nee dat beeld raak je nooit meer kwijt... triestquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:26 schreef DeBassist het volgende:
godver... je zou het maar meemaken
die man zal waarschijnlijk ook niet lang meer leven ..
Ik vrees idd dat hij het hoofd laat hangen na zo'n lugubere vondst.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:26 schreef DeBassist het volgende:
godver... je zou het maar meemaken
die man zal waarschijnlijk ook niet lang meer leven ..
Ja, of een ander.... lijkt me iig sterk dat ze het zelf gedaan hebben.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:27 schreef zoalshetis het volgende:
iets zegt me dat de man die vrouwen heeft opgehangen.
idd, moet er niet aan denkenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:29 schreef Parkinson_XTC het volgende:
lijkt me eerder moord idd...
wtf zeg, dan vraag je je toch af wat het verhaal hierachter is... al wil je dat eigenlijk ook gewoon niet weten.
De dochters van Jean-Marie Pfaff....quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:58 schreef Joe-Momma het volgende:
Misschien was die vent wel een grote tiran in huis. Welke dochters van 29 en 30 wonen nog bij paps en mams.
Er staat nergens dat die dochters nog thuis wonen..quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:58 schreef Joe-Momma het volgende:
Misschien was die vent wel een grote tiran in huis. Welke dochters van 29 en 30 wonen nog bij paps en mams.
En er staat ook nergens dat het zelfmoord was.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:21 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Er staat nergens dat die dochters nog thuis wonen..
dat zegt ook niemandquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:44 schreef marcodej het volgende:
[..]
En er staat ook nergens dat het zelfmoord was.
Het kind/kleinkind een pistool tegen het hoofd zetten, en dan doet de rest wel wat je wilt dat ze doen, geloof ik...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:32 schreef Loveless85 het volgende:
Lijkt me dat OF die vent er wat mee te maken heeft OF collectieve zelfmoord ofzo.
Hoe wil je in godsnaam met opzet 3 volwassen vrouwen ophangen. Dan moet je ze wel eerst op een andere manier ombrengen lijkt me
Het is gebeurd in de provincie Luik, niet in de stad Luik. De Ardennen liggen ook in de provincie Luik, zo'n rioolputje is het daar niet.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:19 schreef Pek het volgende:
Luik, het zal eens niet. Het rioolputje van Europa.
Dochters weet ik niet, maar ik ken een heel aantal thuis wonende mannen in die leeftijdscategorie...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:58 schreef Joe-Momma het volgende:
Ik wilde het net zeggen, wat is dat voor een 4e rangswereldje daarquote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:19 schreef Pek het volgende:
Die wonen al een paar jaar niet meer thuis hoorquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
De dochters van Jean-Marie Pfaff....
Ik wist dat niet. Wanneer ik sommige foto's zie, zie ik wel enorme mooie gebouwen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:19 schreef Pek het volgende:
Ik ben een jaar of 6 geleden op de trein naar Luxemburg overgestapt op Luik en had inderdaad het idee dat ik in een derde wereld land beland was (Terwijl Belgie toch wel een 2e wereldland is...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:39 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik wilde het net zeggen, wat is dat voor een 4e rangswereldje daar
Ben je er weleens geweest?
Ofdat je door krottenwijken in India rijdt
Villawijk, normale mensen, geen achtergrond, geen contact met buren, geen afscheidsbrief... vaag verhaal.quote:Vader vindt opgehangen vrouw en dochters
HLN update De 56-jarige vrouw en haar twee dochters van 29 en 30 die gisteren opgehangen werden teruggevonden in het voorportaal van hun woning in Dalhem (Visé, provincie Luik), hebben zelfmoord gepleegd na een collectieve zinsverbijstering. Dat blijkt uit het onderzoek van de wetsdokter van het parket van Luik.
Het was de bewoner van het huis die de lichamen van zijn echtgenote en twee dochters dinsdagavond ontdekte. De federale gerechtelijke politie van Luik en de wetenschappelijke politie gingen ter plaatse. (belga/kh)
Ja, sowieso "collectieve zinsverbijstering" als motief voor de zelfmoord.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:11 schreef Leandra het volgende:
Men trekt wel erg snel de conclusie dat het collectieve zelfmoord was....![]()
Heel erg vreemd.
Ja, en helemaal als je weet dat de meeste collectieve zelfmoorden een stuk minder collectief waren dan men in eerste instantie aanneemt.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:15 schreef Parkinson_XTC het volgende:
[..]
Ja, sowieso "collectieve zinsverbijstering" als motief voor de zelfmoord.
Lijkt me echt zo'n verklaring om van die perslui af te komen.
Charleroi is nog erger.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:39 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik wilde het net zeggen, wat is dat voor een 4e rangswereldje daar
Ben je er weleens geweest?
Ofdat je door krottenwijken in India rijdt
Dan is het nog vreemder, zo'n collectieve zelfmoord!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
Beste mensen, nogmaals, het is niet in de stad Luik, maar in de provincie Luik, die heel veel mooie plekjes kent!
Één of andere droeftoeter beweerde zelfs dat het centrum van Luik best aardig is. Ik durf het zelf nog niet aanquote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
Beste mensen, nogmaals, het is niet in de stad Luik, maar in de provincie Luik, die heel veel mooie plekjes kent!
Het centrum van Luik is een sloppenwijk, doordrenkt van een grimmige sfeer, 1 grote grijze massa. Daar kun je maar het beste met een noodgang doorheen rijden.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Één of andere droeftoeter beweerde zelfs dat het centrum van Luik best aardig is. Ik durf het zelf nog niet aan
Collectieve verstandsverbijstering![]()
![]()
![]()
Veel te snel om dat nu al vast te stellen. Sectie op de lichamen kan niet nu al afgerond zijn.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:08 schreef DjinN het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)rd-gezin-belgie.html
Zelfmoord dus![]()
(ik neem ook aan dat jij het in je voorgaande posts hierover had Shmoopy? )
Waarschijnlijk wel, want een soortgelijk bericht van een Belgische bron was al even eerder gepost:quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:08 schreef DjinN het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)rd-gezin-belgie.html
Zelfmoord dus![]()
(ik neem ook aan dat jij het in je voorgaande posts hierover had Shmoopy? )
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:52 schreef Parkinson_XTC het volgende:
Vader vindt opgehangen vrouw en dochters
HLN update De 56-jarige vrouw en haar twee dochters van 29 en 30 die gisteren opgehangen werden teruggevonden in het voorportaal van hun woning in Dalhem (Visé, provincie Luik), hebben zelfmoord gepleegd na een collectieve zinsverbijstering. Dat blijkt uit het onderzoek van de wetsdokter van het parket van Luik.
Het was de bewoner van het huis die de lichamen van zijn echtgenote en twee dochters dinsdagavond ontdekte. De federale gerechtelijke politie van Luik en de wetenschappelijke politie gingen ter plaatse. (belga/kh)
[..]
Villawijk, normale mensen, geen achtergrond, geen contact met buren, geen afscheidsbrief... vaag verhaal.
zie ook reportage:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)sverbijstering.dhtml
Ik wil sowieso niet dood gevonden worden...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:44 schreef shmoopy het volgende:
Luik is sowieso een plek waar je nog niet dood gevonden wil worden.
maar ik wel.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:11 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik wil sowieso niet dood gevonden worden...
V.
Dan heb je pech. Want je bent sterfelijk.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:11 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik wil sowieso niet dood gevonden worden...
V.
ze kregen maar geen mooie ketting van paquote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:17 schreef Re het volgende:
wat zou in godsnaam een aanleiding voor zoiets kunnen zijn trouwens?
Geen idee, en het klinkt mij een beetje te onwerkelijjk in de oren om waar te zijn.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:17 schreef Re het volgende:
wat zou in godsnaam een aanleiding voor zoiets kunnen zijn trouwens?
Heaven's Gate wel.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geen idee, en het klinkt mij een beetje te onwerkelijjk in de oren om waar te zijn.
Jonestown was ook geen collectieve zelfmoord.
ja best wel onwerkelijk, ook qua timing etc, maar ook dat man/pa nergens wat vanaf wist...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geen idee, en het klinkt mij een beetje te onwerkelijjk in de oren om waar te zijn.
Jonestown was ook geen collectieve zelfmoord.
Jij ook, maar betekent dat dan ook meteen dat je behoefte hebt aan de dood?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:14 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Dan heb je pech. Want je bent sterfelijk.
behalve als ze extreem denken en zich dood maken "voor het einde der tijden".quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:58 schreef Verbal het volgende:
Volgens mij worden de wenkbrauwen bij strenge christenen stevig opgetrokken vwb zelfmoord...
V.
Hmm, met 3 tegelijk op hetzelfde moment een psychose?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
behalve als ze extreem denken en zich dood maken "voor het einde der tijden".
hoeveel dingen draagt god wel niet op bij religieuze mensen met een psychose?
Als de moeder de dochters heeft weten te overtuigen van de noodzaak om zich van het leven te beroven....quote:Een ontwikkelingsstoornis is een neurologische of psychische aandoening die optreedt bij kinderen of adolescenten en die een belemmering en/of afwijking vormt in de normale ontwikkeling. Ook bij volwassenen is zo'n stoornis soms nog te traceren, maar met de leeftijd neemt de kans op succesvolle behandeling gewoonlijk af.
De symptomen zijn uiteenlopend en er kunnen ook verschillende oorzaken zijn. Sommige aandoeningen zijn blijvend, andere zijn tijdelijk. Soms ontstaan de symptomen als reactie op een schokkende ervaring, in andere gevallen ligt de oorzaak in erfelijke factoren of een lichamelijke ziekte. Ook omgevingsfactoren moeten in de gaten gehouden worden, evenals opvoedingsfactoren.
Bij onderzoek is het van belang dat gelet wordt op alle factoren die bij de ontwikkeling van het kind van belang zijn, omdat deze doorlopend van invloed op elkaar zijn. Zo kunnen kinderen met een lichamelijk probleem aangetast worden in hun gevoel van eigenwaarde en zich hierdoor minder sociaal opstellen. Dit wekt een reactie op van de omgeving, die vervolgens weer van invloed is op de psyche van het kind. Dit is slechts een voorbeeld van hoe een wisselwerking van verschillende factoren zijn uitwerking kan hebben.
Dus sterfelijkheid is inherent aan dood gevonden worden?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:14 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Dan heb je pech. Want je bent sterfelijk.
Meestal wel, ja. Natalee Holloway is tot nu toe een uitzondering.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:23 schreef miaeak het volgende:
[..]
Dus sterfelijkheid is inherent aan dood gevonden worden?
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:29 schreef Parkinson_XTC het volgende:
lijkt me eerder moord idd...
wtf zeg, dan vraag je je toch af wat het verhaal hierachter is... al wil je dat eigenlijk ook gewoon niet weten.
deze hele daad is verre van logisch.quote:
Hmm volgens de eerder geposte belgische nieuwslink woonde beide dochters WEER thuis na het verbreken van beide de relaties.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:20 schreef kahaarin het volgende:
[..]
* Knip *
Wat ik me wel kan voorstellen is, gezien de leeftijd van de dochters en het feit dat ze nog thuis woonden, dat er een situatie bestond waarin de ouders danwel de vader buitensporig veel invloed had.
* knipje II*
Dit is natuurlijk speculatief, m.n. het feit dat de buren hen niet kenden en dat de dochters al 29 en 30 waren en nog steeds thuis woonden deed mij denken dat er wat mis kan zijn geweest in het gezin en daar ben ik op gaan zoeken.
Ja, 2 verbroken relaties leidt normaliter altijd tot een zelfmoord door de moeder en haar dochters?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:39 schreef zaans_boefje het volgende:
[..]
Hmm volgens de eerder geposte belgische nieuwslink woonde beide dochters WEER thuis na het verbreken van beide de relaties.
Speculeren doen we allemaal, besteed eerst eens tijd aan wat er gegeven word aan informatie....
Met een halve waarheid, dan maak je slechts een geheel sprookje!
Klinkt niet echt alsof de ouders de kinderen hebben kunnen loslaten.quote:Afgesloten van de wereld
De buurt omschrijft het gezin Smeets als een gesloten familie, die de laatste jaren steeds meer in afzondering ging leven. 'Vroeger maakten ze wel eens een praatje, maar dat is langzaam veranderd. Zo'n tien jaar geleden gaf Andrée haar job als lerares Frans op. Sindsdien sloten die mensen zich meer en meer van de buitenwereld af. Eerst zagen we hen niet meer op het dorpsfeest, en sinds enkele jaren werden ze bijna nooit meer buiten opgemerkt.'
Er kwamen hoge bomen die de villa vanop straat aan het zicht onttrokken, er schoven rolluiken voor de ramen die bijna altijd naar beneden bleven, en er rolde een zware metalen poort voor de oprit.
'Eén keer heb ik nog met René gesproken', zucht een buurvrouw. 'Hij zei dat het toch niet hetzelfde was, nu zijn dochters het huis uit waren.'
Klinkt toch echt erg ongezond allemaal.quote:Huwelijk mislukt
Maar het huwelijk van beide dochters liep de afgelopen jaren op de klippen. Marie, medewerkster aan de Luikse universiteit, en Sophie, een bediende bij een Brussels bedrijf, woonden al een hele tijd weer thuis. Volgens het gerecht woog dit op het gezin.
'Het huwelijk was bijna heilig voor die familie', zegt Jean-Louis, de ex-echtgenoot van Marie. Ze leerden elkaar kennen in 1999 en trouwden enkele jaren later. In 2005 spatte het huwelijk uiteen. 'Marie kleefde bijna aan haar moeder. De familie leefde toen al erg op zichzelf. Ook na ons huwelijk bleef het hele leven van Marie rond haar ouders draaien. Ze wou geen contact met mijn familie, en haar ouders beslisten over ons huishouden. De ruzies waren onhoudbaar.'
'Ik weet dat ze het moeilijk had met de scheiding. Na onze breuk hebben we geen contact meer gehad. Ik weet niet wat er de laatste jaren in haar omging.'
In 2008 scheidde ook Sophie na een kortstondig huwelijk. Voor de ex-echtgenoot is de wonde nog te diep om erover te praten. Hij probeert een nieuw leven op te bouwen met zijn nieuwe partner.
quote:Scheiding dreef moeder en dochters tot collectieve zelfmoord
* 0 reacties
* E-mail bericht
* Bookmarken/Delen
08:28 De moeder en haar twee dochters, 31 en 29 jaar oud, die dinsdagavond dood werden aangetroffen in hun woning in Visé, hebben zelfmoord gepleegd. Dat besluit het Luikse parket. Het gerecht vermoedt dat de scheiding van de dochters aan de basis lag van de collectieve wanhoopsdaad.
Het was de vader van het gezin die dinsdagavond de gruwelijke ontdekking deed. Hij vond zijn vrouw en zijn twee dochters in de inkomhal van hun woning.
Geen afscheidsbrief
De moeder (59) zou haar dochters Marie (31) en Sophie (29) eerst verstikt hebben met snelbinders, maar de vrouwen zouden zich niet verzet hebben. Daarna verhing de moeder zichzelf.
Er werd geen afscheidsbrief gevonden, maar het Luikse parket heeft het onderzoek afgesloten omdat het om drievoudige zelfmoord gaat. "De wetsdokter heeft bij geen van de drie vrouwen sporen van geweld op het lichaam gevonden. Ze hebben zich niet verdedigd, en nergens zijn er sporen van een vechtpartij gezien. Bovendien toont de achtergrond van het gezin aan dat de dames depressief waren."
In 2005 liep het huwelijk van Marie op de klippen en in 2008 gingen ook Sophie en haar man uit elkaar.
Precies, en dit vond ik ook zo vreemd:quote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:33 schreef Leandra het volgende:
De moeders heeft de dochters verstikt met snelbinders en nog noemt men het een collectieve zelfmoord??
Weten ze ook al zeker dat de beide dochters niet gedrogeerd waren toen ze met de snelbinders verstikt werden? Beetje vreemd dat het gelijk al een zelfmoord genoemd wordt, als er nog amper tijd is geweest de lichamen toxologisch te onderzoeken.
Die vrouwen zijn in 2008 en 2005 al gescheiden, daarna isoleerde de familie zich en nu plotseling zouden ze zelfmoord plegen vanwege de scheidingen? Boven dien kan ik me niet voorstellen dat een moeder haar volwassen kinderen zo ombrengt zonder dat er ook maar iemand zich verzet. Heel vreemd allemaal.quote:Psychologische steun
De familie van René Smeets gelooft niet dat de huwelijksproblemen de oorzaak zijn. 'Ah, ze waren al zo lang gescheiden', zegt een nicht die in de buurt van het gezin woont. 'De drie vrouwen hingen erg aaneen, maar ze hadden geen zorgen. Niemand van ons heeft dit zien aankomen. Ook René niet. Hij is dinsdag gewoon gaan werken, en zijn wereld stortte in toen hij 's avonds thuiskwam. Er was geen enkele aanleiding. Hij begrijpt het niet, en hij kan alleen maar huilen. Ik ben alles kwijt, blijft hij herhalen.'
Vader René krijgt psychologische steun om het drama te verwerken. Gisteravond mocht hij samen met zijn twee broers de lichamen van zijn vrouw en kinderen groeten in het funerarium van Visé. De drie vrouwen worden vrijdag samen begraven in de Saint-Jean-Baptistekerk in Dalhem.
Het lijkt er wel op:quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:56 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb het idee dat ze zwaar christelijk waren...
quote:De drie vrouwen worden vrijdag samen begraven in de Saint-Jean-Baptistekerk in Dalhem.
Da's in België nog heel gewoon, begraven vanuit de kerk.quote:
Er is nogal een erg brede lijn tussen streng Christelijken en ongelovigen, en alles wat niet in de laatste categorie valt kan vrij probleemloos vanuit de kerk begraven worden.quote:
Klopt, als je maar gedoopt bent dacht ik, dan kun je prima vanuit de kerk begraven worden, ook al heb je bijna je hele leven geen stap in de kerk gezet. Ik vermoed juist dat ze niet streng katoliek zijn, zelfmoord is een doodzonde.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er is nogal een erg brede lijn tussen streng Christelijken en ongelovigen, en alles wat niet in de laatste categorie valt kan vrij probleemloos vanuit de kerk begraven worden.
In NL is dat trouwens ook geen uitzondering.
Massazelfmoord?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, of een ander.... lijkt me iig sterk dat ze het zelf gedaan hebben.
quote:
wij zijn dus niet de enige nederlandse vakantiegangers richting het zuiden die in luik lak aan flitskasten heeftquote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:52 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Het centrum van Luik is een sloppenwijk, doordrenkt van een grimmige sfeer, 1 grote grijze massa. Daar kun je maar het beste met een noodgang doorheen rijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |