eventuele tweede. Nog meer voordelen van 1 wat ouder kindje bij een baby: Nooit 2 kids tegelijk meezeulen, 1 kan lopen. Geen gekloot met dubbele wagens en onpraktische winkelindelingen. Nooit 2 kids tegelijk aan het janken omdat 1 een fles mot en de ander een schone luier. Hoe ouder Bep is, hoe duidelijker zaken aan haar uit te leggen zijn. Heel even wachten, eerst even Ot een schone luier. Help maar even. En natuurlijk verloopt niet elke dag zo soepeltjes en idyllisch.. Maar het scheelt volgens mij echt flink als kind 1 wat ouder en wijzer is.
Anos O+. Ja, dat vind ik ook hoor. Maar ik heb nu inmiddels toch de leeftijd dat ik ooit een keer de knoop moet gaan doorhakken, ik ben ook geen 20 meer. En dat vind ik best eng!
In my life
Why do I smile
pi_85442580
Mijn vrouw heeft ook nooit echt gerammeld btw. De wens en vraag kwam vanuit mij voornamelijk. En nu houden we het gedeeltelijk door omstandigheden, gedeeltelijk bewust, bij 1 kind. :).
pi_85442609
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 17:06 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Wat ik niet snap is dat het kennelijk een verplichting lijkt te moeten nadenken over een eventueel tweede kind. Als alles goed voelt en is, dan is het prima toch?
Omdat het op een bepaald moment niet meer kan, natuurlijk, en niemand wil met spijt terugkijken op gemiste kansen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_85442647
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 17:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Omdat het op een bepaald moment niet meer kan, natuurlijk, en niemand wil met spijt terugkijken op gemiste kansen.
Ahja, voor vrouwen zal het idd anders aanvoelen dan voor mannen bedenk ik me nu nav jouw post.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 17:14:13 #15
14746 k_i_m
pi_85442798
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 16:39 schreef Vivi het volgende:
Koristes, ik kreeg bijna een leverberoerte toen ik jouw naam hier zag staan. Maar ik kom gezellig mee niet-rammelen hoor! Ben zoo blij dat ik van het zure braaksel, gestress met voedingen en het totale geleefd worden af ben. Al had ik het niet willen missen hoor, maar die hele rataplan weer opnieuw beleven trekt me totaal niet.
_O-.

Ik wil het eigenlijk gewoon nog lekker 10 jaar uitstellen :@.
In my life
Why do I smile
pi_85442852
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 17:10 schreef KingOfMars het volgende:

Ahja, voor vrouwen zal het idd anders aanvoelen dan voor mannen bedenk ik me nu nav jouw post.
Nou ja, het is ook een beetje een flauw antwoord van me. In wezen is het natuurlijk wel zo, en bij vrouwen die richting 35+ gaan spelen ook medische redenen een rol. Maar ik denk dat veel vrouwen zich ook een ideaalbeeld voorhouden van hun gezinsvorming. Er moet bijvoorbeeld een bepaalde tijd tussen de eerste en de tweede zitten, want <vul maar een reden in>. Ik moest voor mijn gevoel snel een beslissing nemen, want ik wist niet of ik nog een keer een zwangerschap aan zou durven (met alle lichamelijke veranderingen die erbij horen) als ik mezelf eenmaal 'hervonden' had*. En tja, als je op het moment waarvan je denkt dat je een keuze moet hebben gemaakt nog geen beslissing hebt genomen, dan kan dat wel lastig zijn, lijkt me.

* Dat gevoel heeft trouwens uiteindelijk geen rol gespeeld in de keuze voor een tweede. Ik wilde het al heel snel gewoon écht.
pi_85442944
Mijn moeder wilde graag meerdere kinderen omdat ze haar gezin niet compleet vond met 1 kindje. Er waren er meer welkom. Ik heb een geweldige band met mijn broertje en mijn zus. Ik wil mijn kind dat ook geven. Iemand die heel vertrouwd is en dichtbij, een soort van bondgenoot in het leven. Die weet waar je vandaan komt en je roots begrijpt. En uiteraard loopt dat niet altijd zo. Maar dat kan je vantevoren ook niet bedenken he. We gaan uit van het positieve. Tenminste. Ik wel.
En ik heb persoonlijk heel erg het gevoel dat ik een kind niet 'alleen' zou willen achterlaten op de wereld.

En hou eens op over je leeftijd want ik voel me compleet ende accuut vergrijzen. }:|.
Fok!bejaarde
  woensdag 18 augustus 2010 @ 17:20:24 #18
14746 k_i_m
pi_85443061
Mahahaha, als je maar bedenkt dat ik ouder ben, want ik was blijven zitten en jij niet. [/schrale troost]
In my life
Why do I smile
pi_85443153
Gelukkig zijn we gevoelsmatig allebei nog lang geen 26. :7
Fok!bejaarde
pi_85446505
Claudia, zo mooi. De reden die jij aangeeft "het jezelf hervinden en dan niet meer durven" was hier precies de reden om het dan nu maar te doen. Dan kan ik mezelf daarna echt storten op mezelf zijn zonder in mijn achterhoofd te hoeven houden dat ik ooit weer zwanger zal zijn.

Kim, hier dus ook echt een keuze vanuit praktische en rationele zin, niet vanuit gevoel.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_85447630
Ik herkende ook wel het een en ander van hetgeen je schreef, Mefke. Ik voel me nu trouwens ook niet 'mezelf', maar ik ga daar niet zo onder gebukt als tijdens de eerste zwangerschap. Sterker nog, ik kan het nu zelfs écht leuk vinden om zwanger te zijn. Ik weet dat deze tijd snel voorbij gaat en dat het hoogstwaarschijnlijk de laatste keer is dat ik het meemaak. Daarom wil ik er ook graag van genieten.

Oh, en ik merk dat deze zwangerschap véél sneller gaat omdat er al een kind is dat zorg en aandacht van me vraagt.
pi_85447690
aha Claudia, er is dus hoop...
pi_85448010
Door die zwangerschap sla je je wel heen. Je weet nu écht waar je het voor doet, toch? Als dat is wat je wil dan durft je hart zich misschien wel bij je hoofd te voegen.
pi_85448804
Ik vond de zwangerschap en het héle eerste jaar helemaal niks aan :@ waarschijnlijk veroorzaakt door een pre/postnatale of een gewone depressie. Ik durf het ook door de bevalling (complete paniek bij een redeljk 'normale' bevalling) eigenlijk niet meer aan. Het liefst zou ik gewoon een dreumes krijgen gebracht door een ooievaar :')
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_85449030
Geppie, daarom grap ik hier over de bloemkool.
Ik hoop maar dat het net zo is als Claudia zegt, dat het went ofzo. En dat het sneller gaat. Het scheelt denk ik heel veel dat ik nu weet wat met wachten staat. En ik zie het levende voorbeeld van het resultaat natuurlijk dagelijks voor me, dat helpt ook vast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')