Ja, nou, dat weet ik dus juist nietquote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:03 schreef KingOfMars het volgende:
Als je moét bedenken of je het wel wil, wíl je het dan wel?
Wat ik niet snap is dat het kennelijk een verplichting lijkt te moeten nadenken over een eventueel tweede kind. Als alles goed voelt en is, dan is het prima toch?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:04 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ja, nou, dat weet ik dus juist niet. Soms denk ik van wel, en soms van niet.
Anosquote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:04 schreef Anosmie het volgende:
Waarom denk je dat het steeds lastiger wordt naarmate je langer wacht? Beppie wordt steeds zelfstandiger, kan steeds meer dingen zelf. Zo heb je meer tijd en een extra paar handjes bij een eventuele tweede. Nog meer voordelen van 1 wat ouder kindje bij een baby: Nooit 2 kids tegelijk meezeulen, 1 kan lopen. Geen gekloot met dubbele wagens en onpraktische winkelindelingen. Nooit 2 kids tegelijk aan het janken omdat 1 een fles mot en de ander een schone luier. Hoe ouder Bep is, hoe duidelijker zaken aan haar uit te leggen zijn. Heel even wachten, eerst even Ot een schone luier. Help maar even. En natuurlijk verloopt niet elke dag zo soepeltjes en idyllisch.. Maar het scheelt volgens mij echt flink als kind 1 wat ouder en wijzer is.
Omdat het op een bepaald moment niet meer kan, natuurlijk, en niemand wil met spijt terugkijken op gemiste kansen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:06 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is dat het kennelijk een verplichting lijkt te moeten nadenken over een eventueel tweede kind. Als alles goed voelt en is, dan is het prima toch?
Ahja, voor vrouwen zal het idd anders aanvoelen dan voor mannen bedenk ik me nu nav jouw post.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Omdat het op een bepaald moment niet meer kan, natuurlijk, en niemand wil met spijt terugkijken op gemiste kansen.
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:39 schreef Vivi het volgende:
Koristes, ik kreeg bijna een leverberoerte toen ik jouw naam hier zag staan. Maar ik kom gezellig mee niet-rammelen hoor! Ben zoo blij dat ik van het zure braaksel, gestress met voedingen en het totale geleefd worden af ben. Al had ik het niet willen missen hoor, maar die hele rataplan weer opnieuw beleven trekt me totaal niet.
Nou ja, het is ook een beetje een flauw antwoord van me. In wezen is het natuurlijk wel zo, en bij vrouwen die richting 35+ gaan spelen ook medische redenen een rol. Maar ik denk dat veel vrouwen zich ook een ideaalbeeld voorhouden van hun gezinsvorming. Er moet bijvoorbeeld een bepaalde tijd tussen de eerste en de tweede zitten, want <vul maar een reden in>. Ik moest voor mijn gevoel snel een beslissing nemen, want ik wist niet of ik nog een keer een zwangerschap aan zou durven (met alle lichamelijke veranderingen die erbij horen) als ik mezelf eenmaal 'hervonden' had*. En tja, als je op het moment waarvan je denkt dat je een keuze moet hebben gemaakt nog geen beslissing hebt genomen, dan kan dat wel lastig zijn, lijkt me.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:10 schreef KingOfMars het volgende:
Ahja, voor vrouwen zal het idd anders aanvoelen dan voor mannen bedenk ik me nu nav jouw post.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |