!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:27 schreef Laysa het volgende:
Wat loop je nu weer te punten?...je maakt echt overal een punt van...Zet er eens een streep onder...Dit is een nieuw topic.
Hij moet er gewoon eens een punt achter zetten.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:27 schreef Laysa het volgende:
Wat loop je nu weer te punten?...je maakt echt overal een punt van...Zet er eens een streep onder...Dit is een nieuw topic.
quote:
Whehehehequote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij moet er gewoon eens een punt achter zetten.
Dat is zoveel nuttiger dan maar in het wilde weg strepen en punten neerzetten
-.- .- .--. / -. --- ..-quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij moet er gewoon eens een punt achter zetten.
Dat is zoveel nuttiger dan maar in het wilde weg strepen en punten neerzetten
Kun je DK ook niet op dezelfde cassette aansluiten, in het kader van gedeelde cassettes zijn halve cassettes?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:29 schreef Laysa het volgende:
En dan ga ik nu ff mn cassete recorder wisselen en daarna naar de friettent...DK is de afgelopen dagen zo misselijk geweest dat ie amper wat heeft kunen eten. En nu heb ik zin in friet![]()
Vrij logisch vind ik.
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:31 schreef Teun_ZHV het volgende:
Ik las letterlijk taken hè. Dacht "Hoeveel taken heeft ie wel niet, naast z'n werk" en zag 'm stofzuigen of zoiets.
Damn, valt die link even tegen, ik dacht dat je er een topic over geopend hadquote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:31 schreef remlof het volgende:
[..]
-.- .- .--. / -. --- ..-
Dah-di-dah Di-dah Di-dah-dah-dit, Dah-dit Dah-dah-dah Di-di-dah
quote:Tak breekt af en belandt op fietser
BILTHOVEN - In het Utrechtse Bilthoven is een fietser gewond geraakt toen er plotseling een grote tak van een boom afbrak en op hem terechtkwam.
Het ongeluk gebeurde op de Antonie van Leeuwenhoeklaan. De fietser kreeg de tak op zijn hoofd en hij raakte gewond, meldt RTV Utrecht.
Ik hoop niet dat ze hem ginds in NY afknallen, dat is mij te ver van huis om te gaan kijken. Tijdverschil is ook nog eens vervelend om het lekker voor de TV te kunnen volgen. Nee, laat dat maar hier gebeurenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tsja, wie wind zaait zal storm oogsten.....
quote:Recordaantal boeren zoekt vrouw
AMSTERDAM - Blijkbaar zijn er in Nederland nog heel wat vrijgezelle boeren die het niet zo gezellig hebben in hun eentje.
De eerste selectieronde van het populaire KRO-programma Boer zoekt vrouw heeft dit jaar namelijk een recordaantal aanmeldingen binnen gekregen. Waren er in voorgaande jaren rond de 100 boeren die graag mee wilden doen aan het populaire programma, dit jaar waren het er maar liefst 355, zo valt te lezen op de website van Boer Zoekt Vrouw.
Wrom was D_K misselijk dan? Hoor wel van een soort buikgriepje wat in Nederland heerst, was dat het? En wij eten vanavond kip met pomme de terre gratin of zo iets. Jongste kookt. Volgens loopt die griet haar roeping mis want die kan koken, echt! Je vreet je vingers er bij op!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:29 schreef Laysa het volgende:
En dan ga ik nu ff mn cassete recorder wisselen en daarna naar de friettent...DK is de afgelopen dagen zo misselijk geweest dat ie amper wat heeft kunen eten. En nu heb ik zin in friet![]()
Vrij logisch vind ik.
Nah, als het dan toch gebeurt dan zie ik er geen meerwaarde aan als het op eigen bodem gebeurt.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:42 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat ze hem ginds in NY afknallen, dat is mij te ver van huis om te gaan kijken. Tijdverschil is ook nog eens vervelend om het lekker voor de TV te kunnen volgen. Nee, laat dat maar hier gebeuren![]()
Over eten gesproken, ik zat gisteren te eten op een terras in Nunspeet met mijn nek zo'n straalkachel. Volgende keer trek ik voor die locatie mijn zwembroek aan, wat een hitte, tropisch gewoon.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:45 schreef spuitje het volgende:
[..]
Wrom was D_K misselijk dan? Hoor wel van een soort buikgriepje wat in Nederland heerst, was dat het? En wij eten vanavond kip met pomme de terre gratin of zo iets. Jongste kookt. Volgens loopt die griet haar roeping mis want die kan koken, echt! Je vreet je vingers er bij op!
Tja, ik vind het niet zo gek..........getrouwd zijn met een boer betekent over het algemeen dag en nacht werken voor steeds minder geld, aan steeds meer regeltjes moeten voldoen, steeds meer formulieren in moeten vullen.......dat vrouwen daar geen zin in hebben begrijp ik best! Is gewoon ervaring hoorquote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:45 schreef Teun_ZHV het volgende:
Ik moest gelijk aan Heksje denken![]()
[..]
Zit jij vlakbij Nunspeet ja?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:48 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Over eten gesproken, ik zat gisteren te eten op een terras in Nunspeet met mijn nek zo'n straalkachel. Volgende keer trek ik voor die locatie mijn zwembroek aan, wat een hitte, tropisch gewoon.
Moet je dan ook meteen boerin worden?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:48 schreef spuitje het volgende:
Tja, ik vind het niet zo gek..........getrouwd zijn met een boer betekent over het algemeen dag en nacht werken voor steeds minder geld, aan steeds meer regeltjes moeten voldoen, steeds meer formulieren in moeten vullen.......dat vrouwen daar geen zin in hebben begrijp ik best! Is gewoon ervaring hoor
Ligt eraan wat voor boer je bent hè. Een akkerbouwer heeft relatief gezien een leven als een luis op een zeer hoofd. 's Zomers af en toe even bikkelen en dan een hele lange winterslaap.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:48 schreef spuitje het volgende:
[..]
Tja, ik vind het niet zo gek..........getrouwd zijn met een boer betekent over het algemeen dag en nacht werken voor steeds minder geld, aan steeds meer regeltjes moeten voldoen, steeds meer formulieren in moeten vullen.......dat vrouwen daar geen zin in hebben begrijp ik best! Is gewoon ervaring hoor
Prima hoor, koppel mijn aanhangwagen wel aanquote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:49 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Zit jij vlakbij Nunspeet ja?
Ian en ik zitten daar een weekend lang binnenkort.
Misschien bellen we je wel om ons te komen redden, dan weet je dat alvast
Trouwens, geen moer te beleven daar, maar het volgende restaurant is wel erg ok, zo ook de prijzen. Erg trendy en mooi ding voor dat dorpquote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:49 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Zit jij vlakbij Nunspeet ja?
Ian en ik zitten daar een weekend lang binnenkort.
Misschien bellen we je wel om ons te komen redden, dan weet je dat alvast
Maar het is op zondag gesloten?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:53 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Trouwens, geen moer te beleven daar, maar het volgende restaurant is wel erg ok, zo ook de prijzen. Erg trendy en mooi ding voor dat dorp
Als je met een arts trouwt word je dan ook gelijk artsin?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:49 schreef Copycat het volgende:
[..]
Moet je dan ook meteen boerin worden?
Je hebt er (geen) verstand van merk ikquote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:50 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ligt eraan wat voor boer je bent hè. Een akkerbouwer heeft relatief gezien een leven als een luis op een zeer hoofd. 's Zomers af en toe even bikkelen en dan een hele lange winterslaap.
Als je met een koning trouwt wel koningin, dus ik denk het welquote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:10 schreef spuitje het volgende:
[..]
Als je met een arts trouwt word je dan ook gelijk artsin?
Vrouwenarts!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:10 schreef spuitje het volgende:
Als je met een arts trouwt word je dan ook gelijk artsin?
quote:getrouwd zijn met een boer betekent over het algemeen dag en nacht werken voor steeds minder geld, aan steeds meer regeltjes moeten voldoen, steeds meer formulieren in moeten vullen.......
kutstoelen, zie je meteen, slechte keuze dusquote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:22 schreef Copycat het volgende:
Over mooie restaurants gesproken:
http://www.a212.com/2009/10/restaurantcafe-usine-eindhoven.html
Industrieel Eindhoven op haar best.
Goeie website ook: www.usine.nlquote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:22 schreef Copycat het volgende:
Dan nodig ik je niet uit.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:24 schreef Jian het volgende:
kutstoelen, zie je meteen, slechte keuze dus
Oeh, die tegelvloer op de eerste foto'squote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:22 schreef Copycat het volgende:
Yep.quote:
Ik neem m'n eigen stoel wel meequote:
Maar als je met een koningin trouwt word je niet altijd automatisch koning.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:13 schreef Jian het volgende:
[..]
Als je met een koning trouwt wel koningin, dus ik denk het wel
Ik vind het een beetje simpel een restaurant te kwalificeren op de stoelen (er staat een allegaartje van stoelen, eclectische stijl is in alles doorgevoerd). Ze zullen er niet de hoofdprijs voor hebben betaald, maar het past imo juist wel perfect in het concept. Maar je moet er van houden.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:30 schreef Jian het volgende:
Ik neem m'n eigen stoel wel mee![]()
Maar serieus, een goed restaurant zorgt voor goede stoelen. Hier is het een sluitpost geweest, kijk maar goed
En waar de vrouw vaak een baan buitenshuis heeft om het hoofd boven water te kunnen houden!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:24 schreef Leandra het volgende:
Overigens was het vroeger vrij normaal dat de echtgenote van de huisarts zijn assistente was, zowel medisch als administratief.
Bij boeren gaat dat vaak nog steeds zo, het is simpelweg het runnen van een bedrijf, en dan ook nog een bedrijf waar tegenwoordig een absurde hoeveelheid administratie bij komt kijken.
Uiteraard niet, Koning is immers hoger in rang dan Koningin, en dan zou een vorstin door een huwelijk dus lager in rang worden, en dientengevolge minder zeggenschap hebben dan haar niet voor het ambt geboren echtgenoot.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:33 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar als je met een koningin trouwt word je niet altijd automatisch koning.
Dat zijn schoolstoelen! Jee, wat zonde zeg.........quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:30 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik neem m'n eigen stoel wel mee![]()
Maar serieus, een goed restaurant zorgt voor goede stoelen. Hier is het een sluitpost geweest, kijk maar goed
Als je lekker zit te eten en het is gezellig, moet je ook later op de avond heerlijk ontspannen zitten. Goede restaurants hebben goede stoelen voor hun gasten!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:34 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje simpel een restaurant te kwalificeren op de stoelen (er staat een allegaartje van stoelen, eclectische stijl is in alles doorgevoerd). Ze zullen er niet de hoofdprijs voor hebben betaald, maar het past imo juist wel perfect in het concept. Maar je moet er van houden.
Nah, als ik lekker uit eten ga wil ik ook graag een beetje comfortabel zitten en dat doe ik niet op een stoel die normaal gebruikt word voor scholen. Hier hebben ze vaak die normandische stoelen, heb ik ook echt de schurft aan! Staat er een afdruk van dat riet in je billen........en de rugleuningen zijn echt zwaar bagger!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:34 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje simpel een restaurant te kwalificeren op de stoelen (er staat een allegaartje van stoelen, eclectische stijl is in alles doorgevoerd). Ze zullen er niet de hoofdprijs voor hebben betaald, maar het past imo juist wel perfect in het concept. Maar je moet er van houden.
Afschaffen die handel. Leve de Republiekquote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Uiteraard niet, Koning is immers hoger in rang dan Koningin, en dan zou een vorstin door een huwelijk dus lager in rang worden, en dientengevolge minder zeggenschap hebben dan haar niet voor het ambt geboren echtgenoot.
Eet smakelijk!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:49 schreef Copycat het volgende:
Ik zit prima in dat soort stoelen. Ook een hele avond. Maar dan is dat hele sfeertje blijkbaar niet voor jullie. Organiseer ik er wel geen FOK!meet.
Pizza is binnen!!!
Jammer, het leek me wel watquote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:49 schreef Copycat het volgende:
Ik zit prima in dat soort stoelen. Ook een hele avond. Maar dan is dat hele sfeertje blijkbaar niet voor jullie. Organiseer ik er wel geen FOK!meet.
Pizza is binnen!!!
Dat is in Nunspeet niet het geval. Binnen ziet het er wat lounge-achtig uit. Relaxt zittenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:24 schreef Jian het volgende:
[..]
kutstoelen, zie je meteen, slechte keuze dus
Nou nou nou, dat zijn dan toch wel de paupers onder de boeren hoor. Mensen zonder een zakelijke visie en ondernemerslef.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:34 schreef spuitje het volgende:
[..]
En waar de vrouw vaak een baan buitenshuis heeft om het hoofd boven water te kunnen houden!
Niet? Opgegroeid in een boerendorp, jaren gewerkt bij tuinders en akkerbouwers, 12 jaar gewerkt op een Agrarische Pedagogische Hogeschool, bijna tien jaar op werkzaam op Groene opleidingen ik denk dat ik er op z'n minst wel iets van weet.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:11 schreef spuitje het volgende:
[..]
Je hebt er (geen) verstand van merk ik
Ach weet je, heb deze discussie al vaker gevoerd met mensen die niet uit dat wereldje komen en er ook geen connecties hebben. Begin er niet meer aan, al was het alleen maar omdat "men" vindt dat je iedere investering in je bedrijf tegenover mede-dorpsbewoners moet verantwoorden. Een nieuwe veetrailer aangeschaft? Waar doe je het van? Kunnen jullie dat zomaar betalen? En dat gaat niet alleen op voor boeren hoor, maar voor iedere kleine zelfstandige in een kleine plaats, want je doet iets altijd van "hun" geld.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:55 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Nou nou nou, dat zijn dan toch wel de paupers onder de boeren hoor. Mensen zonder een zakelijke visie en ondernemerslef.
Burpje. Na drie slices gaat zo'n pizza altijd tegenstaan.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:53 schreef Leandra het volgende:
Jammer, het leek me wel wat![]()
Eet smakelijk
Inderdaad, dan weet je er iets van maar je hebt nooit te maken gehad met de keiharde realiteit. Jou salaris werd keurig iedere maand bijgeschreven op je bankrekening en wij moesten maar afwachten wat de melkprijs deed. Of wat we voor vee kregen wat verkocht moest worden. Wij hebben die prijzen in elkaar zien donderen, moesten met steeds minder zien rond te komen en dat heeft niets te maken met goed ondernemerschap! Als een fabriek besloot dat de prijs omlaag ging, dan ging die prijs omlaag, zo eenvoudig was het. En dan hebben we ook nog eens te maken gehad met dingen als MKZ etc. Melk werd niet opgehaald, dus ook geen geld. Nee, melk mocht niet over het land worden uitgereden, dan kreeg je een torenhoge boete. Heb die helicopters rond zien cirkelen hoor, echt! En als een koe een oormerk kwijt was kreeg je ook een boete als je bedrijf binnen het MKZ gebied lag. Zelfs als je aan kon tonen dat je al nieuwe had besteld! En zo kan ik wel even doorgaan, maar ik heb zomaar het idee dat jij geen centje pijn hebt gehad en wij dus wel! En dat is dus ook de reden dat we Nederland de rug hebben toegekeerd.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:58 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Niet? Opgegroeid in een boerendorp, jaren gewerkt bij tuinders en akkerbouwers, 12 jaar gewerkt op een Agrarische Pedagogische Hogeschool, bijna tien jaar op werkzaam op Groene opleidingen ik denk dat ik er op z'n minst wel iets van weet.
Goede beslissing geweest? Wat doen jullie daar dan nu, boeren jullie daar nog?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:13 schreef spuitje het volgende:
En dat is dus ook de reden dat we Nederland de rug hebben toegekeerd.
Dat heb je nog nooit elders verteld...of ik heb dat totaal niet mee gekregenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:13 schreef spuitje het volgende:
[..]
Inderdaad, dan weet je er iets van maar je hebt nooit te maken gehad met de keiharde realiteit. Jou salaris werd keurig iedere maand bijgeschreven op je bankrekening en wij moesten maar afwachten wat de melkprijs deed. Of wat we voor vee kregen wat verkocht moest worden. Wij hebben die prijzen in elkaar zien donderen, moesten met steeds minder zien rond te komen en dat heeft niets te maken met goed ondernemerschap! Als een fabriek besloot dat de prijs omlaag ging, dan ging die prijs omlaag, zo eenvoudig was het. En dan hebben we ook nog eens te maken gehad met dingen als MKZ etc. Melk werd niet opgehaald, dus ook geen geld. Nee, melk mocht niet over het land worden uitgereden, dan kreeg je een torenhoge boete. Heb die helicopters rond zien cirkelen hoor, echt! En als een koe een oormerk kwijt was kreeg je ook een boete als je bedrijf binnen het MKZ gebied lag. Zelfs als je aan kon tonen dat je al nieuwe had besteld! En zo kan ik wel even doorgaan, maar ik heb zomaar het idee dat jij geen centje pijn hebt gehad en wij dus wel! En dat is dus ook de reden dat we Nederland de rug hebben toegekeerd.
Volgens mij zijn de coöperaties van de boeren, maar ja, als boeren alles pikken, dan houdt het op. Volgens mij verkopen 99 van de 100 agrariërs hun producten al aan Hak voordat ze ook maar gezaaid hebben. Tsja, als dan de oogst tegenvalt, dan moet je niet mekkeren. Gewoon ondernemer zijn en geen slaaf worden van de één of andere fabriek. De melkprijs is trouwens de laatste jaren helemaal niet zo slecht, boeren hebben redelijk goede jaren achter de rug.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:13 schreef spuitje het volgende:
[..]
Inderdaad, dan weet je er iets van maar je hebt nooit te maken gehad met de keiharde realiteit. Jou salaris werd keurig iedere maand bijgeschreven op je bankrekening en wij moesten maar afwachten wat de melkprijs deed. Of wat we voor vee kregen wat verkocht moest worden. Wij hebben die prijzen in elkaar zien donderen, moesten met steeds minder zien rond te komen en dat heeft niets te maken met goed ondernemerschap! Als een fabriek besloot dat de prijs omlaag ging, dan ging die prijs omlaag, zo eenvoudig was het. En dan hebben we ook nog eens te maken gehad met dingen als MKZ etc. Melk werd niet opgehaald, dus ook geen geld. Nee, melk mocht niet over het land worden uitgereden, dan kreeg je een torenhoge boete. Heb die helicopters rond zien cirkelen hoor, echt! En als een koe een oormerk kwijt was kreeg je ook een boete als je bedrijf binnen het MKZ gebied lag. Zelfs als je aan kon tonen dat je al nieuwe had besteld! En zo kan ik wel even doorgaan, maar ik heb zomaar het idee dat jij geen centje pijn hebt gehad en wij dus wel! En dat is dus ook de reden dat we Nederland de rug hebben toegekeerd.
Mjah, ze vertrokken ook naar Canada, daar komen ze inmiddels ook van de koude kermis thuis, ondermeer vanwege milieuregelgeving. Een boer is een vrijgevochten persoon die vooral zelf wil bepalen wat hij doet en hoe hij het doet. In de voormalige Oostbloklanden mogen ze voorlopig nog hun gang gaan, maar ook dat is maar tijdelijk. Natuurlijk is daar meer ruimte, dus meer mogelijk, dat is een feit. Maar er zijn hier ook nog zonen en dochters die het met plezier van pa en ma overnemen en het gewoon goed doen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:30 schreef Noek het volgende:
Nou, ik heb ze wel naar Dld zien vertrekken omdat er hier nauwelijks nog wat te verdienen viel. Daar wel en daar doen ze het dan ook ganz gut. Toll voor ze!
Complete bullshit, om over de rest nog maar te zwijgen.....quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:24 schreef Teun_ZHV het volgende:
Volgens mij zijn de coöperaties van de boeren, maar ja, als boeren alles pikken, dan houdt het op.
Nah, dat is dan wel heel erg gemakkelijk trappen Pietje. Er is dan ook helemaal niets bullshit aan. De coöperaties zijn van de leden en die leden heten boeren te zijn.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:38 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Complete bullshit, om over de rest nog maar te zwijgen.....![]()
De reclame tussen the A-team is te kort dus ik zal je niet vermoeien met een compleet betoog.
hahaha daar dacht ik ook aan toen ik pietje en zijn A team las.quote:
tatata tatata tatatata tatata en daar komt Murdock oh kut zit nu met dat deuntje in mijn hoofdquote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:48 schreef Laysa het volgende:
[..]
Pietje is niet van de tijd dat het nog nieuw was hé!!! wij keken dat nog ''live'' mee
I love it when a plan comes together!quote:
Jij bent niet veel ouder dan 30, toch?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:53 schreef Laysa het volgende:
[..]
I love it when a plan comes together!
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Jij bent niet veel ouder dan 30, toch?
Idd....dan was ik alsnog zaterdag langskomen rijden om je te patsen met een liniaalquote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Oeps
Nou ja, beter dan andersom - dat had ik nooit meer goedgepraat
Ja, dat lijkt me wat, met mijn toch al niet ranke lijf ook nog een keer enorm zwanger daar zitten tijdens DDWquote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
Burpje. Na drie slices gaat zo'n pizza altijd tegenstaan.
Minimeet tijdens de Dutch Design Week. De Graduation van de Design Academy zit immers in dezelfde fabriek. En DDW is zo'n interessante week. Elk jaar weer. Alhoewel ... Dit jaar zit ik volgens mij elders en ben ook jij otherwise ...
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:30 schreef Laysa het volgende:
Passen we op!!!!! Dadelijk komt Remlof weer langs met zn liniaal
Met de MKZ hebben boeren zelfs een verlaging van de schadevergoeding als "boete" gehad omdat ze geen slot op de staldeur hadden.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:13 schreef spuitje het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:38 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Complete bullshit, om over de rest nog maar te zwijgen.....![]()
De reclame tussen the A-team is te kort dus ik zal je niet vermoeien met een compleet betoog.
Is dat die Snickers-fool??quote:
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:17 schreef PietjePuk007 het volgende:
We hadden 't over boeren, niet over the A-team. Ik ga eerst wel shoppen of zo, to zo Lea.
Ik ben vandaag naar Schubbekutteveen weggelopen, ik trok de stad ff niet meer, dus je gaat mij niet tegenkomen op het-rond-de-boom-bankje-waar-geen-boom-in-staat in de supermarkt.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:17 schreef PietjePuk007 het volgende:
We hadden 't over boeren, niet over the A-team. Ik ga eerst wel shoppen of zo, to zo Lea.
gaat Pietje dan op safarikampquote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:18 schreef Laysa het volgende:
[..]
...Je moet nog een geruit overhemd een mooie kaki broek en bruine schoenen bij elkaar shoppen?
T is geen koopavond, die jongen moet gewoon drinkontbijt halen, anders heeft hij morgenochtend niets.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:18 schreef Laysa het volgende:
[..]
...Je moet nog een geruit overhemd een mooie kaki broek en bruine schoenen bij elkaar shoppen?
Leave Pietje alone..quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:18 schreef Laysa het volgende:
[..]
nee naar de meet op 4 septemberquote:
Owquote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
T is geen koopavond, die jongen moet gewoon drinkontbijt halen, anders heeft hij morgenochtend niets.
Die zal wel een streepjesbroek willen....... of zo'n kekke ruitjesbroek om in te golfen, voor als hij strepen in de lengte en breedte wil.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:21 schreef Noek het volgende:
[..]
Leave Pietje alone..
[ afbeelding ]
Remlof! Die moet je hebben.
hahahahaquote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die zal wel een streepjesbroek willen....... of zo'n kekke ruitjesbroek om in te golfen, voor als hij strepen in de lengte en breedte wil.
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:21 schreef Noek het volgende:
[..]
Leave Pietje alone..
[ afbeelding ]
Draaf ik door?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:21 schreef Noek het volgende:
[..]
Leave Pietje alone..
[ afbeelding ]
Bij een kuiken boer?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:23 schreef Noek het volgende:
Vwb die boeren-discussie. Boeren!![]()
Het is makkelijk lullen als je niet met je poten echt in de modder hebt gestaan dus weet ik veel maar ik denk dat het boeren ansich in Nederland geen piece of cake is.
Verder dan verkering met een zoon van een kuikenboer ben ik niet gekomen. Damn! Het had zo mooi kunnen zijn. Ik met stro in mijn haren de varkens hoeden.
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:42 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat ze hem ginds in NY afknallen, dat is mij te ver van huis om te gaan kijken. Tijdverschil is ook nog eens vervelend om het lekker voor de TV te kunnen volgen. Nee, laat dat maar hier gebeuren![]()
quote:
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:31 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De mixed-grill! Prima keuze mevrouwtje!
De melkprijs is dramatisch laag tegenwoordig.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:24 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de coöperaties van de boeren, maar ja, als boeren alles pikken, dan houdt het op. Volgens mij verkopen 99 van de 100 agrariërs hun producten al aan Hak voordat ze ook maar gezaaid hebben. Tsja, als dan de oogst tegenvalt, dan moet je niet mekkeren. Gewoon ondernemer zijn en geen slaaf worden van de één of andere fabriek. De melkprijs is trouwens de laatste jaren helemaal niet zo slecht, boeren hebben redelijk goede jaren achter de rug.
En wat regels betreft; een boer met 100 koeien heeft gewoon 100 werkneemsters, logisch dat daar administratie bij hoort.
Het gemekker van boeren betreft vooral het administratieve deel en ze willen vrij zijn (vrijgevochten zijn) en zelf bepalen hoeveel mest ze over het land mikken en dat gaat nu eenmaal niet in een dichtbevolkt land en met intensieve teelt.
Een goede boer heeft het goed, een slechte heeft het slecht (los van pech en incidenten), zoals dat in iedere bedrijfstak het geval is.
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:33 schreef Dementor het volgende:
[..]
De melkprijs is dramatisch laag tegenwoordig.
Er was gister een boer op TV die geld moest bijleggen om het af te laten voeren.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:40 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat valt reuze mee!
Lekker makkelijk Teun. Maar heb jij ooit tegenover een partner gestaan die 's morgens de stal bijna niet in durft omdat hij bang is dat de gevreesde MKZ ook zijn vee heeft bereikt? Denk het niet he? Heb jij ooit nachten wakker gelegen omdat je beelden op je netvlies had van gezond vee wat werd afgemaakt? Jou vee? Al die dieren die je bij naam en toenaam kent, een gerespecteerd fokbedrijf van generaties wat zo even wordt afgemaakt? En waarom? Omdat er vanwege economische redenen niet ge-ent mocht worden!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:24 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de coöperaties van de boeren, maar ja, als boeren alles pikken, dan houdt het op. Volgens mij verkopen 99 van de 100 agrariërs hun producten al aan Hak voordat ze ook maar gezaaid hebben. Tsja, als dan de oogst tegenvalt, dan moet je niet mekkeren. Gewoon ondernemer zijn en geen slaaf worden van de één of andere fabriek. De melkprijs is trouwens de laatste jaren helemaal niet zo slecht, boeren hebben redelijk goede jaren achter de rug.
En wat regels betreft; een boer met 100 koeien heeft gewoon 100 werkneemsters, logisch dat daar administratie bij hoort.
Het gemekker van boeren betreft vooral het administratieve deel en ze willen vrij zijn (vrijgevochten zijn) en zelf bepalen hoeveel mest ze over het land mikken en dat gaat nu eenmaal niet in een dichtbevolkt land en met intensieve teelt.
Een goede boer heeft het goed, een slechte heeft het slecht (los van pech en incidenten), zoals dat in iedere bedrijfstak het geval is.
Friesland Campina?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:40 schreef Dementor het volgende:
[..]
Er was gister een boer op TV die geld moest bijleggen om het af te laten voeren.
Ninja-edit?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:40 schreef Dementor het volgende:
[..]
Er was gister een boer op TV die geld moest bijleggen om het af te laten voeren.
En nu nog even een leuk staatje van de kosten, heb je die ook voorhanden?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:40 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat valt reuze mee!
Nee, die staan niet bij gegevens over de melkprijsquote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:42 schreef spuitje het volgende:
[..]
En nu nog even een leuk staatje van de kosten, heb je die ook voorhanden?
Das geen slecht rendement tijdens een crisis!quote:Europese melkprijzen in juni met 5,6 procent omhoog
06 aug 2010 15:06
De berekende voorschotprijzen van een serie Europese zuivelbedrijven zijn in juni met gemiddeld 5,6 procent gestegen naar ¤ 30,23 per 100 kilo standaardmelk.
Dit blijkt uit berekeningen van het Productschap Zuivel en de European Dairy Farmers in opdracht van LTO-Nederland. In geld uitgedrukt komt de prijsstijging neer op een verhogen met ¤ 1,62 per 100 kilo.
Vergeleken met vorig jaar ligt de gemiddelde Europese melkprijs van juni 2010 ¤ 5,53 of 22,2 procent per 100 kilo hoger dan vorig jaar juni. De Nederlandse zuivelverwerkers die in de melkprijsvergelijking worden meegenomen, FrieslandCampina en DOC Kaas, verhoogden hun voorschotbetaling bovengemiddeld met ¤ 2,72 en ¤ 2,40 per 100 kilo, meldt LTO.
Je laat niet alle cijfers zien.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:49 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee, die staan niet bij gegevens over de melkprijs
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=melkprijs
Het nieuws zegt overal dat de prijzen stijgen. Dan neem ik aan dat bij gelijk blijvende kosten de winst ook toeneemt (of het verlies kleiner).
[..]
Das geen slecht rendement tijdens een crisis!
Tja, ik denk dat Teun bedoelt dat een goede boer, goed boert. Ik denk dat een goede boer, goed voor zijn bedrijf zorgt (welzijn van de dieren etc.). De laatste gaat eerder failliet dan de eerste. Puur selectie op prijs, maar ja zo werkt een markt helaas.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:41 schreef spuitje het volgende:
[..]
Lekker makkelijk Teun. Maar heb jij ooit tegenover een partner gestaan die 's morgens de stal bijna niet in durft omdat hij bang is dat de gevreesde MKZ ook zijn vee heeft bereikt? Denk het niet he? Heb jij ooit nachten wakker gelegen omdat je beelden op je netvlies had van gezond vee wat werd afgemaakt? Jou vee? Al die dieren die je bij naam en toenaam kent, een gerespecteerd fokbedrijf van generaties wat zo even wordt afgemaakt? En waarom? Omdat er vanwege economische redenen niet ge-ent mocht worden!
Mijn man kende ieder beest bij naam en toenaam, hij kende al hun eigenaardigheden. En geloof me Teun, wat we toen hebben meegemaakt gun ik mijn ergste vijand niet! Dus lul niet over pech en incidenten, want dan maak je me dus echt kwaad!
Je moet ook nog klikken op nieuws anders krijg je blijkbaar gewoon de hits op melkprijs te zien.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:51 schreef Dementor het volgende:
[..]
Je laat niet alle cijfers zien.
Hoe liep het af....The A-team??? hebben ze gewonnen?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:55 schreef PietjePuk007 het volgende:
De melkprijzen zijn nu wel aardig ja, maar in de afgelopen jaren (10 of zo) gemiddeld genomen echt totaal ruk. En dan zeggen 'je zit in een cooperatie en laat je tanden eens zien' is totale bullshit, boeren zijn 100% afhankelijk van de afnemers (grote kaasmakers). Waarom denk je dat ze in Brussel tijdens demonstraties voedsel massaal door een put laten lopen. Ben 't er absoluut niet mee eens, maar dat is echt wel een laatste redmiddels als demonstratie-actie.
Tijdens de varkenspest, mkz en weet ik wat amper vergoeding gehad. De boeren lijken 't nu goed te hebben, maar zijn deels groter en groter geworden omdat alle 'kleintjes' al weg zijn (failliet, en de rest kan de grond tegen een mooi prijsje overnemen). Maar dat wil niet zeggen dat je ook structureel (!) rendement haalt op die grond.
Over de administratie, een gemiddeld schaap is beter geregistreerd dan een mens heb ik 't gevoel. Je moet zelfs melden / administreren als je een schaap vervoert, als ie lammert, en dan wel 2 nummers in de oren want bij 1 krijg je al een boete (en de AID op je dak).
Om over de werktijden niet te beginnen, want dat is al 'gemeengoed' geworden dat een boer 6 dagen in de week van 6 uur 'smorgens tot half 8 'savonds werkt.
He he, iemand die het door heeft......................en een boer werkt geen 6 maar 7 dagen per week!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:55 schreef PietjePuk007 het volgende:
De melkprijzen zijn nu wel aardig ja, maar in de afgelopen jaren (10 of zo) gemiddeld genomen echt totaal ruk. En dan zeggen 'je zit in een cooperatie en laat je tanden eens zien' is totale bullshit, boeren zijn 100% afhankelijk van de afnemers (grote kaasmakers). Waarom denk je dat ze in Brussel tijdens demonstraties voedsel massaal door een put laten lopen. Ben 't er absoluut niet mee eens, maar dat is echt wel een laatste redmiddels als demonstratie-actie.
Tijdens de varkenspest, mkz en weet ik wat amper vergoeding gehad. De boeren lijken 't nu goed te hebben, maar zijn deels groter en groter geworden omdat alle 'kleintjes' al weg zijn (failliet, en de rest kan de grond tegen een mooi prijsje overnemen). Maar dat wil niet zeggen dat je ook structureel (!) rendement haalt op die grond.
Over de administratie, een gemiddeld schaap is beter geregistreerd dan een mens heb ik 't gevoel. Je moet zelfs melden / administreren als je een schaap vervoert, als ie lammert, en dan wel 2 nummers in de oren want bij 1 krijg je al een boete (en de AID op je dak).
Om over de werktijden niet te beginnen, want dat is al 'gemeengoed' geworden dat een boer 6 dagen in de week van 6 uur 'smorgens tot half 8 'savonds werkt.
Tis denk ik niet iets van doorhebben maar de manier van benaderen...Droge feiten zijn heel anders dan de persoonlijke verhalen die jij helaas hebt mee moeten maken...Ik denk niet dat het aanvallend bedoelt is....quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:57 schreef spuitje het volgende:
[..]
He he, iemand die het door heeft......................en een boer werkt geen 6 maar 7 dagen per week!
Tot er MKZ bij jou in het dorp is, of niet eens is maar dat men doet alsof het er is, terwijl degene bij wie het zogenaamd ontstaat er al om bekend staat dat hij al eens op een eerder bedrijf de hoenderpest heeft laten uitbreken, en hij waarschijnlijk het kalf de blaren in de mond gebrand heeft.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:53 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Tja, ik denk dat Teun bedoelt dat een goede boer, goed boert. Ik denk dat een goede boer, goed voor zijn bedrijf zorgt (welzijn van de dieren etc.). De laatste gaat eerder failliet dan de eerste. Puur selectie op prijs, maar ja zo werkt een markt helaas.
Als VVD-er kan je dergelijke marktwerking toch wel waarderen? Dankzij deze liberalisering op de markt betaalt de consument de laagste prijs! Zie standpunten VVD omtrent het GLB!quote:
Ja, dat je ineens varkens buiten ziet lopen....... Varkens!!!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:57 schreef Dementor het volgende:
Ik vind het wel een mooie ontwikkeling dat boeren zich losmaken van de grote fabrikanten en zelf (weer) biologisch gaan produceren.
Een betere smaak, geen rotzooi in de producten en een eerlijke prijs.
Geen idee, ik heb ook geen oplossing draag alleen maar problemen aan (Teun begon over hoe simpel 't allemaal was). Economisch gezien draait 't prima idd maar de mensen en dieren erachter zijn momenteel de dupe. Misschien moeten we gewoon helemaal geen voedsel meer produceren in Nederland.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:01 schreef De_Kardinaal het volgende:
Als VVD-er kan je dergelijke marktwerking toch wel waarderen? Dankzij deze liberalisering op de markt betaalt de consument de laagste prijs! Zie standpunten VVD omtrent het GLB!
Vind ik ook. Maar koop ik 't? Nooit.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:57 schreef Dementor het volgende:
Ik vind het wel een mooie ontwikkeling dat boeren zich losmaken van de grote fabrikanten en zelf (weer) biologisch gaan produceren.
We moeten juist zelf ons voedsel blijven en kunnen produceren, we mogen niet afhankelijk worden van het buitenland als het gaat om zo'n primaire levensbehoefte.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:02 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb ook geen oplossing draag alleen maar problemen aan (Teun begon over hoe simpel 't allemaal was). Economisch gezien draait 't prima idd maar de mensen en dieren erachter zijn momenteel de dupe. Misschien moeten we gewoon helemaal geen voedsel meer produceren in Nederland.
Wij wel.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:03 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Vind ik ook. Maar koop ik 't? Nooit.
Ach, al onze energieleveranciers zijn in buitenlandse handen. Zonder energie geen melkmachine. Als we oorlog gaan voeren zijn we toch al te laat.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:04 schreef Dementor het volgende:
[..]
We moeten juist zelf ons voedsel blijven en kunnen produceren, we mogen niet afhankelijk worden van het buitenland als het gaat om zo'n primaire levensbehoefte.
Ik zou het nooit kopen, want die 'eerlijke' prijs is voor mij gewoon te hoog.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:57 schreef Dementor het volgende:
Want als we in het buitenland geproduceerd voedsel consumeren dan biedt dat wel garanties voor de kwaliteit en het dierenwelzijn??quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:02 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb ook geen oplossing draag alleen maar problemen aan (Teun begon over hoe simpel 't allemaal was). Economisch gezien draait 't prima idd maar de mensen en dieren erachter zijn momenteel de dupe. Misschien moeten we gewoon helemaal geen voedsel meer produceren in Nederland.
Neuh maar in Canada is de prijs per hectare minde zodat 't minder kost om koeien buiten te laten lopen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:07 schreef Leandra het volgende:
Want als we in het buitenland geproduceerd voedsel consumeren dan biedt dat wel garanties voor de kwaliteit en het dierenwelzijn??
Klopt, en daar zijn we allemaal schuldig aan.quote:We zijn gewoon te beroerd om te betalen voor wat iets waard is, dat is het probleem, behalve als het voor de kat is, want een blikje Sheba van ¤ 12,50 per kilo is geen enkel probleem, maar een stukje kipfilet voor onszelf mag amper een tientje per kilo kosten.
Op een lege maag marcheren gaat zo lastig.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:05 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ach, al onze energieleveranciers zijn in buitenlandse handen. Zonder energie geen melkmachine. Als we oorlog gaan voeren zijn we toch al te laat.
Bij AH is tegenwoordig een Puur & Eerlijk vleeskeuze, die is goed betaalbaar. Ik betaal ook geen 6 euro voor twee stukjes kipfilet, omdat het biologisch is, dat vind ik ook veel geld.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:05 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik zou het nooit kopen, want die 'eerlijke' prijs is voor mij gewoon te hoog.
En wat als je dat gewoon niet kan?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:07 schreef Leandra het volgende:
We zijn gewoon te beroerd om te betalen voor wat iets waard is, dat is het probleem,
Ja maar dan wordt er nog geen relatief duur Canadees voedsel geïmporteerd, maar goedkoper voedsel uit oostblok-landen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:08 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Neuh maar in Canada is de prijs per hectare minde zodat 't minder kost om koeien buiten te laten lopen.
Wij gaan juist niet meer naar de AH omdat ik de kwaliteit bedroevend slecht vind gewordenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:10 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Bij AH is tegenwoordig een Puur & Eerlijk vleeskeuze, die is goed betaalbaar. Ik betaal ook geen 6 euro voor twee stukjes kipfilet, omdat het biologisch is, dat vind ik ook veel geld.
AH heeft veel biologisch en dat is goed betaalbaar. Ik was eerder ook van de Lidl en de Aldi, maar een paar maanden terug ben ik overgestapt, terug naar AH, omdat ik graag gezonder en meer biologisch wou gaan eten.
Het kan volgens mij altijd, alleen moet je dan minder vlees eten of dagen zonder vlees invoeren.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:10 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En wat als je dat gewoon niet kan?
Er zijn altijd uitzonderingen, en over degenen die het werkelijk niet kunnen betalen gaat het dus ook niet, het gaat om de mensen die het wel kunnen betalen, maar liever niet nadenken over het feit dat er iets niet klopt als de kipfilet per kilo goedkoper is dan kattenvoer.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:10 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En wat als je dat gewoon niet kan?
Enige wat minder is, voor zover ik weet, dat is het gehakt, daar ben ik niet over te spreken, maar het biologische gehakt is wel ok.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:11 schreef Laysa het volgende:
[..]
Wij gaan juist niet meer naar de AH omdat ik de kwaliteit bedroevend slecht vind geworden
Dat deed tot 15 jaar geleden iedereen hoorquote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:14 schreef liesje1979 het volgende:
Het is zo leuk om te doen, gewoon in je tas stoppen en af en toe naar de wereld kijken met het "Is dit 1 van mijn 28 plaatjes waard?" idee.
OMG.... je zit er ook altijd net naast hèquote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:13 schreef PietjePuk007 het volgende:
Er was trouwens een actie, > 25 euro boodschappen een gratis fles olijfolie. Ik denk haal ik toch niet dus ik neem die fles niet mee, koop ik voor 25,99 shit.
En ook maar wat minder groente, omdat die ook uit de grootschalige industrie komt? Een eitje minder, omdat die ook uit de bio-industrie komt? Wat minder zuivel, omdat de boeren zo weinig voor voor hun melk krijgen? Prima, dan eet ik toch gewoon even 3 weken niet per maand?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:12 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Het kan volgens mij altijd, alleen moet je dan minder vlees eten of dagen zonder vlees invoeren.
Het argument vroeger is sowiesoquote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er zijn altijd uitzonderingen, en over degenen die het werkelijk niet kunnen betalen gaat het dus ook niet, het gaat om de mensen die het wel kunnen betalen, maar liever niet nadenken over het feit dat er iets niet klopt als de kipfilet per kilo goedkoper is dan kattenvoer.
Overigens is het ook geen verplichting dagelijks vlees te eten, maar kip was vroeger een relatief "luxe" vlees wat men niet dagelijks op het bord kreeg, als men überhaupt al dagelijks vlees at, terwijl het nu een van de goedkoopste vleessoorten is.
Vroeger had je in de efteling bordjes van Kodak voor een Kodak moment, dan had je in feite een nogal bekende foto iedereen maar dat voelde toch wel heel erg speciaal.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:16 schreef liesje1979 het volgende:
Ja precies, nostalgie.
Al is het in deze niet zo'n ramp als hij gejat wordt.
Wij doen met zijn twee voor ongeveer 75 euro per week boodschappen, en voor een groot deel biologisch. Iedere dag vers koken, zuivel, sap, wasmiddel, en al dat soort dingen. Ik vind dat niet veel geld, wil ik alles biologisch kopen dan ben ik denk ik 90 euro per week kwijt.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:16 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En ook maar wat minder groente, omdat die ook uit de grootschalige industrie komt? Een eitje minder, omdat die ook uit de bio-industrie komt? Wat minder zuivel, omdat de boeren zo weinig voor voor hun melk krijgen? Prima, dan eet ik toch gewoon even 3 weken niet per maand?
Hoe naïef kan je zijn zeg!
Die ken ik! Ging er altijd expres direct naast staan.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:20 schreef Dementor het volgende:
[..]
Vroeger had je in de efteling bordjes van Kodak voor een Kodak moment, dan had je in feite een nogal bekende foto iedereen maar dat voelde toch wel heel erg speciaal.
Wat mij van de week opviel is dat ze bij AH prachtig verpakte Puur & Eerlijk eieren, helemaal bio en gezond en goudeerlijk. Maar dan wel klasse 2. Terwijl de 'normale' biologiosche AH-eieren klasse 0 zijn.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:10 schreef Juud79 het volgende:
Bij AH is tegenwoordig een Puur & Eerlijk vleeskeuze, die is goed betaalbaar. Ik betaal ook geen 6 euro voor twee stukjes kipfilet, omdat het biologisch is, dat vind ik ook veel geld.
AH heeft veel biologisch en dat is goed betaalbaar. Ik was eerder ook van de Lidl en de Aldi, maar een paar maanden terug ben ik overgestapt, terug naar AH, omdat ik graag gezonder en meer biologisch wou gaan eten.
Verschil in inkomen moet er zijn!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:22 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Wij doen met zijn twee voor ongeveer 75 euro per week boodschappen, en voor een groot deel biologisch. Iedere dag vers koken, zuivel, sap, wasmiddel, en al dat soort dingen. Ik vind dat niet veel geld, wil ik alles biologisch kopen dan ben ik denk ik 90 euro per week kwijt.
Ja wat?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:25 schreef liesje1979 het volgende:
Jullie willen gewoon niet meedoen.
Terwijl het zo leuk is!
Cc! Doe mee!
Maar die is ook best lekker.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:25 schreef Copycat het volgende:
De goeie* biefstuk is bij de AH in de aanbieding.
*supermarktmaatstaven.
dat zeg ik tochquote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:26 schreef liesje1979 het volgende:
Welnee, wegwerpcamera's zijn overal.
Ik weet er zo een paar te vinden in een koelkastquote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:25 schreef Laysa het volgende:
[..]
Die zijn dr nog steeds....een los rolletje...die zijn heul wat moeilijker te krijgen denk ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je wil dat kippen werkelijk een kipwaardig leven hebben gehad voordat jij ze door de curry mietert, dan is 6 euro voor twee filets echt niet veel geld.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:10 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Van de airmiles zeker hè, die je bij de AH krijgtquote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:27 schreef Dementor het volgende:
Wij gaan dit weekend naar de Efteling.
We gaan ook wel eens naar een groene winkel, maar dat is dagelijks niet te doen tenzij ik er nog ff geld bij pak.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:28 schreef Gert het volgende:
[..]
Als je wil dat kippen werkelijk een kipwaardig leven hebben gehad voordat jij ze door de curry mietert, dan is 6 euro voor twee filets echt niet veel geld.
Het biologische spul bij de appie is juist behoorlijk duur. Ze hebben nog een tussenvariant, ik geloof dat ze die gewoon "scharrel' noemen. Die hebben dan een ietsje beter leven dan een kip uit de bio-industrie.
En zodra een bedrijf als AH met een slogan "puur en eerlijk" komt, gaan bij mij alle alarmbellen af. Niks puur en niks eerlijk. Je wilt mensen een goed gevoél geven met zo'n term en ze bewegen meer geld te betalen, maar met wérkelijk diervriendelijk heeft het nog niet veel te maken. Het is echter wel een verbetering.
Koop ik altijd bio-vlees? Tot m'n schaamte niet. Moet wel, maar dan zie ik het voor vier euro meer liggen dan gewone scharrel en pak ik toch die laatste maar. Verbeterpuntje.
Nee dat hebben we kado gekregen, een weekendje efteling incl. hotel en diner.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Van de airmiles zeker hè, die je bij de AH krijgt![]()
Het zijn ook altijd dezelfden, kunnen ze AH boodschappen betalen, en bij de Shell tanken, krijgen ze er nog airmiles bij ook, waarmee ze gratis naar de Efteling kunnen... de duvel schijt ook altijd op de grote hoop
Zou tof zijn, de wereld door de wegwerp van Cc.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:27 schreef Copycat het volgende:
Ik zag laatst zo'n wegwerpding liggen bij de Action en toen moest ik even aan die wedstrijd denken ... Ik moet van de week wondersponsjes kopen, dus wie weet ... Ik volg iig.
Oh, wij gaan altijd van de airmiles naar de Efteling... ja idd die airmiles die bij de AH en Shell gescoord zijnquote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:30 schreef Dementor het volgende:
[..]
Nee dat hebben we kado gekregen, een weekendje efteling incl. hotel en diner.
Dikke vinger naar den duvel.![]()
Nee nu ben ik boosquote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:32 schreef liesje1979 het volgende:
Hyper dus doodmoe, dat snappen jullie wel he?
Gehandicaptenkorting!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, wij gaan altijd van de airmiles naar de Efteling... ja idd die airmiles die bij de AH en Shell gescoord zijn
Ook vroeger al trouwens, toen ik het nog gewoon als alleenstaande moeder van het minimum moest doen, kwestie van weten wat dingen kosten en wat ze waard zijn.
Ik heb nooit spaarpassen gehad, heb ook niets om ze in te bewaren. Ik heb altijd een bankpas in t hoesje in mijn kontzak en de foon en sleutels. Soms heb ik wel een tas mee met spullen, maar heel vaak ook niet. Een Ikea-kaart heb ik wel, maar daar staat mijn huis ook mee vol, dus das wel zo handig.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, wij gaan altijd van de airmiles naar de Efteling... ja idd die airmiles die bij de AH en Shell gescoord zijn
Ook vroeger al trouwens, toen ik het nog gewoon als alleenstaande moeder van het minimum moest doen, kwestie van weten wat dingen kosten en wat ze waard zijn.
Als je met enige regelmaat bij de AH komt en af en toe ook nog bij de Shell tankt dan tikt het lekker aan hoor, het is dat deze zomer geen Eftelingzomer voor mij is, want dan sta ik alleen maar te wachten bij alle attracties waar ik niet in mag, maar vroeger was m'n aantal airmiles over het algemeen wel voldoende om eens per jaar met Jr. naar de Efteling te gaan.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:36 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ik heb nooit spaarpassen gehad, heb ook niets om ze in te bewaren. Ik heb altijd een bankpas in t hoesje in mijn kontzak en de foon en sleutels. Soms heb ik wel een tas mee met spullen, maar heel vaak ook niet. Een Ikea-kaart heb ik wel, maar daar staat mijn huis ook mee vol, dus das wel zo handig.
Ja, want die paar euro korting is prettiger dan helemaal geen euro's te hoeven inleveren?quote:
Kassameisje snapt grap niet.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
OMG.... je zit er ook altijd net naast hè![]()
Doe dan onderweg even rekenen; Tropicana Sanguinello 2,99; Fruitsalade 250 gram 1,99; Ben & Jerry's 4,09
Das overduidelijk ¤ 9,07 bij elkaar, cash wordt dat 9,05 en dus al klaarstaan met die stuiver, en niet met je pinpas.
Als je dan toch gaat dan voor de laagst mogelijke prijs dacht ik zo.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, want die paar euro korting is prettiger dan helemaal geen euro's te hoeven inleveren?
Edit; ah, ik zie dat die "paar euro" in mijn zin wel heel letterlijk is....
De prijs voor mensen met een handicap is ¤ 2,= lager dan de gewone entreeprijs.
Van verstekelingen en economy class koeien.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:45 schreef PietjePuk007 het volgende:
Klasse 0 en klasse 2 vlees, whut. Is dat van zieke koeien
?
hopelijk heeft dat whut zn laatste tijd gehadquote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:45 schreef PietjePuk007 het volgende:
?
Ja, dat lijkt mij ook, en tegen airmiles waar je verder toch niets nuttigs mee kunt doen, lijkt me voordeliger dan je portemonnee open moeten trekken om daar vervolgens ¤ 27,= pp uit te moeten halen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:45 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Als je dan toch gaat dan voor de laagst mogelijke prijs dacht ik zo.
whut?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:47 schreef Marrije het volgende:
[..]
hopelijk heeft dat whut zn laatste tijd gehad
Tenzij je het kado krijgt.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt mij ook, en tegen airmiles waar je verder toch niets nuttigs mee kunt doen, lijkt me voordeliger dan je portemonnee open moeten trekken om daar vervolgens ¤ 27,= pp uit te moeten halen.
Volgens mij gaat het over eieren!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:45 schreef PietjePuk007 het volgende:
?
Daar staat toch geen uitleg over klassesquote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:49 schreef De_Kardinaal het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ei_(voeding)
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:50 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Daar staat toch geen uitleg over klasses.
Ik neem aan dat er dat bedoeld wordt!quote:Het eerste cijfer staat voor het leefsysteem van de kip (0=biologisch, 1 = vrije uitloop; 2 = scharrel en 3 = kooi);
Ik heb net ook hardop gelachen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:51 schreef Marrije het volgende:
[..]
Die ken ik verder niet, maar ik vond het wel grappig. Als enige zo ongeveer![]()
Ik begrijp niet dat ie zo afgefikt werd, behalve dan dat het zo hoort in KLBquote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb net ook hardop gelachen.
Ten eerste om het basisdeel van de OP, zijn grap en vervolgens het onbegrip van het kassameisje, en daarna nog een keer over de kleine lettertjes in de OP
ah, thanxquote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:52 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
[..]
Ik neem aan dat er dat bedoeld wordt!
NL0 ftw!!!quote:
Dus Pietje: Let op het stempeltje op het ei en niet op de verpakking!quote:
Whut?quote:
Je vergeet de puntquote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:11 schreef Gert het volgende:
[..]
Whut?
Eitje!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:11 schreef Gert het volgende:
Whut?
quote:CDA'ers die zich geroepen voelen iets te zeggen over een minderheidskabinet van hun partij en VVD, met gedoogsteun van de PVV, kregen woensdag hiertoe de kans. In groepssessies wordt gepraat over een mogelijke samenwerking met de partij van Geert Wilders.
Teun bevrucht zijn koeien gewoon zelluf ... dat scheelt ookquote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:58 schreef PietjePuk007 het volgende:
Om over dierenwelzijn al helemaal niet te spreken. Het is al volledig normaal om een koe tig keer te laten bevruchten, eitje eruit halen en bij een andere koe erin te zetten. Alleen om te zorgen dat je de ultieme bloedlijnen hebt van die koe die 't meeste melk geeft. Ze staan geen dag meer in de wei, maar economisch gezien boer je dan idd prima.
Verder praten kan je op de hoek!quote:
Respect als je je dat boerengelul allemaal nagelezen hebt.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:20 schreef FANN het volgende:
Teun bevrucht zijn koeien gewoon zelluf ... dat scheelt ook
Zo iets heet toch meestal dienst of mis?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:19 schreef PietjePuk007 het volgende:
Groepstherapie bij de christenen.
[..]
quote:
Zoiets. Maar ook naar Remlof werd niet geluisterd.quote:
brutale vlegels, allemaal!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:21 schreef Copycat het volgende:
Zoiets. Maar ook naar Remlof werd niet geluisterd.
neh.... oud nieuws voor mij, ik heb al vaker gezegd hier dat ik alleen biologisch vlees eet en dan nogquote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Respect als je je dat boerengelul allemaal nagelezen hebt.
Grijp eens in Pietje! Pak ze naar de kladden! Het spuit hier de loopgaten uit!quote:
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:23 schreef PietjePuk007 het volgende:
Heeft iemand de A-team film al gezien, eigenlijk?
quote:
Ze bedoelt denk ik dat niemand er behoefte aan heeft om die intens slechte film te zien Pietelsquote:
wij zijn deze aan het kijken episode 1quote:
Oh, echt?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:28 schreef Laysa het volgende:
Ze bedoelt denk ik dat niemand er behoefte aan heeft om die intens slechte film te zien Pietels
Kazachstan toch? Zal zéker wel een uur of vier later zijn daar..quote:
Over slotje gesproken, heb laatst ergens een plaatje van een slotje gezien waar ik zó om moest lachen.quote:
Een gay die heel gay wasquote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Over slotje gesproken, heb laatst ergens een plaatje van een slotje gezien waar ik zó om moest lachen.
Zie je een mannetje heel gay aan komen rennen met een slotje, echt, kwam niet meer bij
Maar ik weet niet meer wáár ik het gezien heb, zo jammer.
Heel mooi.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:27 schreef Gert het volgende:
Zó mooi. Voor wie zin heeft in ietwat trieste maar toch feelgood melancholie. Luisterliedje.
Hij komt morgen ook op een festival waar ik heenga. Hopelijk neemt-ie UNKLE mee.
Schat, kan je even een aansteker aangeven?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:01 schreef MeraViglioSa het volgende:
We zitten hier ook echt met twee computers tegenover mekaar.
Gezellig zo!![]()
![]()
Goed, wel meer tijd om te neuken gehad...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:03 schreef MeraViglioSa het volgende:
Wat is nu een Fok! relatie zonder internet
ey, nope, nix atm.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:06 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Ey, speel je ook al Battleforge?
Hier is het goed. Was wel stil zonder jou, dat welquote:
Dat valt inderdaad viés tegen zegquote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hier is het goed. Was wel stil zonder jou, dat wel
Met mij iets minder, beetje ziekjes. Maar gaat wel weer over.
Fijn dat jullie weer internet hebben, wat een ellende he, als je er van verstoken bent
Zal zéker mijn best doen , thanksquote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:24 schreef Gert het volgende:
Klundert-Oost is weer aangesloten op de digitale snelweg!![]()
WB Ian! In meerdere opzichten.![]()
![]()
![]()
Pleur die webcam in de tuin, SCHNELL!
Lavenderr sterkte, gewoon zorgen dat je voor het weekend weer beter bent.
x2quote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:54 schreef Laysa het volgende:
WB Ian en Mera![]()
Lavenderrtje beterschap![]()
Dat had je even moeten vermelden hoor...nu voel ik me schuldig...Dikke knuf
Knórrrrrrr!quote:
Ja man! Kun je gewoon eten nu!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 01:18 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Knórrrrrrr!
Oh ik zat nog even achter de chips, gelukkig is de zon al ff onder.
Ja, als slaapmutsje, want ik wil inmiddels al een uur naar bed.quote:
Daaag hertje daaag!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 01:23 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Ja, als slaapmutsje, want ik wil inmiddels al een uur naar bed.
Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan, zeg ik altijd maar zo!
Noit noit!
De laatste jaren was hij prima, ze hebben aardig geboerdquote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:33 schreef Dementor het volgende:
[..]
De melkprijs is dramatisch laag tegenwoordig.
Intensieve veehouderij hè, ziektes verspreiden zich nogal snel. Voor een paar jaar geleden alleen in Brabant al zestien miljoen varkens. Dan ben je toch met z'n alles gestoord lijkt mij. MKZ is trouwens een normale ziekte voor koeien. Vroeger werden die dieren dan ook niet afgemaakt maar bleven ze leven. In de meeste gevallen is die ziekte ook niet dodelijk. Die economische reden die jullie destijds de das omdeed, was er om collega boeren te kunnen laten exporteren naar het buitenland. Immers, dieren die geënt waren, daarvan mochten de producten niet de grens over, werden door derde landen niet geaccepteerd. Zo zorgt de meute van de bedrijfstak ervoor dat getroffenen de klos zijn.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:41 schreef spuitje het volgende:
[..]
Lekker makkelijk Teun. Maar heb jij ooit tegenover een partner gestaan die 's morgens de stal bijna niet in durft omdat hij bang is dat de gevreesde MKZ ook zijn vee heeft bereikt? Denk het niet he? Heb jij ooit nachten wakker gelegen omdat je beelden op je netvlies had van gezond vee wat werd afgemaakt? Jou vee? Al die dieren die je bij naam en toenaam kent, een gerespecteerd fokbedrijf van generaties wat zo even wordt afgemaakt? En waarom? Omdat er vanwege economische redenen niet ge-ent mocht worden!
Mijn man kende ieder beest bij naam en toenaam, hij kende al hun eigenaardigheden. En geloof me Teun, wat we toen hebben meegemaakt gun ik mijn ergste vijand niet! Dus lul niet over pech en incidenten, want dan maak je me dus echt kwaad!
Niet klagen maar dragen.....of wat anders gaan doen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:42 schreef spuitje het volgende:
[..]
En nu nog even een leuk staatje van de kosten, heb je die ook voorhanden?
Je haalt van alles door elkaar Pietje. Een akkerbouwer is zomers druk, 's winters doet hij geen moer (beetje z'n gereedschap onderhouden)quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:55 schreef PietjePuk007 het volgende:
De melkprijzen zijn nu wel aardig ja, maar in de afgelopen jaren (10 of zo) gemiddeld genomen echt totaal ruk. En dan zeggen 'je zit in een coöperatie en laat je tanden eens zien' is totale bullshit, boeren zijn 100% afhankelijk van de afnemers (grote kaasmakers). Waarom denk je dat ze in Brussel tijdens demonstraties voedsel massaal door een put laten lopen. Ben 't er absoluut niet mee eens, maar dat is echt wel een laatste redmiddels als demonstratie-actie.
Onzinnig en compleet achterhaald idee. Zowel voor voer als voor andere elementaire zaken (olie, gas, elektriciteit). Staat ook haaks op liberalisering en mondialisering.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:04 schreef Dementor het volgende:
[..]
We moeten juist zelf ons voedsel blijven en kunnen produceren, we mogen niet afhankelijk worden van het buitenland als het gaat om zo'n primaire levensbehoefte.
Ooit vond ik haar leuk, kocht zelfs kaartjes om haar aan te mogen raken, nu vind ik haar ook een koequote:
Ik lig inmiddels in bed en ga pittenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |