Kunnen.... Je zegt het zelf al. In Frankrijk of Griekenland maak je een kansje met zo'n statement. Het overgrote deel van de Nederlanders slikt ALLES.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 18:34 schreef Terrorizer het volgende:
Omdat anderen het ook kunnen doen. Zo moeilijk was het niet..
Stel: je gaat samenwonen. In een klein jaren '30 huisje, groot genoeg voor 2 personen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 18:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
De wens zit vooral bij de kopers. Die denken door te wachten veel voordeliger uit te zijn. Totdat straks de NMA haar onderzoek afgerond heeft en blijkt dat de banken inderdaad kunstmatig de hypotheekrente te hoog houdt.
Als de rente noodgedwongen daalt komen er een hoop woningen ineens wel binnen bereik van huurders die het zat zijn elke maand als een citroen uitgeperst te worden. Dan zal de huizenprijs zelfs weer (licht) stijgen.
[..]
Vanwaar die haast? Al staat hij 10 jaar te koop. Nou en?
Zo kan ik nog wel 100 scenario's bedenken, maar je komt met een situatie die slechts op een hele, hele kleine groep mensen van toepassing is.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 18:46 schreef Resistor het volgende:
[..]
Stel: je gaat samenwonen. In een klein jaren '30 huisje, groot genoeg voor 2 personen.
Je krijgt 'per ongeluk' een drieling. Dan is je huidige huisje snel te klein.
Dan wil je wel snel iets groter gaan wonen, en ondanks dat je huidige huisje niet verkocht is trek je 'snel' in het grotere huis. (of in ieder geval binnen 9 maanden)
Als dan na een jaar je huidige huis nog niet verkocht is krijg je wel een probleem met de dubbele lasten. Je kan je 'oude' huis wel gaan verhuren om de hypotheekkosten te compenseren, maar dat betekent niet dat het niet onderhouden moet worden, stel je voor dat de verwarming kapot gaat, of het dak gaat lekken, en daarna nog een keer in je 'nieuwe' huis. Dan krijg je wel problemen, en ga je iedere cent nodig hebben die je pakken kan.
nee, je ziet de prijzen terug waarvoor huizen daadwerkelijk worden verkocht. klaar. dat IS de markt.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 18:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zo kan ik nog wel 100 scenario's bedenken, maar je komt met een situatie die slechts op een hele, hele kleine groep mensen van toepassing is.
Dat is niet relevant voor de markt in zijn geheel. Tuurlijk zijn er dan een paar kopers die geluk hebben en een koopje te pakken krijgen, maar dat geldt voor elk product. De markt wordt daar niet warm of koud van.
(toevoeging: Een select groepje verkopers zal inderdaad MOETEN verkopen, dus laten hun prijs zakken. In de statistieken zullen deze huizen in een vastzittende markt dus dubbel zo hard meetellen. Aangezien de gangbare verkoop even stokt, en er wel dit soort uitzonderingen verkocht worden LIJKT het gemiddeld gezien alsof heel de markt daalt. Maar ja, de wens is de moeder van de statistieken...)
Hoezo kansje? Het is mij toch gewoon gelukt...quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 18:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Kunnen.... Je zegt het zelf al. In Frankrijk of Griekenland maak je een kansje met zo'n statement. Het overgrote deel van de Nederlanders slikt ALLES.
Het overgrote deel van de Nederlanders slikt al vele tientallen jaren de huurverhoging. En dat blijft gewoon zo, want Nederlanders zijn makke schapen op weg naar de slachtbank.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:19 schreef Terrorizer het volgende:
Hoezo kansje? Het is mij toch gewoon gelukt...
Wordt tijd dat overgrote deel van Nederlanders wakker gaat worden dan.
Nee, je ziet de verkoopprijzen terug van mensen die geen andere keuze hadden dan te verkopen. Dat is NIET de markt. Klaar.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:18 schreef FkTwkGs2014 het volgende:
[..]
nee, je ziet de prijzen terug waarvoor huizen daadwerkelijk worden verkocht. klaar. dat IS de markt.
jij vindt aanbod de markt. de markt is waar vraag en aanbod samenkomen; wat er verkocht wordt.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, je ziet de verkoopprijzen terug van mensen die geen andere keuze hadden dan te verkopen. Dat is NIET de markt. Klaar.
Dat laatste is geen vergelijking, je heb daarin geen keuze in.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Het overgrote deel van de Nederlanders slikt al vele tientallen jaren de huurverhoging. En dat blijft gewoon zo, want Nederlanders zijn makke schapen op weg naar de slachtbank.(Denk ook aan de accijns op brandstof en de volstrekt belachelijke energiebelasting.)
Dat dat wist ik...quote:Overigens houdt jouw argument alleen stand als je bij de volgende huurverhoging weer verhuist naar een goedkopere woning. Maar dat weet je vast wel, want anders doe je weer net zo hard mee met het in standhouden van de huurverhoging.![]()
Tuurlijk wel! Massale protesten helpen echt wel hoor. Maar de Nederlander vindt alles, maar dan ook alles, een 'ver van zijn bed show'. Zelfs als het hem persoonlijk raakt.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:43 schreef Terrorizer het volgende:
Dat laatste is geen vergelijking, je heb daarin geen keuze in.
Ik praat niet 'voor' of 'namens' de Nederlanders.... Ik geef slechts aan wat de gemiddelde Nederlander gewoonlijk doet. Dat zijn gewoon feiten, en dus niet mijn persoonlijke mening.quote:Overigens vind ik dat je moet stoppen met praten voor "Nederlanders", spreek voor jezelf.![]()
Ja, daar zal de verhuurder wakker van hebben gelegen...quote:Dat dat wist ik.... Maar ik deed het vooral voor mijn eigen portemonne. Dat huis stond overigens daarna gewoon een paar maanden leeg.
Als jij er gelukkig mee bent: Je hebt krijgt gelijk.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:42 schreef FkTwkGs2014 het volgende:
[..]
jij vindt aanbod de markt. de markt is waar vraag en aanbod samenkomen; wat er verkocht wordt.
blijkbaar hebben ze niet zoveel haast en hopen ze dat de markt verbetert.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als jij er gelukkig mee bent: Je hebt krijgt gelijk.
Wel vreemd dat het aantal te koop staande woningen dan stijgt... Je zou toch zeggen dat de verkopers flink gaan zakken aangezien hun woning in waarde gedaald is... (Toch....?)
Nu begrijp je het.... Eindelijk. Het overgrote deel van de verkopers heeft namelijk geen haast.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:10 schreef FkTwkGs2014 het volgende:
blijkbaar hebben ze niet zoveel haast en hopen ze dat de markt verbetert.
Het overgrote deel van de kopers ook niet.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nu begrijp je het.... Eindelijk. Het overgrote deel van de verkopers heeft namelijk geen haast.
Tenzij je een effectenhypotheek/beleggingshypotheek hebt.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Elke maand dat je langer in je woning woont wordt namelijk je hypotheekschuld ook lager. (En zelfs als je volledig aflossingsvrij zit daalt je schuld door de inflatie.)
Omdat een verkoper wil verkopen. En dat kan alleen tegen de marktprijs.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Dus waarom zou een verkoper zakken met zijn prijs? Take it (word koper) or leave it (blijf huren).
de prognoses zijn slecht. ik zou mijn prijs omlaag gooien als ik van een tweede huis af zou moeten. maar mensen denken niet altijd rationeel en hopen dat ze die megawinst nog ff kunnen binnenslepen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nu begrijp je het.... Eindelijk. Het overgrote deel van de verkopers heeft namelijk geen haast.
Elke maand dat je langer in je woning woont wordt namelijk je hypotheekschuld ook lager. (En zelfs als je volledig aflossingsvrij zit daalt je schuld door de inflatie.)
Dus waarom zou een verkoper zakken met zijn prijs? Take it (ga kopen) or leave it (blijf huren).
Jawel, alleen willen de banken even niet meewerken. Zodra die eisen versoepeld worden zul je meemaken hoeveel kopers HAAST hebben...quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:31 schreef droom_econoom8 het volgende:
Het overgrote deel van de kopers ook niet.
Yep, vreemd he... Zouden in jouw belevingswereld allemaal -30% a -40% moeten gaan kosten... 'The facts' wijzen er echter op dat dat niet het geval is.... (Sorry, leuker kan ik het niet maken, wel duidelijker)quote:Get the facts: Het aantal woningingen dat te koop staat blijft namelijk groeien.
Ja, als niemand die geen haast heeft verkoopt, en de mensen die wel moeten dat wel doen, dan hoef je geen wiskunde gestudeerd te hebben (je hoeft er dan zelfs geen enkel raakvlak mee te hebben) om te concluderen dat de GEMIDDELDE verkoopprijs daalt. (Denk je wat verder door dan kom je tot de conclusie dat er wel erg veel woningen niet verkocht worden doordat de eigenaar niet zakt met de prijs, dus zou je een andere conclusie kunnen moeten trekken)quote:Blijft de gemiddelde verkoopprijs toch dalen, omdat sommige mensen wel haast hebben om te verkopen.
En? Relevantie?quote:Get the facts: executieverkopen brengen steeds minder op.
Praatje onbenul is het niet? Wat boeit dat nou weer? Als je ingestapt bent met de AEX op 700 heb je nog een lange weg te gaan, ben je ingestapt met de AEX op 280 kan het eigenlijk alleen maar beter worden. Je lult maar wat is het niet?quote:Tenzij je een effectenhypotheek/beleggingshypotheek hebt.
Zal best. Maar ALLE huurders verliezen op hun huurwoning. So what, kiezen ze toch zelf voor?quote:Get the facts: een groot deel van de huizenverkopers verliest geld op zijn beleggingshypotheek.
AH, vandaar dat het aanbod stijgt, maar de prijs niet evenredig daalt....quote:Omdat een verkoper wil verkopen. En dat kan alleen tegen de marktprijs.
Get de facts: Je huur blijft stijgen... Net zolang tot je uiteindelijk op straat staat. (!)quote:Get de facts: de prijzen dalen.
Ja, want het merendeel van de verkopers zit met een tweede huis.........quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:36 schreef FkTwkGs2014 het volgende:
[..]
de prognoses zijn slecht. ik zou mijn prijs omlaag gooien als ik van een tweede huis af zou moeten. maar mensen denken niet altijd rationeel en hopen dat ze die megawinst nog ff kunnen binnenslepen.
Je mist:quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
....
Get de facts: Je huur blijft stijgen... Net zolang tot je uiteindelijk op straat staat. (!)
quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 16:05 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
De huurprijzen dalen dan ook flink.
dat zijn de mensen die het meeste risico lopen; al een nieuw huis gekocht maar het oude nog in bezit (nou ja, van de bank in de meeste gevallen)quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, want het merendeel van de verkopers zit met een tweede huis.........
Godzijdank geen 'te huur' bord...quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:57 schreef droom_econoom8 het volgende:
Zucht. Laat me volstaan met aantonen dat je een bord voor je kop hebt:
Jij mist:quote:
In een discussie is het wel wenselijk dat je draad leest voor je reageert (!)quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 16:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Alleen een enkeling profiteert daarvan. Miljoenen Nederlanders krijgen gewoon de jaarlijkse huurverhoging hoor. Het stukje overtuigd mij er in ieder geval niet van dat de huren op korte of langere termijn langs een groot deel van de linie zullen dalen. (Ik denk dat de komende 20 jaar dat niet eens voor gaat komen, wellicht zullen ze een jaar niet stijgen, maar dalen?)
Ja, en daaraan voldoet volgens jou het merendeel?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 21:11 schreef FkTwkGs2014 het volgende:
dat zijn de mensen die het meeste risico lopen; al een nieuw huis gekocht maar het oude nog in bezit (nou ja, van de bank in de meeste gevallen)
Nu doe je het weer, dan zijn dat andere feiten die ik ken.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Tuurlijk wel! Massale protesten helpen echt wel hoor. Maar de Nederlander vindt alles, maar dan ook alles, een 'ver van zijn bed show'. Zelfs als het hem persoonlijk raakt.
[..]
Ik praat niet 'voor' of 'namens' de Nederlanders.... Ik geef slechts aan wat de gemiddelde Nederlander gewoonlijk doet. Dat zijn gewoon feiten, en dus niet mijn persoonlijke mening.
[..]
Misschien wel, mischien niet, boeit mij niet. Ik constateer alleen.quote:Ja, daar zal de verhuurder wakker van hebben gelegen...(Je kunt een keer verhuizen, wellicht een paar keer, maar elke verhuizing brengt kosten met zich mee. Dus het houdt vanzelf een keer op, dan is de jaarlijkse verhoging uiteindelijk toch een stuk goedkoper...
![]()
Als ik ga zoeken kan ik uiteindelijk best onderbouwen dat het leeuwendeel van de Nederlanders niet gaat verhuizen vanwege de zo gewende en zelfs vertrouwde huurverhoging. Jij zit blijkbaar nog in de ontkennende fase, maar is dat mijn probleem?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 21:50 schreef Terrorizer het volgende:
Nu doe je het weer, dan zijn dat andere feiten die ik ken.
Dan zijn we uitgepraat. Even goeie vrienden.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 21:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als ik ga zoeken kan ik uiteindelijk best onderbouwen dat het leeuwendeel van de Nederlanders niet gaat verhuizen vanwege de zo gewende en zelfs vertrouwde huurverhoging. Jij zit blijkbaar nog in de ontkennende fase, maar is dat mijn probleem?
Iedereen vanaf groep 6 weet dat. Sorry, ik voel me niet geroepen je algehele ontwikkeling een boost te geven. Lees je in. Voor je eigen bestwil.
Ja sorry... Ik wil je best helpen, maar een klein beetje eigen inzet mag ik volgens mij ook best verwachten.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 22:03 schreef Terrorizer het volgende:
Dan zijn we uitgepraat. Even goeie vrienden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |