Daar zat ik ook nog aan te denken, maar ook dan heeft ie een intern IP en geen WAN IPquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:21 schreef smegmanus het volgende:
Of TS zit op het WLAN van de buurman
Het macadress van je router moet gemaskeerd worden met het macadress van het kaartje UPC.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:22 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Dan is het toch het macadres van de router?
Geen ervaring mee ook, gelukkig hier geen UPC.
Alleen gaat die laptop nu niet via de routerquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:22 schreef Joene het volgende:
[..]
Nee dat denk ik ook want als je LAN het niet doet en je laptop via dezelfde router wel is dat de juiste oplossing.
Done. Op de laptop word het netjes gereset. Als ik dan /renew doe krijg ik gewoon het oude IP weer terug.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:20 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Je hebt toevallig niet ergens statische ip-adressen ingevuld?
ipconfig /release op laptop en pc eens proberen.
Jij bedoelt dat het eerst geregistreerde mac-adres (dus die van de laptop) gecloned moet worden in de router config?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:23 schreef Joene het volgende:
[..]
Het macadress van je router moet gemaskeerd worden met het macadress van het kaartje UPC.
*kuch* zou die ook een router in zn apparaat van UPC hebben zitten en dat daarmee de laptop is verbondenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:23 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Alleen gaat die laptop nu niet via de router
(DHCP van provider op die laptop)
Dat was vroeger toch? of is dat nog zo?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:24 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Jij bedoelt dat het eerst geregistreerde mac-adres (dus die van de laptop) gecloned moet worden in de router config?
Dit dus.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:24 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Jij bedoelt dat het eerst geregistreerde mac-adres (dus die van de laptop) gecloned moet worden in de router config?
Is dat nog steeds aan de orde dan?quote:
daar lijkt het op ja, of hij heeft de router in de LAN poort van UPC gedaanquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:25 schreef Joene het volgende:
[..]
*kuch* zou die ook een router in zn apparaat van UPC hebben zitten en dat daarmee de laptop is verbonden
en zou zn eigen Sweex dingetje gewoon geen IP hebben ? MIsschien ?
Gezien ts. een .chello dns geeft en ze daar niet zo zijn van wijzigen in positieve zin gok ik van welquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:27 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Is dat nog steeds aan de orde dan?
Dan dus mac-adres clonen inderdaad.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:28 schreef Joene het volgende:
[..]
Gezien ts. een .chello dns geeft en ze daar niet zo zijn van wijzigen in positieve zin gok ik van wel
Oke, waar vind ik het huidige mac-adres en waar moet ik het heen verplaatsen?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:29 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Dan dus mac-adres clonen inderdaad.
Lijkt me niet, de buren hebben een beveiligd netwerk.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:34 schreef HiDiHo het volgende:
Je hebt internet, dus MAC lijkt met niet het probleem
of je laptop moet de inet van je buren gebruiken![]()
Kijk even in je router bij status en logquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:37 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Lijkt me niet, de buren hebben een beveiligd netwerk.
En bovendien staat hier toch echt de router die beneden aan de kabel ligt
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:34 schreef HiDiHo het volgende:
Je hebt internet, dus MAC lijkt met niet het probleem
in de handleiding, maar probeer maarquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:40 schreef GlenSpey het volgende:
Enig idee waar ik de inloggegevens van de router kan vinden?
Ik heb er nog nooit eerder op ingelogd...
Ik dacht admin/adminquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:40 schreef GlenSpey het volgende:
Enig idee waar ik de inloggegevens van de router kan vinden?
Ik heb er nog nooit eerder op ingelogd...
Daarom laptop mac clonen in je router en dan gaan uitdelen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:42 schreef HiDiHo het volgende:
Volgens mij kun je maar 1 IP van je provider krijgen, dus meer als je laptop zal nu nooit werken.
(correct me if im wrong)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |